Expertii americani avertizeaza ca sucul de portocale este foarte periculos pentru smaltul dintilor, distrugandu-l in proportie de 84%.
Ipoteza conform careia sucurile de fructe si cele acidulate fac rau dintilor era si pana acum arspandita, insa testele Doctorului Yan-Fang Ren, de la Eastman Institute for Oral Health, Centrul Medical al Universitatii Rochester, din New York, au demnstrat ca pericolul este mult mai mare decat se credea.
Testele, realizate in premiera, au aratat ca cel mai periculos este sucul de portocale, care iti poate "spala de tot" smaltul dintilor, relateaza Daily Mail.
El avertizeaza ca sucul ar trebui consumat doar cu paiul si doar in timpul mesei pentru ca efectele sa nu fie atat de tragice. Si nu este vorba despre sucurile cu acid, ci chiar de cele naturale.
Dr. Ren a mai aratat ca in mare pericol sunt cei care obisnuiesc sa consume o bautura treptat, luandu-le, de exemplu, 20 de minute pentru a o termina. Mai putin expusi acestui risc sunt cei care dau pe gat mai repede bautura.
Sucurile interactioneaza si cu medicamentele, putand anula efectul acestora
Studiul a aparut la putin timp dupa ce o cercetare anterioara a aratat ca sucul de fructe reduce dramatic actiunea medicamentelor contra cancerului, a bolilor de inima si a presiunii arteriale.
Testele au mai aratat ca sucul de portocale, mere si grapefrut anuleaza efectele benefice ale unor antibiotice sau pilule contra temperaturii ridicate.
Tocmai de aceea, specialistii ..
Este foarte important sa stiti ca anumite alimente nu trebuie consumate in timpul unui tratament medicamentos, de aceea cel mai bine e sa va intrebati medicul sau farmacistul ca sa fiti siguri ca va insanatositi, nu imbolnaviti mai rau.
Cateva medicamente nu fac casa buna cu alimente precum varza, broccoli, spanacul, salata verde, avocado, iar sucul de citrice sau cafeaua urmeaza acelasi regim, anunta Jurnalul National.
Interactiunea dintre anumite medicamente si alimente determina efecte secundare care pot merge de la cresterea sau reducerea actiunii medicamentului pana la aparitia unor reactii adverse serioase. Trebuie sa stiti ca alimentele bogate in vitamina K - varza, broccoli, spanacul, salata verde, avocado, patrunjelul, ficatul de vita - trebuie evitate de persoanele care fac tratament cu medicamente anticoagulante.
Vitamina K asigura coagularea sangelui si limiteaza riscul hemoragiilor. Cum medicamentele anticoagulante au rolul de a fluidiza sangele, alimentele care contin vitamina K actioneaza tocmai invers. Asa se explica de ce aceste alimente reduc eficienta tratamentului si maresc riscul de tromboza (formarea cheagurilor de sange).
Medicamentele nu se iau cu sucul de citrice
Persoanele care iau pastile contra colesterolului nu trebuie sa bea suc de grapefruit pentru ca acesta favorizeaza absorbtia intestinala a medicamentelor. Din aceasta cauza pot aparea efecte adverse accentuate. Sunt vizate in principal doua medicamente anticolesterolemiante: ..
Cercetatorii canadieni au realizat un studiu potrivit caruia sucul de fructe consumat de un pacient aflat sub un tratament medicamentos reduce actiunea acestora.
Contrar indicatiilor multor cadre medicale, sucul de fructe este daunator in cazul pacientilor care sufera de cancer, afectiuni cardiace si hipertensiune arteriala, informeaza Daily mail in editia online.
Sucurile vizate de cercetatorii canadieni sunt cele de portocale, mere sau grepfruit. Ele s-au dovedit a fi infeciente in tratarea febrei sau in interactiune cu antibioticele.
Cercetatorul David Bailey, unul din initiatorii studiului, a spus ca acesta este doar inceputul unui sir lung de efecte negative pe care sucurile naturale le au.
El a spus ca efectul este resimtit nu doar daca sucul este consumat in momentul in care este luata medicatia, ci si inainte sau dupa. Astfel, chiar daca se bea cu doua ore inainte de luarea tratamentului, efectul este aproape nul.
Recomandarea specialistilor canadieni este ca pacientii care sufera de aceste afectiuni sa renunte in totalitate la consumul de sucuri naturale pe perioada tratamentului.
Un sirop extras din seminetele rosiilor este cel mai revolutionar tratament pentru prevenirea cheagurilor de sange.
Spre deosebire de aspirina, inca luata de multi in acelasi scop, medicamentul numit Fruitflow are efect doar 18 ore, astfel ca, in caz de accident, se poate intrerupe administrarea acestuia. Aspirina, pe de alta parte, are efect 10 zile de la data ultimei administrari, relateaza Daily Mail.
Iar cum ultimele cercetari arata ca aspirina nu trebuie luata de oamenii sanatosi in scopul prevenirii accidentelor vasculare, Fruitflow ramane cea mai buna alternativa, actiunea acestuia, fiind asemanatoare aspirinei, dar mai blanda.
Profesorul Asim Duttaroy, din cadrul Rowett Institute of Nutrition and Health, in Aberdeen, este cel care a facut aceasta descoperire. Potrivit acestuia, si extractul de usturoi sau de canepa ar fi la fel de eficient.
Din pacate insa, consumarea acestor alimente nu are acelasi efect ca si extractele.
Totusi, Fruitflow, aprobat deja de instantele europene in domeniu, nu este potrivit pentru persoanele care deja sufera de boli de inima. Medicamentul va fi folosit sub forma de supliment alimentar, el gasindu-se in unele produse, precum sucuri, margarine si iaurturi, fara a le afecta gustul.
El se comercializeaza deja in sucurile Sirco, din Marea Britanie, la pretul de 1 lira sau 2 lire sterline.