Un studiu publicat miercuri aduce o surpiza neplacuta pentru cei care sufera de depresie si/sau boli de inima: multlaudatul supliment de peste nu amelioreaza aceste afectiuni.
Conform raportului aparut in Journal of the American Medical Association, descoperirea dezarmeaza cercetatorii, care sunt pusi in situatia de a gasi un remediu pentru depresie, dar care sa nu mareasca riscul de boli cardiovasculare, relateaza HealthDay.
Iar aceasta problema este una stringenta din moment ce depresia dubleaza sau chiar tripleaza riscul de mortalitate de cardiaci, dupa cum a explicat Robert M. Carney, professor de psihiatrie la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii Washington. "Nu incercam sa tratam depresia, ci un factor de risc", a explicat acesta.
Despre uleiul de peste si acizii grasi omega 3 se spunea ca sunt un adevarat panaceu pentru o varietate de afectiuni, in special cele ale inimii.
In realitate, dupa cum a aratat acest studiu, suplimentele de ulei de peste nu aduc niciun beneficiu in cazul cardiacilor si nici in cazul celor care sufera de depresie.
Singurul lor aport ar fi acela ca ar cobori nivelul trigliceridelor, a explicat cercetatorul, care sfatuieste insa cardiacii depresivi san u renunte inca la acest supliment, pentru ca vor mai fi necesare cateva teste in acest sens.
Viata isi urmeaza cursul, iar anii trec iremediabil. Depinde de tine ca organismul si mintea ta sa nu resimta acesta schimbare mai mult decat trebuie.
Si in acest caz, cea mai buna este preventia, asa ca niciodata nu e prea devreme sa iei atitudine. Daily Mail a realizat un mic ghid al alimentelor sau suplimentelor de care nu trebuie sa uiti daca vrei ca armonia sa fie cuvantul de ordine al existentei tale.
Memorie: uleiul de masline
Acest ingredient natural iti va pastra memoria si inima in buna stare, pentru ca un compus din uleiul de masline, oleocantalul, are capacitatea de a incetini schimbarile ce au loc in creier, care pot duce la boli precum Alzheimer.
Cercetatorii prezic ca acest compus se va folosi la scara tot mai larga in medicamente, pentru prevenirea bolilor degenerative ale creierului.
Se crede ca anumite boli, precum Alzheimer, apar cand proteina numita ADDL ataca neuronii. Potrivit cercetatorilor de la Universitatea Philadelphia, olecocantalul din uleiul de masline actioneaza asupra acestei proteina, facand-o neputincioasa.
Tot despre oleocantal se stie ca este antiinflamator, protejand inima de boli prin marirea colesterolului bun si micsorarea nivelului celui rau.
Oleocantalul se gaseste in cantitati mari mai ales in uleiurile extravirgine, asa ca investeste intr-ul ulei mai bun.
Oase: Vitamina D
Daca persoanele de peste 65 de ani ar lua mai des suplimente de Vitamina D sau ar consuma alimente bogate in aceasta vitamina, ...
Vrei sa scapi de riduri sau macar sa previi aparitia acestora? Vrei sa dai un avant memoriei? Vrei sa previi bolile? Un bun punct de pornire in lupta cu aceste semne ale trecerii anilor este o dieta nascuta din acelasi spirit.
Iar aceasta trebuie sa se bazeze pe alimente cu rol antiinflamator si care sa contina antioxidanti, care sa te ajute sa lupti cu radicalii liberi care cauzeaza oxidarea, conform AOL.
Bineinteles ca exista intotdeauna si varianta suplimentelor, numai ca acestea nu trebuie luate niciodata dupa ureche, ci doar la sfatul medicului. Pentru ca unele suplimente, luate concomitent cu anumite medicamente, cum ar fi anticoagulantele cu suplimentele de ulei de peste, maresc neasteptat de mult efectul medicamentelor.
Prevenirea ridurilor
Conform unui studiu aparut in Journal of American College of Nutrition, alimentatia bogata in ulei de masline si alte ingrediente tipice mai ales dietei mediteraneene iti tine si pielea tanara.
La fel de mult de ajuta si Vitamina C si acizii grasi omega 6, care se gasesc in uleiul de gatit, galbenusul de ou si carnea de vita. Resveratrolul, o substanta care se gaseste in vinul rosu si struguri, are capacitatea de a lupta cu ridurile.
Albirea parului
Genele tale dicteaza varsta la care vei albi; asa se explica de ce unii incep sa-si contemple firele albe de la 20 de ani, in timp ce altii nu sesizeaza acest proces pana la 40 de ani. Albirea parului se explica prin scaderea productiei de melanina, efect al ...
Categorie: Diete, intretinere 2395 vizite [ Ziare.com ]
Se spune ca singurele lucruri certe sunt moartea si taxele. Insa daca ti-ai propus sa ai o viata lunga si ai descoperit deja reteta de a te feri de accidente sau de caramizile care cad din cer, exista cateva trucuri care iti garanteaza o viata lunga.
Dupa ce a trecut in revista studii realizate in intreaga lume, Men's Health, citat de AOL, a realizat o brosura utila oricarui om indragostit de viata, care vrea sa se bucure de cat mai multi ani de pensie.
Pauza de ras
15 minute in care sa urmaresti ceva vesel, amuzant la televizor, DVD sau calculator iti imbunatatesc fluxul sangvin al inimii cu 50%, arata un studiu al Universitatii Maryland. Iti poti reduce astfel riscul de a aparea cheagurile de sange, depunerile de colesterol si inflamatiile.
Trateaza-ti arsurile la stomac
Lasate netratate, acestea pot duce la stop cardiac, conform unui studiu publicat de Jurnalul International de Cardiologie. Cercetatorii au descoperit ca, pe masura ce nivelul acidului creste in esofag, riscul ca fluxul sangvin sa se blocheze in drumul sau catre inima creste, de asemenea, cu 20%.
Un sfat de bun simt este sa eviti alimentele care iti cresc aciditatea, cum ar fi vinul sau bauturile carbogazoase.
Nu te abtine de la ciocolata
Un studiu care s-a derulat pe o perioada de 15 ani a scos la iveala faptul ca barbatii care mancau zilnic doar 4 grame de cacao si-au injumatatit riscul de a muri din cauza bolilor de inima, in comparatie cu cei care stateau departe de cacao sau ..
Numai in Statele Unite, 50% dintre copii care sufera afectiuni cronice sunt tratati prin terapii alternative. Pediatria este si ea cucerita treptat de catre tratamentele alternative si complementare, care castiga din ce in ce mai multa incredere.
"Daca sunt respectate intocmai recomandarile noastre, terapiile alternative sunt foarte eficiente", a spus pediatrul american Dolores Mendelow, citat de sciencedaily.com
Nu toate procedurile sunt sigure, tocmai de aceea specialistii recomanda un consult medical inainte de a alege aceste terapii. Afectiunile pielii si racelile puternice sunt indepartate cu succes prin aceste tehnici.
Exista insa alte afectiuni care nu isi gasesc remediul in tehnicile complementare, ori actiunea lor rapida poate dauna sanatatii copilului, deci un sfat specializat este absolut necesar.
Terapii alternative
Yoga este o tehnica de relaxare si meditatie, care poate fi eficienta atat in cazul adultilor cat si al copiilor.
Combinata cu tratamentul medicamentos in cazul afectiunilor de astm, este foarte eficienta pentru invatarea tehnicilor de respiratie.
Mai mult, este cea mai indicata metoda de reducere a stresului in cazul adolescentilor si studentilor in perioada examenelor.
O terapie eficienta pentru indepartarea depresiei este tehnica tai chi. Tensiunea arteriala si activitatea cardiaca sunt reglate, iar copii se pot concentra mai bine, au un tonus bun si sunt mai eficienti.
Tratamentul alternativ cu probiotice, ...