Cei care evitau vinul rosu, consumand doar alb, din dorinta de a-si proteja smaltul dintilor, au ales, in realitate, cel mai nepotrivit vin, spun cercetatorii.
Potrivit unei echipe de la Universitatea Johannes Gutenberg din Mainz, Germania, soiurile de vin alb precum Chardonnay sau Pinot distrug smaltul dintilor mai repede decat o fac vinurile rosii, precum Merlotul, relateaza Daily Mail.
In cadrul experimentelor derulate, au fost cercetate efectele pe care vinurile din Germania, Franta, Italia si Spania le au asupra dintilor apartinand unor persoane de ambele sexe, cu varste cuprinse intre 40 si 65 de ani.
Dintii acestora au fost scufundati in bautura timp de 24 de ore si analizate efectele. S-a observat astfel ca cei mai afectati erau dintii scufundati in vin alb, dupa cum se mentioneaza in raportul aparut in jurnalul Nutrition Research.
Dupa cum a conchis coautorul studiului, dr Brita Willershausen, cei care consuma frecvent vin alb se expun unui risc mai mare in ceea ce priveste sanatatea danturii.
Studiile anterioare au aratat ca si bauturile care contin lamaie, portocala si grepfrut pot eroda smaltul dintilor.
Expertii sunt nevoiti sa recunoasca ca traditia frantuzeasca, de a consuma, la desert, branza si vin este cat se poate de benefica, deoarece calciul anuleaza o parte din efectul pe care vinul il are asupra smaltului.
Daca tii atat de mult la dantura ta si esti in stare sa renunti la vinul rosu pentru ea, vinul alb nu este o solutie.
In cadrul unui studiu realizat de University College of Dentistry din New York, expertii au tinut, timp de o ora, un dinte de vaca in vin alb, pentru a vedea ce efecte are bautura asupra acestuia. Dintele de vaca este cel mai apropiat de structura celui omenesc, relateaza Daily Mail.
Dupa ce s-a scurs o ora, dintele, atacat de acizii din bautura, a fost introdus in ceai negru. Comparat cu un dinte care fusese cufundat in apa, timp de o ora, si apoi in ceai neagru, primul avea o culoare mult mai pronuntata, vinul aducandu-si cu siguranta contributia.
Insa tratarea dintilor cu vin rosu are, de departe, cele mai vizibile efecte. Potrivit profesorului Mark Wolff, de la International Association for Dental Research, exista insa o cale prin care amatorii de vin se pot bucura in continuare de bautura favorita. Folosirea regulata a pastei de dinti cu agent de inalbire previne patarea danturii.
Simbol istoric al pacii si al gloriei si baza a dietei mediteraneene, uleiul de masline e mult mai util decat ne imaginam, intrebuintarile sale, altele decat in scop alimentar, fiind diverse.
Remediu la indemana, util in cazuri de urgenta, cum ar fi deschiderea unui fermoar incapatanat, sau esential in pastrarea frumusetii parului si a pielii, uleiul de masline poate face noptile femeilor mult mai placute, scapandu-le de concertul nocturn de sforait care vine din regiunea pernei alaturate.
Uleiul de masline este esential pentru colesterolul bun, ajuta sistemul digestiv, putand preveni chiar pietrele la vezica biliara sau ulcerul, conform Yahoo! .
Uleiul de masline de calitate superioara contine o multitudine de viatmine si nutrienti, abundand in antioxidanti, esentiali in prevenirea cancerului.
E greu totusi sa alegi un produs bun. Insa, tine seama de faptul ca uleiul de masline este cu atat mai bun cu cat este mai putin procesat, nutrientii gasindu-se in numar mult mai mare.
Totusi, nu da fuga la supermarket pentru o sticla de ulei de masline in cazul in care o usa scartie. Treaba poate fi rezolvata si cu ulei normal, mai ieftin si la fel de eficient in aceasta situatie. Totusi, in caz de nevoie, e bine sa stii la ce poti folosi uleiul de masline, altfel decat in salata.
1. Previne sforaitul
O lingurita de ulei de masline inainte de culcare iti poate lubrifia gatul si preveni sforaitul, conform site-ului cu sfaturi utile AltUse. La fel poti proceda ...