PNL si PSD au amanat dezbaterea pe referendumul lui Basescu

   

PNL si PSD au amanat dezbaterea pe referendumul lui Basescu
Scrisoarea prin care presedintele Traian Basescu cere organizarea unui referendum va fi trimisa comisiilor juridice reunite, care au termen de zece zile sa o analizeze, a declarat miercuri, deputatul PNL Eugen Nicolaescu.

"Daca se constata un conflict constitutional, presedintii Camerelor vor fi obligati sa solicite Curtii Constitutionale un punct de vedere. Daca nu se va constata, scrisoarea va intra pe ordinea de zi a unei sedinte comune", a declarat Eugen Nicolaescu.

Potrivit lui Nicolaescu, scrisoarea presedintelui continea trimiteri la un articol din Constitutie care se referea la o alta chestiune, fata de textul scrisorii.

Nicolaescu a adaugat si ca motiunea de cenzura a PNL va fi discutata in Parlament inainte de asumarea raspunderii Guvernului pe legea pensiilor, in conditiile in care, daca motiunea trece, "angajarea raspunderii guvernamentale" nu isi mai are rostul. Nicolaescu este de parere ca motiunea de cenzura va fi aprobata.

Ioan Oltean: Presedintele a fost in mod abuziv impedicat sa consulte Parlamentul in privinta referendumului

Deputatul PD-L Ioan Oltean a declarat ca Parlamentul l-a oprit, in mod abuziv, pe presedintele Traian Basescu, sa-si exercite un drept constitutional, acela de a organiza un referendum.

"In mod abuziv, PSD cu PNL, in loc sa inscrie cu prioritate pe ordinea de zi solicitarea presedintelui au preferat sa o trimita comisiilor juridice. Este un abuz fara precedent, pentru ca in regulamentul celor doua camere se precizeaza in articolul 7 ca solicitarile presedintelui Romaniei se inscriu cu prioritate pe ordinea de zi a biroruilor permanente, neavand posibiltiatea sa cenzurere acest demers", a declarat Ioan Oltean.

Acesta a amintit si ca premierul Emil Boc s-a adresat cu o scrisoare Parlamentului in care solicita ca doreste sa-si angajeze raspunderea asupra proiectului privind pensiile, iar "in conformitate cu regulamentul Camerei, atributul de a decide asupra asumarii este exclusiv al Guvernului, si nu al celor doua Camere, care au preferat sa amane dezbaterea si inscrierea pe ordinea de zi si sa fixeze termenele procedurale pana dupa dezbaterea motiunii".

"Presedintele a fost in mod abuziv impiedicat sa consulte Parlamentul in privinta referendumului, iar prim-ministrul a fost impiedicat sa isi asume raspunderea pe o lege pe care poporul o asteapta si care ar institui echitatea in sistemul de pensii. Parlamentarii care isi vad afectate drepturile exagerate s-au opus astfel realizarii acestui demers", a declarat Oltean.

Sever Voinescu: Noua majoritate PSD-PNL a luat o decizie stupefianta

Secretarul Camerei Deputatilor, deputatul PD-L Sever Voinescu, a catalogat drept "stupefianta" decizia luata de "noua majoritate PSD-PNL" de a trimite solicitarea presedintelui Traian Basescu legata de organizarea referendumului la comisia juridica.

"Aceasta comisie trebuie sa faca ceva stupefiant, sa verifice Constitutia. Este pentru prima oara cand comisiile juridice sunt chemate sa se pronunte pe constitutionalitatea unui demers", a spus Voinescu, explicand ca parlamentarii PSD si PNL au creat in mod evident "o confuzie intre mai multe tipuri de referendum".

In plus, Voinescu a criticat si faptul ca nu a fost respectat regulamentul parlamentar care spune ca solicitarile presedintelui "se inscriu cu prioritate pe ordinea de zi. Asta inseamna ca la prima sedinta comuna a celor doua Camere solicitarea presedintelui nu numai ca trebuia inscrisa, dar trebuia inscrisa prima".
Miercuri, 07 Octombrie 2009, ora 14:14
Sursa: Ziare.com
Autor: Livia Stroie

Articol citit de 1308 ori

Vezi toate cele 29 comentarii
 
Rank user: x5

07.10.2009, 14:32

Pozitie rezervata

Asa se intampla

cand nu ai majoritate parlamentara. Este in interesul PDl-ului sa lase motiunea sa treaca sa cada guvernul si sa organizeze alegeri anticipate. Dupa alegeri PDL-ul sa incerce sa isi asigure o noua majoritate parlamentara. Nu are rost sa ne mai jucam de-a democratia - guvern PDL majoritate PSD-PNL in camere. PDL trebuie sa castige alegerile cu peste 42-43% ca sa poata guverna singur.

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
41 voturi
Calitatea comentariului
2,9
Acceptabil
52 voturi

 
 
Rank user: x5

07.10.2009, 14:29

cata grija mai nicolaescule ,aveti voi de forma !

Dar de continut ,nimic,nimic? E cartoful fierbinte si il pasati,ca de daca v-am platit atatia bani sa invatati metoda plasarii ,de ce sa nu o si aplicati ? Pana la urma ce ne trebuie noua parlament unicameral cu mai putini dintre voi,ce ori ne credem ca suntem in vreo democratie ?

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
58 voturi
Calitatea comentariului
2,8
Acceptabil
66 voturi

 

Boby 23

Rank user: x5

07.10.2009, 14:34

BINE AU FACUT !

Foarte bine au facut ! Tara arde si d-lui T.Basescu, ii arde de referendum...Una-doua, referendum ! De ce nu s-a facut referendum si pentru Legile Educatiei, Legea Pensiilor si a salarizarii ?! Astea erau mult mai importante, decit ce fel de parlament o sa avem..sau cum si-l doresc UNII sa-l aiba...De ce nu s-a facut referendum in legatura cu imprumutul de la FMI ? Dl.Boc vorbeste despre economie...in sensul ca daca are loc referendumul odata cu alegerile, se face economie...Pai sa se faca si mai multa economie la buget si sa NU se faca referendum ! Care este problema ? De vorbe goale, fraze fara continut si demagogie, cred ca este satul tot romanul !

Pro / Contra
1,7
Impotriva
57 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
68 voturi

Rank user: x5

07.10.2009, 15:39

AUT !

Ti-ai pus costum de "mare luptator" si acum faci pe ne.bunul, pe aici ?! Vad ca-ti devenit cam nervosi...cu nervii...Oare de ce ? Simtiti ca vi se apropie funia de par ? L-am vazut si pe unul de-al vostru astazi, se inneca de nervi...Aha, ati inceput sa intrati in delir nervos...Luati-o, bre, blind...O sa aveti ce meritati...adica...AUT !

Pro / Contra
2
Impotriva
50 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
60 voturi

Rank user: x3

07.10.2009, 16:17

Lui Boby 23

Bobita, tu din cauza copacului nu vezi padurea! Pun pariu ca n-ai inteles nimic!Ori esti si tu ca Gelu : GIGI CONTRA! Asta are ce are numa cu Basescu.Cred ca asta-i face bine presedintelui ales.

Pro / Contra
3,7
De acord
37 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
48 voturi

Rank user: x5

07.10.2009, 16:22

sa faca cite camere la Parlamentul ala vor

sa vina cine o veni la Cotroceni , DAR SA SE VADA CEVA POZITIV IN VIATA NOASTRA DE ZI CU ZI....DE 20 DE ANI SE TOT INVIRT LA PUTERE PARTIDE, ALIANTE...SI NIMIC BUN, FRATE, NIMIC....

Pro / Contra
2,5
Si da, si nu
22 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
32 voturi

08.10.2009, 08:20

ROMANI,OPRITI NEBUNIA POLITICIENILOR,

orbiti de orgolii si sete de putere,care arunca in aer institutiile statului si siguranta natiunii!
Intr-o asemenea criza economica,financiara,sociala,coalitia opozitiei furibunde,doreste din pizma si ura sa darame un guvern care nu a facut si nu face absolut nici un rau romanilor.Dimpotriva ,urmareste implementarea unor legi care sa puna capat inechitatilor privind retributiile bugetarilor,din sistemul de pensii,si modificarea unei Constitutii care protejeaza privilegiile si derapajele politicienilor !
PNL,PSD si APENDICELE UDMR,nu vor altceva decat putere si inlaturarea singurului partid din Romania care se straduieste sa repare golaniile comuniste din ultimii 20 de ani,si pe seful statului pentru indrazneala de a deranja cuiburile comuniste din politica,massmedia si economia mafiota!
Aceasta coalitie monstruoasa iresponsabila ,prin actiunile ei in extremis,face rabat de la obligatiile in fata romanilor,aruncand tara intr-un haos fara precedent intr-o perioada de instabilitate... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
5
Total de acord
10 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
15 voturi

danagopian

Rank user: x5

07.10.2009, 14:36

@ katana

hai sa o luam pe aia dreapta - cate voturi a castigat PDL-ul la ultimele alegeri in jur de 36% si cam pe acolo si la locuri in palament. Cum poti sa guvernezi o tara cu mai putin de 50% locuri in parlament? Basescu daca vrea poate sa schimbe legea si sa zica ca partidul care castiga alegerile sa primeasca 40 de locuri in camera din oficiu (ca in Grecia).

Pro / Contra
2,8
Si da, si nu
36 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
45 voturi

Rank user: x5

07.10.2009, 14:59

stimata doamna

rog a nu ma intelege ca sunt de acord cu guvernarea unei minoritati.Am vazut impreuna dualismul conducerii de 20% a tandemului pesede-penele.Evident este de dorit ca un guvern sa aiba o larga sustinere parlamentara respectand astfel reprezentativitatea alesilor si deci vointa alegatorior.Cat despre faptul ca ,,Basescu daca vrea... aici nu trebuie sa fie dupa cum vrea sau nu Basescu .PARLAMENTUL legifereaza ,indiferent de la cine vine proiectul de lege.Excesele sunt daunatoare indiferent din ce parte vin.Si daca privim esicherul politic actual pentru iesirea din blocaj sunt de acord cu ideea dv. O zi buna !

Pro / Contra
2,2
Impotriva
44 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
49 voturi

Rank user: x5

07.10.2009, 14:42

Nu este o prioritate aceasta propunere

Si oricum punerea in practica a acestei propuneri este de domeniu viitorului. Altele sunt prioritatile stringente ale Romaniei care se cufunda tot mai mult in criza economica.

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
32 voturi
Calitatea comentariului
2,4
Neimportant
37 voturi

07.10.2009, 14:48

Pentru Basescu este prima prioritate!!!

Acesta e esentialul, tocmai ca, sa nu ajunga la inchisoare daca nu cistiga al doilea mandat. Criza in care se afunda tara nu este prioritatea lui Traian asa cum acesta a si declarat.

Pro / Contra
2,4
Impotriva
51 voturi
Calitatea comentariului
2,3
Neimportant
56 voturi

Rank user: x2

07.10.2009, 18:36

din ciclul " PSD nu vrea !"

Tara arde si PSD -ului si PNL-ului ii arde de motiuni. Daca Psd isi dorea asa de mult sa conduca tara nu pleca de la guvernare. Nu trebuia decat sa-l schimbe pe nica, puteau f bine sa numeasca pe altcineva de la ei si mergeau mai departe. Da ei nu au chef nici de guvernare pe timp de criza, ei nu vor nici sa le scada pensiile lor de demnitari, ei nu vor sa-si piarda scaunul din parlament. Astea sunt problemele lor. Iar dupa cateva zile de la plecarea lor de la guvernare s-au trezit si sindicatele sa iasa in strada. Nu m-am nascut ieri sa cred tot secenariu asta PSD-PNL-ist.

Pro / Contra
2,1
Impotriva
14 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
34 voturi

Mogos

Rank user: x2

07.10.2009, 19:38

Avansam inapoi

Daca va fii aprobat, referendului lui Base, va aduce acesta tara cu 20 de ani inapoi. In conditiile in care Uniunea Europeana cere tarilor membre sa abiba parlamente bi-camerale, noi de ce sa facem nota discordanta, ca sa ii facem pe plac unui chior care vrea sa conduca tara nu mana lui de tiran.

Pro / Contra
1
Total impotriva
23 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
23 voturi

Rank user: x5

07.10.2009, 14:35

Parlamentul cu program redus, a mai pus de-o amanare pan' la calendele grecesti...

Intre masuri anti-criza si masuri anti-reforma, pauze.
Lungi si dese, chezasia marilor succese.

Pro / Contra
2,7
Si da, si nu
56 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
60 voturi

 
Rank user: x5

07.10.2009, 14:39

Discursul domnului Geoana

A fost un discurs impecabil, bazat pe adevaruri de necontestat si cu un accent acuzator la adresa regimului(este exprimarea sa) Basescu-Boc. Ma intreb insa de ce acum domnia sa vede lucrurile corect si nu la fel le-a vazut cu cateva saptamani in urma ? Dar -nota bene- cu un astfel de discurs responsabil (si grav) poate aspira la functia suprema. Aviz domnului Antonescu.

Pro / Contra
1,6
Impotriva
50 voturi
Calitatea comentariului
1,6
Neimportant
59 voturi

 
Rank user: x2

07.10.2009, 15:05

Opinie

Daca avizul parlamentului este consultativ atuci se poate organiza referendumul si ulterior atasa la dosar avizul,ca tot asa este numai consultativ.Daca-i bal atunci bal sa fie.Nu? Tot asa guvernul va da o lege prin care isi asuma responsabilitatea organizarii referendumului,caci dupa cum vad si parlamentul are dreptul sa incalce orice prevedere constitutionala.In acest mode se va ajunge la haos.Halal democratie dimboviteana.

Pro / Contra
2,3
Impotriva
41 voturi
Calitatea comentariului
2,2
Neimportant
51 voturi

 
Rank user: x3

07.10.2009, 16:12

Nesimtire curata !

Tara se pierde in datorii, isi pierde locuitorii iar alesii neamului isi bat joc de cei ce i-au ales! Cred ca e de ajuns!Trebuie sa-i facem sa inteleaga ca sunt acolo in slujba noastra si nu invers.
Stiti vorba lui Cosbuc :"Sa nu dea Dumnezeu cel Sfant/Sa vrem noi sange, nu pamat"!
Va ajunge cu ne simtirea!

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
38 voturi
Calitatea comentariului
3,1
Acceptabil
49 voturi

 
Rank user: x2

07.10.2009, 16:45

vai doamne

"noua majoritate PSD-PNL"...Eugene ai venit si tu sa iti dai cu parerea ...Oricum trimiti scrisoarea degeaba .Va fi asa cum ai zis si tu "scrisoarea va intra pe ordinea de zi a unei sedinte comune"

Pro / Contra
1,9
Impotriva
9 voturi
Calitatea comentariului
1,9
Neimportant
19 voturi

 
Rank user: x2

07.10.2009, 17:30

pnl si psd:))=))

ei fug de basescu si nu stiu unde sa se ascunda k e peste tot:))..ma intreb...astia de la pnl...nu stiu cumva de cate ori se duce presedintele la baie?:-?....e posibil sa stie si asta........

Pro / Contra
2,9
Si da, si nu
21 voturi
Calitatea comentariului
2,5
Acceptabil
26 voturi

 

07.10.2009, 18:02

tragere de timp

Astia fac orice ca sa traga de timp, doar doar o cadea Basescu de la sine si astfel ei sa poata a-si pastra privilegiile.

Pro / Contra
3,3
Si da, si nu
14 voturi
Calitatea comentariului
2
Neimportant
29 voturi

 
Rank user: x5

07.10.2009, 20:23

Nicolaescu de cand s-a operat la nas nu mai poate de grija tarii

Dar cat a fost la guvernare a fost incapabil sa se remarce!

Pro / Contra
2
Impotriva
41 voturi
Calitatea comentariului
2,1
Neimportant
46 voturi

 
Rank user: x2

07.10.2009, 21:14

Aranjamente pesedinto - peneliste

Desigur! Normal! Pai a fost pusa in aplicare vreo idee de-a domnului Basescu? Pai asa se vrea liniste in tara asta? Cand PSD si PNL fac numai ce vor?

Pro / Contra
2
Impotriva
7 voturi
Calitatea comentariului
1,4
Foarte prost
17 voturi

 
Rank user: x2

07.10.2009, 21:26

incercari desarte

base face pt el dar face si pt a mai scadea cheltuielile...sunt mult in guvern care isi iau un salar fara sa faca nimic...

Pro / Contra
1,5
Impotriva
6 voturi
Calitatea comentariului
1,1
Foarte prost
16 voturi

 

07.10.2009, 23:33

dezorganizare

Toata lumea se pare ca vrea sa traga de timp, de parca ar astepta mai multe dovezi de capabilitate din partea celor ce nu au fost in stare sa dovedeasca nimic pana acum!Pentru ca in loc sa demonstreze,au plecat lasand in urma doar demisii!

Pro / Contra
1,6
Impotriva
12 voturi
Calitatea comentariului
1,5
Neimportant
12 voturi

 
Rank user: x2

08.10.2009, 16:53

.......

Aiurea , a venit si Eugen sa-si dea parerea , Pnl si Psd fac numai ce vor , categoric sunt niste lasi …n-au fost in stare sa demonstreze nimic pana acum….

Pro / Contra
1
Total impotriva
5 voturi
Calitatea comentariului
1
Foarte prost
5 voturi

 


Vezi comentarii inadecvate
Vezi toate cele 29 comentarii