Ziare.com

Basescu: Politicienii sa puna armele jos

   

Basescu: Politicienii sa puna armele jos
Presedintele Traian Basescu a sustinut marti o conferinta de presa pe tema reuniunii informale a Consiliului European care a avut loc, luni, la Bruxelles, cerandu-le politicienilor din Romania sa renunte la demagogie si sa adopte tratatul de disciplina bugetara convenit acolo.

"Dat fiind momentul extrem de important, decizia extrem de importanta luata in Consiliu, e momentul in care politicienii trebuie sa puna armele bataliei jos si sa vada ce optiune au pentru Romania in anii urmatori", a declarat Basescu.

Acest acord, denumit succesiv tratat fiscal si acord de responsabilitate bugetara, e considerat esential pentru viitorul Romaniei de catre Traian Basescu. Seful statului a spus ca acesta aduca schimbari fundamentale nu doar in Romania, ci si in intreaga Uniune Europeana, intrucat impune o disciplina bugetara.

In aceeasi interventie, seful statului a dat de inteles ca nu exista bani pentru majorari de pensii si de salarii, asa cum anuntasera unii dintre liderii PDL cu o zi inainte.

Seful statului a apreciat ca Romania e intr-o pozitie buna si ca a reusit sa-si stabilizeze economia, amintind ca avem cea mai mica datorie pe cap de locuitor din Uniunea Europeana.

El a facut si un apel ca Romania sa creeze noi locuri de munca, vorbind despre constructia de autostrazi si de minerit.

Ziare.com ti-a transmis in format LIVE TEXT principalele declaratii ale presedintelui:

Importanta deciziilor Consiliului

- acest Consiliu, unul decisiv pentru ce se va intampla in UE in urmatorii ani, arata vointa liderilor politici de a redresa situatia economica a Uniunii Europene, care ajunsese la stadiul la care optiunile nu mai puteau intarzia.

- si asa s-a intarziat mult, au fost state care si-au luat propriile masuri.

Romania are de luat o decizie grea

- si Romania are de luat o decizie foarte grea, care poate contravine chiar aspiratiilor sau iluziilor noastre de la intrarea in UE. Din cele ce va voi prezenta, veti intelege ca suntem in fata unei optiuni.

- as spune - Tratatul, forma la care a fost adus Tratatul, reprezinta un compromis care mentine ideea, ideea fiind ca nimeni nu mai poate asigura bunastarea propriului popor din imprumuturi. Poate o spun mai brutal decat s-ar cuveni.

- am obligatia sa le spun romanilor ca iluzia traiului pe datorie s-a spulberat, nu numai in Romania, ci in toata UE.

- din acest motiv, cele 2 documente adoptate ieri au semnificatie deosebita - forma finala a tratatului si o declaratie care vizeaza locurile de munca. Pe de o parte, forma finala a tratatului ne impinge pe toti cei care vom ratifica acest tratat spre a ne modifica obiceiul de a cheltui mai mult decat producem, a doua ne da solutia - crearea de locuri de munca.

- nu sunt vesti rele (...)am obligatia sa informez unde stam. Sigur, stiu diferenta de salariu dintre Romania si Germania, aceasta realitate n-o putem corecta peste noapte.

E momentul in care politicienii sa puna armele jos

- inainte de a trece la micile explicatii, dat fiind momentul extrem de important, decizia extrem de importanta luata in Consiliu, e momentul in care politicienii trebuie sa puna armele bataliei jos si sa vada ce optiune au pentru Romania in anii urmatori.

- si Puterea si Opozitia trebuie sa fie responsabile de decizia pe care o luam - mergem cu partenerii inainte sau ca Cehia si Marea Britanie, care au ales sa nu mearga.

- este un apel pe care il fac direct catre toti politicienii - nimeni nu poate spune ca doar o parte e responsabila. Maine vor veni cei din Opozitie la Putere sau nu vor veni, dar trebuie sa inteleaga ca e o decizie privind viitorul Romaniei.

Romania are un avans de doi ani

- in raport cu ceea ce s-a stabilit la Bruxelles, Romania e intr-un avans de circa doi ani, avem premise sa ne incadram foarte rapid in toti parametrii pe care noul tratat ii implica - si-a construit platforma pe care sa creasca.

- optiunea mea este sa mergem inainte cu Europa - numai impreuna putem face fata proceselor de globalizare.

- suntem in fata unei optiuni fundamentale - ce lasam copiilor nostri - o casa sau o datorie?. Daca vrem sa lasam o datorie, mergem inainte ca pana in 1989. Daca vrem sa le lasam o casa, mergem inainte cu cei 24.

"Presedintele vrea aurul de la Rosia Montana" - nu, vreau locurile de munca!

- cateva cuvinte despre declaratia privind crearea de locuri de munca. Veti observa ca si la nivelul UE nu mai exista dubii - ce spuneam acum cateva zile si mi se intorcea in cap "presedintele vrea aurul de la Rosia Montana" - nu, vreau locurile de munca!

- niciodata pana acum aceste aspecte (cresterea economica si locurile de munca) nu au fost aduse inaintea Consiliului - acum devine o chestiune de solidaritate.

- declaratia, un angajament cu privire la consolidarea masurilor de crestere economica si creare de locuri de munca.

- esenta documentului - 3 prioritati - una e stimularea angajarii pe piata muncii, cu accent pe tineri. Acest lucru se materializeaza prin cateva afirmatii carora Comisia trebuie sa le prezinte un plan de punere in aplicare. Se vizeaza cresterea de angajare dupa terminarea studiilor prin prezentare a ofertelor de angajare de buna calitate sau continuarea studiilor sau program de ucenicie sau un stagiu intr-o institutie publica sau companie.

- se pune accent pe cresterea substantiala a numarului de programe de ucenicie si stagii de formare pe toate nivelurile de studii absolvite. Ucenicia, pe care tocmai am legiferat-o, prin asumare, prin noul Cod al Muncii, a devenit unul din obiectivele la nivel european.

- de asemenea, un alt obiectiv - programe pentru cei care au parasit mai devreme scoala - se gaseste in Legea Educatiei.

- a treia prioritate - consolidarea pietei interne - vizeaza obtinerea unui acord privind simplificarea normelor privind achizitiile publice. Normele UE genereaza intarzieri foarte mari - intarzie angajarea fortei de munca.

- a treia prioritate - stimularea finantarii economiei, in special a IMM-urilor. Se merge pana la angajarea rapida a fondurilor europene ramase disponibile.

- o tara care nu a cheltuit fondurile le poate folosi ca si garantie pentru creditare pentru crearea de locuri de munca in IMM-uri. BEI primeste sarcina de a crea IMM-uri.

- in Consilul urmator, declaratie - nu putem miza pe crearea de locuri de munca in IMM-uri - trebuie sa gasim formule pentru a inhiba apetitul pentru delocalizarea unor industrii in anumite locuri ale lumii. Acest subiect, abordat la consiliul urmator.

- in ce priveste tratatul, esenta va e cunoscuta - are urmatoarea justificare - in ultimele luni, UE si-a creat pachete de masuri, dar erau insuficiente.

- Consiliul a trecut peste aceasta faza a timiditatii (...)a fost nevoie si de acest tratat - pune in transparenta totala modul in care fiecare stat euro, dar si din afara zonei euro isi cheltuieste banii. Sigur, statele ne-membre pot sa opteze daca adopta - recomandarea mea e s-o facem. Odata adoptat, va trebuie sa se schimbe modul de a face politica. Nimeni nu va mai putea pacali pe nimeni cu promisiuni fara acoperire financiara. Schimba modul in care se cheltuiesc bani in interiorul UE.

Demagogia politica in Romania

- in Romania mai e o problema - demagogia politica, egala in randul politicienilor si nu ma ridic deasupra lor - a fost puternic sustinuta de banii din privatizari pana in 2008. La mijlocul anului, aveam 3,8 miliarde, in ziua alegerilor nu mai aveam nici de samanta.

- daca am ajuns sa avem 54 de programe sociale ....inainte de fiecare runda de alegeri se mai emiteau niste ordonante care dadeau posibilitatea sa primesti bani de la bugetul de stat. Din 2008 s-au terminat banii din privatizare. Din acel moment, toate demagogiile s-au acoperit cu bani din imprumuturi.

Ce aduce tratatul? Disciplina!

- acest tratat introduce disciplina.

- are un mecanism simplu - intra in vigoare in 2013.

- statele vor putea sa se supravegheze intre ele prin noul tratat. Nimeni nu e dispus sa mearga la contribuabilul propriu sa spuna "mai dam zece miliarde la o tara care nu a respectat conditiile".

- sanctiuni de 0,1%. La Romania, o simpla demagogie costa 130 de milioane de euro. Politicianul, cand anunta ca da ceva si mareste deficitul, trebuie sa stie sa se pregateasca sa achite o amenda de 130 de milioane de euro.

- obiectivul nostru pentru acest an - deficit structural de 0,7%.

- deficitul structural nu poate fi falsificat. Asa au fost state euro care au falsificat criteriile de la Maastricht.

- noi, spre exemplu, avand o datorie publica mica in raport cu PIB, putem beneficia de aprobarea de a fi cu un deficit structural mai mare. Se poate face si acest tip de deficite.

- pentru Romania, 0,7 e suportabil.

- tratatul e profund tehnic. El in tot continutul lui are 4 titluri. Statele membre din zona non-euro pot opta ca parte din prevederile de la titlul 3 si 4 sa fie amanate. Vizam problemele de deficit structural, dar e un furt de caciula. Daca te pregateste sa intri in zona euro, degeaba iti indulcesti misiunea, cand intri in euro platesti.

- vreau sa discut cu clasa politica si sa explic ca Romania are nevoie sa aplice tratatul si sa aplice toate exigentele tratatului, suntem aproape sa le indeplinim pe toate.

- ne creeaza acea platforma de crestere sanatoasa.

Romania are cea mai mica datorie

- o ultima observatie as face, apropo de datorii. Vreau sa stiti cum stam si romanii sa stie cum stam din punct de vedere al datoriilor. Romania are cea mai mica datorie pe cap de locuitor din Uniunea Europeana. Vorbesc si de datoria publica si de privata. Datoria Romaniei, 97 de miliarde, 22 de miliarde datorie publica, restul datorie privata.

- daca nu se produce o prabusire a unei banci, Romania nu are nicio treaba cu sistemul privat. Avem 22 de miliarde, dar la nivel european se considera toata datoria. Romanii au fiecare in spatele lor 4.570 de euro datorie. Vorbesc si de datoria privata.

- inseamna statul cu cea mai mica datorie pe cap de locuitor din UE

- datoria publica - circa 1.000 de euro pe fiecare locuitor. Inseamna ca avem posibilitatea sa lasam mostenire o casa, nu o datorie.

- v-as spune un lucru simplu - Romania are un singur deficit structural - cel de la pensii. Cu cat vom crea locuri de munca, el se reduce. Cu atat ne putem achita datoriile sa ne micsoram datoria. Totul e sa ne hotaram ca intram in acest tratat. E orientat sa previna datorii excesive si sa asigure prosperitate din resursele create de fiecare tara. Putem sa facem acest lucru.

- aproape ne putem dubla PIB pana la sfarsitul exercitiului bugetar urmator. Nu vreau sa dau exemplu alte tari, dar sunt tari la care ne uitam ca la soare, a caror datorie e de 115.000 de euro pe cap de locuitor sau tari care au intrat aproape de noi.

- Romania are o datorie mica. In niciun caz nu s-ar pune problema ca cineava sa-si propuna sa plateasca aceste datorii. Totul e sa nu ne indreptam vertiginos spre datorii mari.

- in 50 de ani, cu aceasta datorie putem sa ne dezvoltam extrem de frumos rostogolind-o, ceea ce facem si azi.

- avem niste premise extraordinare.

- cel mai greu mi se pare sa transferam mesajul corect spre populatie, pentru ca dificultatile pe care le avem acum sunt generate exact de faptul ca am gandit ca putem trai bine imprumutand continuu bani, atat prin stat cat si individual, prin banci.

- e loc pentru investitii - autostrazi, minerit, orice se poate face.

- nu putem genera prosperitate prin consum excesiv.

Raspunsuri la intrebari:

- (modificarea Constitutiei?) nu cred ca asta mai e o problema in acest moment, am anuntat, dupa consultarile cu partidele, am decis sa anunt si am profitat de o invitatie pe care am avut-o de la ambasadorii UE, ca e putin probabil, datorita conditionalitatilor, ca Puterea si Opozitia sa ajunga la un consens asupra a ce trebuie modificat - in proiect de tratat se lasa un an inainte de intrarea in vigoare. Daca intra de la toamna, am avea si o parte din 2013, daca nu tot anul 2013. Parametrii de dezbatere vor fi schimbati dupa alegeri, ne va da respiro-ul necesar sa modificam Constitutia.

- (majorari de salarii?) nu ma puneti sa comentez declaratiile pe care le fac politicienii din partide. Eu sunt unul din cei care si-a calcat cel mai greu pe inima cand a trebuit sa anunte romanilor masurile care s-au luat. Fac un apel la realism al politicienilor. Stiu ca foarte multi din cei aflati la guvernare au sentimentul ca si-au sacrificat voturile. Le confirm ca da, n-au explicat suficient, dar le-au sacrificat pentru tara. Romania e intr-un echilibru fragil.

Ieri la Consiliu, s-a concluzionat ca va fi o scadere a productiei in UE. Situatia Romaniei s-a consolidat, dar fragilitatea ne vine din semnele care apar in economica Uniunii Europene - marile noastre piete, legate de Uniunea Europeana.

As face o paranteza - in 1990, exporturile Romaniei au fost de 10 miliarde de euro. In 2011, au fost de 45 de milarde de euro.

Daca previziunile se vor confirma, exporturile noastre vor scadea daca nu gasim alte piete. Cuvantul responsabil e prudenta. Stiu ca sunt partide care si-au sacrificat voturile, dar nu si-au sacrificat viata, au facut-o pentru altii. Altii si-au sacrificat viata pentru tara si nu s-au mai agitat atat. Daca salvezi tara, ne salvam si noi.

- (totusi, majorari?) cred ca insistati pe un lucru pe care nu presedintele vi-l poate spune. Cei care faceau declaratii sa spuna de unde. Eu nu am identificat in buget un loc din care sa taiem bani.

- toti am concluzionat ca cea mai buna sanctiune e amenda.

- (mai luam bani imprumut de la UE?) asta ati fabulat dumneavoastra. N-am spus ca putem sa luam bani, dand de inteles ca veti lua. Obiectivul nostru e sa nu ne atingem de acei bani, proband ca suntem o tara stabilizata, care nu mai are nevoie de bani. Problema, daca speculati "va fi recesiune in zona euro si trebuie sa luam bani de la acest fond". Sper sa nu fim nevoiti sa apelam la acei bani. Speram ca nu va fi recesiune.

(proteste) Nu ma pacalesc sa cred ca nemultumiti au fost doar cei cateva mii care au iesit in strada - au fost infinit mai multi care n-au iesit in strada. Nemultumirea, legata de aceste reduceri de venituri. Acest echilibru pe care l-am stabilit se poate rasturna usor si atunci doi ani si jumatate in care romanii au suferit ii aruncam pe fereastra printr-un singur act normativ.

- personal, cred ca sacrificiile facute de romani pana acum nu trebuiesc intoarse pe dos pentru niste voturi. Mai bine si-ar lua colegiile la batut si ar spune ca avem o perspectiva buna.

- (remaniere?) nu la asta ma gandeam. Cand spun de clasa politica, nu spun ca nu li s-au taiat si lor salariile, dar nu sunt convingatori atunci cand, pe de o parte, vorbesc de nevoia de a face ceva pentru populatie. (...) Au obligatia sa arate ca isi reduc si ei din cheltuieli.

Poporul le-a cerut sa faca un Parlament unicameral cu 300 de parlamentari. Ii vedeti incercand sa isi scoata clientela de la toate regiile? Ii vedeti facand o investitie necesara dincolo de panselute si lalele? Poti sa pui si un gazon, e mult mai ieftin.

- (discutia cu FMI) evaluarea de pana acum a Fondului e ca Romania si-a indeplinit toti parametrii la care s-a angajat. E un prim mesaj, ca nu vom avea reprosuri nici in documente, nici public.

Al doilea subiect - legat de amanarea calendarului de liberalizare a preturilor la gaze. Avem sanse, cel putin in ceea ce priveste populatia, sa modificam calendarul, sa nu ajungem la pretul pietei in 2015, ci undeva inspre 2018, 2017, 2020. Guvernul trebuie sa intocmeasca un program esalonat.

Argumentul a plecat de la salariul meu, am incercat cu un salariu de 5.400 lei (...)Si eu as avea dificultati daca nu as avea masina de la presedintie, benzina, casa de la Presedintie.

Au perfecta dreptate cand spun "dati bani la industrie", iar productia e exportata in proportie de 60%. Ce am facut, am exportat gaz ieftin?

- (ce urmeaza cu tratatul UE?) calendarul stabilit e urmatorul - acum s-a definitivat forma care nu mai poate fi modificata de nicio interventie. V-as ruga mult sa-l cititi, ar fi important sa discutam in cunostinta de cauza. La summitul din 1-2 martie statele care vor il semneaza. Acela e momentul in care se face primul angajament oficial, dupa care incepe procesul de ratificare. De aici, lucrurile pot deveni flexibile, din momentul in care 12 state ale zonei euro il ratifica, intra in vigoare.

- as vrea ca pe acest tratat in Parlament sa existe dezbateri. Mi-ar placea ca Guvernul, principalul negociator...acest tratat trebuie dezbatut. Va arata ca e solutia corecta pentru Romania, nu e niciun risc la adresa nivelului de trai.

- in momentul in care Comisia sesizeaza ca un stat membru a iesit din parametrii bugetari stabiliti, se declanseaza solicitarea la Curtea de Justitie si amenda.

- consider ca actualul Parlament e legitim. Daca vorbim de viitorul Parlament, se poate discuta de 2013, dar tratatul intra in vigoare fara noi. Credeti ca e in regula ca o tara ca Romania sa nu fie capabila sa-si asume deciziile in timp util?

- (Va ganditi la demisie?) - a clasei politice? La revedere!

Pactul care ne modifica legea fundamentala

Seful statului a declarat, luni seara, la finalul reuniunii, ca s-a finalizat practic negocierea privind incheierea tratatului fiscal bugetar, iar 25 state, printre care si Romania, au anuntat ca intentioneaza sa il semneze pana la 1 martie. Britanicii si cehii au decis sa nu participe la noul tratat.

Pentru Romania, ratificarea acestui acord va presupune modificarea Constitutiei pentru introducerea obligatiilor de deficit structural. Liderii UE au stabilit ca tratatul va fi valabil de la 1 ianuarie 2013, dar daca 12 state il ratifica inainte de aceasta data, atunci el va intra mai repede in vigoare si Romania va trebui sa modifice legea fundamentala in termen de 12 luni.

Presedintele a mai anuntat ca negocierile incheiate luni reprezinta un compromis convenabil atat pentru statele euro, cat si pentru cele din afara uniunii monetare. In finalul scurtei sale interventii de la Bruxelles, presedintele a subliniat inca o data ca masurile de austeritate pe care Romania le-a luat deja sunt chiar cele pe care abia acum multe alte state trebuie sa le aplice.

Pe de alta parte, presedintele Traian Basescu i-a primit marti dimineata, la Palatul Cotroceni, pe membrii delegatiei FMI, BM si CE care se afla la Bucuresti in cadrul celei de-a patra misiuni de evaluare a Acordului Stand-by de tip preventiv cu Romania.

Aceasta va ramane la Bucuresti pana pe 6 februarie, timp in care vor avea loc mai multe intalniri cu autoritatile romane, cu reprezentanti ai partidelor politice, ai sindicatelor, mediului de afaceri, bancilor si societatii civile.
Marti, 31 Ianuarie 2012, ora 17:15
Sursa: Ziare.com
Autor: Lucian Lumezeanu

Articol citit de 7135 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
Intra in Comunitatea Ziare.com!
Ordoneaza comentariile:    Standard   |   Calitate   |   Numar Voturi   |   Recente
 

Liniste, ba, ce dreaku! Gazele si salariele!

Ba, secu, ia sa-mi stabiliti voi discursu’in acelas timp ca la aia din hopozitie, care ie la Bruzel! Ca sa vedem cati bizoni asculta la mine si la aia! Care tre’sa-i mintesc io cat mai bine! Si pe iei nu tre'sa-i asculte nimeni!
Roman’lor, situatiea ‘nternationala este! Naspa! Norocu’vost’ca aveti un capitan de nava beata (“lio bato ivr", me-a zis Preda) ca mine!
Ca daca va las io din mana, sunt in stare aia de la USL sa va mareasca salariele si pensiele! Care ie cea mai mare greseala! Nu e bani, ba!
Doar nu pretindeti sa va dau bani IO si cu Nutzy! Sau Blejnar! Aia e economiile noastre personale pentru gaze!
Roman’lor, gazele se amana! Avem oameni minunati si programe mobilizatoare!
Si io-as avea dificultati cu gazele daca n-as avea masina de la Cotro, elicopteru’de la Cotro, conturile din Cayman, si pe Nutzy gatind fasole cu ciolan la Cotro!
Io n-am competenta estraordinara a polit’cenilor!
Ba, v-am mai spus ca io nu sunt polit’cean! Io sunt tata vostru, ba, bizon’lor! Polit’ceni e ailanti, chiear si PDL, las’s-o ia in bot daca n-a stiut sa conduca tara! Si nu m-a lasat pe mine s-o conduc, ca IO stiu cel mai bine!

 

Foarte bine zis d-le Presedinte!!!

Foarte bine zis d-le Presedinte!!! USLasii ar trebui sa se gindeasca inainte de a vorbi.
PSD-l a mai dus tara de ripa si acum se vad urmarile guvernarii lor "POPULISTE" aviz NasTase...
Asa va vrem d-le prim ministru si d-le presedinte cu picioarele pe pamint si Visind...

 

Basescu

munceste.
panaramele fac show...

 

subscriu..

Pe cand maimutoii usl-isti fac circ, presedintele iese in fata. Bravo lui!

@cc

poate munci cat vrea ! oricum in curand va fi istorie ! si pdl la fel ca pntcd!

ai dreptate

el este cel care sta in fata circului pentru a mai aduna ceva spectatori.

Basescu este speriat

Si-a pus interventia la aceeasi ora cu cea de la Brussel a USL-ului.

Inseamna ca PE va interveni in problema Romaniei.

vasesque munceste

adica se chinuie sa termine cele 11.000 de sticle de la tovarashu' voronin

Ăsta...

...incă mai trăiește?Incă nu a fost linshat?Ăh?Subspecimenus fettidus.

Viva alcoolismul,corupția,hoția și jaful comise de Bășșșescu și acoliții lui!

voronine

Mai bine sa te-mbeti cu whisky sau vin Decat cu apa chioara, ca ponta si crin.

Sunteti hiene voi uslamisti primitivi!Va dati oameni maturi,

sigur sunteti si politicieni pe aici,si scrieti ca cei

mai necrescuti copii adolescenti,huligani fara suflet si

Dumnezeu!

Sa ironizati,criticati fara suport,calomniati,injurati un

presedinte de stat,care a lucrat enorm pentru Romania,

fiind foarte activ si in plan extern,cand a fost

initiatorul reformelor urgente si necesare,a contribuit

la elaborarea solutiilor anticriza,apreciate unanim

in Europa,care este inainte de toate un mare

roman,sensibil,onest,modest,apropiat de semeni,bun

organizator si interlocutor,inseamna un fel deoligofrenie

sau dementa precoce indusa,doar pentru ca sefii vostri de

partid nu au reusit sa convinga populimea sa le dea

credit!

Locuiesc de decenii in Occident,dar niciodata si

nicaieri nu am intalnit,sau auzit comentarii atat de

josnice din partea unor politicieni din opozitie,

analisti,moderatori!

Si cand ma gandesc ca cei vizati mai sus fac aceasta

meserie cu toata convingerea si pasiunea,imi este

rusine ca sunt roman!

Sa numesti negru cand vezi alb in fata ochilor,sa spui

ca este intuneric cand sorele este sus,sa numesti

minciuna adevar,este cu adevarat draconic!

Iata ce urmasi a lasat sistemul bolsevic din Romania,care

transmit aceeasi mentalitate odraslelor!

Daca Presedintele si guvernul vor ceda in fata perfidiei,

tupeuluiporcesc,ipocriziei celor doi lideri impotenti

si maidanezi,sau daca intr-adevar sondajele aceastea

manarite se vor confirma la alegeri,Romania se scufunda

stimati compatrioti,ami ales ca dupa o eventuala rocada

cu liberalii comunisti,nu va fi nici o sansa de a

satisface populatia prin masuri populiste,irealiste,care

in mlod sigur nu vor pute fi acoperite!

Cat haos nesfarsit poate provoca fantoma rosie,dupa ce

in 89 romanii erau in extaz!!!!!!!!!!!!

@poppy

ai idee daca la intalnire s-a reglementat importul de whisky in Romania ? Asta problema arzatoare !

In afara de a debita tampenii, ...

...te mai pricepi la ceva? Sau esti ca idolii tai, US-Lasi, care stau si acum cu degetu' gura cum sa faca greva?

Serviciile secrete americane se implică in răsturnarea mafiot

regimului Traian Basescu.de aceea are logoree teroristul international Traian Basescu!Serviciile secrete americane se implică in răsturnarea regimului Băsescu?Intr-un comentariu din data de 16.01.2012 aparut pe siteul publicatiei online "The New York Times":Linkul aici:
http://www.nytimes.com/2012/01/16/world/...........
un anume Leone Storlato fost agent CIA si atasat la ambasada SUA din Budapesta intre anii 1999-2004 face cateva referiri interesante la protestele din capitala Romaniei dar si din celelalte orase importante ale tarii, - proteste generate de masurile excesive de austeritate luate de regimul Basescu, - regim considerat corupt si "mafiot", cu tendinte dictatoriale.Cine este acest "Leone Storlato"? respectivul a figurat pe listele unor agentii americane cu atributiuni "speciale" in Europa de Est si Federatia Rusa. Il regasim la "Consiliul Cultural American" din Bielorusia ( Belarus) intre anii 2005-2009 sub numele de ... Rewiczky Sándor ( Alexander) pe siteul caruia publica unele materiale de analiza culturala a "conexiunii est-vest", dar mai ales articole cu caracter de analiza sociala si chiar militara. Fotografiile atasate acestor articole si care se refera la autorul lor sunt identice cu cele publicate pe siteul unui ONG din Utah numit "East West Cultural Institute "
http://www.romanialeaks.org/2012/01/serviciile-secrete-americane-se-implica.html

@ulivia: atat vi s-au lungit urechile de stat in

opozitie ca ati ajuns sa aveti halucinatii; inventati scenarii care nu exista ca sa va ostoiti obsesiile; aveti rabdare, multa rabdare ca statul in opozitie face bine!

A tacut inteligent 2 saptamani si are cateva zile de cand debiteaza

numai prostii in fiecare zi la TV. Pacat , parea inteligent.

 

makelotu'

zice ca tre' sa ajunga celelalte tari ioropene precum rumunika dupa ce a fost jefuita de oranjgutani - adica austeritate care va sa zica
astept demararea in Germania a austeritatii prin construirea de telegondole, piscine si sali de sport in zonele nepopulate
dupa ce va pleca bovideul de la f.m.i. emilogu' va mari salariile bugetarilor cu 5% iar pe ale profesorilor cu 55%
abia astept sa treaca gerul si sa se trezeasca Piata Universitatii

Basescu s-a reinventat!

Pazea!

@Marian-Eugen

Ai fost scurt si concis, ai spus TOT ce trebuie sa stie romanul.

Oare de ce Base asta

o tine ca surda pe mormant cu autostrazile si cu mineritul?
Or fi niste comisionase mici-mici de la Bechtel si de pe la Rosia Montana?!?
Asaaaa, maruntis de cheltuiala pe etnobotanice la Bruxelles...

Nu sunt de acord cu dvs.

Este bine sa explice poporului orice actiune pe care o intreprinde si decizie pe care o ia in numele sau, cu atat mai mult cu cat pana acum nu s-a consultat cu nimeni si a facut o multime de prostii care i-au revoltat pe romani.

Nu cred ca base v-a lua decizii importante tinand

cont de parerile opozitiei sau romanilor, omul doar vrea sa se afirme si sa eclipseze criza din politica interna cu vizite la CE.

daca si-ar explica toate actiunile

ar rezulta un film horror sau un tratat de psihiatrie

Ce explica Base? Ceea ce A HOTARAT DEJA p'acolo?

Intzeleg ca te consultzi cu Poporul inainte, nu DUPA ce te duci si esti de-acord cu o gramada de chestii dgyudowesti. Chestii menite salvarii ... premiilor bancherilor si sefilor lui Jeffrey Franks plus muls wakka europeana (citeste Germania). Ca pe cea americana au pus-o-n branci deja, cu peste 2000 de miliarde bailouts si cu razboaie de alte vreo 1500 de miliarde. Asta dupa ce au demolat Cladirea #7 de la WTC pe 11.sept.2001, unde erau computerele cu cele -2000 (minus 2 mii) de miliarde ale US Army ce nu puteau fi justificate de la Reagan pana-n 2001.
Haida coane, nu vezi ca s-a dus la viitorii lui Sefi (cand o fi in angrenajul mafiot la E.U) sa ia notitze precum tovarashii aia gushatzi in lanul de kukuruz la Ceausescu?
Acum vine alde Stan cu fraierimea pokaito-dgyudoweaska si incep sa dea din gura ca NAIVII, ca n-au ARGUMENTE.

@ulivia

- romanialeaks e un fel de tricoloru' ! anunta-ne cand apare pe wikileaks !

Daca apare la David-Stern-leaks, este OK?

Sau ai si la d'astea o RATING-AGENCY care ne spune ce-i kosher si ce nu ;-)

Pt.politrcuii PDL,pe langa wikileaks,si SRI prin

vocea securistului care a propulsat-o in politica pe prostituata Udrea Elena anunta caderea lui Traian Basescu si a PDL-ului: Virgil Magureanu crede ca puterea va pierde alegerile.Măgureanu, care și-a incheiat cariera politică discret, după ce partidul inființat de el s-a topit in PDL, a declarat pentru "Romania liberă" că nu vede rostul anticipatelor "fiindcă suntem intr-un an de electoral, asa că alegerile si, probabil, schimbarea vor avea loc". Fostul sereist e de părere și că "e necesară o schimbare", deși admite că nu e foarte sigur că "ce va urma prin schimbarea actualei coalitii de putere cu USL ar aduce un plus in ceea ce priveste economia".(...)Un alt mesaj interesant este cel legat de Traian Băsescu, despre care fostul cap al SRI sugerează că e terminat politic: "Nu mai depinde de o singură persoană ceea ce se va intampla major in Romania. Si chiar dacă ar rămane, nu cred că Traian Băsescu mai dispune de parghiile necesare pentru a redresa situatia intr-un sens benefic si, in general, de ce i-am atribui mai mult decat poate face?"(sursa impolitics)
Basescu care stie ca este terminat politic si urmeaza sa fie judecat si condamnat ,imaginati0va la ce fapte umilitoare si batjocoritoare ptr. Romania a fost in stare in aceste zile la Bruxelles...

Uuuuuuuuuu livia...

Ok, e de tras apa. Ajunge atat.

besescu ne spune ce decid altii

altii fiind-UE, FMI,BM si CE...
- besescu nu ne spune nimic din roadele muncii sale,solutiilor sale, nu ale altora... asa-i simplu sa vii si sa trancanesti mesajele altora... motiv de alte hahaieli...

 

roadele muncii

lu' basesqoo sunt tonele de dosare pe care le comanda serviciilor pentru a-si santaja sclavii oranjgutani si pe oricine i se opune

Fraudulosul preshd.Traian Basescu il acuza pe politrucul T.Basescu !

Cu maxima impostura cel ce se crede presedintele Romaniei,ii acuza pe politicienii romani de demagogie,dar primul demogog carea abuzat de competentele ce i se arogau ca presedinte roman este insusi Traian Basescu ,cel ce inainte de alegerile prezidentiale din 2009 se impauneaza ,in scop electoral, cu promulgarea legii maririi salariilor la profesori,pentru ca odata puterea acaparata fraudulos,Traian Basescu sa treaca impreuna cu grupul infractional Udrea-Cocos-Bok Emil la devalorizarea si distrugerea economiei romanesti,peste 200 000 de srl-uri sunt distruse in stil mafiot ,iar somajul in Romania devine criminal la propriu.In ceea ce priveste bugetul de pensii acesta a fost furat in scop electoral de Bok-PDL,din banii contributiilor la pensii s-a platit si pomana pensiei minim garantate date unor romani tinuti in infometare tipic stalinista de securistii lui Basescu.Regimul penal al dictatorului Basescu a distrus Romania ,iar in acest moment acest individ nu mai are dreptul sa deschida gura in fata romanilor.Basescu minte in continuare ,asa cum a facut-o permanent,in interesul lui mafiot-infractionaliata cu dovezi:

http://stirileprotv.ro/stiri/social/au-inceput-discutiile-intre-sindicalistii-din-invatamant-si-presesedinte.html

Oftica Dauneaza Grav Sanatatii!

Iar metastaza e in floare in USL.

Putina liniste , omul care nu spune nimic loveste

din nou, acum vad ca e in opozitie fata de liderii PDL care ieri mareau pensiile si salariile .

cum stiu

ca postacii anti basescu sunt ori botzi (programe pe calculator) ori sarmani platiti:

orice om normal gandeste asa:

- basescu e naspa -> deci tre schimbat.
- pe cine punem -> ponta sau antonescu.
- atunci nu mai tre schimbat.

deci eu sunt de acord ca basescu e naspa si tre schimbat.
acuma poate cineva sa imi explice ce calitati au ponta, antonescu, nastase sau iliescu sa ii recomande impotriva lu base?

este evident ca ponta e o gluma, antonescu e mizerabil si derbedeu, despre iliescu si nastase nu are rost.

sunt deschis la discutii si gata sa il votez pe ponta sau antonescu numa sa imi demonstreze cineva - sa imi arate ce au facut astia doi sa nu fie altceva decat o gluma. O actiune - una singura care - o fapta care nu a fost ridicola.

 

bai paapy !

nu generaliza ! un om daca gandeste liber impotriva lui Base, inseamna ca e platit ? la cate milioane de romani sunt impotriva lul Base, ar trebui sa ne plateasca unul care are monetarie ! esti cam disperat in postare , se apropie funia de par ?

Basescu -Demisia ! Basescu -Demisia !

Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !
Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !

De-ar iesi numai hahaieli, ar fi bine

Sa vezi ce-i trece romanului de hahait, cand s-apuca Jeffrey sa ceara tot mai multe .. CEAUSHELI. Ca asa au facut si cu Ceaushu talharii astia de la FMI:
'Toate nedumeririle, confuziile si suferinta din tara au crescut, nu din cauza greselilor din Constitutie sau Confederatie (SUA), nu din dorinta de onoare si virtute, ci de la atata ignoranta asupra naturii monedei, creditului si circulatiei banilor.'
~ John Adams ~ Founding Father of the American Constitution 1792

A doua aderare a Romaniei la Uniunea Europeana ! Oei, ori !

La aceasa problema trebuie plebiscit, consultat poporul.
Fara a aproba aceste cerinte ne putem retrage din emigratia occidentala.
Lumea la vot !.

makelotu'

se bucura ca rumunashii au cea mai mica datorie pe cap de locuitor
el nu stie ca asta inseamna de fapt neincrederea capitalului strain intr-o tara in care industria anemica este controlata de forte obscure iar agricultura e de evv mediu timpuriu
americanii si alte tari dezvoltate au datorii uriase, de asta traiesc mult mai bine decat noi

 

@BRAIAN_TASESCU

- daca ati gandi liber ar fi ok , da' voi in afara de lozinci nu stiti nimic !

@tov securist Niculae

Ce sa-i faci ? Nimeni nu e perfect! Apreciez ca voi, postacii portocalii, sunteti niste intelectuali rasati, eruditi, genii ! Bai securistule, trezeste-te ! Se apropie gara terminus unde veti fi debarcati ca tradatori de neam si tara ! Daca politicienii ar trebui sa puna armele jos, Base ar trebui sa puna sticla jos, iar pe Nutzi la pamant! Ati nenorocit o tara intreaga !

Vorbesti pa nas, ofticosule Bbbbbbraian

Alegerile sant aproape si vom savura rezultatul de pe pozitii diferite. Te asigur ca vei fi foarte dezamagit.

Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !

Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !Basescu -Demisia !

@Orange-God

Acu' daca n-are datorii cica n-au "aia" incredere. daca are MULTE datorii cica "uite ce-a facut asta". Bre Romania ARE datorii sa-i taraisca. NU cat6 pe capatzana de locuitor sa calculezi _ca Ceaushu tona de otzel/capshor_ ci CAT POTZI PLATI INAPOI din datorie in mod rezonabil si fara sa-tzi dai chilotzii de pe tine lui Jeffrey asta, Hitman-ul FMI-ului.
Ia inchipuie-tzi ca Arabia-Saudita ar avea datoriile Romaniei la Jew-York. Cam in cate zile ar plati toata datoria? Pe cap de locuitor ar fi, la cele vreo 27 milioane de locuitori, cam ca a Romaniei.
De luni pana vineri, sau pana joi? Sau o fi USA datoare la ei? :-)))))
Face Base mascari de-ar lua in alte tzari puscarie pana moare, dar nici cu zvonacii anti-Base nu ne este rushine... Cam ieftin stilu' de "combate bine, Vocea patriotului nationale" OK? ;-)... Ori venitzi cu ARGUMENTATZIE, ori lasatzi-va de postari, nu asa ca "Base-i vrajitoare ptr ca are o pisica neagra", sau ma rog, blonda.

Basescu munceste...interesant!! popey 16:51!!!

Poate ne povestesti cum munceste!!Sustine legi bune, este impartial,respecta prerogativele atribuite de Constitutie,
ajuta Romania si pe romani cu ceva in afara de promisiuni,pe care nu le respecta?
Nu stiu cum sa-ti spun ca sa nu-ti juganesc --scuze doream sa spun jignesc--orgoliul de basescian.
Faptul ca un presedinte al Romaniei, presedintele nostru, ne minte si n-a realizat nimic ,dar absolut nimic pozitiv din 2004 incoace, incearca sa se ascunda acum sub criza economica, si greaua mostenire anterioara,devine patetic..Nu mai zic nimic! Dar asta este o "jartea"".

 

toti oranjgutanii "munceste"

toti ca unu' pentru a jupui ultimul rand de piele de pe spinarea rumunashilor care se uita la manele si la breaking news in loc sa iasa in strada si sa foloseasca tzepele pe care tot le-a promis diktakioru'
abia astept facturile la incalzire cu noul pret al gigacaloriei impus de "pretenii" de la f.m.i.

N-ai dreptaqte postacule, uita-te la comentariile.

...la acest articol: pe toata linia "muncesc" doar naimitii usl-inosi.
Bravo voua, prin "munca" voastra va prospera Romania! :-)
Dat-i inainte ca dupa cum se vede viitorul, in scurt timp va veti incalzi numai intre voi!
O felicitare speciala saltimbancului de doi bani care semneaza "basesku":asta da "muncitor", pandeste aparitia articolului ca sq nu rateze prima pozitie ca sa-si etaleze diareea cerebrala in capul listei de postaci! :-)

pe scurt

- nu este o jartea. este o mare jartea

- base e mai bun ca ponta si antonescu la un loc. nu numai ca e mai bun. despre base as spune ca a fost un politician mediocru spre bun - comparabil cu iliescu si nastase ca potential.
Insa despre ponta si antonescu spun cu parere de rau ca sunt nimicuri.

sunt de acord

cre' ca-i baga sub masa pe amandoi la un concurs de sticlism sau halbere
alcoolemia salveaza Romania

@ popey ...

... nea Base este campion mondial la dat cu gura. Oricum ce zice azi nu mai este valabil maine. Incet, incet si nu sunt departe vremurile, alaturi de Boc, dama de companie si toata floarea cea imbogatita a PDL-ului se va aseza deplin si definitiv alaturi de cel mai de dreapta partid ... PNTCD-ul ... in GLINA istoriei

Popey

Comentariu din presa germana de astazi :
Basescu= PUTINescu ! Bai tovarasi, nu mai pacaliti pe nimeni ! Pana si nemtii s-au desteptat ! FSN la puscarie !

Cateva realizari!

1. O justitie mai putin corupta. Condamnarea lui Adrian Nastase, cu care votezi tu este doar una dintre confirmari.
2. DNA ii ia pe toti, indiferent de culoarea politica. Cazul Apostu este o confirmare.
3. Liberalizarea mass-media. Este injurat ca la usa cortului de o gramada de televiziuni si ziare, pe timpul lui Bombonel nimeni nu sufla in front.
4. A salvat Romania de la falimentul plantat de PNL si PSD care au devalizat tara de 12 miliarde de euro inaintea alegerilor din 2008, toate platite ulterior de guvernul Boc.
5. Datorita lui au s-a inceput reformarea statului prin legea salarizarii, pensiilor, educatiei, asistentei sociale, prin care s-au taiat pensii si salarii de lux si asistenta sociala celor care nu o meritau.
6. Datorita lui Romania a intrat in UE prin promovarea unor ministri ca Monica Macovei.
7. Datorita lui USA isi amplaseaza scutul antiracheta in Romania, care are astfel cea mai mare protectie din istorie!
8. Datorita lui clasa politica a inceput sa se reformeze, aparand figuri noi de genul Monica Macovei, Sever Voinescu, Theodor Paleologu.
9. A reusit sa invinga cea mai mare opozitie mediatico-politica din lume probabil, cand a castigat alegerile din 2009.
10. Ne-a aratat mizeria in care traim.

Mai vrei, comunistule?

Oare ?

Pe cocos, udrea, blejnar,etc. cand o sa-i salte DNA ? Cand o sa se intample asta, o sa cred tot ce debitezi ! Pana atunci, mai traiesti bine ?

Pkt.7 e mai bun decat ala cu "Fighting for Peace

... is like f*king for virginity" :-)))

7. Datorita lui USA isi amplaseaza scutul antiracheta in Romania, care are astfel cea mai mare protectie din istorie!

Acu-tzi vin "ceilaltzi" si-tzi aduc aminte ca ION ILIESCU a bagat RO in NATO :-)))))))))

Da halal protectzie, PRIMA buamba o trag rushii DIRECT in RO la Deveshelu.
Si nici macar n-o trag muskalii din Rusia, ca-si fac BAZA in SERBIA si acusi se satura de NATO si Bulgaria, daca trece nea Jeffrey Franks si pe la ei maine-poimaine :-)
Ca doar nu crezi ca porkaria aia NATOista-i contra Iranului. Este ca si cum i-ai spune unei fetishcane la nudiste pe plaja, ca te sui pe ea s-o protejezi contra insolatziei.

E adevarat ca

banii din privatizarile de pe timpul Guvernarii Nastase s-au dus mai mult in buzunarele adanci ale politicienilor decat in bugetul de stat. Este la fel de adevarat ca avem politiieni foarte corupti carora justitia nu le poate face nimic.

 

E la fel de adevat

Basescu a facut parte din toate acele guvernatri si in plus din guvernarea CDR. A furat cot la cot cu Nastase, Mitrea, Hrebenciuc,Miki Spaga si altii ca ei.

ascensiunea lu' makelotu'

de la sekurist spalator de bani la Anvers, ministru in guverne instabile, primar si apoi presedinte demonstreaza ca el este pivotul mafiei care de 22 de ani a distrus Romania

Basescule laaaaaaaaaaaaaaasa-ne !

Basescule laaaaaaaaaaaaaaasa-ne !

A zupt sanjele boborului !

Curat bampir, coane Neutroane :-)
Ia mai da-i drea'pa totzi, ca nicicare nu-i mai breaz.

Presedintele Romaniei un fost obscur ofiter de marina!

Este mult prea tirziu ca acest fost obscur ofiter de marina, sa mai fie luat in cosideratie de catre romani. Nici copii de tita nu-l mai cred. Orice iesire a lui publica cu declaratii si comunicate, derapeaza alunecind pe stratul de zapada si ghiata recent din Romania inghetata.
Ce a facut atitia ani de cind este presedintele Romaniei? A facut altceva decit sa o puna pe o analfabeta si fosta dama de companie, ministru?

 
 

pentru

cei 3 postaci antibase din aceasta discutie

pt voi ar tb implementat butonul spam.

daca ai mai mult de 20 de posturi intr-o discutie care reprezinta peste 50% din toate posturile as zice ca e clar spam nu?

Este revoltator insulatarea romanilor de catre Basescu Traian,

Traian Basescu spune ca prostituata Udrea Elena s-a sacrificat pentru popor ,intrand [prin jaful din banii publici romanesti si europeni, asisderea toti mafiotii PDL-UNPRcare au afacut averi colosale in numai 3-4 ani!

 

:-))))) .. Dar cam ce credeai ca-tzi va spune?

"Tzyganka ympuzzyta"? S-a iESprimat mai finuZZ :-)) PREZENTAREA-i sufletu' comerSului, nespa? Una-i rah.hat in mijlocu' drmului, asta inseamna un tovarash direct si fara echivoc si alta-i acelasi ra.hat dar invelit in staniol carevasanzikka.ka s-a iesprimat diplomatic ;-)
Tanti tu te revoltzi deja de luni de zile, n-ai obosit? Ce tot strigi "demisia" p'aici? Precis se rushineaza si se duce sa planga-ntr-un cotlon, sensibilutzu' de Gondolier-Shef.
Ia o bata si da-i la mir... pana nu-i semneaza zevzecu' lui Franks ala si vreun bailout de cateva sute de miliarde, asa de adios muchachos, precum facu Bushy-Junior in 2008 :-)))) Vorba Ludovicului, "Après moi le Déluge". Sau o fo' pleshko.itza da Pompadour? Ca nu mai stiu :-))))

"...a doua ne da solutia - crearea de locuri de munca"

Locuri de munca sunt berechet, daca nu sunt platite ca sa poata trai omul din cat castiga.
Locuri d emunca au fost si-n KZ-urile germane si egiptenii au avut ZERO shomaj cand badaranul acela de kEOPS SI-A FACUT TRAZNAIA AIA DE BOLOVANI: dE CHINEZII CARE-AU MURIT CU SUTA DE MII LA FACUTUL zIDULUI ALUIA ::PE CARE MONGOLII L-AU ocolit PUR SI SIMPLU; SI AIA AU AVUT locuri de munca DE LE-A IESIT PE NAS.
Locuri bine-platite de munca, ASTA sa scotzi pe gura, mai preshu-ce-a-dat Tzara-lui-lui-Jeffrey Franks
Asa-mi place ipocrizia asta cu "asiguram locuri de munca". bai fraiere, eu ma duc la locu' ala de munca SA CASTIG BANI bre, ca de lucru am si-acasa.
Solutzia NU este crearea de locuri de munca ci crearea de joburi UNDE CASTIGI BANI BUNI, ca-tzi platesti si TAXE Statului cum trebuie si are si Statul ceva de-acolo. Dar ce-tzi explic, ca tu deja esti cu gandul la Masoneria de grad 15 si Bilderberg-Group, te doare-n cot de Romania. Amarat de barcagiu parshiv, oportunist, nesimtzit si ipocrit. Valabil si ptr Opozitzie ca nu-s mai breji. Poate catziva Liberali mai NATZIONALISTI dar marea gramada-i ba gunoi CIA ba gunoi KGB/FSB.
Bey "inimoshilor si iubitorilor-da-bobor", ce trancanitzi aici este bolshevism-de-dreapta, iar pute frazeologia a dgyudowei ca la Morx & gagiul lui homist Engels, doar atat ca nu mai fac "persuanili caritative" aka bancherii-banksterii & arendashii lor apropitari de fabrici si resurse "rivulutzie mascata da gios in sus", ci "da sus in gios" gloAbalizata, planta-v-as cateun piercing in nas.

 

locuri de munca va face basesqoo

la S.C. Arbeit macht frei" S.A. cu consiliu de administratie format din oranjgutani sefi

Extrase... extrase...

despre datorii: "mergem inainte ca pana in 1989". Greseste dl. Presedinte. Situatia de "pana in 1989" se datora imprumutului imens la acea vreme facut la FMI, la inceputul anilor '80, si apoi ambitiei prostesti a lui Ceausescu de a plati toate datoriile.

"La mijlocul anului aveam 3,8 miliarde, in ziua alegerilor nu mai aveam nici de samanta."... iar dupa inca un an (electoral) ne-am trezit inglodati in datorii!

"22 de miliarde datorie publica, restul datorie privata. [...] Romania nu are nicio treaba cu sistemul privat." Pai pana acum cei de la putere, inclusiv Presedintele, ne batea la cap cu imensa datorie, incluzand si datoria privata. Brusc, datoria privata nu mai conteaza?

Si de unde doar 22 mld. datorie publica? Conform datelor Eurostat, la sfarsitul lui 2010 Romania avea o datorie publica de 31% din PIB. In 2011 nu s-a intamplat nimic notabil relativ la aceasta datorie publica. Cat reprezinta PIB-ul data datoria este de 22mld. euro? Raspuns: cca 70mld. euro!
Ciudat, pentru ca datoria Romaniei in 2010 (via eurostat) era de 37 mld. euro.

Ce sa intelegem de aici? Diferenta de la 37 mld. pana la 22 mld. se potriveste cu suma *imprumutata* de la FMI. Cu alte cuvinte, nu am avut, nu avem si nu vom avea nevoie de acei bani!

 

Datoria a fost facuta la presiunea FMI, ca banii sa fie bagati

..la bancile ce formeaza CONGLOMERATUL numit "FMI". Ca saracutzii BANKSTERI trE' sa-si primeasca premiile si dividentele, altfel de unde sa aibe bani de champagne cand stau in balcon pe Wall-Street si rad de bietzii flamanzi de pe strada, pe care i-au gubilit de case? :-)
Base a dat Rokmania pe mana FMI, fanariotu' :-(

am crezut ca nu aud bine!

se confirma, domnul presedinte a facut socoteala la un salariu de 5400 de lei! in primul moment m-am gandit ca nu aud bine, ma gandeam la salariul vecinei mele, de 540 lei! oamenii astia sunt dusi, ei nu inteleg ca pur si simplu nu se poate trai in tara asta!
pe urma, spune ca facem datorii pe care osa le roistogolim, nu ne gandim sa le platim! pai nu asta s-a intamplat pana acum, de au ajuns in criza? nu asta inseamna sa traiesti din datorii si sa ajungi la faliment? ce ***, au innebunit de tot?

 

N-au innebunit deloc, surioara!

Pur si simplu il doare-n ... biga, pe primul matroz al tarii, deaolalta cu toata shleahta lui cu tot!
Atat si nimic mai mult.

PS:
Pentru cei care nu stiu, "biga" era un fel de shtanga orizontala, pentru ridicat si coborat greutati, pe vechile vapoare!
Iar, in argoul vechilor matrozi, "biga" este ... stiti voi ce si nu i se mai ... demult lui Flatulescu!

Degeaba

Politicienii nu vor pune armele jos sa stie ca Romania va fi sfasiata! Astia sunt politicienii de astazi!

 

Da, degeaba

Frumos discurs, mobilizator, numai bun pentru a imbarbata populatie, pentru a o indemna sa puna osul la munca, sa nu mai manace de la vecini si din mila statului. Dar paraca-i lipseste ceva, ceva esential...
Aaa, dl. Basescu nu vine din mijlocul societatii sau din alta parte pentru a ne vorbi pentru prima oara, spunandu-ne noua, poporului, si politicienilor ce si cum trebuie facut. Dl. Basescu vine exact de pe varful aisbergului care a distrus Romania, a distrus tot ce se putea distruge in aceasta tara, nelasand piatra pe piatra in urma. Atatia ani fara a construi nimic, atatea ani de jaf ca-n codru si vine acuma dl. Basescu sa ne dea lectii. Are el competenta morala sa ne spuna ca trebuie sa traim din ce producem? Traieste el din salariul de Presedinte sau a trait in ultimii 21 de ani din salariul cuvenit pentru munca prestata, pentru functia detinuta?

"Astia sunt politicienii de astazi!"

... ca parca aia de dinainte de '45 au fost mai breji.
Cam de unde crezi ca s-a inspirat I.L. Caragiale, cam de ce a ramas SINGUR maresalul ion Antonescu? raspunsul este acelasi: "la placinte inainte, la razboi inapoi" : la Antonescu au fugit totzi politrucii aia mult-laudatzi "istorici" canmd i-a rugat sa formeze un Guvern de Aliantza Natzionala pe timp de razboi, cum au facut de fapt ENGLEZII cat s-au harait cu Hitler.
Nix!, totzi aia cu gura-mare alde Bratienii, gasca lui Maniu & Co, au dat bir cu fugitzii.
Da dom'le, AIA au depus armele in cel mai pur sens al cuvantului :-))
Fac pariu ca s-ar fi aranjat ei si cu Petru Groza, Dej & Co, daca nu ne vindea Churchill lui Stalin, de i-a dat mana-libera sa taie si sa spanzure pe "tarlaua lui" europeana sovietizata.
Politica-i koorwa si indivizii numitzi politicieni sunt cam din aceeasi RASA de NIMIC, parca-s CLONATZI din primul Catzavencu aparut intr-o hoarda de maimutze, egal de-atunci si pana acum ce sistem este toMNai la putere...
Uita-te ce ipocrizie, nesimtzire si trozneli sub centura-si trag caTindaNtzii Republicani ce vor sa-l trimita la pensie pe Obama. Ba i-a apucat pe totzi CÂNTATUL, maimutzareala ca Obama a miorlait ceva in microfon... Acu' hop! si ei :-))
Pai daca America nu-i mai breaza, CAM CE VREI de la Romanika-Balkanika, cu sechele VADITE ramase de la Osmanlai (ciubuc, pe$che$, deschis-usa-cu-capu')? :-))

bine spus....

de mult politicienii trebuiau sa puna armele jos (mai ales opozitia) si sa ia pixul in mana pentru a formula masuri si actiuni cat mai bune pentru cetateni...

 

Poate ar fi facut hopozitia chestia cu pixul,

...insa habar n-are de nimic in afara de balacareala de maidan.
Ca sa faci propuneri economice iti trebuie studii de specialitate, experienta si un minim de inteligenta; vezi ceva de genul acesta printre hopozitionisti?


Prima   1   2   3   Ultima

Alte recomandari: