Incalzirea globala ne obliga sa mancam mai putin

   

Incalzirea globala ne obliga sa mancam mai putin
Oamenii vor trebui sa se limiteze la a manca doar patru portii "modeste" de carne pe saptamana si un litru de lapte, pentru a evita ca schimbarea climaterica sa devina ireversibila, avertizeaza un raport citat de publicatia britanica Guardian.

Raportul intocmit de Food Climate Research Network, de la Universitatea din Surrey, sustine ca, in general, cantitatea de mancare consumata trebuie redusa, in special produsele "cu valoare nutritionala redusa" precum alcoolul, dulciurile si ciocolata.

Oamenii sunt indemnati sa revina la obiceiurile mamelor sau bunicilor lor de a cumparat produse locale, de sezon, de a gati in cantitati mari, preferabil in cratite sub presiune, pentru a putea congela surplusul, de a evita sa arunce mancarea si de a merge pe jos pana la magazine.

"Mancarea este importanta pentru noi in multe feluri, culturale si simbolice, si alegerile noastre in ceea ce priveste mancarea sunt afectate de costuri, timp, obiceiuri si alte influente" se arata in raport.

Intocmit pe baza unui studiu ce a durat patru ani, raportul atrage prin sfaturi concrete atentia asupra micilor gesturi care pot influenta in bine impactul schimbarii climaterice. Cercetatorii au descoperit ca, masurand productia, sectorul alimentar britanic produce gaze de sera echivalente cu 33de milioane de tone de carbon. Masurand consumul - inclusiv importurile- totalul se ridica la 43,3 milioane de tone.

Ambele cifre reprezinta un pic mai putin de o cincime din emisiile din Marea Britanie, insa exclud impactul indirect al altor actiuni poluante, precum defrisarile pentru a face pasuni pentru vite si agricultura. Potrivit raportului, sectoarele lactatelor si carnii sunt responsabile de jumatate din totalul emisiilor; cartofii, fructele si legumele pentru 15%, bauturile si alte produse cu zahar alte 15%, iar painea si fainoasele 13%.

In acelasi timp, cea mai poluanta activitate din lantul de productie nu este impachetarea, cum sustin unii, ci agricultura in sine - metanul produs de animale, urmata de prelucrare, transport, gatit si refrigerare. Raportul cere imperativ ca lactatele si carnea sa fie consumate "rationalizat" in tarile dezvoltate in asa fel incat productia sa ramana stabila in vreme ce populatia va creste pana la 9 miliarde in 2050.

O persoana obisnuita consuma in acest moment, in Marea Britanie, pe saptamana, 1,6 kilograme de carne si 4,2 litri de lapte, insa ar trebui, potrivit cerintelor raportului, sa se limiteze de-acum incolo la 500 grame de carne si un litru de lapte. (Maria Ionescu)
Citeste mai multe despre carne lapte consum Protectia Mediului studiu
Miercuri, 01 Octombrie 2008, ora 19:15
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1217 ori

Vezi toate cele 2 comentarii
 
unul

spune:

02.10.2008, 00:09

uau

Daca adunam procentele din antepenultimul paragraf aflam ca producerea hranei se face vinovata de 97% din totalul emisiilor. Nu e cam mult? Arderea combustibililor fosili si toate celelalte cauze au doar 3%? Ceva nu e in regula...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

 
Catalin

spune:

03.10.2008, 02:15

Catalin

Inarmati-va cu rabdare si atentie,cautati acest film documentar "Esoteric Agenda" si veti intelege. Apropo s-ar putea sa avem surpriza ca pana in 2012 sa se i-a aceasta decizie aberanta,si totul in numele libertatii si a globarizari. Vive la Liberté, Egalité, Fraternité .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 


Vezi toate cele 2 comentarii