Atentie, denigrarea bancilor se va pedepsi cu inchisoarea!

   

Atentie, denigrarea bancilor se va pedepsi cu inchisoarea!
Persoanele care aduc prejudicii de imagine institutiilor bancare, prin publicarea in presa sau postarea pe Internet a unor informatii de natura sa starneasca panica in randul populatiei si mediului de afaceri ar putea fi condamnate penal, potrivit unei propuneri facute de ministrul Justitiei.

"Catalin Predoiu, ministrul Justitiei, ne-a propus sa gasim impreuna o solutie prin care sa introducem in Codul Penal o prevedere prin care sa se incrimineze denigrarea unei institutii de credit.

Procurorul general al Romaniei, Laura Codruta Kovesi, a avut aceeasi atitudine, intentionam sa contactam si Ministerul Internelor, pentru a gasi solutii de punere in aplicare a aceastei initiative", a precizat Radu Gratian Ghetea, presedintele Asociatiei Romane a Bancilor.

Declaratia a fost facuta la scurt timp dupa ce reprezentantii bancilor comerciale din Romania s-au intalnit cu mai multi oficiali din cadrul Ministerului Justitiei si BNR.

Propunerea reprezentantului guvernamental survine pe fondul numeroaselor stiri alarmiste potrivit carora cel putin doua banci mari din sistem ar urma sa se confrunte cu grave probleme financiare in perioada urmatoare.

In urma acestor zvonuri, criticate dur si de Mugur Isarescu, mai multi deponenti s-au prezentat la ghiseele bancilor respective pentru a-si retrage banii din conturi.

Garantii asupra soliditatii sistemului bancar din Romania a dat si Radu Gratian Ghetea. Presedintele ARB a reiterat mesajul guvernatorului BNR, sustinand ca nicio banca romaneascva nu va avea de suferit in mod direct de pe urma crizei financiare.

Nu in ultimul rand, Ghetea a subliniat faptul ca BNR a cerut bancilor comerciale sa fie mai prudente atunci cand vine vorba de creditarea in valuta.

"Am solicitat BNR sa ne prezinte clar care este viziunea sa privind economisirea si creditarea. BNR a continuat sa sustina aceleasi lucruri ca si pana acum, precizand ca crediterea in valuta s-a dovedit, in ultimul timp, riscanta pentru populatie", a mai precizat Ghetea.
Citeste mai multe despre denigrare banci comerciale Cod penal propunele
Joi, 16 Octombrie 2008, ora 23:34
Sursa: Ziare.com
Autor: Lucian Hainarosie

Articol citit de 3409 ori

Vezi toate cele 35 comentarii
 
Rank user: x2

16.10.2008, 15:13

Pozitie rezervata

Tipic mioritic.

Bancile nu au nevoie sa fie denigrate de nimeni. Se denigreaza singure, prin sediile care le au, prin dobanzile uriase ce le percep( duble ca in Vest), prin comisioane camataresti si o transparenta absolut opaca( daca-mi este permis un joc de cuvinte). Asa ca eu as zice sa instituiti si un premiu pt. cei ce vorbesc de bine. Uite eu de exemplu: sunt convins ca institutiile bancare din Romania sunt solide. Nici n-ar avea cum altfel la profiturile ENORME ce le au. A nu incuraja creditele bancare pt. imobile se poate intempla doar intr-o tara in care autoitatilor( bancare sau nu) nu-i pasa de cetatean. Ia spuneti ultradestepti domnilor de la banci: Care este cel mai responsabil si atent gandit credit ce poate sa-l ia un om in viata? Cel pt. masina?( de consum), cel pt. vacanta( idem). Sau cel pt. casa? De care te spetesti mai mult sa-l platesti si faci orice ca sa nu intarzii cu ratele?

Dar e mai usor decacat sa gandesti toate astea, e sa pui pumnul in gura ca sa-ti ascunzi gunoiul... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,9
Excelent
32 voturi

 

Alexandru,

    raspunde:

16.10.2008, 17:54

Exista banci si in tarile vecine,

unde nu se impun asemenea practici.Acest semnal inseamna ca ji-danul Mugur Isarescu ,stie el ceva.Am scris aici ptr.cei ce au suficienta minte sa priceapa.Asa ca daca taceau ,filosofi ramaneau !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
18 voturi

1

    raspunde:

16.10.2008, 18:52

Tipic mioritic si probabil ilegal

Deci daca spun "Banca X nu prezinta incredere, eu imi retrag banii" pot sa fac inchisoare. Supertare! Adica cam pana aici a fost libertatea de exprimare, acum au inceput sa se blindeze in spatele legii astfel incat ei sa ramana cu banii si noi cu buza umflata. Dar astia chiar nu pot fi trasi la raspundere pentru cretinismele debitate zilnic? Pai daca ii urmaresti vorbind zici ca avem cea mai stabila economie, cand ea a inceput sa scartaie din toate incheieturile. Pai inselarea populatiei nu e fapta penala? Halal tara, adevarul a inceput sa fie interzis prin lege!!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
23 voturi

arssene

    raspunde:

16.10.2008, 21:42

...

Ministrul Justitiei , ca sa vezi . Nu i-a spus nimeni ca libertatea de exprimare e garantata de Constitutie .Ar fi distractiva ideea unei investigatii ca sa vedem de la care banca o fi venit sugestie asta . As propune celui ( celei ) care s-ar apuca de asa ceva sa vada la care banca si in ce conditii sunt imprumutati si cu ce sume alesii neamului . Cu respect .

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,2
Bun
10 voturi

Robespierre

    raspunde:

16.10.2008, 22:01

pe cand sclavia financiara?

Aux armes citoyens
Formez vos bataillons
Marchons, marchons
Qu'un sang impur
Abreuve nos sillons

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4
Bun
8 voturi

Tremblez, tyrans et vous perfides

    raspunde:

16.10.2008, 22:10

le jour de gloire est arrive...pentru banci

Putem sa boicotam bancile! Ce sens are sa te imprumuti cu dobanzi de camatari, sa te lasi inselat pentru un blid de mancare, pentru o haina...Ce sens are sa-ti lasi demnitatea calcata de noile uniforme financiare...Invatati marseilleza, in curand nici sa mai cantam nu o sa avem voie...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
11 voturi

gelu

16.10.2008, 22:14

Traiasca Republica Securista Mioritica!!!

Cine critica sub orice forma bancile conduse de securistii financiari reciclati la economia de piata libera pentru ei, trebuie impuscat pe treptele bancii pe care cetateanul respectiv a indraznit s-o denigreze. Mai ales cind SRI are dreptul sa foloseasca in folosul ei informatiile economice culese prin mijloacele specifice de urmarire a activitatii intreprinderilor si societatilor private.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
10 voturi

ruginitu

    raspunde:

16.10.2008, 22:29

Birfitorii (barbati!) vor fi

legati de o banca in parc pe care doi amorezi fac....ce se face citeodata prin parcuri!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3
Acceptabil
4 voturi

Phoenix

spune:

16.10.2008, 14:40

Stit Eu

am depus intr-o tara peste ocean 24000 dolari pentru ai avea la pensie.Ei prin investitia de catre banca,au ajuns acum la17.000.Comform acestei propuneri pot striga Traiasca banca,care m-a fraerit.Iar altora sa le spun ce bine amfacut ca am depus. NU-I ASA ?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
23 voturi

 

kzv

    raspunde:

16.10.2008, 15:27

mda, libertatea asta...

Daca bancile sunt atat de stabile nu ar trebui sa existe nici o problema in a returna banii deponentilor; dar ele sunt atat de "stabile" incat prefera sa ameninte cu inchisoare pe cei care i-si exercita dreptul la libera exprimare.
Asa cum ei sunt liberi sa spuna orice, sa manance r.ah-at si sa practice fel de fel de comisioane ascunse, sa schimbe contracte abuziv, asa sunt si eu liber sa spun ceea ce cred, cu sau fara argumente.
Le este frica, cum sa mai aiba lumea incredere in banci cand ele nu fac altceva decat sa suga comisioane degeaba, dobanzile sunt doar pe hartie si fara nici o valoare sau avantaj real pt deponent.
Oricum, este patetic ceea ce fac sau ce incearca sa faca ta-mpi.tii mentionati in articol; personal prefer sa nu am de a face cu bancile, pe cat posibil, si din fericire exista multe alte lucruri mai bune de facut cu banii decat datul comisioanelor la banci :)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
19 voturi

Helmut

    raspunde:

17.10.2008, 09:21

...

D.A.E. este tottimpul prezentat la vedere. Daca nu te uiti la asta, e vina ta...
Bancile din romania sunt mult mai stabile decat cele din occident si net mai stabile decat celel de peste ocean.
Daca nu pricepeti asta, e vina voastra.
Iar abureala cu libera exprimare, explicati-o americanilor sau chiar si europenilor care in momentul in care "iti exprimi parerea" ca o anumita institutie ar trebui bombardata de teroristi, vei fi luat pe sus si bagat in zdup o perioada buna. Intelegeti corect chestia cu libera exprimare ca vad ca marea majoriate o intelegeti gresit...
Eu daca-mi exprim parerea ca copilul vostru este un nespalat care raspandeste boli colegilor de scoala/gradinita, imi respectati parerea sau ma bateti mar?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
2 voturi

volk

spune:

16.10.2008, 15:15

Va recomand documentarul Zeitgeist...sa vedeti cam cum sta treaba cu sistemele bancare si institutiile de credit.

...

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
14 voturi

 

delta

    raspunde:

16.10.2008, 17:35

corect

Zeitgheist Addendum e chiar mai bun

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
12 voturi

fara nume

spune:

16.10.2008, 15:25

interesant

in ronania nu mai ai voie sa spui nimic; trebuie sa asteptam sa isi retraga banii din banci intii rechinii si apoi Dumnezeu cu mila

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
17 voturi

 
Kuku

spune:

16.10.2008, 15:25

Dar bancile sint atit de altruisteeee !!!

Ne dau bani .
Ne scapa de case ( ca sa nu mai platim impozite).
Ne scapa de salar ( ca sa nu ne mai luam atita mincare ca sintem grasi)
CE MAI , E TOATE BUNE !
Nu putem sa spunem ca ne fura , nuuu.
Ca ne maresc dobinzile.
ALOO !! DO.BI.TO.CII DE LA JUSTITIE !!!
Asta-i o incalcare a LIBERTATII CUVINTULUI , drept scris in Cartea Drepturilor Omului !!!
Pe vremea lui Ceasca daca " denigrai " ajungeai la puscarie .
COMUNISTILOR !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
19 voturi

 
sknhd

spune:

16.10.2008, 15:29

nu mai depuneti bani in banci !

Ba da nu le e rusine? Dupa ce ca-si bat joc de clienti si de banii lor acum ne mai baga si pumnu in gura!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,8
Excelent
18 voturi

 

16.10.2008, 16:23

PERFECT DE ACORD

Toate bune si frumoase. Nu vrem mesaje de panica, nu vrem sa se devalorizeze artificial moneda nationala, nu vrem ca oamenii sa alerge ca sa-si retraga banii din banci. Dar asta nu inseamna ca actualul ...premier se numeste? al romaniei ar trrebui sa ajunga dupa gratii pentru toate mesajele alarmiste pe care le-a ransmis in ultima perioada? Painea va costa 1000 lei noi, inflatia va fi de doua cifre, si lista este lunga. Oare asa reactioneaza un premier responsabil?

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,1
Bun
17 voturi

 

kzv

    raspunde:

16.10.2008, 16:37

dar

aceasta lege ca si toate celelalte este facuta doar pt fraieri; primul care trebuie bagat la parnaie este chiar cel care a avut ideea acestei legi, care doar demonstreaza (daca mai e nevoie)cat de frica le este bancherilor de retrageri masive; repet, in mod normal nu ar trebui sa fie nici o problema daca toti deponentii retrag in acelasi timp, sa dea banii inapoi la toata lumea si sa traga obloanele, nu cred ca o sa planga nimeni dupa ei

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,5
Excelent
15 voturi

Agentura S&P

spune:

16.10.2008, 17:55

DICTATURA SE INTOARCE

ARESTATII PE TOTI BLOGGERII INCLUSIV AGENTIA S&P CA TOT I-A DEPUNCTAT PE BCR...
...LE-ATI REZOLVAT PE TOATE IN
STILUL MIORITICO-BALCANIC...CA CEAUSESCU, IN LOC SA VEDETI PROBLEMELE GAURILOR NEGRE DIN BANCI, VOI VA APUCATI SA BAGATI LA INCHISOARE OAMENI CARE SPUN REALITATEA...
Bai pana arestati voi bloggerii...O SA RAMANETI FARA BANCII ca are grija DL VANTU sa va repereze onoare...
RUSINE...si traditionalul H A I S. I. C. T. I. R.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,3
Bun
12 voturi

 
Poetu' BNR-escu

spune:

16.10.2008, 18:10

Banca (Bancile) stă să se prăvale In prăpastia măreată

Parafrazandu-l un pic pe Mihai Eminescu in FLOARE ALBASTRĂ continui:

Si te-ai dus, dulce BANCA,
S-a murit iubirea noastră -
Banca-n falit ! Banca-n falit!...
Totusi este trist in lume!

Si la toti securisti :
SA V-O DAU SI EU SA O S... CA GIGI BECALI !!!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
10 voturi

 
fraierul

spune:

16.10.2008, 18:21

ciocu mic

Vai saracii bancheri, cum sufera ei de pe urma netrebnicilor de romani! Adica, daca ei afiseaza o dobanda de, sa zicem, 12 la suta pentru un credit, iar tu te trezesti ca trebuie sa restitui 60 la suta datorita comisioanelor ascunse, trebuie sa faci ciocu mic si sa nu-i denigrezi. Faina treaba. Dar sa va intreb ceva: CEC-ul nu e tot banca? Dupa ce a girat si fraierit sute de mii de romani la FNI, fara sa recunoasca nimic, tot asa ...ciocu mic? Bravos natiune, faini conducatori ai !

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,7
Excelent
13 voturi

 
ALEXANDRU APETREI

spune:

16.10.2008, 18:30

BCR-ul de exemplu

este cea mai de *** banca din romania. In plus, cocoanele d ela tejgehele nu au nici cele mai elementare cunostinte de 'customer service'. Le doresc un faliment rapid si cu dureri mari, ca merita.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
4,6
Excelent
19 voturi

 

ruginitu

    raspunde:

16.10.2008, 22:15

Alex¨!

E vorba de "bancile din parc" care nu dau niciodata faliment.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,4
Acceptabil
5 voturi

Antares

    raspunde:

17.10.2008, 00:10

Ai dreptate,subscriu,

BCR este o banca unde s-au aciuat toti borfasii,idiotii ,
cretinii,semianalfabetii ,***,nevestele de smecheri si betivanii.Sa va dau si un exemplu;cu ceva ani in urma am dezvoltat o afacere in Satu Mare.A fost recomandata BCR,ca fiind considerata banca serioasa,si cu personal bine pregatit si amabil.Cand ce sa vezi,director plin era unul Pop Pintea,adjunct unul Sabau Ioan,jurist unul pe nume Muresan si contabil sef o femeie,careia imi scapa numele.
De cate ori voiam sa stau de vorba cu directorul Pop Pintea
el era vesnic mort de beat,dar viu,chiar la ora 7 dimineata
era atat de beat ,ca atunci cand imi intindea sa dau mana cu el cadea peste masa.Adjunctul ,Sabau Ioan dupa ce semna condica ,pleca imediat,ca avea afecere si vindea racoritoare.Asa ca ramanea juristul,care era cam aerian,si singura cu care se putea discuta era contabila sefa,dar care din pacate nu "prea " era factor de decizie.Acelasi BCR l-am incercat si pe la Bucuresti,cu rezultate aproape similare.Nu e... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
3,7
Bun
6 voturi

pagubit la ban.c.a. rrrom.aneasca

spune:

16.10.2008, 19:04

atentie

sunt niste hoti,maresc dobanzile sa te faca sclavi.unde e egalitatea in drepturi.de ce ,daca poate fi hulit parlamentul ,presedintia,partidele,politia ,justitia,procuratura,bancile de c e sa nu fie hulite daca se comporta ca niste stapani?de ce NU SUNT ONESTI SI SA SPUNA DE LA INCEPUT SI CU LITERE MARI CE-TI OFERA SI CE ITI CER ?DE CE SA MOARA OAMENII ATUNCI CAND BANCA -I MARESTE DOBANDA PANA IL DUCE PE OM LA EXASPERARE.IAR RAspunsul,precum ca "cine te-a pus sa iei?" nu tine.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
7 voturi

 
bancherul oripilat

spune:

16.10.2008, 19:18

Asta-i bancul zilei!!!

Nici Parisul n-a vazut asa ceva.
ROMANIA, TZARA DE GOGOMANI!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
7 voturi

 
observer

spune:

16.10.2008, 20:11

O noua perioada dictatoriala?

Asta ar fi primul pas catre o noua perioada de dictatura. Ca cetatean am dreptul sa critic si sa fac previziuni personale despre orice institutie a statului sau privata, iar din locul asta vad ca bancile romanesti sunt in cea mai mare parte in pericol de faliment pentru ca sunt pionii de sacrificiu - ca si romania de altfel - al marilor institutii financiare mondiale. Astept dosarul penal. Hahahaha

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
4 voturi

 
Rank user: x2

16.10.2008, 20:42

Perfect!

Denigrarea bancilor se va pedepsi cu inchisoarea, delapidarea cu mustrare scrisa!

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
5
Excelent
6 voturi

 

Prima   1   2   Ultima

Vezi toate cele 35 comentarii