Ziare.com

USR, incotro? Clotilde Armand: Nicusor Dan si-a sacrificat imaginea, eu nu eram gata sa fac acest sacrificiu Interviu

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Marti, 10 Ianuarie 2017, ora 07:07

   

USR, incotro? Clotilde Armand: Nicusor Dan si-a sacrificat imaginea, eu nu eram gata sa fac acest sacrificiu Interviu
Oamenii nu au iesit la vot pentru ca nu am inteles destul de bine care sunt asteptarile lor, nu au incredere ca suntem cu adevarat altceva, ca suntem un partid antisistem, cu alta oferta. Mesajul nostru de corectitudine, anticoruptie, buna administrare, depolitizare nu e suficient, sustine vicepresedintele USR Clotilde Armand.

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Armand admite ca in campania electorala a fost izolata in conducerea partidului si considera ca un congres rapid este necesar pentru ca USR este condus doar de oameni de la Bucuresti.

Clotilde Armand ne-a vorbit si despre excluderea sotului sau din partid, incercarile de intimidare pe care le-a resimtit, dar si despre situatia din USR care impune o serie de clarificari: "fie ne vom rupe in USR-dreapta, USR-stanga. Fie va trebui sa gasim o propunere convingatoare care sa fie acceptata de toti, ceea ce e foarte dificil, pentru ca nu exista o cultura democratica puternica".


Cum va explicati scorul foarte mare al PSD si absenteismul masiv de la alegerile din 11 decembrie?

La nivel de USR, nu am avut suficient timp si suficienta prezenta pe teren. Daca nu avem timp sa ne cunoastem, oamenii se bazeaza in continuare pe ce a fost stabil, pe ce e cunoscut. Prefera un rau cunoscut unui necunoscut. De aici dorinta mea de a aduce USR pe teren.

In Romania, spre deosebire de Franta, este si o reticenta sa intri in contact cu necunoscutii, trebuie intotdeauna sa ajungi prin cineva cunoscut oriunde, chiar si la doctor. Deci oamenii s-au dus spre cei cunoscuti.

Un alt aspect e ca, dupa ce Iohannis a castigat la prezidentiale, oamenii au dorit o alternanta, sa vina stanga, desi acesta e un echilibru fals. A avut un rol si ce s-a spus despre pensii, ajutoare sociale etc.

E mult mai greu sa convingi pe cineva care nu se duce la vot sa o faca, decat sa convingi pe cineva care se duce la vot sa voteze cu tine.

Scorul USR vi se pare bun?

Bun la nivel national. In Bucuresti era bine sa fi facut mai mult decat la locale, ceea ce nu s-a intamplat. Oamenii nu au iesit la vot, pentru ca nu am inteles destul de bine care sunt asteptarile lor.

Si aici trebuie sa muncim foarte mult. Mesajul nostru de corectitudine, anticoruptie, buna administrare, depolitizare nu e suficient. Nu am avut suficient timp sa consolidam un mesaj mai puternic.

Teoretic, la Bucuresti erati cel mai consolidati.

Administratia locala e altceva decat mesajul la nivel national. Trebuie sa muncim mult pentru a-i convinge pe cei care nu mai au nicio speranta de la viata politica. Cei care nu s-au dus la vot nu au incredere ca suntem cu adevarat altceva, ca suntem un partid antisistem, cu alta oferta.

Dar sunteti un partid? Pentru asta nu aveti nevoie de o clarificare ideologica? Fara ea nu vad cum puteti avea coerenta si viziune.

Vedeti, ce se intampla in USR, care reprezinta 10% din viata politica din Romania, este ceea ce in Franta se intampla in tot spectrul politic. Noi avem in USR aceeasi dezbatere pe care Franta si Germania o au pe tot spectrul politic.

Aveti deci si extrema stanga in USR?

Da, in afara de extrema dreapta, avem la noi tot spectrul si e greu sa gasim o propunere de valoare care sa ii impace pe toti. De asta si luptele care se vad putin in exterior. Va trebui sa gasim o cale.

Fie, cum a anuntat Nicusor Dan, ne vom rupe in USR-dreapta, USR-stanga. Fie va trebui sa gasim o propunere convingatoare care sa fie acceptata de toti, ceea ce e foarte dificil, pentru ca nu exista o cultura democratica puternica. Oamenii nu prea accepta ideile celorlalti. E greu sa pui toata energia sa lupti pentru idei care nu sunt ale tale si sa te adaptezi.

Deci va temeti de o fractura in momentul clarificarii ideologice?

Asta vrem sa evitam.

Si cum veti impaca, de exemplu, conservatorii cu neo-marxistii?

Eu va pot spune ce propun eu. Pentru partea economica sunt niste elemente clare, matematice si un drum care ar fi cel bun.

Care e acela? Am incercat sa aflu toata campania viziunea USR in materie economica si fiscala.

E nevoie de putin timp pentru a clarifica lucrurile. Noi nici nu am avut congres dupa alegeri. Acum il pregatim si il vom face, e absolut necesar, pentru ca e incorect ca un partid national sa fie condus numai de oameni din Bucuresti, care nici nu s-au dus destul prin tara.

Noi mereu am fost in cursa contracronometru, avem nevoie de timp, pentru a gasi calea pe partea economica. Vom incerca sa construim modelul propriu, sa facem un lucru sigur, nu pe intuitie.

In mod normal, modelul acesta economic, viziunea USR nu ar fi trebuit stiute din campanie, cand oamenii au votat? Nu asa e in Franta si Germania de care vorbeati?

Noi stiam ca nu vom castiga alegerile si nu voiam sa fim aliati cu PNL.

Dar ce faceati daca PNL - USR - UDMR treceau de 51%? Nu ati fi fost atunci la guvernare?

Viziunea nu ar fi fost a noastra, eram gata sa preluam niste portofolii unde stim ce e de facut, de exemplu, Transporturi. Dar noi nu am avut timp sa ne construim modelul. Nu puteam sa asumam un guvern intreg.

Nu e vorba doar despre Guvern. Eu nu stiu nici acum cum vor vota parlamentarii USR daca se va pune problema abandonarii cotei unice, de exemplu.

Acum construim modelul robust si vom clarifica partea de viziune economica.

Pe partea societala, va fi cu mult mai dificil sa avem o viziune care sa ii impace pe toti. Eu propun sa fim pur si simplu democratici, va trebui sa consideram ca suntem aici pentru cetateni si sa vedem ce-si doresc ei.

Adica va veti da tot timpul dupa majoritate? Intr-o zi, ne putem trezi ca pe un val de emotie, majoritatea va dori reintroducerea pedepsei cu moartea.

Romanii sunt destul de omogeni la nivel de valori si toleranti. Noi vom merge dupa setul de valori care reprezinta comunitatea.

Deci pe partea economica sa gasim calea cea buna spre prosperitate, iar pe partea societala sa intelegem care sunt valorile adanci ale poporului si sa mergem pe calea aceasta. Nu vrem sa-l tragem intr-o directie care nu-i apartine.

Dvs sunteti de stanga sau de dreapta?

Sunt moderata. Pe partea economica, in Franta, as fi de dreapta, in Romania, sunt centru. Recunosc ca lupta impotriva saraciei e un lucru extrem de important. Romania nu e o tara izolata, apartine unui spatiu economic. Daca nu le oferim un minim oamenilor, vor pleca si ii pierdem, intram in cercul vicios care ne va distruge.

In Franta nu as fi spus niciodata asta, ca persoana de dreapta, dar in Romania cred ca trebuie sa facem un efort deosebit pentru a plati mai mult si medicii, invatatorii si oamenii cu salariul minim, pentru a nu pleca si a produce valoare aici. Asta e o prioritate. Teoretic, o persoana de dreapta ar fi zis ca sustine industria si mediul privat.

Si nu de acolo vine prosperitatea?

Ba da, dar daca toata lumea pleaca, mediul privat nu va mai putea sa faca nimic.

Deci sunteti oarecum de acord cu programul PSD?

Nu cand vad ca au crescut numai pensiile mari. Cele sub 1.000 de lei au ramas la fel si sunt mai mult de 3 milioane. Eu as fi blocat pensiile mari. De ce statul, care trebuie sa impiedice plecarea unor forte vitale, sa plateasca pensii de 40 de mii de lei?

Sunteti de acord cu eliminarea plafonului de plata a CASS?

E ca in cazul cota unica - cota progresiva, e nevoie sa ne clarificam modelul economic. Masurile mai liberale sau mai socialiste privind veniturile au mereu si efecte pozitive, si negative. Trebuie vazut care e impactul.

Unii la noi sunt foarte liberali, eu sunt moderata, trebuie sa gasim calea cea mai buna pentru economia Romaniei, dar in ideea ca pe termen scurt sa ne pastram fortele in Romania. Si pe partea aceasta as fi de acord cu masuri socialiste pentru a pastra fortele in tara. Dar in niciun caz nu trebuie sa impiedicam competitivitatea industriei Romaniei.

O parte din competitivitate nu vine si din salariile mai mici decat in restul UE?

Franta s-a dezindustrializat din cauza masurilor socialiste dezastruoase. Nu trebuie sa facem la fel, trebuie sa tinem un echilibru.

Mai e ceva. Marirea salariului minim nu are acelasi efect in Bucuresti si judetul Vaslui, de exemplu. Diferenta intre Vaslui si Bucuresti e cu mult mai mare decat aceea intre Bucuresti si Franta. In Bucuresti, ar fi normal sa ridicam salariul minim, in Vaslui ar putea distruge industria locala, exact cum spuneati.

Nu putem analiza cu medii nationale, trebuie vazut ce vorbim in fiecare judet. In Bucuresti, nu se poate supravietui cu salariul minim, care e prea mic in raport cu nivelul economiei in Bucuresti.

De ce n-ati candidat la parlamentare?

Pentru a fi consecventa cu mine si cu oamenii. Mi se pare ca dadeam o dovada de nesinceritate si inconsecventa. Eu tin cel mai mult la increderea oamenilor si atunci cand spun ceva ma tin de cuvant. Nu sunt dornica sa avansez cat mai repede si cat mai mult in lumea politica.

Eu ma lupt pentru a fi primar, spun ca sunt fericita ca am ajuns in Consiliul Local si primul lucru pe care il fac e sa plec de acolo?

Nu este exact ce a facut dl Nicusor Dan?

Eu vorbesc de mine. Eu as spune ca Nicusor Dan s-a sacrificat, si-a sacrificat imaginea, eu nu eram gata sa fac acest sacrificiu. Daca am promis ca ma voi ocupa de Sectorul 1 timp de 4 ani, nu pot face altfel.

In Sectorul 1 e singurul loc in Romania unde PSD si aliatii nu fac majoritatea si putem tine piept. Va dau un exemplu, in Sectorul 1 nu mai exista pericolul ca langa casa dvs sa se ridice un bloc de 8 etaje.

Vreti sa deveniti presedintele USR?

Nu cred ca voi candida. In USR reprezint o aripa mai conservatoare, mai democratica. Nicusor e vazut ca un compromis intre o aripa mai stangista si una mai de dreapta.

Dl Paleologu spunea in campanie ca sunteti izolata in USR. Este adevarat?

Nu. Era adevarat la un moment dat. Am fost izolata in timpul campaniei, pentru ca USR era gestionat numai de oameni din Bucuresti. USR in teritoriu este un pic mai putin progresist decat in Bucuresti. Eu ma opun ideilor progresiste din Biroul National.

Sunt extrem de respectuoasa fata de poporul din care fac parte. Nu voi spune niciodata ca stiu mai bine decat poporul. De asta am facut revolutia in Franta. Sunt gata sa joc jocul democratiei. Daca poporul vrea altceva decat doresc eu, merg pe varianta poporului. Am fost deci gata sa accept niste idei care sunt impotirva ideilor progresitilor.

Ei domina USR?

Sunt cei mai vocali si era usor sa ma izoleze un pic. Au fost si conflicte cu seful de campanie.

Ati clarificat chestiunea cu Matei Paun, cu banii?

Sunt discutii, anchete, ne exprimam, cand e dialog, e si rezolvare. Vom clarifica toate aspectele.

Ati postat o inregistrare impreuna cu sotul dvs in care ati spus ca nu va lasati intimidati. Cine a vrut sa ma intimideze si cum?

Facebook e un mediu de comunicare care poate fi extrem de agresiv, pentru ca depersonalizeaza, vorbesti cu cineva virtual. Daca ar vorbi cu tine fata in fata, oamenii nu ar fi asa agresivi.

Cand am pus postarea ca sustin referendumul venit din initiativa populara, primul in 27 de ani, am avut niste reactii extrem de agresive. Nu poti sa crezi in democratie si la prima incercare sa spui ca nu ai incredere in oameni.

Cand sotul meu a postat transparent niste lucruri intamplate in USR, si eu i-am spus ca a gresit postand asta, au fost niste reactii extrem de agresive pe Facebook.

Nu doar pe Facebook. A fost exclus din USR.

Tot pe Facebook a fost, pentru ca sotul meu nu a primit nimic scris, o hartie semnata ca este exclus.

Deci juridic nu e exclus?

E o intrebare buna, trebuie sa verific.

Aveti imaginea unei casnicii foarte solide, foarte sudate, cum puteti relationa cu conducerea unui partid din care sotul dvs a fost exclus pentru o chestiune de opinie, in fond?

Eu nu am fost cu acord cu aceasta decizie, nu eram prezenta, eram la Cluj. A fost o decizie imatura. Dar fac parte din familia USR, intre familii ne mai certam. Cred ca va trebui sa ne impacam, Sergiu sa reintre in partid.

Se mai intampla asa in organizatiile de oameni sufletisti, care pun totul la inima.

Sufleteste sunteti dezamagita de Nicusor Dan?

Nu pot spune asta. Nicusor are motivele lui si acesta e un mic aspect din relatia noastra. Nicusor nu a luat decizia cu veselie. Le-a fost teama ca, daca nu reactioneaza repede, asocierea USR - Soros se va accentua.

Au inteles gresit ce a scris sotul meu. Sergiu nu a spus ca USR e asociat cu Soros, e clar ca USR nu a primit niciun ban de la Soros. A spus ca Matei Paun nu a luptat suficient pentru a ne disocia imaginea de Soros.

Cine e Matei Paun?

Din ce stiu eu, a venit prima data in campania din 2012, cand eu eram in Franta. L-am cunoscut in campania pentru locale din 2016, stiam ca vine din mediul corporatist, nu stiam toate afacerile lui.

Nu stiati de cele din Moscova, Belgrad si Minsk?

Nu. Eu fiind din mediul corporatist eram fericita sa gasesc "un frate" de-al meu corporatist, sa facem o echipa echilibrata intr-un mediu mai mult ong-ist din USR. S-a dovedit ca nu e un corporatist tipic.

De ce? E un corporatist marxist?

Nu stiu. Puteti citi ce scrie pe Facebook. Dar nu sunt multi corporatisti care sa vrea sa fie sefi de campanie. Asta e atipic. Are ideologii mai puternice decat afacerile.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre Clotilde Armand USR USR Matei Paun
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 19615 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
42 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Stimata doamna Armand

Trebuie sa mai tineti cont de un lucru atunci cand luati in calcul asa zisul absenteism al romanilor dela vot:
Conform ultimei analize dela Bruxel in ceea ce priveste migratia inter comunitara, romanii se afla in 2016 pe primul loc: peste 4 milioane de romani au parasit Romania.
Marea lor majoritate sunt inregistrati ca "sezonieri" in tarile unde au emigrat.
Acuma, conform ultimei legi electorale creata de PSD si PNL oamnii astia nu au drept de vot! Ei nu pot vota la consulate/ambasade pentru ca nu au rezidenta permanenta si nici nu isi pot parasi locul de munca pentru a merge pana acasa sa voteze.
Din puctul meu de vedere legea este complet anti democratica (daca nu anti constitutionala..daca am avea un Avocat al Poporului si nu al Penalilor probabil ca am afla si asta).
De aici lipsa imensa de votanti ai dreptei.
Cat despre PNL...si-au facut-o cu mana lor cand s-au aliat cu PSD.

 

Doua doamne: Clotilde Armand (USR) si Hildegard Brandl (PNL)

Am avut ocazia sa le vad live (doar) la tv: ambele par exotice in politica damboviteana unde "barbatii" rezolva "in numele democratiei" totul intre ei - ca pe vremea pcr, in spatele usilor inchise.

Doua doamne care au trait real democratia in afara Romaniei.
Eu le doresc succes, ambitie au, altfel nu ar rezista in mocirla postdecembrista.

USR? Sa creasca, sa se maturizeze: inca nu stie daca inima (politica) e pe stanga, sau pe dreapta. Are nevoie de un reper, sa fie inconfundabili.

Si sa aiba 18 ani: asa nu mai merge, vrem un pic si la guvernare, si in opozitie. Nu semnam contracte de guvernare, nici de coalitie.

Pai, atunci cum sa pleci(politic) cu USR la drum?
Cu doamna Armand da, nu te lasa singur in desert. Pentru Nicusor Dan nu bag mana in foc.

 

USR ?

voi nu sinteti un partid antisistem voi sinteti un partid fara nici un fel de sistem ,doar o adunatura de fripuristi tineri care vor la ciolan ....asta e parerea mea

 

News alert!

Primul protest de amploare de la preluarea guvernului de către PSD
Peste 130.000 de oameni sunt așteptați să ceară socoteală noii puteri
ACTUALITATE • SOCIAL
Protestele de altă dată ar putea reveni la debutul lui 2017
Protestele de altă dată ar putea reveni la debutul lui 2017
Miercuri va avea loc primul protest de mare amploare de la investirea guvernului Sorin Grindeanu in urma caștigării alegerilor legislative de către PSD. Nemulțumiți de decizia Avocatului Poporului care a contestat la Curtea Constituțională legea care interzice condamnaților penali să ocupe funcții in guvern, 130.000 de persoane au semnat o petiție in care cer demisia lui Victor Ciorbea.

De asemenea, aceștia au organizat pentru miercuri la ora 18 un protest de amploare din Piața Universității din București

"Miercuri, de la ora 18.00, ne adunam la Universitate pentru a-i cere demisia celui care, din avocatul nostru, al poporului, a devenit avocatul unui grup de condamnati penal. Din momentul in care a fost investit in functie, Victor Ciorbea i-a aparat, rand pe rand, pe Oprescu, Adamescu, Dragnea si alti corupti, uitand de abuzurile indreptate impotriva unor simpli cetateni.

E timpul sa ii anuntam ca toate astea au o limita: pe agenda societatii nu figureaza problemele condamnatilor cu legea. Protestam pentru principii ale democratiei, nu impotriva votului celorlalti – care ni se pot alatura", se afirmă pe pagina de Facebook a protestului.

Temperatura!!!

Ce protest poti face la -20 grade Celsius ?

Interesant demo contra ciorbea si "gaura" lui drak

nea la temperaturi arctice?

OK, bafta!

Dar atentie, citeam aseara ca antenista ajunsa primarita, firea, scoate taman acum ne-liberi (puscariasi, si pe voiculescu?) la eliberat de zapada.

Sa nu va prinda cu arkanul si atentie daca nu cumva astia sunt "minerii" adusi de promterista sa ciomageasca demonstranti!

Clotilde glumeste... Sordan si-a sacrificat imagin

ea... cum?... nu mai e trisor?... nu mai voteaza in lipsa? Plicusor Ban?

Te-ai grabit comentand,

ceva de ce nu esti sigur. Asa-i sunt tineri dar nu poti sti tu ce ar fi fost, "daca". Unul ca tine vorbea de Munteanu ca ar fi un "fripturist". Dar si de Isus spuneau preotii corupti ai timpului ca este un fripturist. Ponta, Dragnea cum sunt ? Iti spun eu , ei nu se multumesc cu o friptura normala, ei sunt "pastramagii" sunt "caviargii", intelegi ?

@roion

...pai codul rosu a fost...impus de tov Firea!

tot @roion....ahrimmmm....bre....schimba si matale

...poza....ca-i trecut trendu oricum....si apoi poti oricand sa ti-l pui pe adevaratul delano....cel original....ce-i drept fara ciociolata....doar cu cap de ox-retard....

USR

Multi se mira de scorul obtinut de USR, Motivul este urmatorul: multi cetateni sint nemultumoti de politicienii pe care nu-i intereseaza decit propria lor parvenire.
De aceea ar dori un partid curat, fara traseisti si fara membri pusi pe capatuiala.
Prima experienta a avut loc cu partidul lui D.Diaconescu. In locul unui partid care sa lupte impotriva coruptiei, acesta a disparut.
O noua experienta este cu USR-ul.Daca va fi format din membri corecti ,fara traseisti si care sa sprijine justitia va progresa.
In caz contrar va avea soarta partidului lui D.Diaconescu.

Oamenii nu au iesit la vot,

din cauza indiferentei, ptr. ca de 27 de ani tot au votat , ba cu unii ba cu altii si rezultatul a fost la fel. Pe liste nu sunt numiti decat indivizi putrezi de bogati, lingusitori, mincinosi, etc. Niciodata nu gasesti pe aceste liste un cetatean instarit doar la minte, cu bun simt ci numai un imbuibat multimilionar, neantrebandu-se nimeni de unde atata avere stiind ca pe la noi banii se castiga greu. Furtul cu acte in regula, contracte mincinoase cu statul, studii facute fraudulos, asta-i individul de pe liste. Si de veneau totii la vot, scorul era tot la fel. Multimea multa si marunta la minte (norodul), cei de pe la sate, cartierele marginase, pupatorii de moaste, specimenele ce se inghesuie pe la niste parastase facute cu ocazia unor sarbatori, cei care se omoara si se calca in picioare ptr. o sticla de aghiazma, pensionarii multi cu sapcalii de proletar in cap, coloindatorii unora ca Becali,berangii si betivani de prin bodegile murdare, sunt f.multi si ei deocamdata ne duc destinele, ei sunt alegatorii fideli unui anumit partid. Sunt influentabili si usor de pacalit si apoi este f.greu sa destructurezi "caracatita" Iliesciana . Alt motiv de care a invins "ciuma", este faptul ca sigla partidelor era f. stearsa , f. neclara si cu greu puteai sa gasesti o formatiune dorita. Doar PSD si ALDE aveau sigla intiparita gros clar si vizibil. Am laptop in casa, m-am interesat, cunosc cate ceva despre alegeri, dar mi-a fost f. greu sa gasesc formatiunea lui Munteanu (ANM).Si toate erau asa, neclare , mici, etc.Doar cele specificate mai sus erau f. vizibile. Cabinele de vot erau neluminate si toti care intrau puneau stampila unde se vedea clar alminteri nu-mi explic cum cei care au intrat cu mine o data si cei de dupa au terminat inaintea mea si erau bine mersi plecati cand eu am terminat. Baba de deasupra mea, d-na Suditu, era deja afara si intreband-o cum ii posibil, imi raspunde; "Da ce-i mare lucru". Am ramas "masca". Si de castiga Nicuso Dan , impreuna cu Munteanu si Gorghiu, nimic nu ar fi putut face ptr. ca sunt ceilalti, cei care acum conduc Romania printrun act criminal, promitand acestei multimi numai "miere" inainte de alegeri.Ar fi fost sabotati si emanciparea, dirijarea banilor catre infrastructura, noi locuri de munca, cercetare ar fi fost obstructionate si efectul ar fi fost acelasi, ca de 27 de ani incoace.

 

Dumneata

Zici ca noi poporul suntem așa și așa,uiți că am fost timp de 2 aproape 3 generații in comunism,crescuți cu cravata și cu UTC-ul cu pile,cunoștiințe si relații bașca că avem și bizantismul "turcesc" genetic și la urma urmei biserica ortodoxă care nu s-a prea remarcat prin "iluminism" de-a lungul timpului,are și părțiile ei bune ,important e să faci ce zice popa și nu ce face:)))
Am avea nevoie de o "Renaștere" culturală,chit că
elitele nu au nevoie de un popor "destept",să stirpim cultura manelelor,a cruciilor de aur pe piepturi bronzate
a fetelor de la miezul nopții,e și asta cultură, bombardați mereu parcă iși pierde farmecul.Masonii ar trebuii să se angajeze mai mult pe plan național,că nu-i
așa,inaintașii lor,ei au construit in mare parte Romania modernă aportul multor generații de zidari liberi,care cărămidă cu cărămidă au creat statul roman modern.Ne trebuie o "Junime" nouă și o nouă "Proclamație de la Izlaz".

Cei de care pomenesti,

cetateni iluminati si onorabili de prin anii 1848 nu prea se gasesc astazi pe aici. Ar fi ei buni si un Carol sau un Ferdinand, dar snapanii zilelor noastre nici nu vrea sa auda, fie ca vorbim de clica stangii dar vad eu ca si dreapta se opune cu inversunare. La ei nu onoarea primeaza , in consecinta "si-ar taia craca de sub picioare". Si-ti mai spun un lucru; Afara de Mircea cel Batran si Stefan cel Mare, domniile celorlanti au fost presarate de tradari, crime, lupte interne, omoruri, minciuna, etc. Domnii ce erau decapitate dupa chiar cateva zile. Si rautatea nu venea din exterior ci de la aproapele tau. Cand alte natii traiau in glorii , in stapaniri si descoperiri, noi ne omoram intre noi, fiind slugi unora sau altora "dupa cum batea vantul" . Nu mai spun cati au murit martiri iar aceasta multime neroada, privea nederanjata.Afara de Brancoveanu care a fost ucis de turci, si nu ptr. ca nu vroia sa-si schimbe religia, ci ptr. cu totul alte motive. Asta-i neamul si nu te supara sau "bate cu pumnul in piept" ca esti roman. Trebuie sa fim onorabili , nu "gagauzi".

ba au iesit chiar prea multi la vot....si au votat pe...

...alinuta lunga si prdesteapta....pe gheorel-soroshel si pe closhkulets-bechtel care nu stie pe ce lume traieste....si apoi orwellizatii pe neadrac si dhracii-rosii ca de obicei....deci s-a votat la greu.....tocmai asta-i problema....in loc de revolutie....romanii isi vuoteaza calaii-bentleyashi si coruptii-interbelici....asa am facut si io....da' pina la uslire.....si gata!....apoi dodolotzire!....m-am lecuit!.....romanii inca nu s-au lecuit!.....cand s-o deshtepta Romania cu adevarat....atunci mai vorbim!....pina atunci....vai de noi!.....

.....traiasca marele imperiu dracneo-dodonic !!!....pt. 1000 de ani !!!...

USR nu are decat o singura cale...

...daca doreste sa fie un alt fel de partid. Aceasta cale nu inseamna fuga disperata si cu orice pret dupa locuri in administratia locala, in Parlament sau in Guvern. Calea este de a construi si a defini principii, strategii, programe si actiuni care sa atraga, in timp si in toata tara, cat mai multi oameni de valoare, cinstiti, etici si morali. Acestia, la randul lor, sa vina in fata populatiei cu idei si programe pe care sa le explice si astfel sa creeze pentru noul partid un electorat puternic si stabil in toata tara. Inclusiv cresterile de salarii si de pensii, precum si micsorarea unor contributii, taxe si a impozite se pot face prin programe echilibrate, rationale si echitabile pe care oamenii sa le inteleaga si sa le accepte.

 

Clotilde Armand are dreptate

Si eu mi-am exprimat la un moment dat dezamagirea fata de Nicusor Dan care, dupa ce a obtinut un rezultat frumos la alegerile locale pentru Bucuresti, lasand sa se inteleaga ca va gandi multe proiecte valoroase si va umari indeaproape viata celui mai mare oras al tarii impreuna cu echipele lui din Consiliul General si de la sectoare, si-a abandonat dintr-o data promisiunile din campania localelor pentru a candida la Parlament. A incercat o constructie mult mai mare intr-un timp extrem de scurt. Practic a sacrificat sau a neglijat o structura la nivelul Bucurestiului pe care reusise sa o aduca la un anumit nivel si intr-un timp mai lung, pentru o alta structura, mai slaba (pentru ca nu a fost suficient timp) si care s-a dovedit insuficienta la nivelul intregii tari. Aceste ambitii, care au incitat si au infierbantat mintile si altor membri ai USR, au dus la interese diverse si neintelegeri, asa cum se intampla in orice partid. Din pacate, dintr-un "alt fel de partid", asa cum s-a dorit, exista pericolul ca USR sa apara in ochii oamenilor ca un partid la fel ca celelalte.
Nicusor Dan este un copil care vrea sa fie mare sau sa fie considerat mare peste noapte. Plateste nerabdarea de a creste in mod natural, firesc si solid, in primul rand prin exemplu si prin ceea ce realizeaza in mod efectiv. Ar fi trebuit mai intai sa arate ce poate face pentru Bucuresti cu echipa lui si apoi succesul ar fi venit de la sine.

 

Ai partial dreptate dar ...

ce putea sa faca Nicusor in Bucuresti mai mult decat a facut pana acum chiar si din postura de consilier municipal ? Dupa cum vezi orice propunere a USR in consiliu este ignorata total de majoritate. Apoi, scopul USR e sa aduca si alti oameni de valoare in sistemul politic, nu sa se ocupe Nicusor de toate. De ce nu pot face si alti oameni ce a facut Nicusor ? Omul si-a pierdut 10 ani din viata luptand pentru oras si nu a reusit sa obtina primaria. Sa mai piarda patru ani ca sa convinga niste ignoranti ca vrea binele orasului, sincer, cati dintre noi ar face-o ?

@gigicu,va placea legea aia care va permitea sa votati la Paris,cate

60 pe minut ? Va luati banutu si noua astora care am ramas in tara ni l-ati dat pe Johanis pe cap care usor usor se va dovedi mai dezastruos decat Basescu. Lasa asa,votezi unde ai domiciliu,pentru ca altfel o sa voteze si refugiatii astia,care trec pe aici.

 

Cat timp se va mai da vina pe coruptie

Pentru masurile impuse dinspre Ue si Fmi care au incalcat drepturile fundamentale ale omului si au adus populatia in saracie, distrugand capacitatea de productie si transformandu-ne in piata de desfacere?

 

Poti sa ne spui ce drepturi fundamentale a incalcat UE?

"Pentru masurile impuse dinspre Ue si Fmi care au incalcat drepturile fundamentale ale omului"

Spune te rog, daca te respecti, care anume?
Altfel pot crede ca iarasi esti in criza, neavand bani de tigari.
Deci: 1, 2, 3. Care sunt drepturile fundamentale ale omului incalcate de UE???

Ma refer in principal

La dreptul la viata, care decurge din preturile la locuinte, gaze, apa. Dreptul la miscare din pretul enorm al masinilor noi fata de salarii. Dreptul la libera legere care decurge din suprataxele pe vicii. Dreptul la munca, din ratele imense la locuinte care forteza cetatenii sa emigreze.

1.Da,au incalcat niste drepturi nationale,deoarece

odata cu "foaia de percurs" pentru integrare (din 2000), UE trebuia sa stabileasca ca PRIVATIZARILE sa asigure ca o parte din averea nationala sa ramina Romaniei, incit azi sa nu ne aflam in situatia disparitiei Economiei si Industriei nationale.Era de datoria UE sa oblige investitorii straini, ca o parte din actiuni sa fie ale statului roman, respectiv pina la 49 la suta in domeniul utilitatilor, energiei electrice, etc.Adica a gazelor naturale, petrolului, comunicatiilor din fosta zona de stat, etc.In aceeasi masura, macar o mica parte din actiunile strainilor la intreprinderile industriale, trebuiau sa ramina in patrimoniul statului roman.
2.Aceasta incalcare a dreptului de proprietate al statului roman, face ca acesta sa fie lipsit de orice resurse materiale si financiare, prin care sa desfasoare POLITICI de Dezvoltare Economica!
3.In acest mod, averea Romaniei a devenit proprietate a tarilor si firmelor straine, situatie care evolueaza si in privinta domeniului agricol unde 1/3 din terenuri au fost vindute strainatatii.Este evident ca UE si FMI n-au inteles aceasta nevoie, fiind necesar ca Guvernul actual (si cele viitoare) sa solicite o relatie economica corecta, reparind aceasta situatia nedreapta, care impiedica dezvoltarea economica, ca urmare a faptului ca toate activitatile economice si industriale se desfasoara in beneficiul firmelor si statelor straine!
Caliman I. Eugen - consultant independent/dezvoltare economica.

Dar ce-a facut UE pentru noi ?! Si ce-au facut coruptii ...

Cozmin, ai fost atat de convingator incat mi-au dat lacrimile. Uneori ma mai intrebam de ce altii pot si noi nu. Cred ca am inca un raspuns in aceasta privinta.

A reaparut si Maroooniul 666.? a fost tot timpul

printre noi, sub alt avatar!!
a facu prea des pe el pe Ziar.com sa mai apara
ca adevaratul Maroooniu ce este!!
IAU DAT Lacrimile...sa mo,ri de ras cu PRazilianul
Marooniu!!!:))))

Nicusor Dan si-a sacrificat imaginea, eu nu eram gata sa fac acest sacrificiu !!

Cred ca faptele trebuie asumate cu onoare

Si nu gasiti vinovati printre politicienii romani. La fel ca si aruncarea Romaniei in lagarul sovietic dupa ww2 desi a fost in tabara care a castigat razboiul, fara a fi acordate monopolurile comerciale care se cuveneau si acum am ajuns printre tarile sarace ale lumii.

 

Da? Publica te rog directiva UE care ti-a incalcat aceste

drepturi!

cosmin: "La dreptul la viata, care decurge din preturile la locuinte, gaze, apa"

In nici o tara din Uniunea Europeana nu dicteaza UE pretul la locuinte, gaze, apa, tigari.

Mai trezeste-te mai omule ca o sa mori de frig si degeaba pe frigul asta!
Preturile se formeaza pe fiecare piata in parte. Eu platesc in Germania 6 EURO pt. 20 tigari, tu cat platesti pe Dambovita? A dictat UE diferenta de preturi?
Tu stii de fapt ce este/cine este UE?

Nu cred. Dupa ce scapi de ger mergi la o partida de table cu ion ilici in Cismigiu, mai schimbati impresii de pe vremea buna cand curgea lapte si miere de la pcr si la putere era cosmin+clasa muncitoare.

Iata articole de presa pe aceste teme

http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-20854647-voinea-bnr-legea-darii-plata-duce-scaderea-preturilor-piata-imobiliara-cel-putin-10.htm
http://www.amosnews.ro/industria-tutunului-si-perioada-de-confirmare-la-directiva-europeana-6-luni-2016-02-15
http://www.gazetademaramures.ro/de-ce-apa-baimarenilor-este-tot-mai-scumpa-18642
http://economie.hotnews.ro/stiri-energie-8264371-liberalizarea-pretului-gaze-intre-protectie-sociala-efectul-domino.htm?nomobile=

Da, ati salvat sectorul 1 de la dezastrul urbanistic din alte zone

Locuiesc in sectorul 1 si diferenta e colosala. Datorita luptei USB si acum a USR in consiliul local, in sectorul 1 s-a pus stop constructiilor ilegale. Vorbeam chiar zilele trecute cineva din zona Bucurestii Noi si imi spunea ca toti tiganii constructori din zona s-au mutat in Militari pentru ca in sectorul 1 nu mai pot sa construiasca mizeriile lor de blocuri fara parcari si fara sa respecte legile in domeniul urbanistic. USR blocheaza in consiliu absolut tot ce e constructie ilegala in sector. Doar pentru asta si o sa-i votez mereu de acum incolo.

 

@geom, minte cum respira!

Auzi cica la vrut pe Nicusor Dan pana cand a vazut ca e impotriva penalilor!!?? Din acel moment si-a spus: hopa! asta e periculos, vrea sa ne bage la racoare! La dracu' cu el, raman la PSD! Astia ne protejeaza pe noi, penalii. Astia e impotriva justitiei. Imi pun umbrela si merg mai departe.

Nici macar nu e ceva impotriva penalilor

Sunt lozinci de adormit prostimea pedelista.
Penal e Secureanu ala care a furat bani din banii mei. nu am vazut pedelisti sa fie extrem de indignati de secureanu. In schimb sunt indignati de Dragnea. De ce? Pentru ca e adversar politic si la un adversar politic se permite orice lovitura, nu?
Cat de penal e Dragnea? Cat l-au vrut Basescu si Kovesi sa fie de penal.
Pedelisti nenorociti!

Nicusor a avut o sansa uriasa

Cand am citit intr-un interviu ce vrea sa faca Nicusor pentru Bucuresti, mi-am zis "Gata - asta-i omul". Mi-am indemnat toate rudele sa voteze cu el. Asta pana inaintea alegerilor din Bucuresti cand dl. Nicusor a luat-o pe aratura. In loc sa continue sa sustina proiectele pentru Bucuresti, a preluat lozincile PDL cu "hotii, penalii, comunistii etc.". Si atunci mi-am dat seama ca e din acelasi aluat ca pedele si johannis. sau ca are aceiasi stapani.
Si mi-am zis iar "Gata - stop Nicusor". Am votat, bineinteles, pe altii.
Am vazut, apoi, ce e lupta anticoruptie - ghita, kovesi, coldea, basescu......pe banii nostri.

 

eu cu cine votez???

pe cine ai votat domnul geom ,asa ca si curiozitate.
adica ...care e partidul ala care te a cucerit pe dumneavoastra si familia ta.
domnul geom eu stiu cu cine ai votat ,ai votat cu pesedeaua cu ciuscaru dragnea cu sobolanul ala de la justitie care vrea gratiere.... ca ea gratierea iti cauzeaza de bine tie si familiei matalica .

Esti pe aproape

Macar alianta asta care a castigat are niste proiecte. Bune, proaste, are niste proiecte.
In schimb, idiotii de pedelisti se lupta inca cu comunistii. Si cu rusii. S-ar putea ca in curand sa continue lupta dar sa nu stie nimeni in afara de ei. Si sa castige.....ha, ha, ha.

Bravo

Ai votat-o pe Firea, sa fii sanatos. Dar iti pot garanta ca Nicusor avea proiecte mult mai bune pentru oras decat are Firea care de cand a fost aleasa nu face decat exercitii de imagine. Spune-mi un singur proiect de durata pe care si l-a asumat Firea si pe care-l urmareste zilnic. Eu nu l-am votat pe Nicusor la primarie pentru mesajul anticoruptie ci pentru ca omul spunea cu subiect si predicat ce proiecte avea pentru oras si cum vroia sa le implementeze. Greseala lui si a USR a fost in alegerile parlamentare unde trebuiau sa se tina departe de melanjul politic existent si sa-si urmeze drumul lor de partid anti-sistem. Nu trebuiau sa-si propuna sa ajunga intr-un guvern, trebuiau pur si simplu sa-si propuna sa creasca si atat, sa fie in opozitie cu toti ceilalti.

Asta am zis si eu

Avea proiecte bune. La ce i-a trebuit sa se lupte cu asa zisii "corupti". Putea foarte bine sa-si vada de ale lui si castiga.
Eu nu sunt de acord cu justitia lui Coldea si basescu, asa ca Dragnea si Tariceanu pentru mine sunt politicieni mai buni ca restul.

USR incotro?Sa iasa din povesti de dreapta si de stinga si sa adopte

(ori sa construiasca) un Proiect National de Reconstructie Economica si Industriala a tarii, care va "impaca" stinga cu dreapta din partid!Numai astfel poate raspunde la tot ceeace n-a inteles sa respunda natiunii inainte, in timpul si dupa campania electorala!

 

Pe langă un "PNREI", trebuie un adevărat PROIECT DE ȚARĂ,

ca rod și obiectiv al unui partid, creeat de oameni potriviți, capabili, hotăriți și responsabili care să-și asume realizarea aceastei necesitate, mai mult decat un deziderat - salvarea noastră ca țară și ca neam!
Azi, nici un partid nu este făcut pentru aceasta și nici nu pot să-și asume aceasta, fie că sunt perdante unor interese te tot felul și cu siguranță potrivnice interesului național, fie că pliticienii ce le compun nu pot constitui nici cand o masă critică de a pune pe rol o astfel de viziune și necesitate. Tot ce ne-a mai rămas, pentru a aduce la indeplinire această necesitate, și trebuie, este ca aceia dintre noi care sunt croiți pe astfel de soluții naționale, să se cunoască mai bine, să se adune și să lucreze hotărat pentru a da naștere partidului nou și curat care ne trebuie. Apoi trecand serios la treabă, va trebui să-și propună, lucrand impreună cu cetățenii romani, să fie ADEVĂRATA ALTERNATIVĂ la autointitulata CLASĂ POLITICĂ, care ne-a adus, deliberat, in această STARE-LIMITĂ și cat ne va conduce destinele ne va duce și mai departe de acestă stare, fie că este anacronică, fie că nu-i in stare (timpul a dovedit-o), fie că n-au cum să-și propună propria sursa satisfacerii intereselor lor și a celor dependenți de ei.
Un bun prilej pentru a trece la demarea acestei necesități o constituie faptul că azi nu mai avem nici un fel de dreaptă, orice și-ar propune cei care au vrut să joace pe această parte a spectrului politic, știindu-se bine că singura cale de urmat pentru ca Romania și romanii să RENASCĂ, cu adevărat, este CALEA DREAPTĂ!

Nu vom avea prosperitate economica

Cat timp partidele de la noi nu vor cere Ue tratarea noastra ca aliati cel putin economic. S-a negociat ca unele produse europene sa fie facute aici dar preturile produselor romanesti sunt stabilite de burse europene nu cea de la Bucuresti. Si avem preturi ridicole la produsele exportate. Graul este stabilit de bursele din state care il importa la 0,25euro/kg iar lavanda produsa acolo este stabilita la 20 euro/kg deci de 100 ori mai mare.

 

partid sau (com)uniune de idei ?!

nu e partid in care să nu se regăsească mai multe curente de opinie, deseori refulate prin ideea de unitate impusă de centralismul democratic instituit de liderii constituenți, care se confundă cu acesta ( eu l-am făcut eu il distrug! e lozinca multor astfel de lideri impuși de anumite interese din spate). de ce nu se adoptă, cum este prin alte părți, cu tradiție democratică mai indelungată (excepție zona latină cu inclinații spre dictatură personificată, genetic, se pare!), competiția dintre aceste curente. o stare statuată clar, cu principii, reguli, cutume și modalitatea de a coexista fără a duce la schisme, curentul conservator/tradițional, cel ce centru/moderat și cel radical/progresist cum ar veni?
la p.a.c.(ș-acela un partid creat, pe baza unor idei comune despre necesitatea momentului istoric, de către intelectuali cu varii opțiuni ideologice personale!) s-a incercat asta, dar presiunile de afară (mai ales cele liberaloide, recte antonescu, patriciu ș.a.), ideea clarificării doctrinare, cand el abia incepuse să aibă identitate publică, aflandu-se in plin proces de publicitate/ extindere pe plan național și graba de a ajunge la masa unde se impart bucatele, l-au terminat prea repede.

 

orice s-ar intimpla,usr nu trebuie sa se alieze niciodata cu pnl

pnl,prin alianta nefasta cu psd,s-a nenorocit ca
partid,a nenorocit si romania...
antonescu(kkrau) a fost un infiltrat in pnl de catre
spionajul rus,pentru a ajuta psd sa preia intreaga
putere.
n-au reusit in 2012,au reusit in 2016.

o mare eroare a comis iohannis numind-o sef la pnl
pe individa gorghiu,o figura stearsa politic,una
dintre infocatele sustinatoare ale usl.
daca nulitatea asta ar fi condus psd,nu luau aia
nici 15% :)))
nici cu raluca-naluca lucrurile nu stau mai bine.
daca la sibiu si in imprejurimi s-a obtinut un scor
mai bun,nu este meritul ei.

pentru romania,ideal ar fi ca pnl sa dispara incet
si sigur iar in locul lui sa apara partide de dreapta
autentice,nu contrafacute.

ca vor apare din fragmente din usr,pmp,pnl(!),psd(?),
etc,nu conteaza,trebuie coeziune prin sinceritate
si cinste.

 

Ai dreptate cu pnl-ul

aliat cu pedele-ul. Dar, iar cu rusii?
Ascultati aici la Mandea - pana nu terminati cu rusii si comunistii, veti fi tot varza. Ca acum. Nici macar varza de Bruxelles ci varza taraneasca, d-aia taiata mai mare. Ca la tara.



Platforma pentru solutionarea online a litigiilor