DRACII DIN CORNESTI

   








Slujbele parintelui Pintea atrag credinciosi din toata Transilvania

Un sat ca oricare altul





Slujbele parintelui Pintea au o putere neobisnuita, spun enoriasii, chiar daca sunt nemultumiti de faptul ca biserica din satul lor devine, uneori, gazda unor scene scoase parca din filmele de groaza.



Cornestiul e un sat aflat la vreo 25 de kilometri de Cluj, in care traiesc doar vreo 60 de familii. Ca peste tot, cei ramasi la tara sunt batranii, findca tinerii stau la oras - inclusiv preotul care a facut satul celebru locuieste la Cluj. Drumul pana in sat e plin de noroi si de gropi, dar e strabatut de sute de oameni care au aflat ca de preotul din Cornesti si diavolul se teme.



Biserica, mica si alba, sta in centrul satului, pe o colina. La intrare, un afis: "Accesul in biserica este interzis femeilor care nu au capul acoperit, sunt rujate sau machiate, nu au fusta pana la genunchi si sunt la ciclul lunar". Semnat: Consiliul Parohial.





"Vai, ca ies!"





In biserica intra o tanara bine imbracata, foarte prezentabila, care tine de mana o fetita de trei ani. Saruta icoanele si se aseaza langa intrare. Slujba incepe ca orice serviciu religios normal, dar in cateva minute se declanseaza cosmarul. Pe masura ce preotul citeste din cartile de rugaciuni, cativa dintre enoriasi incep sa se manifeste in cele mai inspaimantatoare feluri. Urletele lor razbat pana afara; seamana mai mult cu niste sunete scoase de animale, pe care cu greu ti le poti imagina ca iesind dintr-un gatlej de om.



Tanara incepe si ea sa strige. Brusc, lupta cu demonii interiori capata aspecte fizice; se arunca pe jos si se zvarcoleste cu putere pe podeaua bisericii, la doi pasi de fetita ei, care pare mai preocupata de jucaria pe care o tine in mana. Printre mormaieli si sunete fara sens, se aud din cand in cand cuvinte: "Vai, ca ies! Nu mai suport rugaciunile! Nu te mai ruga! Lasa-ma ca-s bolnava rau!", repeta tanara, cu un glas plin de o disperare aproape tangibila. Simptomele ei se intetesc cand parintele se apropie cu crucea si tamaia. Corpul femeii pare ca vrea sa plece in doua directii in acelasi timp, miscarile devin si mai agitate, iar tipetele nu mai contenesc.





"Pacient" de cursa lunga





Celelalte femei din biserica povestesc ca tanara vine de aproape patru ani la rugaciunile parintelui Pintea, ca sa se "vindece de demonii care o distrug", in urma unor blesteme aruncate peste familia ei, dar care au cazut toate pe ea. Povestea suna bizar, dar pentru celelalte femei din biserica, este adevarul curat. Ele stiu, chiar, ca mai exista astfel de cazuri care se "trateaza" la Cornesti.



La sfarsitul liturghiei, preotul care "vindeca sufletele a mii de oameni", cum spun satenii, isi face timp sa vorbeasca cu fiecare credincios in parte. E aproape o spovada, in care oamenii isi varsa amarul si cer sfaturi. Fiecare primeste apoi un canon, un bilet pe care sunt trecuti pasii care trebui facuti pentru purificare: postul, rugaciunile si mersul regulat la biserica.



Satenii din Cornesti sunt multumiti de preotul lor, dar cativa au recunoscut ca nu sunt tare incantati de ceea ce se petrece in biserica. "Cei care vin aici is nebuni de legat si trebuie dusi la balamuc, nu au ce cauta la biserica. De multe ori, mai ales vara vin o gramada care urla, scuipa, ies prin cimitirul de langa biserica si se dau peste cap", mentioneaza o batrana din Cornesti.















Fara comentarii



Preotul Daniel Pintea a refuzat sa explice cele intamplate in biserica sa. A cerut insa sa nu se publice articolul: "Lumea interpreteaza in multe feluri, iar unora li se pare un lucru negativ ce se petrece aici. Unii zic ca fac rau. Altii vin la mine si eu le spun sa se duca la doctor, dar nu fac asta, apoi vin inapoi dupa o vreme si se plang ca le-a murit cineva din familie", este de parere parintele.



Daniel Pintea este nascut in Cornesti, locuieste la Cluj si tine slujbe in satul natal in fiecare vineri, sambata si duminica. Cei care vin in biserica lui sunt din Bihor, Salaj, Alba, Bistrita Nasaud, Satu Mare si chiar Valcea. Superiorii lui Daniel Pintea in ierarhia bisericeasca il considera un personaj controversat, dar refuza si ei sa comenteze intamplarile din timpul slujbelor acestuia.















Demoni sau probleme psihice?



In opinia preotului profesor Ioan Chirila, decan al Facultatii de Teologie Ortodoxa din Cluj, exorcizarea se afla atat in practica Bisericii Ortodoxe, cat si in cea a Bisericii Catolice. Pentru astfel de slujbe se citesc Moliftele Sfantului Vasile cel Mare si ale Sfantului Ioan Gura de Aur. "Din moment ce aceste rugaciuni pentru dezlegari de farmece exista in carti, Biserica a crezut ca oamenii au nevoie de ele, deoarece pot fi posedati", este de parere profesorul Ioan Chirila.



Pe de alta parte, psihologul Daniel David catalogheaza astfel de manifestari ca tulburari legate de o personalitate multipla. El spune ca este posibil ca intr-un individ sa se manifeste la un moment dat o persoana si mai apoi alta, fiecare cu un alt comportament si alta voce. "Oamenii care se desfasoara asa sunt ca niste actori pe scena si au nevoie de sprijinul comunitatii", subliniaza psihologul. El crede ca persoanele "posedate" cred ca aceste slujbe de dezlegari de farmece functioneaza pentru ca asta incearca sa-si induca.

















Un tablou al lui Goya ni-l arata pe Francis Borgia, declarat sfant in Spania, in timpul unei exorcizari

Preotii catolici, antrenati sa lupte cu raul



"Lupta contra diavolului este de stricta actualitate. El este viu si lucreaza in lume. Raul, dezordinea sociala, incoerenta omului, nu sunt doar consecinta pacatului originar, ci si efectul actiunii lui satan", spunea Papa Ioan Paul II in anul 1999. Exorcismul este considerat de Vatican o adevarata profesie. Pontiful a decis sa imbunatateasca formarea preoteasca si a impus modernizarea vechiului ritual, cuprins in celebrul Manual de Exorcizare editat in anul 1614. A inceput apoi "antrenarea" unor specialisti in lupta cu diavolul, la Universitatea Catolica din Roma "Athenaeum Pontificium Regina Apostolorum", condusa de catre congregatia "Legionarii lui Cristos".



















Victimele exorcismului



Ritualurile de scoatere a demonilor au produs si victime umane. Calugarita Maricica Irina Cornici, de 23 de ani, a murit in timpul unui ritual organizat de parintele ortodox Daniel Petre Corogeanu, in manastirea Sfanta Treime de la Tanacu. Irina Cornici a fost legata de o cruce, un prosop i-a fost pus drept calus si a fost lasata intr-o camera intunecata, fara apa sau mancare timp de trei zile.



Se intampla in Romania anului 2005... Desi initial s-a crezut ca murise de deshidratare sau sufocata, o autopsie ulterioara a aratat ca posibila cauza a mortii o supradoza de adrenalina, administrata din greseala de un doctor.















Cel mai eficient film de groaza



Ritualurile de alungare a demonilor au intrat in atentia publicului odata cu filmul "Exorcistul" din 1973, in care o fetita de numai 12 ani (Regan MacNeil, interpretata de Linda Blair) incepe sa manifeste puteri neobisnuite. Ca ultima solutie este chemat un preot care, totodata, este si psihiatru, si care va incerca sa scoata diavolul din trupul micutei inainte ca aceasta sa moara.



Pelicula, bazata pe cartea omonima a lui William Peter Blatty, a castigat premiul Oscar, dar au ramas celebre reactiile publicului american care vedea filmul pe marele ecran. De regula, erau pregatite ambulante din cauza numarului mare de spectatori care lesinau, iar cinematografele puneau la dispozitie pungi de hartie pentru cei carora li se facea rau in timpul filmului. Criticii spun si astazi ca Exorcistul este unul dintre cele mai de efecte filme horror realizate vreodata





citeste in ziarul

Vineri, 16 Februarie 2007, ora 08:37
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 22666 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook