New York Times s-a oprit, recent, asupra unui film din 2013 al regizorului roman Corneliu Porumboiu, spunand despre acesta ca "cu cat se vorbeste mai mult, cu atat devine mai neclar".
In pelicula "Cand se lasa seara peste Bucuresti sau Metabolism", replicile sunt numeroase, dialogul este din plin, un film despre care unul dintre criticii din industrie, pasionat de cinematografia romaneasca, Jay Weissberg, spunea in 2013 ca fiecare bucatica este intelectualizata atat de mult, incat filmul nu are loc sa respire si forteaza publicul sa puna osul la munca.
Le Monde, despre filmul lui Porumboiu: Un ulcer fals si seductie murdara
New York Times remarca faptul ca mai toate filmele lui Porumboiu creeaza o stare de confuzie, dand ca exemplu "A fost sau n-a fost", cu titlul international "12.08 la est de Bucuresti", dar si "Politist, Adjectiv".
Cotidianul descrie succint actiunea filmului in care joaca Bogdan Dumitrache (Paul) si Alina Avramut (Alina), care se concentreaza in jurul unei scene nud, pe care Paul, regizor, ii propune Alinei sa o filmeze. "Imi vei multumi in 50 de ani", ii spune acesta, adaugand, cumva contradictoriu, ca in jumatate de secol nimeni nu va mai privi filme.
Ulterior, acesta acuza un fals ulcer, pentru a nu filma scena, aducand chiar si o endoscopie trucata.
Publicatia califica filmele lui Porumboiu ca fiind "enigmatice". In afara de peliculele amintite, Corneliu Porumboiu a mai regizat "Al doilea joc" (2014), "Visul lui Liviu" (2014), "Calatorie la oras" (2003), "Pe aripile vinului" (2002) sau "Post telefonic suspendat temporar" (2002).