Ziare.com

Dacian Ciolos: Nu ne masuram in km de autostrada inaugurati! Acum se decide viitorul Romaniei Interviu video (II)

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Vineri, 25 Noiembrie 2016, ora 07:26

   

Dacian Ciolos: Nu ne masuram in km de autostrada inaugurati! Acum se decide viitorul Romaniei Interviu video (II)
Ne consumam energia sa speculam pe lucruri legate de viitor si nu ne focalizam pe ce se intampla acum. Acum e campanie electorala, acum se discuta de programe de guvernare, acum se decide viitorul Romaniei, pe asta trebuie sa ne concentram, afirma premierul Dacian Ciolos.

Pentru Ziare.com, prim-ministrul a inventariat principalele trei succese si principalele trei esecuri ale guvernarii tehnocrate. Pe primul loc la reusite este un alt mod de a guverna, pe primul loc la esecuri - salarizarea bugetarilor.

"Regretele o sa mi le exprim mie insumi la urma, ca sa invat din anumite lucruri pe care le-am facut mai putin bine", spune premierul.

Citeste si prima parte a interviului cu premierul - Dacian Ciolos, despre implicarea in campanie, intrarea in politica si relatia cu PNL si USR: Nu pot sa fiu eficient intr-un proiect in care nu cred Interviu video








Care sunt principalele trei succese ale guvernarii Ciolos?

In primul rand, nu mi se pare lipsit de interes sa pun pe aceasta lista modul de a guverna, inainte de a vorbi de rezultate concrete. Aceasta a fost o asteptare a multor oameni. Un alt mod de a aborda relatia cu cetatenii, responsabilitatea fata de guvernare.

A fost un guvern in care am incercat sa punem in primul rand interesul public, nu de grup sau de partid, sa nu avem probleme de coruptie. De cate ori au aparut suspiciuni rezonabile si evidente, cu dovezi legate de o persoana sau de alta, am luat pozitie.

Aveti totusi o problema cu ministrul Energiei. Nu exista niste suspiciuni, avand in vedere disproportia dintre anvergura site-ului cu pricina si veniturile pe care acesta i le-a adus?

In spatiul mediatic se pot ridica o gramada de probleme, eu am spus, si m-am tinut de cuvant, ca atunci cand vor exista suspiciuni rezonabile din partea unei institutii abilitate vis a vis de un membru al Guvernului, voi lua pozitie.

Nu pot pune in pericol stabilitatea Guvernului ca la fiecare suspiciune care apare in presa sa dau afara un ministru sau un secretar de stat. Daca as face asta, ar aparea suspiciuni in fiecare zi.

Un alt succes?

Am spus la instalarea Guvernului ca obiectivul nostru e stabilitatea. Ni s-a cerut, in primul rand, sa mentinem Romania pe linia de plutire, sa mentinem stabilitatea economica si sociala, sa mentinem trendul pozitiv pe care se afla Romania si pentru asta sa dam predictibilitate investitorilor.

In acest domeniu ati vazut cresterea economica, scaderea somajului, cresterea numarului de locuri de munca, cresterea economica nu e bazata doar pe consum, ci si pe productie. Asta se datoreaza nu 100% actualului guvern, dar pe elemente bazate pe predictibilitate si incredere in mediul economic ce face acest guvern a contat, cred, foarte mult.

In al treilea rand, infrastructura. N-as spune ca e un succes 100%, insa am gasit-o cu aproape toate santierele blocate din motive subiective sau obiective, nu existau proiecte noi pe teava pregatite de lansare, a trebuit sa rezolvam autostrada surpata. La un an dupa, se lucreaza pe toate santierele cu exceptia bucatii Suplacu de Barcau - Bors, unde contractul a fost reziliat.

Am lansat Master-planul si pana la sfarsitul mandatului am lansat toate proiectele prioritare - autostrazi sau drumuri exprese.

CNADNR, asa cum era structurata, nu era capabila sa duca inainte aceste proiecte, de aceea, am separat partea de investitii de partea de administrare. Lucrurile au inceput sa functioneze.

Nu ne masuram in km de autostrada inaugurati, pentru ca nu acesta a fost obiectivul, dar vom fi in situatia in care pe 300 de km de santier se lucreaza si pe alte cateva sute sunt proiecte pregatite.

Si tot la realizari as spune, cu mai mult de jumatate de masura, educatia. Amintiti-va ce loc ocupa in dezbaterea publica povestea cu plagiatele.

Ma uit insa si la partea de invatamant preuniversitar, la planurile cadru de care nici ministrul Dumitru nu s-a aratat deloc incantat.

Nu ne-am asumat prea multe lucruri in preuniversitar.

Reforma programelor a fost asumata de dl ministru Curaj dintr-un bun inceput.

Dl Curaj, din pacate, nu a reusit sa duca la bun sfarsit aceste lucruri si a trebuit sa plece. Dar eu, ca premier, nu mi-am asumat reforma sistemului educational, pentru ca eram constient ca nu se poate intr-un an fara o majoritate politica clara, care sa aiba obiective precise.

Noi ne-am concentrat pe ce puteam face, pe recredibilizarea sistemului de cercetare si invatamant superior, pe reducerea abandonului scolar si am incercat sa facem asta prin politici integrate, sociale si educationale.

Trei esecuri pe care vi le asumati?

Pe partea de salarizare, chiar daca nu ne-am asumat in programul de guvernare o lege a salarizarii unitare, trebuie sa recunosc ca mi-am asumat-o pe parcurs si nu am reusit sa o ducem la bun sfarsit. Sper sa fim in masura sa lansam un proiect de lege cu mult mai rezonabil decat cel pe care l-am gasit, populist.

Mai rezonabil inseamna ca nu va multumeste pe deplin.

Nu, pentru ca sunt constient ca reechilibrarea asta salariala, reducerea sau eliminarea inechitatilor, ar trebui facuta cat mai repede. Nu ne putem permite sa acoperim din primul an costurile reechilibrarii, dar in 4-5 ani de zile e posibil.

N-am putut sa o ducem la capat mai repede, pentru ca statul roman nu are in momentul de fata o baza de date cu toate salariile platite din bugetul public. Si cat timp salariile sunt calculate pe diferite legi si OUG care s-au adunat si suprapus in ani, eram in situatia in care vii cu o formula de calcul, dar daca nu ai situatia exacta, ai surprize, cum am avut si cu OUG 20: rezolvi problemele pentru majoritate, dar ai o minoritate careia poata sa ii scada salariile.

Fara sa stii impactul, e greu sa vii cu o lege de salarizare. Am lucrat toata vara sa punem cap la cap baza de date.

Si in aceste conditii, nu regretati ca ati acceptat sa majorati salariile tuturor bugetarilor cu 10% in decembrie anul trecut?

Cum adica am acceptat? A fost un vot al Parlamentului.

Vot a fost si pentru majorarile din aceasta toamna din Educatie si Sanatate si v-ati opus.

E altceva. In momentul respectiv, cu anumite eforturi, se putea include in buget. Parlamentul oricum vota bugetul si, chiar daca noi nu propuneam, putea Parlamentul sa introduca o lege pe care o votase deja.

Acum pe un buget aprobat de Parlament, a venit cu alte majorari fara sa spuna de unde sa luam banii. Intr-o democratie, trebuie respectata separarea puterilor in stat, dar fiecare putere trebuie sa-si asume responsabilitatea puterii exercitate.

Deci salarizarea e un esec. Altul?

As mai spune reforma administratiei si in agricultura irigatiile, unde as fi vrut sa facem mai multe.

Reforma administratiei, pentru ca ambitiile noastre clar exprimate de la inceput au fost mai mari.

Totusi, dl Dancu a lucrat un an la acest proiect.

Impreuna cu cancelaria si in mai am plasat chiar o dezbatere publica.

Si ce s-a ales?

Din pacate, in ciuda afirmatiilor si a promisiunilor din partea partidelor politice, a fost clar ca nu a existat o sustinere pentru asa ceva.

De ce nu v-ati asumat un proiect pe care sa-l trimiteti in Parlament?

E o reforma prea importanta pentru a o lansa fara sustinerea partidelor politice. Era clar ca, daca abordam reforma, nu va putea fi implementata de acest guvern si nu avea sens sa blocam administratia fara sa avem macar semnalul ca acest proiect e asumat politic si poate continua dupa instalarea noului guvern.

In agricultura, ne-am asumat investitiile pe refacerea sistemului de irigatii, dar era nevoie de o strategie care sa defineasca clar proiectele prioritare. Ceea ce presupune o munca de un an, un an si jumatate, inclusiv un studiu de impact de mediu. A trebuit sa ne reducem ambitiile, am dat drumul la cateva proiecte.

Ati venit pe un val de emotie creat de o problema in Sanatate. Ce ati reusit in acest domeniu?

Sa scoatem la lumina probleme care erau puse sub pres si trenau de ani de zile. Un exemplu e legat de conditiile de igiena din spitale, de infectii nosocomiale.

Si ce s-a schimbat concret?

Avem in momentul de fata un cadru normativ si un sistem institutional cu mult mai exigent de intrare pe piata a biocidelor.

Avem un laborator acreditat pentru verificarea biocidelor?

Avem, din cate stiu, 2-3 laboratoare care au facut solicitari de acreditare. Dar nu avem nevoie deocamdata de laborator pentru ca verificarea sa fie facuta. Pentru a introduce pe piata biocide, e nevoie de doua buletine de analiza ale unor laboratoare acreditate la nivel european.

Deci limitam situatia ca o firma care comercializeaza biocide sa-si faca analiza la propriul laborator acreditat si sa vina cu buletinul. Reacreditam toate produsele biocide, chiar si cele acreditate, si spitalele au cadrul normativ sa verifice efectul acestor biocide.

Tot la Sanatate as mai aminti ca e prima data cand avem o strategie pe resurse umane in domeniul Sanatatii si avem o viziune cu prioritatile de investitii in Sanatate.

Ce investitii ati facut anul acesta in Sanatate? Deocamdata vad ca la rectificare ministerul a dat inapoi banii pentru ambulante, desi mai bine de un sfert trebuie casate, dupa cum a aratat chiar raportul Corpului de Control in cazul Colectiv?

Nu stiu care e situatia la ambulante. Nu stiu care au fost estimarile. Dar eu vorbesc de infrastructura spitaliceasca. Au fost demarate cele doua proiecte de investitii in parteneriat - public privat, la "CC Iliescu" si la Spitalul de Copii din Bucuresti, si am deblocat proiectele pe 3 spitale regionale. Riscam sa pierdem banii pentru ca nu stiam ce vrem sa facem cu ei.

Va multumeste acest bilant al Sanatatii?

Pentru un an de zile... Punem pe o directie lucrurile care pot fi facute in Sanatate. Am pregatit terenul pentru ce trebuie facut in urmatorii ani. Am dat o perspectiva clara a rezolvarii inechitatilor salariale in sistemul medical pentru medici si asistenti. Am rezolvat problema platii garzilor. Am dat o directie si in privinta infrastructurii si a resurselor umane.

Ciolos explica situatia "Cuminteniei Pamantului": Eu sper si sustin in continuare proiectul

Care e cel mai mare regret al dvs din acest an de mandat?

Cand ma intrebati de regret, ma puneti intr-o stare de spirit pesimista. Si nu vreau. Daca am regrete, le judec din perspectiva personala. Eu atunci cand actionez pe un anumit proiect imi pun problema cum sa mobilizez ce e mai bun in mine si sa fac cat mai mult. Regretele o sa mi le exprim mie insumi la urma, ca sa invat din anumite lucruri pe care le-am facut mai putin bine.

Daca nu veti ramane premier dupa alegeri, ce veti face? Mergeti spre mediul privat, spre o functie publica?

O sa va spun cand va fi cazul. Nu speculez nici pe ideea ca voi ramane premier, cum nu speculez nici pe ce o sa fac daca nu voi mai fi premier. Deocamdata ma straduiesc pe ce am de facut acum. Asta e modul meu de lucru, sa ma concentrez pe prezent si proiectia pe viitor o fac doar daca ma ajuta sa iau mai bine deciziile acum.

Unul dintre lucrurile care v-au fost reprosate si dupa interviurile anterioare e ca sunteti prea evaziv, cu prea multi "nu stiu".

Pentru ca mi se pare ca speculez, ne concentram prea mult pe ceea ce se intampla pe viitor si prea putin pe ce se face acum.

Pentru ca e nevoie de predictibilitate.

Predictibilitatea tine de consistenta deciziilor luate acum si de coerenta deciziilor vis a vis de ceea ce se poate intampla pe viitor.

Deciziile pe care le-am luat acum, in ce masura le vad consistenta sau nu legat de ce se va putea intampla pe viitor, asta am raspuns. Dar ce o sa fac eu sau ce o sa faca altul sau uite ce se intampla in alta parte...Ne consumam energia sa speculam pe lucruri legate de viitor si nu ne focalizam pe ce se intampla acum.

Acum e campanie electorala, acum se discuta de programe de guvernare, acum se decide viitorul Romanei, pe asta trebuie sa ne concentram, nu pe ce o sa faca Ciolos daca nu o sa mai fie premier.

Eu ma refeream in ansamblu, nu doar la aceasta intrebare ultima. In general, nu ati oferit prea multa proiectie pentru viitor.

Nu, pentru ca sunt proiectele mele personale. Imi asum persoana publica, ce sunt in spatiul public pe care il ocup. In rest, eu respect la ceilalti spatiul personal si cred ca e firesc ca unele lucruri sa ramana in spatiul personal. In afara de curiozitate, nu vad care ar fi valoarea.

Repet, era o constatare mai larga, nu doar referitor la proiectul dvs in cazul care nu veti fi premier.

Pur si simplu, nu am luat o decizie acum. Pot fi proiecte referitoare legate de specialitatea mea, sunt multe lucruri care pot fi facute pe zona rurala, pe agricultura, mi s-a solicitat expertiza in domeniul asta si in tara, si in afara.

Cred ca intr-un fel sau altul sunt proiecte care pot fi continuate si am vazut ca sunt oameni care gandesc ca mine, ca trebuie sa vedem in ce fel putem stimula cat mai multi dintre romani sa isi asume individual anumite proiecte si apoi sa se implice colectiv pentru a pune in aplicare ceea ce in mod individual si personal vor sa vada in spatiul public.

Avem asteptari legate de ce am vrea sa se faca si sa se intample, dar nu ne prea implicam. As fi gata, intr-un fel sau altul, intr-un proiect nu neaparat politic, in care sa-mi aduc contributia, experienta, energia in asa fel incat in Romania sa existe cat mai multe proiecte asumate in mod colectiv. Si sa-mi folosesc imaginea publica si experienta pentru asta. Deci ma gandesc la lucruri de genul acesta.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre Dacian Ciolos premier interviu
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 14233 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
23 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

RECONCILIERE DE PARTID

este necesar o reconcilere intre partide,alegerea poporului trebuie respectata exemplu imperiului britanic si al sua unde democratia este la ea acasa,nu avem nevoie de sincope si convulsii sociale un leu decazut in fata valutelor straine ,guvernarea PSD PRU ALDE cale batuta pentru inaintarea romaneasca pe culmile capitalului autohton tinut in perfuzia globalizarii nu este o soutie viabila pe mult timp ,cooperarea intre partide ,mici mari noi vechi, necesara .ciolos ales in guvernul psd majoritar ,ca ministru in agricultura pentru o subevntie mai mare ca in germania olanda ungaria ,in relansarea cultivarii pamantuluyi ce a ramas si nu s-a vandut strainilor,si tot este de munca in agricultura,sprijinitiva pe tarani si romani plecati in tarile cu dare de mana pentru infuzia de capital suta la suta romanesc ,ciolos ministru in agricultura votat garantat succesu taranului roman in viitor.

 

Nu ne masuram in km de autostrada inaugurati! Ne masuram in lungimea

si diametrul absorbtiei fondurilor aiuropene... 0,00000000000000000000000000000000000000000000000000000000...

Vreau o tara cu un presedinte, parlament, justitie si guvern curate...
o tara in care sa nu fiu obligat sa votez USR si sa mananc scaieti udati cu Johannisschnapps...

 

Nu stiu cat este de echitabil

Sa contribui anual la bugetul Ue cu 1-2 miliarde euro fara nicio conditie si sa primesti inapoi cateva sute de mii pentru 2 spitale, sau autostrazi care nu servesc transportului de masa asa cum sunt caile ferate, si acesti bani returnati sa aiba tot felul de conditii. Cred ca prioritatile ar fi trebuit sa fie crearea de locuri de munca nu irosirea banilor in investitii inutile. Constructia de drumuri ar trebui sa vina firesc ca urmare a crearii de spatii de productie si se poate face si privat daca este nevoie, fara a fi cheltuiti bani publici, investitiile putand fi amortizate prin taxe de autoastrada.

 

Care ești bă ăla ce vorbește de "echtabil" ???tu dr.P.Monta?

Persoana ce se ascunde după acest avatar,are
un deficit de rațiune!!? lucru observat des
compară un kg de grau cu unul de orez sau somon!?
Nu poate fi o ființă umană reală,!!o face intenționat sau plăti!

CE a pompat fonduri europene de circa 20 miliarde

de euro in Romania, in cei 9 ani scursi de la aderarea la UE, in conditiile capacitatii reduse a tarii de absorbtie a banilor comunitari. HotNews va prezinta situatia detaliata a absorbtiei fondurilor europene din anul 2007 pana acum.

Conform datelor de la Ministerul Finantelor, in perioada 2007 - 30 noiembrie 2015, Romania a primit de la Uniunea Europeana 31,94 miliarde de euro, ca fonduri europene (inclusiv cele de preaderare), in cadrul financiar 2007-2013. In schimb, tara a contribuit la bugetul Uniunii cu 12,12 miliarde de euro."

http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-20695200-cati-bani-pompat-uniunea-eurpeana-romania-cei-9-ani-aderare.htm

*Citeste cozmin si gasca de mincinosi alde-psd, NU Romania umple sacul UE, invers!
Romania primeste fonduri uriase de la UE, dar nu prea stie ce sa faca cu ele, miliardele astea sunt apoi verificate si nu puteti fura cat vreti!

Vezi grafice, detalii, in articolul hotnews.

nu am inteles care ar fi concluzia!

.....

ForeverYoung si cine n-a facut mai nimic din banii

UE?

Nu sunt aceeasi care acum fie il sustin pe dl Ciolos si fie sunt in opozitie cu actualul premier ?? S-a ajuns intr-o situatie ABSOLUT RIDICOLA in Ro!! Fostii democrati si o parte din liberali se vad mai cinstiti decat socialistii si o parte din liberali cand in fapt au furat toti cot la cot!

Cum poti sa-l crezi pe dl Ciolos cand este sustinut de cei care au devalizat Ro cel putin lafel de eficient ca "opozitia"?? Care este garantia ca hotii nu vor veni iar la putere?

Oricum va ajunge dl Ciolos premier ptr ca asa dau cartile, insa nu se vede clar cand PNL va intoarce armele :))).

cozmin

Gandesti frumos, tovarase. Si direct in limba rusa, limba facila puturosilor si insetatilor de vodka. Adica noi dam UE 1-2 miliarde de euro!!! ori unu', ori doua, hotaraste-te, dar nu primim inapoi decat cateva sute de mii. Bravo! Din care facem spitale si autostrazi, in loc sa dam banii tot la CFR, ca asta ar insemna transport de masa. Autostrazile sunt destinate probabil, transportului extraplanetar, martienilor, ca noua nu ne-ar fi de folos. Si apoi aveti si idei economice, 100% pesediste. Inainte sa faca investitorii spatii de productie, ziceti dumneavoastra, PSD zice ca inainte, si cel mai inainte, scuzati-mi pleonasmul, investitorii sa dea spaga la PSD, apoi sa faca fabrici, apoi sa vina investitorii cu drumurile, ca fabrici in boscheti deja ar fi, sa dea si astia spaga tot la PSD si sa faca si drumuri, autostrazi, cai ferate. Iar daca le fac si pe astea, sa mai dea o spaga tot la PSD, fireste, ca sa fie lasati sa si lucreze si sa si transporte ceea ce produc sau ceea ce le-ar fi necesar pentru productie. Bravo tavarisci, sa treci pe la caseria PSD. Cu roaba aia mare, pentru ruble.

@darnic00 Rank user: x5 25.11.2016, 09:48

@Hastalavista Rank user: x5 25.11.2016, 08:23

Nu am intalnit in viata mea persoane asa de low level ca si voi.

Absolut nici un comentariu destept din partea voastra, mai si semnalizati pe deasupra...

Cat despre Ciolos, este un om fara caracter, pentru cei care inca mai cred ca Ciolos va fi viitorul premier, le spun ca nici o sansa, Ciolos are alte planuri dupa alegeri, putina manipulare dupa alegeri dupa care se supara si pleaca la Brussells, pe pariu...

Pacat ca un ardelean autentic (asa parea) are un caracter 0...

"Marea sansa" sa ce?

Sa faca intr-un an ce nu s-a facut si ce s-a stricat in douazeci de ani?
In primul rand nu permit legile care sunt varza. De-a lungul anilor s-au acumulat o multime de exceptii si "specialitati" care creaza atat haos, cat si nemultumiri ale diferitelor segmente de populatie si categorii profesionale, datorita inechitatilor si discriminarilor. Diferentele salariale in cazul bugetarilor sau in cazul pensiilor platite de stat este doar un aspect. Avem un sistem de legi generat, masluit si manevrat in foarte multi ani care creaza dezechilibre. Dezechilibrele acumulate sunt atat de multe si profunde, incat nu se pot rezolva intr-un singur an.
Guvernul Ciolos a incercat sa mai corecteze cate ceva, a gandit si o lege unitara a salarizarii bugetarilor care at trebui sa iasa pana la sfarsitul anului. Daca li s-ar da timp, sunt convins ca ar fi gandit si o lege unitara a pensiilor platite de stat.
Ce se putea face intr-un singur an daca o amarata de lege lancezeste in Parlament cu lunile pana sa fie discutata si votata?

info, da-i tu timp, lungeste anul, fa cincinalu-n

patru ani si jumatate... un an pierdut, in care rezultatele sunt ZERO nu numai la absorbtie... da tu un exemplu de realizare... vrei inca 4?

De unde scoti cifrele astea ??

Nu dam 2 miliarde de "ioro" la UE iar sutele de "meleoane" care vin de acolo le topesc analfabetii hotzi pe care i-ati pus in Parlament !!!

Duvernul Ciolos nu este servitorul mpartidelor, nici Ciolos 1

Ciolos cu guvernarea de un an,a facut mau multa reforma decat partidele politice in 25 de ani.
De ce Ciolor sa refaca autostrada inaugurata de Ponta, de ce guvernul Ciolos sa atraga banii europeni pe care guvernul PSD-Ponta nu i-a astras ?

Sa lase Ciolos pe vitejii din politica sa faca treaba in patru ani cat a facut el intr-un an.

Ceausescu a construit o multime de blocuri ia FSN -PSD nu reuseste sa construiascda nimic, nici sa varuiasca pe cele constryite de Ceausescu.

Nu plang dupa Ceausescdu, dar vitejii lui urmasi nu sunht in stare dee nimic numjai de distrugere si ruinare pe unde calca.

Si-a ratat marea sansa

Acest guvern a aratat ceva, a lasat ceva urme, dar si-a ratat marea sansa. Pentru un guvern adus la dorinta romanilor revoltati pe coruptia guvernelor politice, satui de cinismul partidelor, dl Ciolos a fost prea prudent, prea grijuliu cu propria persoana, prea egoist. A dat o lectie de corectitudine, dar excesul de prudenta a anulat mult din efecul educativ si, mai ales, din cel concret.
E adevarat ca unii ministri, precum acel Curaj, i s-au impus si ca raspundeau la alte comenzi, ca unii erau cam nepregatiti, dar am vazut la multi ministri curaj, o mare capacitate de adaptare, dorinta de reforma. Daca prim-ministrul avea mai multa indrazneala si incepea decis, parlamentarii si sefii partidelor lor n-ar fi avut tupeul sa se opuna, fiindca populatia i-ar fi spulberat. Ezitand, le-a dat prilejul sa se replieze si sa-si revitalizeze demagogia.
Daca incepea cu o lege a salarizarii echitabile, fara sa tina cont de pile si de interese egoiste si cu o lege a pensiilor corecta, avea poporul de partea lui si mecanismele perfide prin care PSD convinge si incita puteau fi anihilate. Putea intra apoi in cele cateva institutii care mustesc de coruptie, in mafia functionarilor publici, in mafia sindicala, cu riscul caderii prin motiune de cenzura, care facea mult mai bine natiunii decat o supravietuire ineficienta. Acum Ponta, Dragnea si ceilalti pot spune prostimii pe care de decenii o pacalesc : " Ei, ati vazut? Tot hotii de noi suntem mai buni"
Singurul lucru pe care l-ar mai putea face dl Ciolos acum ar fi o sinceritate maxima. Sa-si spuna constatarile fara teama de cei pe care-i deranjeaza. Poate o va face in final.

 

Android

Daca tot te-ai deranjat sa ma mentionezi in postarea care iti apartine, ma simt obligat sa fac unele precizari. Colega, nu esti obligat sa citesti ceea ce scriu eu. Faptul ca mi-ai scris, ma face sa cred ca ai citit totusi, desi se poate si altfel. Insa, repet, nu esti obligat nici sa citesti ce exprim eu, si nici sa fii de acord cu ce exprim eu. Tu poti fi la fel, te priveste, nu doresc eu sa te invat sa gandesti. Ai ideile tale, ti le respect dar am dreptul sa fiu sau sa nu fiu de acord cu ele. Si in final, daca cumva crezi ca eu scriu numai si numai pentru tine, te inseli. Acum da, ca iti raspund. Dar la modul general nu ma interesezi absolut deloc, deci cand scriu chiar nu ma gandesc special la tine. Eventual la voi, cei care aveti dreptul, dar nu si avantajul sa sustineti hotii si antiromanii.

trebuiau sa trimita documentatia de decontare pent

ru lucrari executate in 2015, cat Ponta a fost prim dar n-au fost in stare nici macar de atata, sa trimita factura la brucsel... de aiai-i apsorptia ZERO... si guvernul tot ZERO... si Ciolooser tot ZERO... si poti continua cu ZERO pe toata scara ierarhica, pana-n curand la taxatoare... care tot ZERO e... bibicule... darnicdouaoua...

Nu, sigur că nu

Nu ne măsurăm in km de autostradă inaugurați, ne măsurăm in fonduri europene atrase. Vă mai aduceți aminte de Băsescu? Romania, zicea el, nu are nevoie de autostrăzi pentru turism. Se vede mult mai bine din elicopter (from above, preluase imediat din zbor d.na Udrea). Iată că ideea e reluată constructiv de tehnocratul apolitic inscris in PNL.

 

Degeaba atragem fonduri europene! Cele mai multe fonduri

n-au europenizat cu nimic Ro!
Am ramas lafel de prosti, someri, si emigranti ca acum 10 ani desi Europa a bagat in fundul nostru milioane de euro.
Avem aparatura medicala cumparata din bani europeni dar care n-a ajutat bolnavii sa le fie mai bine ci medicii sa se imbogateasca.
Au luat bani ptr infrastructura si am ramas doar cu infra ca struturile au papat banii!
S-au luat bani ptr scoli si s-a construit un WC national.
Da, s-au mai facut pe ici pe colo ceva dar .....puse una peste alta in 10 ani de cand suntem in Europa nu putem spune ca ne-am schimbat radical! Oricum mult prea putin in comparatie cu banii (asa putini) luati.

patrula

Una e sa faci, alta e sa furi. Stiu, la voi, PSD fura intr-un an cat altii in nici macar o viata. Atragera fondurilor astea europene implica si ceva timp, nu poti incepe ciclul de absorbtie de sapte ani, inceput acum, in anul acesta, si sa te trezesti la sfarsitul anului cu 120%, ca la voi, la voturi. Furtul e una, munca cinstita e alta, cum mai spuneam. Nu stiu ce sa cred despre voi, sunteti nascuti prematur? Ca si un copil este nascut normal dupa o asteptare de noua luni, chiar noua si jumatate, nu il procreezi azi si il ai maine, asa cum cereti voi actualului Guvern.

Ce nu inteleg

Banii astia de la EU,e clar sunt cu impedimente,totusi reflecta ele realitatea romäneasca?Ori ne prind de fiecare data cu bracinarii pe vine,unde e aportul romänesc al Comisiei de fonduri EU sau ni se dau banii
asa de-a moca sa ne fie dati "pe git" cu deviza"Face-ti
bine dar faceti cum stiti".Avem noi o asemenea birocra-
tie ce nu stie sa imparta banii ori agentii astia economici nationali sunt prea micuti prentru sume asa de mari,"ginduri dragi" lui P.Roman&Co.

Cine este PNL-ul care-l sustine pe Ciolos? Un partid care s-a facut

frate cu dracu ca sa puna mana pe puterea Romaniei.

Spuneti ce partid nu au lins in dors liberalii doar ca sa prinda niste ciolane ptr ca in afara de averile proprii n-au facut nimic ptr Ro!

Cu PDL au facut casa buna ca sa puna mana pe putere in 2004 si in 2014 dupa care i-au parasit . Aviz actualului PNL :))

Cu PSD au facut casa buna, dupa ce PDL a parasit guvernul Tariceanu, ruinand tara imperuna cu PSD.

Cu UNPR, PC si PSD s-au unit ca sa darame democratia prin parlameriada din 2012.

Chiar domnul Ciolos nu realizeaza de cine este sustinut?

Este dl Ciolos lafel de arivist ca partidul ??

Ce garantie avem ca liberalii odata ajunsi nu vor face coalitie cu psd, partidul lor de suflet pare-se??

 

Ksolosz,lasa-ne domne si pleaca in Francia !!

Nedumerire mare,horticultorul asta pe care nu l-a ales nimeni ca prim-ministru ci a fost parasutat de UE,isi pune oare intrebarea urmatoare: pe cine servesc eu ? DST-ul,Uniunea ori servesc masa in mod abuziv si pe banii contribuabilului care nu m-a votat nicidecum si nicideunde. Singurul prim-ministru instalat fara alegeri de catre UE !!!Tara de moroi !!! Si daca dormiti in continuare in izmene horticultorul cu voia UE va fi prim-ministrul Romaniei si dupa alegeri.Pana si-n Zimbabwe se fac babuinii ca fac alegeri,la noi se pare ca UE a hotarat ca presedinte este un sas adormit iar prim-ministru un alt adormit dar cu pretentii de mare specialist european pe probleme de altoire.....

 
 


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor