Ziare.com

In Parlamentul European s-a cerut Articolul 7 pentru Romania. Vera Jourova: Nu am ajuns la concluzia ca Romania e pe calea cea buna (Video)

de Magda Gradinaru
Luni, 15 Aprilie 2019, ora 20:44

   

In Parlamentul European s-a cerut Articolul 7 pentru Romania. Vera Jourova: Nu am ajuns la concluzia ca Romania e pe calea cea buna (Video)
Ultimele evolutii de la Bucuresti, de la incercarile lui Liviu Dragnea de a impune o OUG care sa il ajute cu problemele din justitie pana la campania pe care autoritatile romane au dus-o contra Laurei Kovesi, au determinat Parlamentul European sa ia din nou in discutie, chiar in ultima sesiunea plenara, problema statului de drept din Romania.

O dezbatere la care nici premierul Dancila, nici vreun alt ministru din Guvern nu a participat, fapt criticat de europarlamentarii straini. S-a adus in discutie de doua ori necesitatea declansarii Articolului 7 si pentru Romania, asa cum s-a intamplat in cazul Poloniei si Ungariei.

Din partea Comisiei Europene a vorbit comisarul pe Justitie, Vera Jourova, absenta lui Frans Timmermans fiind si ea criticata, mai ales de verzi si populari.

In vreme ce europarlamentarii straini - indiferent de grupul politic caruia ii apartin - au denuntat la unison derapajele Guvernului de la Bucuresti in ceea ce priveste lupta contra coruptiei si independenta justitiei, eurodeputatii PSD au incercat sa deturneze tema dezbaterii si au adus in discutie tema lansata si de Liviu Dragnea: dublul standard al UE.

Mesajul comisarului Vera Jourova a fost transant: daca Romania nu revine pe drumul democratic, Comisia Europeana va folosi toate mijloacele de sanctiune.

Ziare.com a transmis LIVE TEXT luarile de cuvant de la Strasbourg.

20:37: Ia cuvantul, din nou, comisarul Vera Jourova:

- Imi exprim convingerea ca eu reprezint aici intreaga Comisie Europeana. Domnul Timmermans a fost foarte activ si e ultimul care trebuie criticat.

- Comisia nu interfereaza in cazurile individuale din Romania. Ne referim la modificarile legislative din Romania.

- Eu am fost acuzata de coruptie, am fost la inchisoare. Eu am crezut in independenta justitiei din tara mea si nici macar nu s-a judecat acest caz, pentru ca era o campanie politica murdara.

Am fost in Romania, am fost angajata acolo, sunt ultima persoana care poate fi acuzata ca face ceva impotriva Romaniei.

- Am putea ajunge la modificarea ireversibila a sistemului de justitie. Urmaresc indeaproape ce se intampla in Romania, am fost de-a dreptul speriata cand am vazut ca lucrurile au luat-o intr-o directie complet gresita.

- Sunt de acord ca Romania si romanii merita mai mult. Noi vrem sa ajutam Romania.

20:22: Interventii spontane:

Ana Gomes, S&D: Aici am votat in favoarea aderarii Romaniei la UE. 15 ani dupa, sunt ingrozita ca Presedintia romana nu e aici, Romania e capturata de Liviu Dragnea care a creat o organizatie infractionala pentru a fura fonduri europene. In sfarsit grupul meu are curajul sa suspende PSD.

Gabriela Zoana: Romania este stat de drept. Imaginea pe care anumite partide romanesti incearca sa o proiecteze este total diferita. Ei sunt aceiasi care acasa fac presiuni asupra justitiei.

Mircea Diaconu: Mi-e greu sa cred ca putem vorbi despre ceva, statul de drept, care nu e definit. Aici e doar zgomot. E competenta romaneasca, nationala, astept si eu de la sistemul de jsutitie romanesc sa isi stabileasca reguli. In Romania nu e stat de drept, nu a apucat sa fie, e mult de lucru pana sa fim acolo. Astept de la Parlament sa defineasca statul de drept, in forma si in fapt.


Razvan Popa, PSD: E un festival de sloganuri. Doamna comisar, sa discutam despre riscuri atunci cand inalti oficiali europeni au spus Romaniei ce sa faca. Este inacceptabil. Nu putem dicta justitiei ce si cum sa faca.

Vorbeste Norica Nicolai, ALDE: Sa provoci o dezbatere despre statul de drept si sa nu vii la ea ori inseamna ca esti populist, ori ca ai inteles ca dezonoreaza. Trebuie sa intelegeti ca acest tip de comportament indeparteaza cetateanul de Europa.

Ia cuvantul Andi Cristea, PSD: Obiectivul partidului meu e eliminarea standardelor duble pe care dumneavoastra, doamna Jourova, le tolerati.

- Implicarea Bruxelles-ului in justitia din Romania e inacceptabila, va cer sa incetati amestecul.

20:20: Vorbeste Siegfried Muresan (PNL/PPE): Poporul roman doreste valori europene, dreptate, stat de drept. De doi ani, oamenii ies in strada pentru a apara valori europene.

Cer Guvernului Romaniei sa implementeze toate recomandarile expertilor independenti din MCV, de la Comisia de la Venetia.

- Guvernul Roamniei are datoria sa asculte de popor. Presedintele a convocat un referendum pentru ca poporul roman sa spuna ce fel de justitie doreste.

Intrebare de la Maria Grapini: Ati spus ca s-au modificat peste noapte legi in justitie? Dati un exemplu.

Raspuns: E un sir lung de OUG date de Guvernul Romaniei date in ultimii trei ani.

20:18: Victor Bostinaru: Le reaminstesc colegilor de la PPE ca decizia de a nu fi reprezentata Presedintia a fost luata de Conferinta Presedintilor.

20:17: Petri Sarvamaa, PPE, vorbeste acum: Unde o fi prim vicepresedintele Timmermans? Unde o fi reprezentantul Presedintiei romane? Sunt foarte ingrijorat in legatura cu utlimele evolutii din Romania. Nu putem accepta ca Guvernul Romaniei in continuare vrea sa modifice Codul Penal, sa decriminalizeze coruptia, sa interfereze in justitie.

Gunnar Hokmark, PPE, ia cuvantul: Subminarea independentei justitiei, incercarea de a legaliza coruptia, combaterea celor care lupta contra coruptiei, eliminarea liderilor inconfortabili ai autoritatilor independente, sigur ca e vorba despre o prabusire a statului de drept.

20:12: Maria Grapini: E un esec dezbaterea, liderii critici ai Romaniei lipsesc. Domnul Weber a indraznit sa vina in tara mea si sa spuna Romaniei sa inceteze un proces. Ati afectat justitia din Romania.

- Invinovati Romania ca a schimbat un sef de institutie, care a facut ravagii in justitie, mii de procese trebuie reluate. Romania nu este Kovesi, ci-s 20 de milioane.

20:10: Cristian Preda, PPE: Regret ca Guvernul roman nu e prezent, asta dovedeste dispret fata de PE. Trebuia sa fie cineva aici, pentru ca regimul de la Bucuresti nu mai e stat de drept.

- Guvernul roman face de toate pentru a-l salva pe martafoi. Cine e premiat in UE pentru ca fura? Cum putem accepta aceasta coalitie a marsavilor care distrug o tara pentru martafoi?

20:09: Renate Weber: In urma cu cateva saptamani, lideri ai PE au cerut autoritatilor din Romania sa opreasca o investigatie contra unui cetatean roman caruia ii fusesera respectate drepturile.

- CSM a aratat ca acestia au pus presiune pe justitia din Roamnia. E timpul sa incetati cu standardele duble!

20:07: Dan Nica, PSD: Avem o dezbatere electorala. Trebuie sa combatem lucrurile mincinoase. Stat de drept fara drepturi pentru cetateni nu exista. In 2009, procurorul general a semnat primul protocol secret cu Servciile. Procuror era Kovesi.

- Cred ca e corect sa spunem ca romanii urasc dublul standard din justitie, produse alimentare contrafacute care au invadat piata romaneasca. Romanii nu sunt primiti in Schengen. 80% dintre romani spun ca e inadmisibil abuzul din justitie.

- Romania merita mai mult si romanii merita mai mult.

20:05: Vorbeste Jeroen Lenaers, Grupul PPE: Asteptam o reactie fara echivoc din partea Comisiei. Trebuie declansata procedura Articolului 7. Nu putem aplica dubla masura, Art. 7 intr-o tara si intr-alta nu, pentru probleme similare.

19:59: Ia cuvantul Judith Sargentini (Grupul Verzilor): Statul de drept nu e de dreapta sau de stanga. E dureros sa vedem ca Guvernul roman sustine Guvernul maghiar, pentru ca nu pune pe ordinea de zi dosarul maghiar. Presedintia romana nu e aici, e incredibil. Isi delegitimeaza candidatul pentru Parchetul European.

- Avem o tara care da inapoi.

19:55: Vorbeste Sophia In 't Veld, Grupul ALDE:

- Sunt iritata de faptul ca Consiliul este absent, mai ales ca presedintia este a tarii despre care vorbim. Dar regret si absenta domnului prim vicepresedinte Timmermans, dumnealui se ocupa de acest subiect. Unde este azi? Ce a facut in ultimii cinci ani?

- Grupul meu s-a distantat ferm de ALDE din Romania. Suntem dezamagiti de atitudinea Guvernului roman in cazul Kovesi.

Intrebare de la Cristian Preda: Nici seful dumneavoastra, Guy Verhofstadt, nu a spus nimic despre statul din drept din Romania. De ce? DIn prietenie pentru domnul Tariceanu? Conteaza mai mult decat principiile?

Rapuns: Gresiti! Cititi procesele-verbale ale Parlamentului. Atitudinile noastre au fost logice, nu ati facut la fel in cazul lui Viktor Orban. Noi ne-am distantat de ALDE Romania si am cerut excluderea din familia noastra politica.

Intrebare de la Victor Bostinaru, PSD: Stiti de cate ori CCR a declarat actiunile doamnei Kovesi anticonstitutionale? Stiti ca in dosarul de abuz al doamnei Kovesi, cele mai importante marturii sunt de la fostii ei adjuncti?

Raspuns: Nu intru in detalii, dar eu stiu ca instanta suprema a permis doamnei Kovesi sa vorbeasca si calatoreasca. Noi avem imaginea unui haos total si avem nevoie de domnia dreptului, nu doar pentru romani. Tinerii din Romania asta doresc.

19:53: Monica Macovei: Un Guvern de corupti condus de condamnatul Dragnea a luat tara in mana si da cu ea de pamant. Sterge legile si subordoneaza politic procurorii si judecatorii.

Romanii nu sunt un popor inert, iesim in strada de doi ani de zile. Suntem gazati, suntem batuti, dar nu ne impiedica sa iesim. Drumul nostru este Europa.

Va cer sa ajutati Romania, care traieste astazi o dictatura criminala si golirea tarii.

19:51: Ia cuvantul Josef Weidenholzer S&D:

- Eu cred ca aceasta presedintie a Romaniei a facut foarte multe. E uimitor faptul ca trebuie sa avem aceasta dezbatere urgenta astazi. In noiembrie am avut o Rezolutie clara despre independenta justitiei in Romania.

- E nevoie de supraveghere parlamentara asupra Serviciilor de informatii.

- Nu e impotriva Romaniei, ci e despre statul de drept, pilon pentru o Uniune unita. Criteriile de la Copenhaga trebuie respectate. Principiile trebuie respectate de noi toti, doar asa Estul si Vestul pot sta impreuna.

19:49: Cartonas albastru (intrebare) de la Andi Cristea (PSD) pentru Ingeborg Grassle: Cum puteti explica romanilor mei ca in tara dumneavoastra membrii CCR pot fi membri de partid?

Raspuns: Nu am spus ca CCR are membri politici. Eu am aparat CCR, pentru ca e supusa presiunilor din partea politicului.


19:46: Vorbeste Ingeborg Grassle, PPE: Romania este la presedintia Consiliului UE si Romania nu e in sala. Niciun alt stat din UE nu a indraznit sa faca ce a facut Romania.

- Nu putem decat sa apelam la Articolul 7 din Tratat.

- Am vazut ce s-a intamplat cu doamna Kovesi. Din pacate, Consiliul nu a facut nimic si este responsabil. In Romania exista atacuri la statul de drept si Consiliul e pe cale sa rasplateasca aceste incalcari. Francezul Bohnert nu poate fi procuror-sef in aceste conditii.

19:40: Prima luare de cuvant apartine reprezentantului Comisiei Europene, comisarul european pentru Justitie si Protectia Consumatorilor Vera Jourova:

- Comisia a spus foarte clar Parlamentului European si nu numai ca urmareste cu multa atentie si preocupare evolutiile din Romania. Am spus repetat ca Romania trebuie sa revina pe calea reformelor si trebuie sa o faca urgenta, aa nu faca nimic pentru a intoarce progresele facute

- Frans Timmermans a comunicat cu premierul Dancila. Comisia a spus foarte clar ca vorbele de dragul vorbelor nu vor fi suficiente. E nevoie de actiuni concrete din partea Romaniei mai repede, nu mai tarziu.

- Regretabil, nu am ajuns la concluzia ca Romania e pe calea cea buna. Daca Romania nu revine pe calea cea buna, Comsisia trebuie sa ia masuri

- Nu s-au facut progrese in legatura cu recomandarile din MCV

- S-a erodat increderea in urma unor OUG si proceduri de nu numire a procurorilor-sef

- Discutia de azi este despre riscuri concrete ca Romania face pasi inapoi, in mod concret in legatura cu independenta justitiei

- In ceea ce priveste numirile de procurori si nevoia de un sistem robust, acest lucru nu este nou, dar, regulat, echilibrele nu au fost respectate. Procedurile sunt extrem de controversate.

- Sectia Sepciala pentru anchetarea magistratilor: deja au fost exprimate preocupari in MCV, de Comsiia de la Venetia si GRECO, dar Guvernul consolideaza aceasta structura. Suntem ingrijorati. Situatia din Romania este volatila. Daca nu se raspunde corespunzator, Comisia va actiona cu toate mijloacele. Comisia cere Romaniei sa tina cont de recomandari. Nu e prea tarziu ca Romania sa revina pe calea reformelor.



18:20: "La dezbaterea despre statul de drept din Romania - care incepe in curand la Strasbourg - nu va participa nimeni din guvern. Dancila nu vine si nici nu trimite vreun ministru sau vreun secretar de stat.

Romania nu va fi reprezentata nici ca presedinta in exercitiu a Consiliului UE.

E ca si cum n-am fi in UE", scrie europarlamentarul Cristian Preda, pe Facebook.



--

Saptamana trecuta, campania dusa de guvernul roman contra candidatului Parlamentului European la sefia Parchetului European i-a determinat pe popularii europeni sa aduca din nou in discutie statul de drept din Romania.

Din pacate, pe masura ce saptamanile trec, situatia statului de drept din Romania se inrautateste. Ultima campanie contra candidatului PE la conducerea Parchetului European, Laura Codruta Kovesi, este inacceptabila pentru un stat membru al UE si institutiile europene nu trebuie sa se lase santajate de autoritatile romane, spune PPE, intr-un comunicat de presa.

12 state, pe langa UE, au scris o scrisoare in care denunta modificarile aduse la Codul Penal si slabirea luptei anticoruptie, aminteste Grupul Popularilor Europeni.

Roberta Metsola, din Comisia LIBE, a sintetizat: "In ultimele luni, PE a cerut autoritatilor romane sa respecte valorile europene si statul de drept. PE trebuie sa tina cont de numeroasele cazuri in care statul de drept a fost incalcat in Romania si sa puna presiune pe autoritatile romane".

Astfel, statul de drept din Romania a ajuns pe agenda ultimei sesiuni a Parlamentului European de la Strasbourg, care incepe luni si se incheie joi.

Decizia a fost luata, saptamana trecuta, la Conferinta presedintilor, la cererea PPE si va presupune o dezbatere, dar nu si o rezolutie.

Cine si cum a adus Romania aici

Perceptia asupra regimului politic de la Bucuresti s-a degradat constant in ultimele luni, in contextul intentiilor Guvernului PSD/ALDE de a modifica prin ordonante Legile Justitiei si Codurile Penale, precum si al campaniei de denigrare si lobby, prin care puterea politica a incercat sa o impiedice pe Laura Codruta Kovesi sa ajunga procuror-sef european.

Atat Comisia Europeana, cat si Parlamentul European au avut pozitii publice transante, prin care au solicitat direct guvernului condus de Viorica Dancila sa inceteze actiunile contra statului de drept.

Raspunsurile autoritatilor romane nu au fost insa satisfacatoare nici in chestiunea OUG pe Justitie si nici in ceea ce priveste atitudinea fata de "cazul" Kovesi.

Situatia din Romania l-a determinat pe liderul Grupului Popularilor Europeni, care este si candidatul PPE la presedintia Comisiei Europene, sa propuna un nou mecanism de sanctiune a tarilor care se abat de la normele statului de drept.

Astfel, Manfred Weber a propus un mecanism nou si independent politic - pe care l-a explicat intr-un interviu acordat Ziare.com - cu sanctiuni serioase - taierea fondurilor europene e una dintre ele - atunci cand un guvern national indeparteaza tara de la drumul democratic.

La mijlocul lunii noiembrie, Parlamentul European a adoptat, la capatul unui an in care autoritatile de la Bucuresti au primit mai multe avertismente internationale sa opreasca modificarile aduse legislatiei din Justitie, o rezolutie extrem de critica privind respectarea statului de drept in Romania.

Votul a fost covarsitor: 473 de eurodeputati au votat pentru, 151 impotriva si au fost si 40 de abtineri.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 13704 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
45 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

@Hamucaprii 20.58

- si tu ai ramas blocat in saivan , fara nutret Hamurache ? !

"In Parlamentul European s-a cerut Articolul 7 pentru Romania. Vera Jourova: Nu am ajuns la concluzia ca Romania e pe calea cea buna (Video)"

 
 

 

Doamna Dancila va avea maine diseara un succes fenomenal impotriva

Europei, Statelor Unite ale Americi si Chinei reunite.
Va avea o discutie constructiva. Isi va aduce cu ea cateva caramizi, cu care sa se bata in piepti si o galeata cu mortar. Ca construi un cotet in care ii va baga pe caraghiosii de europeni acolo unde merita.

Daca are timp suficient, da si Anglia afara din Brexit.

 

Romania este un stat de drept PSD-ist !

Ce stat de drept ? Ati vazut voi in dictatura stat de drept ? Dragnea foloseste guvernul, parlamentul, serviciile si justitia in interes propriu. Nu-i de mirare ca se discuta situatia Romaniei in Parlamentul European .

Astept cu nerabdare ca Parlamentul European sa

Analizeze starea statului de drept in Franta!!!!

"Aștept cu nerăbdare ca ..."

După ce-ți dă Dragnea micul și berea promisă, că mărirea scumpită v-a ieșit pe nas. V-ați intors la punga cu ulei și zahar (găleată pentru cei din rural).

Manifestația de azi in sprijinul lui Dragnea, ne-a

arătat cine sunt susținătorii lui Dragnea. Era o mana de oameni de ordine, mascați, care de exemplu au izolat-o pe cucoana aia care părea ca a inceput sa ințeleagă. Trimisa in randul 2 printr-o manevra profesionista. O alta parte erau bronzații ca ăla de a declarat ca a venit din Constanța, cu tramvaiul, luat imediat in primire de aceiași securei ce erau acolo pt ordinea psdista. Lasciate ogni speranza voi qu’entrate!

O singura speranta ...cel putin 75 % sa iasa la vot .

nu psd-ul trebuie pedepsit , JUSTITIA , ea il apara , daca justitia va fi corecta , va disparea si psd-ul .

mindru ca nu mai sint romin

pe vremea lui ceashca credeam ca sintem blestemati de rushi si comunism, astazi cind europa civilizata ne-a intins o mina salvatoare rominii dau cu picorul si isi sapa groapa singuri; mai am doar mama acolo, in rest crape toti moldovenii si oltenii si dumnezeu cu mila; tot din mila europei s-a infiintat si romania fara sa-si dea aia seama ca sintem niste scursori ale romanilor si mongolilor ce-au bintuit printre carpati

Am trecut cu sania prin cateva hartoape, ceea ce a produs un pic de

invalmaseala ortografica in comentariul meu. Daca chiar nu intelegeti si nu puteti adauga un amarat de "i" unde trebuie, va rog sa ma turnati la comentarii inadecvate.

 

DRAGULUI DUTTY,

daca si Romania ar fi de teapa Frantei, te-as aproba!!!

Parca toate tarile din UE erau egale in drepturi

Si obligatii,parca nu exista in UE tari de "mana a II-a" sau....ce?!?!?
Romania in cadrul UE are aceleasi drepturi ca si Franta!!!
Sau NU???
Este doar o....parere!!!!

@DUTTY, ai perfecta dreptate, dar situatzia s-a

schimbat. De cand au aparut kaprarii (aka cei care stau kapra in fatza comenduirii) unele state au devenit mai egale decat altele.

Duhneste a cizme kaghebiste.

.

Ma tot intreb ce ar putea sa faca Veorica...

... la o dezbatere in Parlamentul European ? Acolo nu-i mai sunt de ajutor fituicile de la Taranoi...

Presedentia rrromaneasca a UE este deja APOTEOTICA!

Cred ca Vasilica o va onora cum se cuvine si va veni drapata cu perdeaua de la sufragerie si cu 3 trandafiri baroi in coafura pavian!
Va citi dintr-un caiet cu scoarte rosii !

 

Un stat unde guverneaza hotii prin interpusi analfabeti ?

Nu toata lumea poate fi sedusa de acesti pacalici din Teleorman.
Trebuie desfiintat acest CCR care este politic si joaca dupa cum bate vantul.

Stane,lasa galagia

si vezi ca a luat foc kolhozul.

"Parlamentul European" insemnand 5 insi, se aduna sa se Supere

..exact ca in studio la Suspendata TV. Va fi clabuci mult facut de cei cativa "romani" din fotografiile cu Soros!

Asa, sii? La ce ajuta? )))

 

Duhneste a cizme si obiele alogene

.

In cazul asta, eu zic sa-ti iei talpasita,

ca se mai aeriseasca pe aici. Nu uita si restul gastii: Lupta de clasa, Socialist wars, Vasile Roaita, Salam cu soia, Bill_Gates, Injineru si mai stiu si eu cati altii.

 

Poate ca ar trebui sa te speli mai des pe picioare

?????

Mai bine ai merge sa aduni mizeria lasata in fata ICCJ

Coji de seminte, pet-uri de bere, suc si vodca, hartii, pungi de plastic. Chiar nu ti-e rusine? Asa sa faci la tine in Ferentari sau la tine in sat, de unde vii daca te tolereaza ceilalti!

domnule, daca tin bine minte, v-am spus ca pareti a avea o

inteligenta peste media electoratului psd-ist. de aceea imi permit sa va intreb daca dumneavoastra incercati sa glumiti sau vorbiti serios cand intrebati la ce ajuta activarea articolului 7 ?
daca glumiti, nu e o gluma reusita, daca sunteti serios, incercati o cautare pe google. veti gasi raspunsuri lamuritoare.

LASA ANALFABETA

nu a auzit de RESPONSABILITATEA functiei de prim-ministru al Romaniei!!! Analfabetii cu limbaj de lemn, care-i scriu foitele, n-au cum s-o educe pe bucatareasa neamului sudet, intrale delicateselor caracteriale!!! Vai de mama ei, ce-o asteapta dupa plecarea din functie?!!!

 
 

 

De ce ne tot turnati voi, kaghebistii, ca am fi securisti ?

.

Pai daca asta sunteti!

.

Trebuie sa fii securist,cand sunt....

Kaghebisti printre oameni.
Kaghebistii nu sunt oaneni....

Humor kaghebist!!!

!!!

Acum si-au dat foc la kolhoz

ca sa nu mai faca nici o alegere si vor sa ramana cum este astazi.Si tare ma tem ca asa va fi ca popularimea europeana s-a dilit de tot indiferent de natie.

In urmă cu cateva ore

... in Finlanda extrema dreaptă ("adevărații finlandezi", eurosceptici cat incape, antimigrație etc) a ieșit pe locul 2 in alegeri (17,5%) față de 17,7% cat au social-democrații. In iulie iau carma din mainile romanilor. Oare credeți că Parlamentul european va chema la raport Finlanda pentru enormitățile adevăraților? In Germania "noua dreaptă" AfD care de fapt este extremă (sprijinită și de ruși) taie și spanzură. O să cheme cineva Germania la raport? Despre Liga Italiei (Matteo Salvini), ce să mai vorbim? Nici cu Partidul Popular Danez nu mi-e rușine. Salvini a declarat că intenția ăstora este să schimbe Europa. O vor schimba intr-atat incat nici Jean Monnet nici Robert Schuman n-ar mai recunoaște-o nici de aproape, nici de departe. Cel mai enervant la bla-bla-ul despre Romania este că, in general, ni se reproșează chestii imprecise, povești, impresii de călătorie, păreri, poezioare și regrete pe o agendă indusă de cozile de topor. Corect ar fi fost ca prietenii noștri să ne fi dat o listă concretă de deziderate pe care Romania s-o bifeze (sau nu). Altfel, să faci din Romanica virgulă carne de tun sau minge de fotbal este o atitudine care va sufla alizeu in panzele Psd-ului. Dar, parcă poți să știi unde stă pitulată coloana a cincea?

 

La noi ii partidul comunist...aia-i buba .

.

Lazar Briceag si Iohannis

protectorul lui au fost si sunt comunisti atestati documentar.Despre ce comunisti vorbesti pe aici.

Gura pacatosului...!!!

:))))

hai spune

fii cinstit si spune cine va scrie textele pe care voi le copiati dupa aceea in niste comentarii ce chipurile va apartin ? Ca oricum partidele pe care le-ai enumerat si procentele nu sunt scrise pe peretele wc-ului din bodega unde va adunati sa va cheltuiti banutii pomana de la psd

Corect

... este nevoie de niscai limbi străine (pe care le cam am, de!). Pe de o parte. Pe de altă parte, relația mea cu Psd-ul șchioapătă. Intr-atat, incat ar putea degenera ușor in animozitate. Dar ce ne facem, imberbule, cu amicus plato...

@Cordan: Imi pare rau sa folosesc o exprimare asa

categorica fara sa va cunosc, insa postarea dumneavoastra contine mai multe minciuni si dezinformari decit randuri. Nu va simtiti macar jenat ca raspanditi atata minciuna?

"prietenii noștri să ne fi dat o listă concretă de deziderate"

Mai, nea, ati primit o multime de liste, e drept, numite "recomandari" pe care le-ati ignorat sau le-ati luat in deradere, recomandari pe care Romania si le-a asumat ca obligatii in momentul aderarii la UE.
PS - "coloana a cincea" sta pitulata in parlament, in majoritatea PSD.

Recomandările

... iși pot permite luxul de a imbrăca haina unor generalități.

"Comisia Europeana va folosi toate mijloacele de sanctiune"...

Pai sa le foloseasca odata. Cu genul asta de infractori nu o rezolvi decat cu "parul", ei nu stiu de vorba buna. Pai C.E. nu vede ca de doi ani "ciuma rosie" ignora orice sfat/atentionare? Cainii latra "ursul rusesc" merge mai departe.

 
 

 

Alea Jacta Est. Articolul 7 face parte din programul de guvernare

psd. "Supcesul" lui veorica este sesizant. Si dracnea se clatina pe soclu.
Partidul "Avantul Prabusirea" va dispare. Mafiotilor, vi s-a infundat.
Poate ca veti scapa de Europa, dar de Romania nu veti scapa!
Ascundeti-va in vizuini, sobolanilor!

 

Dupa avertisment trebuie sa va asteptati la fapte forte dure

UE nu va comenta despre circul lui Dragnea, ccr si dna.
Asta ar insemna sa se amestece in afacerile interne, in schim monitorizeaza cu mare atentie.
Dragnea poate scapa dar Tomania nu. Magistratii sint mai vinovati decit aprozaristul si la un moment dat vor fi trasi la raspundere.
Va amageste cu aprozaruri , cu autostrazi etc. Nimic nu va fi implementat.

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor