Ziare.com

75 de ani de la masacrul comis de sovietici la Fantana Alba

de Camelia Badea
Vineri, 01 Aprilie 2016, ora 13:08

   

1 aprilie este ziua in care Romania cinsteste memoria romanilor care au cazut "victime ale masacrului de la Fantana Alba si din alte zone ale deportarilor, foamei si alte forme de represiune organizate de sistemul totalitar sovietic in Tinutul Herta, nordul Bucovinei si intreaga Basarabie".

Ziua a fost instituita prin lege, in mai 2011.

Anul acesta se implinesc 75 de ani de la masacrul de la Fantana Alba. Intr-o singura noapte, aproape 3.000 de romani au fost secerati de gloantele soldatilor sovietici pentru ca au vrut sa scape de sub ocupatia ruseasca si sa se refugieze in Romania. Securistii NKVD lansasera zvonul ca sovieticii ar fi permis trecerea granitei, iar multi romani din cateva sate de pe Valea Siretului s-au indreptat increzatori catre tara-mama.

Coloana formata din aproape 3.000 de oameni purta in fata un steag alb si mai multe insemne religioase (icoane, cruci). La doar 3 kilometri de granita, in poiana Varnita, granicerii sovietici i-au somat si apoi au tras in plin cu mitralierele. Martorii spun ca supravietuitorii au fost urmariti cu caii si spintecati cu sabiile, legati de cozile cailor si tarati pana la 5 gropi comune deja sapate, apoi ingropati de vii - batrani, femei, copii, se arata intr-o postare pe pagina de Facebook Miscarea Unionista, unde sunt publicate si trei fotografii cutremuratoare.


Foto: Facebook / Miscarea Unionista


Mai multe marturii impresionante ale catorva dintre supravietuitori sunt publicate pe site-ul Basarabia-Bucovina.info.

Cei care au fost arestati de NKVD la Hliboca (Adancata) au fost torturati, apoi aruncati intr-o groapa comuna peste care s-a turnat si s-a stins var.

La recensamantul populatiei din 6 aprilie 1941 aproximativ 68.953 de refugiati din teritoriile ocupate de sovietici au fost inregistrati de autoritatile statului roman, informeaza Agerpres.

In noaptea de 12 spre 13 iunie 1941 a fost organizata o operatiune majora de arestare si deportare, care viza 32.423 de persoane din Basarabia, Bucovina de Nord si Tinutul Hertei. 26.173 dintre ele au fost deportate in conditii inumane, in vagoane de marfa inchise, in Siberia, nordul Kazahstanului si Uzbekistan.

Timp de 6 saptamani, deportatii au calatorit in conditii greu de imaginat, iar la destinatie au fost pusi sa isi construiasca propriile lagare, in conditii foarte grele, la temperaturi extrem de scazute, avand hrana proasta si putina.

Jumatate dintre ei au murit, iar unii dintre supravietuitori au fost condamnati la pedeapsa capitala, fiind invinuiti de activitate antisovietica. Locul unde au fost ei ingropati nu se cunoaste nici astazi.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre Masacru Fantana Alba
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 10848 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
46 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Bravo celor care s-au ocupat de amintirea legala acestei zile.

Sunt curios daca la tv - stiri deseara va aparea ceva.
Ca de publicitatea suferintelor altora suntem pana in gat. Iohannis oare va zice ceva? Sau e prea afectat de vizita la muzeul holocaustului ca sa mai aiba timp si de holocaustul romanesc?

 

masacrul comis de sovietici la Fantana Alba

Nemtii au platit ani de zile despagubiri tuturor celor pe care i-au casapit (putorile de greci inca mai cersesc) si si-au facut mea culpa de n'spe mii de ori, tocmai pentru ca grozaviile din 39-45 sa nu se mai repete.
Rusii, criminali mai atroce decat nemtii, nu doar ca nu au platit sau recunoscut vreodata (Katyn e prea putin si prea tardiv), dar crimele cele mari au urmat abia dupa incheierea razboiului.
Si se mai mira de ce toti vecinii se inarmeaza (cum pot) impotriva molimei ruse aducatoare de moa.rte.
Pai sa nu le dai dreptate lui Napoleon sau lui Hitler si sa-i injuri in acelasi timp ca nu s-au concentrat doar pe rusi?!?! Hitler cel putin, daca-si concentra trupele doar pe Rusia, ar fi ras-o de 2 ori de pe fata pamantului si istoria era altfel acum.

@Rautzu

Atrocitatile comise de rusi,mai ales sub Stalin,au depasit de zece ori pe cele presupuse ale lui Hitler!
Daca victimele lui Hitler au fost aproape in totalitate ne-germane,cele ale lui Stalin au fost in majoritate,ruse!Propriul sau popor!
Intr'o discutie avuta cu un rabin cand i-am mentionat de 60 mil victime ale sistemului ruso-sovietic ce a urmat "revolutiei"(de fapt "involutiei")din 1917,l-a luat gura pe dinainte si mi-a spus:may be,but they were not jewish people!
Cand a realizat gafa facuta in discutia cu un "goim"a
inceput s-o scalde!
In realitate propaganda enorma zi de zi pe orice mijloc de informare cu privire la holocaust ,depaseste pana la eliminare memoria victimelor ne-evreiesti,incomparabil mai numeroase!
Respectul nostru pentru autoritatile romane care comemoreaza victimele inocente de la Fantana Alba!
Candva va trebui sa se ajunga la un echilibru de bun simt al comemorarilor tuturor victimelor,chiar si ale celor care nu apartin "poporului ales"!
Germania nu a intentionat sa atace lumea vestica ci exclusiv ciuma rosie ruso-comunista!
Ca sa-si faca "drum spre Est" a trebuit inevitabil sa treca prin Polonia(Danzig a fost doar un pretext)!
Dupa atacul asupra Poloniei francezii si englezii din "cavalerism"si-au onorat obligatiile fata de Varsovia si au declarat razboi Germaniei!
Rezultatul au fost milioane de morti in plus,prabusirea Frantei si distrugerea mai grava a Poloniei!
Greselile Germaniei au fost doua:
-s-a bazat prea mult pe forta bruta(putea sa faca un acord cu Polonia,tara anti-rusa visceral)evitand conflictele cu anglo-francezii
-cand Japonia a atacat,in mod las ,fara declaratie de razboi,Pearl Harbour,Hitler nu trebuia sa declare razboi colosului american!Nu avea nici o datorie morala fata de agresiunea japoneza!
Hitler,in paranoia lui,privea cu dispret puterea militara americana(in deceniul trei,aviatia romana avea mai multe avioane decat USA!!!)dar nu a inteles rolul determinant al resurselor economice in razboaiele moderne ,bazate pe tehnologie!
Ori ,atunci cand colosul american s-a pus in miscare nu a mai putut fi oprit!
Sa fim intelesi,o victorie a arogantei teutonice ar fi fost mai rea decat cea a primitivismului rus!
Romania se afla intre ciocan si nicovala!Teo

asta a fosz o actiune de "curatire etnica" organizata de ucrainieni,

NKVD-ul deporta... ca URSS avea nevoie de forta de munca... sa populeze Siberia... dar nu-i corect politic sa afirmi adevarul...

 

nu exista Ucraina la acea data

Doar Uniunea Sovietica. Nimeni nu misca ceva in front cu rusii, lasa dezinformarile acasa, in Rusia.
Si nici cu deportarile nu au fost mai umani, criminalii astia rusi, au murit mai multi deportati decat in masacrul propriu-zis.

da... de aia se numea Uniunea RSS... ca era o uniu

ne de republici... si fiecare cu guvernul sau, cu CEKA sa... e adevarat ca toate coordonate de la Mocba... asta insa nu inseamna ca orice crima trebuia aprobata de Stalin... in acest domeniu aveau mana libera si pe plan local...

Pe vremea urss

rusii faceau muzica, ucrainienii erau doar simpli instrumentisti, printre multi altii.

Din

1991 Ucraina nu mai face parte din URSS, dar asta nu i-a impedicat pe guvernantii hoholi, sa inchida peste 80 la suta din scholile romanesti din regiunea Odessa (Basarabia de Sud) si sa trimita la moarte sigura peste 300 de copii romani din regiunea Cernauti (copii nevinovati si neinstruiti si sortiti peirei de la bun inceput in conflictul cu trupele regulate ale Moscovei in conflictul din regiunea Donbas)

@Dr Strangelove

Aveti perfecta dreptate rusii au fost ,numeric,principalele victime ale puterii sovietice,dar si principalul instrument de represiune!
Ucrainenii(sa nu-i idealizam,sunt la fel de primitivi ca si rusii)au fost victimele rusilor mai ales cand Stalin i-a exterminat prin celebra foamete din anii '30
Teo

Bestii primitive.

Si tot se gasesc filorusi pe-aici care ne tot aburesc sa-i respectam pentru ca ar fi civilizati, cu o mare cultura, pasnici cu vecinii, aparatori ai ortodoxiei, dusmani ai exploatatorilor occidentali, victime ale extinderii NATO si fascistilor ucrainieni, chestii-socoteli... Ma leshi?

 

O sa le iau pe rand (in mare ai dreptate).

Civilizati?... poate un pic , tardiv.
O mare cultura?.... destul de mare. Au dat oameni valorosi.
Pasnici cu vecinii?... Never.
Aparatori ai ortodoxiei?... Ai politicii bisericii ortodoxe ca institutie, poate da. Ai credintei ? Nu.
Dusmani ai exploatatorilor occidentali? Da. Cum e sacalul dusmanul hienei... se bat pe acelasi starv.
Victime ale extinderii Nato? Se pare ca da. Nato le tot restrange sfera de influenta de ceva vreme incoace, si ei sunt suparati ca se pare ca s-au inteles altfel in anii 90. Cineva i-a prostit ca va ramane o lume cu un sistem dualist. Lipsa de perspectiva a negociatorilor rusi, dar si fortare a norocului la strategii Nato.
Parerea mea.

E bine si in mare.

Eu niciodata nu punctez, dar azi am facut o exceptie.

@Dr. lovele : "Eu niciodata nu punctez"

Sigur! D-aia esti de rang 5...:))))

propaganda .. si doar atat !

de rusi te iei pentru ce au facut acum nu stiu cati ani ...
dar de nemti nu zici nimic ?
englezi ?
francezi ?
turci ?

sau ... americani (care fac acum) .. care au creat isis ... ??? nu e voie ? nu plateste nimeni pentru astea ?

"Fotografia zilei: 75 de ani de la masacrul comis de sovietici la Fantana Alba"
bine macar ca fetitza camelia badea nu a facut si azi o "fotografia zilei" cu dintoasa soatza de presedinte .. ca ieri aia era fotografia zilei .. :))))

cat despre logica si limba romana .. cum fotografia facuta acum 75 de ani e fotografia zilei de azi (sau inca nu a reusit sa prinda corect notiunea de 'a zilei') ??? ;)

Tovarasul Putin va cere cu siguranta iertare

poporului roman pentru bestialitatile comise de comunistii URSS. Si va propune urmasilor acestui holocaust sovietic despagubiri generoase. Nu?

Zic si de ei.

Daca imi precizati cand au masacrat si azvarlit in gropi comune 3000 de civili romani nemtii, englezii, francezii, turcii sau americanii.

@dr.

in 40' si '44- trupele maghiare (mai exact Armata I si Armata a doua) au mascrat romanii, tiganii si evreii din Ardeal: Nusfalau, Simleul de Sus, Almasu Mare, Zauan, etc...

Dar multi ati uitat teroarea horthysta...

Din seria, ce ne-a mai facut Mama Rusia

Comunismul a fost un regim la fel de odios ca hitlerismul, au fost omorati mii de oameni, iar altii au fost lasati sa moara de foame. In plus, poporului roman i-au fost taiate radacinile. De 25 de ani incercam sa ni le refacem si tot nu reusim.

asta-i putin... peste ani...au murit sute de mii...30% din pop.

basarabia s-a urcat pe cruce...i-au batut piroanele...si nu stim nici acuma...cand se va cobori de-acolo...

perechea hapleasburgiana shmerkel-bushones...a incercat sa puna *** pe malformatia ukraina...peste interesele noastre...si uite care e rezultatul...vom fi noi oare respectati cu adevarat pe lumea asta ?...

 
 

 

Cum spuneam:

Exact acesta e nivelul de "civilizatie" muscalesc - cum va exprimati dvs. Ati deprins acest frumos limbaj prin mahalale, sau in frumoasa dvs familie?

 

cel fara de pacat sa arunce primul piatra

1915-1923 Turcii auexecut peste 1,5 mil de armeni
14 Martie 1968 - Masacrul facut de americani in My Lai, Vietnam - peste 500 de oameni
1962-1971, armata americană a folosit 80 de milioane de litri de "Agent Orange", o substanță chimică defoliantă, asupra pădurilor și zonelor rurale, distrugand deliberat culturile și mediul inconjurător, ucigand mii de oameni nevinovați.Vietnamul a estimat că peste 400.000 de persoane au fost ucise sau mutilate, 500.000 de copii s-au născut cu malformații, iar două milioane de oameni s-au imbolnăvit de cancer, după imprăștierea "Agentului Orange".
De masacrul de la Odesa din '41 facut de romani stie cineva?

Da' aruncati cu piatra, voi, cei lipsiti de pacate...

 

Masacrul de la Odessa zici?

A fost dupa Fantana Alba. Sa le fie de bine.. stim noi cui.

Dar de bombele plantate de teroristii sovietici

sub comandamentul romanesc, o fi auzit domnul cu covrigii? Atunci s-au respectat legile razboiului?

doctore

legile razboiului nu au fost niciodata respectate de catre nimeni, tocmai asta vreau sa subliniez, nici de rusi, nici de romani, nici de nemti, nici de americani, englezi, francezi, etc etc etc... nici macar in antichitate.. nu exista legile razboiului, exista invingatori si loseri si oricine va face orice sa fie in prima categorie si sa muste cat mai mult din ciolan. EGAL despre cine vorbim.

Dar 3000 de civili romani, niciodata.

Inteleg ca dvs sunteti aparatorul armenilor pro-rusi, comunistilor nord-vietnamezi si partizano-teroristilor sovietici.

sincer...

nu cred ca intelegi nimic in ceea ce ma priveste. Mi-ai pus o stampila ruseasca (desi am mentionat in nenumarate randuri ca nu sunt pro-Putin) si mai departe de stampila aia nu vezi... vrei o alta natie pe care sa o injuri ca a omorat romani: injura-ti vecinii de la vest... sau pe aia ii iertam ca suntem toti in nato si in ue?

Cata boala am eu pe ei, dar nu renunt la anumite

Principii: Niciodata nu este terorist/m actul de sabotare indreptat impotriva unei armate de ocupare.
Terorism este strict pe civili. In orice tratat te uiti alea sunt actiuni de rezistenta a populatiei ocupate. Asta nu exclude apoi represiunea. Me refeream strict la terminologie.

 

@Cainele cu Covrigi in Coada

Amestecand deavalma faptele cautati sa construti o diversiune pentru a dilua comemorarea compatriotilor nostri ucisi bestial de rusi la Fantana Alba!
Este vorba de civili,batrani,femei copii etc ,neinarmati,fara nici o alta vina decat aceea ca voiau sa se refugieze in tara lor Romania?
Pentru informarea dvs."represiunea"armatei romane de la Odessa a fost raspunsul logic dat de orice armata din lume teroristilor(rusii ii numeau "partizani")!
"Partizanii"(de fapt civili inarmati,fara insemne militare,,atacand trupe romane,cu insemne militare conform conventiilor de la Geneva)erau agenti sovietici(in mare parte evrei,de unde si propaganda "atrocitatilor" romane contra lor!),care sapasera tunele pe sub comandamentul militar roman pe care l-au aruncat in aer omorand tineri militari romani dar si pe generalul roman comandant!
Dupa toate normele civilizate,"partizanii"respectivi sunt teroristi!
De ce incercati ,ori de cate ori,ca romani, ne comemoram victimele,sa deviati discutia prin false diversiuni anti-romane?
Din "miticism"(adica prostie)sau subversionist?Teo

Nu am incercat

Sa diluez comemorarea victimelor. Mi se pare chiar un gest frumos si laudabil. Am vrut doar sa dau exemple ca nu doar rusii au facut masacre, ci si cei care acum sunt "aia buni" indiferent ce fac sau au facut de-a lungul istoriei. Nu sunt anti-roman, din contra...atunci cand romanii rau numiti tigani si imputiti in toata europa, eu nu vorbeam engleza pe strada, sa nu ma recunoasca...vorbeam si vorbesc romaneste si am buletin romanesc chiar daca traiesc de ani de zile in alta tara. In dulap am portul romanesc pe care il imbrac la biserica in zilele de sarbatoare asa ca nu iti permit sa ma acuzi de anti-romanisme.
Ceea ce nu suport insa este acest fals patriotism al unora, acest patriotism strigat si afisat pe internet "din gura", dar in fapta uita toti ca sunt romani. Anii trecuti de ce nu s-a amintit nimic de astfel de comemorari?ca nu era la moda campania anti-putin? De ce nu se comemoreaza si victimele ocupatiei horthyste? Nu e cifra rotunda sau nu e poltically correct acum, ca suntem in aceeasi barca? De ce nu comemoram tinerii morti pe treptele catedralei din Timisoara in 89?
Comemoram ce ne convine, ce nu, bagam sub pres pana la momentul oportun. Aceasta dualitate nu imi place, iar sa ma acuzi pe mine de "miticism" mi se pare chiar haios...unu la mana ca nu sunt vreun pr*ost care scrie aiurea, doi la mana - nu am jignit in nici un post vreodata pe nici un postac de pe aici, trei la mana - sunt gugulan de munte, om serios cu 7 ani integi de acasa si cu o gandire logica pe care multi sunt invidiosi (a se vedea si cine ma jigneste constant pe acest site).
Ar trebui sa ne trezim cu totii si sa iesim din aceasta capcana a trecutului, sa punem mana si sa ne luam tara inapoi si estinul in propriile maini, sa nu mai stam cap*ra la stapan cum am stat toata istoria noastra... la turci, la rusi, la unguri, la americani...suntem marionete si asa am fost mereu, asta e realitatea chiar daca doare si chiar daca nu vreti sa o acceptati. Cand ne vom destepta voi fi primul care aplauda si primul care scoate drapelul romanesc in strada.

reversul medaliei...

Asa le-a ajutat si lor Dumnezeul vesnic :
Civili sovietici morti '41-'45 =13 684 692 mil
Militari morti si disparuti aceeiasi perioada: 8 668 400 mil
Pierderile militare ale Uniunii Sovietice in Al Doilea Război Mondial 1939-1945: 14 968 836 mil..!

 

sincer mi se pare

cu adevarat grotesc comentariul tau... rusii aia au murit luptand impotriva germaniei naziste... noi am avut proa*sta inspiratie sa luptam la inceput de partea pierzatorilor (a nazistilor).
Imi reafirm pozitia de NEsustinator al Rusiei, de NEsustinator al NATO/EU si de crestin ortodox (adica nu sunt evreu)... Dar in acelasi timp imi reafirm pozitia de sustinator al "judecarii" tuturor dupa aceeasi masura si dupa aceleasi principii. Daca ii pictam pe rusi pentru ce au facut sau nu au facut de-a lungul istoriei hai sa ii pictam si pe ceilalti, inclusiv pe romani. Sau e musai sa fiu de acord cu "rusii sunt rai, americanii sunt buni"?
Mai trebuie sa remintesc cuiva ca americanii sunt singura natie care au distrus o RASA inteaga si ii tin si acum in rezervatii?
Sa va reamintesc cati evrei au omorat nemtii? Dar nu aud pe nimeni sa spuna: nemtii sunt rai...
Daca e sa spoim pe careva pentru faptele din istorie ajungem la tristul adevar ca suntem TOTI spoiti..

E greu de sters din memoria colectiva secolele de

necazuri produse de Imperiul Rus romanilor asa ca nu prea inteleg "echidistanta" dumneavoastra!

nu e nimic grotesc

Si daca eram de partea rusilor, la fel de nasol ne era. Polonezii au fost de la inceput de partea rusilor, in aceleasi conditii ca noi, si au intrat la fel de mult sub talpa sovietica dupa razboi. Cu pierderi teritoriale, pe deasupra, ca noi.
Faptul ca atati rusi au murit luptand impotriva germaniei naziste nu e un merit pentru rusi, e doar consecinta a politicii comune de dinaintea invaziei germane. Daca nu se puneau de acord sa imparta Europa in zone de influente, poate nemtii nu ar fi avut curaj sa invadeze restul Europei. Cu rusii punand piciorul in prag, de la inceput, impotriva Germaniei, poate ca milioanele de rusi ar fi trait pana la adanci batraneti.

Nu este nimic grotesc.

Cei care au credinta STIU ca exista o Jusitie Divina. Care se aplica si in cazul rusilor, caci nimeni nu i se poate sustrage

Stii ca "pogrom" e un substantiv din limba rusa?

Voi sunteti novaia russia armia, sectorul propaganda, numai ca nu faceti nici cat doua cepe degerate la intelect, mancati banii muscalilor degeaba, ceea ce imi convine, tinanad cont de finantele lor precare....

 

concluzie:

nu uitati, nu iertati, e bine sa ne cramponam pana in vecii vecilor de cea ce s-a intamplat acum 100 de ani, 500 de ani, 1000 de ani. Valabil pntru rusi, u pentru unguri si nu pentru turci... cu astia e alta mancare de peste, sunt "democrati" si sunt/vor fi curand in Nato si UE. Sunt de-ai nostri :)))
Sa traiti bine si sa nu uitati de Judecata Divina pe care a mentionat-o si Mr. StrangeLove.

 

cainele cu covrigi in coada Rank user: x5 01.04.2016, 14:00

Nimeni nu este mai prejos , si romanii au ucis , si japonezii pe chinezi, nemtii,americanii ucid acum intr-o veselie prin faptul ca sunt jandarmul mondial si au ucis multi oameni ! Rusii insa , prin faptul ca ne-au vaduvit de prea mult teritoriu iar Transnistria, chiar daca ne vom uni, nu o vom lua inapoi , au devenit un blazon de ordin negativ pentru noi , un sine qua non in sensul sentimentului ce tine de grotesc ! Ne-au stat in coasta si ne vor sta , trateaza datoriile catre noi cu nonsalanta ! De aceea ,sentimentele de repugn fata de ei sun la cel mai inalt nivel ! Totusi ce au facut romanii comparativ cu ei referitor la crime de razboi ,este indiscutabil , nu este termen de comparatie !
Spune-mi te rog , ce ti se pare atat de grotesc in comentariul meu pentru ca nu vad nimic iesit din comun !

 

@Fischer12 14:58

Mi se pare grotesc strict din punct de vedere uman, sa vezi moartea a 14mil de oameni ca pe ceva bun doar pentru faptul ca sunt rusi si ca noi, romanii, ii uram. Nu mai conteaza pentru ce au murit, impotriva cui au luptat, conteaza ca sunt rusi, au murit si noi ne bucuram. Atat mi se pare grotesc.

 

cainele cu covrigi in coada Rank user: x5 01.04.2016, 15:03

Niciun razboi nu are o fatzeta frumoasa chiar daca este unul cotropitor din care ai de castigat teritoriul x !In situatii de razboi, daca esti un umanist convins si deci esti prea sentimnetal (general vorbind), tinzi sa mirosi mai devreme florile de la radacina ! Nu stiu ce ai face daca ai fii pus in situatia de a ucide sau de a fii ucis daca fiecare ar avea acasa 2 copii ! Nu , nu era o bucurie faptul ca au murit atatia rusi in ww2 desi din scrierea mea s-ar putea subantelege asta dar, era un impuls primar la toate suferintele cauzate de ei romanilor de-a lungul timpului !Dumnezeu nu doarme niciodata! Permite raul ca cineva sa inteleaga ce are de inteles ! Nu m-as mira sa piarda din teritorii, asa cum spunea un oficial american! Imagineaza-ti zeci de mii de moldoveni pe care i-au deportat in Siberia si cata suferinta !!!!! Sunt un umanist convins si nu doresc rau pentru rau nimanui, dar catusi de putina iubire fata de neam si glie daca exista , inevitabil acest sentiment/senzatie de repugn intervine ! Nu vrem o palma de pmanat mai mult de la nimeni , de ce ne-au luat atatea tinuturi? Erau tinuturile lor? Limba rusa era preponderenta acolo? Ca am platit tribut pentru ca am luptat impotriva lor, inteleg , nu am comentarii, dar de ce mai sunt nedrepti si nonsalanti??? In rest ,trebuie sa ne cizelam caracterul ca sa putem sa ne privim oglinda ! Daca suntem multumiti , atunci e ok !

 

@patrulea, NKDV - ul nu a fost ucrainian!

1. In perioada la care face referire articolul de fond, NKDV-ul era condus de Lavrentiy Pavlovich Beria, un cretin de origine georgiana. El preluase conducerea politiei secrete (dar si pe cea regulara), dupa moartea lui Genrikh Yagoda, (prin 1938, cred). De numele lui Yagoda, evreu din Rybinsk - e important de precizat asta- se leaga cele mai monstruoase crime din era sovietica. Yagoda a ordonat/condus genocidul de la Liov si asta poate explica (si nu justifica), razbunarea polonezilor si urcrainienilor impotriva evreilor de-acolo. Acest Yagoda ii spunea lui Stalin la un moment dat ca, citez aproximativ din "Revolutia Sovietica" a lui Raphael Abramovich:"singura cale de a negocia cu kulacii sunt gloantele". Asta a facut tot timpul cat a fost la putere: a omorat, a schingiuit si iar a omorat milioane de oameni!

2. Apreciez aparitia acestui articol! Ma bucur ca in pieptul doamnei Badea bate o inima romana. Da, si *** nostri sunt importanti iar crimele savarsite impotriva romanilor trebuie scoase la vedere ca sa ne mentina memoria treaza.

http://scmdalexandria.blogspot.ca/2013/10/holocaustul-genocidul-evreilor.html

2. Incredibil cati "avocati"au bolshevicii, pe-aici! Lipseste deocamdata "moldoveanul" Alexandru Leibovici, (aka AlexL), care ieri a tinut sa-si arate indignarea fata de afirmatiile facute de mine la adresa confratilor lui bolshevici. N-am apucat sa-i mai raspund la aberatile debitate fiindca la ora la care le-am observat, articolul pierduse din actualitate. Oricum, cu mincinosii si manipulatorii nu am ce discuta. M-a distrat insa observatia dumnealui prin care evidentia "generozitatea" lui Tismaneanu evidentiiate cu ocazia invitatiei adresate lui Paul Goma de a face parte din comisia de condamnare a comunismului; (comisie pe care cu "onoare si mandrie" o conducea 'mnealui, evident. (Drept multumire raul, imoralul, antisemitul Paul Goma a refuzat-o!?!)

Domnul Leibovici se face ca nu intelege de ce este contestata pozitia de "acuzator" al comunismului, un fiu de nomencalturist comunist. Nu intelege "ce vina are el" ca s-a nascut din lideri comunisti?

Intelege insa foarte clar, isterizat chiar de ce un fiu de nazist nu trebuie lasat sa aiba vreo opinie legata de holocaustul evreiesc. De fapt, nici nu trebuie sa fie fiu de nazist ci doar un simplu german,roman,turc etc sceptic in aceasta privinta caci imediat va fi acuzat si chiar arestat. (S-a intamplat in Canada cu Ernst Zundel, un "negationist" al holocaustului condamnat la 9 ani de inchisoare in anii 80).

P.S. In ce categorie morala poate fi incadrat gestul unui fiu de nomenclaturist erijat in sef de comisie de condmanare a regimului pastorit si de parintii sai cand invita la o colaborare prin subordonare un erou roman, un luptator anticomunist autentic, un persecutat al regimului in care nomenclaturistul s-a desfatat?

 

Un gest frumos, crestinesc si azi am citit ca si presedintele va fi

ales de popor. Dupa 75 de ani de sacrificii este timpul sa ne trezim la realitate. Poate reusim sa aratam si noi ca avem istorie si nu am fost expansionisti ci din potriva ne-am aparat mosia si glia. Suntem in bataia vantului , mentorii trebuiesc comemorati cu bunele si relele lor umane. O Romanie Mare va putea schmba in BINE geopolitica zonei. Pentru toti plecati dintre noi tot respectul si Dumnezeu sa-i ierte. Mi-a placut articolul si apreciez pe initiatorii actiunii.

 

Tragediile trecutului, istoria si politica. Cum procedam corect ?

Cunoasterea istoriei este necesara nu pentru a justifica erorile prezentului (balansarile violente), ci pentru a evita repetarea greselilor trecutului.

Este util sa cunosti istoria dar nu e normal sa arunci responsabilitatea unor fapte anterioare unor generatii prezente (nu e normal sa condamni un popor de azi pentru ce au facut inaintasii sai) si nu e normal nici sa ignori tot ce s-a intimplat anterior pentru a manipula niste oameni sa actioneze intr-un anumit fel.

Istoria trebuie inteleasa pentru luarea de decizii corecte si nu folosita ca arma politica in rafuielile prezentului!

Numai o abordare rationala poate fi utila, constructiva si poate avea sens in zilele noastre.

 

impaciuitorismul tot impaciuitorism e, indiferent de directie

mai ales chestia cu copiii care nu sunt raspunzatori de faptele parintilor du-te si trambiteaz-o la Jerusalim.

Cei care au fost arestati de NKVD la Hliboca (Adancata) au fost torturati, apoi aruncati intr-o groapa comuna peste care s-a turnat si s-a stins var.

Intr-un interviu realizat cu unul din supravietuitori am citit ca i-au ingropat de vii, a doua zi se mai auzeau gemete si se mai misca pamantul.

Tu ce esti?


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor