Ziare.com

Moldova fierbe: Violente la Parlament, politicieni agresati si juramant la miez de noapte - se anunta noi proteste

de Ana Ilie; Diana Robu
Joi, 21 Ianuarie 2016, ora 00:20

   

Moldova fierbe: Violente la Parlament, politicieni agresati si juramant la miez de noapte - se anunta noi proteste
Chisinaul fierbe, desi are de astazi un nou Guvern. In cadrul unei sedinte tensionate, Cabinetul Pavel Filip a primit, miercuri, votul de investitura. Republica Moldova evita astfel declansarea alegerilor anticipate, care ar fi fost castigate de politicienii prorusi.

Sute de persoane s-au adunat ulterior in fata Parlamentului de la Chisinau pentru a denunta Guvernul condus de premierul Pavel Filip, membru al Partidului Democrat (PDM).

Protestatarii au rupt bariera improvizata de protectie instalata de politie, iar unii manifestanti s-au imbrancit cu agenti ai fortelor de ordine. Un grup de manifestanti a reusit sa patrunda in cladirea Parlamentului. Apoi, protestatarii au inceput sa ii ia pe sus pe politisti si sa ii evacueze din cladire. Situatia a degenerat, iar la Parlamentul de la Chisinau s-a instalat haosul.

Politicienii au fost evacuati printr-o iesire secreta. Ulterior, demonstrantii au parasit cladirea, iar, spre miezul noptii, membrii noului guvern au depus juramantul in fata presedintelui Nicolae Timofti.

Ziare.com v-a prezentat, in format LIVE TEXT, evolutia evenimentelor de la Chisinau:

00:10 - Incheiem aici relatarea evenimentelor de la Chisinau. Ramaneti pe Ziare.com si joi pentru a urmari evolutia evenimentelor de la Chisinau. In ciuda faptului ca Republica Moldova are, oficial, un nou guvern, situatia ramane tensionata.
Liderii Platformei DA, grupul de initiativa al Maiei Sandu, PSRM si Partidul Nostru au anuntat ca vor continua protestele joi dimineata, ca sa obtina declansarea alegerilor anticipate. Dodon si Usatii au declarat ca nu mai conteaza daca a depus sau nu juramantul. "Maine la ora 10:00 ne adunam aici in piata si mergem pana la capat", au comentat Dodon si Usatii acum cateva minute.


23:55 - Guvernul Filip a depus jurmantul in fata presedintelui Timofti. Informatia a fost confirmata de sefului statului moldovean pe pagina sa de Facebook.

Membrii noului Guvern au depus juramantul in fata presedintelui Republicii Moldova, Nicolae Timofti Membrii noului...

Posted by Nicolae Timofti Presedintele Republicii Moldova on Wednesday, January 20, 2016

23:30 - Presa de la Chisinau scrie ca guvernul ar urma sa depunsa juramantul in secret, in aceasta seara. Pentru a asigura securitatea evenimentului, in aceste minute, sute de politisti s-au deplasat spre resedinta prezidentiala, in jurul careia au format un cordon viu.


In acelasi timp mii de oameni raman in scuarul Parlamentului.

23:10 - Igor Dodon cheama lumea in strada maine: "Daca vom fi multi, sute de mii, nici ambasada SUA, nici Nuland nu vor ajuta", a spus el invitat la un post TV.


22:57 - "Marea majoritate au fost evacuati, insa nu sunt binevenite violentele. Calea dialogului este unica solutie. Nu exclud ca s-ar fi ajuns la moarte de om la situatia agitata din Parlament", a comentat Dorin Chirtoaca, primarul Chisinaului.

Dorin Chirtoaca a mai spus ca Mihai Ghimpu s-a intors in Legislativ, care intre timp a fost preluat sub controlul politiei. Ghimpu fusese atacat de protestatarii care au patruns in Parlament.

22:55 - Premierul in exercitiu Gheorghe Brega indeamna protestatarii, dar si fortele de ordine, sa se abtina de la manifestari violente si nedemocractice pentru a evita eventuale victime umane sau devastarea cladirilor statului, se arata intr-un comunicat de la Guvern, potrivit Unimedia.

22:40 - Liderul Platformei DA, Andrei Nastase, ii cheama pe liderii politici Igor Dodon si Renato Usatii la un "armistitiu". "Trebuie sa uitam de culori politice, sa ne unim si sa curatim tara de banditi". In acelasi timp, Dodon a cerut oamenilor sa nu se lase provocati si sa nu intre in cladirea Parlamentului.Declaratiile au fost facute la emisiunea "Politica" de la TV7.

22:16 - Presedintele Parlamentului, Andrian Candu, cheama liderii protestatarilor la intalnire, maine dimineata la ora 10.00. Anuntul a fost facut de liderul PSRM, Igor Dodon, in direct la TV7.

22:00 - Multimea l-a atacat pe liderul PL cand acesta incerca sa paraseasca cladirea Parlamentului. In imbranceli, Ghimpu s-ar fi ales cu capul spart.

Михаю Гимпу разбили голову

Михаю Гимпу разбили голову. Под возгласы "Иуда!" его вывели из здания парламента. Народ в ярости. Люди недовольны тем, что он голосовал за новое правительство: http://www.kp.md/daily/26482/3352131/

Posted by Комсомольская правда в Молдове on Wednesday, January 20, 2016

21:55 - Fortele de ordine au evacuat toti protestatarii intrati in cladirea Parlamentului, ale carei intrari sunt pazite de ample dispozitive de securitate. In jurul legislativului Republicii Moldova se mai gasesc circa 1500 de manifestanti.

21:36 - Presedintele Republicii Moldova, Nicolae Timofti, va anunta joi cand va fi investit Guvernul Filip. Informatia a fost oferita de catre purtatorul de cuvant Vlad Turcanu, in cadrul unei interventii la Jurnal TV.

21:25 - Ambasada SUA la Chisinau a emis un comunicat prin care indeamna la calm si cheama toate partile sa se abtina de la actiuni violente. Totodata, misiunea diplomatica indeamna autoritatile sa se intalneasca imediat cu protestatarii pentru a discuta ingrijorarile in mod deschis si transparent.

"Statele Unite indeamna protestatarii si politia din Chisinau sa pastreze calmul si sa fie rezervati. Noi chemam toate partile sa se abtina de la actiuni care ar incuraja sau provoca violenta. Noi de asemenea indemnam autoritatile sa se intalneasca imediat cu protestatarii si sa abordeze ingrijorarile lor intr-un mod deschis si transparent", se arata in comunicat.

The United States calls for calm and restraint on the part of protestors and police in Chisinau. We urge all sides to...

Posted by U.S. Embassy Moldova on Wednesday, January 20, 2016

21:20 - Politia a facut un culoar de evacuare pentru manifestantii patrunsi in Parlament. O parte dintre protestatari a inceput sa iasa din cladirea legislativului.

20:59 - Protestatarii inainteaza in continuare. Acestea au ajuns deja la etajul doi al Parlamentului de la Chisinau.

20:47 - Prima reactie de de la MAE roman: Ministerul Afacerilor Externe precizeaza miercuri seara ca urmareste cu atentie evolutiile de la Chisinau si face apel la toti actorii politici din Republica Moldova sa actioneze cu toata raspunderea pentru desfasurarea procesului democratic de investire in functie a Guvernului Pavel Filip.

20:35 - Sase persoane au avut nevoie de ingrijiri medicale in urma protestelor organizate astazi in jurul Parlamentului. Potrivit sefului sectiei Medicina Urgenta din cadrul spitalului de Urgenta, Igor Curov, viata pacientilor este in afara oricarui pericol. Acestia au suferit diferite traumatisme usoare.

20:19 - Emisia Jurnal TV a fost sistata de Moldtelecom in toata R. Moldova.

20:15 - "Noi informatii de la politistii care stau acum in jurul Parlamentului. Deputatii, ministrii, politicienii au fost imbracati in hainele politistilor si scosi pe ascuns ca sa nu fie zariti de protestatari. Cativa protestatari au strans crengi, au rupt scanduri si au aprins niste focuri de tabara in jurul Parlamentului", scrie pe Facebook Vitalie Cojocari, corespondent al Stirilor ProTV.

19:55 - Protestele de la Chisinau continua: manifestantii scot din cladirea Parlamentului cate un politist, le "confisca" scuturile si le scot castile de protectie de pe cap. La proteste au ajuns si liderii celor trei grupuri de protestatari: Ranato Usatii, Igor Dodon si Andrei Nastase. "Cea mai mare problema este ca toti deputatii au fost imbracati in politisti si scosi din cladire. Nu mai e nimeni acolo. Haideti sa decidem ce facem", le-a spus Usatii protestatarilor.


19:47 - Protestatarii au intrat in cladirea Parlamentului. Politistii sunt lasati sa iasa din Legislativ printr-un cordon format de manifestanti, potrivit Unimedia.


19:45 - "Situatia de la un minut la altul scapa de sub control. Protestul in urmatoarele ore nu va scadea. R Moldova in cazul in care aceste proteste vor continua, si e posibil sa continue, pentru ca s-au acumulat tensiuni, frustrari, nemultumiri in societate in ultimii ani", a apreciat istoricul Armand Gosu, intr-o interventie la Realitatea TV.

19:30 - Pana acum, manifestantii au reusit sa sparga o usa si sa ocupe un hol mic de la intrarea din spatele Parlamentului.

19:15 - Ziarista Lina Grau scrie ca in randurile protestatarilor au fost vazuti si persoane cu masti antigaz.


Foto: Agora.md

Cel putin trei dintre protestatarii care se vad acum la Privesc.Eu au masti antigaz. Cine vine la protest pasnic cu masca antigaz???

Posted by Lina Grau on Wednesday, January 20, 2016

18:59 - Protestatarii ii scot pe scutieri afara din Parlament. " Acestia sunt luati practic pe sus cate unul si transmisi din mana in mana afara, cu tot cu scuturi", noteaza Agora.md.

18:53 - Votul de investitura programat pentru aceasta seara a fost amanat. Violentele continua in interiorul Parlamentului. Liderul Dreptate si Adevar, Andrei Nastase, spune la portavoce ca nu este necesar ca oamenii sa intre in Parlament.



18:42 - Protestatarii au aprins un foc in fata Parlamentului, pentru a se incalzi, relateaza Agora.md. Intre timp, protestatarii care au patruns in cladire incearca sa sparga o a doua usa.


Foto: Agora.md

18:32 - In fata Parlamentului, oamenii scandeaza "Noi suntem poporul", "Unire" si "Nu plecam". De asemenea, protestatarii scandeaza "Politia e cu noi", scrie moldova.org.

Degeaba lucram si platim impozite daca astazi vom accepta instaurarea guvernului Plahotniuc. Nu am gresit nimic, acesta...

Posted by Andrei Fornea on Wednesday, January 20, 2016


18:29 - Cativa manifestanti au reusit sa patrunda in cladirea legislativului moldovean.

18:20 - Unul dintre liderii Platformei DA, Vasile Nastase, a declarat ca nu a vazut "protest mai pasnic ca acesta". Totusi, Nastase a recunoscut ca lucrurile au scapat de sub control si crede ca in interiorul Parlamentului oamenii se vor linisti. Acesta a mai spus ca Parlamentul e al poporului si ca oamenii au dreptul sa intre in institutie.

18:15 - Oamenii au reusit sa deschida cu o ranga o usa a Parlamentului si vor sa intre peste parlamentari.


18:10 - Deputatul MP Eugen Tomac apreciaza ca "situatia de la Chisinau risca sa scape de sub control".

"Criza politica suprapusa cu frauda bancara de un miliard de dolari a creat o nemultumire uriasa in societate. Incercarea lui Plahotniuc de a deveni prim-ministru a atins culmea rabdarii si in mod justificat populatia percepe acest guvern drept Guvernul Plahotniuc. Peste toate acestea exista un interes direct al Rusiei exprimat prin Partidul Socialist si Partidul Nostru, ambele formatiuni sustin declansarea alegerilor anticipate care in mod sigur le-ar aduce la putere, deoarece partidele proeuropene sunt compromise in urma fraudei bancare de un miliard. Un stat cu un PIB de 7 miliarde nu poate face fata unui jaf de asemenea proportii, deoarece disparitia unui miliard produce efecte puternice socio-economice. Daca protestele vor continua in mod sigur Chisinaul va deveni cel mai fierbinte punct din regiune deoarece presedintele isi incheie mandatul peste doua luni, iar Rusia este foarte interesata sa-si impuna omul", a declarat Tomac pentru Ziare.com.

18:07 - Multimea adunata in scuarul Parlamentului forteaza cordoanele de politisti pentru a putea intra in sediul Legislativului. Protestatarii au ajuns pana pe scarile laterale ale cladirii, anunta Agora.md.

18:00 - Europarlamentarul Monica Macovei a comentat, dupa investirea Guvernului Filip, ca nu credea "ca premier va ajunge cineva din gasca lui Plahotniuc, dar daca s-a ajuns pana la acestea, UE va exercita presiune asupra Guvernului", informeaza Jurnal de Chisinau.

Acum.

Posted by Andrei Fornea on Wednesday, January 20, 2016


17:41 - Politistii au facut uz de gaze lacrimogene impotriva manifestantilor. Mai multe persoane au fost retinute.

17:37 - Nu este limpede componenta multimii de protestatari. Printre acestia sunt si persoane mai violente, si oameni pasnici. Unii solicita alegeri anticipate si anularea votului din Parlament pe Guvernul Filip.



17:32 - La Parlamentul R. Moldova protestatarii continua sa se imbranceasca cu politistii. Oamenii legii sunt tarati in multime de protestatari.

17:05 - Potrivit Unimedia, gardul de protectie din jurul Parlamentului a fost dat jos de protestatari.

17:00 - Protestatarii se imbrancesc cu zecile de politisti care au format un cordon in fata Parlamentului. Manifestantii incearca sa inconjoare cladirea Parlamentului insa un cordon de politisti blocheaza trecerea.


Foto: Publika TV

16:55 - Protestatarii, cateva mii la numar potrivit presei locale, au inconjurat cladirea Parlamentului si scandeaza "Tradatori", "Jos mafia", "Anticipate", "Iuda" si "Unire moldoveni".

16:51 - Potrivit Constitutiei R. Moldova, presedintele Nicolae Timofti urmeaza sa numeasca noul Executiv. In decurs de trei zile, membrii Cabinetului vor depune juramantul de credinta in fata presedintelui tarii, iar din acel moment, noul executiv isi incepe activitatea oficial.

16:47 - Sedinta din Parlament s-a petrecut cu o viteza uluitoare. Pentru ca presedintele PD, Marian Lupu, a solicitat sa se renunte la sesiunea de intrebari si raspunsuri, Guvernul Filip a fost investit intr-o sedinta de zece minute.

16:36 - Guvernul Filip a fost investit, cu 57 de voturi pentru.

16:35 - S-a trecut la votare.

16:20 - Pavel Filip si-a incheiat prezentarea programului de guvernare. El a fost nevoit sa isi prezinta programul dintr-o loja, pentru ca podiumul a fost ocupat de cativa socialisti nemultumiti ca nu li s-a acordat amanarea cu trei ore a sedintei.

16:10 - Socialistii solicita o amanare pentru ca mai multi deputati care se afla in teritoriu sa reuseasca sa ajunga la Parlament. Ei bat din picioare, suna din vuvuzele si arboreaza pancarte.



Guvern in R. Moldova: Vot in Parlament pe fondul protestelor - cine sunt ministrii lui Filip

Guvernul Filip ar urma sa depuna juramantul de credinta in cursul serii, in conditiile in care ceremonia ar fi programata pentru ora 19:00 la presedintia Moldovei, scrie Unimedia.

Premierul desemnat al R. Moldova, pledoarie pentru apropierea de Romania

Consiliul Marii Adunari Nationale a lansat un apel la mobilizare. Parlamentul moldovean ar urma sa fie inconjurat de protestatari in timpul sedintei.

"MOBILIZARE TOTALA ACUM!!! Sedinta de investire a prim-ministrului propus de Plahotniuc, Pavel Filip, are loc AZI, la ora 16:00. Toata lumea de buna credinta este chemata, incepand de ACUM! REZISTAM IMPREUNA!", se arata in apelul Consiliului Marii Adunari Nationale, potrivit Jurnal de Chisinau.

"CMAN a anuntat ca aceasta clica vrea sa instaureze o dictatura, eu am aceasta certitudine si oamenii din piata au inteles asta. Suntem obligati sa chemam oamenii, este inadmisibila aceasta situatie. Ne-am obisnuit ca ziua sedintei este joi, unii erau informati ca sedinta va avea loc vineri. Este pur si simplu o hotie! Suntem furati in continuare. Facem apel catre oameni sa vina la Parament, ca sa protestam", a declarat si presedintele CMAN, Andrei Nastase.

Pavel Filip a fost desemnat pentru functia de premier imediat dupa ce Ion Paduraru si-a depus mandatul, motivand ca nu doreste sa aiba o confruntare cu majoritatea parlamentara. Anterior, democratul Vladimir Plahotniuc a fost inaintat de PD de doua ori la functia de premier, insa presedintele nu l-a desemnat din cauza suspiciunilor privind integritatea sa.

Iata lista Guvernului Filip:

FILIP Pavel - prim-ministru
BREGA Gheorghe - viceprim-ministru
BALAN George - viceprim-ministru
CALMIC Octavian - viceprim-ministru, ministru al Economiei
GALBUR Andrei - viceprim- ministru, ministru al Afacerilor Externe si Integrarii Europene
ARMASU Octavian - ministru al Finantelor
CEBOTARI Vladimir - ministru al Justitiei
JIZDAN Alexandru - ministru al Afacerilor Interne
SALARU Anatolie - ministru al Apararii
BITCA Vasile - ministru al Dezvoltarii regionale si Constructiilor
GRAMA Eduard - ministru al Agriculturii si Industriei Aalimentare
CHIRINCIUC Iurie - ministru al Transporturilor si Infrastructurii drumurilor
MUNTEANU Valeriu - ministru al Mediului
FUSU Corina - ministru al Educatiei
BABUC Monica - ministru al Culturii
GRIGORAS Stela - ministru al Muncii, Protectiei sociale si Familiei
GLAVAN Ruxanda - ministru al Sanatatii
ZUBCU Victor - ministru al Tineretului si Sportului
BOTNARI Vasile - ministru al Tehnologiei Informatiei si Comunicatiilor.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre Moldova vot investitura Guvern Filip
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 23258 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
92 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Stop! Eu vreau sa clarificam lucrurile pentru ca mai sunt unii care

nu stiu ce guvern are Moldova si cine sunt protestantii! MosJiji, regleaza-ti putin informatiile pentru ca se vede ca te iei de mine fara sa stii de ce.
Deci Guvernul Filip e cu Plahotniuc, Ponta, Europa, Iohannis, bancile care au fraudat miliardul, etc iar protestatarii sunt rusii. Pana aici e clar? Eu tin cu Guvernul pentru ca a fost hotarat de Parlament. Clar moshule?

Ok, spor la injurat!

 

Singura sansa a R.Moldov este sa scape de

javrele comuniste din Parlament si de trolii bolsevici de pe Internet.

 

Maidanul bolsevic

nu a functionat :)

 

las bre occidetalule

ca functioneaza bine ala din Ue.Ca si la noi. :))

Ii vreti pe kaghebistii Dodon si Usatai

la conducerea Moldovei, n-asa tovarase?

@YankeiiCotropitorovi 16.55

- la voi la cine , la rushi !? :o(((

"R. Moldova are un nou Guvern: Bataie in fata Parlamentului - LIVE"

Doamne ce-mi place !

Uitați-vă la CNN, dacă transmite acest eveniment, atunci da, se va intampla ceva. Dacă nu, atunci cu siguranță indivizii se agită degeaba! Așa este in democrație ...

DR.STRANGELOVE, nu este vorba de Maidanul bolsevic,

In R.Moldova este vorba de Dodonii vanduti Moscovei pentru 2 copeici. Acesti tradatori de neam au sarcina data de Kremlin sa abata drumul R.Moldava spre lumea civilizata din UE.Shalom

La ei m-am si referit :)

Au copiat maidanul haholilor, dar nu le-a iesit prea bine caci oamenii nu-i iubesc pe imperialistii rusnaci... dar kgb-ul desigur ca nu va renunta asa usor, va organiza provocari, violente, atentate etc...

Sunt cu 25 de ani in urma noastra, nu mai sunt romani.

Asta este dorinta lor, vor comunism, la revedere. Sa le dea Dumnezeu comunism inca 100 de ani. Romania nu pierde nimic cu acesti bolsevici. Sunteti tineri dar in Romania nu s-a vorbit niciodata frumos de basarabeni. Terminati cu Moldova, Aia este in Romania, acolo sunt romanii adevarati, peste Prut este Basarabia. Romanii cati au mai fost, au fost deportati de Stalin iar Basarabia s-a colonizat cu ciurucuri bolsevice.

"S-au imbrățișat in polițiști"

Uzurpare de uniforma.

Fan Joahannis !

Moldova este un stat falimentar, forțele pro europene au furat 1 miliard de coco din bănci (au un buget de 7 mild!). Acum cine sare cu banul, caștigă. Marea majoritate sunt cu rușii prin prisma afacerilor!
P.S. Dar care este poziția președinției? Politica externă cui revine?

Asa spun si rusnacii,

ca forțele pro europene au furat 1 miliard de euro. Dvs ii credeti?

Domnule nu te baga.

Presedintele Romaniei sta si cugeta,adica tace.Numai cand maine rusii vor intra cu tancurile in Chisinau va lua vacanta pe luna ianuarie.Vizita lui Nuland a fost edificatoare,l-a anuntat sa plece cat mai repede la Miami ca i s-a spart o teava de la baie.
Apropo dreptacilor faisbucisti puteti sa va explicati de ce Kiolannis Voda e complet izolat si declarat tacit persoana non grata in UE.Eu imi explic foarte simplu,este singurul presedinte PENAL din UE si toata lumea i-a inchis usa in nas.Si persista in actiunea tembela sa faca justitia de ras si sa-si stramute dosarul la judecatoria Podu Turcului in loc sa urmeze ca toata lumea europeana calea Cedo.Numai ca acolo e riscul sa-i dea cu executare dnei Carmen si lui cu suspendare.

Blegosule cu cati Lei vrei TU sa partici la unire?

Vad ca ai cura SPARTA,,,si nu numai gura!!
Ori ce decide presedintele TOT nu iti convine,,,Tu ai zis ca faci pe aici pe ziar asa la mishto!!
Canta la alta masa,,,la tine acasa si fa misto,,de cei de acasa!!

Deci Moldova are Guvern! Bine!

Sper sa fie mai bun ca al nostru! Ca si la Presedinte al lor e mai bun!

 

In locul tau Marin666, as tacea din gura si nu as mai

comenta nimic.
Eroul tau, dr Viorel Ponta este exact contrariul a ceea ce moldovenii doresc sa aiba ca premier. Socialismul s-a imputit. Definitiv.

MosJiji, tu fa in locul tau, lasa locul meu!

Incepe cu a face exercitii ca sa-mi scrii nick-ul corect. Sa vedem cat timp o sa-ti ia!

Proteste la Chisinau. Ponta e prieten cu miliardarul Plahotniuc, Berlusconi de Chisinau.

Mai Marine 2134.

Taie-ti mana dreapta, sa nu mai scrii asa prostii. Lasa saul in pasce ,albanezul tau a pierdut, pentru ca poporul s-a lamurit cine este Ponta si PSD .Mai asteapta putin si vei avea surprize si mai mari, dezintegrarea PSD-lui.

...moldovenii-un soi de romani ignoranti,needucati

cu gura casca la ajutoare,deveniti din an in an tot mai filorusi!
Mi-e team ca pulberea va exploda!

Ce atata tambalau pentru o bucata de pamant.

Avem pamant destul in Romania adevarata si ne-am batut joc de el. L-am vandut la straini si ce am realizat. Vreti ca smecherii gen Cocos , Udrea , etc sa vanda si pamantul basarabenilor ? Sa-l exportam pe basescu este cel mai bun pentru ei.

de buna voie nu se poate obtine ,

nimic . Deci violenta ,fiindca de ea si prin ea se pot obtine drepturi si libertati. Legea la borfasi ,hoti,tradatori de tara si neam trebuie IMPUSA prin VIOLENTAsi FORTA.
Cred ,ca cretinii de la ziare com care mi-au mai taiat si alte comentarii realiste ,de data asta vor constata ca am dreptate si se poate?, le-a venit la cap ,desi nu prea sunt semne.Deci dreptatea si adevarul se IMPUN ,iar nu se CERSESC !

Da, Ioane, da' "bucata aia de pamant"

e totusi parte din Romania adevarata de care spui. Ca a fost colonizata la greu de rusnaci, ca la ora actuala nu stiu daca pe-acolo mai sunt 50 la suta moldoveni sadea si "nealterati", asta asa este. Dar tot bucata noastra de pamant ramane! Si cred ca ar trebui sa ne interseze serios ce se intampla prin zona aia. Fie si macar ca sa stim cu cine vom avea granita in coasta noastra de dincolo de Prut: cu Estul sau cu Vestul?

Pe de alta parte, personal, cred ca o unire acum cu Basarabia ar fi egala cu o sinucidere. Pentru noi. Din toate punctele de vedere -economic, politic, strategic samd. Insa cu totul alta ar fi fost situatia daca unirea asta s-ar fi facut la timpul potrivit. Adica imediat dupa '89. Sa se fi facut macar o uniune de tip federal. Fiecare stat cu guvernul lui, dar cu interese nationale comune, cu respectarea unor legi si directive comune, si cu acelasi presedinte la Bucuresti. Erau alte vremuri, alte conjuncturi, si se putea face lesne treaba asta. Daca se facea, se cam duceau rusofonia si rusofilia din Basarabia pana acum. De voie sau de nevoie, dar se duceau. Odata cu anii, Basarabia redevenea pe deplin pamant romanesc, cu sentimente si interese romanesti, cu vorbitori de limba romana (si nu "moldoveneasca", asa cum isi numesc ei limba oficiala care tot aia e). Si e de prisos sa mai adaug ca nu s-ar mai fi petrecut acum tulburarile care se petrec si care, pe dindos, au drept motor vesnica lupta dintre Est si Vest pentru acapararea, dominarea si integrarea teritoriilor in propriile sfere de influenta.

Dar nu s-a vrut unirea cu Basarabia, atunci cand ar fi fost posibila si chiar necesara. Acum, stam pe margine, privim vanzoleala de acolo si ne gandim ingrijorati: daca fereasca Sfantul se isca vreun conflict major (ca-n Donetk sau Crimeea de pilda), am cam k.a.k.a.t batul. Fiindca de data asta conflicul e chiar in coasta noastra imediata. Si Prutul, ca granita, are numa' vreo 30 de metri latime...

Hmmm!! Atentie ca ACOLO vine urmatoarea UCRaina!!

Gastile NATO/Nuland/Vest se bat cu gastile locale/Rusesti pt cine va jefui resursele Moldovei.

Noua ordine fascisto-corporata a lumii care controleaza guvernele cu bani de alegeri - face razboi in fiecare stat daca asta e necesar pt ca ei sa puna mana pe resursele tarilor si sa-i insclaveasca ca si pe Romani dupa revolutie: ajunsi sclavi si datori in propria tara in timp ce resurse bogate de petrol, gaze naturale, apa si minereu sunt exploatate de corporatocratia globala.

Istoria se repeta cine are ochi de vazut deschideti ochii. Violenta este folosita de serviciile internationale sa destabilizeze situatia sa-si impuna noii conducatori fascisti pregatiti de ei sa preia resursele tarii pt sefii lor corporatiile globale.

@T. basilic 20.01.2016, 21:51: "S-au imbrățișat in polițiști"

Bre, m'neata ce articole comentezi? Sau tocmai te-a salvat vreun Saint Bernard din zapada!?...:)))))))

Update: Au aparut protestatari! Se arunca pe jos si isi smulg parul.

Par imagini cunoscute, diaspora acum un an cand voiau sa voteze sasul!

Moldova are un nou guvern, ca si noi! Noi regretam, sa-i vedem pe ei!

 

Incet Mareane,

ca o sa dai pe-afara!!

Jiji, scrie la articol, tata! Lasa-ma pe mine!

Citeste articolul si comenteaza. Simplu.

Nu te-ai asezat bine daca dau pe-afara!

fii gentil cu Marean, ca a cam ramas in urma cu

punctele :))
dar, vorba lui: Moldova are un guvern, care e mai bun decat decat guvernul Ponta :))))
ramane sa vedem cum vede poporul moldovean viitorul. daca se uita la troaca 3, vor vrea cu rusii...

Uitati ce fac acum," urmasii" lui Stefan cel Mare.

Puneti mana pe istorie. Voi stiti cati romani adevarati au murit ca sa elibereze cutrele de basarabeni, in al doilea razboi? Nu mai sunt romani astazi in Basarabia cati au murit atunci la ordinul lui Antonescu: Romani treceti Prutul !
DACA AVEAU SANGE ROMANESC se uneau cu Romania dupa revolutie. Basarabenii de azi nu mai sunt romani si sictic politicienilor de azi care mintiti cu nerusinare pe ambele maluri ale Prutului. P.S. Voi stiti ? Basarabeni si evreii omorau soldatii romani, asta este crima de neiertat.

Ai fomica de puncte, Marinel? Iti este frica ca vei fi

minimalizat?

Cum poti sustine opiniile unui dr Viorel si ale PSD, care pupau mana lui Putin si il sustineau 'bec et ongles' pe Dodon sau Plahotnouc? Chiar nu va este jena de ceea ce trambitati aici, cu un tupeu demn de comunisti sau antenisti ai lui Gadea?

"Aceleasi companii offshore din Scotia,care au

implicate in atacurile raider asupra bancilor din Moldova in perioada 2011-2012,al caror beneficiar a fost-potrivit Inaltei Curti de Justitie de la Londra-Plahotniuc,sunt implicate si in schema fraudarii miliardului de dolari"(Armand Gosu)
Asta ca un raspuns dezinformatorilor,care,am senzatia ,sunt tare "motivati"la acest subiect.

Orice ai incerca MosGerila....

Marin666 asta este de neclintit in convingerile sale.
El e fan Dottore plagiatore si cu asta basta ! Sant sigur ca o sa mearga cu pachet pentru Ponta la Rahova.
In afara de asta nici nu prea il duce mintea asa ca e de scuzat. Revolta la Chisinau se spune !

@Marin2134 18.54

- adica el sa-tzi scrie numele corect shi tu sa-i zici "MosJiji" !nu esti cam pretentzios , asha te-anvatzat sturzu la tsd !? :o)))

"Violente la Chisinau: Protestatarii furiosi au intrat in Parlament - LIVE"

"Bataie in fata Parlamentului"

Sa vina Nuland! Sa vina Nuland! Sa vina Nuland!...Si McCain! Acuuum!

 

In pofida optimismului

ce se vrea usor de transmis de tonul tau ironic si invechit in astfel de "retete kgb", apreciez ca ai realizat ca mult nu mai tine vrajeala si americanii chiar vor sosi si in Basarabia. Si nu vor mai pleca...Iar invechitii de genul tau se vor ingramadi pe culoarele ce duc la Moscova.

Da! Vin sa caute femei si bautura! Ca-n Iraq.

Hai ca esti funny, nou-noutule! Ia-te de mana cu felceru' si faceti o hora. A unirii. :)))))))))))

Vintage-arabule Te dezvolti ca un PRAZ,ilian de

ELITA. A sa ajungiiiiiiiii,........in Auchan!!
Protestatarii furiosi au intrat in Parlamen

@Vintage: "Sa vina Nuland! Sa vina Nuland!"

Ce ti s-a facut dor de un FAQ iu?

"Violente la Chisinau: Protestatarii furiosi au intrat in Parlament"

- scenarii cunoscute , am avut shi noi in romania pe vremea kgb-istului ilici ! se poate lasa shi cu decedatzi !:o(((

Sa vina Putin va pare mai adecvat, Vintage?

Va ingropati din ce in ce mai adanc.

Pana la nivelul tau e mult de sapat. Si nici n-am

de gand. Cat priveste paralela cu Putin este cel putin hilara. Democratia nu se impune cu interventii de afara. Din orice punct cardinal ar fi ele!
Cum? Gresesc? Asa se vede din democrata Helvetie?...:))))))

Democratia poate fi manipulata de KGB.

Dar KGB nu poate face nimic in materie de prosperitate, iar in materie de Drepturile Omului, nu are nici un interes sa o faca.

Update: Protestatarii intra in Parlament cu forta!

Asa e-n democratie! Am experimentat si noi.

 

Marean, acu' ne dai update-uri ? :)))))))))) ce tare esti :)))

mare noroc avem de tine. daca nu faceai tu update trebuia sa deschidem TV-utile pe troaca 3 sa aflam ca Moldova are un nou guvern :))))
oricum, strategia ta e tare: bagi 7-8 postari la un articol si aduni puncte intr-o zi cat altii in 24 de ore :)))
ai grija sa faci update. vrem sa stim ce vor face protestatarii aia in parlamentul moldovean. contam pe ajutorul tau.
"Dupa votul de investitura in afara Parlamentului situatia a degenerat si protestatarii au inceput sa se imbranceasca cu politistii, daramand gardul de protectie.
18:15 - Oamenii au reusit sa deschida cu o ranga o usa a Parlamentului si vor sa intre peste parlamentari."

@Alzheimer 20.01.2016, 21:45

Scuza-ma! Nu stiam ca esti de la tara!

Uite ca afli si lucruri noi pe ziare.com

E ceva rau in faptul ca as fi "de la tara"? Ca nu cred ca vroiai sa-mi spui ceva de bine.

Da Marin666, ati experimentat si voi comunistii, referendumul

rusianos din 2012. Si l-ati pierdut, asa cum pierd acum pamantul de sub picioare Dodonii, Plahotniucii, Pontagii, Dragneii, Voiculestii sau pastorul Gadea, trompeta penticostala de la Antena3!

Acum, rusofilii isi joaca ultima carte. Desigur, vor fi violenti si nu se vor lasa dusi la gunoi, cu usurinta!
Continua sa sustii secera si ciocanul, va veni timpul in care amandoua se vor abate peste tine si comunistii tai!

Cei mai buni comunisti sunt cei RECI !!!

Toti pro putin sunt mana lui Iliscu ,acesti penali
si pe ziar com,Mitici si PRAZilieni (numai cei de pe ziar.com) au contribuit pentru mizeria in care se gaseste Romania si azi.
Protestatarii furiosi au intrat in Parlamen.

Republica Moldova, estul si vestul

Printre rusofilii respectivi, nu sint doar rusofili, ci si oameni pur si simplu dezamagiti de pro-europeni.

In tarile cu capitalism esuat din est, numarul celor cu un nivel de instruire suficient incit sa voteze in reala cunostinta de cauza nu este foarte mare. Foarte multi sint oameni onesti dar simpli, care nu devin interesati de politica decit ca urmare a nemultumirii. Astfel ei voteaza intotdeauna raul mai mic. E vorba de un capital de votanti care pot sa-si schimbe parerile politice la 180 de grade. Ei voteaza raul cel mai mic(in viziunea lor). Orice forta politica(deci si pro-europenii care sint la putere de 6 ani in Republica Moldova) se erodeaza. Dupa furtul miliardului sint extrem de erodati si acest element inlesneste scurgerea de suport electoral pentru opozitia pro-rusa.

Desi noua, ca romani, opozitia pro-rusa ne pare ceva absolut iesit din comun, basarabenii sint obisnuiti cu ideea in mod similar in care multi romani au sustinut PSD. PSD cu toate radacinile sale ideologice, nu a fost perceput ca partid comunist si a fost votat de foarte multi, mai ales fiind ascuns si acoperit bine sub denumirea de USL si de lupta anti-Basescu. Principalul vinovat pentru aparitia USL impingerii in frunte a lui Victor Ponta, este Basescu, din cauza politicii absurde antagoniste duse. Aceasta politica a stimulat balansarea violenta intre pro-Basescu si anti-Basescu, lucru care a favorizat PSD si nu pe Basescu asa cum a sperat Basescu. Basescu avea deja prea multe bile negre ca sa mai fie suportat si din dorinta de schimbare, multi oameni simpli si nemultumiti(lui Basescu nu i-a ars de bunastarea oameniloir, ci de scandal si asta oamenilor nu le place prea tare) au votat cu PSD.

Asta se intimpla si in Republica Moldova. Unii, chiar daca nu pro-rusi pe fata, sustin opozitia regimului pro-european(cunoscut ca corupt), opozitie care e perceputa de ei ca fiind raul cel mai mic in acest moment.

Asta nu insemna insa ca acesti oamenii ii vor sustine pe inamicii fortelor pro-europene pina la capat. Pe masura ce lucrurile devin mai clare pentru ei, unii vor face un pas inapoi.

Cine urmareste media din Republica Moldova, observa foarte bine ca lucrurile sint pe un fagas clar de lupta impotriva INTREGII clase politice! Impotriva pro-europenilor lupta inclusiv oameni care sint pro-europeni!, asta pentru faptul ca, ei inteleg foarte bine, ca oricit sint ei de pro-europeni, actualii politicieni de la guvernare sint corupti pina in maduva oaselor. E clar ca asa nu se mai poate. Ca urmare a luptei lor, prin faptul ca lupta impotriva puterii actuale, aceste persoane par a fi pro-rusi, dar! nu e nevoie sa fii pro-rus ca sa iti dai seama ca unul e hot.

Tot la fel nu e nevoie sa fiu eu pro-rus ca sa vad ca in Uniunea Europeana/vest lucrurile au luat-o pe aratura. Se vede cu ochiul liber de catre orice om rational. Unii nu vor inca sa accepte situatia, dar asta nu schimba lucrurile cu nimic.

ti-am mai precizat amice MosGerula:

Gadea NU e penticostal, nene! E adventist de ziua a 7-a! Si nici pastor nu e. A fost numa' oleaca, da' l-au picat la reevaluare proprii lui "frati" adventisti. Pe motive de etica religioasa. Pana si pentru ei a fost necorespunzator si batut in cap. Ti-am mai zis chestiile astea, da' vad ca o tii tot pe-a ta, cu "penticostalismul". Lasa-i pe penticostali, aia sunt altii, taica. Eventual aia din Norvegia. Si au alte doctrine, alte tipuri de intruniri, alte mentalitati si comportamente religioase. Pana la urma, ma cam doare-n sira spinarii si de unii, si de altii, dar daca e sa afirmi ceva, macar afirma corect si-n cunostinta de cauza, mai taica! Ce, te doare gura sa spui "adventistu' Gadea"?

Si pe de alta parte, privind situatia actuala din Basarabia, hai sa-ti zic o chestie. Va tot injurati pe-aici cu Estul, cu Vestul, cu bolsevismul, cu democratia. Situatia (pentru basarabeni) e cat se poate de limpede. Rusnacul le-a dat zeci de ani loc de munca, paine, bani de cheltuiala (din bugetu' Moscovei), gaze (din fundu' strafundului, dar le-a dat totusi), siguranta (ca deh, era Armata a 14-a pe-acolo), si altele asemenea. Nu le-a dat in schimb libertate, democratie, civilizatie si posibilitatea neingradita de a prospera mai mult decat permitea partidul de la Moscova. Bun. Apoi: odata cu marile schimbari politice si sociale de prin Europa de Est, s-au gasit fireste si prin Basarabia aia persoane si personalitati satule de ofertele sovietice, care au vrut taman libertatea, civilizatia, democratia si prosperitatea care adiau ademenitor din Vestul european. Buuun. Mai departe: s-au format, ca atare, tabere pro-estice si pro-europene. Pro-europenii au castigat si s-au instalat la putere. Si ce-au facut? Au ciordit. Un miliard. Din averea poporului. Adica, in loc sa-i dea poporului prosperitatea visata, l-a furat la greu. Ce-a inteles basarabeanul de rand din "democratia" si "civilizatia" asta europeana? Iti spun eu: a inteles ca "parca tot mai bun era rusul, ne mai ingradea, ne mai punea oprelisti, da' macar mancam si noi o paine. Ne dadea, nu ne fura". Omul simplu, cu judecata simpla, exact asa gandeste. Si de data asta, basarabeanul de rand a gandit exact dupa cum s-au derulat faptele. Cu ce l-a incalzit pe el "visul european", cand de fapt pro-europenii s-au dovedit a fi talhari care l-au jefuit?

Si pana la urma hai sa fim seriosi: comunistii sunt urati si huliti, capitalistii sint frumosi si aplaudati. Asa este. Dar dintre ala uratu' care totusi te mai hraneste cu cate-o felie de paine, si ala frumosu' care te talhareste si-ti ia si felia aia de paine de la gura, cam ce-ar fi de preferat? Judeca lucrurile din perspectiva asta, amice Moshule. Si-o sa intelegi mentalitatea protestului basarabean de acum (si nu numai a basarabeanului, fiindca si noi, romanii, tot avem parte de chestii dintr-astea de ani de zile). Lozincile frumoase sunt ispititoare. Dar nu tin loc de foame, care e reala.

@Marin2134 18.21

- ce faci marine suferi alaturi de fratzii tai rushi kotropitorov shi vintageov ! eeee daca mai era pontax la butoane , le shi vira cateva sute de milioane de euro , ajutor pentru rusia ! :o(((

"Update: Protestatarii intra in Parlament cu forta!"

Bai, dar ce va adun pe langa mine!!!))))))))) Care

imi aduce ceva de baut? Fara gheata!!

La Chisinau s-a "introdus" democratia! Ca si la noi!

De la cine cersiti bani, voi comunistii ?

La munca, bai, comunistilor !

ma uit la unii postaci care sunt ??

Dr.strangel spune de maidanu bolsevic,Marin(faranumar)o da cu copeicile(defapt ele sunt ruble).Tot ce se intimpla in moldova e mina occidentului nici decum a rusiei . Renato Usatii:nu avea nici o sansa dupa ce a afirmat ca.. “Voi face din ambasada americană un club de karaoke" .Acum in Moldova incepe distrugerea cum ne am distrus si noi. Dupa 1989 Romania a pierdut 1600 de miliarde de dolari astea (in 25 de ani)insemnind fabrici uzine .etc..Iar costurile suportate de romania in primul si al doilea razboi mondial(cu tot cu Tezaurul luat de rusi)a fost de 480 de miliarde de dolari.
Uitati va dragi romani cum arata romania dupa 25 de ani si spuneti cine va distrus rusu sau occidentu.Acum urmeaza Moldova lui Stefan.Papagali postaci o sa spuna ca o dau cu rusu. Iar eu va spun sa deschideti ochii pt ca suntem pierduti,azi Complexul Energetic Oltenia se duce cum sau dus si altele(adica dispar) iar pe viitor o sa ajungem la canibalism si o sa ne mincam unu pe celalat. Capitalismul occidental ,,au parasit tara 4 mil de romani si ne inchinam la occident.Mie greu sa ma gindesc ce va ajunge si Moldova!

 

si in final

punctul dumitale de vedere care e?
"deci retineti 5 cuvinte: e mai rau ca inainte!".
Inainte de '89 ce a fost? Ce-a fost a fost, ceva ce se prabusea oricum, cu bune, cu rele. Cu sugestia americanului, cu ghiontul rusului, cu mina iliescului... A fost, s-a dus. Eram fericiti in saracia si izolarea noastra si-am fi devenit mai fericiti decit nord-coreenii poate.
Ce facem acum? Americanii-s imperialisti, capitalisti, egoisti, whatever... Rusii... uh... rusii se afunda in faliment mai ceva ca-n anii '90, ne-ar ajuta cu ce? Cu saracie? Modelul lor deja functioneaza de ambele parti lae Prutului. Sa ne indreptam atunci privirea si speranta unde? Catre China? un stat sclavagist.., catre Africa de Sud... e prea la sud... , catre Luna... E iarna , noaptea-i lunga si e frig , stim de ce urla lupii pe coclauri, de foame.
"The west is the best." Adica chiar mai la vest de Germania ce jongleaza cu vietile emigrantilor, mai la vest de socialismul lui Hollande si mai la vest de indiferenta englezului. Ne place sau nu, cam asta e. Ca singuri nu stim decit sa ne furam caciula.O caciula de 1400 de miliarde daca zici matale, ca n-a venit americanul la preluari fortate. In'89 n-aveam datorii de platit, ci doar o adunatura de intreprinderi neperformante, o flota ce n-avea ce sa transporte (nici macar marfa altora), si o agricultura muncita de elevi, soldati si muncitori scosi din fabrici (cu un "entuziasm" fantastic as putea adauga).

felixthecat tie nu am ce sa ti mai raspund..

Cred ca ce am scris eu pe un om ager la minte l am facut sa inteleaga.In cazul tau nu ti mai spun nimic pt ca imi pierd timpul cu tine.Desii accepti ca romania era un stat bogat dar spui ca e mai bine ca nu a ajuns ca Koreia de Nord.Acum sa inteleg ca toate statele care sunt bogate sunt ca Koreaia de nord.Cauta alta persoana ca eu le stiu pe ale mele...Nu te invirtii in cerc

Romania a ajuns la sapa de lemn din vina

conducatorilor pe care i-am avut, a mafiei politice pe care au infiintat-o. Inainte aveam un singur Dictator, pe Ceasca, acuma avem cam toti atatea, cati parlamentari sunt. In Moldova este aceasi situatie. Nu putem spune ca e vina occidentalilor, in accident nu e haosul care e la noi, iar populatia este protejata, nu este lasata la mana marilor imperii financiare. Insa, putem sustine ca e vina rusilor, fara rusi am fi continuat drumul pe care il aveam inainte de al Doilea razboi mondial.

Sa ne indreptam privirea spre noi insine !

In loc sa functinam dupa principiul plecarii capului in fata altora, nu mai bine facem noi ca pe vremea marilor domnitori ai tarilor romanesti (Stefan cel Mare, Mihai Viteazul, Mircea cel Batrin etc.) si ne ridicam capul si sa luptam pentru noi? Daca viata e tot o lupta, macar sa stim pentru ce luptam!

Noi avem puterea de a ne guverna singuri si o vom face si acum asa cum marii domnitori au facut-o si in trecut!

lucianm2008,De acord cu ce spui,,Dar care ar fi sistemul,BUN??

Sistemul industrial romanesc era total depasit,se necesita o reinoire,Pacat ca Iliescu nu a avut nimic in cap sa o faca cum trebuia.

Protestatarii furiosi au intrat in Parlamen

sistemul cel mai bun..schmit

sa avem un guvern patriot, sa iesim de sub jugul occidental si sa dam foc tuturor corporatiilor cu tot cu politicienii actuali. Intr un cuvant sa ne luam tara si traditiile inapoi.
Nu rusia! Nu Ue! Sa fie Romania noastra!

luciane ,sa avem un guvern patriot,sa iesim de sub

jug:):)))wow ce frumos,dar cum caci cu ajutorul guvernelor care au fost pana acuma,la fel de curate ca cel din Moldova,mintiile romanesti si romani care intradevar vroiau sa munceasca au plecat in strainatate,ce a ramas,visatorii pe hartie sau in comentarii,votanti care nu stiu cum se numeste tara in care stau,dar pentru un litru de ulei si-n kg de zahar il voteaza si pe Putin daca asa li se spune

De ce nu au occidentalii respectul multor romani ?

Guvernul patriot si iesirea de sub jugul occidental, nu sint idealuri de neatins. Ele se ating aici si acum, pas cu pas, prin fiecare om care intelege ce facem.

Noi sintem caramizile noii Romanii!

Fiecare om convins de acest ideal, care isi doreste o Romanie puternica si prospera si care intelege ca numai o asemenea Romanie poate supravietui, este deja o caramida la reconstructia natiunii! Acel om va duce mesajul mai departe si va ridica alti oameni la lupta.

Romania nu poate, nu trebuie si nu va fi infrinta niciodata!

Desi pentru multi inca nu e clar, occidentalii au o mare parte de vina in faptul ca Romania a ajuns in starea in care a ajuns. De ce? Foarte simplu: Nu erau occidentalii adeptii marilor principii de corectitudine politica, de reforma, de lupta anti-coruptie? Ba da!

Ce s-a ales de toate aceste principii cind in Romania legile s-au calcat in picioare, uneori in favoarea occidentalilor? Un mare nimic! Toate principiile lor s-au dus pe apa simbetei.

Adrian Severin a fost dovedit cu fapte de coruptie si a ramas parlamentaru european, bine-mersi. Initial au spus ca nu au reglementari ca sa-l dea afara. Nu se mai intimplase. Au trecut ani de zile, si? nimic! Deci parlamentul european tolereaza coruptia.

Firmele austriece ne taie padurile. A auzit cineva vreo interventie oficiala din partea liderilor UE? Le convine. Nu le taie padurile lor.

Victor Ponta & Co. dau lovitura de stat parlamentara in 2012. Liderii UE ar fi putut sa nu colaboreze cu ei si sa-i forteze sa se retraga. Iar eroare. Au colaborat cu ei toti partenerii Romaniei care sustin lupta anti-coruptie.

O interventie energica a tarilor cu democratii "avansate"(se vede acum foarte bine ce fel de democratii sint si cit de avansate sint daca procedeaza astfel) ar fi adus regimul Ponta intr-o situatie mizerabila atit la nivel international cit si intern, pentru ca ar fi atras atentia populatiei, de la cel mai inalt nivel posibil, ca in Romania se incalca legile, principiile democratice, statul de drept. Toata reactia UE s-a rezumat la niste bobaneli dupa care s-a asternut o liniste aproape perfecta si perfect convenabila tradatorilor si hotilor din Romania.

Economic liderii UE nu au fost onesti sa explice faptul ca aderarea unei tari nepregatite si care e foarte jos fata de media tarilor UE, nu poate fi eficienta. Romanii cei saraci nu pot fi competitivi in competitia cu vecinii bogati. Industria romaneasca, intreprinzatorii si agricultorii dau faliment in fata corporatiilor vestice. Cind alearga un cal si un ponei in cursa, intotdeauna poneiul va pierde.

Asta e vina occidentalilor si e mare. Noi cind am aderat la Uniunea Europeana, speram ca aderam la o structura care sa ne garanteze progresul democratic si economic. Speram ca aderam la o structura care sa ne ajute si nu care sa doar sa profite.

Forta de munca ieftina, forta de munca..., piata de desfacere asemenea...neicusorule etc.

@Marin2134 19.24

- tzi-aduc io' , da' n-am pahar , trebuie sa pui gura la ... shtutz , glumetzule! :o)))

"Violente la Chisinau: Protestatarii furiosi au intrat in Parlament - LIVE"

Lui Basescu intai, ca-i cu mine aici! Sa zica el

daca-i bun!
Tu cu cine te certi? Am scapat de unul si am dat de tat-su? Hai, da o tura si pe la ceilalti, nu sta numai langa mine!

Ca sa vezi...

"18:15 - Oamenii au reusit sa deschida cu o ranga o usa a Parlamentului si vor sa intre peste parlamentari."
Asa se face demacratzia,mai nou.
Pun pariu, daca rusofonii faceau asa (oricum ei fac altfel. si mai dur!), postacii de serviciu eru foc si para (oricum sunt!). Dar, totusi...asta e democratia de tip...UE?

 

@Dacos

Nu m-ar mira sa fie mana elementelor proruse, intr-adevar e stilul lor de a starpi prin forta orice incercare de independenta. Moldova este importanta pentru Putin, o sa o lase greu din mana.

Politrucii, Republica Moldova, Romania si Rusia

Rusia e interesata in mod special ca Moldova sa nu intre in sfera de influenta vestica.

Cum in Romania euroscepticismul creste, acest lucru ar putea garanta Rusiei faptul ca apropierea de Romania nu insemna neaparat aderarea Republicii Moldova la structurile europene.

O apropiere a Republicii Moldova de Romania, cu acordul Rusiei si nu impotriva vointei Rusiei, e mult mai profitabila atit pentru Romania si Republica Moldova, cit si pentru Rusia in conditiile de mai sus.

Ca sa faci insa asa ceva, ai nevoie insa de buni diplomati. Daca incepi sa pui problema in termenii vestici clasici "rusii sint rai", normal ca nu vei putea avea o relatie civilizata cu rusii. Daca tu pornesti de la asemenea premize, e imposibil sa poti sa fii acceptabil pentru orice fel de relatie diplomatica serioasa. Apropierea Romaniei de Republica Moldova, in mod clar insa, necesita o relatie diplomatica cu Rusia care sa fie stabila si serioasa, lucru pe care politrucii actuali din Romania nu pot sa-l obtina, nu se pricep sa-l obtina si nici nu vor sa-l obtina.

Problema e ca politrucii din Romania, in loc sa urmareasca interesul national, pleaca capul si ne predau puterilor occidentale, pentru a-si apara interesele personale prin coruptie, coruptie la care, iata, vesticii inchid ochii, pentru ca le convine. Ei vor care Romania sa fie pro-occidentala iar daca asta se poate obtine prin coruptie, mai da-le naibii de principii democratice si stat de drept. Colaboram cu coruptii din Romania si ne descurcam noi. Asta e politica in Uniunea Europeana si astea sint garantiile democratice pe care ni le ofera ei. Isi pun marionetele sa conduca Romania pentru ca, cu ajutorul lor, cred ei ca ar putea obtine diluarea si dizolvarea statului roman in structura lor haotica si dictatoriala.

Fiecare masura pe care liderii Uniunii Europene o iau in detrimentul interesului national al Romaniei si al oricarui stat membru, este inca o caramida scoasa din fundatia UE. Prin ceea ce fac politrucii nu fac decit sa intareasca sentimentul national si lupta pentru independenta.

Daca va trebui sa ne recistigam independenta inca o data, o vom face!

@Marin2134 20.44

- base n-a cerut nimic pe site , tzie tzi s-a uscat gura ! nu face pe batzosu cu mine ca nu tzine ! :o(((

"Haos la Chisinau: Proteste violente, Timofti a amanat investitura Guvernului LIVE"

Dupa actiunile de astazi

vizita lui Nuland la mosie a fost doar pentru avertizarea Romaniei sa nu se bage ca partida e pierduta pentru americani in zona Bielarusia-Ucraina-Moldova-Marea Neagra.Polonezii au dat-o putin afara nefiind primita la vorba nici la nivel de ministru de externe iar daca romanii au o atitudine fatisa de sustinere a mafiei proeuropene de tip romanesc americanii pierd singurul cap de pod din sud estul Europei.Adica locul unde s-a rasturnat caruta cu...intelepti.Situatia furturilor de bani imprumutati de politruci este si in Romania identica.Mai e nevoie doar de o scanteie sa explodeze si tare cred ca Kiolannis Voda isi face bagajele nu pentru Lac 3 ci pentru Miami.Dupa stagiul de 3 saptamani la Langley,dna Carmen a stat la soare si a fost unsa de antrenor cu Bronzol,maimarii europenesti i-au inchis usile in nas.Observati ca nu se practica prin Franta ca Presedintele Republicii sa-si primeasca cu fast si covor propriul cetatean,adica pe Csiokolos Bruxelezu,cat timp Romania are presedinte in exercitiu.Asta inseamna ca nu-l mai are.Prietenii rusesti stiu de ce.

 

Pentru nostalgicii comunismului

Ginditi-va bine, da bine de tot. Opriti-va 5 min din ceea ce faceti si ginditi-va, amintiti-va. Cu ce bani s-a ridicat socialismul lui Ceausescu in decada '65-'75? Banii rusilor? Cu ce bani s-a trait fain si frumos, s-au ridicat fabrici si uzine, blocuri si cartiere intregi, Portile de Fier si celelalte zeci de hidrocentrale? Cu ce bani s-au construit vreo 400-500 de nave comerciale (cargouri de marfuri generale intr-o vreme cind se raspindeau portcontainerele)? Cu munca colectivistuli? Cu bani de pe IMS-urile vindute in Cuba? Combinatul de la Galati ridicat sa mearga doar cu materii prime si energie de import. Un monstru la Slatina construit sa vinda aluminiu la pret de dumping. Un monstru la Calarasi construit inainte de a ne gasi o piata pentru marfa produsa acolo. Da-i romanului mintea de pe urma. "Urma" aia inca n-a venit. Romanul tot "smecher" a ramas.
Cu ce ne-au ajutat rusii ca sa ne platim datoriile catre americani ( catre FMI mai tirziu)? Cu CAER? Ei isi prevazusera falimentul tocmai din perioada aia. D-aia a aparut Gorbaciov pe lume, sa caute o solutie. Ceausescu ne voia "nealiniati". Nici cu Moskova (vorbeste lumea) nici cu Washington. Nord-coreeni sint nealiniati. Asa cred ei.

 

felixthecat

ori te ai nascut ieri ,ori te ai nascut asa cum a te a dat dumnezeu si nu ai mai inteles nimic din anii traiti pe timpul lui Ceausescu.mai ai un pic si strigi Gidea Pressident!

sa fie Gidea

Poate romanii il merita.
Anii '70 poate au fost anii cei mai frumosi din viata mea. dar ce stiam eu pe vremea aia? Stiam ca traiesc in cea mai buna societate din lume, ca nu se impusca lumea pe strada, ca tinerii nu se drogheaza sau sint trimisi la razboi (in Afganistan spre exemplu). Dar nu stiam exact de ce imi poveste bunicul de razboiul cu rusii (trebuie ca era de cele mai multe ori beat, ca noi ne-am batut cu nemtii), nu stiam ca aveam rude care au infundat puscariile comuniste (ca-mi stricam "imaginea" de provenienta "santoasa"). Mai tirziu nu stiam de ce trebuie sa stau la coada pentru piine, ulei si zahar, pe urma pentru mai orice insemna mincare. Mai tirziu nu stiam de ce trebuie sa traim in frig si intuneric pentru niste datorii de care nu prea ne-a spus nimeni de ce si cum le-am facut? Nu stiam de ce trebuia sa merg cu toata clasa pe cimp la culesul porumbului, ca doar am copilarit vara la tara, si-am urcat din cind in cind si pe cite o Glorie care recolta porumbul. Nu stiam cum puteam sa-mi apar tara cind eram soldat in termen , cind camioanele n-aveau combustibil.
Romanul are memoria scurta. Priceperea pe masura. Asa ca hai sa batem cimpii, despre cine-s buni si cine-s rai. Iar noi mai destepti ca oricine, si nascuti in "gradina Maicii Domnului" am fi in stare sa ne facem rostul cu mina noastra.

sigur tov imikimi,hai sa strigam haide Ceausescu

haide Putin(pentru Moldova)si sa ne intoarcem inapoi la binevacerile perechi Ceauscu,iti amintesti din ele?cozi de 400/500 de oameni la carne,1 kg de faina,unu de zahar si unu de ulei de persoana pe luna,in provincie era si mai rau,painea rationalizata si curentul electric(la 12 noaptea era stingerea)sau poate tu tovarasu nu cunosti astea,mergeai la alimentara partidului de la Floreasca si strigai ce bine e in socialism
P.S un sfat asa cum dai tu la alti,dute nene si plimba ursu,zilele alea nu mai se intorc

Ceausescu, Romania, banii si traiul greu din anii 80

Uite o tema de meditatie. Ceausescu terminase de platit datoria in 89. Incepind din 1990 ar fi urmat sa intre bani, multi bani. Romania nu mai avea de achitat datorii.

Desigur Ceausescu a facut o multime de greseli economice. Asta e incontestabil.

Acum intrebarea ? Ce ar fi facut Ceausescu cu banii pe care Romania ii incasa dupa 89 ?

Evident ca megalomania lui s-ar fi agravat cu virsta. Trecind insa peste asta Romania era tara lui si puterea lui si avea interesul sa investeasca in ea. Romania nu era o tara izolata. Avea relatii externe puternice.

In Romania nu s-a produs calitate din 2 motive: 1. Mentalitatea nu era potrivita pentru a forma un cult pentru calitate. 2. Romania nu avea bani si nu producea calitate pentru ca se platea datoria in anii 80. Acest lucru insa s-ar fi schimbat brusc in 1990.

Ceausescu a cazut in 89 pentru ca daca nu cadea, in Romania ar fi intrat bani multi si, plauzibil, romanilor ar fi inceput sa le fie mai bine. Era deci posibil sa nu mai cada deloc sau sa fie mult mai greu de dat jos.

Deci, cind vorbim de Ceausescu, nu trebuie sa privim lucrurile doar din punctul de vedere al unei tari comuniste subdezvoltate. Nu este exclus ca Romania sa fi urmat un parcurs similar cu al Chinei.

Toata lumea stie ca, China nu a produs calitate multa vreme. Ca mare exportator de produse ieftine si-a dezvoltat capacitatile de productie si inevitabil au aparut si clienti care au vrut calitate. Desi producatorul chinez nu era format sa ofere calitate, de dragul clintului si al banilor mai multi platiti pentru o calitate mai buna, chinezii au inceput sa produca si calitate. Iata ca azi, foarte multe din produsele din lume sint fabricate in China si multe sint de o calitate cit se poate de decenta(produse IT occidentale de exemplu). Aceasta stare de fapt a modificat radical mentalitatea producatorului chinez in sensul cultivarii si intretinerii unui cult pentru calitate si pentru respectarea ei.

Foarte probabil daca in Romania ar fi intrat bani multi mai multi ani la rind, Romania ar fi luat-o pe un traseu de acest tip. E o evolutie economica naturala pina la urma.

de unde basca iliescului

sa intre bani in Romania?
Ai idee ce performanta ar fi putut scoate industria romaneasca cu cheful nebun de munca al romanului? Asta pentru ca muncitorul trebuia platit. Ca sa-l platesti tre' sa vinzi. Ca sa vinzi tre' sa ai ce vinde. De unde bani? din petrolul lui Gadafi si al lui Saddam? Pai in '91 Saddam si-a dat foc la valiza.
Degeaba a fost vinduta industria la fier vechi? Ce-a lipsit? Pai tocmai patriotismul la care face referire lucica2008. De la proletarul care vota cu "ai nostrii", pina la "ai nostrii" ca brazii care s-au vazut scapati de un nebun ca sa-si faca ei de cap.
Care a gfost prima mare grija a romanului in '90, si Iliescu a raspuns Ok? Simbata libera. Eram in *ahat pina la urechi si noi visam la simbata libera, la distractii si la alte prostii. Ne aducem aminte de tsatsele care indemnau minerii sa cotonogeasca tinerii in Piata Universitatii? Ne aducem aminte de contra manifestatiile pornite impotriva manifestatilor studentesti? Asta-i patriotismul omului de rind. Patriotismul trece prin burta. Politicienii corupti s-au nascut in Romania, din familii de romani.
"Cu noi prin noi" batea cimpii unul de la Romania Tare. Un partid care nu stie decit sa injure dupa tonul unui alt mare "patriot" roman.
@Lucian2008. Patriot e ala de-l ai in avatar. Am invatat a scrie in limba romana intr-o scoala ridicata de mina lui. Citi repara o scoala din banii lor in ziua de azi? Patriotismul pleaca din educatie. Ce educatie se mai face in Romania mileniului 3?

Prorusii vor anticipate, "proeuropenii" vor sa jefuiasca mai departe

Nici una din cele doua tabere de gorobetzi nu sunt cinstiti si nu sunt interesati de unirea cu Romania - Asa ca lasati-i pe acesti primitivi dezradacinati sa se cotonogeasca intre dansii

 

Lucica neicusorule

Nu stiu cu cine votezi matale da citeste-l pe Caragiale, si vezi unde intra Catavencu in gindirea matale.
Guvern patriot? Un rege neamt mai patriot decit orice guvern am avut in Romania moderna. Romania a fost, este si va mai fi de acum incolo plina de patrioti. De circiuma. De micul ecran. De partid. Degeaba...

 

@Miscarea Tehnocrata

Sunt si nu sunt de acord cu tine. Sunt de acord ca in Republica Molova solutia este o conducere unitara, respectiv una care sa impace si pe prorusi si pe proeuropeni, altfel nu se poate pentru ca se ajunge la haousul care e in momentul de fata. Insa, sa stii ca mie mi-e drag conceptul care sta la baza UE, este unul pe care eu il consider modern si de viitor. Posibil ca din UE sa iasa altceva decat ceea ce se spune, dar deocamdata este o idee de care putem sa ne agatam, un ideal demn de urmat.Sigur ca e greu de renuntat la tot ce tine de elementul national, e greu de renuntat la aroganta, caracteristica unor state cu Marea Britanie, Franta, e greu sa te afirmi in fata celor mai puternici decat tine si sa-ti susti interesele, dar nu imposibil. Singuri in lume nu putem fi in momentul de fata, chiar si turcii urmaresc in viitor adevararea la UE. Pana gasm o alta forma de organizare care sa ne primda mai bine,care sa cuprinda interesele toturor, care sa mearag in principal pe o idee umanista si apoi pe una economico-financiara, zic ca UE merita sustinuta.

Idealurile sint idealuri si realitatile realitati

Ceea ce afirmi tu, este un ideal al unei Uniuni Europene condusa de oameni responsabili. Este visul european promovat de politicienii din vest timp de zeci si zeci de ani.

Problema este ca, odata cu criza reala a imigratiei(care este mai veche decit ce se vede acum - e veche de 30 de ani - ce vedem acum e doar un soc de moment provocat de situatia grava din Orientul Mijlociu, soc care insa a trezit oamenii la realitate) a inceput sa se dezbata serios problema. Acum se vede cit de iresponsabile au fost politicile duse de vestici in Uniunea Europeana. Au stimulat imigratia masiva si acum, cind au inceput sa vina imigrantii cu milioanele, s-au trezit ca e grava treaba si vor sa-i imparta si in tarile din est. Tarile din est insa, nu au nici o vina pentru politicile iresponsabile duse de altii.

Problema e imensa si singura cale de gestionare rezonabila a ei este, nu sa fie extinsa, ci localizata acolo unde e.

Daca vesticii vroiau sa aiba o Europa unita ar fi trebuit sa procedeze de asa maniera incit sa-i asigure securitatea. Ei au ales sa distruga securitatea in numele unor politici idealiste, nerealiste si ale caror consecinte se vad foarte bine. Uniunea Europeana e in pragul razboiului civil. Se formeaza grupari ideologice anti-imigratie care isi sporesc influenta in anumite zone si care intra in conflict(momentan doar ideologic dar impins la extrem) cu grupurile de imigranti enclavizati in suburbii. Ca sa fie problema de complexitate maxima avem un joc complex intre doua entitati care implica aspectul religios, cultural, educational si economic(imigrantii saraci si salbaticiti din suburbiile si cartierele enclavizate ale marilor orase din vestul Europei).

Politicienii vestici au spus una(idealul) si au facut alta (l-au compromis distrugind securitatea).

Solutia la vestici nu stim care este, dar stim care este la noi: Sa nu importam problema de la ei sub nici o forma si pentru nici un motiv sau ideal.

Idealul Europei Unite s-a facut deja tandari si asta se vede in zidul care se ridica intre est si vest. Se vede de exemplu in razboiul cotelor pentru distribuirea imigrantilor care se pare ca este cistigat de est. Pentru ca Uniunea Europeana sa nu se dezintegreze, vestul trebuie fortat sa-si pastreze imigrantii pe care de zeci de ani ii invita.

Nu e vorba ca avem ceva impotriva vestului in sine, dar e vorba ca nu ne putem permite luxul sa importam un risc colosal la adresa securitatii nationale a Romaniei, de dragul Uniunii Europene! Vestul sa suporte consecintele faptelor lor, nu altii.

I-au proptit pe Johannis si pe executantul Ciolos la pupitrul de comanda si incearca sa aduca Romania sub control, sub cizma vestica.

Cu fiecare actiune a lui Ciolos nationalismul in Romania se intareste si nu ma refer aici la cel extremist. E un nationalism ne-extremist dar energic.

Romania nu trebuie sa cedeze nici unor presiuni din est sau din vest sub nici o forma si sub nici un motiv.

Vesticii au mai putzin nevoie de o Europa mare, ci

noi, orientalii avem nevoie de o Europa Mare.
Cu noi inauntru, bineintzeles.
Ca sa scapam de Rusia Mare.

Salam Cu Soia

Tie poate sa ti explice omu de o mie de ori ca totsalamcusoia ramii

Republica Moldova - @ DR. Strangelo - Ai luat-o pe aratura !

E greu sa sustii pe cineva acum in Republica Moldova. Unica solutie este sa se adune oamenii rationali.

A fi acum in Republica Moldova pro-rus sau pro-vest e sinucidere politica ! Fiecare tabara are un numar semnificativ de suporteri si in mod clar asta nu poate sa mai ramina un criteriu valid pentru ca tara sa poata fi guvernata.

Atit pro-europenii cit si pro-rusii(anti-UE) sint sustinute din spate de grupuri de interese si oligarhie.

Pro-europenii sint acuzati de faptul ca au participat la furtul miliardului, lucru care compromite tot pro-europenismul si care le da apa la moara multor anti-europeni.

Pe de alta parte e la fel de adevarat ca Uniunea Europeana nu e deloc ceea ce am crezut noi ca e si cu atit mai putin ce cred basarabenii ca e. Uniunea Europeana e un mecanism manipulator care urmareste sa concentreze puterea suverana a statelor independente in miinile citorva persoane care nu sint alese si atit.

Din punctul asta de vedere integrarea Romaniei si Republicii Moldova in UE este mai degraba periculoasa, decit utila. Nu ne putem permite sa pierdem controlul teritoriilor, resurselor, legilor noastre etc. in favoarea unor straini care nu au cum sa ne respecte ca natie, pentru simplul fapt ca fac parte din alte natii.

Uniunea Europeana este un imperiu care se agrega prin manipulare (desigur, fara ca acest lucru sa fie evident) si strivirea intereselor nationale ale statelor membre.

Pentru manipulare sint utilizate teme/probleme serioase, cum ar fi cea a imigratiei, care insa au aparut din cauza incompetentei leadership-ului politic al Uniunii Europene si principalelor state/marilor puteri din UE.

Revenind la Republica Moldova, este clar ca solutia la problema, nu poate fi antagonismul politic pro-est/pro-vest, in conditiile in care exista un numar semnificativ de oponenti pentru fiecare din aceste 2 orientari. E nevoie de o solutie alternativa.

 

Ce ironie !

Hotii miliardului, auto-declarati pro-europeni, vor sa fie aparati de asaltul fortelor pro-ruse !

Cum de cine ? De Europa !

Republica Moldova - @ DR. Strangelo - Ai luat-o pe aratura 2!

Faptul ca sub guvernarea pro-europeana s-a furat miliardul e arhicunoscut (de catre cei care sint la curent cu evolutiile din Republica Moldova) si nu e constestat nici macar de liderii politici pro-europeni !

Adica pe intelesul tau (DR.Strangelo), nici macar cei acuzati ca au permis furtul miliardului, nu neaga acest lucru.

In conditiile astea te faci de ris daca sustii contrariul!

Revenind la chestiune, este absolut clar ca e nevoie de solutii noi in problemele regionale ale Europei de Est, pentru ca cele traditionale, care se bazeaza pe balansarea violenta dintre ideologiile pro-est si pro-vest au devenit total contra-productive.

Este evident faptul ca est-europenii au o istorie diferita si un alt mod de intelegere a problemelor decit vesticii. Se observa foarte bine si in realitatea de zi cu zi. Balamucul din vest nu e prezent si in estul Europei si nici nu trebuie sa fie.

Est-europenii au trait in vremurile recente atit comunismul, cit si capitalismul (in cazul unora ca Romania, Reopublica Moldova si Bulgaria, esuat, in cazul Poloniei, Ungariei, Cehiei etc.,mai reusit) si drept urmare, noi, est-europenii, avem experientele ambelor sisteme(ma refer acum in mod special de tarile in care capitalismul a esuat), lucru care ne da un avantaj urias fata de vestici, care nu au avut parte de comunism si care nu prea inteleg nici consecintele acestuia pe termen lung. Ei vin si impun solutii in mod arbitrar fara sa inteleaga insa problemele de mentalitate care exista in Romania, Republica Moldova, Bulgaria etc.

Noi, est-europenii, trebuie sa ne folosim de acest avantaj pe care il avem.

E adevarat ca Romania e mai avansata din punctul de vedere al acestor chestiuni decit Bulgaria si Republica Moldova si asta se vede foarte clar in numarul de euro-sceptici/pro-vestici care in Romania este in crestere, dar si aceste tari recupereaza.

Se vede din ce in ce mai clar si in Republica Moldova si Bulgaria ca lupta incepe sa se duca, la fel ca in Romania, impotriva intregii clase politice, care este considerata corupta. In Bulgaria si Republica Moldova coruptia este uriasa si lupta impotriva coruptiei lasa foarte mult de dorit. Pe masura insa ce trece timpul, lucrurile tind sa se apropie de evolutia din Romania.

Oamenii se lamuresc de faptul ca, paradisurile promise unele ca alternativa la altele, sint false si ca faptul ca refuzi sa mergi la trena estului sau vestului, nu-l face in nici un caz nici pe unul si nici pe altul de preferat.

Vorba romanului "din lac in put!".

 

tl;dr - vorba multa, saracia "miscarii tehnocrate"

In esenta, moldovenii de dincolo de Prut trebuie sa aleaga intre Romania si Rusia - Tertium non datur (a treia cale nu exista) - Statul roman nu a facut nimic concret pentru a atrage Moldova in sfera sa de influenta (electricitate, gaze, banci, afaceri, etc.) - Talharii care au furat miliardul si-au pus singuri eticheta de de "proeuropeni" - Romanii i-au girat ca nataraii

O noua Romanie

Romania are nevoie de politicieni pragmatici, creativi, abili si corecti care sa stie sa speculeze contextul politic international in favoarea Romaniei, care sa urmareasca interesul national si nu interese personale si ale grupurilor de interese.

Asemenea oameni exista. E nevoie insa ca lucrurile sa se coaguleze mai bine, ca efortul pentru reconstructie sa fie facut de mai multi in acelasi timp, ca mesajele sa percuteze mai adinc in societate, pina la oamenii de la talpa tarii.

Romania se ridica deja si asta se vede cu ochiul liber. Tot mai multi incep sa inteleaga si sa traga in acelasi sens. Trebuie marit ritmul si amplificata forta.

Oamenii dezbat, oamenii inteleg, oamenii spun mai departe.

Asa se ridica o tara si pentru acest scop trebuie sa lucreze fiecare dintre noi!

"...vorba multa, saracia "miscarii tehnocrate""

Daca nu prin rationamente, explicatii rationale, ceva poate fi dezbatut, explicat, reluari de explicatii - cu alte cuvinte, din alte puncte de vedere,

atunci prin ce se poate discuta?

Ti se par normale, doar sarcasmele, injuraturile "discutiile" spirituale, monosilabele, exclamatiile, vocalizele, ori "parantezele, ...ori saraciile de genul,

"tzi-aduc io' , da' n-am pahar , trebuie sa pui gura la ... shtutz , glumetzule! :o)))"

"nu face pe batzosu cu mine ca nu tzine ! :o((("

PS: Vezi mai sus mai multe moNstre ale utilizatorului niculaeda Rank user: x5

amice trollheim,

Basarabenii, adicatalea moldovenii de dincolo de apa Prutului, nu au de ales intre Romania si Rusia. Au de ales intre prosperitatea visata si realitatea care se dovedeste a fi taman contrarie. Prosperitatea le-a fost doar promisa si-atat. Realitatea e aia ca au fost furati la greu taman de catre cei care le-au promis prosperitatea. Vrei sa mai aiba incredere in ei? Eu nu as mai avea!

Atragerea Basarabiei in sfera de influenta a Romaniei ar fi trebuit facuta acum vreo 25 de ani. Cand vremurile si conjuncturile erau cu totul altele. Dar NU a existat vreun interes. Si nici directive nu s-au dat in acest sens, din partea "sefilor". Europeni. Si mondiali.

Si-n fine: eticheta de "pro-europeni" nu si-au pus-o chiar singuri, cu de la sine putere, talharii aia de la Chisinau. Au avut cerere aprobata si parafata la nivel european. Au avut consimtamant si sprijin din partea marilor state europene. Daca ar fi fost altfel, daca aia de la Chisinau si-ar fi insusit vreun titlu de "pro-european" asa, doar de capul lor, fii convins ca mai-marii Europei i-ar fi contestat din start si i-ar fi catalogat public drept impostori. Iar pentru miliardul ciordit, nu numai romanii i-au girat "ca nataraii", asa cum afirmi, ci i-au girat cam toate marile puteri europene. Care i-au sustinut si i-au aprobat. Si nu stiu daca chiar "ca nataraii", adica in necunostinta de cauza, sau constient si din interes. Sau crezi cumva, amice trollheim, ca prin Europa larga si civilizata nu se poarta interesul si comisionul dat drept spaga?


Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor