Ziare.com

Planul B al Rusiei: Dezmembrarea Ucrainei

   

Planul B al Rusiei: Dezmembrarea Ucrainei
Rusia nu doreste sa scape de sub control Ucraina si se pregateste serios pentru posibilitatea ca aceasta tara sa intre pe o traiectorie europeana.

Una din posibilitatile evaluate la Moscvova este dezmembrarea Ucrainei, in asa fel incat o parte sa ramana sub influenta Rusiei, una sa ramnaa neutra si o a treia sa se alature, intr-un viitor mai mult sau mai putin apropiat, Uniunii Europene, scrie publicatia ucraineana Zerkalo Nedeli.

Autorul comentariului "Planul B" arata ca la Kiev se vorbeste, in cercurile unor experti, politicieni si rusi, de posibilitatea divizarii Ucrainei de catre Rusia. Ar fi vorba despre o idee mai veche, lansata in 2009 de o revista italiana de geopolitica.

Potrivit planului, trei regiuni ucrainene din estul tarii, Donetk, Luhansk, Harkov, ar urma sa se integreze deplin in Rusia. Crimeea, centrul si sudul Ucrainei ar ramane neutre, un fel de zona-tampon. In fine, alte cinci regiuni vestice ale tarii ar ramane libere sa se indrepte unde doresc, cel mai probabil catre NATO si UE.

Publicatia arata ca la Moscova se constientizeaza ca dezintegrarea Ucrainei nu poate avea loc peste noapte si trebuiesc, mai intai, facuti unii pasi complicati, printre care federalizarea, ce implica divizarea aparatului de stat, transferul capitalei la Harkov sau Donetk, etc.

In paralel ar urma sa fie pregatita populatia din punct de vedere psihologic. Urmeaza definirea, potrivit legii internationale, a termenilor dezmembrarii, consultarile cu jucatorii-cheie regionali si internationali.

Multe din aceste posibile evolutii depind de miscarea protestatara ucraineana si de felul in care se va desfasura olimpiada de la Soci.



Luni, 30 Decembrie 2013, ora 17:31
Sursa: Ziare.com
Autor:Ana Ilie

Articol citit de 6842 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
 
31 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Chiar depind evolutiile astea de olimpiada de la Soci?

...Sincer, n-as fi crezut! :-))

 

A dezmembra Ucraina, pentru colosul urs inseamna

a pierde o parte din ea. Putin mai degraba transforma Ucraina intr-o noua Sirie decat sa renunte la o parte din ea.

 

Acum,depinde,doctore !

...greu de crezut dar daca Rusia pune ghiara pe partea estica a Ukrainei,vesticii,pentru a nu mai avea batai de cap,jumatatea nordica se realipeste Poloniei,jumatatea sudica Romaniei (stie oricine ca Romania si Polonia au avut granita comuna).
Greu de crezut un asemenea scenariu insa,facute jocurile in acest fel,Rusia nu poate invada fara repercusiuni majore,teritoriile a doua state membre EU si NATO.
Crede-ma,este un scenariu ipotetic, o gandire de viitor pe o tabla de sah politic imaginara ! (..dar nu sti niciodata cum muta "nebunul" !).

De acord cu această posibilitate.

Mai ales că in decursul secolelor,au fost sufleteste si chiar prin granite,dezbinati fată de actualele granite.
Cel putin,ce era teritoriu polonez si ce era si al Ţării Romanesti,parcă dă altă vigoare Romaniei si Poloniei in cadrul UE...
Dar nu cred că e de acord nici Rusia,dar mai ales Germania ca mare putere in UE!

Cu Ianukovici nu se stie ....

Au avut si ucrainienii
70% ai lor de au facut makatul praf ....
Ii calca acum rusii in picioare ....

Jos labele de pe Ucraina!

Rusi, carati-va acasa!

Doctore, lasand la o parte dorintele Rusiei, Ucraina este...

...un stat artificial, din petice. Asta nu inseamna ca ucrainenii nu merita sa aiba statul lor, iar situatia actuala este consecinta direscta a existentei URSS, Teritoriile cucerite dupa razboiul mondial in Sud-Vest trebuiau alipite si nu puteau fi alipite decat la Ucraina si Bielorusia. In plus, Stalin era mare mester in a crea "republici sovietice" unde sa existe o masa de rusi pentru a contracara eventuale nationalisme locale. Si uite asa s-a trezit Ucraina "mare", consecinta a imperialismului sovietc. Dezmembrarea Ucrainei, daca se face prin relativ consens al actualei populatii, nu ar insemna decat intrarea in NORMAL, incetarea tensiunilor inter-etnice, inceputul unui proces real de dezvoltarea a statului si natiunii ucrainene.
Este de fapt ce se intampla in mic in "republica" Moldova, unde Transnistria are acelasi rol ca zona estica din Ucraina. Asa cum Transnistria trebuie sa ramana afara din Moldova, la fel partea de Est a Ucrainei trebuie sa ramana in afara Ucrainei pentru ca sa existe in aceste doua tari un popor normal, nu un "melange" rusesc-

Ai dreptate,

Aven noi la ukraineni, au si polonezii destul si daca imi aduc bine aminte chiar si slovacii.

Nu mor cainii cand vor cainii !

Unii va cramponati de trecutul istoric al unor state,acum in cazul ukrainei,cand afirmati ca dezmembrarea unei tari se face pentru ca e formata din teritoriile altor astate.Oare chiar credeti ca-i intereseaza pe magnatii lumii care impart pietele energetice si de desfacere de trecutul istoric al unei tari?
In cazul ukrainei de exemplu, ca si in cazul romaniei, tara poate fi dezmembrata numai daca este condusa de partide politice extrem de corupte care din interese bine cunoscute unii trag cu o putere altii cu alta.In cazul ukrainei este simplu de inteles.La coruptia exagerata a partidelor politice, unii sunt finantati de rusi altii de occident iar intr-un final se rupe tara.
Cel mai trist este faptul ca politicienii de la Bucuresti nu au inteles un lucru si anume:
-Pe rusia nu te poti baza sa-ti acorde protectie.
Vreti sa va convingeti,uitati-va in istoria lor din ultimii 100 de ani si vEti vedea ce sa intamplat cu tarile care au avut protectorat/prietenie/aliante cu rusia.Aratatim o tara sau un partid de guvernamant care a avut mare alianta cu rusia si a terminat-o bine.Sa nu mergem prea mult in istorie:
Unde este India,aliatul urss de prin anii 1964,unde este egiptul,peru,chile,etiopia,libia si gaddafi,unde este Yugoslavia si Milosovici.Da,pentru moment rusia reuseste sa faca fata unor situatii dificile.A acordat ukrrainei un imprumut de 15 miliarde de dolari si gaze cu 30% mai ieftine, numai sa nu intre in UE,si , sunt ukrainienii oameni rezolvati si pusi la punct cu asta?!
Ce sunt 15 miliarde cand o tara ca ukraina are nevoie de cel putin 500 de miliarde ca sa ajunga la zero si apoi sa inceapa sa-si faureze un standard normal de viata?

Eu sunt "PENTRU'' sa le primim pe ucrainience

la noi .
Sunt frumoase si cuminti .
Sa vina sa ne integram in absolut !

Acest scenariu "pandeste" si Romania !

...regionalizarea "Made in USL (via Dragnea)",duce vioi catre o rupere a Romaniei,catre infiintarea unor "Baronate" cu orientari diferite !
Rusii nu vor precupeti nici un efort de a baga bete-n roate R.Moldova,de a starni zazanie,de a sprijini in taina iredentismul maghiar ,....si multe alte formule prin care sa submineze Romania !
Cata vreme avem un prim-ministru si un presedinte de onoare al PSD cu apucaturi rusofile,o clica de parlamentari cu dosare penale,....sigur vor trage de haturi catre EST,unde politica este de a proteja pana la sange,de a acoperi faradelegile tuturor celor care aduleaza ideologia comunista !!!
Sa speram ca romanii se vor convinge (prin ianuarie-februarie) ca solutia redresarii (schimbarii), este o schimbare radicala,necesara dar de neamanat !
In Ianuarie,Justitia trebuie sa incheie cazuri GRELE !
Sa o faca asa cum scrie in Legi si Coduri ;...fara amanari si fara rezolutii halucinante !
Ai furat,ai mintit,ai inselat,ai profitat,ai ucis,ai violat,ai jignit....pedepsit in functie de gravitate.....in spatele gratiilor,nu acasa bine-mersi !
Proiectul "Dragnea",nu uitati ce spun eu acum,....multa bataie de cap va aduce ! Chiar posibilitatea izbucnirii unui conflict intern (un fratricid) !

 

@Ghilotina

- absolut produc suedezii ! lol . un an nou mai bun ghilo !

@Stan,17:51

...cateva acte de terorism,viclean bagate,pot "trage" in jos Ukraina,care acum nu are sprijin European dar pentru o "clarificare" rapida...il pot oferi rusii !
Pe parsivismul sovietic....sa nu pariezi cum ca ar fi neutri de unele incidente !

 

Daca vor fi acte de terorism la Soci, vor fi perpetrate...

...tot de cei care au speriat zilele astea Rusia!

Dezmembrarea Ucrainei?

Unde nu da Dumnezeu asa ceva?!

 

Mi se pare mie Patrauleo ca tu vezi "dezmembrarea" asta....

...intr-un mod cam primitiv si pasional!
Citeste postarea mea de la 18:48 ca sa-ti faci o idee mai aproape de realitate!

Pai sa ne luam si noi ce ne apartine, acum e momentul,

Avem Bucovina si Nordul Maramuresului la ukraineni.

 

Omiduta, ma refeream la o dezmembrare consensuata de populatia

...Ucrainei, nu de una traumatica. Ma gandeam la ceva gen separarea Cehiei si Slovaciei. Dupa ce asta devine un fapt, partea de Vest intra in UE si atunci, apartinand aceleiasi familii europene, se pot aranja si problemele astea, atat cu noua Ucraina cat si cu asa zisa republica Moldova. Bineinteles asta se face in timp, ani de zile. Pana atunci sa ne gandim ca trebuie sa facem Romania atractiva pentru romanii din afara, ca asa cum e acum putem obtine eventual unirea cu Bangladesh!

@m.omiduta

- rushii cand fac ceva se gandesc la binele lor si rau' altora , asha ca nu mai spera !

plus teritoriul...

cuprins intre varsarea Nistrului, de-a lungul NV Marii Negre, pana la Chilia veche, adica Basarabia de sud.Cam 12.000kmp

Nu ma

mira deloc acest fapt, o buna parte din populatia Ucrainei este constituita din rusi, originiea Rusiei se trage din acest teritoriu si nu in ultimul rand, e fosta republica sovietica. Intrebarea e care sunt adevaratele intentii ale tovarasului Putin, oare chiar isi doreste sa refaca fosta URSS ? Acelasi Putin declara la un moment dat ca dezmembrarea din 1991 a fost o greseala, drept pentru care, sunt multe interese la mijloc.

 

@robertgabrielpopa

- ce intrebare ! adica cum sa nu-shi doreasca , vrea shi totzi vasalii socialishti dinainte de '89 , vrea tot ! problema e ca e cam complicat !

Ukraina,

trebuie sa dea inapoi ce a luat abuziv de la Republica Moldova,respectiv partea sudica!!!
Metoda ruseasca de a invrajbi vecinii intre ei!!!

 

@m.omiduta la 19:24

...da,stimata colega,ai dreptate !
In partea N-V a tarii ne invecinam cu Slovacia !
Cand am avut acele fruntarii,imi amintesc cum cineva,un copil parca (scria intro poezie,o nuvela,o...ceva !),a strigat : "Traiasca Romania dodoloatza !
Teritoriile romanesti (nu vorbim de cele din vremea lui Burebista;..istorie veche si dinadins nerecunoscuta),ar mai include si ceva din sudul Dobrogei si al R.Moldova !
Eu personal,as cere cu tarie Rusiei sa recunoasca jaful teritorial,distrugerea prin asimilare,retrocedarea tezaurului,recunoasterea romanitatii pe teritoriile abuziv insusite,sa recunoasca ilegalitatea paternitatii pe care o aroga ! (Ti-ai gasit ! Rusul pe ce pune ghiara,nu mai lasa,pe ce nu distruge el,..invrajbeste !).
Astazi,razboiul de acaparare nu se mai duce cu tancul sau cu soldatul beat care trage-n toate punctele cardinale ;razboiul de azi este economic,politic (prin pupilii crescuti in NKVD-via KGB,cu radacini pana in venele "carlanilor",dornici de inavutire mare si raspundere minima !).
Un exemplu al ultimei paranteze este graitor in Romania,prin glasul unei personalitati...fara personalitate !

Un 2014 plin de realizari ,fericire si fara sa-ti calce pragul casei...nici medicii,nici popii ! (Acum,ma-ntelegi,daca din familie,aceste categorii fac parte...se accepta !)
LMA !!!

 

alio, copiatoarea habarnamista anutza lu' ilie...

"Potrivit planului, trei regiuni ucrainene din estul tarii, Donetk, Luhansk, Harkov, ar urma sa se integreze deplin in Rusia" luni, 30 decembrie 2013, ora 17:31
sursa: ziare.com
autor: ana ilie
*************************************
...iesti sfertodocta r.a.u. de tot la geografie: de unde si pana unde "regiunea ucraineana Luhansk" sa se integreze deplin in maica rusie cand numita regiune exista da' lipseste cu desavarsire de pe orice harta?

 

@carrandash (de Genève?)

Te inseli, acea regiune exista; se scrie Lugansk (nu am caractere chirilice la indemana) dar se citeste Luhansk. Orasul are o populatie de aproximativ 450000 loc si a purtat numele de Vorosilovgrad. Regiunea are 26700 kmp si o populatie de 2,25 mil locuitori. Bonnes Fêtes!

 

 

Ghizella, statisticele "vorbeste"

Rusia ta iubita este un imperiu muribund, alcoolismul e fenomen de masa, discapacitatii tineri sunt milioane, durata vietii scade continuu (in special a barbatilor), elementul slav dispare treptat si elementul musulman creste rapid, un imens numar de persoane lucreaza in structurile de forta (politie, agenti, spioni, etc) pentru a face fata terorismului si nemultumirilor populatiei.
Astea nu sunt filme americane Gisella, e statistica. Un articol foarte documentat pe aceasta tema a aparut recent in presa basarabeana, INTR-ADEVAR CUTREMURATOR, Ghizella!

Ucaina!

"Ucraina este un stat artificial.Din suprafata totala cca 35 % apartin Russiei,partea de vest este rapita de la Polonia,cca 25%,Bucovina de Nord,Basarabia de Sud,Transnistria,Tinutul Hotin si Maramuresul istoric de la Romania,Zona Munkacs Ciop si Vinogradov de la Ungaria,si partea de vest cu zona Ujgorod,de la Slovacia. Mai este inclusa,Galitia si tinutul in care locuiescasa numitii "rusini" care nu se considera ucrainieni.Deci suprafata Ucrainei ar fi cam de marimea Belarus.,iar populatia ucraineana cca 14-15 milioane. Asta este Ucraina.Fratilor!" Punct

Speranta ca se va face dreptate intr-o buna zi (Basarabia, Bucovina de Nord, Tinutul Hertei - paminturilor romanesti) ne da putere si rabdare.

"Ceea ce cistiga biruinta asupra lumii este credinta noastra" (Evr. 11, 33.34; 1 Ioan 5,4).

 

Mentalitatea asta este responsabila pentru

ceea ce ste Romania astazi: o tara care exista gratie tolerantei celorlalti. Celerebrarea *** caprei vecinului, ca strategie nationala nu a prea dat roade niciodata. Daca romanii (Romania) cosidera Basarabia, Bucovina de Nord, Tinutul Hertei, etc ca fiind tinuturi romanesti de drep, ar trebui sa mearga la razboi impotriva Ukrainei (si a rusilor!). Chestia ca nu prea e sange in instalatie pentru asa ceva, asa ca asteptam dupa colt, la mica ciupeala, doar-doar ne-o pica vreo para malaiata... Ca in WW2, cand am crezut ca avem de profitat din faptul ca nemtii s-au dus peste rusi. Hop si noi, cica sa recuperam tinuturile de dincolo de Prut. Ca ungurii au luat Ardealul de Nord, nu coteaza. Doar l-am recuperat mai incolo, dupa ce am pierdut iarasi tinuturile de dincolo de Prut. Si-uite-asa...

Si cam ce voiai tu sa faca Romania in 1940 cand...

...toti aliatii traditionali erau la pamant?
Franta tocmai capitulase iar Anglia era sub asediul Luftwaffe dupa dezastrul de la Dunquerque!
Din toate relele l-au ales pe cel mai mic: alianta cu nemtii!
Dar tu te daimare si superior, fara sa gandesti!
E drept, pentru a gandi corect e necesara o oarecare inteligenta si o oarecare cultura generala!



Vezi comentarii inadecvate