Ziare.com

Armata Ucrainei, in stare de alerta. Putin nu se lasa impacat de Obama. Amenintarea razboiului ramane

   

Armata Ucrainei, in stare de alerta. Putin nu se lasa impacat de Obama. Amenintarea razboiului ramane
Presedintele Rusiei, Vladimir Putin, a cerut si a primit aprobarea Parlamentului, sambata, pentru o interventie militara in Crimeea, teritoriu care apartine Ucrainei. Decizia a fost luata in unanimitate, in camera superioara a Parlamentului de la Moscova.

Desi Putin nu a luat inca o decizie, demersul sau a fost criticat de comunitatea internationala si a starnit reactii dure la Kiev. Presedintele interimar al Ucrainei a ordonat armatei sa intre in stare de alerta, avertizand ca interventiile Rusiei vor duce la razboi.

Situatia din Crimeea a devenit tensionata, sambata, cand indivizi cu cagule si avand arme automate au ocupat pozitii in jurul Parlamentului, in Simferopol, iar doua mitraliere au fost instalate pentru apararea sediului Parlamentului regional.

Inca din prima parte a zilei, Rusia a detasat 6.000 de soldati in Crimeea.

Presedintele interimar al Ucrainei, Aleksandr Turcinov, a declarat ca Moscova a demarat "o agresiune militara deschisa" si convocat Consiliului Suprem de Aparare a Tarii (CSAT).

Sambata dupa-amiaza, Moscova anuntase ca trimite trupe in Ucraina, decizie sprijinta de presedintele rus Vladimir Putin si votata ulterior de parlamentari. Motivul invocat este apararea flotei de la Marea Neagra, stationata in zona, precum si apararea cetatenilor rusi din Ucraina.

Referendumul cu privire la statutul autonomiei peninsulei a fost devansat pentru data de 30 martie.

Ziare.com v-a prezentat in format LIVE TEXT desfasurarea evenimentelor din Crimeea:

23:48 - Presedintele american Barack Obama l-a sunat pe Vladimir Putin, pentru a-si exprima ingrijorarea fata de planurile Rusiei de a interveni militar in Ucraina.

Putin i-a raspuns lui Obama ca este ingrijorat la randul sau din cauza actiunilor "provocatoare si criminale" ale extremistilor de dreapta din Ucraina, care se bucura de sprijinul autoritatilor.

Presedintele Rusiei a subliniat faptul ca exista amenintari reale la viata si sanatatea cetatenilor rusi si a compatriotilor acestora de pe teritoriul Ucrainei.

Acesta a declarat ca, daca violentele vor continua in regiunile din estul Ucrainei si Crimeea, Rusia isi rezerva dreptul de a-si apara interesele sale si ale vorbitorilor de limba rusa din zona.

In replica, Obama i-a spus lui Putin ca ar trebui sa-si protejeze interesele si cetatenii din Ucraina pe cale pasnica, iar o eventuala interventie armata ii va aduce Rusiei deservicii in plan international.

23:07 - Ucraina a cerut NATO sa-i apere integritatea teritoriala.

"Luati in considerare toate posibilitatile pentru a proteja integritatea teritoriala si suveranitatea Ucrainei, poporul ucrainean si centralele nucleare de pe teritoriul tarii", a solicitat ministrul ucrainean de Externe, Sergei Deshchiritsya.

22:54 - "Nu putem sa oprim extinderea acestui abuz. Acum facem un apel la ceilalti garanti ai suveranitatii Ucrainei - Statele Unite, Marea Britanie, Franta si China, astfel incat sa ni se asigure acest lucru. Daca alti lideri ai lumii vor discuta cu Vladimir Putin, exista posibilitatea sa fie prevenita o deteriorare a situatiei", a declarat Iuri Sergheiev, ambasadorul Ucrainei la ONU.

22:49 - Ucraina a solicitat Statelor Unite si altor state membre ale Consiliului de Securitate al ONU ajutor pentru a-si pastra integritatea teritoriala.

22:43 - In cadrul Consiliului de Securitatea al ONU ar putea fi demarata o procedura speciala pentru a supune la vot modul in care se va desfasura sedinta. In vreme ce state precum Marea Britanie, Franta, Statele Unite si Ucraina solicita o sedinta deschisa, Rusia doreste ca intrunirea sa fie una cu usile inchise, transmite un corespondent al Reuters.

22:25 - Doua nave de razboi sub pavilion rusesc au fost reperate in apropiere de Sevastopol, au declarat pentru Interfax surse militare.

22:04 - Fostul premier Iulia Timosenko, eliberata saptamana trecuta din inchisoare, a facut un apel la calm, indemnand cetatenii sa evite provocarile si sa nu cada in capcana in care a cazut Georgia in 2008. De asemenea, aceasta a spus ca Ucraina trebuie sa se alature ONU si Uniunii Europene.

Timosenko: Cand Rusia va trage in Ucraina, va trage in intreaga lume democratica

22:00 - David Cameron, premierul Marii Britanii, avertizeaza ca "nu exista nicio scuza pentru interventia armata in Ucraina. I-am transmis asta presedintelui Vladimir Putin, ieri, cand am vorbit. Trebuie sa ne gandim foarte bine la astfel de actiuni si sa facem tot posibilul sa le temperam, nu sa le escaladam. Ochii lumii sunt atintiti asupra situatiei".

21:50 - O imagine surprinsa in cursul zilei de sambata ilustreaza un grup de calugari ce se roaga pentru soarta Ucrainei. Imaginea a fost facuta in orasul Balaclava, care a fost invadat de tancuri si de militari rusi.



21:45 - Premierul Ucrainei, Arseni Iateniuk, a transmis ca o interventie militara ar duce la razboi si la ruperea oricarei legaturi cu Moscova. Totodata, seful Executivului de la Kiev a spus ca trupele rusesti trebuie sa se intoarca la baza.

21:38 - Presedintele interimar al Ucrainei, Aleksandr Turcinov, a declarat ca Rusia "nu are nicio justificare pentru agresiunile pe care le comite" si a ordonat armatei sa treaca in pozitia de "alerta defensiva".

21:33 - Secretarul General al ONU, Ban Ki-Moon, va avea o discutie pe tema situatiei din Crimeea cu presedintele rus Vladimir Putin, a transmis un purtator de cuvant, potrivit Breakingnews.com.

21:14 - Potrivit unui comunicat al Administratiei Prezidentiale, sedinta de lucru intrunita de urgenta, sambata seara, la Cotroceni, de catre presedintele Traian Basescu s-a incheiat.

Basescu, dupa sedinta de urgenta cu tema Ucraina: Romania nu este afectata direct

"Romania nu este afectata direct de situatia din Ucraina si nu exista riscuri imediate la adresa securitatii nationale a tarii. Romania nu a ridicat gradul de alerta al structurilor de securitate nationala", se arata in documentul citat.

Totodata, bilantul intalnirii presedintelui cu structurile de securitate nationala mai arata ca tara noastra va continua sa fie activa in discutiile cu aliatii pe tema Ucrainei si ca Romania isi va prezenta pozitia in dezbaterile structurilor NATO si UE pe aceasta tema.

21:07 - Secretarul General al NATO, Anders Fogh Rasmussen, precum si Comisarul European Catherine Ashton au solicitat detensionarea urgenta a situatiei din Crimeea, potrivit unor informari remise agentiei Reuters.

21:00 - Russia Today scrie ca apelul facut de grupul extremist "Sector Dreapta", care a cerut mobilizare pentru a face fata trupelor rusesti, reprezinta, de fapt, un mesaj adresat teroristului Doku Umarov, care ar fi indemnat sa se intoarca impotriva propriei tari.

Doku Umarov a coordonat grupurile de militanti in cele doua razboaie cecene si a pus la cale mai multe atacuri, fiind in prezent cel mai cautat terorist al Rusiei.

20:31 - Secretarul american de stat pe probleme de Aparare, Chuck Hagel, a purtat o discutie, sambata, cu omologul sau rus Serghei Soigu. Informatia a fost confirmata pentru Reuters de un oficial american, care a tinut sa precizeze ca Statele Unite merg pe varianta diplomatica a rezolvarii conflictului din Crimeea si nu iau in calcul o interventie a armatei americane in peninsula.

20:17 - O imagine din timpul protestelor proruse din orasul ucrainean Karkov, situat in apropiere de granita cu Rusia, ilustreaza un tanar alaturi de un steag rusesc.



20:00 - Dmitri Peskov, unul dintre purtatorii de cuvant ai Kremlinului, a declarat ca decizia lui Putin de a folosi sau nu forta in Ucraina depinde de modul in care vor evolua lucrurile in tara vecina.

"Sunt convins ca decizia va fi inteleasa in mod corect in Ucraina, dar nu exclud faptul ca ea va fi distorsionata, la fel ca intotdeauna, de presa occidentala, care nu prea a inteles ceea ce se intampla in Ucraina acum sau in trecut", a spus Peskov, potrivit Vocea Rusiei.

De asemenea, el a subliniat faptul ca presedintele dispune de tot arsenalul si de toate dotarile necesare unei interventii armate in forta in tara vecina.

19:39 - Ambasadorul Rusiei in Marea Britanie a fost chemat la sediul Ministerul britanic de Externe. Totodata, oficialii de la Londra le-au cerut cetatenilor britanici aflati in Crimeea sa paraseasca de urgenta teritoriul.

19:35 - Cetatenii ucraineni din Kiev isi exprima mahnirea fata de situatia din Crimeea in fata reporterilor de la The Telegraph, spunand ca Vladimir Putin trebuie sa inceteze cu astfel de actiuni sau ca au rude in peninsula si ca sunt ingrijorati pentru siguranta lor.



19:28 - Dupa o zi plina de tensiuni, un purtator de cuvant de la Kremlin declara ca Rusia spera sa nu existe o escaladare a violentelor, adaugand ca Vladimir Putin nu a luat inca o decizie ferma in ceea ce priveste trimiterea trupelor rusesti in Ucraina.

19:22 - Liderul tatarilor din Crimeea, Refat Cubarov, a facut un apel la populatia apartinand acestei minoritati sa stea acasa si sa nu formeze grupuri de rezistenta. "Literalmente, au mai ramas doar cateva ore pana la catastrofa", a declarat Cubarov, la postul de radio detinut de compania ruseasca Gazprom, Eko Moskvi.

Aproximativ 12% din populatia Crimeei este de origine tatara si este impartita in doua tabere: pro si contra Ianukovici.

19:17 - Presedintele Comisiei Europene, Jose Manuel Barroso, aflat sambata la Berlin, a facut un apel pentru gestionarea situatiei din Crimeea "respectand unitatea si suveranitatea Ucrainei", transmite China.org.

19:11 - De asemenea, ministrii de Externe ai tarilor din UE se vor intruni, la inceputul saptamanii viitoare, pentru a discuta despre situatia din Ucraina.

William Hague, ministrul britanic de Externe, a declarat ca interventia Rusiei in Crimeea reprezinta o amenintare grava pentru suveranitatea, independenta si integritatea teritoriala a Ucrainei.

Hague l-a chemat pe ambasadorul Rusiei in Marea Britanie la discutii, pentru a-si exprima ingrijorarea, arata The Guardian.

18:39 - Consiliul de Securitate al ONU se va intruni de urgenta, sambata seara, la ora 21:00, ora Romaniai, pe tema situatiei tensionate din Ucraina, la initiativa Marii Britanii, informeaza Reuters, citata de Chicago Tribune.

18:27 - Vitali Klitschko, unul dintre principalii lideri pro-Europa din Ucraina, a solicitat Parlamentului "mobilizarea generala", pentru a face fata pericolului interventiei din Rusia.

18:20 - Presedintele Traian Basescu a covocat, sambata seara, o intalnire cu structurile de securitate nationala. Intrevederea va avea loc la ora 19:00, la Palatul Cotroceni. Este vorba despre o sedinta de lucru, nu de una a CSAT, la care vor participa sefi de servicii si ministri.

Basescu a convocat structurile de securitate nationala, pentru situatia din Ucraina

18:01 - Parlamentul i-a cerut lui Vladimir Putin sa retraga ambasadorul Rusiei din Statele Unite.

17:57 - Potrivit Russia Today, numarul ranitilor in confruntarile dintre simpatizantii noii puteri de la Kiev si cei pro-Rusia, de sambata, din Karkov, a ajuns la 97.





17:45 - "Romania considera ca orice prezenta a trupelor Federatiei Ruse pe teritoriul Ucrainei, fara acordul acesteia si in afara acordurilor bilaterale si a notificarilor ucrainene deja existente, poate fi considerata o agresiune la adresa Ucrainei", se arata intr-un comunicat al Administratiei Prezidentiale din Romania.

Basescu: Prezenta trupelor rusesti in Ucraina poate fi considerata o agresiune

17:40 - "In calitate de stat membru al Uniunii Europene si al NATO, Romania urmareste activ, cu deosebita atentie si ingrijorare, evolutiile care pot altera parametrii statalitatii ucrainene. Romania este in contact cu partenerii sai din UE si NATO in legatura cu aceste evolutii", se arata intr-un comunicat de presa al Ministerului roman al Afacerilor externe.

17:33 - CNN transmite imagini din apropiere de Sevastopol, acolo unde mai multe tancuri rusesti au fost vazute intrand in localitate.



17:25 - Vladimir Putin a primit acordul Parlamentului pentru interventia militara oriunde pe teritoriul Ucrainei.

Putin, liber sa trimita trupe in Ucraina - vot unanim la Moscova impotriva "nazistilor"

17:20 - Consiliul Federatiei dezbate in sedinta adresarea lui Putin de a utiliza forta armata in Ucraina. In Parlamentul de la Kremlin se tin discursuri cu privire la preluarea puterii de catre "extremisti" si "nazisti" in Ucraina si despre nevoia de "a proteja cetatenii ucraineni de origine ruse".

17:04 - Presedintele interimar al Ucrainei a convocat de urgenta Consiliul Suprem de Aparare a Tarii (CSAT).

16:56 - Camera Superioara a Parlamentului rus este de acord cu cererea presedintelui Vladimir Putin de a interveni armat in orice zona de pe teritoriul Ucrainei, in interesul national al Rusiei, transmite The Guardian.

Desi inca nu s-a trecut la vot, toate discursurile au fost in sprijinul initiativei lui Putin, iar comisiile de Politica Externa si Aparare si-au dat deja acordul (facultativ).

16:41 - Potrivit agentiei Interfax, citata de Vocea Rusiei, un protest pro-rus a avut loc si la Odessa, acolo unde intre 5.000 si 20.000 de persoane au luat strazile cu asalt. Protestatarii s-au adunat apoi in Piata Kulikovo si au fluturat steaguri rusesti.



16:30 - Ministrul suedez de externe, Carl Bildt, a urmat modelul omologilor sai din celelalte state occidentale si a solicitat respectarea integritatii teritoriale, regulamentele si legislatia internationala, punctand ca situatia din Crimeea este alarmanta.

16:20 - Premierul din Crimeea, Serghei Aksionov, a confirmat pentru Ria Novosti operatiunile militarilor rusi, justificand prezenta lor in regiune prin faptul ca "protejeaza obiective importante".

16:16 - Comunicatul prin care Kremlinul explica folosirea fortei armate in Crimeea reitereaza "necesitatea protejarii etnicilor rusi din regiune".

"Avand in vedere situatia extraordinara din Ucraina, punerea sub amenintare a vietii cetatenilor din Federatia Rusa, compatriotii nostri, personalul fortelor armate a Federatiei Ruse pe teritoriul ucrainean (in Republica Autonoma Crimeea)... transmit propunerea de interventie prin forta armata in teritoriul respectiv, cu scopul de a readuce la normalitate situatia politica din tara", se arata in comunicatul remis de Kremlin.

16:06 - Zeci de persoane ar fi fost ranite in orasul Harkov, in timpul manifestatiei pro-ruse in cadrul careia a fost luat cu asalt sediului administratiei din regiune, transmite agentia AFP.

16:02 - Presedintele Rusiei a cerut Parlamentului aviz pentru a face uz de forta armata in Crimeea.

15:55 - O imagine transmisa pe retelele de socializare arata mai multe tancuri si militari ai armatei ruse, care au luat cu asalt strazile din orasul Balaclava, situat in Crimeea. De asemenea, au circulat informatii conform carora rusii ar fi incercat sa ia sub asediu si o baza navala din aceasta localitate.



15:43 - Intr-o inregistrare video postata pe Internet se poate observa luarea sub asediu a Casei Sindicatelor din Simferopol, situata in apropiere de cladirea Guvernului regional.



15:33 - Protestatarii pro-rusi din Donetk au parasit piata centrala din oras, iar martorii relateaza ca acestia ar fi fost platiti sa stea acolo doar pana la ora 14:00.



15:25 - Cluburile ucrainene de fotbal ar putea primi interdictia de a mai participa la competitiile sportive internationale in urmatoarea perioada, intrucat regulamentele Fifa si Uefa prevad ca echipele sa nu fie implicate in conflicte politice, transmite agentia de stiri Pravda.

15:21 - Potrivit agentiei ruse Unian, ministerul ucrainean de Externe transmite ca Rusia refuza sa participe la negocieri in cadrul Memorandumului de la Budapesta.

15:13 - In jurul orei 15:00, aeronava cu cele 11 persoane ranite in violentele de la Kiev a aterizat la Bucuresti. Initial, 12 persoane urmau sa ajunga in Romania pentru a fi tratate, insa una dintre ele a fost considerata netransportabila, potrivit Realitatea TV. Victimele au plagi impuscate si vor fi tratate la patru spitale din Bucuresti.



15:03 - Purtatorul de cuvant al camerei superioare a Parlamentului rus (echivalentul Senatului), Valentina Matvienko, al treilea om in statul rus, a spus ca e posibil ca Rusia sa trimita trupe care "sa asigure protectie cetatenilor rusi" din zona Marii Negre. Decizia este sprijinita de presedintele Vladimir Putin.

"Pentru a raspunde solicitarii Guvernului din Crimeea, este posibil, in aceasta situatie, sa trimitem un contingent limitat pentru garantarea securitatii Flotei de la Marea Neagra si a cetatenilor rusi care traiesc in Crimeea", a declarat Valentina Matvienko, presedintele Consiliului Federatiei Ruse.

15:01 - Mai multe masini si autobuze in care se afla rusi imbracati in uniforme nemarcate au patruns in Crimeea.



14:56 - Presedintele interimar al Ucrainei, Aleksandr Turcinov, a semnat decretul care stipuleaza ca numirea unui premier pro-rus in Crimeea este ilegala.

14:50 - Cartierul general al Pazei de Coasta ucrainene din Portul Sevastopol a fost atacat de aproximativ 300 de indivizi inarmati care sustin ca sunt militari rusi. "Are loc o tentativa de ocupare a cartierului general al Pazei de Coasta din Sevastopol. Toate navele sunt in alerta", precizeaza institutia, conform AFP.

14:43 - Ucraina nu are sanse sa primeasca o transa de bani din partea Fondului Monetar International (FMI) pana in luna aprilie, a transmis ministrul ucrainean al Finantelor, Oleksandr Slapak, potrivit Reuters. Saptamana viitoare, o delegatie a FMI ar urma sa ajunga la Kiev.

14:38 - Potrivit unor relatari neoficiale facute de martori, s-ar fi tras mai multe focuri de arma in zona sediului Administratiei Regionale din Donetk.

14:34 - Mai multe persoane au luat cu asalt sediul Guvernului provinciei Karkov, una dintre zonele cu o populatie predominant pro-rusa.

14:28 - Senatorul Mircea Geoana a vorbit la telefon pe tema tensiunilor din Ucraina, vineri, cu Victoria Nuland, asistentul secretarului de stat pentru Europa si Eurasia al Statelor Unite, potrivit unui comunicat remis sambata.

"Ca vecin al Ucrainei, Romania va sustine activ toate initiativele menite sa asigure stabilitatea regionala si traseul european al Ucrainei, Republicii Moldova si al Georgiei", i-a spus Mircea Geoana Victoriei Nuland.

Geoana, convorbire telefonica cu Victoria Nuland - ce au discutat

14:23 - Ulterior apelurilor facute de ministrul francez de Externe si de presedintele Barack Obama, au aparut reactii si din partea ministrului de Externe din Germania, Frank-Walter Steinmeier, precum si a sefului diplomatiei britanice, William Hague. Acesta din urma a vorbit la telefon cu omologul sau rus, Serghei Lavrov, caruia i-a cerut sa respecte suveranitatea Ucrainei.

14:13 - Purtatorul de cuvant al Dumei de stat din Rusia (camera inferioara a Parlamentului rus), Serghei Nariskin, a cerut presedintelui Vladimir Putin sa ia masuri pentru stabilizarea situatiei din Crimeea. Acesta a transmis un comunicat in care spune ca s-a ajuns la concluzia ca "in acest moment, nu pot avea loc alegeri democratice si legitime in Ucraina".

14:03 - Ministrul francez de Externe, Laurent Fabius, si-a exprimat ingrijorarea fata de luarile de asediu din Crimeea si solicita tuturor partilor implicate sa ia masuri pentru detensionarea situatiei, transmite The Guardian.

13:56 - Purtatorul de cuvant al Curtii Supreme din Crimeea, Vladimir Constaninov, a spus ca situatia din regiune va reveni la normal si ca fortele de ordine vor parasi zona cladirii Parlamentului. Constantinov a mai declarat pentru Pravda ca baricadele vor fi desfiintate.

13:30 - Peste 10.000 de persoane protesteaza in orasul ucrainean Donetk, situat in apropiere de granita cu Rusia, transmite AFP.



13:18 - Nava de desant a flotei Marii Negre ruse "Nicolai Felcenkov" a adus la Sevastopol inca 700 de militari inarmati. Se presupune ca acestia sunt unitati ale trupelor aeropurtate ruse, potrivit deschide.md.

13:00 - Prim-ministrul rus, Dmitri Medvedev, renunta sa vorbeasca la telefon cu Arseni Iateniuk, premierul Guvernului de tranzactie din Ucraina, anunta MAE din Ucraina.

12:48 - Gazprom ameninta Ucraina ca ar putea sa nu mai aiba discount la gaze.

Adio, gaze ieftine pentru Ucraina: Gazprom "si-a amintit" de datoria uriasa a Kievului

12:36 - Ministrul interimar al apararii din Ucraina a anunat ca un ultimele 24 de ore spatiul aerian al tarii a fost incalcat de 8 avioane rusesti IL-76 si aproximativ 10 elicoptere.

12:29 - Presedintele american, Barack Obama, ar putea renunta sa participe la summitul G8 care va avea loc in iunie la Soci, in Rusia, daca fortele armate ruse vor fi prezente in Ucraina, a declarat vineri un oficial de rang inalt american pentru AFP.



12:10 - Referendumul din Crimeea a fost reprogramat pentru 30 martie.
Parlamentul din Crimeea stabilise joi ca referendumul sa aiba loc la 25 mai, data la care sunt prevazute si alegerile prezidentiale anticipate in Ucraina.

Criza din Ucraina: Referendumul pentru soarta peninsulei, devansat

12:00 - Aeroportul din Simferopol este complet inchis si nu se opereaza niciun fel de zboruri.

11:52 - Potrivit Ministerului de Interne al Ucrainei, Rusia a introdus in Crimeea inca 6.000 de soldati. Presedintele interimar al Ucrainei, Aleksandr Turcinov, acuza ca Rusia a demarat o agresiune militara deschisa.

11:42 - "Ministerul ucrainean de Externe a protestat, intr-o nota trimisa Rusiei, fata de incalcarea spatiului aerian ucrainean, cerand revenirea imediata a militarilor si a elicopterelor in baze", anuntaun comunicat al Ministerului de Externe de la Kiev.

11:40 - Apelul republicii autonome ucrainene Crimeea la ajutor din partea Rusiei "nu va fi ignorat", au declarat sambata surse din administratia Kremlinului, citate de ITAR-TASS.



11:37 - Premierul ucrainean Arseni Iateniuk a asigurat ca Ucraina refuza sa raspunda "prin forta" provocarilor Rusiei, care ar fi mobilizat militari pe teritoriul regiunii autonome Crimeea, informeaza AFP.

"Prezenta inadecvata a militarilor rusi in Crimeea este o provocare, dar tentativele de a face Ucraina sa reactioneze prin forta au esuat", a precizat Iateniuk.

11:35 - Consiliul Suprem al Republicii Autonome Crimeea a infiintat o subunitate speciala Berkut care va asigura ordinea publica in Crimeea, a scris pe contul sau de Facebook Rustam Temirgaliev, primul vicepremier al Consiliului de Ministri din Crimeea, anunta Vocea Rusiei.

11:25 - Zeci de indivizi cu cagule si avand arme automate au ocupat pozitii, sambata dimineata, in jurul Parlamentului regiunii autonome ucrainene Crimeea, in Simferopol.



11:20 - O inregistrare surprinsa de camerele de supraveghere din zona Parlamentului din Simferopol scoate la iveala producerea unei explozii. Mai mult, un grup de barbati imbracati in haine militare neinscriptionate pot fi vazuti intrand in cladire. Desi imaginile au fost date publicitatii cu putin timp in urma, deflagratia s-ar fi produs joi, anunta BBC.

11:10 - Presedintele Barack Obama a avertizat Rusia cu privire la "costurile" unei eventuale interventii militare in Ucraina.

Alerta in Crimeea SUA avertizeaza Rusia: Ganditi-va la "costurile" unei interventii in Ucraina!

Incidentele proaspete din Crimeea au loc pe fondul tensiunilor din ultima saptamana din Peninsula. Joi, cladirile Parlamentului si administratiei din peninsula autonoma Crimeea au fost atacate si preluate de persoane necunoscute inarmate, insa nu s-au inregistrat raniti.

Fortele de ordine ucrainene au inconjurat imediat zona si au impiedicat oamenii sa se apropie. Ulterior, Parlamentul Crimeii a decis organizarea unui referendum pe tema viitorului Peninsulei, la data de 25 mai.

Cu o zi inainte, la cele doua mitinguri concurente din fata Parlamentului, au murit doua persoane.


Sambata, 01 Martie 2014, ora 23:50
Sursa: Ziare.com
Autori:Diana Robu
Ionela Samoila

Articol citit de 61946 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
 
139 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

* * *

- "16:02 - Presedintele Rusiei a cerut Parlamentului aviz pentru a face uz de forta armata in Crimeea"
- te pomeneshti ca nu-l primeshte !

 

Toarasi, fiti VIGI danu LENTI...vecinii iecu ochii pa noi sia sculta

toce scrim noi aicea !

http://mioritice.libertatea.ro/banc/45561/

P.S. Sambata dupa-amiaza, Moscova a anuntat ca trimite trupe in Ucraina, decizia fiind sprijinta de presedintele rus Vladimir Putin. Motivul invocat este apararea flotei de la Marea Neagra, stationata in zona.

 

regimul comunist bolsevic si criminal trebuie tras la raspundere

pentru vreo cateva sute de milioane de victime facute in intreaga lume , nicidecum pentru ca au trimis 6000 de soldati in Ucraina !
dar pentru ca toate institutiile internationale sunt pe-o mana cu guvernul bolsevic si criminal , acest lucru nu o sa se intample prea curand !
dimpotriva - o sa primiti subiecte rasuflate ca sa aveti ce mesteca !

 

mama Rusie nu se lasă

Succesul este forța brută!
in '918, in '45, in 2005 + multe alte date și-a arătat adevărata valora maica Rusie.
Bocancul in gură!

cu bocanCIIIIIII in gura !

un bocanc in gura e floare la ureche !

Si uite asa a inceput WWIII!

Spunea cineva ca din Crimeea va incepe!

@macsi

Niciun imperiu nu s-a dezmembrat fara razboi. Sa speram doar ca asta nu se va petrece acum, fereasca Dumnezeu!

in 89 am fi fost invadati

de catre rusi, la fel ca acum Ucraina,daca n-ar fi existat generalul erou Gusa.
A dat peste cap planurile bolsevicului Iliescu si pentru asta a platit cu viata.

Ei bine, acuma or sa trimita forte in Transnistria

Sa apere pe etnicii rusi. Pe urma vor anexa si Moldova ca s-o apere de fascistii romani. Stim poezia.

Traian Ceausescu ce face ??? CSAT ?? NU avem..

O celula de criza ceva ?? E la granita cu Romania...NATO, UE - ....ce mai conteaza.....

Besescu acum are ocazia sa faca trafic de armament....sa-i faca banii lui EBA de europarlamentare.

Cei de la GAZPROM sa vina la Ioana Besescu .....

@kiatra.. avem ce-lula mea ;)

Acum cateva zile va povesteam ca rusii vor ocupa Crimeea... uite ca din pacate s-a confirmat.
Sper din tot sufletul ca Ucrainenii aia sa o lase balta. Nu au nici o sansa de succes, nu este Crimeea lor si ar evita tararea in razboi a tuturor, nu numai a lor.
Pacat sa se verse sange pentruasa ceva in 2014... mare pacat.
Rusii... eu le-as impune niste restrictii economice serioase (dar ce ardem la iarna in centrale?!). Le-as pune talpa la trecerea frontierei, sa stea frate cuminti acolo in Siberia la ei , sa se inmulteasca si sa il pupe-n c.r pe Putin pana la adanci batraneti.
Rusu' de rand este chiar atat de b/ou sa se lase tarat in razboaie asa aiurea, de dragu' unui "Napoleon"?
Ma gandesc ca daca am nationaliza Petrotelul, ar avea motive sa trimita bombardierele sa-l apere, nu-i asa?!
Cum dreacu de m-am nascut atat de aproape de Moscova???

gresela matematica

Cred ca le-ai pus in circa rusilor si pe acelea din cele doua americi comise de ghici cine?? daca nu ma crezi sapa mai adinc prin arhivele internet ca sa nu pierzi timpul de geaba.

Pai, fo 50 de milioane ale lu' Stalin...

... cu fo 100 ale lu Mao, basca maruntis peste tot prin lume.

- daca tu numeri *** facuti de americani, cine-i numara pe cei ai poporului tau?

DNA ,la toate punctele de granita cu Ucraina

Unde este DNA si mascati ??? Sa ridice granicerii corupti de la granita cu Ucraiana .....

Putin stie ca NU mai avem graniceri corupti. Toti sunt cinstiti.

@nemocircus-imi plac comentariile tale circarule

Hai sa lamurim odata cum e cu za steits and iuesesar.
Daca eu joc table cu tine, cum fac americanii si UE cu Rusia, tu Rusia nu poti sa-mi dai cu tabla in cap cand mananci bataie...
Treci un pic pe bara, pui mana pe carte,mai chibitezi cu Iran, cu China, cu Turcia si cu harapii si te intorci la joc dupa ce-ti intri in mana.
Intelegi unde bat?
Asta fac rusii.
Sunt inghestuti din ce in ce mai tare de diplomatia occidentala si ei sar la gat ca golanii in parcarea din spatele blocului.
Judecand la rece, daca ma pacaleste americanu', imi umple matzu si ma lasa sa-mi conduc mretzanu' fara sa ma doare capul de dcostul benzinei, il prefer pe el decat pe mitocanu' rus care imi ia paltonu si ceasul si-mi mai fura si orataniile din ograda.
Deci mai lasati-ne tata cu rusii vostri... Vreau sa uit de ei o perioada cat mai lunga. Sa stea acolo "la locurili" lor, sa produca cat mai mult ca sa aiba de unde-si traga comisionu' ala mic si nervos de la Moscova si sa ne lase sa ne asezam si noi vietile in liniste.

nu sunt forte de ocupatie

sunt soldati "pacifictori" ca si cei din transnistria
ucraina isi poate lua adio de la crimeea

 

Da asa e,

Sodati pacificatori asa cum sunt si soldatii natiunilor unite sau americani in Irak, Afganistan... asa cum au fost si in Vietnam, Coreea.
In concluzie, se poate observa ca acele fortze exterioare despre care au vorbit mai multi, vor sa separe Ucraina.
Asta e pericolul, divizarea Ucrainei in 2 alte tari. Rusii nu vor sa piarda accesul la Marea Neagra, iar ceilalti vor extinderea U.E.
Acum sa vedem cum o sa iasa.

parca prin afganistan

au trecut si rusii - nu cu mai putine victime colaterale.
din irak si vietnam au plecat ca nu aveau cu cine discuta - si vezi rezultatul. poti compara si situatia din siria sustinuta de moskova.
acum compara si coreile intre ele ca sa intregesti tabloul. nu mai vorbesc de germanii.
ce te deranjaza mai mult? rusii din transnistria sau americanii de la kogalniceanu?

@arnar

Vad ca esti patriot nationale avind avatar cu Romania Mare. Imi explici si mie cum o sa ne reintregim tara cu oameni ca tine care-i aproba pe rusi dar hulesc EU si SUA?

Stii cum s-a format Romania Mare? Stii cine ne-a ajutat? Apoi, stii cum s-a destramat Romania Mare? Stii cine ne-a "ajutat" la asta?

Oameni, nu stiu ce-i in capul vostru dar aveti dreptul la opinie. Problema e ca nu poti avea o opinie de luat in seama daca nu cunosti sau ignori istoria si realitatea.

Desteapta-te romane!

Baaai, tu esti roman sau rusnac?

1. De cate ori ne-au invadat americanii in ultimii 300 de ani?

2. Cati romani au murit deportati in gulagul american?

3. Ce teritorii au rapit Romaniei americanii?

Dle Barabula,

Rusia vrea sa ocupe toata Ucraina, Crimeea este doar o provocare, Danzigul rusilor daca vreti. Imediat ce armata ucrainiana va riposta, rusii vor incepe invazia. Daca nu vor riposta, muscalii vor imbraca uniforme ucrainiene si vor simula ei o astfel de riposta.

Previziuni socante: Al Treilea Război Mondial va izbucni in 2014!

Au nimerit si ziua, 5 zile dupa incheierea olimpiadei de la soci!
Se pare ca planul e vechi, din 2011!
http://www.b1.ro/stiri/eveniment/previziuni-socante-al-treilea-razboi-mondial-va-izbucni-in-2014-2082.html

@Doctore.... iar o luam de la capat... inainte..

a se incheia olimpiada am zis de "miscarea" rusilor.. . Apoi a ..aparut "articolul anului pe com.ziare " une Putin era..."zugravit" ca speriat in retragere, neputincios.... cam ceva pe aici.. Ieri am zis ca incepe ..Stalingrad Nr2.. si nu vreau sa zic ...ce va mai fi daca....capete infierbantate mai "emana sustinere de ..."asa zise revoluti demcratice"...Marea este incercata cu degetul..si incercata prost . Rusii vor lua tot ce au de luat si.... NU as vrea sa iasa din tratatele nucleare ca atunci.......... cu ajutorul banilor Chinezi(care sant ,si sti si tu ca ...sant..) Nu, repet Nu iasa bine....... De izolare "democratica ::)) sa nu zici doctore ca, rusii mai fac afaceri in afara de Eu si cu India, China, Turcia, tarile latine... si altele...ca, in america au doar... de luat datorii(150miliarde/$ in hatii de valoare:::))" si mai tebuie sa si "coboare de pe satie pe... astronautii americani::)" De Kosovo iti amintesti Doctore??? ce zici ???

Ucraina este un stat predestinat pentru a fi ocup.

@@@Dr.Stranglove
@@@Macsi
Domnilor, nu va impacientati, nu va izbucni nici un razboi, mai ales mondial. Rusii vor ocupa Ucraina, iar ca riposta, Occidentul va protesta. Mai rau va fi de acei cetateni ucraineeni care chiar au crezut in democratie si care vor iesi si de aceasta data in strada. Nu-i bai insa pentru ca rusii stiu cum sa procedeze cu cetatenii care ies in strada. Nu se impiedeca ei de atat. Trecand la un ton mai serios, se cuvine mentionat ca, la urma urmei, Ucraina nu face parte din NATO si deci Occidentul nu are obligatii de aparare. Se vor multumi sa protesteze si atat.

Ucraina e cucerita de europeni si americani pt Globalizare!!

Rusii vor sa pastreze Crimeea! Multzi nevonovatzi, au murit, vor muri ... vin zilele din urma!
Noi nu putem impiedica razboaiele astea ...

Noi nu.

Dar cecenii si daghestanezii ar putea transmite cateva mesaje de pace "Allahu akhbar!" in sprijinul fratilor tatari invadati de necredinciosi :)

Parcă mai ieri ii suflai in trombon lui ponta

ridicand in slăvi dragostea lui față de popoarele "prietene" rus și chinez. Acum, vezi Doamne, te doare k-urul de grija Crimeei. Mi-e scarbă de voi, postaci rusofili!

Cei din vest n-au mancat usturoi si nici gura

nu le miroase, dar au uitat de Kosovo si de amenintarile Rusiei ca se va crea un precedent periculos cu independenta Kosovo. Osetia a fost Kosovo-ul Rusiei. Dar cine spune ca se joaca la paritate? Uite ca a mai aparut unul- Crimeea.
Jucati-o p-asta...

Miroase iar a praf de pusca

si a efecte militare noi,stoc,scoase la plimbare de rezervisti.Ca dupa atatia ani de construit vile,conturi si piscine prin Europa noastra batrana a venit vremea ,se pare ,ca sa fie daramate cu bomba sa poata construi cine mai scapa altele.Vintila Corbul a scris o carte interesanta,Uragan deasupra Europei,care merita citita cu atentie,ca Bismark un german orchestra unele chestii..Reconfirma teoria evolutiei ciclice.Dupa mine ce intampla astazi in Ucraina nu are absolut nici o legatura cu doctrine politice sau militare.E doar o mazilire a domnului si sfetnicilor de Marea Poarta si punerea altuia in functie de greutatea sacilor de bani.Au fost trei incercari de a pune in democratie mujicul rus si fara succes.Rezultatele incursiunilor le cunoste toata lumea,zeci de milioane de morti,majoritatea complet nevinovati,adica cum sunt definiti in strategia militara moderna victime colaterale.Mujicul rus,inclusiv ucrainienii ca sunt veri primari,ca si mujicul din New Orleans sunt de acord cu statutul lor si nu doresc schimbari majore.
Observ ca domnul Obama s-a innegrit de indignare ca o tara democrata e atacata.Dar nu s-a indignat cand 200.000 de oameni sunt indemnati sa sara la bataie si sa distruga ce au acceptat 45 de milioane.E foarte fragila distanta dintre democratia mea e mai buna decat a ta.
O interventie UE prin polonezi,ca nemtii nu sunt capabili sa o faca,fac sa sara ucrainienii in sus ca vor teritoriile lor inapoi.Una americana,militara e imposibila ,ca la primul angajament cu rusii americanii sunt atacati imediat de Siria,Afganistan,Libia si Iraq,tari implicate in conflict unde americanii nu stau pe roze.Sa nu mai discutam ca in conflict deschis intre soldatii americani cu rusii pe teritoriul lor,puscasii din New Orleans care nu prea seamana la culoare cu babele calcate de tancuri sau omorate colateral,se va declansa acea isterie generala contra cotropitorului.Frau Merkel a uitat Rezistenta franceza cand ei defilau prin Paris.A impune sanctiuni rusilor bogati prin lume inseamna sa nu fii sanatos.Un rusnac plin de bani cheltuie intr-o zi in New York cat 25.000 de bastinasi.Toti banii care ii fac prin Rusia ajund in economia americana si europeana unde sunt cheltuiti.
Heil Frauleinen,dar nu prea ai dreptate sa ma arunci pe mine de aproape in gura lupului.Ca daca mujicii o tineau prin 89 ca Necsu cu fluierul,astazi tinea-i matale cuvantari la Congresul x al Partidului Comunist Nemtesc de est si depunea-i coroane de flori la mormantul soldatului sovietic si a lui Honneker.
Sieg heil frau Merkel.

 

Io mi-am dat calasnicovu' jos din pod

E ca nou-noutz, uns cu ulei su curatzel. Incep sa pilesc la gloante si m-asez la noapte la fereastra sa tintesc la rusnaci. Sper ca si ucraincii fac la fel, pa-colo pe la ei

Esti cu adevarat comedian.

Ucrainiecii sunt prinsi intre negarea rusilor si intrarea in gura sustinatorilor din UE care culmea au pretentii teritoriale de la ei.Adica Polonia,Slovacia,Ungaria si nu ultima pe lista sustinatoarea principala loviturii date rusilor Romania.E ca si cum ai scapat de scarlatina si te mananca crocodilul.O sa ramana cu Ucraina mica din jurul Kievului si mor de foame si frig.Nici macar iesire la mare nu o sa aiba ca trebuie sa treaca pe la rusi.Ce fac ei acum e ca o insuratoare cu una pe care o vezi pentru prima oare,abia la nunta afli ca e cea mai mare cu-r-va.

@globedremer 19:05

Este o reclama pe aici de la ING: "I couldn't have said it better myself" care se traduce n-as fi putut-o spune mai bine nici eu.

100% de acord ca asta se va intimpla si asa va trebui actionat impotriva lui putin. Crimeea va ramine rusilor, paguba-n ciuperci ca oricum era cam a lor cu parlament si prim ministru rus autothon. Colac peste pupaza au acolo Sevastopolu, baza navala de cada a lui putin in care rujinesc vapoarili mai ceva ca flota romaneasca, ceea ce il doare de fapt pe rusnac.

Ca rezultat restul Ucrainei va intoarece spatele definitiv rusilor si va adera la UE si NATO in regim de urgenta, banii vor incepe sa curga. Rusia se va alege cu NATO la granita, de care se teme ca de dracu dar asta doar pt ca-s idioti si inca in capul lor este razboi rece, mai ales a lui putin.

Rusii o sa-si arda gazul si petrolul pe gratis de unii singuri si nici bani nu vor mai face, vestul o sa le impuna vize ca la ciumati si o sa-si petreaca vacantele pe insoritul litoral al insulelor Novaia Zemlea si in cel mai bun caz la Soci si in Crimeea. Intre timp rusul de rind va pricepe ca cu mentalitatea a la putin nu se aleg cu nimic bun, ca lumea se uita la ei ca la caveman si incet incet o sa-i traga lui putin un shut in koor.

Aici e vorba de cistiguri de moment pt rusia dar cu efecte paguboase pe termen lung. Rusii au fost mereu o putere dar una inapoiata si doar distanta imensa de restul lmii si iarna le-au fost aliati.

Cit priveste Romania va fi incoinjurata de aliati UE si NATO cind in sfirsit si Moldovenii vor adera iar atunci rusii si pretinii lor din tara si de aiurea vor cinta nostalgic Kalinka, kalinka kalinka maia!

Desteapta-te romane!

Mobilizarea !

Hai , la razboi ...
ca daca nu v-a placut libertatea .....

Noaptea minții!

Nu o să fie nici un răzbel, chiar dacă rușii vor să-și preschimbe stocurile de muniții! Americanii sunt mult mai pragmatici decat rușii (vezi Irak și Afganistan). In rest, e pace, alte comentarii sunt de prisos!

In Crimeea se danseaza Cazaciocul iar in Romania CEARDASUL pentru...

....gloria PSD si a lui Ponta.

Te, budos olah !

bravo Putin!!!!!!

Arata-le tarilor eurorpopene ca esti presedinte, nu ca micul basescu, care se da mare la apa mica!!! toata admiratia!!!!!

O parere personala, poate nu ar trebui sa o spun

Supraputerile ar trebui sa se implice in mod pasnic si cu bun simt. Propaganda nu mai merge in secolul asta. Nici armele.
Vad ca Crimeea ar putea fi acceptata ca un nou Gibraltar.
Si-ar pastra si valoarea turistica.

corect numai ca

vezi ca si in ziua de azi gibraltarul e motiv de zazanie intre spania si anglia. eu cred ca in timp ce vestul va ramane la stadiul declaratiilor belicoase (dar atat) rusii isi vor lua inapoi crimeea si se vor si baricada in ea. cine din vest mai are resurse pt interventii militare,mai ales impotriva rusiei si mai ales pentru ce? pentru ucraina? declaratiile de sprijin nu costa nimic,pe cand sprijinul in sine ar putea avea costuri mari pe care nimeni nu e dispus ssa si le asume.

Supraputerile ar trebui sa se implice in mod pasnic si cu bun simt

'Supraputeri-- cu bun simt'. Na klar! --
Maine cautam un bordel cu virgine, OK?

@Bursucul

Eu totusi cred ca Putin bluffeaza, nu va ajunge pana la WW3. Cand iti iei o nevasta noua si foarte elastica, nu cred ca vrei s-o treci in brate intrarea de la bunker, oricat ai fi de kaghebist :)

 

Pai tocmai de asta!

Are cu cine sta in bunker, nu o sa se plictiseasca ... si razboiul il vede online, doar nu crezi ca merge putin pe front?
Are un fiberlink in Siberia, langa o sonda noua de gaze si petrol, pt konfortul personal!

Cind sata pute cind merge cinta= armata rusa

Putin este virusul rosu al rusiei , cu singe KGB si caracter agresiv.
Pentru stiinta dumneavoastra , stra/stra bunicul lui a fost moldovean , cioban moldovean , luat militar la paza palatului de la Petersburg . Numele stra..bunicului era Putinica . Ajuns la presedentie a facut prima vizita a sala Chisinau. Ce-l caracterizeaza stiti cu totii , pozagiu,erou de film de aventura tip Bond. stie numai tabla adunarii si inca foarte bine

.

Cand țara arde baba. pardon Papa, inbracă la cererea lui Ponta, tricoul lui Hagi !

de cand americanii sunt pacifisti?

de cand stau pe coasta Pacificului?
Lui Obama ii trebuie o palma data peste bot de ursul ruesc

Ca sa fie WW3 ar trebui sa intre UE sau SUA in joc.

Ma indoiesc insa. Nu cred ca vor trece de declaratii. Multe declaratii si atat. Cine trimite trupe in Ucraina ? Din pacate Ucraina e sortita sa ramana ruseasca.

SUA vroia UCRAINA!

Deci o sa se bage!Singurul petrol pe care nu-l controleaza americanii e petrolul rusesc, incet incet il vor si pe ala!
Scumpind petrolul castiga si rusii ceea ce americanilor nu le prea place!

UE sau SUA aveau ocazia mai justificata sa intre i

in Ungaria 1956 sau Cehoslovacia 1968,cand a fost invazie bolsevica.Dar daca cineva are "speranta" sau viseaza la al treilea razboi,are drumul deschis,sa-si ia prastia sl la lupta.Pentru mine,Crimeia e tot atat de Ucraineana,ca si Bucovina mea.Nici una nu e pamant ucrainean,la fel ca si jumatatea de est a Poloniei.Dar a fost hotararea marilor puteri,iar realitatea uneori se rasbuna.M-am uitat azi pe o harta si am vaut vreo 4 Serbii.Cand au fost "create" nu am vazut nici un Kronstader sau Strangelove protestand.

Nu blufeaza. Chiar vrea cafteala

Si cred ca va fura cat va putea de mult din Ucraina. Tratatele internationale nu insemana nimic pentru bolsevici. Iar cu Hussein la Casa Alba, americanii vor tacea malc si vor lua fotografii din spatiu.

ghinionul vostru ,,americanii ii vor sanctiona pe

rusi cu pretul barilului,,,care va scadea ,,,daqr la voi in rumanika va creste pretul,,,,,rusii nau nici o sansa,,,ii va costa scump,,,,iar vor trebui americanii sa intervina pt iuropenii impotenti,,,,fara americani santeti neputinciosi,,,,,hahahahahaha

Tratatele internationale nu insemana nimic pentru bolsevici

Parca semnasera amicii tai de la Svoboda hitlerista ucraineana niste TRATATE cu Ianukovici, sub umbrela E.U.
Acelea mai conteaza?-- Intreb si eu, vad ca sunteti toti 'mai superiori' in Drept international-- ;)

Daca razboiull-ar face

orice tragicomedian,ar exista numai fabrici de arme si de morti,in afara de "viteaza lui familie".Ai cumva carnet de "revolutionar "ca si ei au fost zeci de mii,fara un prizonier schiop macar

Domn doctor,

Nu Putin blufeaza pe persoana fizica.Daca nu da ordinul il rad cu fulgi cu tot rusii lui care au facut din armata si industria militara o meserie.Armata in Rusia e cea mai onorabila si respectata meserie de pe timpul tarilor.E ca si la polonizi pe timpul panilor,la francezi cand mai erau cavaleri,etc.Sper ca ati urmarit ultima parada militara ruseasca.Dar la rusi nu tehnica a fost importanta vreodata ci determinarea personala.Pun pariu ca la primul ucrainian,astazi pe strazi ,impuscat din greseala de un negru american venit sa introduca democratia,sare Ucraina in aer.Suntem din pacate contemporani cu aceste fenomene urate.

 

Fratilor,

incetati sa mai sustineti pe unii sau altii. Aici nu este vorba de mine sau de tine, este vorba de bani, coorporatii si elite. Este vorba de nebunia unora ce conduc si nebunia noastra ca ne lasam condusi de ei. Tineti cont ca economiile vestului sunt falimentare iar cele emergente gen Rusia, China etc stiu lucrul acesta. Stiu ca pentru a evita un dezastru economic si pentru a evita sa piarda puterea mondiala trebuie sa butoneze RESET! De ce credeti ca Rusia a refacut buncarele atomice iar China a bagat bani in armata? De ce nu se stie precis cate porturi militare are China? Noi si de o parte si de alta trebuie sa facem un pas inapoi si sa refuzam a lupta in aceste conflicte altfel... suntem toti sortiti iernii atomice! Sa ne gandim un pic si sa intelegem de ce acest conflict pentru o tara ex-sovietica dar falimentara. Economia UE este in mare trouble ca si cea din US si totusi sunt dispusi sa arunce miliarde (minim 65) in Ucraina. Credeam ca nu sunt bani pentru Grecia, Spania, Italia, Portugalia.. etc Cum se face ca acum sunt si nu putini? Raspunsul este simplu... Nu au fost bani deoarece asa zise elite au cumparat tot ce era acolo iar acum sistematic urmeaza tara X pe lista! Stim cum merge treaba si din Romanaia: 1) Vin primii bani de la FMI: Tara e datoare! 2) Trebuie sa refaci economia conform 'standardelor' impuse de ei: inca o datorie 3) Urmeaza asa zisa 'privatizare' un termen fancy pentru jaf: Pierzi ce este mai important in tara 4) Trebuie sa platesti ce ai 'imprumutat': Ai vandut si ce a mai ramas.. In final populatia si copiii copiilor lor vor muncii la infint sa plateasca aceste 'datorii' cu dobanzi. Pe scurt, vor fii sclavii unui sistem ticalosit.
Nu este vorba de noi sau de asa zisa democratie sau mai stiu eu ce... este vorba de control TOTAL aspura rasei umane! Exista si termenul: NWO Iar bush senior a zis simplu: 'Se va face cu sau fara acordul vostru', bush jr a zis:'ori esti cu noi ori impotriva noastra' Obama pune in aplicare... TREZIREA!

 

Si care e alternativa ruseasca...?

Sa stam in frig, sa avem fabrici si uzine unde noi sa ne facem ca muncim si ei ca ne platesc... si sa ne intreptam cu matzu' gol spre societatea multilateral dezvoltata?
Multumesc, ii prefer pe-astia cu FMI-ul si cu multinationalele, cu plasma de un metru jumate si cu inernet for free... daca tu ai asteptari mai inalte.. congratuleishan! Keep going to the East! ALONE!

@globedreamer: 'Si care e alternativa ruseasca...?

Raspuns: varianta Ponta = copy/paste USA. Mai ai dosit vreun steag ONU pe-acasa? Parca zicea Putin ca ii trebuie unul, ar fi la moda procedura.
Dupa interventia in Ucraina, presupun ca va primi si Putin Premiul Nobel pt Pace. Sa vedem cat ii trebuie pana pune afisul "Mission Accomplished"---

Rusia practica o agresiune deschisa la adresa unui sta care nu

ii apartine.
Faptul ca raboiul este la frontiera romana ma ingrijoreaza, dar... facem parte din cea mai puternica alianta militara din lume!
Trebuie sa ne comportam cu acest argument in minte si in inima! Romania trebuie sa acorde asistenta umanitara tuturor ucrainienilor care o cer.
Din punct de vedere strict militar, NATO si CE sint cele care vor decide. Romania este un stat european, isi va face datoria si isi va indeplini obligatiile CU PLACERE si CURAJ!
Toate notele de plata trebuies achitate odata si odata!

 

Toate notele de plata trebuesc platite?

Vad ca esti ucrainofon. Foarte bine. Dar cum ramane cu Bucovina ROMANEASCA? Cine trebuie s-a plateasca? Dar despre Insua Sepilor ai auzit? Pentru asta cine trebuie sa plateasca? Crimea a fost a Rusiei. Despre razboiul Crimeii ai auzit? Cine domnea peste aceasta peninsula? Rusia a lui Nicolae al II-lea, Tarul tuturor rusilor. Iavata din istorie ca ceea ce a apartinut si apartine Rusiei nu se cedeaza. Mai devreme sau mai tarziu revine la tara mama. Putin are interese dar si onoare.Cine-l lezeaza, plateste. Putin ii pasa ce O-baba striga la Casa Alba. iar despre noi, sa continuam sa plangem dupa Bucovina, Transnistria si Moldova cea Mare.

Crimeea n-a fost a Rusiei

Toate teritoriile de la sud de Pripet si vest de Don sunt rapite de rusi de la vecini. Nu mai vorbim de Transcaucazia, zona lacului Baikal si Orientul Indepartat (cu tot cu Mongolia, Sahalin si altele).

Nici Rusia nu a fost a Rusiei de acum!

Rusia de acum nu e Rusia lui Petru cel mare, e Rusia unor comunisti, nu e Rusia tzarilor!
Rusia e doar "portavionul" comunismului, acolo la ei comunismul dospeste si peste ani, poate, va umple iar lumea cu microbul lor sau se va transforma in "globalismul" american care nici ala nu-i prea diferit de comunism!

Jenypas. Nu stiu de unde deduceti ca sint

ucrainofon :))) si nici nu ma intereseaza.
Va sfatuiesc sa va schimbati bateriile la aparatul auditiv.

Cred ca cunosc istoria Romaniei, nu este necesar sa faceti efortul de a re-scrie.
Preocupati-va mai degraba de lipsa de democratie in care va tine guvernul PontA3 si asociatii sai. Nu uitati sa ii multumiti si lui Crin Antonescu, merita sa nu fie uitat!

Sa nu uitam din intentiile URSS-lui

prin anii 64, rusia dorea dobrogea pentru ca bulgaria sa devina parte a rusiei. Sa ne amintim ca au dorit sa faca un film cu afgan si stan si au luat-o pe coaja cu toata stiinta lor razboinica . In istorie rusii au fost inebuniti de uniforma militara si le-a placut sa stea cu pusca la fundul altora sa-i munceasca spre ai hrani.
Trebuie stiut ca rusi nu au invadat Romania pentru ca si China a transmis un avertisment Rusiei. A fost rasplata pentru efortul ministrului de externe Corneliu Manescu care a facut lobi pentru recunoasterea chinei in ONU si nu a Taivanului.
Este interesant de ce china tace , gurile rele afirma ca si china doreste sa puna de un razboi fulger cu japonia. Ingrizorator este ca pe glob incepe sa se simta zanganitul armelor.

Ia-o si tu de la Burebista incoace, daca tot ---

'--- prin anii 64, rusia dorea dobrogea ---'
Da mai! Si vreo 150 de ani inainte, Franta lui Napoleon voia sa ocupe Rusia, eu zic sa bombardam pe chestia asta Parisul ---
Evreiasule, zu roaga-te la duhurile lui Moses, salomon si david sa intre Rusia in kiew, ca altfel va fo POGROM acolo: Rabbinii Ucrainei au cerut pop.u.ulatiei de origine evreiasca sa paraseasca de urgenta Ucraina, din cauza prezentei in 'parlamentul ad-hoc' a gruparii neofasciste Svoboda. Uita-te la CLIP ( ~1 min), cam ce steaguri se vehiculeaza in cladire:
https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=q-dHVZTtTxQ

Ai si ceva jihadisti-NAZI ;)--
http://www.thedailybeast.com/articles/2014/02/28/the-swedish-neo-nazis-of-kiev.html
Uita si pe 'prietenul USA', cam atat ii duce capul pe Kerry, Obama si McCain:
http://original.antiwar.com/wp-content/uploads/2014/02/tyahnybok.jpg

@ Constant, sa inteleg prin asta si agresiunea NATO si trupei

de "democratie " asupra statului suveran Serbia si impartiea lui ....( a se citi :furtul/dezlipirea Kosovo/inima sarbilor) dupa ...dorintele/poftele Nato? Deci aici merge cu...independenta, Nu?/

Trebuie

Sa-i vina si lui Putin sfirsitul de undeva. Sa vedem cum se prezinta Uniunea Europeana. De data asta UE trebuie sa-si scoata creierul de la naftalina

 

Sfarsitul lui Putin?

Deci esti deacord cu inscenarea amercano-europeana care a avut loc exact in timpul Olimpiadei de la Soci? Putin este de vina? Ianukovici nu a fost ales de popor? Bun, rau, dictator orice vei spune este adevarat, dar ine l-a ales democratic? Lovitura de stat de unde a fost orchestrata? De unde demonstrantii "pasnici" au avut echipament militar si trageau cu mitralierele? Putin este de vina? El isi apara interesele!

Ho, ho! Adica, orice demonstratie este inscenare?

Pai, atunci si aia de la Pungesti sunt manipulati, si toate demonstratiile care nu sunt pro-guvern sunt inscenari, n-asha?

- Inscenare mi se pare felul in care Ianukovici a escaladat conflictul la Kiev. A trimis lunetisti sa omoare oameni, sperand ca acestia sa atace cladirile si sa aibe motiv sa-i cheme pe rusi.

@Tragicomedian

Lunetistii nu erau ai lui Ianukovici cum nici ai nostri nu erau ai lui Ceausescu. Altfel i-am fi prins pe vreunul.
Lunetistii sunt provocatori, trimisi tocmai pentru a agita o manifestatie. Doar nu ne inchipuim ca un lunetist poate opri o multime de oameni. Dar o poate agita si oferi pretextul unei interventii externe.

@ Tragicomedian

1. din cate imi aduc aminte asa zisi demonstranti "nevinovati" trageau cu arme de foc de cateva zile inainte de acea riposta sangeroasa cu munitie de razboi a fortelor de ordine/speciale
2. in clipul care a circulat in media ( si daca ai stomac sa-l revezi chiar te invit) acele victime "nevinovate" pareau sa ia cu asalt un anumit punct. cam toti au fost impuscati cand s-a trecut o anumita linie imaginara, si se vede clar ca nu s-a tras asupra celor care au recuperat victimele chiar daca erau expuse fara nici un scut de aparare.

Au loc jocurile celor mari, Rusia a pierdut mult din zonele de influenta in ultimele 2 decenii iar acum se simte amenintata direct la ea acasa ( cam greu de conceput pentru ei ca populatia ruseasca, fie ea si din Ucraina, sa fie membra UE/NATO ). Cat despre Ucraina am aceeasi parere ca si multi altii, unii mafioti vor sa ajunga la ciolan gros cum au ajuns si altii.
Nu cred ca conflictul o sa escaladeze, toti sunt constienti ca nu or sa existe invingatori din asta - pana si Kim jong-un in lipsa sa de creier poate vedea asta

pai o sa le puna sanctiuni economice!

o sa ii ameninte ca nu le mai platesc gazul! ceva de genul asta!

Gazul a fost, deja, platit, ioana6i

Deci... Am zis.

M-as mira!

Ce om normal la cap si-ar risca viata cu placere ?

 

A inceput cazaciocul!

Rusii vor sa pastreze Crimeea? Fii pe pace Macsi, rusii vor intreaga Ucraina si o vor avea in ciuda protestelor internationale sau a ONU. In Consiliul de Securitate au drept de veto asa incat, pe plan politic, nu pot fi luati prin surprindere. Pe plan militar se cuvine mentionat ca Ucraina este un stat cu securitatea negarantata ca urmare a faptului ca nu face parte din NATO sau vreun alt sistem de securitate mondiala sau regionala. Asadar, sunt de asteptat niste proteste, iar pe strazile oraselor ucrainene vor iesi niste manifestanti, dar fii linistir, Rusia stie cum sa combata astfel de manifestanti. Surprinde insa altceva - tot contextul geostrategic mondial este in favoarea Rusiei. SUA si NATO, vor sau nu vor trebui sa se mentina in defensiva. Asadar sunt de asteptat proteste, tot asa cum primavara sunt de asteptat ploi.

 

Acum nu te mai poti impune cu forta armelor!

In epoca actuala oamenii au acces la informatie si circula mai mult ca oricand. Prin urmare nu se mai pot impune ideologii. Regimul lui Putin o sa aiba probleme atat din exterior cat si din interior.
Acum nu poate exista decat razboi informational sau/si razboi economic!

Liviu 69 ai dreptate,

cum de nu s-au prins eueopenii si americanii de asta pina acum ?Si pare atit de simplu la prima vedere....

Nu mai iese nimeni pe strazi.

Ca daca aveau chef sa aiba gauri in plus fata de alea naturale acum erau pline strazile de ucrainieni cu steaguri,tobe si trompete sa apere tanara si fragila democratie.De doua zile rusii au intrat oficial cu pustile in Crimeea si niet demonstratii.Nici macar razboinica teutoana frau Merkel nu prea mai scoate arienii sa aduca democratia la zi.Acum,dupa atatia ani,daca se repeta experimentul 89 in Romania ,nu se mai prezinta nimeni la rivulutiune.Astazi ucrainienii stau ascunsi si se gandesc pe unde au neamuri la tara sa se ascunda,prin Cernauti moldovenii isi bat nevestele ucrainience,polonezele fugaresc masculii iar ungurii umbla cu steagurile lor pe toate gardurile si cladirile.Revolutie de boxer cu tata general de securitate KGB.Parca iti vine sa crezi ca e o punere in scena a rusilor sa ajunga iar la Berlin si nemtii in Siberia ca de acolo vin gazele.

ptr. @nemo.cirus

Americanii au nevoie de justificari pentru cheltuielile militare. Ptr. europeni Ucraina inseamna, pe termen scurt, "piata de desfacere" dar pe termen lung vor lua masuri ptr. a nu se repeta istoria cu Romania.
Pentru rusi cred ca este o combinatie intre orgoliu si frica de izolare.
Pe termen lung acest conflict nu foloseste nimanui, provoaca doar durere si ura. Pentru rusi ar fi fost mult mai avantajos sa intre in UE.

Turnule,

E adevart ca rusii l-au dat lumii pe Petru cel Mare, pe Tolstoi sau Dostoieski, insa Rusia nu a stralucit niciodata in diplomatie, nu diplomatia a fost elementul sau forte in istorie, ci cizma si pumnul. Rusii sunt un popor mare, rautacios, sangeros si barbar, pentru ei onoarea, bunacuvinta, manierele si regulile de conduita sociale sunt facute pentru a fi calcate in picioare, sunt mai mult vulpoi decat viteji, si mai mult serpi decat feline. Natura a fost intodeauna de partea lor, de asta nimeni nu i-a putut bate pe propiul teritoriu, trebuie sa fi calit ca sa rezisti iernii rusesti, la fel cum trebuie sa fii la fel de marsav ca ei pentru a le tine piept.

@Turmule

Stii ce e culmea? Intodeauna contextul international a fost favorabil rusilor. Doar Bonaparte si Hitler au fost destul de nebuni pentru a se pune cu rusii. Norocul ucrainenilor este ca sunt tot rusi.

o miduta ai dreptate

numai ca nimeni n-a bagat la cap treaba asta.Citeam undeva; ca desteptii invata din greselile lur,inteleptii din greselile altora si prostii nici din ale lor.

Geopolitica si geostrategia, bata-le vina!

Stimata Mama Omiduta, trebuie sa stiti ca adesea contextul se mai aranjeaza si cu mana (pardon, cu capul). Diplomatia rusa, dintotdeauna a fost la cel mai inalt nivel si au stiut sa valorifice ocaziile ivite pe parcurs. Amintiti-va de succesele Rusiei dupa ce Petru cel Mare si-a lansat celebrul testament, urmat si astazi cu sfintenie. Ba chiar regimul comunist rus a pus mare baza pe acest Testament. Acel Testament nu a venit pe loc gol, in prealabil, rusii au avut acumulari substantiale (filozofii spun ca "acumularile cantitative duc la salturi calitative"). Exact asta s-a intamplat. Rusii - un popor mare, a avut de recuperat teritorii importante de la toti vecinii ei. A preluat teritoriul Imperiului Khazar sfaramat de invazia hunilor. Au venit peste rusi tatarii si doar Rusia Kieveana a asigurat continuitatea statului rus si a fost meritul lui Ivan cel Groaznic ca a pornit operatiunea de "Reconquista". Ulterior a intrat in competitie cu Imperiul Otoman, cu Suedia regelui Carol, cu Imperiul Habsburgic si Prusia etc. Apropos, ucraineenii nu sunt rusi. Sunt tot slavi, dar asta este cu totul altceva. Nu este mai putin adevarat ca in Ucraina se vorbeste masiv limba rusa. Multi ucraineeni nu isi cunosc limba materna - ucraineana. Asta nu inseamna ca ucraineenii sunt tot rusi. Pe langa ucraineeni si rusi in Ucraina mai traiesc o serie de alte etnii, cele mai multe tot slave, de pilda rutenii, etnie ce traieste intre Bucovina si Polonia. Ca acestia mai sunt inca multi altii.

pai tocmai asta-i chestia, omiduto

Vad ca pe-aici unii ii trag cu "Hai Rusia!", altii cu "Hai Ucraina!", da' in esenta mai nimeni nu pricepe ca de fapt se razboiesc rusii cu rusii! Una e situatia de pilda in Letonia sau Lituania, si ele foste teritorii rusesti, dar unde localnicii bat clar spre etnia polona (deci teritorii straine acaparate de rusi de-a lungul istoriei), si cu totul alta e situatia in Ukraina. Aia de acolo sunt rusi sadea. Fac parte din marele si stravechiul popor al slavilor de est. Nu numai disputata Crimee de azi, ci intreaga Ukraina a fost de la bun inceput teritoriu rusesc. A apartinut rusilor din capul locului. Primul stat rus s-a format acum o mie de ani in jurul Kievului, sub cneazul Vladimir I. Acelasi cneaz a oficializat ortodoxismul in proaspatul stat format, iar Kievul a fost multa vreme capitala religioasa (ca sa zic asa) a intregii Rusii. Practic, Rusia ca tara acolo s-a format si de acolo s-a extins: pe teritoriul Ukrainei de azi. Initial s-a numit Rusia Kieveana, iar mai tarziu, dupa stabilirea capitalei la Moscova, s-a numit Rusia Mica. Ucrainenii, ca ramura principala a popoarelor slave rasaritene si "frati de sange" cu rusii, au inceput sa se stabileasca pe-acolo dupa vreo doua-trei secole de la infiintarea Rusiei Kievene. Si nu au avut un stat al lor, ci au fost locuitori ai Rusiei. Abia pe la 1648, dupa o mare revolta a cazacilor zaporojeni, s-a conturat un stat cazacesc, ce avea sa devina statul ucrainean aproximativ asa cum il stim azi.

Bun, am mentionat toate cele de mai sus nu pentru a tine "cursuri" ieftine de istorie, ci pentru a accentua doua chestiuni mari si late. Unu: Ucraina de azi este de fapt Rusia de ieri. Si doi: avand in vedere punctul unu, precum si stransa inrudire etnica dintre cele doua popoare (ba mai mult, si amestecul lor de-a lungul istoriei), se poate spune pe buna dreptate ca astazi se bat nu doua natiuni straine, ci doua natiuni ruse. Ambele cu pretentii asupra unor teritorii care la inceput au fost ale uneia, iar apoi ale celeilalte. Asa ca, daca unii ii condamna acum pe rusi, ar face bine sa priceapa ca -vorba ta, omiduto- si ucrainenii tot rusi sunt pana la urma. Si au la randul lor fix aceleasi apucaturi, naravuri si tendinte de acaparare rusesti. Vezi de pilda sudul Basarabiei si nordul Bucovinei. Alea sunt, fara putinta de tagada, teritorii moldovenesti (deci romanesti) sadea. Si totusi, ucrainenii le-au inhatat si le pastreaza bine-merci, fără să-si faca procese de constiinta. E vorba de ucrainenii carora astazi le plangem de mila, saracii de ei. Vor sa aiba parte de democratie, dar de cata democratie au parte romanii mereu asupriti si marginalizati, din teritoriile romanesti luate de ei cu japca? Vor sa aiba integritate teritoriala, dar cu integritatea teritoriala a Romaniei pe care au ciopartit-o, cum ramane? Se revolta ca rusii le ocupa azi teritoriile, insa cand le-au ocupat ei pe ale noastre, cum a fost? Sa le planga deci de mila cine-o vrea. Eu unul nu pot.

Si acum ce sa facem? Sa navalim si noi in Basarabia sa recuperam

teritoriile care ne apartin de la Stefan cel Mare? In acest moment rusii nu mai au nici un drept sa se opuna deoarece si ei vor sa procedeze exact la fel

 

Litza Chizalau, stii ce ar trebui sa le facem rusilor?

In aceste momente tragice ar trebui sa-i fortam pe rusi sa ne restituie urgent Tezaurul, pe care ni l-au sechestrat miseleste.Asta ar insemna sa ne dea cam jumatate din bugutul Rusiei pe acest an. Prin aceasta Rusia ar ramane fara bani si nu ar mai putea face razboaie agresive. Shalom

Du-te mah si forteaza-i sa-ti dea tezaurul---

-- apoi spune-i lui Basescu ca tezaurul este despagubire pt cele 600 de milioane de evrei ucisi de romani la Odessa si il iei cu tine la Tel-Aviv.
Mai, du-te plimba ceva pe muntele Zion, o capra, vezi tu! Tzipi Livni ar avea timp--

in toata nenorocirea asta,

ati reusit sa ma faceti sa rad! sper ca asta a fost si intentia dumneavoastra, nu? daca nu, aveti un umor involuntar colosal!

Navala in Basarabia?

Cu ce? ca si Papura Voda avea mai multa armata de cit avem noi acum.Ca dor no sa-i batem pe ucrainieni cu palmele pe *** sa ne inapoezze Basarabia.

;) -- 'Credinta muta muntii din loc' :D

'Navala in Basarabia? Cu ce?'
Cu MIG-21, modernizate /?? inzestrate cu MP3-player?/ de catre israelieni ;)

@Nosferatu

Am avatar cu Romania Mare pentru ca eu cred i EA.

Critic pe rusi si pe americani si pe orice atacator parsiv. Si rusii s-au batut in Cecenia cu "teroristii" asa cum si americanii se bat in Irak si Afganistan cu acelasi fel de "teroristi", toate astea in timp ce nu exista nici o definitie clara a acestui termen, care poate fi aplicat dupa buna placere de orice putere militara impotriva oricarui patriot, nevinovat, sau infractor de drept comun.
De exemplu, ce fac astazi patriotii irakieni, au facut si francezii in al doilea razboi mondial, DAR, unii sunt "teroristi" altii sunt "eroi".... fix pixul, aceeasi Marie cu alta palarie, doar denumirile difera. Din cauza asta critic orice atac parsiv bazat pe motive pe care doar copii retarzi ar putea sa le creada (si cocalarul de servicu).

Cand vreodata au ajutat americanii la (re)intregirea unei tari? Poate la divizare da, dar la intregire....???

Romania a fost divizata cu acordul rusilor, americanilor si englezilor.... nu e nimeni care sa ne faca curat pe batatura, degeaba asteptam si pupam marile puteri pe unde vor ele. Se vor folosi de noi si apoi ne vor arunca ca pe o masea stricata. Punem pariu?

 

Crimeea plateste acum consecintele acordului de la Yalta prin

care am fost tradati atunci de aliatii nostri occidentali de azi - In acest moment se pot sterge la c*r cu servetelul lui Stalin pe care erau desenate zonele de influenta de dupa WW2

@arnar - n-ar fi rau sa cetesti

mai atent cartile de istorie. unirea principatelor romane a fost posibila doar cu sprijinul puterilor occidentale (urmare a razboiului crimeei 1853-1856). ca sa nu spunem ca istoria crimeei este legata si de istoria moldovei si a romanilor...daca tot te uiti la harta aia. ce ne-au dat noua rusii???

'---ce ne-au dat noua rusii??? ' :

-- pe Ana Pauker.
Ce ne-au dat americanii? :pe Gitenstein.

--Mai tu parca aveai zi de priveghi astazi, pt ca este deja Sabbatul. Du-te si scrie un biletel cu dorinte patrioazze, apoi baga-l in crapaturile din vreun zid de casa la Pungesti. Ca si ASTA ne-au 'dat' americanii---

de acord americanii sa se retraga de la Kogalnicea

nu,,,,,voi sa va rusofiliati ortodoxi hai datii cu catedrala ortodoxa naveti voi nimic cu cultura iuropeana,,,,continuati doctrina lui ilici -petre roman,,nastase,,,ponta ,,PSD si comunistu badescu,,,,,rusii var putea da gaze mai ieftine daca intrati in sfera lor,,,,aveti numai de chistigat,,un vecin mai aproape e mai de folos dechit un frate peste ocean,,si asa santeti prieteni cu israelul cu tot felul de contacte culturale,,emigrare return cu evrei in rumanika pro comunisti ,,infintzati kibutzuri si salvati si agricultura,,,,,,,,,,,,,,,hahahahahahahahaha

 

Pe voi trepadusii lui Soros, trebuie sa va lumineze omul---

--- individual:
Tragicomedian 01.03.2014, 19:01
'Ho, ho! Adica, orice demonstratie este inscenare?'

The Coup in Ukraine: Obama’s Dumbest Plan Yet --By Mike Whitney
http://www.informationclearinghouse.info/article37790.htm

New York Times: Supporting US Imperial Lawlessness":
“Washington openly backs fascist Svoboda party leader Oleh Tyahnybok…In 2004, Tyahnybok was expelled from former President Viktor Yushchenko’s parliamentary faction. He was condemned for urging Ukrainians to fight against a “Muscovite-Jewish mafia."
In 2005, he denounced “criminal activities" of “organized Jewry." He outrageously claimed they plan “genocide" against Ukrainians."…
Tyahnybok extremism didn’t deter Assistant Secretary of State for European and Eurasian Affairs Victoria Nuland. On February 6, she met openly with him and other anti-government leaders.'
----aka 'neo-Iliestii, emanatii lui Obama' ;)

* * *

- "22:25 - Doua nave de razboi sub pavilion rusesc au fost reperate in apropiere de Sevastopol, au declarat pentru Interfax surse militare"
- pai , nu-i portu' militar al rushilor ?

@niculaeda, expert rusolog

Pai nu e. Sevastopol nu e portul militar al rusilor. Flota rusa e la Simferopol.


Prima   1   2   3   Ultima