Ziare.com

Cum se catara Klaus Iohannis pe Guvern, atunci cand nu trebuie. In joc e autoritatea premierului

de Magda Gradinaru
Miercuri, 06 Noiembrie 2019, ora 20:24

   

Cum se catara Klaus Iohannis pe Guvern, atunci cand nu trebuie. In joc e autoritatea premierului
Klaus Iohannis este in campanie pentru cel de-al doilea mandat si, ca atare, indreptatit sa foloseasca orice strategie i se pare castigatoare, pentru a atrage voturi si pentru a-si consolida avantajul de pornire. Dar candidatul Iohannis vrea sa repare decredibilizarea institutiei prezidentiale din acest prim mandat in care a fost nevoit, e drept, sa coabiteze cu PSD, prin delegitimarea functiei de prim-ministru.

Toata desfasurarea politica din ultimele luni - refuzul numirii unor noi ministri, demiterea prin motiune de cenzura a Cabinetului Dancila, negocierile pentru sustinerea unui Guvern monocolor PNL - i-au dat lui Klaus Iohannis ocazia perfecta a rasturna imaginea din anii de mandat prezidential.

Reprosul principal care i s-a facut a fost golirea institutiei prezidentiale de autoritate, retragerea din fata unui Guvern PSD ale carui abuzuri erau mai repede taxate de institutiile europene, decat de presedintele tarii si neutilizarea potentialului maxim pe care Constitutia il da presedintelui.

In cazul demiterii Laurei Codruta Kovesi, de pilda, Klaus Iohannis s-a marginit in a arunca toata responsabilitatea pe spatele lui Tudorel Toader, desi lichelismul acestuia nu mai ridica vreun semn de intrebare, prevalandu-se de decizia CCR si atat.

Mai tarziu, cand Guvernul Dancila a pus in miscare un intreg mecanism prin care sa opreasca ascensiunea lui Kovesi in functia de procuror-sef european, pentru care aceasta se calificase in urma unei competitii deschise si apolitice, Klaus Iohannis a ales, iarasi, sa taca.

Institutiile europene - Parlamentul European, Comisia Europeana - au luat de cateva ori pozitie puternica, fara acrobatii si eschivari. Presedintia Romaniei a tacut. A intervenit abia cand in joc a fost pus al doilea mandat, era deja precampanie, iar reusita lui Kovesi devenise o certitudine, in urma sustinerii neconditionate pe care i-a aratat-o Uniunea Europeana.

Abia atunci Klaus Iohannis a dat un mandat direct de sustinere a lui Kovesi ambasadorului roman la UE, Luminita Odobescu, dar si atunci a evitat un mesaj public in care sa isi faca mea culpa pentru felul in care a revocat-o pe Kovesi de la DNA. Pur si simplu a urcat in trenul victoriei si s-a asezat alaturi de cei care au tinut piept abuzurilor PSD, desi nu era vorba despre tara lor.

In cazul comisarului din partea Romaniei, caz care a plasat Romania intr-un registru minor la Bruxelles, presedintele nu a intervenit decat atunci cand a inteles ca iarasi urca intr-un tren al victoriei si face bine sa isi asume victoria de a nu trimite in Comisia Europeana un impostor sau, mai grav, un candidat care ridica probleme de integritate. Si asa este, interventia presedintelui a folosit la Bruxelles, pentru ca Ursula von der Leyen a fost dispusa sa accepte toate amanarile si sa astepte ca Guvernul PSD sa fie demis. Dar presedintele si-a folosit prerogativele, printre care si aceea de reprezentare a tarii pe plan extern, atunci cand toate cartile se aranjau si in favoarea lui.

Pot fi si erori de perceptie, poate ca Klaus Iohannis a procedat in mai multi pasi, poate ca bilantul acesta se cuvine a fi nuantat, doar ca presedintele nu acorda interviuri in care sa raspunda frontal, iar candidatul Iohannis nu participa la dezbateri. Participa insa la sedinte de guvern.

In bilantul de mandat al lui Klaus Iohannis intra si desantul victorios la sedinta de Guvern in care doi elefanti sa pregateau sa fie lansati. A fost un moment in care functia prezidentiala a parut recuperata la capacitatea ei deplina si efectul a si fost cel bun.

Strategii de imagine ai candidatului Iohannis au inteles asta foarte bine si l-au sfatuit sa repuna in scena imaginea de putere, cam in acelasi cadru.

Dar astazi Klaus Iohannis este candidat, iar Guvernul nu e in niciun caz unul care trebuie controlat si cu atat mai putin transformat in vehicul electoral. Din contra. E firesc sa profite cat poate la nivel de imagine de capitalul dat de reusita indepartarii PSD de la guvernare, dar nu periclitand functia de prim-ministru.

Or, cand presedintele apare la sedinte de guvern si la ceremoniile de preluare de mandat ale ministrilor, el nu transmite doar mesajul unei victorii anti-PSD, ci si pe acela de subordonare a Guvernului.

Pe termen scurt, Klaus Iohannis mai castiga un mandat. Pe termen mediu si lung insa, compromite autoritatea prim-ministrului liberal, plasandu-se pe o treapta ierarhica superioara, iar efectul ar putea fi, asa cum a remarcat-o si profesorul Alexandru Gussi, unul de bumerang:

"In mod paradoxal, presedintele pare azi ca detine toata puterea executiva, dar nu e o putere institutionala, e una conjuncturala, fragila. Oamenii care azi-maine vor iesi in strada nu o vor face impotriva Guvernului sau a lui Orban, ci impotriva presedintelui. Aceasta non-campanie va rezulta intr-o capacitate limitata a probabilei victorii de a relegitima durabil presedintele in functie, in timp ce adversarii sai sunt deja in logica anului electoral 2020".

Guvernul liberal are sarcina ingrata de a conduce Romania in tranzitia spre alegeri care sa refaca legatura de reprezentativitate intre Parlament si electorat. Are suficienti dusmani, majoritatea in Parlament e tot cea din jurul PSD, iar plasarea in regsitrul mic, la mana lui Iohannis, il va transforma intr-un Guvern de carton.

Klaus Iohannis a reusit sa inverseze indicatorii de imagine care ii fragilizau avantajul, are acum suficienta forta sa acorde macar un interviu temeinic, pentru ca exercitiul democratic al confruntarii cu alti candidati e deja compromis, pentru acest prim tur de scrutin.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 13387 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
48 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

are tot dreptul....

sa se catzere pe guvern.chiar daca doar pentru o saptamana.
in final are 'guvernul meu' si face ce vra cu el.

 

Moscova face spume.

Este vorba de o cooperare presedinte-guvern in stil european.

 

pnl si psd s-au inteles din nou

ca sa continue "sistemul". una alba, una neagra, dar tot gri apare totul. unii un pas inapoi, altii un pas inainte, iar dupa cateva luni invers si la loc.
Intre timp coruptia continua, primarii isi fac jocurile nestingheriti, voturile se cumpara si numai "ei" propasesc.

 

FARA PSD IN TURUL II

am doar un singur mesaj: pentru o finala adevarata votati Barna.

Oameni buni, USR nu are nici bani, nici televiziuni, nici trusturi de presa, nici experienta, nici multe altele...

Dar are cei mai inimosi sustinatori, atati cat sunt ei.
USR nu are nimic din puterea financiara a PSD si PNL.

Iar ca monstrul PSD sa primeasca lovitura decisiva dupa care nu va mai putea usor sa-si revina e ca sa fie bagat sub 20%. O merita din plin, dupa 30 de ani in care baronii lor au jecmanit Romania. Iar Viorika duminica seara sa plece de tot la Videle.

eu votez Barna. Daca se mai strang vreo 2 milioane ca mine atunci sunt sigur ca PSD se face praf si pulbere.

USR#REZIST

Dar ce-ar fi ca sa il votam cu totii pe Iohannis?

Ca sa castige din primul tur si sa treaca mai repede la treaba pentru al doilea mandat.
De ce e nevoie neaparata sa ajunga Barna in turul 2? Cui ii ajuta? Si chiar sa zicem ca el ar castiga postul de presedinte, dupa cum l-am citit pe Barna in ultimele saptamani nu e chiar asa de responsabil cum ar vrea el sa para. Sincer. Eu unul nu as vota pentru Barna in momentul asta.
Oricum sunt de accord cu tine ca psd ul trebuie sa dispara cu totul. dancila e istorie, iar ponta s-a impuscat in picior si cu siguranta ca o va mai face. Pacat ca nu are 5 picioare ca s-ar impusca in toate mai devreme sau mai tarziu. Asa ii place lui sa fie schiop. Ponta este un politician foarte toxic pentru Romania.

Totdeauna m-au distrat comentariile schizofrenice

De ce nu zice nimic, de ce vorbeste atat, de ce nu il vedem, de ce il vedem atat. de la aceiasi autori, despre aceasi persoana. Ma gandeam sa raspund ieri la aberatiile lui gussi, dar am abandonat pentru ca tot articolul era varza cap/coada si nu poti sa raspunzi la un articol cu alt articol, ca nu merita timpul. Ma rezum la citat “Oamenii care azi-maine vor iesi in strada nu o vor face impotriva Guvernului sau a lui Orban, ci impotriva presedintelui." Pe ce se bazeaza cugetarea asta profunda care anticipeaza atat ca lumea va iesi in strada dar si ca vor ignora guvernu, si ca il vor ataca pe iohanis? Ma scuzati ca intreb, dar unde l-ati gasit pe domnu expert? E vreo celebritate locala de care nu am auzit?

Comentariul cu cresterea pnl nu are legatura cu iohanis e absurda. Cand liderul are mai mult ca partidul, e locomotiva, cand are mai putin, e remorca (vezi dancila si barna). Fiecare comenteaza cat poate. Mi se pare ca mai mult pnlisti il trag pe iohanis in fata ca asa s-au obisnuit si se concentreaza pe campania lui, ca altfel nu e genul lui iohanis sa se bage in fata. pnl ar putea sa o lase mai moale, iohanis castiga oricum si toata lumea stie ca daramarea psd i se datoreaza, macar din discursul lui dancila. cata vreme pnl repara dezastrul psd si comunica tot ce fac, asigurand transparenta, toata lumea va fi multumita

@crainou Rank user: x5 06.11.2019, 17:02

Este impsobil sa cartige din primul tur, nu exista nici o sansa nici daca il voteaza toti ce de dreapta.
Alegatori inscrisi pe liste sunt 18.902.684 si din acest numar Iohannis are nevoie de 51% adica 9.640.369 de voturi sa iasa presedinte din primul tur asta inseamna 110% din cat se asteapta sa iasa la vot.

Mi se pare mie sau ziare.com a devenit o oficina psd

După ied alta ziarista incepe sa vorbească limba Antenei 3. Z.c avea o pozitie privilegiata acum susține planurile psd. Desigur ca postacii psd știu ca z.c e in tabăra lor și vor năvăli sa susțină pe ied&co.

CUM RISCA Dna GRADINARU (?!) sa ne duca pe noi in ispita , asa

cum bajbaia mai ieri un domn , mai cunoscut din parodii si scheciuri sau , facand grimase de constipat de tip Ciuvica pe la A3 , postul national de patrioti care te educau mai nu de mult cu SECU ! pentru ca OMUL vrea sa se sacrifice ca sa ne fie presedinte.

Autoarea , cred ca vrea sa-l dubleze la speach pe dl Diaconu , deoarece daca ai rabdare ca sa auzi ce spune musiul asta , trebuie sa-ti dai palme , ma-ntelegi ? pentru ca intrusul se vrea inspirat din multe texte , un fel de varza care ai dori pana-n final s-o pui in ordinea initiala , dar nu-ti iese .

Iata ca azi , s-a lamurit misterul , toate au acelasi vinovat ... in ciorba s-a bagat IOHANNIS !

Nici o problema

Ca sa domini guvernul trebuie sa ai capacitatea sa o faci. Or sacul de malai de la Cotroceni nu o are sigur. Se baga in fata acum, in ultima saptamana ca sa fie ales si sa mai huzureasca cinci ani rupt de realitate. Se vor basica cativa care il vad ca pe un soare si un salvator, dar adevarul este ca-i complet dezinteresat si incapabil sa faca ceva concret prin care sa dovedeasca ca are sange in instalatie

 

Nu fi rau cu Iohannis

Agitatia asta din urmatoarele doua saptamani o sa il sece cumplit de energie.

Dupa 24 noiembrie va trebui o vacanta de recuperare prin Tenerife, macar pana la Sf. Ion.

M.Gradinaru are DREPTATE

In lupta ptr. putere Johanis este dispus sa sacrice orice, la fel a facut si Basescu.
Singurul candidat care ar putea sa sintetizeze problemele din societate este Dan BARNA, insa, din pacate, doar cei ce lucreaza la standardele din afara pot sa-si dea seama de acest lucru.

Ha, ha, ha ! E tare aia cu "autoritatea premierului"... :)

Care autoritate Mai Draga ? Iohannis s-a dat de ceasul mor.tzii sa-si traga si Boc-ul lui care sa fie infruntea guvernului lui. Exact asta a si facut !

Premierul ("alintat" de presa cu porecla Sica Mandolina) e pus acolo DOAR ca sa execute intocmai si la timp ordinul de zi pe unitate care vine de la El Presidente. Fara ezitari, intrebari, initziave personale ori alte pros.tii, ca imediat apare un dosar pe rol de la justitzia de Romanica cea independenta care sa corecteze situatzia... :)

Asta atzi vrut, asta avetzi ! Hai sa traitzi bine, Mai Draga si... enjoy ! :D

Johannis se agată de orice situatie

care-l ajuta in campanie. Incearcă să pară mai mult decat este si speră ca alegătorii să-l perceapă ca pe un invingător detasat in lupta cu balaurul pesedist.
Insă nici protestele maraton din ultimii ani, nici reusita Codrutei si nici ascensiunea liberalilor nu i se datorează.

 

Alta maimuța care a primit o oferta de la psd

Propaganda psd prinde contur. Tov Dragnea a dat indicatii in ziua petrecuta afara din pușcărie.

Johannis

este autorul moral al distrugerilor făcute de vasilica, prin numirea ca prim ministru fără nici cel mai mic protest, fie și de formă, a acesteia.
Cu siguranță in primul tur nu-l voi vota, iar in turul al doilea, sper să nu fiu pus in aceeași situația ca cea din turul al doilea al alegerilor din 2000, cand am avut de ales intre ilici și rudotel.

 

@Salamcusoia 06.11.2019, 21:26

Zi-o p-aia buna: ca te aduce pe tine, ce mai!. :))))

Magda,

Institutia prezidentiala a fost "decredibilizata" prin actiunile si nu prin non/actiunile iohanniste.
Refuzul explicit de a se conforma unor decizii CCR, partizanatul fatis si obraznic, fracturarea coeziunii nationale prin pozitionarea anticonstitutional explicita si atacurile grobiene impotriva milioanelor de "pesedei" si nu a varfurilor/ leaderilor pesede s-ar putea sa-i fie fatale foarte curand.
Iohannis, prin ceea ce face ACUM intra intr-un rahatzel pestilential mizand probabil pe traditionala mamaliga populara inerta.
Sentimentul specific romanesc impamantenit dintr-un fanariotism rezidual, de ciocoime desprinsa de popor este deja stampilat pe fruntea cel care in 2014 dadea impresia Neamtului riguros si Korekt. Crunta dezamagire!!
Poate ca Romania, Interesul National al Tarii au inca nevoie de Neamt in frunte, poate ca este nevoie sa-i mai pacalim odata pe fraierii din Vest cu optiunea noastra """europeana"""!!!!!!! Let it be ! Asa se scrie Istoria !

 

nu numai joianis e incorect

nici dancila nu s-a conformat constitutiei care
spune clar,in art 85,ca schimbarea compozitiei
politice a guvernului,obliga pm sa vina cu noul
guvern in fata parlamentului pt vot de incredere.
daca ar mers atunci,in august,rezolva treaba
si nimeni n-ar fi avut ce sa-i faca.

deci,pm nu respecta constitutia.
presedintele nu respecta niste decizii ccr
care sint perfect aiurea.
daca le-ar fi respectat,dancila ta iubita
ar fi lungit existenta guvernului schimbind
ministrii la 45 de zile.

cine e mai vinovat,toanta sau adormitul ?

nu te mai da mare analist ca habar n-ai ce spui
si nu-i prima oara.
pe de-alde voi,psdisti fanatici si hoti,
nu va intereseaza ce spune constitutia ci numai
interpretarea aiuristica a constitutiei de curtea
voastra psdista,care a devenit parlament+guvern.

tie nu-ti este scirba de psd ?
ce fel de oameni se lasa condusi de o inepta ?

Magda , iubirea mea abia marturisita !

Fa-mi o favoare, please !
@demonacke, amaraciunea de mai sus, vorbeste in numele tau ??
Sinistrul te face de ras!
Zi-i sa se astampere mai ales ptr. faptul ca-mi califica neste simple opinii drept emanatii cu pretentii de analiza ridica semne de intrebare asupra discernamantului lui.
O fi in stare sa treaca strada ??
Vomismentele lui pestilentiale imbracate in atacuri imunde la adresa oricui care ar indrazni sa-si dea cu parerea altfel decat aproba el imput site.ul peste nivelul rezonabil de suportabilitate.
Imi dau seama ca tipul nu agreeaza stilul meu si ma confunda cu vreunul care i-a tras-o cumva, in mod indecent, pe vremuri dar pot sa-l asigur ca nu era inca nascut atunci cand eu intram in instante sa apar necajiti si nici nu am apucaturi pidosnice !
sau poate....era nascut ????

Surioara, de obicei iti admir articolele.

Insa de data asta cred ca te-ai grabit sa iti dai cu presupusul doar asa de dragul scrierii. Daca abordai altfel miscarile presedintelui, probabil ti-ar fi iesit un articol mai bun.
Iohannis s-a saturat de vrajeala si vrea sa fie sigur ca totul este bine pus la punct in ceea ce priveste mai ales ministerele cheie. O face tocmai pentru ca este un politician responsabil. Nu o face pentru popularitate. Daca nu a facut-o pana acum, nu va incerca sa ingrase porcul acum in ajunul Craciunului. Deci practic nu mai are ce sa demonstreze. Te-ai gandit ca s-ar putea duce la sedinte ca sa poata oferi sprijin guvernului sa se aseze cum prebuie pe block starturi inainte de a porni la drum cum trebuie fara graba si fara erori prea multe? Pentru ca acestea vor fi oricum inerente pe ici pe colo.
Sa nu uitam ca presedintele actual a reusit sa ajunga la apogeul carierei politice prin felul sau strategic de a actiona. Oricare altul ar fi fost in locul sau ar fi facut cu siguranta mult mai multe greseli (date fiind circumstantele) si ar fi avut mai putine reusite. Iar in final acesta a fost seful partidului. Oamenii aia inca se uita inspre el de fiecare data pentru a beneficia daca e posibil de expertiza lui organizationala. Nu zic ca Orban nu se descurca, insa asa cum vad eu lucrurile cei doi incearca sa lucreze in echipa. Nu vrea Iohannis sa puna mana pe nici un guvern. Guvernul asta ii apartine de mult, iar lucrul asta este foarte bine. Asta nu il face pe Orban vreo marioneta. Din contra. Cei doi pur si simplu e bine sa faca echipa nu sa lucreze fiecare de capul lui. Dar fie ca ne place sau nu, Iohannis a dovedit o foarte mare maturitate politica, iar Guvernul si partidul au nevoie de el.
Asa ca un pic de grija la tras concluzii pripite, va rog!

 

Foarte

bine!

nici nu putea s-o faca pina acum

il baga vasilica cu capul in pestelca si-l facea
snitel.

kwi e un mic-burghez meschin,fura case cu acte false,
doarme imbracat cu biletele de avion lipite pe crupe,
se intoarce din drum daca o pisica il priveste lung,
numara banii primiti la bancomat ajutindu-se de pix
si carnetelul plin cu adresele amantelor,scrise
ordonat si avind atasate poze fierbinti :)))

vasilica n-are condicuta cu amanti,nici postasul
n-a incercat sa intre cu ea in vrajeala cind o gasea
singura acasa,n-are minte analitica ca neamtul,
ea functioneaza aleator spre haotic.
repeta la infinit aceleasi aiureli reusind mereu
sa faca alte si alte greseli pe acelasi text.
ca toate muierile,e imprastiata si buimaca.
o fiinta care a fost fericita doar cind cheltuia
bani prin magazine,in rest a avut o existenta
searbada,aproape trista.
chiar si ciinele a fugit de acasa,cu mult inainte
de motiune,ea n-a inteles semnul ?

Demon, chiar ma intreb

ce fel de medicamente folosesti.
Esti simpatic tare. Trebuie sa recunoasc ca ai valente de scenarist de filme de comedie.

Auzi, hai sa facem un pariu

Acum Iohannis e in fiecare zi la guvern, prezideaza sedintele de guvern, preia minister cu minister, da indicatii despre cine sa plece si cine sa ramana, explica ce prioritati are fiecare minister si asa mai departe. O sa faca asta aproape zilnic pana pe 24 noiembrie.

Facem pariu ca dupa aia (daca Iohannis iese iar presedinte, evident), omul nu o sa prezideze mai mult de trei sedinte de guvern pana in 2024?

n-am curaj sa pariez

nici daca as fi pnlist,ceea ce nu-i cazul :)

cauta un pnlist fanatic,cum sint psdistii.
gasesti,fii fara grija :)

Iohannis nu va mai fi reales! Cei care bat campii pe aici nu cunosc

situatia din Romania, ori spera ca diaspora va face scandal ca acum 5 ani, dar nu se mai poate ca au 3 zile la dispozitie ca sa voteze! 75% din populatia din tara noastra are nivelul de intelegere al dnei dancila, adica f scazut! Dormiti linistiti!

 

Corect!

Pe unde or trai unii? Eu merg zilnic la piata, cu metroul, am vecini, prieteni si niciunul nu vrea sa mai voteze cu plavanul!

@inovator

???? madam Dancila...nivel foarte scazut de intelegere ???
Cu siguranta , te inseli!! Ca multi altii, faci confuzii grosolane intre notiuni/concepte procesate in cadrul unei instructii scolare si inteligenta nativa ! Adica, acea proprietate care a permis fiintei umane sa inteleaga, sa se adapteze, sa apeleze la oportunitati, cu alte cuvinte inteligenta in stare pura !!
Roata, hartia, praful de pusca ca si gangsterismul de inalt nivel nu au fost inventate de oarece "scolarizati" ci de un genii native, practice si ...oportuniste, adecvate timpurilor , adica exact ...foarte inteligente.
Crezi ca vomismentele tale pe acest site emana inteligenta?
Sau pe limba ta, dovedesti vreo intelegere superioara a ceea ce se intampla p'acilisea ?? OK, treci in locul lui Giohannes, abia astept sa vad unul superinteligent acolo sus !!

 

Votați Viorica Președinte, chiar din primul tur!

VOTAȚI VIORICA PREȘEDINTE! "Pesediști", ieșiți toți la vot, determinați-i și pe concetățenii noștri să voteze VIORICA PREȘEDINTE, DIN PRIMUL TUR! Nu stricați votul pe Mircea Diaconu, care deși merită votul nostru, nu are șanse deloc, pesediștii fiind un partidul cu adevărat cel mai mare și cu cei mai mulți votanți și susținători. Apoi un Ponta și Tăriceanu, nu trebuiesc urmați...Eu Iancu Gheorghe, sunt un om de dreapta cu adevărat, nu sunt pesedist, și nu consider că Viorica ar fi trebuit să Președinte, dar asta este..., și pentru mine și pentru voi... dar a vota VIORICA PREȘEDINTE!, este azi, singura soluție națională, in acest context, să ne păstrăm vie posibilitatea schimbării de care avem nevoie cu toții, noi romanii, și pe care trebuie s-o promovăm, s-o susținem, și s-o facem cu toții pentru a ne salva țara și neamul din starea limită in care deliberat am fost aduși de această clasă politică ce tot ne-a guvernat de după decembrie 1989, și pe care am lăsat-o la conducere, iar ea și-a făcut hatărul, trăind din politică, sărăcindu-ne și impuținandu-ne, azi in imposibilitate de a mai putea să se reformeze, sau să se reanoiască, fapt pentru care nu mai trebuie s-o lăsăm la conducere, intr-un viitor cat mai aprpia, creind noi această posibilitate și deziderat, evitand să trăim următorii 5 ani cu un Jojannis și partidul lui, intr-un dezastru național previzibil cu așa "lăcuste politice". După aceste alegeri, cu VIORICA PREȘEDINTE, chiar din primul tur, după cum o merită liberal johaniștii și mai ales Johannis, putem să sperăm și să ne pregătim de SCHIMBARE, trecand serios la treabă, fiecare, in timp ce OAMENI POTRIVIȚI vor putea să creeze, să dea naștere, să construiască și să dezvolte ADEVĂRATA ALTERNATIVĂ care să aducă la putere O CONDUCERE ROMÂNEASCĂ, aducand astfel increderea și speranța in societate, și făcand posibil ca NOI ROMÂNII să ne putem lua țara ăn bună grijă, să facem ca ȚARA NOASTRĂ - ȚARA ROMÂNILOR să arate ceea ce este țo cum trebuie să arate - GRĂDINA MAICII DOMNULUI, unde noi romanii să fim cu adevărat stăpani, increzători și siguri pe viitorul nostru!

https://www.facebook.com/VALDEVIS

pupulatia a fost manipulata cu "probleme" sterile

pe cand PSD isi face jocurile din culise. cu voturile antenistilor, dancila trece usor turul 2 si nimeni nu pare a se sinchisi. 80% din pensionari voteaza automat psd pentru ca "le-a dat". din ceilalti, 10% voteaza tot psd din motivul ca "nu au cu cine". dar cei mai importanti aliati ai psd sunt cei absenti. psd a facut totul, cu concursul presedintelui iohannis, ca sa banalizeze alegerile, sa le reduca la ridicol si deci sa demobilizeze alegatorii. cei care vor castica din nou detasat vor fi absentii si pe asta conteaza, repet, dihania numita pesedeu.

 

@arcadia 17:56

Ca multi altii, consideri acest popor drept o adunatura de habarnisti!
Daca ai o parere buna/f.buna despre discernamantul tau politic ce te impiedica sa consideri ca si multi alti romani au un filon instinctual corect politic si vor sti cu CINE sa voteze ??
Si pana la urma, de ce injurati poporul asta, de ce il ponegriti in toate felurile si modalitatile ptr. optiunile sale, mai mult sau mai putin inspirate ??
> 40% au votat cu 5 ani in urma ptr. psd si....care-i problema ??
90% din comentariile unora ca tine nu fac altceva decat sa vomite constant imprecatii, jigniri la adresa unora care va sunt poate rude apropiate ! chiar va simtiti OK varsand permanent laturile astea pe net ?? daca guvernarea pesedista v-a produs prejudicii concrete spuneti-le, sa putem fi de acord cu voi dar faptul ca "veorica" are sincope gramaticale pe care voi le luati la misto nu convinge pe nimeni sa vi se alature !!

 

@wert 16:39. "Oameni buni, USR nu are nici bani, nici televiziuni,

nici trusturi de presa, nici experienta, nici multe altele...".

Aici nu va pot contrazice.
USR NU ARE EXPERIENTA.
Si nici multe altele...
Adica are cam putine :)))
.......................................

 
 

Insulte komuniste jegoase. la persoana !

Mult prost gust la Moscova !

Nu dna Grădinaru!

Știți foarte bine că PNL și liderul său,au responsabilitate
alături de Johannis să se continue pentru președenția susținută de PNL!
De asemenea,moțiunea a fost susținută de TOATĂ OPOZIȚIA, chiar dacă la vot pentru guvern PNL,unii aveau alte planuri!E clar că și Președintele in funcție,cel puțin pană-n turul II,și-a asumat acest guvern.
Din diverse luări de cuvant,s-a ajuns la concluzia corectă: va fi o guvernare cu obiective radicale: de pe se rizarea executivului la nivel consilieri,a administrației care colcăie de "neamuri",nu toate deștepte,program de investiții in educație,sănătate,infrastructură,abandonat de PSD și ai săi aliați de IERI,susținerea fondului de pensii și creșteri salariale promise,parțial justificate,program de redresare a imaginii Romaniei,catalogată ca de lumea,a III a,etc.
Toate astea,cer Președintelui,premierului,intregului partid o asumare responsabil-unitară,de care unii deja incep cu zambre de indivizi chiar nesimțiți,fiind dintre aceea care au adus ȚARA aici!
Vedeți doamnă,că de 30 de ani se tot fac glume pe seama lui Ceaușescu și soției,a lui Bobu,Postelnicu și care gafiori s-or fi mai remarcat pe atunci.Dar ăștia de azi,i-a depășit cu varf și indesat și nici remedii la prostiile lor,nu e alta decat UNITATE lider de partid cu al său guvern,la care să
pună umărul toată administrația "aerisită"plus Președintele care și-a asumat asemenea momente de rezolvat!
Deci,aici nu e vorba de 2010 ori alte momente politice.
Orban se descurcă,dar să ai langă tine un tovarăș animat de aceleași probleme,e un impuls la rezolvări!Și greul,incă nu a inceput!!

 

Presedintele are treaba lui.

Guvernul are treaba lui.
Parlamentul are treaba lui.
Dar toate aceste institutii trebuie sa colaboreze pentru a realiaza interesul national.

 

pot conlucra fara sa fuzioneze fizic

nu iese bine kwi prin plimbarile la guvern.

treaba lui,e asa de dus ca nu realizeaza ca pina
si votantii pnl au,majoritatea,8 clase :)))
progresul lor este absolut remarcabil,pnl reusind
sa se situeze imediat sub psd.
oamenii de stiinta liberali au calculat ca vor
depasi psd peste 72 ani,8 luni si 4 zile ceea ce
a stirnit un optimism robust la virful partidului :)

@Pribeagul

Da, toti au treaba lor numai ca nu si-o fac, de asta am ajuns un fel de stat colonial in care interesul extern dicteaza, iar noi stam cu gura cascata si ne minumam ca ramanem in pielea goala.

@wert

in ziua cind usr va avea puterea mediatica
a psd si pnl,va mai fi cel de azi ?

din proprie experienta iti spun ca asa era pnl
in anii '90,cind eram tinar,nu ca acum...

cistigi putere si bani dar iti pierzi inocenta
copilariei si tineretii,asta e pretul...

pur si simplu,imi vin lacrimi in ochi,
niciodata nu poti fericit cind invingi,
intotdeauna esti nefericit cind pierzi...

Dumnezeu sa ne ajute,si azi,si miine,si-n toate
zilele vietii noastre pacatoase si trecatoare...

 

@crainou

care "totii" ?

chiar si fiforelul vasilicai ?
si orlando,spaima banilor ?
convinge-i tu,daca ai chef de ciomageala
pt un zgubilitic ca joianis.

cere voturi pt tine,poti ?

 

Bine amice.

Mai bine zi tu cine ar fi mai bine sa conduca tara.
Nu ala, nu ala. Dar atunci cine?
Atat ca partid cat si ca presedinte, tu pentru cine votezi?
Sau esti unul dintre aceia care chiar isi pune intrabarea asta: "Eu cu cine votez?"
Sti la cine ma refer, nu?

Majoritatea romanilor s-au saturat de rotirea...

...cadrelor PSD, PNL si vor ceva nou. Iar acel ceva e USR cu PLUS. O combinatie intre Boc si liberalism, cu oameni care, in marea lor majoritate, n-au mai facut politica. Si speram s-o faca intr-un mod mai cinstit si cat mai repede, pana nu deprind smecheriile de la ai batrani si se harsesc in rele. Nu degeaba sunt pe val. Hai sa-i ajutam, ce zici? Ca politica PNL o cam stim, e la fel ca a pesedelor hoate, dar varianta mai "soft si mai "spalata".


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor