Ziare.com

De ce Parlamentul European o sprijina pe Kovesi, iar Guvernul Romaniei nu - Interviu cu Antonio Lopez Isturiz (Video)

de Magda Gradinaru
Sambata, 16 Martie 2019, ora 07:21

   

De ce Parlamentul European o sprijina pe Kovesi, iar Guvernul Romaniei nu - Interviu cu Antonio Lopez Isturiz (Video)
In cazul Kovesi, Guvernul PSD/ALDE a pus Romania pe locul al doilea, lucru de neinteles pentru orice alt stat european, care ar fi inteles ca e bine pentru el sa aiba un cetatean intr-o functie europeana inalta. Dar asta e doar un episod din ravagiile pe care le face Guvernul Dancila, care a reusit sa indeparteze din ce in ce mai mult Romania de Schengen, spune transant secretarul general al Popularilor Europeni.

Secretarul general al PPE, Antonio Lopez Isturiz, prezent la Bucuresti pentru Congresul Popularilor, organizat de PNL, a acordat un interviu Ziare.com, in care a vorbit despre situatia din Romania in lunile care s-au scurs de la adoptarea Rezolutiei privind statul de drept.

Principalele declaratii din interviu:

- Cu doi ani in urma, Romania era in situatia in care trei dintre cele cinci cerinte pentru admiterea in Schengen erau indeplinite. Iar astazi e doar una singura! Asadar vorbim de un regres, iar cei ce sufera consecintele sunt cetatenii romani, lucru pe care nimeni nu-l doreste.

- Despre Guvernul PSD/ALDE: Pana la urma, cine se cred ei - intregul popor roman? Nu, poporul roman are nevoie de o conducere mai buna, precum si sa fie reprezentat corespunzator si la Bruxelles.

- Cazul Kovesi: Acesta este un lucru pe care eu, de exemplu, ca spaniol, nu il inteleg. De cate ori avem un candidat national pentru o functie europeana, toate partidele sunt de acord. Este in interesul tarii. Este in interesul poporului, sa aiba un roman intr-o pozitie de top a Uniunii Europene.

- #Sieu: Pentru asta nu ar trebui sa se protesteze, pentru ca autostrazile nu trebuie sa lipseasca. Unde sunt fondurile europene, Guvernule?

Antonio Lopez, sunteti la Bucuresti, unde are loc un congres al Popularilor Europeni, cu cateva luni - doua- inaintea alegerilor europene. Cum se vad aceste alegeri de la Bucuresti?

Insusi faptul ca suntem aici, si tot PPE-ul este aici, pentru marele eveniment de maine, dovedeste ceea ce am spus acum cateva saptamani, ca Romania este pe primul loc pentru PPE. In strategia noastra de campanie, eu insumi, Manfred Weber, presedintele Joseph Daul, noi toti am studiat care sunt tarile - cheie, care pot face o diferenta in Uniunea Europeana in urmatorii 5 ani, dar si in aceste alegeri. Iar Romania este una din aceste prioritati cheie.

Deci nu e o intamplare ca ne aflam aici, si speram ca cetetenii romani sa aiba cea mai buna reprezentare, prin lista PNL care a fost prezentata ieri in PPE. Este foarte important, deoarece PPE a fost cel care a luat deciziile in UE pana acum, iar daca sondajele se vor adeveri, PPE va ramane cea mai mare forta politica in UE.

De aceea este esential ca voturile sa mearga catre PNL pentru Parlamentul European, astfel incat acesta sa aiba o forta mare in interiorul PPE. Asadar, ma bucur ca vom fi cu totii aici impreuna.

Acum cateva luni, Romania facea subiectul unei rezolutii privind statul de drept. Cum vedeti ce s-a intamplat intre timp? Au reusit autoritatile de la Bucuresti sa corecteze erorile, derapajele, vulnerabilitatile pe care aceasta Rezolutie le ridica?

Nu-mi dau seama daca autoritatile romane, guvernul socialist isi da seama de ceva ce am spus in repetate randuri, ca daca isi vor schimba comportamentul, daca vor alege sa mearga pe calea corecta, PPE ii va sprijini.

PPE este hotarat sa ajute Romania, pe cetatenii romani, este o decizie ferma si transparenta.

Daca guvernul alege drumul corect, vom fi alaturi de el, insa daca nu, vom face ceea ce facem intotdeauna, vom denunta asta, deoarece domnia legii, independenta justitiei, drepturile omului, pe scurt tot ceea ce cerem de la orice alta tara, trebuie sa fie aplicate si aici.

Daca Comisia Europeana, precum si alte institutii fara partizanat politic au emis o serie de recomandari in acest sens, trebuie sa facem tot posibilul pentru a determina guvernul socialist de la Bucuresti sa inteleaga ca trebuie sa indrepte acele lucruri. Nu stiu cum sa o spun altfel...

PPE-ul este in favoarea integrarii Romaniei in Schengen si este datoria guvernului actual sa-si faca temele si sa nu mearga inapoi. Cu doi ani in urma, Romania era in situatia in care trei dintre cele cinci cerinte pentru admiterea in Schengen erau indeplinite. Iar astazi e doar una singura! Asadar vorbim de un regres, iar cei ce sufera consecintele sunt cetatenii romani, lucru pe care nimeni nu-l doreste.

PPE-ul vrea ca Romania sa intre in Schengen, o repet, insa e datoria guvernului sau socialist sa-si schimbe abordarile si metodele de lucru.

Concret, insa. Mai are UE acele mecanisme care pot constrange o tara ca Romania sa se intoarca pe drumul democratic?

Am spus mereu ca nu vrem sa ajungem pana acolo. Exista mecanisme, precum reducerea fondurilor alocate, insa merita poporul roman, cetatenii, asa ceva? Nu! Romanii, ca si spaniolii, sunt printre cei mai pro-europeni din toata Uniunea. De ce ar trebui sa se ajunga sa fie pedepsiti, pentru ca nu merita sa li se intample asta? Insa guvernul actual este cel care impinge la asa ceva. Noi nu vrem asta.

Premierul roman a spus atunci, la adoptarea rezolutiei, ca europarlamentarii sunt dezinformati in ceea ce priveste Romania. Va considerati in vreun fel dezinformat?

Care dintre prim-ministri, pentru ca se pare ca aveti mai multi?

Viorica Dancila.

Hai sa zicem ca eu sunt dezinformat - stiu sigur ca nu sunt, dar hai sa presupunem asta. Dar Comisia Europeana, si ea este dezinformata? Nu prea cred, deoarece este o institutie foarte serioasa.

Si Spania a avut in trecut diverse notificari critice din partea Comisiei Europene. Si le-am acceptat ca atare, niciun politician spaniol, fie el socialist sau popular, nu s-a apucat sa critice Comisia. Pur si simplu ne-am conformat cu recomandarile. De aceea suntem acum in Schengen si nici nu ni se mai reproseaza acel gen de probleme.

De aceea oficialii romani ar trebui sa se opreasca din vaicareli si proteste si sa se apuce serios sa-si faca temele. Asa cum a facut toata lumea la vremea ei.

Nu exista nici un fel de conspiratie impotriva cuiva, eu unul am obosit sa tot aud povestea asta - de fiecare data cand apar critici de genul asta, socialistii sar imediat acuzand ca e o actiune impotriva Romaniei. Pana la urma, cine se cred ei - intregul popor roman? Nu, poporul roman are nevoie de o conducere mai buna, precum si sa fie reprezentat corespunzator si la Bruxelles.

In Romania e nevoie sa fie atrase fonduri europene, iar pentru asta sunt lucruri care trebuie duse la bun sfarsit.

Pareti sa aveti mai multa incredere in societatea romaneasca decat are guvernul nostru.

Experienta ma invata asta, si nu doar fata cei ce traiesc in Romania, ci in Spania. Acolo sunt in contact permanent cu diaspora romaneasca, foarte numeroasa, foarte utila tarii mele, oameni care muncesc cu seriozitate, care s-au integrat minunat in societatea spaniola.

Primiti mesaje de la diaspora romaneasca din Spania?

Am participat la multe evenimente alaturi de diaspora romaneasca, deoarece multi dintre alesii locali si regionali din Spania sunt acum romani. Si asta e un lucru foarte bun. Am spus deseori ca dezvoltarea economica a Spaniei, si vom citi asta si in cartile de istorie la un moment dat, s-a datorat si miilor de romani, aproape un milion de oameni care au muncit si au ajutat tara.

In constructii, dar si in domenii stiintifice, romanii au facut lucruri minunate acolo. De aceea, diaspora romaneasca este binevenita si foarte bine integrata, asta este deja o realitate a zilelor noastre. Ceea ce ne-am dori noi este ca aceasta diaspora sa poata sa-si ajute tara de origine, Romania, sa mearga pe aceeasi cale pe care a mers Spania. Asta ar fi dovada unei minunate colaborari intre tarile noastre.

Partidul Popular European sustine candidatura Laurei Codruta Kovesi pentru conducerea Parchetului European. Totusi, Guvernul roman are o pozitie ambigua, iar partidele de la putere, PSD si ALDE, au incercat sistematic sa submineze aceasta candidatura.

Acesta este un lucru pe care eu, de exemplu, ca spaniol, nu il inteleg. De cate ori avem un candidat national pentru o functie europeana, toate partidele sunt de acord. Este in interesul tarii. Este in interesul poporului, sa aiba un roman intr-o pozitie de top a Uniunii Europene.

Dar asta e diferenta intre PNL sau Partidul Popular din Spania sau Partidul Popular European si socialisti. Noi punem tara pe primul loc si ideologia pe al doilea loc. Socialistii au mereu tendinta sa puna ideologia pe primul loc si tara pe al doilea.

Nu as ataca niciodata, din motive ideologice, un candidat socialist din Spania, pentru ca este vorba despre imaginea Spaniei, este bine pentru Spania. Cand vor intelege socialistii romani acest lucru simplu? Una este ideologie, alta este imaginea Romaniei.

Credeti ca Laura Kovesi are prima sansa pentru aceasta functie?

Da, desigur.

Cum vedeti presedintia romana a Consiliului UE pana acum? Premierul roman a acuzat Uniunea Europeana ca ar avea duble standarde, un fel de Europa cu doua viteze.

Nu e un lucru bun pentru prim-ministrul roman sa acuze Uniunea Europeana de nimic. Cred ca, in mod normal, presedintia este o mare oportunitate nu doar pentru imaginea tarii, dar si pentru oameni.

Presedintia UE nu este despre propaganda electorala, ci despre marile oportunitati pentru tara. Schengen, iarasi Schengen. Presedintia este cea mai mare oportunitate pentru Romania sa intre in Schengen. Daca Guvernul nu reuseste asta in timpul presedintiei, atunci e un esec.

Dar ati putea spune ca traim intr-o Europa cu dublu standard? Se vobeste despre Europa cercurilor concentrice sau cea cu doua viteze.

Traim intr-o epoca de schimbari. Stiinta se schimba, jurnalismul se modifica, politica se schimba. Suntem intr-un moment de confuzie, sa spunem, pentru ca avem de-a face cu o noua revolutie, revolutia digitala. Toata lumea incearca sa se adaptaze la asta si sunt cateva temeri legate de asta. Cum se va termina?

Este in interesul tuturor sa gasim solutii in interiorul Uniunii Europene. Uniunea Europeana este democratica si incearca sa identifice solutii democratice despre cum trebuie sa continue. Uniunea Europeana nu este monolitica. Se poate schimba, reforma, poate sa se adapteze noilor realitati, dar la final va trebui sa alegem. Imi plac dezbaterile, avem foarte multe in interiorul PPE, sunt bune si intr-un final, una dintre idei se va impune. Nu va pot spune care dintre ele, dezbaterile sunt in curs.

Social-democratii romani nu sunt din familia dumneavoastra politica.

Din fericire. (Rade)

Totusi, Fidesz face parte din familia dumneavoastra politica. Ce se va intampla mai departe, va reusi Viktor Orban sa isi salveze partidul de la excludere?

Din nou, suntem un partid democratic si avem o regula: daca sapte partide membre cer excluderea unui partid, trebuie sa avem un vot. Prim-ministrul Ungariei, Viktor Orban, face acum cativa pasi inapoi, a trimis scrisori in care isi cere scuze. Chiar si de la Jean-Claude Juncker. As vrea ca toate partidele sa fie asa democratice ca PPE.

In aproape toate alegerile din ultima vreme s-a vorbit despre amestecul Rusiei. E Rusia prezenta in aceasta campanie pentru alegerile europene?

Din pacate, da, exista suspiciunea ca se va amesteca in alegerile europene. Sper sa nu, sper ca ratiunea sa prevaleze in cazul autoriratilor ruse. Va fi o mare greseala daca se amesteca in aceste alegeri sau in alte alegeri nationale sau in orice scrutin din Europa. In trecut, au fost relatii bune intre UE si Rusia, dar Putin si Moscova au creat aceasta noua situatie. Depinde de ei sa o schimbe. Depinde de ei sa opreasca aceste lucruri rele. Si va spun asta ca spaniol, pentru ca stirile false si amestecul in campania privind referendumul catalan nu se vor mai repeta.

Ultima mea intrebare priveste Brexitul. Zilele acestea, privirile tuturor sunt asupra Londrei, unde Parlamentul Britanic voteaza diverse scheme pentru Brexit. Cum vedeti iesirea din aceasta drama britanica?

Nu doar zilele astea, din pacate e vorba de ultimii trei ani. Povestea buna de aici este ca toate cele 27 de state ale Uniunii Europene au ramas impreuna in aceste negocieri. Marea Britanie a esuat, pentru prima data in istorie, pentru ca de 400 de ani, strategia lor era sa tina tarile europene separate. Acum au esuat. Au incercat sa ne divida si nu au reusit. 27 de state au stat impreuna, au agreat aceleasi propuneri in negociere, desi unele state au probleme speciale.

Olanda si Franta au chestiuni legate de pescuit, Spania are chestiunea Gibraltarului, dar toate au fost de acord, pentru a avea cel mai bun acord. Noi vrem cea mai buna solutie pentru Brexit. Acceptam Brexitul, a fost cerut de poporul britanic, dar trebuie sa avem aceesi poveste de succes pentru toti.

Noi ne-am indeplinit partea, dar din pacate Marea Britanie nu a facut asta.

E un semnal de alarma pentru fiecare: daca asta s-a putut intampla in Marea Britanie, ce se va intampla in alta tara - Spania, Romania - daca se confrunta cu un scenariu similar? Este mesajul meu pentru extremisti si radicali: daca Marea Britanie, o tara atat de puternica, va suferi atat, imaginati-va tara voastra.

Un mesaj pentru electoratul roman.

Bineinteles, sa voteze pentru PNL, pentru ca face parte din PPE. Vreti ca Romania sa conteze cu adevarat? Votati, pentru ca doar asa faceti diferenta pentru transport, infrastructura..

Stiti, avem un protest pentru asta astazi.

Oamenii protesteaza pentru a avea autostrazi. Nu am mai vazut in viata mea asa ceva. Pentru asta nu ar trebui sa se protesteze, pentru ca autostrazile nu trebuie sa lipseasca. Unde sunt fondurile europene, Guvernule?

Fondurile europene au facut un mare bine tarii mele.



Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 13120 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
33 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Guvernul PSD este o CATASTROFA pentru Romania!

Iata ce spune secretarul general al PPE:
"PPE este in favoarea integrarii Romaniei in Schengen si este de datoria guvernului "socialist" sa-si faca temele si sa nu mearga inapoi".
Cu doi ani in urma, Romania era in situatia in care trei dintre cele cinci cerinte pentru admiterea in Schengen erau indeplinite,iar astazi e doar una singura!

 

Votez #antiPSD,alde,udmr.

La urmatoarele alegeri europarlamentare.
PPE o sustine in TOTALITATE pe zlaura Codruta Kovesi.
#sieu

 

E chiar pe dos.

In cazul Kovesi, Guvernul PSD/ALDE a pus Romania pe locul intai, nepromovand securistii si incompetentii la nivel european. Lopez asta bate campii.

 

Inghesuiala mare azi la Moastele lui LENIN ?

.

Vintage, 18:23. Vezi ca iar tii binoclul invers.

De aceea toate ti se par pe dos.
Poate ca asa se vede de la tine din redactia Sputnik :))))

@MosGerila 5 15.03.2019, 19:37

Mai ai si alte argumente, tot asa de zdrobitoare, tovarasu' propagandist de la Scanteia? Hai, da-i cu ceva lozinci patriotice si indemnuri muncitoresti, ca le ai bine cu asta.

Dupa care, incearca masa lu' Vasile Roaita, mai sus de tine. Ah, ignora faptul ca acum e "Salamcusoia". El poate fi, bine merci si Lupta de Clasa, sau Socialist wars, Matsa Tamara sau Bill Gates, Injineru si mai stiu si eu care altu'. Oricum, cantarea ta o sa-i faca placere.

 

VITA giov@ e chiar pe invers ?😂😀😂😀 Cine Tu esti pe invers?

Tu ti-ai luat vitaminele D si proteinele ? ca o iei razna!
Poati sa treci pe la mine sa ti le iei!

Prezenta de 90% OBLIGATORIE a romanilor la VOT

la alegerile europarlamentare.
Romanii au spus ca vor autostrazi!
Romanii au spus ca vor sa traiasca ca in Europa,nu ca in Rusia!
Romanii nu mai vor PSD.
Romanii nu mai vor alde.
Romanii nu mai vor sa vada udmr la gurernare.

Tot ce vad eu pe dos este mantalitatea ta Pisdista!

Fiule dute pe la un doctor!

N-are nevoie de doctor, ticalosia nu se vindeca...

...cu medicamente!
Asta stie ca vorbeste tam.penii, dar ia gologani pentru asta; in rest, Romania poate s-o ia dreaku din partea lui.
La fel pentru nickurile (ca nu pot zice persoanele) cucurunshpan, nosor-cocean, ahedjihad si toate alealalte nickuri care sunt de fapt tot ale astora!

Braila mai bine ai invata sa scrii corect

Romaneste!!!!!
Repet:ANA ARE MERE!!!!!

Merita Europa sa se prabusesca ...

...din cauza imbecilitatii conducatorilor ei?

Aparent, da!

Ascensiunea partidelor extremiste, reprezentativitate limitata obtinuta de lideri prin negocieri de culise care nu permit europenilor sa se simta cu adevarat reprezentati, decizii politice si mai ales implicare politica in tari cu conduceri politice diferite de cea care detine puterea la nivel european, politica de gasca a europarlamentarilor, infiltrarea cu agenti ai serviciilor secrete mai ales din tarile din est si evidenta dubla masura de apreciere (vezi proteste Romania si Franta, de exemplu) sunt elemente care indeparteaza populatia de la idealurile europene.

Solutia posibila? Alegerea Presedintelui UE prin vot direct si investirea sa cu puteri prezidentiale. Poate avem noroc sa alegem un presedinte gen Kennedy, Washington, Lincoln, Roosevelt samd.

Altfel UE pare doar ca un conglomerat de interese: cei din Est sa ia banii celor din Vest; iar cei din Vest sa ia resursele (materiale, umane) ale celor din Est.

 

De fapt un grup minuscul

iau banii tuturor natarailor indiferent ca sunt din est sau din vest.

 

Stai linistit...rautzu...

Comentariul nu e pentru primatele sekuriste care sunt angajate mai nou in serviciile din care faci parte.
E cel mult pentru secursitii aia vechi, care nu aveau nevoie de doktorate plagiate, ca voi.

Asa este, Polonia nu a pierdut nici un cent din

banii europeni. Numai cu banii europeni, de exemplu, Polonia a construit, pintre multe altele, peste 2400 km de autostrada. Cum din banii europeni nu iese comisionu', sobolanimea se plange ca UE cam pute. Despre ce vorbin noi, hamurabi?

Dar daca iese Dancila presedinte, mai putem spune ca avem

noroc?.

basil 19:21: "Dar daca iese Dancila presedinte,

mai putem spune ca avem noroc?"
Mai in gluma, ... am putea spune ca DA, am avut noroc :)))
Daca iesea dracnea ?!?!?
Daca iesea Ponta in locul lui Iohannis?!?!?

Da Polonia a facut

autostrazi ca la ei nu a venit nimeni cu teme gen pestera cu lilieci, etc. La noi avem institutii care doar sesizeaza dar desi au bani in buget nu se apuca sa indrepte lucruri. De ce sa stea o autostrada in nelucrare la o sesizare a ministerului mediului cind acestia au bani si se pot apuca si singuri sa faca ce trebuie, adica sa mute pestera. Nu... de ce sa oboseasca ei. Tati osul la treaba sau acasa. Mai iesiti si voi astia de la mediu in lume si puneti osul la treaba.

Mesaj pentru electoratul roman.

Da voteze PNL,USR+PLUS sau PMP pentru ca face parte din PPE,pentru ca Romania sa conteze cu adevarat.
Votati,pentru ca doar asa faceti diferenta pentru transport,infrastructura.
Romanii au protestat astazi 15 martie la ora 15.00,pentru 15 minute,pentru a avea autostrazi,fapt INIMAGINABIL pentru o tara europeana.
Autostrazile nu trebuie sa lipseasca!!!
Unde sunt fondurile europene???
Pesedeule?
Dancilo?
Dragneo?
Taricene?
Hunore?
Cucule???

Care fonduri europene.

Nu se da nici un ban european Romaniei niciodata.Sunt doar gogosi propagandistice.

Namurapipi, iar te agiti pe aici in delir?

Cin'ti-a spus asistatule social ca UE a refuzat fonduri Romaniei pentru autostrazi?
Nu vezi ma ca nu mai stii ce balmajesti pe aici?

Cu ochi de moldogot rus ,era absurd sa vezi altceva

Grupul Infractional Organizat psd*alde*udmr,va avea soarta pcr, psm,prm,unpr...
Kovesi va fi,fara indoiala,viitorul procuror sef al Parchetului European,
indiferent de lamentarile voastre.

 

Merita romanii sa fie pedepsiti de UE din cauza guvernului PSD?

Raspunsul este da. Deoarece componenta puterii este rezultatul vointei poporului. Responsabili sint si cei care au votat, cat si cei care nu au fost la vot.

 

Sustinerea astor neica nimeni

este rezultatul lobby-ului facut de Kovesi.Bani nu a avut dupa declaratia de avere,o fi platit in natura cat a stat pe la Bruxelles.Adica in lasarici,ma refer desigur la cucuvele.

 

Cat de curand o sa va cante cucuveaua

.

Mi-ar place sa-mi cante cucuveaua o doina

la fluier.

Ai placeri nefiresti?

Iti plac mumiile?
Cucuveaua,bunicuta,sau cum vrei sa-i spui e Iliescu...
Ori nu stiai?

 

 

Merita romanii sa fie pedepsiti de UE din cauza guvernului PSD?

"Nu-mi dau seama daca autoritatile romane, guvernul socialist isi da seama de ceva ce am spus in repetate randuri, ca daca isi vor schimba comportamentul, daca vor alege sa mearga pe calea corecta, PPE ii va sprijini."

Adica mai pe scurt jupinu zice: "Opritzi-va baai din furat si jecmanit, ca nu de asta ati fost alesi !!!

 

PNLPC@15.03.2019, 19:51 Sigur ca stiam ca este Iliescu. In schimb,

vad ca Hamurabi s-a si repezit sa-i la fluer.

 

Schengen

Eu nu vreau ma in Schengen pina ce nu am un venit cit de cit ca in vest. De ce sa sufar eu toate crizele vestului cind pot sa stau cu moneda mea care ma protejeaza cit de cit de respectivele crize. ASfaceristii sa se descurce ca aia e treaba lor daca vor sa fie afaceristi.

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor