De ce este bine sa mancam salata zilnic?

   

De ce este bine sa mancam salata zilnic?
Sa consumati o salata in fiecare zi poate fi unul dintre cele mai sanatoase obiceiuri alimentare, sustin expertii.

Puteti manca salate de legume sau de fructe, iar salatele verzi sunt pe aproape orice meniu in restaurante. Va puteti face o salata verde acasa, in doar 5 minute.

Mai mult, aveti posibilitatea sa le particularizati pentru a include fructele si legumele care va plac cel mai mult, scrie Web.md.

Si pentru ca toate acestea reprezinta o pledoarie pentru a manca o salata, iata cateva din beneficiile consumului zilnic de salata:

1. Mancati salata pentru fibra!

O alimentatie bogata in fibre va poate ajuta sa aveti un nivel mai scazut de colesterol si previne constipatia.

2. Mancati salata pentru beneficiile pe care le aduc fructele si legumele!

Daca mancati frecvent salate verzi, veti avea probabil niveluri mai mari de antioxidanti in sange (vitamina C si E, acidul folic, licopenul si alfa si beta-carotenul), mai ales daca salata include si cateva legume crude. Antioxidantii sunt substante care ajuta la protejarea organismului de problemele cauzate de radicali liberi.

Cercetatorii au constatat ca fructele si legumele reduc riscurile pentru multe boli, in special riscul de cancer. Un studiu recent al Institutului National al Cancerului sugereaza faptul ca persoanele ale caror sunt dietele bogate in fructe si legume pot avea un risc mai mic de a dezvolta cancer in zona capului si a gatului.

Alimentele cu o astfel de protectie sunt mazarea, fasolea verde, ardeiul, rosiile, morcovii, merele, nectarinele, piersicile, prunele, perele si capsunile.

3. Mancati salata pentru a reduce caloriile consumate!

In cazul in care pierderea in greutate este obiectivul vostru, puteti inlocui unele mese cu simple salate.

Sa mancati o salata verde presupune reducerea a cel putin 150 de calorii din caloriile zilnice, iar aceasta intareste capacitatea de satietate pentru tot restul zilei.

4. Mancati salate pentru a consuma "grasimi inteligente"!

Salatele contin grasimi monosaturate date de uleiul de masline, avocado si nuci. Mai mult, ulei ulde masline prelugeste durata de viata a unei persoane.

Un studiu realizat pe mai multe persoane cu varsta de peste 60 de ani a aratat ca un regim alimentar care include uleiul de masline si legumele crude reduce considerabil mortalitatea.
Joi, 03 Septembrie 2009, ora 19:57
Sursa: Ziare.com
Autor: Alina Bardas

Articol citit de 1313 ori

Vezi toate comentariile
 
Rank user: x5

03.09.2009, 23:31

sunt disperat de genul asta de articol

Daca le-as baga in seama ar trebui sa mananc zilnic vagoane de usturoi, capsune, pepene, coacaze, peste carne slaba, porumb, soia,branza, seminte,patrunjel, catina....Lista e nesfarsita. As sfarsi mort prin explozie.NU AM STOMACUL DESTUL DE VOLUMINOS CA SA VA URMEZ SFATURILE SI SA MOR SAMATOS LA 158 DE ANI.

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
1 vot
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
1 vot

 


Vezi toate comentariile