Un pahar de vin la masa, in cazul copiilor, duce la probleme cu alcoolul, la maturitate

   

Un pahar de vin la masa, in cazul copiilor, duce la probleme cu alcoolul, la maturitate
Din ce in ce mai multi parinti adopta stilul francez, dand copiilor lor, ocazional, cate un pahar de vin la masa, crezand ca aceasta este modalitatea in care ii poti invata sa consume alcool in mod repsonsabil.

Numai ca un studiu recent, care urmeaza sa fie publicat in jurnalul Alcoholism: Clinical & Experimental Research, care a analizat 6.257 de persoane din Australia, a scos la iveala faptul ca micutii care sunt obisnuiti de mici cu alcool nu fac decat sa ajunga sa-l consume in exces la maturitate.

Mai mult, in cazul in care nu au implinit inca varsta de 13 ani si deja sunt obisnuiti cu gustul alcoolului, copiii risca sa se trasforme in adulti dependenti de alcool, dupa cum relateaza Daily Mail.

Potrivit cercetatorilor, alcoolul poate duce la schimbari in creierul adolescentilor, declansand genele care favorizeaza aparitia dependentei, in acest caz de alcool.

Cercetarile au mai aratat ca alcoolul consumat dupa varsta de 15 de ani nu mai este la fel de periculos, riscul de a se dezvolta dependenta nefiind mai mare decat la oricare alta varsta ce urmeaza.
Vineri, 18 Septembrie 2009, ora 11:09
Sursa: Ziare.com
Autor: Anca Serghescu

Articol citit de 282 ori

Vezi toate cele 3 comentarii
 
Lake

spune:

18.09.2009, 17:11

Cum incepe fiecare băutor?

- Cu un pahar. Fiecare se crede stăpan pe-acel pahar.
Cine-i dă garantia băutorului că nu va ajunge dependent de alcool, dacă foloseste băuturi alcoolice?
- El insusi si-o dă…
Bine bine, dar stie el cine e el?!!!

Singura garantie că nu vei ajunge dependent de alcool este abstinenta.

Sunt familii sau biserici in care s-a pus problema dacă-i potrivit pentru credinciosi să folosească băutura sau nu. După lungi discutii, unii au exclus anumite băuturi cum ar fi tuica, dar au hotărat că cu vinul este o altă situatie…!
In destule biserici s-a acceptat vinul si s-a convenit că un pahar pe zi n-ar fi o problemă.
Credeti c-a ajutat această regulă la ceva? Da de unde…! Enoriasii si-au respectat angajamentul…, dar fiecare a băut tot cat de mult a vrut! Mai toti si-au procurat pahare gigant…

Cum vă explicati faptul că, mai devreme sau mai tarziu, bisericile care au hotărat că poti să bei un pahar de vin pe zi, au ajuns pustii, au ajuns de... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

 

Lake

    raspunde:

18.09.2009, 17:13

Cateva explicatii...!

‘PREŢUL’ PLĂTIT ALCOOLULUI!
Pretul pe care oamenii il plătesc alcoolului este enorm.
La Proverbe 23, se văd clar si cuprinzător, rezultatele folosirii lui.
Cei mai multi băutori sărăcesc (v.21), ajung la ‘sapă de lemn’.
Betivul ajunge lenes, incapabil să facă munca la care este chemat, sau s-o termine la timp.
Cel care folose ste alcool este tentat să renunte la adevăr (v.23), si de multe ori nu ezită s-o facă…

Este inevitabilă, pentru alcoolici, intristarea părintilor (v.24) Care părinte se făleste cu odrasle controlate de alcool? Nici măcar cei nepocăiti n-o fac.
Sunt părinti care nu se mai pot deloc bucura de copiii lor, pentru că alcoolol i-a băgat in mormant. Mai devreme sau mai t arziu, alcoolul scurtează vietile, fără milă si fără deosebire…
Totul pleacă de la un pahar, asa se-ncepe…!

Imoralitatea, de regulă este si ea tot o consecintă a folosirii alcoolului (v.33).
Intr-un capitol mai mult despre alcool apare prin... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi

Lake

    raspunde:

18.09.2009, 17:20

Un pas inainte...

ORI ALCOOLUL, ORI DUHUL LUI DUMNEZEU!
Pentru cei care nu folosesc băuturile alcoolice, prima mare binecuvantare este că pot ajunge la plinătatea Duhului Sfant.
Cred că deja multi stim să spunem pe dinafară, pe nerăsuflate, care este roada Duhului:
“dragostea, bucuria, pacea, indelunga răbdare, bunătatea, facerea de bine, credinciosia,
blandetea, infrinarea poftelor" (Gal 5:22-23),
dar mai toti spunem cu tărie doar primele 3 trăsături…
De ce? Pentru că cu indelunga răbdare, sau cu infranarea poftelor nu poti să ‘jonglezi’. Poti să spui că iubesti, că esti bucuros…, etc. dar dacă folosesti băuturi alcoolice, nu mai poti să sustii că te incadrezi si la “infranare" – esti cotit spre desfranare…!
Alcoolul dă poftelor drumul să se manifeste, pe cată vreme Duhul lui Dumnezeu le-nfranează.
Nu le poti avea pe amandouă; ori alcoolul, ori Duhul lui Dumnezeu.
Fie controlul alcoolului, fie plinătatea si controlul Duhului Sfant. Doar una... (arata tot comentariul)

Pro / Contra
- -
sub 3 voturi
0 voturi
Calitatea comentariului
- -
sub 3 voturi
0 voturi



Vezi toate cele 3 comentarii