Ziare.com

Esecul referendumului a dat peste cap toate sondajele de opinie, asteptarile Bisericii si ale partidelor. Ce s-a intamplat?

de Emilian Isaila
Joi, 11 Octombrie 2018, ora 10:50

   

Esecul referendumului a dat peste cap toate sondajele de opinie, asteptarile Bisericii si ale partidelor. Ce s-a intamplat?
De ce nu a fost validat referendumul, desi mai multe institute de sondare a opiniei publice au publicat date care estimau o prezenta la vot peste pragul impus de lege?

A fost un esec rasunator, datele prezentate de catre aceste institute au fost supraevaluate cu cel putin zece procente, in conditiile in care marja de eroare anuntata e in limita de +/- 3%.

"Oamenii tind sa-ti dea un raspuns conform cu ceea ce cred in acel moment. E foarte greu sa estimezi daca raspunsul va fi urmat si de actiunea de a merge la vot", a declarat pentru Ziare.com Vladimir Ionas, sociolog la Avandgarde.

Sondajul realizat de acest institut anunta o prezenta la vot de 32%. "Conform datelor stranse, eram suta la suta sigur ca referendumul va fi validat. Am spus public faptul ca, la urne, vor veni cel putin 32% dintre alegatori. Imi asum estimarea gresita", a precizat sociologul.

CURS, un alt institut, a realizat un sondaj de opinie in perioada 20 septembrie - 1 octombrie, publicat in data de 4 octombrie, cu doua zile inainte de inceperea procesului de votare, in care estima prezenta la vot la 34%.

"Noi mergem in teren cu un set de intrebari, iar estimarea o facem conform raspunsurilor celor intervievati. E foarte greu sa temperezi rezultatele obtinute. Acestea sunt calculate in functie de raspunsuri. Poate trebuia sa avem mai multe intrebari filtru, in acest moment nu-mi dau seama", a declarat si Vladimir Ionas pentru Ziare.com.

Sociopol, un alt institut de sondare a opiniei publice, a realizat un sondaj in care a cotat prezenta la vot la 35%, cu o marja de eroare tot de +/- 3,3%.

Toate estimarile facute in legatura cu referendumul pentru "sustinerea familiei traditionale" au fost foarte departe de realitate, iritand, pe buna dreptate, o parte a opiniei publice, care si-a exprimat nemultumirea prin intermediul retelelor sociale.

Alin Teodorescu, sociologul care a anticipat esecul

Singurul sociolog care a prevazut invalidarea referendumului din cauza lipsei de cvorum a fost Alin Teodorescu: "Sondajele arata ca va fi o participare de circa 35% la vot, deci referendumul ar putea fi declarat valid. Insa modelele matematice dezvoltate pe baza experientei trecute arata ca prezenta de 30%, care este pragul legal de validitate, este improbabila. Diferentele dintre sondaje si modelele matematice sunt generate de modul in care se face acum colectarea datelor", a declarat expertul intr-un interviu pentru "Revista 22".

Alin Teodorescu explica esecul sondajelor de opinie prin conflictul dintre datele colectate si modelele matematice folosite de institute pentru interpretarea acestora.

"E foarte greu sa facem estimari atata vreme cat referinta este data de o cifra despre care nu cred ca e reala. E vorba de numarul cetatenilor romani cu drept de vot. Estimarile pot fi eronate daca ne raportam la 18.900.000 de cetateni potentiali sa vina la urne. In opinia mea, mai sunt maximum 15.000.000 de oameni in Romania care pot vota, dar, din pacate, autoritatile nu vor sa clarifice acesta problema", explica Vladimir Ionas.

Impactul politic al invalidarii referendumului

La fel de surprinsi de rezultatul referendumului au fost si actorii sociali si politici care au facut o campanie intensa pentru modificarea Constitutiei Romaniei.

"Credinta in Romania nu se certifica prin actiune. Distanta dintre a spune ca esti credincios si a face ceva concret este imensa. Putea fi rezolvata aceasta problema? Teoretic, da.

Insa BOR n-a putut sa acopere in cateva zile un gol care s-a creat in ani si decenii. Sunt prea multe Mercedesuri in BOR, prea multi Pomohaci si prea putina munca sociala, compasiune, lupta pe subiecte care afecteaza in mod real familiile Romaniei", a scris sociologul Barbu Mateescu pe blogul sau.


O calugarita isi exprima prin vot optiunea la referendumul pentru modificarea Constitutiei. Reprezentantii BOR au fost surprinsi de invalidarea consultarii populare pe motiv de absenteism - Foto: Hepta.ro

Pe tot parcursul campaniei, reprezentantii BOR au aratat o incredere foarte mare in faptul ca nu pot pierde aceasta partida. Au intrat in aceasta disputa, fiind siguri de victorie. Faptul ca au ratat i-a surprins la fel de mult ca pe reprezentantii institutelor de sondarea a opiniei publice.

"Dupa prima zi de vot, am avut un semn de intrebare, dar nu m-am indoit ca se va atinge cvorumul. Eram sigur ca preotii vor reusi sa mobilizeze oamenii sa iasa la vot. In acest moment, cred ca nu a avut nicio importanta faptul ca referendumul a fost organizat intr-o zi sau doua. Rezultatul ar fi fost asemanator in orice situatie", spune Vladimir Ionas.

O explicatie a esecului este si o citire gresita a profilului cultural al romanilor, larg raspandit in societate cum ca ar fi unul profund traditional. Biserica vrea sa-l pastreze si sa-l promoveze cu orice pret, dar, pe parcursul anilor, el a suferit modificari importante.

"Profilul psihocultural traditional este sustinut de majoritatea populatiei (majoritatea seniorilor/jumatatea mai varstnica a generatiei de mijloc/o mica parte dintre tineri), dar majoritatea nu este una confortabila, ci una la limita. Asadar, mobilizarea pe scara larga a acestui segment la vot este fundamentala pentru validarea referendumului.

In Romania, religiozitatea este foarte ridicata, dar aceasta apare pe un fond superstitios.

Multi crestini nu inteleg sensul religios al casatoriei - asa cum nu inteleg incompatibilitatea intre crestinism si cititul in stele prin astrologie/horoscop/vrajitorie (fie aceasta si alba) -, iar aici Biserica are un camp extraordinar de actiune educationala pentru cei care se doresc crestini", a declarat Daniel David, profesor de psihologie clinica si psihoterapie la Universitatea Babes-Bolyai din Cluj-Napoca, intr-un interviu pentru edupedu.ro.

Prima confirmare electorala ca PSD e un partid in declin

Din punct de vedere politic, Liviu Dragnea si PSD au primit, prin vot, confirmarea ca partidul si-a pierdut sustinerea publica.

Pe o tema falsa, cea a familiei traditionale, dar una draga electoratului din mediul rural, mai conservator si care, teoretic, se suprapune cu electoratul social-democrat, PSD a ratat spectaculos.

Desi Liviu Dragnea incearca sa scape de povara esecului, cei care au inteles strategia acestuia au confirmat public esecul. E vorba atat de politicieni din partid, dar si de experti.

"Dragnea a ratat o mare sansa de a-si solidifica imaginea in interiorul si exteriorul partidului. Lumea a uitat deja, dar presedintele PSD ameninta de ani de zile cu referendumul asta ca arma cvasi-electorala. Cele cinci, sase sau sapte milioane de voturi cu care s-ar fi mandrit ieri seara (duminica - n.red.) pe ecranele televizoarelor nu exista", a scris Barbu Mateescu pe Sociollogica.

"Nu consider ca este un esec al PSD, pentru ca referendumul nu a fost organizat de social-democrati. Insa, in cazul in care ar fi fost, il vad ca pe un succes, avand in vedere ca la alegerile din 2016 au votat pentru PSD 3,2 milioane de alegatori, mai putini decat cei care s-au prezentat la referendum", a spus Liviu Dragnea in prima lui declaratie publica, facuta la trei zile dupa incheierea referendumului.

Invalidarea referendumului a produs o mare surpriza in societatea romaneasca, iar efectele sociale si politice nu vor intarzia sa apara.

Declansat de Coalitia pentru Familie, o asociatie neguvernamentala, sustinut de Biserica si de trei partide politice (PSD, PNL, PMP), a fost respins de alegatori, acestia creand un nou context politic, in care Biserica nu va mai avea importanta de pana acum.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 39964 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
47 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

BOR este arhaica, anacronica si prafuita.

BOR NU este=credinta ortodoxa! BOR si-a pierdut menirea. BOR face politica deshantata si se pune in slujba celor mai tari,
care detin puterea. Pochii sint in limba dupa masini bengoase si shmenuri care sa le inmulteasca averea. BOR s-a infratit cu biserica rusa subordonata lui Putin. BOR are nevoie de reforma, innoire si ideologie contemporana.

 

Filiera MANELISTA - SUDISTA si colaboratorii BOR

inca se mira ...Cum e posibil ???
Simplu cei 20% iesiti la vot au fost spalati pe cap de Paganii BOR sau Hotii de tara PSD dar spălătura a avut un efect numai la o parte din Pensionarii Asistati fara scola si puturosii!
Restul Romnailor adica 80% sunt NORMALI din toate privintele!

 

De ani de zile BOR cere o palma peste bot. Si a primit-o in final.

Cite porunci au fost incalcate de conducerea BOR?

Conducerea BOR pacatuieste crezind ca nu are stapin?

Dupa cum a demonstrat referendumul, poporul Roman e adevaratul sef al BOR.

Daca conducerea BOR nu se corecteaza nici acum, pe linga acest referendum ratat, se vor goli si bisericile. Incet si sigur.

 

Romanul,

este crestin "pana in maduva oaselor" si ptr. el familia se intemeiaza pe legamantul facut la biserica intre un barbat si o femeie, este clar. Dar atata necredinta are in Dragnea si guvernul lui,ca nu s-au mai deranjat la vot. Nici in preaintunecatul Daniel nu au multa credinta (uitatura lui nu-i de sfant si de sef al BOR), ei nu au uitat cand indemna sa-l aleaga pe Ponta ca "vrednic este". Cand un om al bisericii indeamna sa alegi presedinte un "pacalici", atunci ceva este cu el, ceva rau. Ptr. asta , "chilometrajul" sondajelor , s-a defectat.

Sunt de acord cu ante-comentatorii de mai sus.

Cu cuvintele mele, pot repeta ce a spus un politician: Romanii sunt crestini, dar nu sunt ***.

Cocktailul popi in politica si politicieni in biserica este unul indigest.
Daca popii vor sa faca politica, sa intre intr-un partid si sa paraseasca biserica.
Daca politicienii vor sa faca religie, sa intre intr-o manastire si sa parasesca parlamentul.
Statul romana este un stat laic, daca nu ma insel, Biserica este separata de Stat.
In plus tema referendumului era o falsa tema, nu mai detaliez.
Romanii au dovedit ca sunt mai inteligenti decat sunt considerati ei de catre politicieni si popi. Sper ca trezirea populatiei sa se accentueze si sa devina din populatie popor!

de ce a esuat referendumul?,,,

pentru prima oara in toata istoria romaniei nici bor,nici politicienii si nici sociologii,filosofii si psihologii nu mai stiu ce gandesc romanii...
bor e inspaimantata,politicienii terorizati iar intelectualii au dat-o in bara nu cu 10% ci cu 60 % intrucat diferenta intre 20 si 35 & este in procentaj...
faptul ca 00% dintre romani le-au spus un nu contundent prin lipsa de participare le da frisoane congelate...
au cazut in plasa intinsa de ei...

Referendumul s-a incheiat, smecherasii au luat-o

peste bot. Ei ar fi preferat ca romanii sa le dea cheia de la casa cu bani , sa valideze orice modificare a Constituției. Inclusiv cea in care Dragnea ar fi fost declarat presedinte pe viața. Dar nu le-a mers!
Sa incercam acum ca jandarmii tradatori ai jurămantului și manuitorii lor din umbra sa o pățească. Copii și mamele gazate cer dreptate.

Alooo...BOR a primit un pumn...

De la Daddy...

In Romania,"sondajele de opinie"...sunt IREALE!

Toate au avut ca scop manipularea opiniei publice si s-a vazut asta din 1992 si panā in present.
Un referendum INUTIL,pe o tema FALSA:familia traditionalā initiate de doi infractori:Dragnea,ce trāieste in concubinaj cu una mai mica ca el cu 30 de ani(!!!) si celalat,Tariceanu aflat la a CINCEA casnicie,tot cu una cu 30 de ani mai mica ca el.
Cum sa see Mai prezinte lumea la referendum cand vede cum in SCÂRBĀ capii isi bat joc de valorile traditionale : unirea in casatorie a unei femei+ un barbat de aceeasi varsta.
NU tatal+fiica
NU bunicul+nepoata.
Din pacatate,capii BOR au cazut in dizgratie,inchizand ochii la faradelegile astea

Electoratul s-a maturizat.

Nu are nimeni nimic cu BOR, decit ca s-au inhaitat cu BELINOSU si cu Kiril.

GRESIT: boru' si lividu' au luat cate un pumn ....

....in gura si cate un picior in dos deoarece AU MINTIT POPORUL!!!!
una proaspata pentru ipfe danila ciubota, supt ordonatii sai negri sutanisti si pesederastii rosii fost kkomunisti!!!!
TOATE ARGUMENTELE numitilor de mai sus si alea 4 meleoane care au stampilat "da" jos au luat o plasa de zile mari la recentul plebicist "pentru intarirea foameliei traditionale".
recent a avut loc cu succes, imperecherea dintre doi soareci de sex barbatesc in urma careia s-a nascut un soricel bebelus normal:
=================
https://www.statnews.com/2018/10/11/mice-same-sex-parents-stem-cells-crispr/
=================
de acilea rezulta clar ca votantii la reecentul plebicist au fost inselati grosolan de catre organizatorii si sustinatorii neconditionat ai "familiei traditionale"
evident ca, in foarte scurt timp, se vor aplica si la specia umana rezultatele acestor experimente. sa va vad atunci neicusorilor cu ce bazaconii de esplikkatii veniti.....
p.s.
bai isailica milica, de ce nu ai suflat o vorba despre succesul experimentului de mai sus in urma caruia din imperecherea a doi parinti DE ACELAS SEX s-a nascut un bebelus normal?????
ce pazesti milica isailica? dormi in cizme si sussemnezi numai aiureli....

Biserica nu avea ce sa faca

In cartile bisericesti scrie clar casatoria se face intre barbat si femeie iar homosexualitatea este un pacat deci nu aveau decat o optiune. In rest e clar ca mutarea inteligenta si castigatoare a fost faptul ca referendumul a fost transformat din unul de modificarea a constitutiei in unul pro sau anti Dragnea , singurii care au rezistat manipularii au fost ca de obicei cei din Diaspora care au participat la referendum intr-un numar mai mare decat la alegerile parlamentare din 2016. Cinste lor! Cei din tara ca de obicei masa de manevra pentru cei care au media pe mana. Si asta cu atat mai mult cu cat partidele de la putere nu au facut nimic pentru a contracara manipularea neavand interes sa aiba si mai multe probleme cu staful UE din cauza unei posibile validari. Una peste alta toata lumea politica a castigat singurii pierzatori fiin cei care chiar doreau aceasta schimbare a constitutiei de exemplu Biserica.

Cei care au pierdut cu adevarat sunt oamenii

civilizati, cu bun simt si cu constiinta.
Din pacate, in Romania nu mai sunt multi. Decivilizarea Romaniei e-n viteza a 5-a.

Pana la urma sau mai exact de la inceputuri.....

ne mandrim ca ne tragem din Decebal si Traian! Hihihihihi! "Si adu cat mai multe pr@aste la bisericaaaa" Ilie Moromete dixit!

La intrebarea cine este mai prost dintre BOR si

Daddy, este usor de raspuns. Va explica Tetelu in toate limbile etniilor conlocuitoare, inclusiv rusa, ca sa inteleaga toti bolsevicii rosii :)))

https://www.youtube.com/watch?v=05r0g4Q48Xc

...

La referendum, 80% dintre romani au ales sa fie homosexuali si pro-homosexuali.
Viitorul Romaniei a fost ales de aceasta majoritate homosexuala si pro-homosexuala.
Minoritarii familisti conservatori crestini au scapat de orice raspundere, au facut tot ce le sta in putinta.
Minoritarii familisti conservatori crestini au devenit spectatori neputinciosi la un spectacol creat de majoritarii homosexuali si pro-homosexuali.
Majoritatea decide, minoritatea priveste.

 

inca oi fi matale om

dar ești tare obosit.

@inca-sunt-om Rank user: x5 11.10.2018, 01:18

Putina toleranta !

Mica statistica personala

Din 12 persoane pe care le cunosc si nu au participat la referendum 3 nu au fost pentru ca intrebarea de la referendum nu se referea explicit la redefinirea familiei (nu stiau ca intrebarea e scrisa negu pe alb in legea de modificare a referendumului) , 3 nu au mers de frica ca parlamentul va schimba dupa referendumul cum vrea el constitutia (nu stiau ca legea de modificare a constitutiei e deja adoptata urmand doar sa intre in vigoare sau nu dupa referendum in functie de rezultatul referendumului), 4 nu au mers pentru ca ca o victorie la referendum ar fi insemnat victoria lui Dragnea si nu voiau asta,1 era din familie monoparentala si era convins ca nu o sa mai aiba aceleasi drepturi daca se valideaza referendumul (nu a reusit sa imi explice care e diferenta din punctul de vedere al familiei dintre actuala versiune cu "intre soti" fara precizarea genului sotilor si definitia care se propunea intre un barbat si o femeie deci tot 2 soti dar specificanduse genul lor) , 1 era convins ca si homosexualii trebuie sa aiba aceleasi drepturi ca si ceilalti si deci nu trebuie sa fie redusa definirea familiei la un barbat si o femeie (optiunea lui - no comment). Deci cam toti sun oameni din punctul dumitale de vedere doar ca uni sunt mai neinformati iar altii pun preferintele politice inainte celor sociale.

inca sunt oameni!

in mod sigur, printre cei 80% din "romani homosexuali si prohomosexuali" se afla si homosexualii pomohaci, fost preot ortodox si prezent gurist popolar afacerist si fostul episcop demisionar de Husi laurentiu barladeanu dovedit homosexual si pederast si pe care bor-ul l-a rasplatit cu casa mare dupa abdicare sa se poata bucura de placerile sale dupa abdicare.
problema care se pune in cazul homosexualului episcop laurentiu barladeanu ot Husi este ca numitul, casatorit cu bor sub sacru juramant, si-a inselat soatza, si-a spart familia si, in mod sigur s-a situat la recentul plebicist de partea majoritatii de 80%.
acuma, stau si eu si intreb pe "inca-sunt-om": nu ar fi fost mai bine, pentru protectia familiei crestine ortodoxe, ca laurentiu fost episcop crestin ortodox de Husi, sa fi incheiat un parteneriat civil sau contract nuptial de concubinaj cu soatele sale? sau asta nu se putea deoarece legea interzice poligamia si pederastia, desi pesederastii sunt la butoane in romania?

@inca sunt om

La mesajele pe care le postezi demonstreaza ca ai avut legaturi si mari dezamagiri cu homosexualii !
S-ar putea sa faci parte dintre ei si esti depresiv ca te-a parasit iubitul ?

 

 

Tu dovedesti asta amice. Cu fiecare postare.

P.S. Cum e viata de homalau?. Sau hojmalau!? Ca nu prea imi dau seama din ce categorie faci parte.

Vintage: "Cum e viata de homalau?. Sau hojmalau!?"

Iti raspund eu! Este mai buna decat viata ta sovietica din Transnistria!
Propaganda ruseasca nu mai trece nici macar Nistrul...

Aveti imaginatie!

@inca- sunt - om

Majoritatea acestei tari stie ca nu trebuie o lege sau un referendum ca sa decida cine cu cine se casatoreste.
Nici un cuplu homosexual nu s-a casatorit in Romania.
Atunci care e problema?
E o problema falsa, creata de Dragnea et company ca sa arate alegatorilor lor potentiali cat de credinciosi sunt ei.

Cum de atunci cand fura nu se gandesc ca s-ar putea sa-i pedepseasca Cel de Sus?

 

intrebarea nu a fost despre familie

ci a fost asa:
"ești de acord cu ce a adoptat parlamentul?"

cum sa zici "da" la tot ce a votat un parlament de borfași? numai un cretin putea să facă o asemenea prostie. in niciun caz un creștin sau un om intreg la judecată.

 

Penalul Porkar si șmecheria

"TZiganesca" ce de data asta nu a tinut ""ești de acord cu ce a adoptat parlamentul?"
A prostit destul cu promisiunile lui mincinoși cu
Programul de Guvernare ...din scoarța in scoarță si promisiuni ca va demisiona in caz ca nu va respecta progeamul "Ca nu sunt făcut in Eprubeta" zicea el!!

Mai schmba placa,ai ramas cuplat pe acelasi

Pe acelasi tip comentariu!!!!
Esecul referendumului a dat peste cap toate sondajele de opinie, asteptarile Bisericii si ale partidelor.

Fa @DUTI !

Iti ordon !
Treci pe nick-ul celalalt !

welcome to the club milica!

iti amintesti milica baietica isailica cand, in anul 2016, tu dadeai ca sigura victoria in alegeri a lui hitlery kklinton? iti amintesti isailica baietica milica cand de aproape UN AN de zile tu ne prorocesti ca maine lividu cade?
ei bine baietica milica isailica, hitlery a pierdut, Donald Trump a castigat si lividu tot la putere sta cocotat!
milica isailica, nimeni nu da doi bani pe analizdele tale deoarece ESTI COMPLET LIPSIT DE CREDIBILITATE

 

DUTTY la DUTTY la DUTTY...zi si noapte lucrez

11.10.2018, 09:12 ce zici AICI de fapt??"Mai schmba placa" dai rateuri ????
Tema era "Esecul referendumului a dat peste cap toate sondajele de opinie, asteptarile Bisericii si ale partidelor"
bagi rateuri serioase!

Doar atita poti???De la tine aveam pretentii!!!!

Vezi ca dat iarasi copy la comentariile de saptamina trecuta!!!
Mai emancipeazate si TU un pic doar de 40 de ani traiesti in democratie!!!!

HA,ha,ha !!! este absent Cucuroshpan-ul !

Dar poate e aici sub alt Rank user !

Interesant

In biblie scrie sa nu furi, sa nu minti, sa fii cinstit.
Insa conglomeratul format din preotimea din BOR si mafia PSD e multiplu campion mondial la dragostea de furt, dragostea de minciuna, dragostea de fariseism !
Si cu toate acestea inca mai au tupeul sa vorbeasca de credinta in fata poPulimii !

 

Interesant

"Forta comunitatii se masoara dupa bunastarea celor mai vulnerabili dintre membrii sai" ar trebui sa fie unul dintre mesajele care sa-i ghideze pe preoti.
BOR trebuie sa se uite mai mult in ograda proprie decat sa caute vionovatii prin alte parti. Fariseismul si minciuna au atins cote inimaginabile in sanul preotimii BOR. Ori aici e marea problema pe care credinciosul o resimte. Omul nu e orb si nici prost. Vede ce se intampla si intelege ce se intampla.
E greu de pastrat autoritatea si respectul credinciosilor in preoti cand tu insuti ca preot bagi mana in borcanul cu miere si vorbind pe nas strigi in gura mare ca cel care ii atrage atentia ca nu face bine e ne-credincios (dai in mine dai in biserici si catedrale).
Nimic nou sub soare, in 1517 Martin Luther a protestat impotriva ceea ce devenise decadenta bisericii catolice. Sa vedem daca BOR se va curata, dar ma indoiesc. Cu un patriarh pentru care cuvantul mandrie (slava de sine = pacat capital) nu inseamna nimic (vezi chipul Patriarhului Daniel care este incrustat pe toate cele sase clopote ale Catedralei Mantuirii Neamului in valoare totala de 550.000 de euro), sansele sunt clar ZERO.

 

Interesant

Se pune o intrebare simpla : cati dintre cei care au fost la vot pe 06-07.10.2018 inteleg notiunea de referendum ?
Nu mai intreb de subiectul referendumului !

 

Aviz CpF

Ar fi timpul ca cei care vor referendumuri tampite să le și plătească!

 

E o problema aici!!

Problema e cine stabileste care sunt referendumuri *** caci daca decizia o ia "ai nostri" e bine dar daca deciazia o ia "ai lor " .
Eventual facem un Referendum sa vedem daca Referendumul propus e "tam_pit" sau nu !!!!!!!!!!!!!!!!!

Citeste si da mai departe

https://i.redd.it/b8u79af3per11.jpg

 

partidul te vrea tuns roacare

S-ar fi realizat relativ usor pragul de 30% daca psd-ul nu ar fi ordonat violentele din 10 august si daca bor-ul nu ar fi fost atat de agresiv in campania electorala.
Astia nu realizeaza ca nu poti sa minti un popor si sa-i dai bataie sustinand sus si tare ca asa este democratia dupa care sa-l fortezi pe toate canalele sa se duca sa isi puna votul pe un subiect de tipul frunze moarte. Mai ales dupa ce ai facut o tara intreaga de rusine in parlamentul european trimitand-o pe veorica sa ne faca de ras,
te confrunti cu cea mai mare inflatie din ue , bugetul de salarii si pensii este insuficient, statul se impumuta la dobanzi mai mari decat Grecia sa plateasca salarii si pensii,bugetele locale se sparg pentru salariile celor din sistem si sunt 0 investitii,iar toti economistii iti spun ca te paste falimentul si tu te astepti sa vina lumea sa voteze "familia traditionala" .

 

@Emilian Isaila

Ce s-a intamplat?
Toleranta, progresismul si multiculturalismul au invins, in sfarsit Romania este o tara civilizata, am vrut o tara ca afara?, acesta este doar inceputul...
Off topic,
Scrisoare deschisa catre Excelenta Sa domnul Klaus Iohannis,
Stimate domnule presedinte, am urmarit discursul dumneavoastra referitor la toleranta si am urmatoarea prounere:
De foarte multi ani de zile minoritatea LGBT din Romania a fost marginalizata, asuprita si supusa unor torturi psihice si chiar fizice, pe partea cealalta SRI-ul a derapat grav in ultimii ani de zile, in concluzie, propun:
Schimbarea membrilor comitetului director al SRI cu persoane din minoritatea LGBT, doar asa SRI-ul va functiona in matca constitutionala si doar asa nu vom mai avea parte de derapaje din partea SRI...
Helvig e cantitate neglijabila, asa ca poate fi lasat pe post.
Acum imi dau jos camasa progresista pentru 2 minute, de ce nu a iesit poporul la vot? Simplu, niste domni au considerat ca este o chestiune de INTERES NATIONAL si au planificat din timp toate actiunea care a dus la un 20% prezenta...
Traiasca SRI, traiasca toleranta, progresismul si multiculturalismul !!!

 

Puteati sa va abtineti de la o astfel de propaganda infecta,

dar se pare ca inca nu v-ati obisnuit cu ideea ca multi romani mai si gandesc!

Propaganda infecta ? Cine ? Eu ?

Putina toleranta daca se poate !

Eu sustin minoritatea LGBT din Romania si dumneavoastra ma acuzati de propaganda infecta ?

Eu chiar nu am glumit, mi se pare o idee foarte buna, ma refer la partea de comitet director al SRI, interesul national e mai presus de orice, imaginea Romaniei in Europa si in lume este foarta importanta...

Imi pare rau ca in anul 2018 mai sunt inca romani care gandeasc ca si dumneavoastra !


Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor