Ziare.com

Ludovic Orban: Nicusor Dan, apropiat de valorile PNL - Interviu

de Florin Necula
Miercuri, 13 Iunie 2012, ora 00:20

   

Ludovic Orban: Nicusor Dan, apropiat de valorile PNL - Interviu
Candidatul independent la Primaria Capitalei, Nicusor Dan, are politici si atitudine foarte apropiate de PNL, Liviu Negoita a pierdut Primaria Sectorului 3 pentru ca a plecat dintre oameni, iar Partidul Poporului este "o gogoasa fabricata in laboratoarele Palatului Cotroceni", crede parlamentarul liberal Ludovic Orban.

Deputatul PNL mai spune ca nu numai Elena Udrea, ci toti liderii PDL din ultimii ani trebuie sa-si dea demisia din viata publica, altfel "vor fi maturati de valul schimbarii", in timp ce alegerea lui Emil Boc la Primaria municipiului Cluj-Napoca ar trebui sa il determine pe acesta sa renunte la conducerea PDL.

Rezultate Alegeri Locale 2012

Scopurile USL dupa alegerile locale le reprezinta pregatirea parlamentarelor din toamna, dar si demararea masurilor de demitere a presedintelui Traian Basescu, iar premierul Ponta este singurul indreptatit sa reprezinte Romania la Consiliul European de la sfarsitul lunii iunie, mai spune Ludovic Orban, intr-un interviu pentru Ziare.com.

Liviu Negoita - primarul care a plecat dintre oameni

Cum va explicati infrangerea lui Liviu Negoita, in alegerile pentru Primaria Sectorului 3?

N-am niciun fel de explicatie savanta diferita decat de faptul ca USL, ca si entitate politica, beneficiind de 65% la nivelul Bucurestiului, practic a reusit sa-si promoveze candidatii de primarii.

Liviu Negoita din al doilea mandat nu a mai fost Liviu Negoita din primul mandat. Liviu Negoita a disparut dintre oameni in ultimul mandat, Liviu Negoita nu si-a facut campanie. In plus, este evident ca Partidul Democrat l-a tras in jos foarte tare.

Aceeasi explicatie este valabila si pentru sectorul 6, unde si Cristian Poteras a pierdut?

In mod evident. Oricum, au pierdut la scor aproape dublu (aproape jumatate din numarul de voturi ale primului clasat - n. red.), iar ceea ce este semnificativ este ca am avut si candidati de primar care au fost acceptati de alegatorii pro USL, dovada ca diferenta intre scorul politic si scorul pentru primar nu este foarte mare. Dovada ca acesti candidati, atat Rares Manescu, cat si Robert Negoita, au fost bine desemnati, pentru ca au fost candidati care au fost acceptati de votantii PNL si PSD.

Era de asteptat o victorie atat de categorica a USL in Capitala?

Da. Eu sunt necajit ca nu am reusit si in sectorul 2 sa castigam. Acolo au fost niste neintelegeri, le-as spune. Dar daca si acolo s-ar fi optat pe candidatul cel mai bine plasat in sondajele de opinie si daca ar fi existat cu adevarat o sustinere unanima din partea ambelor organizatii - PNL si PSD - am fi putut castiga si in sectorul 2.

Rezultate alegeri Bucuresti 2012

Ar fi trebuit sa castige candidatul USL (Dragos Frumosu - n. red.), asa cum a castigat in toate celelalte sectoare. Numai ca a fost desemnat pe ultima suta de metri si intr-un fel problemele din organizatiile celor doua partide nu au generat o campanie puternica, profesionista, care sa poata sa determine castigarea alegerilor de catre candidatul USL.

Politicile si atitudinile lui Nicusor Dan - foarte apropiate de PNL, dar decizia este a lui

Cat de mult a surprins candidatul independent la Primaria Capitalei, Nicusor Dan, care a obtinut aproape 10%?

Nu m-a surprins. Exista in cadrul alegatorilor o tendinta de a vota cu oameni care nu sunt inregimentati politic. Sa nu uitam ca si Sorin Oprescu a fost ales primar fiind independent. Asa ca aceasta tendinta de insatisfactie fata de partidele politice existente s-a manifestat prin exprimarea unui vot, nu neaparat pentru Nicusor Dan, cat a unui vot impotriva partidelor politice existente.

Rezultate alegeri locale 2012 - Vezi cele mai noi date oficiale

Eu cred ca Nicusor Dan, prin ceea ce a prezentat in activitate, in campanie, si prin politicile sale publice este foarte apropiat ca si atitudine de valorile PNL. Dar este o decizie pe care o poate lua numai Nicusor Dan, nu putem noi in mod unilateral sa il inscriem.

Dar, va repet, ca si mesaj, ca si valori, ca si principii respectate, este extrem de apropiat de noi. Nu s-a facut niciun pas in sensul acesta, el a candidat independent totusi.

Traian Basescu - actionar majoritar al Partidului Poporului

O alta surpriza a fost si procentul de circa 10% pe care l-a obtinut si Partidul Poporului in Bucuresti.

Nu mi se pare o surpriza. Mi se pare faptul ca in sfarsit s-a dezumflat aceasta gogoasa numita Partidul Poporului, fabricata in laboratoarele Cotroceniului. Si de la scorurile astronomice care erau prezentate in diferite sondaje de opinie, s-a aratat ca este un mare fas acest Partid al Poporului.

Este partidul lui Dan Diaconescu la care actiunile majoritare le are Traian Basescu, dupa parerea mea.

Ar trebui sa-si dea demisia Elena Udrea, din functia de presedinte al PDL Bucuresti, dupa aceasta infrangere?

Treaba lor, dupa parerea mea ar trebui sa demisioneze din viata publica toti cei care au condus Partidul Democrat in ultimii patru ani, pentru ca si-au batut joc de Romania. Si daca nu isi vor da de buna voie demisia, vor fi maturati de valul schimbarii generat de vointa cetateanului de a fi respectat, apreciat si de vointa electoratului de a fi condus de oameni de caracter, de oameni cu sapte ani de acasa, de oameni cinstiti si competenti.

Udrea si Boc - tapi ispasitori ai lui Traian Basescu

Pe Emil Boc ce il mai tine in fruntea PDL?

Emil Boc e primar la Cluj, acum. In mod normal, ar trebui sa plece fara sa fie fortat de partid. Dar ei sunt tapi ispasitori. Vinovatul principal inca sta si ranjeste bine-merci la Palatul Cotroceni. Eu cred ca demisia de onoare ar trebui sa si-o dea in primul rand Traian Basescu, pentru ca el a adunat gasca asta care si-a batut joc de Romania si el este vinovatul principal pentru nenorocirile care li s-au intamplat romanilor in ultimii patru ani de zile.

Poate PDL sa mai gaseasca vreun proiect politic care sa ii mai salveze? S-a vorbit despre o alianta cu UDMR, cu ecologistii...

Nu, nu, nu. Oricum, ei au actionat sub camuflaj, s-au pitit sub diferite aliante, dar nu le-a tinut aceasta smecherie. Vreau sa remarc urmatorul lucru: scorul PD nu este asta. Scorul PD a fost marit artificial de faptul ca au avut foarte multi primari, presedinti de consilii judetene in functie, oameni care multi dintre ei au facut treaba in comunitatile locale din care fac parte si care au ridicat scorul PD.

Rezultatele alegerilor locale, in presa internationala - romanii au sanctionat austeritatea

In realitate, PD este in momentul de fata la 10-12%. Ganditi-va ca au avut 900 si ceva de primari in functie si 14 presedinti de consilii judetene, oameni care, beneficiind de sprijinul acordat pe ochi frumosi de Guvernele Basescu-Boc, au facut ceva treaba pentru localitatile lor si au permis umflarea artificiala a scorului PD. Dar PD, in momentul de fata, este in jur de 10-12% si s-ar putea sa scada si mai mult dupa aceste alegeri.

Traian Basescu trebuia schimbat de ieri

Ce urmeaza pentru USL dupa aceasta victorie?

Pregatirea temeinica a alegerilor parlamentare si demiterea lui Traian Basescu si alegerea unui presedinte care sa reprezinte cu cinste Romania.

Dupa mine, Basescu trebuia schimbat de ieri. Faptul ca nu isi da demisia arata ca se agata cu dintii de putere si ca actioneaza in continuare impotriva vointei si intereselor romanilor.

Obiectivul este normalizarea Romaniei si recastigarea prestigiului pe plan international, recastigarea increderii in Romania, iar acest obiectiv nu poate fi atins atat timp cat Basescu conduce serviciile - Parchetul General, DNA, DIICOT - nu se poate face dreptate in Romania, dreptate dupa care striga toata tara.

In ce ma priveste, eu voi sustine ca USL sa ia cat mai repede decizia demararii procedurii de demitere, dar daca mai are o urma de onoare, Basescu trebuie sa-si dea demisia imediat.

Cine va reprezenta Romania la Consiliul European?

Prim-ministrul, asa cum este normal, asa cum se intampla in toate tarile in care nu exista un sistem de republica prezidentiala. Intotdeauna am sustinut ca premierul este cel care trebuie sa reprezinte Romania la Consiliul European, pentru ca premierul este principalul detinator al puterii executive si premierul este cel care conduce Guvernul si in general toate domeniile de activitate din Romania. Este cel care poate sa fie cel mai fidel reprezentant al intereselor romanesti in Consiliul European.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 4832 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
38 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

tov orban, am o stire proasta pt. tine: pnl nu-i partid de dreapta!

Citat "In urma aliantei cu PSD si a masurilor luate de noul guvern de la Bucuresti, nu se mai poate vorbi despre PNL ca despre un partid de dreapta, crede Petre Iancu, jurnalist Deutsche Welle.

Intr-o emisiune realizata de TV Ziare.com in parteneriat cu Deutsche Welle, Petre Iancu a afirmat ca nu este sigur ca PNL mai este un partid de dreapta si, mai mult, acesta nu este perceput ca partid de dreapta in Europa si in Germania in special. ..."

http://www.ziare.com/alegeri/rezultate-alegeri-locale-2012/petre-iancu-pnl-nu-mai-este-partid-de-dreapta-tv-ziare-com-si-deutsche-welle-1172559

 

valorile pnl ,

- sunt pc si psd , asa ca exclus nicusor dan !

 

zau ?

hai , confiscati-l si pe-asta .
si daca nu va vrea , aveti voi metode de convingere si parere de rau ...

 

Nicusor Dan, apropiat de FOSTELE valori ale PNL

... ce legatura poate avea el cu indivizi stersi precum curatorul de muzeu Antonescu, proful prost de franceza si istorie?
Sau cu aliatii lui Ponta sau.. Felix?????????

Dacă prin absurd Șică se va trezi vreodată, va fi

uimit de toate declaratiile lui date sub hipnoza lui Bacus.

@ghilotina: cine te mai plateste acum?

Sefa ta Udrea a plecat, ma intreb pe cine mai pupi in fu_nd acum!?

Tov Ghilo...

Ti-a revenit glasul? Somajul te mananca acum. Chiar sunt curios pe cine mai ridici in slavi. Ramai cu Basescu , nu?

Orban este un gindac rosu de bucatarie

care a fost flituit chiar de fauna mizerabila incropita de PROFESORUL ce cumpara provocatori , avind statut de jurnalisti

care valori, care PNL?

USL=PSD si nimic mai mult

....

Acest comentariu este atat de execrabil, incat nu stiu de unde sa incep. Dar pentru voi Basescu, Udrea si PDL sunt repere in politica, asa ca nici nu ma voi obosi sa iti explic.

 

 

@ alvorado...

ai mare dreptate acest "nimicitor" de copila pe zebra,cred ca e semi-paralizata fetitza..cu multe % in
aerul respirat (tescovina sau secarica),dupa "aranjament
cu familia copilei (pina in 1.ooo de €) a plecat sa nu
sufle in "bashiKKa"..shi deabea a doua zi dupa ce a baut
un butoi de zeama de varza acra sa prezentat la
Udrishte..nevinovat,curat(d-mn Ministru ce mama lu*
***-ülea) : zapada,ninsoarea au fost de vinovate..!!?
Azi dis de dimineatza ospatarii de la "Caru cu bere"
l-au scos de sub o masa unde dormea cu zongora in bratze..la fel de "dezacordata" ca shi glasul lui...
Pe scari lalaia,ragushit : Nicushor e al nostru, eu il
fac mai mare de cit un amarit de Crin,il fac Crizantema

Pentru fiul lui tata!

Ultimul monarh a fost indepartat in 1947!
Iliescu si gasca l-au respins pe monarh si l-au expluzat chiar cind pe strazile Bucurestului il aclamau peste un milon de cetateni!
Deci numai tarile monarhice si parlamentare sunt reprezentate de primul ministru!
Vreti alta ordine politica in Romania, schimbati constitutia, daca boborul va vota propunerea USL!

 

Valorile PNL?....ha ha ha si iarasi ha

Care sint (nu “sunt") ….Lucian Milea…(“In privinta dilemei sunt/sint, lucrurile se abordează similar: oricat ar căuta unii să-l aducă pe sunt de la latinescul sum, fiecare roman, cand se referă la sine, spune fără ezitare sint. “)
Nota: Multi Potcovari Bolsevici incearca sa denaturize limba reala Romana
In Dictionarul Limbi Romane de Lazar Saineanu…..tata…tata…..asta nici nu are cuvintul “Sint/Sunt)
Asta da “Limbist)
Asa tata mereti pe drumul mirlanesc
Revenind la subiect….Radu Cimpeanu initiatorul PLD = Securist Bolsevic
“ După eliberarea sa ca deținut politic, emigrează in Franța impreună cu soția sa Monica și cu fiul lor Barbu. La Paris, se arată foarte activ in randurile exilaților, dar după sosirea lui Paul Goma, este suspectat ca informator al securității."

PS: Atea “sint" valorile voaste a PLD?
Vai de capul vostru de Romani ca nu stiti nimic
Inca 200 de ani de framintari mirlanesati si se poate intimpla ceva….si nimeni nu stie daca in m ai bine s au m air au
Tiganimea este in floare

 

Cum ai promovat bacul?

Gaseste un sinonim contextual pentru cuvantul "valori". In acest caz, un sinonim contextual pentru acest cuvanteste "principii". Tu nu poti rezolva nici macar primul subiect de la bac, nu ma astept sa intelegi mare lucru din articol.

Imposibil !

Deaorece voi v-ati apropiat de valorile bolsevismului ! Rusine PNL !

 

A fi Roman frumos...a ti stii Istoria...nu facuta de Bolsevici

Pentru Mirlanii Bolsevici aka USL
Noi Romanii am fost liberi…nimeni dar nimeni nu ne a asuprit numai Bolsevicii
Carturari sau Istorici Bizantini declarau concis:
“ Vlahi nu pot fi cuceriti de nici un Imparat"
Stefan cel Mare (Necomunist din fire):
“Romanii care se v or casatori cu Tiganii for devein Robi"
Rob = (In limba mea – Old Slavonic) inseamna Tigan (nu e rau….eu personal prefer sa fiu Tigan decit mirlal Roman de azi)….

PS Voi Romanii de pe la tara nu o aveti cu Pu la si litica (agresiv sunt) dar Tiganii…pseudo Romani va vor Romaniza
Ata e ce vreti asta aveti
Noi in Vest tinem un ochi pe voi ….si sa fie o balanta

 

patriotism ieftin

Daca ai stii istoria atat de bine, ai realiza ca romanii nu au fost cu adevarat liberi in nicio perioada a istoriei lor. Cat despre bolsevism, nu mai dati vina pe rusi pentru comunism, deoarece comunismul a fost mentinut prin acest popor de tradatori, de vegetali. Vorba unei vestite "poetese"-ai vazut tu copac sa se revolte?

Votati tata....cum va e sufletul....si gindeste te la TARA

Romani uniti va nu numai in declaratii de dragoste
Dar in fapte...voteaza de afara fii activ in politica Taraii noastre ...ca sunt multi dupa asa zisa Revolutie a lui ilescu care vor sa ne omoare

 

Ce vorbesti Orbane?

pnl numai exista ca partid,mars la tovarasii tai socialisti.

@mikeg

Trist... Inca un postac copy-paste paraseste barca! Alooo , sefule , au trecut alegerile! Ce sa mai voteze? Pana in toamna nu mai existati ca partid!

parerea mea

Nu exista "valori pnl", "valoriile stangii", "valorile dreptei".. Exista un sistem de valori (pareri conventional valabile) pe care il/le confisca o grupare sau alta de profitori alfabetizati si cu care-i pacaleste pe fraieri pana-si umple sacii si-i pun in pod. Miliardarii sunt si de dreapta si de stanga si de centru si de giratoriu si au facut averi colosale in acelasi meci. Numai fraierii cred in cuvintele lor.

 

Tiganimea din Balcani....cu implicatii serioase

Ma tata dar voi in Romania numai de Tigani alesi aveti parte
Poate vrei ca la Greci
Nu muncim....dar Germanul o face pt noi

 

Hopa, a reaparut menestrelul buclucas,

Orban mereu canta singur pe doua voci,in acelas timp.Cat despre valorile PNL-ului,amintiri,amintiri.

 

bietul domn Organ !

Nu i-a iesit pasenta cand a incercat sa recupereze si nemultumirile manifestantilor din ianuarie, n-o sa-i iasa nici incercarea grosolana de a-si acapara popularitatea dlui Nicusor Dan.

Din garda veche!!!

Bine Hera , ce bine ca ai revenit cu un comentariu "pertinent" ... Chiar ma saturasem de postacii copy-paste. Dar , am impresia ca nu e nicio diferenta intre tine si aia. Tot pro*ti/frustrati ramaneti!

cocote indecente

nu as fi ingrijorat ca Nicusor Dan nu ar fi apropiat de valorile liberale. Eu as fi ingrijorat ca PNL-ul e indepartat de valorile liberale.
Dupa ce o generatie varsnica a fost pensionata de o gasca de veleitari, apoi dupa ce o parte din acesti veleitari au pornit aventura PDL, au ramas numai esalonu 3, oameni care nu ar prea avea de a face cu scena politica.
Ca intr'un film vechi, cineva a ridicat cortina culiselor si au aparatu pe scena tot felul de neaveniti. Apoi s'au auzit vorbind, s'au placut... si uite asa... au inceput sa se inchipuie oameni politici. Are a face asta cu liberalii?
Bine, traditional liberalii au cam fost cocote.... dar erau per total decenti. Eh, acum sunt cocote indecente. O sa ramanem ca prostii in mainile fesenistilor, vai de capul nostru.
Nu e vorba de dreapta sau stanga aici. E vorba de caracter. Asta e problema noastra. Nu mai avem oameni de caracter. Nasol.

 

cand vorbesc despre valori,

au gandu la conturi bancare nu,volori morale.

ai dreptate

ai dreptate, ar trebui o declaratie de avere morala si cine o incalca... sa plateasca. :-D

ce inseamna cocote?

am uitat sa mentionez ce inseamna cocote
cocota este o femeie sau un barbat (mai nou) care se vinde pentru un castig material.
De pilda... desi constati ca Nicusor Dan este apropiat de idealurile liberale tu, liberal considerandu'te, il votezi pe dr. Oprescu care nu are nici in clin nici in maneca cu idealurile liberale. De ce? Ca sa nu strici alinata care te va aduce la putere. Adica sa castigi bani in detrimentul convingerilor pe care ti le asumi. Asta e marea curvasaraie... si tot ei cu coada pe sus.
Eh... eu va doresc o disparitie usoara. Nu strangeti din poponet.

 

Orban asta,

este un fel de Boc al PNL.

 

Tu Tarite ....sau Taricianu ascuns....un Tigan Roman

Eu te vreau ca fata dar tu barbat
Nu pot sa o schimnb
Dar Tiganii mere


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor