Ziare.com

Ludovic Orban: USL nu mai exista. Nu exclud o fuziune PNL- PDL - Interviu

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Vineri, 10 Ianuarie 2014, ora 12:08

   

Ludovic Orban: USL nu mai exista. Nu exclud o fuziune PNL- PDL - Interviu
Sunt foarte multi antiBasescu ce incearca sa legitimeze orice condamnare ca una politica. Traian Basescu nu poate sa influenteze toate completele de judecata care iau decizii privind faptele savarsite de oamenii politici. Nu orice condamnare pe care o ia Voiculescu sau altcineva trebuie considerata una politica, afirma Ludovic Orban.

Intr-un interviu acordat Ziare.com deputatul PNL il critica sever pe Victor Ponta pentru declaratiile referitoare la condamnarea lui Adrian Nastase pentru ca ele fac mult rau Romaniei.

Totodata, Ludovic Orban afirma ca USL nu mai exista, iar rediscutarea protocolului sau un nou congres nu reprezinta solutii de resuscitare, pentru ca problemele nu tin de documente, ci de candidatura la prezidentiale, de faptul ca PSD isi formeaza propria majoritate si ignora toate masurile liberale din programul de guvernare.

Ludovic Orban crede ca Victor Ponta va candida la prezidentiale pentru ca este o sansa unica in cariera sa: "Dupa cum guverneaza, la finalul mandatului va fi consumat, nu va mai putea fi prezidentiabil".

Totodata, deputatul liberal considera ca este necesara aparitia unui partid unic pe dreapta si nu exclude in perspectiva o fuziune PNL- PDL.

Ati declarat ca va rugati zilnic ca PNL sa iasa de la guvernare. De ce nu iese?

Pentru ca este inca angajat in proiectul USL.

Mai exista proiectul USL?

USL nu mai exista practic, din punctul meu de vedere. Exista doar de jure, la tribunal, dar principiile care au stat la baza USL nu mai sunt respectate. Noi ne-am indeplinit obligatiile fata de PSD, dar partenerii nostri nu si-au respectat aproape nicio obligatie si incearca sa obtina avantaje din fiecare decizie politica. Nu respecta nici macar programul de guvernare in baza caruia a fost investit guvernul. Masurile liberale sunt amanate la calendelele grecesti.

Este ruperea oficiala a USL iminenta?

Nu stiu daca este iminenta, dar relatiile dintre cele doua partide s-au deteriorat, nu mai exista nici liantul esential care era relatia foarte buna intre Ponta si Antonescu.

Cine a gresit?

Numai dl. Ponta, prin toate initiativele luate la nivel guvernamental. Uitati-va cum arata guvernul pana la parlamentarele din 2012, cum era repartitia de atributii si compententa, si cum arata astazi. Victor Ponta a amputat competentele partii liberale din guvern.

Nu trece saptamana sa nu apara cu cate o nazdravanie inacceptabila, de la negocierea procurorilor, la proiectul Rosia Montana, aministia etc. Tot timpul guvernul mai carpeste bugetul cu cate o taxa, cu o inventie peste noapte, cum a fost aceea de 7 centi pe litrul de combustibil. Acum cateva zile a anuntat ca nu renunta la impozitul progresiv, la taxa de solidaritate.

Nu putem accepta asa ceva. PSD isi face agenda, sa-si satisfaca electoratul, ca dovada ca au si marit ajutoarele sociale cu 17%, si nu accepta nicio masura liberala care ar dinamiza economia. Eu le-am spus colegilor mei ca vor vedea adevarata fata a PSD dupa europarlamentare.

Ramaneti fermi impotriva amnistiei si gratierii?

Nici nu-mi imaginez ca PNL ar putea sa-si modifice punctul de vedere. Am hotarat in grupurile parlamentare ca nu sprijinim acest proiect de lege.

Dar in aceste conditii revine intrebarea: de ce nu iesiti de la guvernare?

O decizie trebuie luata cand toti oamenii importanti din PNL inteleg ca nu se poate continua asa. Unii mai spera ca PSD il va sprijini pe dl. Antonescu la presedintie. Nu ma numar printre ei.

Exista multi voci care spun ca la iesirea de guvernare ar exista risc de fractura in PNL.

Nu exista.

Si totusi, unii ministri precum dl. Stroe si Chitoiu sunt foarte apropiati de dl. Ponta.

Sunt apropiati si de multe ori uita ca sunt acolo reprezentanti ai PNL si nu il au sef pe Victor Ponta. Dar asta nu inseamna ca daca PNL ia o decizie nu vor respecta decizia. Intr-adevar, dl. Stroe, dl. Chitoiu si altii sunt pentru continuarea colaborarii cu PSD.

Eu cred ca fiecare zi pe care o petrecem cu PSD face rau nu numai PNL, ci si Romaniei in ansamblu. Aduceti-va aminte numai declaratiile d-lui Ponta inainte si dupa condamnarea d-lui Nastase. Ele fac un rau imens Romaniei, creeaza dubii in toate cancelariile occidentale si neincrederea investitorilor.

Vizita asistentului secretarului de stat american este un semnal al acestor dubii?

Este un semnal extrem de serios. Aceasta vizita neinclusa pe agenda diplomatica arata o ingrijorare foarte serioasa a administratiei americane in privinta justitiei si anticoruptiei din Romania. PNL este singurul partid care in 23 de ani nu a intrat cu bocancii in justitie.

Dar daca va veni o condamnare definitiva in cazul d-lui Fenechiu, PNL nu va proceda ca PSD?

Cum sa procedeze ca PSD? Asta e problema d-lui Fenechiu cu justitia. Sa spunem lucrurilor pe nume. Sunt foarte multi antiBasescu care incearca sa legitimeze orice condamnare ca una politica, ca o razbunare a lui Traian Basescu.

Sa fim seriosi, nu poate Traian Basescu sa influenteze toate completele de judecata care iau decizii privind faptele savarsite de oamenii politici. Nu orice condamnare pe care o ia Voiculescu sau altcineva trebuie considerata una politica. Nu poti sa spui, ca prim ministru, ca Adrian Nastase e condamnat politic si mai ales sa faci paralele cu Iulia Timoshenko.

Modificarile Codului Penal au trecut totusi de Camera Deputatilor. Cum a votat PNL?

In martea neagra, cand au aparut proiectele - legea minelor, legea amnistiei si modificarile Codului penal - am avut o sedinta a birourilor parlamentare. N-am avut timp sa luam pozitii decat in privinta primelor doua, ca incepea votul. Parlamentarii au fost pusi sa voteze fara sa vada forma finala a acestor proiecte, o incalcare grava a procedurilor parlamentare.

Dvs cum ati votat?

Am votat impotriva la legea minelor si la legea amnistiei. Impotriva unei modificari a Codului penal si m-am abtinut la cealalta modificare.

Impotriva superimunitatii si abtinere la conflictul de interese?

Da.

PSD il acuza pe dl. Antonescu de intinarea idealurilor antiBasescu, suspectand o coabitare neoficiala intre liderul PNL si presedinte.

Hai sa luam faptele. Ponta a semnat in secret pactul de coabitare cu Basescu. Ponta a negociat cu Basescu numirea procurorilor, nu Antonescu.

Dar e tot un fapt ca dl. Basescu si-a exprimat sprijinul pentru Crin Antonescu intr-un eventual tur doi cu Victor Ponta.

Eeee! Stiti bancul acela, nu oricine te scoate iti vrea binele si nu oricine te baga iti vrea raul. Nu cred ca dl. Basescu i-a vrut binele d-lui Antonescu.

Liberalii propun modificarea protocolului USL si chiar organizarea unui congres USL pentru reconfirmarea candidaturii lui Crin Antonescu. Credeti ca aceste demersuri ar putea salva USL?

Putem face inca 10 congrese, ca tot ultimul hotaraste. Si ce sa modifici in protocolul USL? Sa scrii acolo ca guvernul nu poate veni cu proiecte de legi care sunt impotriva programului de guvernare, cum a fost Rosia Montana? Sau ca parlamentarii sunt obligati sa voteze toate prostiile guvernului, cum a fost legea circulatiei terenului, care este o restrangere a dreptului la proprietate? Daca ii intrebati pe multi colegi din USL despre protocol, putini o sa fie capabili sa va dea informatii din el. Nimeni nu l-a mai citit. Lucrurile nu merg din alte motive.

Care?

In primul rand, candidatura la presedintie. E clar ca PSD se codeste sa isi indeplineasca obligatia de onoare. E evident ca PSD isi face majoritate parlamentara. E scandalos sa ai un vicepremier ca Gabriel Oprea, omul care a facut colonei pe toti sustinatorii lui Traian Basescu. Iar astazi face exact ceea ce facea pentru Basescu: aduna parlamentari ca sa-i construiasca majoritatea lui Victor Ponta.

Si totusi, exista informatii ca se poarta negocieri pentru alcatuirea de liste comune PSD- PNL la europarlamentare.

Nu exclud ca exista in ambele partide oameni care isi doresc asa ceva. Probabil ca unii de la noi isi imagineaza ca daca s-ar merge pe liste comune, ar fi o garantie a sustinerii lui Crin Antonescu la prezidentiale. Exista probabil si lideri de filiale, nu multi, care se tem de confruntarea directa cu votul. Eu consider ca greseala mai mare nu se poate.

Vedeti clar conturata o candidatura prezidentiala a lui Victor Ponta prezidentiale?

Nu este exclus. Si-a facut o campanie de imagine intensa. A guvernat mai mult la televizor. A fost foarte mult plecat in strainatate. Sigur, prostiile pe care le face, indemnat de colegii de partid cu probleme, anuleaza toate eforturile diplomatice.

Apoi, sa fim cinstiti, eu cunosc PSD. Si sa nu vrea Ponta sa candideze, eu nu cred ca PSD ar accepta. In plus, nu cred ca Ponta va avea o ocazie mai buna vreodata sa ajunga presedinte. Dupa cum guverneaza, la finalul mandatului va fi consumat, nu va mai putea fi prezidentiabil.

In urma cu cateva luni Andrei Chiliman, fostul dvs coleg...

Si viitorul nostru coleg, sper.

Dl. Chiliman spunea "Sunt niste grupuri care conduc partidul si care ar tine prizonier orice presedinte al PNL si l-ar obliga sa mearga intr-o directie sau alta". Ii impartasiti punctul de vedere?

In orice formatiune exista mai multe tendinte, mai multe grupuri, personalitati, dar niciunul nu e dominant. Cei care au sustinut un proiect politic, cum sunt Rusanu si Chitoiu, vor raspunde pentru el. Daca nu ies lucrurile bine, nu va raspunde doar Crin Antonescu. Alaturi de el au fost cativa oameni care l-au inspirat in multe miscari. Si performanta lor va fi analizata.

E nedrept dl. Chiliman. PNL nu s-a predat gastilor nici in perioada Stoica, nici in perioada Stolojan, Tariceanu sau Antonescu. Are suficiente resurse umane si o baza sanatoasa care ii permit sa isi revina dupa toate aventurile, cu PNTCD, cu Basescu, cu PSD.

Cu PC.

Nu mai zic de ea. Dar nu e aventura cu PC, e cu Voiculescu.

Pentru Antene?

Da, dar stiti cum e, ai nevoie de sprijin mediatic in momentul candidaturii la prezidentiale. Noi intai le dam si apoi vedem daca primim. E posibil sa ne ramana datori.

In acest moment Crin Antonescu controleaza la fel de bine PNL ca inainte sau s-a erodat puterea interna?

Judecarea d-lui Antonescu se va face in functie de obiectiv, castigarea alegerilor prezidentiale. Judeci pe cicluri electorale. Cat ramane obiectivul valabil, isi va impune deciziile in partid.

Care este scorul la europarlamentare care ar mentine acest obiectiv fezabil?

PNL trebuie sa obtina peste 20%, adica peste cota sa obisnuita. Dar fiecare zi petrecuta alaturi de PSD fara sa ne impunem punctul de vedere duce la pierderea de voturi. Electoratul liberal e cu mult mai sensibil decat electoratul PSD la teme precum justitia, statul de drept, anticoruptie, masuri economice. Decizia trebuia luata cat mai curand.

De la 25-26% cat avea PNL cand s-a constituit USL, in 2011, acum gafaie sa scoata peste 20%. Cand esti la guvernare oamenii te judeca dupa ceea ce faci ca sa le reprezinti interesele. Si este evident ca Ponta nu vrea sa ia nicio masura liberala din programul de guvernare. Daca tu nu esti capabil sa pui in aplicare acele masuri care te caracterizeaza, iti pierzi sustinatorii.

In ipoteza iesirii de la guvernare si a ruperii USL, exista posibilitatea recrearii Aliantei D.A.?

Cred ca in Romania e nevoie de un partid puternic de dreapta, care chiar sa se numeasca PNL, pentru PNL este un reper istoric. PSD indiferent cate prostii face, ramane pe un electorat minim de 28-30%. Niciodata nu au avut un concurent pe stanga.

Sugerati o fuziune PNL-PDL?

Nu o exclud, in perspectiva. Aliantele nu prea functioneaza contrapuse unui partid de stanga cum e PSD. Singura perioada in care in Romania a existat o guvernare de dreapta a fost 2005- 2006. In rest, au fost politici preponderent de stanga, carpeli.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 9776 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
75 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Care fuziune ?

Romanii au simtit pe propria piele 'binefacerile' celei mai catastrofale guvernari postdecembriste . A fost guvernarea pedelista care , culmea , a beneficiat de aportul a doi premieri : Basescu principalul si Boc secundul . Pentru ca dupa schimbare aceiasi romani suparati sa afle si ceea ce banuiau : sute de rapoarte privind uriase nereguli financiare ale fostilor guvernanti zac pitite prin sertarele procurorilor ocupati cu satisfacerea unor comenzi mereu urgente . Cine crede atunci ca PNL-ul ar avea curajul sa dea mana cu acesti viitori puscariasi doritori de protectie perceputi ca atare de milioanele de alegatori montati in aceasta convingere de o propaganda la care a participat insusi PNL-ul . Nu este prima data cand Orban se baga in seama .

 

Daca un vicepresedinte PNL face aceste afirmatii despre USL

.......este limpede ce va urma.
Dar Antonescu tot nu va fi presedinhte si nici Ponta.
MRU, Papahagii,Andrei Plesu,Theodor Stolojan, sunt in carti.

Orban este un OFICIAL al PNL, nu un purtator de cuvant, deci in curand se incheie cariera lui Ponta si guvernsarea PSD.
Daca PNL face pasul acesta, se repozitioneaza toate fortele politice.

 

:)))) Refaceti Alianta DA ? Dar Taricelului,ce functie ii dati ?

il faceti guvernatorul BNR ? nu ne zapacim,intre atatia guvernatori ? Io cred ca mai bine,ai incrucisa tu,o meduza,cu un caine,ca la mintea ta,sigur iti va iesi !!!

 

@George 2 ! Musca-ti limba, CIOCUL MIC si joc de glezne.

Pupat mana lui Blaga si Basescu .

Precizare ! PDL nu face fuziune cu un partid care in politica sa nu

.....promoveaza INTERESUL NATIONAL ci numai orgoliile de partid cu baronasii sai.

Este cunoscuta aversiunea lui L Orban fata de PSD,

... aversiune pe care nu s-a sfiit niciodata s-o faca publica. Sigur ca nu-i place nica ca PNL condus de Antonescu a ajuns remorca intr-o uniune de toata jalea. Dar asta este parerea lui si nu angajeaza PNL.
Spune liberalul ca USL nu mai exista. Atata timp cat exista interese comune exista si USL.

Alianta DA a lui 2014

Adica ne intoarcem in 2004 ?

La PUSCARIE ar fibine sa faca orice alianta doresc ei.

Interlopul Ludovic Orban stie de la fratele lui care este Interlop la PDL.

PDL groparul PNL

Daca PNL se va alia cu PDL, atunci aceasta alianta va fi certificatul de deces al liberalilor, care prin aceasta vor demonstra ca nu sunt cu nimic mai buni ca Basescu care se schimba peste noapte in functie de cum ii dicteaza interesele de moment. Daca diplomatia si in general politica din Romania inseamna sa iti pierzi coloana vertebrala si sa devii un vierme nevertebrat, lingand si pupand unde ai scuipat doar cu cateva momente mai inainte, atunci Romania chiar isi merita soarta de sluga in concertul international. Germanii si Americanii, la fel ca si Englezii, sunt niste popoare foarte pragmatice care chiar daca nu par, stiu foarte bine ce se intampla in Romania, si aduceti-va aminte ca tarile mentionate mai sus au sprijinit si sprijina intotdeauna dictatorii de pretutindeni cu conditia ca acesti dictatori sa fie puternici si sa controleze bine tara, si astfel sa faca jocul marilor puteri. Cand dictatorul nu mai este in stare sa tina situatia in frau, atunci si marile puteri bat toba democratiei si a drepturilor omului, cand ele de fapt urmaresc doar interese pur financiar economice. Aceasta este cheia suportului aparent pe care Basescu il are la Germani si Americani, care il sprijina doar pt ca acesta le face toate concesiile cerute. Cu alte cuvinte Basescu vinde interesul national contra mentinerii la putere.

Eu cred ca d.l Orban nu vorbeste in necunostiinta de cauza !

Si Tariceanu va vorbi in curand despre aceasta idee !
Intrebarea este ca : Va fi Basescu Prim-ministru ?
Inclin sa cred aceasta.

Georgte Ca ! Hai bre, renunta la galoanele de PNL.

Si Antonescu a renuntat pentru cele de USL.
Nu degeaba e Frunzaverde emigrant in fostul PNL.

Spune L Orban ca "Nu exclud o fuziune PNL- PDL"

... da, in politica nu exista principii, exista numai interese.
Nu de mult, domnul Presedinte spunea ca, daca ar fi sa aleaga intre cei doi - l-ar vota pe Antonescu - ca fiind raul cel mai mic. Ne intoarcem deci la ceea ce am mai facut. Dar, ma intreb eu - oare Ponta si Antonescu sa fie ce are tara asta mai bun? Sa ajunga dreapta sa voteze Antonescu? Adica de ce si pentru ce merite si calitati?

Orban asta...pfiuuuuu...

Da, trebuie sa recunosc faptul ca Orban asta are ceva in troaca lui si ca vorbeste bine romaneste...n-am inteles totusi, legat de fuziunea PNL-PDL : cine in cine intra, PNL in PDL sau invers ? Intrebarea mea e foarte fireasca avand in vedere cat de compromisi sunt acum liberalii, ce jocuri absolut de neiertat au facut pentru venirea la putere alaturi de cel mai abject partid existent in Romania : PSD ! Care formatiune politica din opozitie i-ar primi alaturi fara sa aiba inima stransa de neincredere ? Apoi, PDL insusi, cu formula de conducere actuala care tinde mai mult o apropiere de oamenii lui Ponta-Naum, nu prezinta incredere, dar s-ar putea ca din doi farisei sa iasa o alta cloaca de escroci...

pai,n'auzisi ,pdl-acii vrea sa intre pnl,in iei !

io i-am atentionat,ca o sa-i doara,dar iei,nu si nu,vor pnl-ul in iei !!!

Casatoria PDL - PNL e realizabila.

Nu cunosc niciun secret, dar ma bizui pe cat de bine se potrivesc.
Doua partide caldicele, mediocrute - ceeace este un compliment daca stim cum sunt cele mai multe partide, suficient de adaptate la pacatele postcomunite, cu hoti ceva mamodesti, mai moderati decat cei din PSD sau PC, cu cativa oameni capabili si seriosi, dar realisti, nu romantici ca in partidele minuscule de dreapta care mai exista...
S-ar putea sa iasa un mariaj bun care, desi n-ar realiza SCHIMBAREA mult visata pentru Romania, ar putea sa aduca ceva echilibru si un pic de prosperitate.

E clar!! Adormila presedinte,

Dictatorul, prim-ministru.Romani, in urmatorii 5 ani, v-ati luat adio de la democratie.

Eram convins ca PNL va absobi PDL !

Inca de cand musiu BOC a ales sa-si dea demisia in loc sa lupte ,
inca de cand au dezertat masiv din randurile partidului alegand sa treaca la PNL ,
inca de cand l-au daramat pe Ungureanu - (nota mea : foarte slab politic !)
inca de cand Blaga a castigat alegerile in PDL si s-a intamplat ulterior circul cu suspendarea Presedintelui samd ,
inca de cand am constatat non-kombatul la alegerile din 2012 .....

am stiut ca PDL de fapt trece in subordinea PNL , negocierea fiind ca numai cativa din PDL sa apuce cate o functie , cate un mandat .... - cum s-a si intamplat dealtfel .

Constat insa ca Orban a facut cea mai corecta analiza . Asta insa nu-mi face defel simpatic PNL .....

 
 

DRAGULUI IONICA,

Daca tot ti-e drag "interesul national", poate-i cauti si pe baroneii PDL-ului ce-ar trebui sa stea de ani buni in puscarie! De dragul adevarului, evident! Si, mai ales, conturile coanei Udrea, contabila-sefa a lui Boc!

@Gionni

Cum poti sa bagi toate merele stricate ale PDL, in PNL ? Ar fi totul o putreziciune. Ce dreak sa iei de la PDL, ciurucuri?

Invers ! PDL nu accepta fuziunea in PNL ci PNL in PDL !

Prea repede ai jubila .

Va manca Antonescu paine de BIHOR ?

Aceasta-i intrebarea, sau va canta pe tarlaua lui Basescu ?

 

Atat avem, la atat ne limitam, la Ponta si Antonescu?

... Cei doi sa fie ce are mai bun Romania? Oare chiar ne-a luat Dumnezeu mintile?
Daca domnul Basescu a spus ca dintre Ponta si Antonescu l-ar vota pe ultimul, noi, cei de dreapta, chiar trebuie sa mergem pe ideea asta? Mai are si domnul Basescu greselile lui dar trebuie sa avem si noi parerile si convingerile noastre chiar daca nu se potrivesc cu politica.
Păi, sunt ani buni de cand chibitez ca simpatizant Basescu+PDL si parca nu-mi place ca acum sa ajung sa ma prostituez, sustinand si votand un om de nimic, un inchipuit caruia i-ar fi mai bine undeva, intr-o statiune de munte, cu program non stop. Daca domnul Basescu are niste idei, eu nu sunt obligata sa i le adopt si nici sa ma conformez ideilor dumnealui.

 

Bravo DANE !

Bine scris, totul perfect analizat, dur si la obiect !

Fan Fane,daca mai baga un I,dupa inaintasi,chiar

ierea perfect,dar asa,.....duce-v-ati ma,copii,la scoala si mai puneti mana,pe treaba ! Cine va compune ma textele astea,pe care nu sunteti in stare nici macar,sa le transcrieti ?

copilul comentariu, ora 09:54, din partea mea n-ai

... decat, dar de la mine, sa nu te astepti la regrete sau coroana. M-am facut rea si-n loc de inimă am un pietroi. Asta asa, ca o revolta... Stiu eu de ce...

Ia'uzi, domnule ! PNL nici nu vrea alianta cu PDL ci FUZIUNE !

A jucat tare de tot domnul Blaga si PNL.
Blaga a declarat ca nu va face aliante ci numai FUZIUNE cu partidele de dreapta.
Ca atare politica PNL de a refuza pe UDMR se realizaeaza, caci UDMR nu se aliaza.

 

Singura problema a lui L. Orban e ca el nu are niciun cuvint

...greu in PNL. E parerea lui, de care Ioana Ene s-a umflat in pene cind a consemnat-o, si atit. In campania electorala a fost un adversar al USL, dar era prea tirziu pentru ca PNL sa nu-i mai sustina candidatura ca parlamentar. Asa cum s-a debarasat de Adriana Saftoiu, ar fi putut sa renunte si la Orban. Totusi, daca Orban doreste sa se regaseasca printre figurile de taverna ale PDL-ului, o poate face imediat, minat de constiinta ca linga acestia ii este locul. Adica linga cei ce azi se cred de dreapta intrind pe scena politica de pe stinga.

@un cetatean european.

Cine il impiedica pe orban sa se fuzioneze el cu PDL? In cazul fuzionarii lui Orban cu PDL, atunci in loc de 300 de urmariti penal ,urmare dosarelor trimise de Guvern,in urma fuziunii lui Orban, vor fi 301.

Cetatene, recomand ca inainte de aDsorbtia

ORANJULUI pe emblema PNL-ului, Orbanul sa mai faca o "baie de multime", fierbinte ca cea de acum doua ierni.

Ori, poate ca noul aliat al Orbanului - l-am numit pe marele OSIRIS, va organiza cevasilea "demonstratii de mare amploare".

tu Bullangiuu european impreunqa cu

toti bullangiii sleiti in uselisti din aceasta tara sa mi-ooo suggggetiiiiiii v-am promis ca o sa va scuip mereu si de fiecare data....toti ploiestenii in gura voastra se vor .....mereu si eternnnnnnn

Ba Basescu poate!

Pentru ca are dosarele compromitatoare ale tuturor sefilor numiti de el insusi.
Dau un singur exemplu: Aspazia Cojocaru, a fost data afara din invatamant pentru fraude la admitere la drept. Basescu a pus-o judecator la Curtea Constitutionala.
Daca asa om a fost in cel mai inalt for al tarii ce mai ramane imposibil pentru cei care conduc aceasta tara.
O conduc spre pieire, in folosul lor personal.
In Romania se produce mult mai putin decat in socialism iar de acest putin beneficiaza numai bogatasii.
Orban face parte dintre ei.

 

@brumburak

Daca ,prin absurd am admite aceasta iluzorie fuziune, nu crezi ca Basecsu deschide cutia cu cele 300 de doasare ale hotilor din PDL ? Atunci PNL se va pricopsi cu 300 de urmariti penal. Orban nu stie ce spune.

@brumy ... am mai zis: nu poti manca mere daca

in fiecare an, resadesti pomul, cu alt soi!
Nu poti conduce cu 180/h daca trage si sotia de volan.
In concluzie unii ca Orban nu fac bine nimanui. Din contra nu au ce cauta in politica.
In democratie trebuie sa-i respecti si sa-i lasi sa lucreze pe cei alesi1 Mai trebuiesc 30 de ani brucanisti pentru asta cu gandirea de gloata a multora.

e super valabil si pentru tine mesajul pe

care i l-am transmis lui bulllangiu european!

Mda,

O sa mai treaca multa apa pe Dambovita pana cand PNL va ajunge la procentul electoral avut inainte de alianta cu PSD si PC. Pentru asta, PNL are nevoie de o reforma puternica, are nevoie de alti lideri si de o alta vointa, practic va trebui s-o ia de la 0. Imi pare tare rau, PNL era partidul meu de suflet, doctrina in care credeam, dar, in cei 24 de ani scursi de la Revolutie, m-am convins ca PNL este un partid de dreapta liberal doar cu numele, in fapt este plin de politruci, securisti si alte specimene gen Becali, Fenechiu etc. Nu cred ca Antonescu mia are vreo sansa la Prezidentiale, avea inainte de formarea USL, acuma, fuse, fuse si se duse.

 

Diferenta intre dreapta si stanga

In capitalism este doar viteza cu care saracesc populatia.
(Neo)liberalii, a se citi "iluminatii" care au pus stapanire pe capitalul vestului sunt cei mai grabiti.

Zau?!

Atunci de ce ne dorim asa de mult sa traim in SUA, Canda, UE? De ce-i invidiem pe Occidentali pentru modul lor de trai, de ce aspiram sa fim ca ei? Sau de ce se duc saracii romani la munca in Vest? Pentru a saraci?

Diferenta intre dreapta si stanga ...? cu care te

mingii pe rima ta sfrijita precum cartoful pai brumburak?

@ m.omiduta / Mey Orbane-zongorä dezacordatä cu voce-bovinä

Mey imbirligätoruleee..ce mai face fata "demolatä" in
dealul Cotrocenilor,cind erai "muci" dis de dimineatä.?
mai träieste..sau e oloagä in cärut pe viatä..??! ptr.
citeva sute de Dolärei..pe care i-ai läsat pe masä familiei ca sä "astupi capacul" la tucal.!? Acum de cind nu mai esti "mare si tare" nu mai te "produci" cu
vocea-afonä,falsä,rägusitä de trascäu de proastä cali-
-tate si cu zongora dezacordatä..sus pe mese la
"Caru cu bere"..??!! Avem poze de atunci..era un
botez al unei familii de rromi..cu care ai avut un
schimb de vorbe..pe bongheneste..!!?

USL +PDL+etc = Aceeasi MIZERIE Securista Interlopa

Toti au doctrina de a JEFUI Romania .

Problema este cu totul alta ,adica Interlopul Securist Besescu NU va pleca de la Cotroceni fara VARSARE de SANGE.

In Republica Securista Interlopa Sclava Romania lui 2014 - absolut totul este de Jefuit in Stil MAFIOT , atata timp cat Justitia a fost privatizata de Interlopi Securisti Politici .

Pe aceasta cale letransmit tuturor celor care Jefuiesc BANUL PUBLIC sa Umble ca Banul pe care il jefuiesc ,atat ei cat si familiile acestora.

Poate fi acesta unul din motivele de care Interlopul Antonescu NU a fost deacord cu Comisiile NANA .

"ELODIA "nemai poate scapa de acesti Interlopi Securisti Politici

 

sa ti-o trag

toataaaaaaaa si tieeeeeeeeeeee!

Si,noi,tot cu voi.

Cu care?Nu mai are imnportanta.Voi va rotiti,va despartiti apoi iar va imbarligati si...noi privim cu jale si neputinta.

 

Totusi avem puterea in mainile noastre

VOTUL! Insa, ptr a folosi bine aceasta putere, trebuie sa fim uniti, sa stim ce vrem. Am zis.

Cu tot respectul!

Nu avem nici o putere in mainile noastre.Este asa ,ca o adiere de vant.Priviti cu atentie si veti constata ca pe primele locuri sunt tot aceiasi care au mai fost si daca eu vreau sa votez ,sa zicem pe cel de pe pozitia 20,nu se poate.El nu va iesi in veci,.Mai mult,se infiinteaza partide noi,si cand privesti cu atentie sunt altii care au plecat din alte partide(cazul PPDD) si culmea nimeni nu doreste ca sa fie un aliniat cum ca se poate scrie pe lista de catre noi,cei care votam,un nume pe care l-am dori.De ce?Pentru ca ei si-au cumparat deja postul inca din timpul mandatului.Facem pariu ca la europarlamentare,nevestele lui K.K.rau si ale lui Copy sunt pe prima pozitie?

Nu koko, n-avem nici o putere. Mark Twain spune ca

... daca votul multimii ar putea schimba ceva, atunci multimile n-ar mai fi lasate sa voteze. Jocurile se fac dinainte. Iata, deja au inceput. Pe de o parte Ponta, de cealalta reprezentanti de marca ai PDL fac jocurile pentru Antonescu. Halucinant, dar asa este... Noi, electoratul de dreapta, simpatizantii lui Basescu ar trebui sa votăm Antonescu... Prefer sa-mi tai mana si nu votez asa o nulitate.

Silvica,daca mai zici ceva,ma prapadesc,de ras !

Basescu,de dreapta ? Mai fata,asta si-a luat permisul,la Anvers,unde se circula,pe stanga !!!! Tu nu observi,ca nici nu vede,cu dreptul ???

vise de adormit (copiii)căcărăii...

atat timp cat căcărău s-a "spurcat"cu comuniștii si securiștiidin psd,slabe speranțe!mai intai trebe să plece preaadormitul și după aceea mai discutăm!!!!

 

USL=gasca mafiota orientata impotriva Presedintelui ales si...

a Poporului Roman! Basescu a fost si ne-a dovedit ca ramane pana la capat singurul garant al Legalitatii in Romania! Singur impotriva tuturor! Basescu este singurul stalp al democratiei noastre, care a mai rezistat pentru ca nu au de "unde sa-l "apuce", desi as putea sa le recomand un singur loc unde ar fi cat de cat vulnerabil, desi l-au mai "mangaiat" pe acolo si lui chiar i-a placut! Basescu este "profesor de politica" si stie ce face si toate "tiugile" din USL si "cartitzele" din PDL , cu toate ca au epuizat toate "caile de atac si dezinformare" posibile nu au facut altceva decat sa se umple de ridicol si de ... nervi. Nu are Media de partea lui, nu are un partid care sa-l sprijine( tradatorii lui Bl(e)aga au trecut de mult de partea USL-ului( chiar daca nu toti pe fatza, ca Foaie vedre Fruza=marele tradator- Frunzaverde, cautand dupa "foloase necuvenite, ptr. ca sub controlul lui Basescu nu erau lasati sa fure si nu aveau"protectie", ca in PSD si PNL!), dar Romanii cu mintea intreaga nu se "hranesc" cu "minciunile electorale" ale lui Ponta sau Antonescu, spre disperarea USL(creat de Varan si Ilici&NasCase). Ne-am saturat de maimutarelile si mascarada lui Ponta, care se joaca de-a guvernarea pe la Tv! Asta e un criminal dovedit, dar inca necondamnat( cazul Panait),un nerusinat, care nici o palma peste "bot" nu-l face sa se sinchiseasca, fidel principiului:"Cainii latra ...Boul trece". Si pentru ca imi place aceasta idee nu pot sa nu o includ in comentariul meu: Care este diferenta intre un Nebun si un Prost? Raspunsul este: Nebunul mai are momente de luciditate..."
Nu stiu cine va fi Presedintele Romanilor (ALES), dar stiu sigur ca un alt Basescu, va fi greu de gasit! Este cel mai important om politic pe care l-a avut Romania! Sper sa gaseasca o solutie alternativa( ca de atatea alte ori!) si sa ne duca pe calea ascendenta a democratiei pentru care am iesit in strada in '89 si sa nu fim izolati de Lume! Oare nu se vede cat incapatanare are PSD de a ne duce inapoi sub influenta rusilor bolsevici?
Moarte Comunistilor si neo-Comunistilor= AntiRomani!

@Marcos

Vrei sa spui ca Basescu , vrea sa fure numai el? Pai, nu-i ajung cele 60 de mil. luate de la Norvegieni, ?

--------S- trezit Silvia

Simt o aroma puternica de matraguna.

pai simti aroma de matraguna mister pedros

daca dai limbi in pyzzdda...mai suge si tu un pppennis!

 

 

@LucianMiron

- pentru publicitate ia legatura cu redactzia !!!

Pentru@Marcos, Sunt perfect de acord cu tine,

Tot ce ai spus este purul adevar. Indiferent cat s-ar strofoca vuvuzelele @mister pedros, @copilul, @george 2, @brumburak,@@Janvaljean,@ parerea, Un cetatean european, etc,argumentele lui Marc0s sunt adevarate.
Din pacate, voi si multi altii cum ar fi Semaca, Maxi, Ulivia, sunteti propagandisti cu lozici create in laboratoarele Grivco. Fara nicio legatura cu realitatea. Cei care au doar un strop de minte inteleg care-i menirea voastra. Sa-i aparati pe cei care va platesc.

Dna. Ioana Ene Dogioiu reia teza basisto-securista privitoare la

fuziunea PNL si PDL=FSN/2.O noua pacaleala si o gaselnita pentru salvarea neosecuristilor neofesenisti,cu pretul distrugerii pentru totdeauna a doar ceea ce a mai ramas din PNL:numele sau care sa legitimeze mizeria care se pune la cale din 2005,conform ordinelor de afara care vor disparitia oricarei amintiri a ceea ce a fost Romania Mare si cuvantul ,,national''.

 

jegosuleeeeee zis

janvaljean bulan...macar ai citit cartea aia? atunci cind o termini sa vi sa mi-o ssugiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Omenii vor LINIȘTE, intr-o țară cu speranță și incredere, intr-o

viață mai bună!
De cand tot scriu, tot spun că imediat după 1989, șansa noastră a stat și va sta in CALEA DREAPTĂ, dar cu OAMENI POTRIVIȚI, pentru aceasta, oameni capabili și responsabili pentru tot ceia ce, iubitori de țară și oameni.
Așa că de mult vorbesc de UN SINGUR MARE PARTID de centru-dreapta, din care am inclus și PNL-ul, la fel cum vorbesc și nimeni incă nu vorbește de nevoia intalnirii tuturor liderilor partidelor parlamentare și neparlamentare, de centru-dreapta la o MASĂ ROTUNDĂ, in urma căreia se va face unirea dreptei, care ar fi bine să se facă imediat, pentru că cel mai important lucru este ca cetățenii romani să vadă că există cu adevărat o alternativă la puterea uselistă, nocivă și retrogradă, alternativă pe care o va sprijinii masiv să ajungă la putere și să conducă Țara Noastră pe CALEA DREAPTĂ și cine pate să facă asta mai bine - decat OAMENI NOI ȘI VECHI IN POLITICĂ, care au dovedit in toți acești ani postdecembriști că gandesc, trăiesc și acționează in baza principiilor capitaliste, intr-o economie socială de piață, in care libertatea și concurența loială, asigură o șansă pentru toți aceia care ințeleg să-și ia soarta in propriile maini, punand mai presus de orice deviza "ce fac eu pentru țară și de abia apoi ce face țara pentru mine" și asta in deplină solidaritate cu toți aceia ce au cu adevărat nevoie de să fim solidari cu ei, avand tot timpul in gand și ca atitudine, dorința de a face din Țara Noastră o Adevărată Grădină a Maicii Domnului, unde ARMONIA SOCIALĂ să triumfe.
Noi OAMENII CU ADEVĂRAT DE DREAPTA asta dorim, asta vrem și asta putem !!!
Știind bine că atunci cand Bunul Dumnezeu a sădit in noi acestă dorință, ne-a dat și instrumentele necesare de a o face și pentru ca toate acestea să se infăptuiască, noi trebuie SĂ NE UNIM și să facem, de pe acum, tot ce ține de noi pentru ca PRIMĂVARA POLITICĂ ROMÂNEASCĂ să aducă aceste roade.
-PRIMUL PAS-MASA ROTUNDĂ !!!

Noi, cu noi !!!

 

@Iancule realitatea nu functioneaza matematic !

Multi nu au inteles de ce basescu trebuia eliminat la primul referendum, si mai multi nu au inteles de ce usl era o sansa mare pentru R.
Orban, Firea si chiar Antonescu - primii corigenti - este ca la vanatoare, imbracat in alb, pe marginea unui lac. stai 6-7 ore intins, inghetat, si cand apare gasca in fat a pustii apare si chivuta strigand, "Ioane hai la masa!". La ce masa fa, ca a zburat ! Pe Orban l-as da afara, si chiar pe Antonescu.

am sanse mare sa

ma sterg la ccurrr cu tine anticacccat prost

Daca se desface Usl-ul si formal....

....,cel mai bine dpv politic pentru Pnl ar fi sa mearga singur la distanta de Pdl.Cred ca ar fi o greseala practic sa legitimizezi erorile de gvernare basiste.Ar fi ca si cum s-ar mai semna inca un act de coabitare cu costurile electorale de rigoare.

 

De acord cu tine, dar n-ar mai beneficia si de electoratul

aferent, atata cat mia are si PDL. PNL si-a pierdut cea mai mare parte din electorat, Orban vorbea de 20%, eu zic ca a mai ramas undeva pe la 10%, daca nu cumva si aceasta cifra este exagerata.

Omul devine mai intelept,

Odată cu inaintarea in varstă,iar nu mai radical.
Atunci ,apelul făcut de Călin Tăriceanu,către liderii PSD si PNL e in VAN,Ludovic?
Stiu că nu ai dorit USL,dar ai fi putut intelege că a fost si este incă,unica solutie,evident tot de compromis,ca si aceea pe care "o vezi"cu PDL.
Dreptul la opinie nu e ingrădit,dar nici la logică!

 

Liberalule, aDsorbtia portocaliului pe emblema PNL va fi

o mare rusine.

Pentru ca aurul fals din portocaliu este rozul bombon al trandafirilor.

După cat ne-au ponegrit

Nici nu vreau să aud!Desi,majoritatea portocaliilor care aruncau anatema de PeNaLi ,erau băsestii care mureau de oftică,pentru pas parolul din 2007!
Sunt oameni de calitate in PDL ,dar pe intreg,nu poti să te bizui pe o constructie in care ei vin doar cu falfaiala:VREM să construim dreapta politică,atata vreme cat si ei au fost de stanga seara si la sculare erau pe dreapta...cu ea.Oricum,comportamentul lui Băse si al
băsestilor,au despărtit drumurile deocamdată!

o sa va injur si o sa va scuip si o sa va dau

muiiieee de 7,4 milioane de ori I_Deleanu and company.


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor