Bacteriile, noile instrumente pentru transmiterea de mesaje codate

Joi, 29 Septembrie 2011, ora 00:08
Bacteriile, noile instrumente pentru transmiterea de mesaje codate

Pentru a codifica mesajele, a le cripta, serviciile secrete apeleaza in general la mijloacele electronice securizate. Cele mai recente studii in domeniul criptarii informatiilor, in afara folosirii fizicii cuantice - criptarea cuantica a informatiei, arata posibilitatea folosirii materialelor biologice, a bacteriilor, in transmiterea de mesaje codate.

O echipa de cercetatori condusi de Manuel Palacios, de la Universitatea Massachusetts, Statele Unite ale Americii, a reusit criptarea biologica a informatiilor, steganografie, prin tablouri tiparite cu ajutorul microbilor, scrie Sciences&Avenir.

Prin modificarea genetica a tulpinilor unei bacterii comune, Escherichia coli, timp de 7 ani, s-a ajuns la producerea unei proteine fluorescente care ofera culori diferite din spectru la diferite tipuri de iluminari.

Din galben si portocaliu a fost realizata o noua culoare verde H, care poate fi vizualitata in anumite conditii. Modelul de culoare generat de bacterii este imprimat pe o placa de nitroceluloza, care ingheata instantaneu reoganizarea bacteriilor pe aceasta. Rezulta astfel o adevarata harta criptata, care este trimisa destinatarului, mesajul fiind dezvaluit dupa tratarea lor cu un anumit tip de nutrienti.

Citirea se face astfel doar prin transcrierea si trimiterea cheii de criptare.

Pentru un nivel suplimentar de securitate, sunt inserate gene care sunt rezistente la anumite antibiotice, bacteriile fiind cele care transmit in esenta mesajul.

Cercetarea a fost finantata de DARPA, o agentie de cercetare a armatei americane.

Anterior, aceeasi echipa a reusit codificarea mesajelor cu ajutorul ADN-ului. Cu toate acestea, este putin probabil ca serviciile secrete sa utilizeze filtre biologice de spam, prin trimiterea de colonii de bacterii modificate genetic existand inca destule probleme din punct de vedere virusologic.

Studiul a fost publicat in aceasta saptamana si in analele Academiei Americane de Stiinte.

Grindeanu, avertisment pentru Piedone: ”Votanţii de stânga, într-o proporţie covârşitoare, merg către candidatul nostru”