Cea mai simpla explicatie pentru existenta undelor gravitationale

Sambata, 13 Februarie 2016, ora 22:00
Cea mai simpla explicatie pentru existenta undelor gravitationale
Foto: Pixabay

Existenta undelor gravitationale, teoretizata prima data de Albert Einstein, a fost confirmata de echipe internationale de oameni de stiinta, joi. Internetul a fost luat cu asalt, oameni din toate colturile lumii sarbatorind momentul "istoric" si preamarindu-l pe Einstein.

Cineva s-ar putea intreba, pe buna dreptate, de ce ar trebui sa ne bucuram atat? In definitiv, ce sunt aceste unde gravitationale? Si de ce nu am avut incredere de la bun inceput in Einstein?

Descoperire istorica: "Sfantul Graal" al astronomiei e real. Teoria lui Einstein, confirmata dupa 100 de ani

Explicatia vine de la un internaut creativ, care a reusit sa explice fenomenul pe intelesul "copiilor de cinci ani", conform The Independent.

Acesta a scris pe Reddit: "Stii cum, atunci cand arunci o piatra intr-o balta, se fac mici valuri, se creeaza unde? Si cum, daca arunci pietre mai mari, valurile/undele sunt si mai mari? Ei bine, in urma cu mult timp, un tip destept numit Einstein a spus ca stelele si planetele fac si ele valuri in spatiu si s-a folosit de matematica pentru a explica de ce crede asta. Multi oameni au calculat si ei si au cazut de acord ca are dreptate. Insa niciodata pana acum nu am vazut acele valuri/unde".

Lucruri surprinzatoare despre Einstein: l-au crezut retardat si a refuzat sa fie presedinte

Reactia celorlalti cititori a fost prompta: "Am citit alte explicatii si m-am simtit mai prost ca la inceput. Asta chiar a ajutat". Cei mai multi internauti au fost de acord cu el.

Descoperirea anuntata joi de David Reitze, director executiv al LIGO, Laser Interferometer Gravitational-Wave Observatory, sustine predictia facuta de Einstein, esentiala pentru teoria sa a relativitatii.

Undele gravitationale, care pot fi create in timpul nasterii si coliziunii gaurilor negre, au fost astfel detectate pentru prima oara de cand au fost prezise de Albert Einstein.

Un fenomen teoretizat de Einstein, pe cale sa fie dovedit stiintific dupa 100 de ani

Undele descoperite de LIGO provin de la fuzionarea a doua gauri negre, mai spune Reitze, una cu o masa de 29 de ori mai mare decat a Soarelui, iar cealalta de 36 de ori mai mare, fiecare dintre ele cu un diametru probabil de 150 de kilometri.

Coliziunea celor doua a avut loc la o viteza uriasa, de jumatate din viteza luminii, in urma cu 1,3 miliarde de ani. Undele gravitationale trec prin orice, astfel ca "rezultatul" ciocnirii celor doua gauri negre a calatorit prin Univers in tot acest timp, inainte de a atinge Pamantul.

Fenomene fără precedent în istoria alegerilor. Politolog: „Vom vedea niște scoruri foarte interesante"