Galaxia Andromeda isi devoreaza vecinii

Joi, 03 Septembrie 2009, ora 18:49
Galaxia Andromeda isi devoreaza vecinii
foto: Daily Mail

Oamenii de stiinta au surprins in premiera imagini ale galaxiei Andromeda in timp ce aceasta "consuma" o formatiune stelara mai mica, numita Triangulum, aflata in imediata sa vecinatate.

Astronomii stiau ca galaxia aflata la 2,5 milioane de ani lumina de Pamant s-a dezvoltat hranindu-se cu alte formatiuni stelare mai mici dar este prima data cand aceasta teorie este sustinuta de imagini, potrivit Daily Mail.

"Pana acum cativa ani, nimeni nu se astepta sa gasim ceva la o distanta atat de mare de centrul galaxiei noastre", spune Alan McConnachie, conducatorul echipei multinationale de cercetare de la Institutul de Astrofizica Herzberg din Canada.

Ineditele fotografii fac parte din cel mai amplu studiu de pana acum al Andromedei, singura galaxie ce poate fi observata din emisfera nordica, in afara de Calea Lactee.

Stelele galaxiei Triangulum sunt atrase treptat de Andromeda, din cauza gravitatiei extrem de puternice a imensei galaxii.

Studiul a fost realizat de o echipa de cercetatori din Canada, Australia, Franta, Germania, Marea Britanie si Statele Unite.

Potrivit acestora, imaginile surprinse reprezinta o dovada clara ca formatiunile stelare sunt in mod natural canibale, acestea evoluand prin absorbtia treptata a galaxiilor mai mici.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Replică tăioasă pentru Piedone. Nicușor Dan a ieșit la atac: "Asta e singura luptă care contează!"
Nicușor Dan este susținut la aceste alegeri de Dreapta Unită, formată din USR, FD și PMP. Edilul, care are de dus o luptă dificilă cu Cristian Popescu Piedone, a ieșit la atac, în cadrul...