Galaxie "fantoma" din materie neagra, descoperita de oamenii de stiinta

Vineri, 26 August 2016, ora 10:44
Galaxie "fantoma" din materie neagra, descoperita de oamenii de stiinta
Foto: Pixabay

Oamenii de stiinta au descoperit o noua galaxie, de aproximativ aceeasi dimensiune precum Calea Lactee, insa facuta din materie neagra, substanta misterioasa care alcatuieste 27% din Univers.

Libelula 44 se afla relativ aproape de noi, dar este atat de intunecata ca oamenii de stiinta nu au observat-o timp de zeci de ani.

Dar anul trecut a fost depistata de la Observatorul Keck din Hawaii. Se afla in clusterul de galaxii Coma, la aproximativ 330 de milioane de ani lumina distanta, relateaza The Independent.

Cercetand-o mai indeaproape, oamenii de stiinta, au vazut ca nu era vorba doar de o serie de stele obisnuita. Stelele, praful si gazul reprezinta numai 0,01% din aceasta galaxie. Restul e materie neagra, despre care nu se stie inca ce este si care nu poate fi masurata dupa coordonatele obisnuite.

Astronomii si-au dat totusi seama de existenta acestei galaxii observand miscarea putinelor stele pe care le are.

"Miscarea stelelor ne spune cata materie e. Are loc indiferent de forma materiei si doar arata ca e acolo. In galaxia Libelula, stelele se misca foarte repede. (...) Am descoperit ca e mai multa materie sugerata de miscarea stelelor decat e in stele", a spus profesorul Pieter van Dokkum de la Universitatea Yale, care a facut parte din echipa de cercetatori.

Oamenii de stiinta stiu ca trebuie sa existe ceva care sa furnizeze gravitatia necesara sa tina stelele galaxiei adunate, dar masa respectiva lipseste.

Descoperirea ar putea ajuta oamenii de stiinta sa afle mai multe despre misterioasa materie neagra, care nu reflecta lumina si nu poate fi vazuta prin niciun mijloc deocamdata.

Cercetatorii au inceput totusi sa alcatuiasca o prima parte a hartii materiei negre.

Materia intunecata reprezinta peste un sfert, dar cea mai mare parte a Universului este alcatuita din ceva si mai ciudat - energia neagra, o forta antigravitationala care distanteaza galaxiile unele de altele. Aceasta reprezinta 68% din Univers, care mai are, in proportie de 5%, materia pe care o cunoastem.

Orba acuză Biroul Electoral Central că favorizează alianța PSD-PNL: ”Le-a dat voie să desfacă alianţa împotriva firii”
Liderul Forţa Dreptei, Ludovic Orban, a acuzat joi, 25 aprilie, Biroul Electoral Central că ar fi modificat „în mod ilegal” o hotărâre de guvern şi că instituţia ar fi...
Liderul USR, după trimiterea în judecată a lui Clotilde Armand: ”Sunt nişte dosare fake, hărţuieli politice”
Preşedintele USR, Cătălin Drulă, a reacţionat după Clotilde Armand, primarul Sectorului 1, a fost trimisă în judecată de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1 şi a afirmat că...
#galaxie materie neagra , #stiinta tehnica
Comentarii
Poza Baltagul
Baltagul
rank 1
acolo trebuie trimis Ponta sa candideze...intr-o gaura neagra!