Ziare.com

Minune a stiintei: Teleportare la distanta de 97 de kilometri

Sambata, 12 Mai 2012, ora 21:09

Minune a stiintei: Teleportare la distanta de 97 de kilometri
Cercetatorii chinezi de la Universitatea de Stiinte si Tehnologie din Shanghai spun ca au reusit o adevarata minune a stiintei: teleportarea, in premiera mondiala, la distanta de 97 de kilometri! Fenomenul va putea fi folosit in comunicatiile prin satelit.

Teleportarea este abilitatea de a transfera obiecte dintr-un loc intr-altul, fara ca acestea sa calatoreasca efectiv prin spatiu. Ideea este ca nu obiectul fizic este teleportat, ci informatilie care il descriu, potrivit Technology Review.

Fenomenul poate fi aplicat apoi la un obiect similar dintr-un alt loc, care ia o noua infatisare. Si acesta nu este realizat prin mijloace science-fiction. Fizicienii au reusit teleportarea fotonilor inca din anul 1997 si acesta tehnica este prezenta acum in toate laboratoarele din lume.

Fenomenul care face posibil acest lucru este cunoscut sun numele de reteaua cuantica, legatura misterioasa, care apare atunci doua obiecte cuantice impartasesc aceeasi existenta si sunt totusi separate in spatiu.

Vrei sa-ti schimbi mobila, dar mai ai nevoie de niste bani? Descopera adevaratul credit online de la Libra Internet Bank. Online, adica fara niciun drum la banca. Poti obtine pana la 20.000 de lei, cu o dobanda avantajoasa (DAE 10,94%). Si primesti banii in cont in doar cateva minute. Afla mai multe!

Teleportarea se dovedeste a fi extrem de utila. Ea este tehnologia care permite transmiterea informatiile secrete.

In anul 2010, o echipa chineza a anuntat ca a teleportat un singur foton la o distanta de 16 kilometri. Acum, acelasi grup de cercetatori chinezi a doborat acest record.

Juan Yin si colegii sai de la Universitatea de Stiinta si Tehnologie din Shanghai au comunicat faptul ca au reusit sa teleporteze fotoni la o distanta de 97 de kilometri, de-a lungul unui lac din China. Ei au fost capabili sa teleporteze mai mult de 1.100 de fotoni in patru ore.

Aceasta descoperire ar putea fi folosita la comunicatiile prin satelit, oferind legaturi sigure in intreaga lume.

Sursa: Ziare.com