Ziare.com

Oamenii de stiinta au o tehnica noua prin care promit ca vor vindeca orbirea

de PLAYTECH
Joi, 05 Octombrie 2017, ora 13:51

Oamenii de stiinta au o tehnica noua prin care promit ca vor vindeca orbirea
O echipa de cercetatori de la Oxford ar putea revolutiona domeniul medical. Expertii au facut posibila vindecarea totala a orbirii si promit ca metoda lor sa fie folosita la scara larga.

Aproximativ 285 de milioane de persoane din intreaga lume sunt considerate persoane cu deficiente de vedere, iar 39 milioane dintre acestea sunt orbi.

Din fericire, 80% din toate tulburarile vizuale pot fi tratate sau vindecate, cu exceptia cazurilor de pierdere totala a vederii, in special din cauza degenerarii severe a retinei.

Dar daca ar fi posibila restabilirea functiei vizuale pentru pacientii orbi? Testele de laborator de la Universitatea Oxford demonstreaza cum este posibil acest lucru.

Intr-un studiu publicat in Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS), cercetatorii de la Oxford, condusi de Samantha de Silva, au aratat cum este posibil sa se restabileasca vederea oamenilor care sufera de orbire considerata anterior netratabila.

"Degenerarile retinale mostenite pot avea ca rezultat o orbire datorata unei pierderi progresive a celulelor fotoreceptoare", au scris cercetatorii. Acestia au introdus un vector viral (dispozitiv folosit de biologii moleculari) in celulele retiniene gasite in spatele ochilor, care nu erau initial sensibile la lumina. Vectorul viral introduce o proteina sensibila la lumina, numita melanopsin, care le permite acestor celule reziduale din retina sa raspunda la lumina si sa trimita semnale vizuale catre creier.

Vezi cum o sa fie vindecata orbirea multumita unei tehnici spectaculoase!

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre orbire tehnologie vindecare orbire
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2912 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
Nu exista comentarii postate de utilizatori.

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor