Ziare.com

Reusita a oamenilor de stiinta din SUA: Mini-soare, construit in laborator!

Luni, 12 August 2019, ora 09:12

Reusita a oamenilor de stiinta din SUA: Mini-soare, construit in laborator!
Oamenii de stiinta de la Universitatea din Wisconsin au construit in laborator un mini-soare, pe care il supun la diferite experimente, pentru a intelege mai bine modul de functionare a stelelor.

Camera vidata din aluminiu, numita si Mingea mare si rosie, are o circumferinta de trei metri, scrie Space, care citeaza un raport publicat de Nature Physics.

In interiorul sferei de plasma au fost desfasurate mai multe experimente, mai cu seama unele care se refera la vanturile solare.

Sfera are un camp electromagnetic foarte puternic si le permite cercetatorilor sa inteleaga comportamentele Soarelui, inclusiv cum se formeaza si se manifesta vanturile solare.

"Am fost atras de simplitatea experimentului si de implicatiile profunde ale acestuia asupra studiului fenomenelor fizice care au loc in atmosfera solara", a declarat Ethan Peterson, coordonatorul studiului.

Acest soare in miniatura are in centrul sau un magnet foarte puternic, pentru a recrea campul magnetic al Soarelui. Urmeaza ca oamenii de stiinta sa introduca in interiorul acestei structuri heliu, pentru a recrea atmosfera solara.

Vezi si Iata in ce se va transforma Soarele, dupa moarte

A.P.

Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 8011 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
2 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Este o reusita americana exceptionala. Soarele artificial pare mai

mic decat Little Boy, dar este cu siguranta mai tare :)

Lasand gluma la o parte, cred ca acest experiment este legat de proiectul fuziunii nucleare, care se petrece in Soare si care poate fi folosit ca generator de energie inepuizabil si fara reziduuri nucleare (TOKAMAC).

Chiar asa!

Heliul din atmosfera solara provine din fuziunea hidrogenului. Pana nu au fuziune acolo, nu se poate numi mini-soare.
Iar avem parte de fake-news.

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor