Ziare.com

Romania TV, reclamata la CNA pentru emisiunea in care s-a vorbit despre sanatatea lui Basescu

Joi, 16 Octombrie 2014, ora 18:46

   

Romania TV, reclamata la CNA pentru emisiunea in care s-a vorbit despre sanatatea lui Basescu
ActiveWatch si Valentin Jucan (CNA) au sesizat, joi, Consiliul National al Audiovizualului cu privire la neregulile inregistrate in emisiunea "Editie Speciala" din data de 15 octombrie 2014 difuzata de postul Romania TV.

ActiveWatch cere sa se constate incalcarea Deciziei 220/2011 privind Codul de reglementare a continutului audiovizual, art. 31, 32, 33 si 67, dupa cum se precizeaza intr-un comunicat remis Ziare.com.

"Incepand cu ora 21:00, postul Romania TV a anuntat, sub forma unor titluri intermediare, difuzarea unor imagini si informatii care ar viza 'dezvaluiri-bomba' legate de 'incapacitatea de a conduce tara' in care s-ar afla presedintele in functie, Traian Basescu. Titluri de ilustrare: Imediat, cutremurator, Dezvaluiri-bomba despre Basescu, Situatie grava ascunsa poporului, Incapacitate de a conduce tara sau Dovada, in imagini soc. Mentionam ca aceste titluri si intertitluri au rulat pe toata durata segmentului orar 21:00 - 22:00.

Dezvaluirea si dezbaterea imaginilor/informatiilor privind starea de sanatate a presedintelui Traian Basescu au avut loc in intervalele orare 22:00 - 23:00, respectiv 23:00 - 00:00. In tronsonul 22:00 -23:00, in platoul Romania TV au participat si contribuit: Andreea Cretulescu si Victor Ciutacu (moderatori), Corina Dragotescu si Val Valcu (jurnalisti), William Brinza (candidat PER), Marian Petrache (secretar general PNL) si Gratiela Gavrilescu (membru PLR). In tronsonul 23:00 - 00:00, in platoul Romania TV au participat si contribuit: Ionela Nastase (moderator), Dan Diaconescu (candidat PPDD) si Niels Schneker (comentator) ", se arata in comunicatul citat.

Moderatorii si invitatii au dezbatut un set de imagini video care ar fi pus sub semnul intrebarii starea de sanatate a sefului statului.

"Dincolo de interesul public legitim si incontestabil care ar putea justifica difuzarea acelor imagini si informatii, consideram ca demersul jurnalistilor Romania TV a fost incomplet, trunchiat si, pe alocuri, rau-intentionat", se arata in comunicatul ActiveWatch, concluzia fiind ca "subiectul promovat de Romania TV a fost insuficient documentat si prezentat intr-o maniera senzationalista".

Speculatii si lipsa de profesionalism

Astfel, imaginile video ar fi fost interpretate "abuziv si netemeinic", dezbaterea cazului s-a facut fara probele necesare pentru a emite un diagnostic medical, iar "subiectul a fost dezbatut intr-o maniera speculativa si nu a fost asumat cu profesionalism de catre moderatori si invitati".

ActiveWatch reda integral textul de prezentare a subiectului, in care reporterul Romania TV Viorela Grecu sustinea ca postul citat ar avea "informatii exclusive despre adevarata stare de sanatate a sefului statului, ascunsa, pana in acest moment romanilor", ca seful statului ar avea Parkinson si ar fi suferit doua atacuri cerebrale.

"Consideram ca in cazul suspus atentiei dumneavoastra, postul Romania TV a incalcat in mod voit si abuziv prevederile legale din domeniul audiovizual, deturnand sensul interesului public justificat", se mai arata in documentul citat, prin care se solicita CNA sa analizeze mai multe articole din Decizia 220/2011, printre care cele care explica interesul public justificat sau vorbesc despre dreptul la informare, la propria imagine si dreptul la viata privata.

Totodata, Valentin Jucan, membru CNA, a sesizat Consiliul in legatura cu "derapajele" inregistrate, miercuri seara, la Romania TV, incepand cu ora 21:00.

"Consider ca subiectele legate de starea de sanatate a presedintelui si modul in care acestea au fost prezentate incalca Codul de reglementare a continutului audiovizual, in sensul urmatoarelor articole:

ART. 30 - Furnizorii de servicii media audiovizuale au obligatia sa respecte drepturile si libertatile fundamentale ale omului, viata privata, onoarea si reputatia, precum si dreptul la propria imagine.

ART. 32 - (1) Niciun drept conferit prin lege nu poate fi exercitat intr-un mod excesiv si nerezonabil, contrar bunei-credinte, in scopul de a vatama sau de a pagubi pe altul ori profitand de ignoranta sau de buna-credinta a persoanelor.

(2) Nu orice interes al publicului trebuie satisfacut, iar simpla invocare a dreptului la informare nu poate justifica incalcarea dreptului la viata privata", se arata in sesizarea postata pe Facebook de Valentin Jucan.

O reactie a avut, joi dimineata, si presedintele Traian Basescu, care a dezmintit ca ar avea probleme de sanatate, spunand malitios ca el are o singura boala, "boala pe hoti".

Cum le raspunde Basescu celor care spun ca are o boala psihica

Seful statului a declarat ca ii autorizeaza pe medicii care i-au facut controlul medical general anual sa dea informatii oricarui jurnalist cere acest lucru, iar la scurt timp dupa aceste declaratii, pe site-ul Administratiei Prezidentiale a fost publicat raportul medical al comisiei multidisciplinare de la Spitalul Militar, care arata ca seful statului este apt sa isi exercite atributiile.

Basescu si-a facut public raportul medical semnat de 12 medici: Date de la ochi la prostata (Video)

C.B.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 1628 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
4 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Niste non ziaristi.

La ce sa te astepti de la niste oameni fara coloana vertebrala si fara respect pentru cei care-i privesc.
Cand te uiti cum se exprima Andreea Cretulescu , zici ca a apucat-o nabadaile ,ca-i ciumata.Acestia nu au nimic de-a face cu presa .

 

N-are parte Cretuleasca,

De Parkinson.Cel mult,ceva de limbă albastră!Face parte din lotul psd,pentru alegerile din 2016.Cu cele
de la a3...

hahahahahah

hahahahahahah ce vad eu cu ochi mei nu ma pacaleste nici un pixel albastru..dat-i 2 pahare de tuica si se opreste tremuriciul.... asa incep toate .. pe vremuri faceau tuica si la puscarie din marmelada de cutie mare de placaj..

Nici 1%,

Nu-l simpatizez pe Băsescu.Dar,insistenta cu imagini despre Băsescu,au fost grotesti si nesimtite.Probabil,
va veni timpul cand postul Ghită-psd,va da imagini cu patronul grohăind!Asa ,de amuzament si de cresterea ratingului!

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor