Ziare.com

De ce cred adolescentii ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu (Opinii)

   

De ce cred adolescentii ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu (Opinii)
Studiul "Implicarea civica si politica a tinerilor", realizat de Fundatia Soros Romania, releva faptul ca mai mult de jumatate dintre adolescenti cred ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu, in ciuda faptului ca acestia nu au avut experiente directe cu regimul comunist.

Nimic surprinzator. Daca studiul ar fi mers mai departe, s-ar fi aflat si de ce au ajuns adolescentii la o asa concluzie. Se stie ca astazi, cel mai greu, pentru un tanar, mai ales, e sa-si gaseasca un loc de munca si sa aiba propria lui locuinta.

Ori, adolescentul afla de acasa, de la scoala sau de la televizor ca atunci, pe vremea lui Ceausescu, primeai automat loc de munca la terminarea studiilor si un apartament, indata ce-ti intemeiai o familie.

Aici, in casa si locul de munca, vad adolescentii binele epocii in care nu au trait, dar pe care o regreta. Nimeni insa, nu le vorbeste acestor tineri cat de scump au platit romanii aceste facilitati.

Se poate ca parintii sau bunicii sa fi uitat de cozile interminabile la alimente, de painea data pe cartela si frigul din apartamente, de la serviciu sau de la scoala, din timpul iernii. La fel cum nu pomenesc nici de curentul, gazele si apa date cu portia.

Iar daca nu au uitat, inseamna ca, pentru vremea aceea, aceste neajunsuri care amarau viata si zilele romanilor li se pareau normale si nici nu le mai iau in calcul, acum cand vorbesc despre binefacerile epocii de aur.

Daca acestor tineri le spui ca in acele vremuri aveai bani, dar nu aveai pe ce sa-i cheltuiesti, pentru ca magazinele erau goale, deoarece tot ce se producea in tara lua drumul exportului, mintea lor respinge asa realitate, de neconceput pentru ei, dar traita de oamenii timpului.

Adolescentii, care s-au trezit la viata cu telecomanda intr-o mana si mouse-ul in cealalta, nu stiu ce inseamna lipsa de informatie, la care ei au acces nelimitat, neputinta de a vorbi, de a exprima exact ceea ce gandesti, de a afla ce se intampla si dincolo de hotarele intre care traiesti.

In '89, au murit romani pe strada strigand libertate, adica libertate de expresie, de miscare, de informare, ceea ce le-a lipsit cel mai mult in perioada ceausista, dar nimeni nu se incumeta sa le spuna adevarul acestor copii care despre comunism, stiu doar cat sa le infierbante mintile si sa intrebe acuzator de ce a fost omorat Ceausescu, daca era asa de bun.

Tinerii de azi cred ca atunci, inainte de '89, exista un mai mare respect fata de lege. Mai precis, exista frica de lege, frica de orice, chiar si de colegul de serviciu sau de vecinul de alaturi. Frica era o permanenta in viata fiecarui roman traitor in acea perioada. Si, din frica de a nu-si pierde libertatea, a tacut si a suferit umilinta atatia zeci de ani.

Numai adevarul curat, sincer despre acea perioada ii va ajuta pe adolescentii de astazi sa-i inteleaga ororile, oprelistile, fara a-i diminua insa si partile bune, care nu pot fi negate.


Silvia Holotiuc
Silvia Holotiuc
Colaborator
Articole: 1176
Comentarii:4130
Aboneaza-te la articolele mele!
Joi, 20 Septembrie 2012, ora 22:41
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 7422 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
 
53 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard|Calitate|Numar Voturi|Recente

Silvia H, oare chiar asa bine a fost pe timpul lui Ceausescu ?

De unde ai scos ca "pe vremea lui Ceausescu, primeai automat loc de munca la terminarea studiilor si un apartament, indata ce-ti intemeiai o familie"

Da, primeai loc de munca la tara, in celalalt capat de tara, daca reuseai sa termini o facultate. Mai greu era sa o incepi, fiindca daca nu aveai "origine sanatoasa" nu puteai intra la facultate. Locurile erau rezervate pentru fiii clasei muncitoare.

Nici vorba sa iti dea locuinta. De unde ai scos-o si pe asta. Cu greu iti puteai cumpara un apartament, in rate pe 15-20 de ani, cu adeverinta de la servici. Asta dupa ce comunistii au nationalizat casa parintilor sau bunicilor, casa in care te-ai nascut si ai crescut, si te-au aruncat cu toata familia intr-o locuinta insalubra, igrasioasa la subsolul unei cladiri.

Sa nu mai spun ca pentru un bunuri de folosinta indelungata trebuia sa aduci dovada de la servici ca esti angajat si sa te inscrii pe o lista de asteptari la magazin. Dupa 2-3 ani iti venea randul si iti puteai cumpara si tu un televizor, sa nu mai spun de masina. Asta era un lux, care a devenit posibil abia dupa ce au inceput in Romania sa se fabrice primele Dacii.

 

Nu trebuie sa-si aminteasca nimic

Minciunile psd de acum sunt aceleasi cu ale comunistilor de odinioara.Ilici este scolit la universitatea Lomonosov din Moscow si el este marele intelept al psd.Jos comunismul si slugile sale!

 

Cel mai mishto cre' ca era pe vremea fanariotilor

...

Asa-i!

Era de munca ca se construiau Piramidele, iar de casa nu aveai nevoie, traia sub cerul liber, era cald!

Cititi va rog cu atentie, stimati colegi, cum vede

... un politician scoala romaneasca si de ce, de la 12, 13 ani si-a trimis fiul sa studieze in strainatate: Plecat din clasa a VII-a

De duminică, de cand a aflat tragica veste, fostul ministrul nu conteneste să analizeze: "Mă intreb dacă a făcut bine să meargă pe acest drum. Plecarea lui in străinătate s-a datorat conceptiei mele despre lume. Imi amintesc că am avut o discutie cu Andrei Marga si i-am spus că nu pot astepta pană se fac toate reformele educatiei la noi, pentru că Dănut creste. Fără indoială, cred că as alege acelasi drum, cred cu tărie că avem nevoie de oameni cu educatie occidentală care să schimbe lucrurile la noi". Planul familiei era ca pană la 35 de ani Dănut să acumuleze experientă in lume si apoi să se intoarcă in tară.

Băimăreanul isi aduce aminte cum a decis să-l trimită pe Dan incă din clasa a VII-a la un colegiu din Anglia, condus de călugări benedictini: "Parlamentar fiind, mă intorceam acasă la sfarsit de săptămană si imi spune sotia: «Nu stiu ce să mai fac cu Dănut, nu mai ascultă de mine. Trebuie să-l disciplinăm cumva». Sotia avea un frate in Anglia, care ne-a trimis un catalog cu 16.000 de scoli private din Anglia. Am trimis scrisori la trei dintre ele. Două ne-au răspuns. Cel ales, Colegiul Downside, din vestul Angliei, avea taxe pe care nu ni le puteam permite - 3.600 de lire pe semestru. Le-am scris inapoi, prezentandu-le situatia din Romania, si au fost de acord să suporte ei 50% din taxe".

Invătat de călugării benedictini

După cateva luni, fostul demnitar, aflat in vizită la colegiu, a rămas impresionat de stilul cazon al institutiei. "Dormea intr-o cameră cu 40 de paturi. Pe jos era doar piatră. Cinci ani a invătat la acest colegiu si rezultatele au fost excelente. S-a schimbat foarte mult. Aici s-au pus bazele educatiei sale si a puterii sale intelectuale. Datorită acestei educatii a fost admis la London School of Economics", isi aminteste Muresan. Si din studentie tatăl lui Dan a rămas cu amintiri plăcute. "In fiecare vară venea acasă, in Baia Mare, cu colegi de facultate, din Anglia, din India, Pakistan, Elvetia. Imi aduc aminte de o fotografie extraordinară de la nunta unui prieten indian al cărui cavaler de onoare a fost. Toti erau imbrăcati in haine indiene, numai Dany era in costum, dar fără pantofi", spune zambind Muresan.

Libertatea de a striga in desert

Se poate spune ca era mai bine in perioada comunista dintre anii 1965-1980 sau mai sigur intre 1968-1977 (Atitudinea antisovietica a lui Ceausescu privind
invazia Cehoslovaciei in 1968 si 1977 greva minerilor din Valea Jiului si fuga lui Pacepa).A fost o perioada la inceputul anilor '70 cand se vindeau banane si portocale din carut pe strada iar in magazine se gaseau de toate chiar si guma de mestecat si tigari straine.
Preturile erau mici si un slariu mediu pe economie iti ajungea sa traiesti decent.Unii cu salarii mai mari si-au cumparat chiar si apartamente pe care le plateau in rate.Se putea cumpara si automaobile Dacia 1100 sau Skoda apoi Dacia 1300.Cei care plecau in strainatate(de obiciei cei cu functii de la inginer in sus)isi aduceau si masini straine).Politicienii de atunci traiau aproape la fel de bine ca cei din ziua de azi:aveau vile si masini faceau des excursii in strinatate.Simplul cetatean
daca avea un serviciu mai bun si un salariu corespunzator
avea de obiciei un apartament(unori si casa)si o masina(de obiciei Dacia),pleca in excurii in strainate dar in tarile comuniste.Un exemplu este si cetateanul Basescu care ajunge cu ajutorul Secu comandant de vas si are la inceputul anilor '80 Audi si apartament in Constanta.Dupa 1968 invatamantul s-a mai deschis si au aparut facultati noi si scoli postliceale.Existau suficiente locuri in facultati pentru toti;cei care nu reuseau intrau de obiciei la o scola postliceala sau in invatamantul de trei ani-subingineri.Toti absolventii primeau repartitii.Exista si invatamantul seral lucrai intr-o intreprindere si dupa absolvire daca erau locuri disponibile(erau intotdeauna) erai angajat in noua functie.Normal pilele si relatiile functionau si cu ajutorul secretarului PCR sau securistul intreprinderii puteai fi incadrat intr-o functie de conducere sau la Export/Import unde puteai pleca in strainatate.
Exista o mare cerere de electronice(casetofoane, magnetofoane,aparate video si accesorii),blugi,tigari straine,cafea cerere acoperita partial de traficantii numiti si bisnitari;aceste produse erau foarte scumpe si folosite si ca moneda de schimb.Cetateanul roman nu avea voie sa detina valute straine(de obiciei dolari)si nu putea cumpara marfuri din magazinele Comturist(shop).Bineinteles aceste restrictii nu erau si pentru secretarii PCR si securisti.Dupa 1977-1980 situatia di tara s-a inrautatit in mare parte din cauza platii datoriei externe si atitudinii tarilor occidentale
si SUA fata de Romania.A fost cel mai intunecat deceniu din Istoria contemporana din toate punctele de vedere.Multe di restrictiile impuse populatiei au fost fara nici un rost doar pentru a face viata mai grea impuse parca numai din ura fata de popor.
Astazi diferentele dintre oameni sunt mult mai mari,au aparut oamenii foarte bogati(la intrecere cu cei din occident),politicienii care sunt si oameni de afaceri(proveniti din fosta si/sau actuala Securitate sau PCR)care ne sfideaza cu averile si atitudinea lor.

Hahahah!

Scuze Tragicomedian am citit 'fraonilor', dar nu-i mare diferenta. Doar ca pe timpul fanariotilor munca insemna haiducie, misto!

De ce cred tineri... ? De prosti.

As dori sa ii vad in 1970, fugariti de militie pentru par lung, pantaloni largi si pantofi cu virful cioc! Nici macar nu stiu despre ce am scris aici... niste papitzoi.

Adevarul este, doamna

ca tinerii din ziua de azi nu stiu ce ineamna libertatea, ce insemna responsabilitiate si ce insemna sa gandesti si sa traiesti liber. De aici vin si celelalte, in special lipsa aripilor. Tinerii nu inteleg notiunea de dictatura. Pentru asta, cea mai mare vina o poarta socoala, deoarece educatia scolara trebuie sa suplineasca ceea ce nu au invatat sau nu au putut sa invete acasa de la parinti. Desigur ca multi romani, impovarati de viata de zi cu zi, de greutatile si neajunsurile ei, de faptul ca nu mai apuca sa-si puna capul pe perna pentru a dormi linistiti, regreta perioada uniformizarii, a indobitocirii si a lucrurile de nimic pe care le aveau in schimbul unei munci pe masura. Comunismul a fost o minciuna, munca oamenilor muncii a fost o minciuna, statul de drept si respectarea legii din acea perioada a fost tot o minciuna. Oamenii nu sunt roboti, economia nu poate fi centalizata si programata de oameni necompetenti, fara studii temeinice. Orice munca trebuie sa aibe un rost, sa construiasca ceva, sa puna bazele a ceva. Comunismul ne ocupa timpul ca sa nu putem gandi, ne indobitocea dandu-ne la toti acelasi lucru facut prost si ne programa mesele si catitatile de hrana, plus hainele pe care trebuia sa le luam pe noi si ora de somn. Orice pasare capitiva isi regreta colivia, indiferent cat de rau si de inchistata traia in ea.

 

La scoala, copiii sunt mintiti grosolan mai ales de profesorii

... de istorie care au nostalgii comuniste si regrete, indiferent ca sunt formati inainte sau dupa '89. Eram intr-un vesnic conflict din cauza asta pentru ca elevii vorbeau, povesteau ce li s-a spus, cereau explicatii suplimentare. As fi vrut ca tot ei care le vorbea despre binegacerile de atuci, sa le fi vorbit si despre toate neajunsurile, dar ocoleau.

Un Imens Scuipat de la Tineri in Meckele ...

... "Polticienilor" Post_Lovilutionari ...

SI in Meckele SLUGILOR lor, platite PROST, la Numar de Cuvinte ... :)):)):))
Pen'ca, Maam Silvia MINTI cu Mare Ne_Rusinare ...

Cestia cu Cozile era numai in Perioada 1981 - 1989 ...
Se apucase Ala, Amaratuu' Depasit de Situatie sa plateasca Datoriile ...

RAU a facut ...
da' de CE minti, extinzand Situatia AIA, dintre 1981 - 1989, la Perioada 1965 - 1975 ?

De Foame !

Astia nici ACUM, NU au egalat Niveluu' de Trai Chinuit din 1989 ...

Anul Cel_Mai_Rau al Comunistilor ...
Care era de DOUA ori mai mic decat cel din 1981 ...

Rusinica Maam Silvia ...
Rau faci Aging ...
In Ciuda Ceaiurilor de Toate, To'arasi, Felurile ... :)):)):))

De Sculatoare, de Strangatoare, Tranji, Colecist, Colon Iritabil, Cufureala, Blocare la Cufureala, Boala lu' nea Crohn, Diabet 2 ... :)):)):))

Iata ca Tinerii Romani au rezistat, precum Institutiile Statului ... :)):)):))

Asaltului Im_Prostelii, Manelismului ... :)):)):))

O spui din Nou, pe'nca, desi am scris mereu, Nemaul Narozilor este mereu re_generabil ... :)):)):))
or sa apara f'Unii sa ma acuze de Pro_Comunism ...

Io, carele am fost LIBER de Munca de Sclav, in Prostie la Comunisti ...
Io, carele am vrut sa ma "uschesc" in Germania in 1972 ... Si ca Urmare, am avut 15 Ani Dosar de Supraveghere (Doar ! ... :)):)):))
1972 - 1987 ...
Da' Una este sa vezi Adevaruu' Prostiei Comuniste ...
Da' Alta este sa NU vezi Distrugerea Romaniei pe Calea ASA_ZIs Capitalista si Democratica ...

Distrugere facuta posibila SI datorita Unora care scriu Aiurea, Ne_Sincer si pe Bani ...
Putini, ca NU te vaz a avea Accesuu' la

Vita Kobe,
Votca Beluga,
Caviar,
Unguente Duuuulci pentru Under_Neath ... :)):)):))

TOT, To'arasi AIA de serveau Regimuu' Comunist, facilitandu-i Prostiile ...

Si, inca de ar fi NUMAI Foame si Cinism ...
Da' la UNII este SI Ceva de In_Regimentare si Ura pe Romani ...
Adica servesc Alte cauze, cu Devotamentuu' pentru Alte Idei ...
Bravos !
Da' NU pe Banii si In_Contra Romaniei ...

Personal, singura nostalgie pe acre o am din

perioada aceea este tineretea si vigoarea virstei! Nu exista SIDA, se inventase make love, not war. Sublim. Va pup pe toate cele care m-ati lasat sa va exprim omagiile tineretii mele! Eran tineri si singura idee pe care o aveam in cap era sa fac cunostinta su suedeze la Mamaia!

Satanismul comunismului - argumentatie

ElyClau
5 mai 2010
" Va rog mult de tot!!! Generati o noua tema de reflectie in care sa argumentati care este diferenta intre comunismul antihristic din Romania si ... de exemplu comunismul din China, Cuba, etc."

Intr-o China budista si hinduista, nu cred ca poate fi vreodata interesat Antihrist, sa ia locul "dumnezeului" din inima lor, Budha. Antihrist nu este nici naiv, nici lipsit de intelepciune, asa incat sa confunde un om, cu Domnul Dumnezeu Iisus Hristos.

In ceea ce priveste Cuba in mare parte catolica, atunci cand trupele lui Castro au intrat in Havana, pe 1 ianuarie 1959, au gasit o populatie sufocata si distrusa deja de imoralitate si neascultare de Dumnezeu, adusa in acea stare de regimului Batista, corupt pana in maduva oaselor, pe care l-au inlocuit, punand capat unei epoci istorice.

Pe de alta parte, in anii '59, comunismul avea deja radacini bine infipte atat in Europa de Est, unde dictatura comunista stapanea, cat si in tarile asiatice.

Nu poti sa spui Comunismul Antihristic din China si Cuba. Antihristic, inseamna impotriva lui Hristos, ori in cele doua tari, nu a mai fost cazul de lupta, pentru ca Satan infaptui-se deja lucrarea in alt mod.

In Romania mai ales dar si in toate celelalte tari Est Europene, credinta in Hristos Dumnezeu al Trinitatii, Dumnezeu Tatal, Dumnezeu Fiul si Sfantul Duh, era una vie.

Intre COMUNISMUL Antihristisc din Romania, despre care am vorbit in temele mele de pe Blog si comunismul din China sau Cuba, diferita este doar modalitatea de instalare. Atat fostul comunism din tarile Est Europene, cat si comunismul din China sau Cuba sunt Satanice.

P.S.
Draga ElyClau, scuze pentru intarzierea cu aproape 2 ani a raspunsului meu, dar se mai intampla si la "case" mai mari, cum ar fi serviciul postal...

Mama, ce complicat ati trait! Eu cintam San Francisco de

Scott MacKenzie si altele la fel. aveam camasi cu flori si plete ca Stefan cel Mare! Prietenele mele erau libere in obiceiuri si primitoare! Beam cit puteam si dimineata ne intorceam acasa agatati de stropitoare. Noaptea circula numai tramvaiul 26. Ce bucurosi eram de orice disc care venea din occident... Vreti sa mai vorbim de blugi? DE Kent? De ciocolata cu rom? de eugenia?

Bavo,

Ciudat, nu am nici o amintire placuta legata de dictatura comunista. E drept ca pe vremea aia eram copii tineri, ne facea lumea noastra si traiam in ea, dar la mine in zona comunismul nu pusese stapanire pe mintile si inimile oamenilor. Comunistii si securistii erau cunoscuti, toata lumea se ferea de ei, in rest, comunismul era legat de orasele mari din zona. La noi se traia ca-n secolul XIX, nu aveam TV, ca nu era program, nu aveam curent, ca se lua, traiam la lumina lampii, caldura aveam ca ne faceam singuri la fel si mancarea. Mai greu era cu lucrurile asa zis sfinte, ciocolata. Cunosteam doar gustul ciocolatei facute de mama, guma de mestecau ne mai dadeau strainii care veneau in zona, era un japonez care ne vizita anual, de coca-cola, nu stiu ce fel de bomboane, banane sau portocale nici nu auzisem, prima banana am mancat-o dupa Revolutie... La sat a fost frumos, mirific de-a dreptul, pentru ca, cum spuneam, ne faceam viata noastra si ne-o faceam frumoasa. Mai greu a fost cand am mers la scoala la oras. Am invatat ce insemna frigul,singuratatea, viata la bloc, foamea, intunericul, lipsa carilor din librari, ingradirea dialogului, programarea vietii si frica de tovarasi...Dar cel mai mult am suferit de frig, nici acuma nu suport frigul, decat sa-mi fie frig, mai bine mor de cald.

mda,

bietii oamenii astia au avut o viata oribila, vad ca sunt traumatizati- nu tu ciocolata, nu tu banane si portocale! Nu am amintiri din astea! E drept ca nu m-am omorat niciodata nici dupa dulciuri, nici dupa fructe!Aveam banane si portocale iarna, si acum pun portocale sub bradul de Craciun! Nu m-a alergat niciodata militia, si nu tin minte sa fi suferit de foame!Stateam la cozi, daca era nevoie si da, era frig iarna si apa calda cu program, dar asta numai in ultima perioada, cred ca dupa 85.Eram tanara si aveam alte preocupari, reuseam sa ma spal si sa ma incalzesc. Ma duceam in vacante, cand eram copil, in tabere, in fiecare an- si in studentie! Ma duceam si la munci agricole, nu ne batea nimeni cu biciul, culegeam ce era de cules, seara faceam focuri de tabara- le tin minte mai mult pe astea, decat culesul de ardei sau struguri!Parintii adolescentilor de azi, sunt de varsta mea sau mai tineri! Nu au fost alergati nici de militie nici de securitate, au probabil cam aceleasi amintiri ca mine despre perioada comunista! Sunt ingroziti ca isi pierd sau nu au locuri de munca, ca din ce muncesc nu reusesc sa isi tina copiii, adolescenti, ca nu vad nici o sansa pentru copiii lor! sigur ca sunt disperati si se gandesc ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu!copiii, vad si ei viata pe care o duc, aud povestile parintilor si trag concluzii!nu cunosc adolescenti care sa spuna ca era mai bine pe vremea lui Ceausescu, dar avand in vedere cele de mai sus, or fi!

Toti cei care regreta acea perioada,

ar fi trebuit sa traiasca la tara sa vada ce inseamna perioada comunista, asa cum traiau peste 50% dintre oameni.
La tara nu primeai casa decat daca erai profesor, preot, primar, doctor, si alte astfel de functii, in rest, prostimea, ce era al lor, era al comunitatii.
Aveai teren agricol, devenea al statului, aveai animale, iti intrau in curte rand pe rand politistul, doctorul, preotul, primarul, etc, etc, si se serveau cu tot ce doreau. Aveai 2 gaini, una o dadeai la stat, pe bani ce-i drept, mult subevaluata.
Am bunici care si acum injura vechiul regim. Pentru o zi de munca la colectiv, primeau mai putin decat o paine la brutarie.

Apartamente se dadeau doar in marile orase sau in cele in curs de industrializare pentru a atrage populatie de la tara la oras si a avea sclavi in intreprinderi. Apartamentele erau date de comunisti in folosire, nu ca proprietate, drept pentru care toata lumea si le-a platit (sau ar fi trebuit) dupa '89. Bani care au intrat intr-o firma de tip SA (cel putin in Constanta), dupa care firma s-a inchis, si nu se mai stie nimic.
In cazul in care gandeai de rau impotriva stapanului tau, puteai pierde aceste favoruri.

Masina, televizor, si alte asemenea lux-uri se dadeau dupa luni/ani de stat la coada, cum spunea cineva mai sus, si daca faceai parte din clasa muncitoare, aveai de ales intre dacie si dacie.
Doar ca in ultima vreme, nu prea o puteai scoate din parcare din cauza ca benzina se dadea cu ratia si incepusera sa restrictioneze anumite zile ale saptamanii.

In rest, toata stima si mandria, ulterior industria s-a dus in cap pentru ca nu era profitabila, iar apartamentele "date gratuit de la stat" trebuiau intretinute, modernizate si incalzite uneori. Asa ca multi au ales sa plece (impreuna cu cei care nu-si permiteau o locuinta) si au lasat in urma orase aproape fantoma, asistati sociali de la stat si batrani.

Cum cei de la tara s-au bucurat de pamanturile primite "cadou" de la regimul Iliescu, au inceput sa infiga plugurile in pamant si sa isi cultive terenurile, in loc sa se informeze cum se face agricultura in tarile asa zis democratice. In scurta vreme, produsele lor au fost declarate neconforme si agricultura si cresterea animalelor din Romanica a devenit nerentabila. Copii celor de la tara au plecat si ei la o viata mai buna in strainatate. In urma au lasat sate care arata ca dupa razboi:batrani sau femei si copii singuri. Acest fapt il datoram tot regimului comunist care au indobitocit sistematic masele de oameni.

O alta problema va fi legata de dezechilibrului demografic creat de incurajarea natalitatii. Sunt curios de unde vom scoate bani de pensii celor ce se vor pensiona in urmatorii 10-15 ani, din momed

Adevarul este, ca "adevarul comunist" este o mare minciuna!

"pe vremea lui Ceausescu, primeai automat loc de munca la terminarea studiilor si un apartament, indata ce-ti intemeiai o familie."

Mi-am intemeiat ca orice om, o familie, si nu am primit nici macar o camaruta. Absolut nimic. Poate ca primeam, daca eram muncitor, si nu intelectual cu studii superioare. Poate ca daca as fi fost membru PCR, aveam o casa "donata" de la statul comunist, muncita de altii.

Altii o primeau gratis, ca erau fii ai poporului (muncitori) si/sau "cadru de nadejde" al PCR.

Am muncit 20 de ani, ca sa platesc ratele pentru un apartament, cat o cutie de chibrituri, in care dupa anii '80, pana in '89 ne-au torturat, lipsindu-ne de apa calda, curent electric, iar iarna si de caldura.

Locul de munca, era o repartitie oriunde in tara, pe care nu aveai dreptul sa o refuzi, indiferent in ce domeniu sau comuna indepartata, ar fi fost ea. Timp de 2 ani erai sclav pe tarla.

Dar, dincolo de toate greutatile materiale, pe care le-a trait generatia mea, totusi TEAMA si FRICA era umilinta cea mare.

 

Este adevarat

dar nu uita ca orice putea cumpara o casuta a lui daca stringea putin cureaua.Acum mai poti face asta? Azi se inghesuie 7 intr-o casa si de aici scandaluri batai pe parinti si tot asa. Este OK nu-i asa? Bravo.

si acum, cam cat munciti

ca sa platiti un credit pentru un apartament, eventual tot din ala facut pe vremea lui Ceausescu? cam cata apa calda si caldura folositi, cu un salariu de 1000 de lei pe luna?da daca ati fi somer si nu i-ati avea nici pe aia?

Sariti si "ginguriti"

fara a gindi cu mintea. Autorul articolului se refera la partile bune ale comunismului. Numai un idiocretin le poate nega. Erau si rele dar cele bune intreceau. Deci este mai bine azi cu fetitele care nu au habar de scoala, sex la 13 ani si viseaza burtosul cu bani gramada? Prostitutie pe sleau, golanie, incultura si tot ce este rau sau grav. Pe vremea lui ceasca se facea scoala. Citi intelectuali fac cinste din regimul trecut in alte tari? Fara numar. Citi intelectuali de azi mai vedem? FFF putini. Se fac diplomele la facultatile pareticulare pe sexut sau bani. Halal stomatologi sau doctori care in loc sa opereze splina scot ficatul etc. Este o rusine nationala azi scoala, si toate institutiile statului. Este un sat fara ciini, Romania azi devenita colonie sub "vajnica conducere" a satanistuluivesnic beat. Ha ha ha un fleac, v-am ciuruit pe toti ba!!!
Felicitari autorului articolului.

 
 

Ioana draga,

Invata sa citesti dicolo de cuvinte si sa intelegi ceea ce vrea omul sa-ti spuna. Asta cu privire la banane si portocale, si, apropo, nu am vazut copil caruia sa nu-i placa dulciurile si banaele. Eu pentru copilul meu as face orice, as merge pe jos chiar si pana in Africa pentru o banana. Nu mi-ar place ca copiii vecinilor sa aibe iar el sa se uite lung. Pe urma, pe mine nu ma alergat securitatea pe strada, dar pe familia mea a alergat-o nu doar pe strada, ci si pe munti. Sa traiesti!

@ioanaiiiiii

Si eu am prins revolutia la 28 de ani, asa ca mi-am trait tineretea in comunism. E prima data cand iti dau dreptate. Sper sa nu fie si ultima.

 

 

corect Doamna Silvia !,

parintii acestor tineri otravesc viitorul copiilor lor !Acesti parinti au fost obisnuiti precum animalele de povara : iarba ,jug,grajd.In ziua de salar veneau acasa cu "ruda" de salam cumparata prin cunostinte si cu pile,nechezolul si taria ..ce fruuumooos era !Copii stateau la coada la lapte pina seara iar noaptea erau inlocuiti de parinti care povesteau si se cainau de viata lor.La fel fac si astazi .Au trait inr-un univers ingust si asa au ramas.Ce mai !, sint o pacoste teribila acesti parinti,otravesc totul si pustiesc totul, asteptind dreptate de la socialistii usele.

 

Postacii portocalii traiesc azi ca viermii in untura

Nu sterge tu munca poporului roman dinainte de '89, numai pentru ca asa covine politicii portocalii. NU se putea construi atatea fara de munca. Fii sincer si accepta istoria asa cum a fost, sine ira e studio! GABIERUL, B r a v o, bravissimo, bravo.

chestia cu munca poporului,

te depaseste.De aceea sintem in urma cu infrastructura ,cu tehnologia si standardul de viata .Realitatea te contrazice ferm.

Daca comunismul nu degenera in ce a vazut Ceausescu si Leana

in corea de nord.....nu mai iesea lumea in strada in '89. Daca aveai program la tv, mancare si excursii in polonia si RDG...... :))

Iepoca de aur 1

"primeai automat loc de munca la terminarea studiilor si un apartament, indata ce-ti intemeiai o familie"

Nu ca primeai loc de munca. Erai repartizat OBLIGATORIU la un loc de munca. Un soi de munca fortata. Putea sa fie prin niste coclauri din celalalt capat al tarii, sau chiar daca era mai aproape, era la dracu-n praznic intr-o localitate batuta de soarta unde pierdeai jumatate de zi numai cu naveta. In marile orase ajungeau numai cei cu pile foarte sus puse. Primul lucru pe care l-au cerut studentii dupa revolutie a fost desfiintarea repartitiilor obligatorii. De ce oare, daca era asa misto?

Apartament primeai pe ddracu'. Erau unele intreprinderi considerate importante carora li se repartizau locuinte mai multe. Restul intreprinderilor primeau ici colea cate un apartament, o garsoniera. Pentru tine? Nu! Era secretarul de partid, erau directorii, secretarele lor, sefii mai mari. Plus toate rudele si prietenii lor. Ei le primeau, nu tu. Tie, in marea lor generozitate, iti dadeau un loc la caminul de nefamilisti unde stateau cate 4-6 intr-o camera. Era cate o singura baie comuna pe fiecare etaj. In caminele mai selecte era apa calda de doua ori pe saptamana cate doua ore. La celelalte camine, nimic. Incalzirea nu era la moda, curent electric era din ani in pasti, in general in cicluri de cate 4 ore, patru ore da, patru ore ba. Asta numai daca aveai noroc, ca de multe ori se sarea peste "da"-ul de patru ore.

Televiziune era un singur canal, doua ore pe zi, intre orele 20-22, dedicat in mare parte emisiunilor propagandistice. Trebuia sa ai noroc cu carul ca sa ai curent electric tocmai intre orele respective. Dar daca n-aveai televizor, niciun noroc nu te mai putea scoate din incurcatura. Pentru a cumpara un televizor alb-negru aveai nevoie de pile serioase. Televizoarele color erau numai pentru nomenclatura de rang inalt dar chiar si ei asteptau cu anii pentru ele.

Cu telefoanele treaba era si mai lata, aveai toate sansele sa astepti 25 de ani si sa nu primesti nimic. Cica nu existau posibilitati tehnice. Oricum, daca te conectau, nu trebuia sa cumperi aparatul, ti-l ofereau ei pe gratis. Toate telefoanele erau standard acelasi tip. Ele ramaneau active chiar si cand erau puse in furca, asta insemnand ca daca securitatea te urmarea, putea sa asculte tot ce discutai in camera in care era telefonul.

 

sa inteleg,

ca nu ati avut televizor?
asa e, erai repartizat obligatoriu, pentru ca invatai gratis! nu-i asa? faceai facultatea fara sa platesti nimic, marii specialisti din diaspora asa au invatat, in scolile comunistilor! dar puteai sa iti iei o "negatie", sa nu muncesti unde te repartizau si intradevar, cu pile, te puteai muta.puteai si sa nu te duci la locul de munca si plateai studiile! ca sa fim cinstiti. in rest, aveti perfecta dreptate! oamenii erau hoti, era mizerie si coruptie! acum, e drept ca avem WC-uri curate, e un castig pe care il pretuim toti!

Draga, tu pe cine crezi ca prostesti?

Avea Ceausescu un sac de bani sub pat din care-mi platea studiile?

Parintii mei munceau din greu. Din roadele muncii li se aruncau cateva firimituri cat sa nu moara de foame, din alte cateva firimituri ma scolarizau pe mine iar partea leului o bagau in proiecte megalomane de genul Casei Poporului si in fabrici care consumau de trei ori mai mult decat produceau. Fabricile acelea au si fost inchise toate, imediat ce s-a pus problema sa stea pe picioarele lor si sa nu mai fie finantate din mancarea noastra trimisa la export.

Vorbesti cu mare nonsalanta despre pile, banuiesc ca erai ceva progenitura de nomenclaturist care jongla cu pilele. Eu nu faceam parte din nobilime. Sunt din Satu Mare, am fost repartizat la o aruncatura de bat, in Drobeta Turnu Severin (daca stii geografie, cred ca intelegi ce vreau sa spun). Nu am avut pile nici sa obtin vreo negatie si nici sa obtin alt post la mine acasa. Am stat 16 in acel oras pana cand am emigrat in Canada.

Chiar apreciez veceurile curate. Apreciez ca romanii nu se mai baga in fata la coada. Apreciez ca nu mai fura tot ce apuca. Cel putin in privinta civilizatiei suntem pe o traiectorie ascendenta. E intr-adevar un mare castig. Daca tu iei in deradere veceurile curate, asta spune ceva despre igiena ta. Presupun ca nu vrei sa intru in detalii.

Ioani: "puteai sa-ti iei o negatie"

Da, puteai sa-ti iei o negatie in urmatoarele conditii absolut obligatorii:

1.Daca institutia in care erai repartizat, nu functiona, ceea ce se putea intampla numai in cazul celor aflate inca in investitie, deci postul pe care ar fi urmat sa fi angajat nu era inca in schema. In acest caz, primeai o noua repartitie, de cele mai multe ori, echivalenta cu domiciliul fortat in baragan.
sau,
2. Sa aduci de la o institutie, fabrica, scoala, etc. o dovada ferma scrisa si stampilata de catre conducere, au un post liber in schema, pe care te vor angaja pe perioada stagiului. Atunci nu se practica falsul si uzul de fals, pentru ca ajungeai rapid la puscarie. Dar, functiona in compensatie, perfect Pilele-Cunostintele-Relatiile, traficul de influenta si luarea de mita fiind apanajul PCR-ului.

Interesul unui avocat cand isi minte clientul, il cunoastem din propria experienta, dar aici pe ziare.com nu prea il inteleg.

@srelu

Prietene, economia romaneasca nu s-a dus dra.q din cauza ca era neperformanta dupa 89 ci din cauza ca rusii au creiat o economie globala in CAER si cand au iesit primele tari din el totul s-a dus pe apa sambetei. Doar ca la polonezi si rdgisti a intervenit germania care "avea obligatii" la unguri austria la cehi tot nemtii (pe slovaci i-au lasat de izbeliste ca sunt slavi), etc. Noi am fost ciuca bataii ca de obicei. Ca nuntem nici rusi nici germanici nici unguri. Asa ca a trebuit sa ne descurcam singuri cum am putut. De 2000 de ani, la fel.

Asa e si acum

Diferenta e ca acum e din cauza banilor..... :). Cine nu a avut atunci nu are nici acum. Fix din aceleasi motive.

Iepoca de aur 2

"exista un mai mare respect fata de lege"

Poftim? Am citit, am recitit, am citit si contextul, sunt uluit. Chiar o spuneti cu seriozitate.

Toata lipsa de respect pe care o avem pentru lege e mostenita de la regimul comunist. Urmasii lor din USL si-au pastrat obiceiurile. Nu concep ca procurorii si judecatorii sa nu stea in pozitie de drepti in fata lor. Primi secretari judeteni de genul lui Iliescu scoteau si bagau la puscarie pe oricine voiau. Era suficient un telefon si judecatorul facea exact ce i se cerea.

Legile comunistilor erau restrictive, era imposibil sa traiesti daca le respectai. Incalcarea legilor era un sport national. Lipsurile de tot felul ii constrangeau pe oameni sa fure. Se fura orice. Muncitorul de la fabrica de paine fura paine, cel de la abator fura carne, cel care avea munca industriala fura suruburi, piulite, cabluri, vopsele, lemn, metal, cupru, mercur, orice. Satenii furau recolta de pe camp. Erau modesti, furau cu sacul. Inginerul agronom fura cu remorcile.

Lumea era atat de obisnuita cu furturile incat furau tot ce puteau, indiferent daca aveau nevoie sau nu. Cutite de strung, saboti de frana de la calea ferata, electrozi de sudura, orice buton care se putea dessuruba.

Intra omul in toaleta, inchidea usa dupa el si nu-l vedea nimeni ce face. Fura sapunul, hartia igienica, becul, robinetul, chiuveta, bazinul veceului, intrerupatoarele, prizele. Scotea pana si cablurile din pereti. Iar la plecare lua si incuietoarea. Veceurile comuniste nu aveau clanta, uneori nici macar usa, nu aveau lumina, hartie igienica, sapun. La chiuveta, chiar daca scapa nefurata, nu curgea nici apa calda, nici rece. Intrai bajbaind prin intuneric, calcand in tot felul de "surprize" si-ti faceai nevoie cum puteai. Cu duhoarea aferenta.

Si asa cum erau veceurile erau si restul locurilor. De pilda in toate vagoanele cefereului era un strat de jeg atat de gros incat culoarea originala nu se mai vedea. Neincalzite, neluminate, geamuri sparte, usi care nu se inchideau sau daca se inchideau nu se mai deschideau.

Coruptia era endemica, nimeni nu misca un deget daca nu primea "ceva". Pachetul de tigari Kent (100 de lei pachetul) devenise un fel de moneda nationala. Oriunde aveai nevoie de ceva, trebuia sa duci "ceva". Un pachet de Kent, o punga de cafea (1400 lei kg), o sticla de whisky, un sapun de import(minimum 20 de lei). Toti aplicau asa numita lege a lui Ohm: "Fii om cu mine ca sa fiu om cu tine". Functionarul cinstit nu exista nici macar ca exceptie. Toti asteptau mita.

Chiar si pentru a apuca sa intri intr-o institutie ca sa mituiesti pe cineva, trebuia intai sa treci de un portar intransigent care nu te lasa sa treci. Devenea om cu tine dupa ce il "inmuiai" cu minimum 10 lei.

Daca incercai sa invoci in fata cuiva vreo lege, erai intrebat pe un tot arogant "faci militarie cu mine?" Cu intelesul ca legea era ultima grija a respectivului.

 

Comunismul este satanic

@srelu, ai dreptate in toate comentariile tale.
Cu tot acest intreg arsenal pe care l-ai descris, al terorii, minciunilor hotiilor, manipularilor, comunismul a schimbat omul creat de Dumnezeu liber si creativ, iubitor si ascultator de Dumnezeu, in omul de tip 'nou', temator, plin de frica, executant orb al ordinului venit de la "Creierul Central" al PCR-ului, care gandea in locul lui.

De aceea, comunismul a fost si este satanic. El perverteste toata creatia buna a lui Dumnezeu: binele in rau, adevarul in minciuna, valoarea in non-valoare, inchinarea Domnului Dumnezeu din dragoste in inchinare din interes material 'dumnezeului' facut de mana omului. Totul a fost scos la vanzare, pe taraba intereselor. Sufletul a devenit o marfa, iar oamenii si l-au vandut!

Comunismul este satanic, pentru ca a facut posibila aparitia omului 'nou', cu o inima stapanita de un 'dumnezeu' fals al materialitatii, antihristic. Asa se explica si criza morala si spirituala, care a iesit la vedere, dupa '89, si care acum inghite totul in jurul ei.

NU Respect, ci Frica ... :)):)):))

Ca sa ajungi la Respect, trebuie sa aplici Frica ...

NU au facut-o Bine si la_Timp Burjuii ...
Desi au avut Vreme Destula, 86 de Ani, din 1859 si pana in 1944 ...

Iar Brutalitatea, Agramatismul, Lipsa de Carte Asimilata a Sefilor Comunisti

este urmarea DIRECTA a Prostiei Burjuilor si Boierilor Romani de dinainte de 1944 ...

Asa ca, first Frica ...
Da' BINE admnistrata, rational si cu Plan, si in Scopul Curatarii de Cockalar_Ness ...

Asta o POT face doar :

- Indivizi cu Carte Serioasa si Bine Asimilata
- Care au un Plan Precis de Re_Facere a Boborului Roman, inspre POPOR ...

Alt_Fel, Frica o pot aplica si Ori_Care Narozi ... :)):)):))

Si, in Prezent este Bine_Mascata, Democratic Style ... :)):)):))

Rate, Loc de Munca, Big Brothers TOTAL

(Internet, Telefoane - chiar si fara Baterie, daca SE vrea, blocare in TOT ce ai de gand, etc.)

Cat despre Viata Grea la Bloc in Vremea Comunistilor, este Destul Adevar, da' si Destula Minciuna in Amintirile Expuse ...

1. Da, se faceau Economii Tembele, rezultate din Mintea Ne_Educata a lui Ceausescu ...

- NU am inteles DE CE se taia Caldura de la Termoficare ...
Termoficarea era o Cestie care folosea Aburuu' Rezidual, SUB 200 de Grade Celsius, iesit din Turbinele care dadeau Curent pentru Industrie ...

SUB 200 de Grade Celsius, Termodinamica ne spune ca NU mai are destula Forta sa mai invarta ceva cu Randament convenabil ...
Asa ca, in Loc sa ii dea Drumuu' in Aer, il bagau in Centrale de Bloc, unde incalzea Apa din calorifere si Bai ...

Asa era Mintea lui Ceausescu, Nimeni nu indraznea sa ii explice Cestia Asta ...
Taranuu' din el, ATATA stia, Economie ... :)):)):))
Pe Urma, Multi, Agenti Straini, nici NU vroiau sa ii explice ...
Trebuia sa se ridice Niveluu' Ne_Multumirii,
NU ca sa ne ridice pe Noi, Romanii, sa ne dea indarat, Treaba care SE VEDE ...
Si de Ori_CE Prost, numai sa vrea a-si folosi ultimele Urme de Minte ramase ascunse de Ura_la_Gramada ...

Io umpleam Cada cu Apa Fierbinte si puneam Placi de lemn Vopsite drept Capace Izolator ...
Ne spalam Toata, To'arasi, Ziua cu Apa CALDA, chiar daca din Lighean sau din Chiuveta ...
Curgea pe Jos, da' se ducea la Canal ...

Si eram SASE Persoane ...

Caldura o rezolvam cu :

- O Bucata de Beton pe Aragazuu', timp in care stateam cu Geamuu' Deschis ...
Aia era pentru Noi, Parintii, ca TOT, To'arasi, dormeam cu Geamuu' Deschis SI Iarna ...
Ca si in "Prezentuu' Actual"

Mentine Creieruu' Vivace ...
Sper ca se vede si, mai ales, se simte de catre Ne_Fericitii care se iau de mine ... :)):)):))

Pentru Copii, recunosc, Io fiind Chiabur (30 000 de lei lunar ... :)):)):)) foloseam Calorifer Electric, GREU obtinut ...

Da' eram Chiabur pe Munca MEA, fara a exploata, ca Viitorii Capitalisti, CRIZA Aliementara, TOT de EI, ascutita, To'arasi ... ...

Si ca Agenti Straini ...
Si ca Profitori ...

dupa 1981

pentru ca asta am invtat de 2000 de ani. Sa ne "descurcam".
Ai vazut tu roman mort de foame ?

Nu,n-a fost bine!

Dar nici azi n-o fi RAI,cand tu ca roman nu-ti găsesti de lucru si esti obligat să pleci de langă familie,iar alte FEŢE poposesc pe aici si se descurcă cu datul din urechi si alte efecte de iluzionism care
te imbogătesc fără muncă!
Ar fi bine ca tinerii să inceapă a vedea că libertatea de a crede că poti face orice,de la
droguri la prostitutie,de la bună cuvintă la săritura peste orice pentru a ajunge "in fată"că ai tătici si mămici tari in bani si politică(era,sigur că era,dar mult mai putini...),ei bine această libertate e o Fata
Morgana pentru aproape jumătate dintre tineri si că
"reusesc"in general cei care au protectori,nu cei care
transpiră la studiu si muncă onestă!

 

Nu, n-a fost bine !

Iar, acum daca nu este binele pe care ni l-am dorit, este pentru ca se confunda LIBERTATEA cu libertinajul.

??

numai cine nu a trait acele vremuri poate spune ca era mai bine atunci.Acum ganditi va doar ca sunteti liberi sa spuneti orice va trece prin cap,sa va luati buletinul sa treceti granita fara probleme in UE, sa credeti (religios) in ce vreti, sa nu va pandeasca nimeni pe unde mergeti iar daca este vorba de bani fiti siguri ca si atunci tot smecherii aveau, majoritatea poporului traia de la un salariu la altul iar in magazine batea vantul.Nici in vis sa nu acceptati sa aveti o viata ca cea in care era socialim -comunism.Mergeti la vot si schimbati pe cine vreti ceea ce inainte nu se putea.Ideia ca era mai bine vine de la pensionari carora le dorim sa ia pensie cat mai mult dar sa lase pe cei tineri sa si faca viata asa cum vor.

 

La varsta lor, copiii cred ca tot ce conteaza in viata e casa

... si serviciul. Pentru ca s-au nascut in libertate, nu stiu ca, de fapt, libertatea - de expresie, miscare, informare - e lucrul cel mai pretios din lume. Dar cred ca ar fi in stare sa accepte jugul pe care noi l-am dus inainte de '89, numai din dorinta de a li se da ceva fara sa depuna efort asa cum a fost pentru bunici si parinti.

Ticaloasa gandire, iti trebuie

ca sa scrii ultima fraza. Viclenie tipic portocalie, ca sa-ti dai apa la moara.

@ i-Deleanu,

vorbesti urit 1 Si aperi de fapt viclenia comunista si nemunca.

Un autobuz,

a parcat brusc inchizand iesirea parcului. Pe cealaltă parte au intrat o grupă de militieni. Cativa tineri care zăboveau pe bănci, la ora-n care in fabrici se muncea, au incercat să scape cu fuga. Zadarnic insă! Au fost "pescuiti" cu totii, au primit cate un baston pe spinare si au fost imbarcati in autobuz "via" circa de militie. Acolo au fost triati li s-a făcut dosar pentru "trai parazitar". Au fost eliberati cu obligatia ca adoua zi să se prezinte la "fortele de muncă". Canalul Siret-Bărăgan, canalul Dunărea- Marea Neagră, locuri de muncă...destule. Conta că dormeau in barăci? Că munceau cu harletul si lopata la taluzări? "Magistrala albastră", taberele studentesti de muncă, dormitoarele-barăci, destepterea la 5 dimineata, hrana frugală, lopata, harletul si tarnacopul. Părintii care-si stiau copii muncitori in astfel de locuri ii plangeau ca pe morti.

 

hai mai...asta a fost in anii '50

din '60 daca te ducei in centru ii vedeai pe toti bisnitarii care vindeau ceva la negru (o perche de blugi erau cat un salariu de muncitor) si pe care nu-i salta nimeni. Si sa nu credeti ca erau niste comercianti linistiti. Erau colorati si agresivi marea majoritate. Acum sunt parlamentari si oameni de afaceri..... :)

Am fost martor,

nu in anii 60 ci prin 82. După ce terminai liceul dacă nu intrai la facultate erai obligat să te "incadrezi". Dintre cei "ridicati" pentru a fi triati, unul striga; "am liceul, lăsati-mă". A primit si el pe spinare vreo două bastoane si a fost "umflat". Dacă, după terminarea liceului, nu erai luat in armată trebuia să te incadrezi. Dacă erai prins erai "incadrat" pe santierele patriei, cu forta.Prin anii 60 era ceva mai bine, atunci doar se tăia părul cu foarfeca militienească celor care aveau părul mai lung decat prevedeau "indrumările" de la sectia de militie, se ciunteau pantalonii "evazati". Prin 80 militia, cand te legitima, iti cerea legitimatia de serviciu. Dacă nu o aveai te intorceai acasă doar după o "vizită" la militie.Acceptă vreunul din tinerii de azi muncă de puscărias?

Continuare, la "NU Respect, ci Frica"

2. Costul Intretinerii la Bloc, pentru mine, in Trei Camere, SASE Persoane, 66 mp, a fost cel mai mare prin 1987, 462 intr-o Luna de Iarna ...
Salariul MINIM pentru Ultima Perioada Comunista era de 2000 de Lei pe Luna ...
Deci, nici macar 25 la Sutadin SM ...

Unde gasesti ACUM asemenea Cost de Intretinere la Ceva Echivalent ...
Io am platit SI 6 000 000 la un Bloc din Zona Decebal ...

Doua Persoane ...
Este drept, ne cam spalam cu Apa Calda si de Doua Ori, zilnic ... :)):)):))
Este drept ca Blocuu' era plin de ... :)):)):))
Si INTRE nu se facea sa se toarne ...

NU am turnat ...
Am fugit ... la Trei Camere 109 mp si am platit cam 4 000 000 - 5 000 000 ROL Iarna ...

Acuu' am fugit IAR la Doua Camere si o sa cam platim 4 000 000 ...
Deci, se fura, Peste_TOT, To'arasi da' in UnelelLocuri se fura mai ...decent ...
Ideea Principala era ca ACUM NU poti plati nici_cum, cu o Patrime din Salariuu' Minim, Trei Camere, fie si MICI, de 66 mp, SASE Persoane ...

3. Alta Plezenala a lui Ceausescu si care se putea evita, daca Ala ar fi avut Suficienta Carte a fost Economia CRRETINA la Benzina ...
Io stiu ca Amicii Rusi ne cam ... culisau cu Pretuu' Petrolului ...
DAR, in Franta, o tara cu un Indice de Motorizare mult mai mare decat al nostru, in care se tine cont de TOT, To'arasi CE este Motor, de la Mopede la Camioane,

Consumul de Petrol aferent TUTUROR, To'arasi Motoarelor mentionate, era de OPT_La_Suta, din Petrolul BRUT importat ...
Romania lu' Ceausescu avea mult mai putine Motoare, deci Indicele era mult mai mic ...
Deci, Economia Cocalara la Benzina, care a transformat Viata Romanilor in Calvar era In_Utila si Absurda ...

Era SI SUSURATA de Aia_De_Langa Ceausescu ...
SI ca Profitori ...
SI ca Agenti Straini ...

Sa creeze Conditiile Lovilutiei, adica sa se incinga Tarata in Gu_Gustiucks ...NU este o Scuza pentru Ceausescu ...

Un Individ cu Pregatirea lui, NU avea ce cauta pe "Tronul" Comunist al Romaniei ...
Cat a fost Bine_Intentionat ...

Personal, Urmare a Veniturilor numai si numai din Munca mea, imi permiteam ca sa NU stau la Coada si sa NU ma noteze, sa dau 500 de lei pe un Rezervor, in Loc de 360 de lei ...

Imi parea rau de Restuu' Co_Natinalilor ...
Da' CE sa le fi facut ?

Imi ajungea ca NU exploatam NIMIC din Nevoile de Hrana si Imbracaminte ale Romanilor ...
Daca le-as fi zis sa se agrege contra lu' Ceausescu, odata ca ma turnau prompt ... :)):)):))
Odata ca as fi intrat si_IO in Gasca Instrumentelor Strainilor care ne vroiau Rauu' ...

Ceea CE se vede de 23 de Ani de catre Ori_CE Individ cu Mintea Folosita Integral, cat ar fi de mica ... :)):)):))

 

Continuare inca odata ...

Ramane Problema Libertatii ...
Da' ACUM avem o Libertate Bine_Sistematizata, ATENT Big_Brothered ... :)):)):))
Da' NIMIC NU foloseste, daca NU este SI Nivel de Trai ...

Ori, atata Timp cat ASTIA, Post_Lovilutionarii, NU sunt in Stare SI/SAU NU vor ori NU stiu CE si CUM sa faca in Directia Asta,
Libertatea si Democratia sunt Simple Caricaturi Grotesti,

Haine Second_Hand pentru un Fascism Social CRUNT ...

Huizii te omoara pe Trecere si Trotuar ...
Interlopii Tigani SI Romani, agregati in Clanuri Tolerate ocult, pe Fonduu' Ruperii Junghiurilor Ori_CUI care are Ceva Putere in Romania fac ce vor in Romania si Strainezia ...
La Judecata Alti Huizi te FAC Asa_Cum vor ei ...
Invatamant Distrus, EXPRES ...
Sanatatea la fel ...
Cultura Stricata de Zmekeri cu Papion ...
In_Manelizarea este la Fel de Sistematic programata ...
Tiganii sunt folositi Intern im mai ales DIN Extern ca Berbece de Spart Romania ...
Parlamentuu', Legile sunt batjocorite Intern si, in Ultima Vreme SI DIN Extern, pe Fata, mai rau ca pe Vremea lui Stalin si Vasinski ...

Agricultura este Distrusa Sistematic, pentru a importa Otravuri Straine ...
Industria a fost Distrusa la Fel de Sistematic, in Loc sa fie perfectionata ...

Asa ca, in Comparatie cu Prostiile lui Ceausescu, ASTEA sunt Adevarate Crime contra Romaniei si Poporului Roman ...
Doua_Zeci_Si_Trei de Ani este o Perioada PREA_LUNGA pentru :

1. A se argumenta ca sa vezi, ca Ponta, ca CViorbea, ca Ailalati ...

TOTI, To'arasi ... :)):)):))

2. Ca NU ar fi Gresita Calea ...

3. Ca sa vezi, ca in Timp ...
Aiurea !

ASA ziceau SI Boierii si Burjuii Romani Post_Pasoptisti ...
Si au tot zis-o Vreme de 85 de ani, 1859 - 1944 ...

Au intrat in PATRU Razboaie cu Armata in Mod Criminal Ne-Pregatita ...
Au lasat Taranii Romani la Discretia Trusturilor de Arendasi Romani sau Lifte, de s-a ajuns la Tragedia din 1907, NICI_Acum devoalata Documentar ...
Au distrus Romania Mare in 1940, pupandu-l in Coor, in Mod LAS, pe Agentuu' Strain carol al II -lea si Amanta lui, Elena Lupescu ...

Suntem ACUM ln Aceeasi Stare, ba chiar Mai_Rau decat Situatia Criticata de Eminescu in Scrierile lui Politice ...
Calea Actuala este Gresita !
NU inseamana ca Viitorul ar fi in Alta Parte, afara de Europa ...
Da' Mai_MULTA In_Coiere fata de Ioropa ar fi benefica ...
Sa se duca Astia, Polticienii Romani si sa le zica lu' Alde Barosso si Alte Slugi MARI ;

"Bheeeeeeiiii ! ASA NU se mai poate ! CADEM, Toti, To'arasi ...

 

Iar se inseala "sursele" (si autorii) ziare.com

In primul rand, Soros si-a exprimat clar optiunea pentru comunist, odata cu manifestatiile occupy din Statele Unite. Impreuna cu Roubini (sau nu) normal ca face sondaje care sa-i vina la indemana. E normal ca rezultatul unui asemenea studiu sa aiba rezultate previzibile. Dna autoare, vedeti sondajele facute de institutii/firme apropiate pdl, unde mru iesea pe primul loc. S-a dovedit la alegerile locale falsul... Gasiti acele sondaje tot pe ziare.com (prin februare-martie). Rezultatul unui studiu facut de o fundatie cu influenta comunista este un rezultat favorabil comunismului, atat cat se poate fara a friza ridicolul. Nu parintii, buncii adolescentilor au uitat cozile. Poate, parintii sau bunicii, au dreptul de a-si aminti vreo cateva lucruri bune din comunism. De exemplu, impotrivirea lui Ceausescu la invadarea Cehoslovaciei de catre uniunea sovietica. Soros este cel ce a uitat acele cozi la alimente. De fapt, el a trait in Ungaria. Or fi fost si acolo cozi la alimente, desi Janos Kadar a negat tot timpul acest lucru...

 

Erata

In loc de: "Soros si-a exprimat clar optiunea pentru comunist" a se citi "Soros si-a exprimat clar optiunea pentru comunism". Nu vreau sa dau prilejul pedelistilor "destepti" de a-mi gasi greseli (pe cat posibil desigur, nu pot sa le evit intru totul).

 


Vezi comentarii inadecvate