Ziare.com

Nicusor Dan, despre cum s-ar putea forma si functiona un viitor Guvern Ciolos 2, dupa alegeri Interviu

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Miercuri, 07 Decembrie 2016, ora 07:02

   

Nicusor Dan, despre cum s-ar putea forma si functiona un viitor Guvern Ciolos 2, dupa alegeri Interviu
"Nu cred ca presedintele trebuie sa semneze ca primarul o propunere pe care partidele i-o fac pentru functia de premier. Daca as fi Klaus Iohannis si PSD-ALDE ar veni cu doamna Firea, nu as avea niciun motiv pentru a o respinge", spune liderul USR, Nicusor Dan.

Intr-un interviu acordat Ziare.com, Nicusor Dan a explicat prioritatile USR in Parlament: "ne intereseaza sa schimbam imaginea omului politic, suntem total impotriva privilegiilor clasei politice, nu veti vedea vot impotriva actului de justitie sau pentru pensii speciale. Ne intereseaza administratia publica, cheltuirea nejustificata a banului public, sa rezolvam problema achizitiilor publice".

Nicusor Dan ne-a spus si care ar putea fi ministrii USR, cum ar trebui constituit bugetul si ce crestere economica prognozeaza. Liderul USR a vorbit despre o serie de aspecte controversate intre care pozitia sa fata de suspendarea presedintelui in 2007.

Ati vazut filmul "Forrest Gump"?

Da.

Atunci stiti ca el incepe cu replica lui Forrest Gump: "mama imi spunea mereu ca viata e o cutie cu bomboane, nu stii niciodata ce e inauntru". Ce e in cutia cu bomboane oferita de USR electoratului?

Sunt oameni de buna calitate, care nu au mai facut politica, au performat in meseria lor, care fac un sacrificiu personal intrand in viata politica pentru a aduce un plus societatii.

Si ce vor sa faca ei pentru Romania in mod concret?

Suntem intr-o avalansa de promisiuni, in general se spun lucruri rezonabile, la fel ca in 2008 si 2004, treaba e ca nimeni nu s-a tinut de cuvant. Si atunci cred ca diferenta o face calitatea oamenilor care au aceste proiecte.

De care cuvant se va tine USR?

Ne intereseaza sa schimbam imaginea omului politic, o sa vedeti parlamentari care se vor intalni cu cetatenii, dezbateri pe langa toate comsiile din cele doua Camere, suntem total impotriva privilegiilor clasei politice, nu veti vedea vot impotriva actului de justitie sau pentru pensii speciale.

Ne intereseaza administratia publica, cheltuirea nejustificata a banului public, sa rezolvam problema achizitiilor publice unde estimarea noastra e ca se fura 4-5 miliarde de euro/an. Propunem un sistem integrat care sa controleze automat achizitiile publice ale autoritatilor.

Vrem sa eliminam alocarea discretionara a fondurilor de la Ministerul Dezvoltarii, printr-un fond comun cu criterii si evaluari. Vrem sa avem o administratie transparenta care sa functioneze si sa nu faca omul sa alerge de la o institutie la alta.

Cum vedeti pilonii reformarii administratiei publice?

In primul rand, e vorba despre un redecupaj institutional, exista suprapuneri de competente. Colegii mei spun ca pentru un antreprenor care vrea sa acceseze bani pentru un IMM gaseste fonduri la 4 ministere. El trebuie sa aiba un punct central.

Exista chestiunea evaluarii functionarului public. 99% primesc calificativul foarte bine. Concursurile pentru pozitiile publice sunt politizate sau criteriul de evaluare e cine a invatat pe de rost mai bine un numar de legi. Trebuie reformata cu totul Agentia functionarilor publici. Sa avem evaluari reale ale functionarii si institutiilor pe criterii de performanta.

Se tot vorbeste despre debirocratizare, credeti ca avem prea multi functionari, un stat excesiv?

Ca observatie generala trebuie spus ca nu s-a facut un audit functional pe niciuna dintre institutiile publice. Sarcina aceasta ar trebui sa o aiba Curtea de Conturi, dar ea e o institutie foarte anchilozata.

Ar trebui redus numarul de ministere?

Cred ca e cam mare pentru Romania. Sustin propunerea sa existe o cumulare a Ministerului Fondurilor Europene si partea din Ministerul Dezvoltarii care se ocupa de dezvoltarea din orase si comune.

Unde ar trebui sa cada linia politica in administratia centrala?

Ministru, secretar de stat, restul functii administrative, cu concursuri reale si responsabila e Agentia functionarilor publici.

Prefectul trebuie sa fie politic sau functionar public?

Prefectul are doua atributii principale: sa implementeze politica nationala in teritoriu si sa verifice de legalitate actele administratiei publice locale. Pentru prima e mai corecta numirea politica, pentru a doua, numirea unui functionar public independent.

Deci?

Opinia mea e pentru o functie nepolitica.

Daca musc din bomboana USR, ea are gust de cota unica sau de cota progresiva? Ca poate unul dintre aceste gusturi nu imi place.

Este discutia daca suntem de stanga sau de dreapta. Din punct de vedere tehnic, in acest moment, nu cred ca se pune problema renuntarii la cota unica, nu putem face fara pierderi tehnice colectarea pe cota progresiva.

Consider ca raspunsul nu trebuie sa fie ideologic, ci in urma unor previziuni ale ministrului de Finante la momentul discutarii proiectului de buget. Cand le vom avea, vom lua decizia rationala. Nu sunt adeptul prepozitonarii ideologice.

Spuneti la momentul discutarii proiectului. Daca nu stiti cum constituiti bugetul, nu vad cum puteti sa faceti proiectul si sa-l impartiti. Alta bomboana - sunteti pentru reducerea impozitului pe profit, cum a facut Ungaria?

Asa cum am spus, discutia pe buget trebuie sa o avem cu previziunile economice pe masa. Esential e sa nu mai avem pierderi de 4-5 miliarde de euro in achizitii.

Nu e invers? Nu facem previziunile pornind de la viziune?

Diferenta de viziune intre stanga si drepta e mult mai mica decat furtul din achizitii.

Bun, astupam bresele din legislatia achizitiilor. Dar eu voiam sa aflu viziunea USR privind cota unica, impozitul pe profit, fiscalitate in general.

Aceasta decizie nu e ideologica, ci una rationala cu toate cifrele pe masa.

A existat proiectul de reforma al secretarului de stat Biris, privind unificarea contributiilor sociale. O idee buna?

Cu simplificarea suntem de acord. In privinta componentei de fond, de filosofie fiscala, vom lua decizia cu toate cifrele in fata.

Cum poate fi oprita in viziunea dvs hemoragia de medici?

In sistemul sanitar exista o problema de finantare, una de management, care trebuie sa fie profesionist si depolitizat, si o problema de sistem. Pe finantare propunem sa ajungem de la 4 la 6% din PIB pentru Sanatate in 4 ani.

Cum?

La nivel macro? E foarte simplu. Putem sa ne asteptam la o crestere economica cumulata in 4 ani de 15%.

Pe ce fundamentati aceasta prognoza?

Pe cresterea din ultimii ani. Am avut o crestere de 6%, e prognozata una de 4%. Pe 4 ani, 15% e realist.

Strict pe logica asta, dupa cresterea din 2008, eram China. Dar noi dupa doi ani intram in recesiune. Eu va intreb pe ce politici, pe ce viziune economica fundamentati prognoza aceasta de crestere.

Raspunzand la intrebarea precedenta, din cresterea PIB-ului si pastrarea cheltuielilor la nivelul de acum pe anumite segmente si reducerea celor pe achizitii, putem avea aceasta crestere la Sanatate, Educatie si 2% pentru Aparare.

Ati facut calculele si ajunge reducerea fraudelor pentru toate?

Exista practic calcule.

Cum vedeti chestiunea salarizarii cadrelor medicale si este ea un motiv al exodului?

Evident ca o crestere salariala e necesara, dar discutia trebuie facuta cu bugetul si cu legea salarizarii unice in mana. Acum discutam fara sa avem date. Ministrul Muncii se ruga de Ghita sa ii dea acces la Revisal. Putem face previzuni cand avem date.

Dar datele bugetare sunt in buna masura publice.

Ca sa faci o analiza pe salarii trebuie sa ai baza de date a salariatilor.

Ministerul Muncii spunea ca a clarificat-o si, de aceea, a putut face legea salarizarii. Ati incercat sa aflati datele ca sa va formati propria viziune?

Pe zona economica sunt colegii mei.

Dl. Ciolos se arata oarecum nemultumit de programul dvs economic.

E parerea domniei sale. La programul economic au lucrat dl Costescu, dnele Chichirau si Bizgan.

Daca se confirma sondajul Kantar, care va plaseaza deasupra PNL, ati putea deveni principala forta a eventualei guvernari Ciolos 2. Sunteti pregatiti sa fiti principala forta a guvernarii?

Exista o nuanta. Ne-am explicat sprijinul pentru premierul Ciolos, pentru pozitiile de ministri si secretari de stat nu va exista o negociere, lasam la latitudinea prim-ministrului alegerea pe procentele care ne revin. Consideram ca in Romania persoanele cele mai competente nu sunt in partidele politice si nu pretindem ca noi avem cele mai competente persoane.

Avem oameni competenti sa fie ministri, dar sunt persoane competente in afara partidelor politice si lasam la latitudinea premierului alegerea lor. Dl Mircea Dumitru, de exemplu, consider ca e un ministru al Educatiei foarte bun.

In ce domenii puteti face dvs oferta de ministri, daca premierul va cere? Dati-mi niste nume de viitori posibili ministri USR.

Repet, decizia de alegere a persoanelor ii va reveni premierului si nu vom solicita pozitii de ministru. Manuel Costescu e foarte bun pentru Economie, Cristian Ghinea pentru fonduri europene sau administratie publica, Catalin Drula pe Transporturi, Vlad Alexandrescu pe Educatie sau Cultura. Dan Barna pe fonduri europene etc.

Dl Costescu, membru si candidat USR, este membru in CA al Transelectrica, dna Bizgan e membru in trei CA ale unor institutii de stat, Salrom, santierul Daewoo si CNAS. Ca o chestiune de principiu, un om politic, indiferent cum se numeste el, poate fi membru intr-un CA al unei societati de stat?

Daca o persoana a castigat in urma unui concurs o pozitie intr-un CA si este competenta sa o faca, trebuie sa o faca.

Chiar daca e om politic cu carnet? Asta nu atrage risc de politizare de care ne tot plangem?

Da, cum sa spun....

Dvs spuneati si ca toate concursurile sunt problematice in primul rand din cauza politizarii.

In cazul particular al dnei Bizgan si al dlui Costescu e vorba despre doi oameni competenti care s-au dus acolo sa ajute cu competenta lor. Faptul ca au fost doua luni membri USR nu cred ca exista suspiciunea ca ar fi facut ceva.

Nu invoc nicio suspiciune, intreb despre un principiu invocat de USR, al depolitizarii.

Daca punem intrebarea cum ati pus-o dvs si ne uitam la politica reala, poate ca raspunsul e cel pe care il spuneti. E chestiune complexa, nu e alb-negru. Pe de o parte, evident ca pozitiile in CA au fost sinecuri, influente pentru firmele capusa, dar vrem sa aducem oameni competenti in politica, iar ei asumandu-si apartenenta politica sa se duca sa rezolve problemele unor societati de stat.

Ce e mai bine cred ca necesita o dezbatere. Daca riscul e mai mare atunci nu avem nicio problema ca nimeni din USR sa nu faca parte din vreun CA.

Spuneti mereu ca nu veti semna niciun protocol de guvernare cu PNL. Cum poate functiona un guvern care nu are in spate o alianta bazata pe un protocol intre parteneri care sa ii dea coerenta si stabilitate?

Exista programul de guvernare pe care Guvernul il prezinta partidelor care il investesc in Parlament.

Cine face programul?

Premierul in dialog cu fiecare partid de la care cere sprijinul.

Asta nu suna a guvern minoritar sustinut din Parlament de mai multe forte pe chestiuni punctuale?

Programul de guvernare e votat de o majoritate.

Nu cumva in practica politica e invers? Adica niste partide se aliaza printr-un protocol scris care prevede obiective, principii, masuri, mecanisme de luare a deciziilor si din acest parteneriat asumat rezulta programul de guvernare. Eu asa stiu ca se intampla cam peste tot in lume.

Nu. Dacian Ciolos a venit cu Platforma Romania 100, USR cu un proiect, PNL cu un proiect, ele sunt destul de compatibile...

Oare? De exemplu, dna Chichirau, despre care spuneti ca a facut programul economic al USR, imi spunea ca USR este ferm impotriva reducerilor de fiscalitate, in timp ce PNL are in program mai multe asemenea reduceri.

Dna Chichirau si-a exprimat un punct de vedere personal in interviul pe care vi l-a acordat.

Pe o discutie consistenta, putem ajunge la un program de guvernare pentru ca pe foarte multe lucruri programele sunt compatibile, urmand ca in mod onest parlamentarii din partidele care si-au asumat sustinerea Guvernului sa aiba un dialog cu prim-ministrul, sa sustina proiectele Guvernului si reciproc. Nu credem ca e utila o alianta de guvernare.

De ce fugiti de ea? Nu e o inventie romaneasca si nu se refera doar la negocierea functiilor.

Pentru ca exista diferente intre USR si partidele care au guvernat pana acum. O alianta cu ele nu mi se pare la momentul de dezvoltare al lor si al nostru utila.

Uila pentru cine?

Nici pentru unii, nici pentru altii, nici pentru publicul nostru. Nu consideram ca o alinta aduce ceva in plus actului de guvernare.

In 2007 ati sustinut suspendarea si demiterea presedintelui Basescu. Regretati acest lucru?

In 2007 eram ONG-ist, urmaream sedintele Consiliului general si eram socat de faptul ca in vreme ce presedintele milita pentru statul de drept, consilierii PDL, in alianta cu PRM uneori, votau lucruri ilegale pentru Bucuresti la propunerea primarului Videanu.

Si demitem presedintele pentru ce fac consilierii din Bucuresti?

Traian Basescu avea o mare influenta asupra PDL.

Ii reprosati atunci si "atacurile neprincipiale" asupra premierului Tariceanu si a PNL. Va mentineti punctul de vedere?

E analiza mea de atunci. Partiala si erau critici justificate. Ca imagine de ansamblu cred ca evolutia Justitiei, a DNA i se datoreaza in buna masura lui Traian Basescu si demiterea lui in 2007 ar fi fost nepotrivita. Dar Traian Basescu in cei 10 ani a fost constient de coruptia partidului pe care il patrona si ar fi avut instrumentele pentru limitarea acestui fenomen.

La suspendarea din 2012 pe ce baricada v-ati aflat?

Am indemnat lumea sa iasa in Piata Universitatii impotriva schimbarii Avocatului Poporului, limitarii prerogativelor CCR. In campanie nu m-am manifestat si nu am fost la vot.

Daca va fi nevoie de sustinerea PMP pentru Guvernul Ciolos, cum v-ati pozitiona?

Sa vedem rezultatele. Nu vom sustine un guvern care sa aiba de-a face cu PSD.

Dar cu PMP?

Sa ajungem acolo.

Daca PSD si ALDE iau impreuna 51%, ii pot impune presedintelui un premier? Desigur, cu respectarea prevederilor legale in vigoare care exclud din discutie persoanele condamnate penal.

Numele premierului? Aici e o discutie lunga constitutionala. Eu cred ca prin prerogativele sale, presedintele are dreptul sa numeasca premierul din interiorul acestei aliante. Si urmeaza sa fie o negociere intre ei. Nu cred ca presedintele trebuie sa semneze ca primarul o propunere pe care partidele i-o fac. Nu Catalin Voicu sau Liviu Dragnea. Este o discutie dintre Presedintie si Parlament si ideal ar fi ca ele sa ajunga la un acord.

In 2009 considerati ca Traian Basescu ar fi trebuit sa il numeasca pe premierul propus de majoritatea PSD-PNL-UDMR, Klaus Iohannis.

Da, dar presedintele nu a dat un motiv concret pentru care l-a respins pe Klaus Iohannis.

Motivul a fost ca nu era obligat constitutional sa semneze ca primarul ce voia majoritatea.

Cred in continuare ca atat timp cat presedintele nu a avut un motiv temeinic sa-l respinga pe Klaus Iohannis in momentul acela, refuzul a fost nejustificat, iar incercarile cu Liviu Negoita si Lucian Croitoru au fost ridicole.

Daca PSD-ALDE se duc la Cotroceni cu propunere de premier Gabriela Firea, ar trebui ca dl Iohannis sa o accepte?

Daca as fi Klaus Iohannis si PSD-ALDE ar veni cu dna Firea, nu as avea niciun motiv pentru a o respinge.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre Nicusor Dan USR alegeri parlamentare
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 9700 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
57 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Mare ti-e gradina !

Despre astfel de indivizi nu trebuie sa vorbesti cu menajamente . Omuletul asta este incuiat de-a binelea , este tipul echipat nativ cu ochelari de cal , indaratnic si fixist in idei personale dar dispus la temenele adanci in fata celor ce-i pot asigura existenta materiala . Nicusor nu vorbeste in cuvinte , el este un recitator mecanic de texte . Este un textier ca mai toti postacii ce-si etaleaza prostia crancena on-line repetand obsesiv indiferent de context textele livrate de niste pungasi ce le-au castigat increderea . Nicusor habar nu are cine trage sforile de zeci de ani in Romania . Ori are habar fiind papusica acestora sau pur si simplu in naivitatea sa este convins ca va iesi invingator . Nu cu sistemul , acesta este o scorneala basista , ci cu securitatea reala a celor cu fosti si actuali epoleti si puzderia de turnatori eficienti ai acestora . Incep sa cred ca si Nicusor este inventat de acestia dupa ce in prealabil a fost modelat de Soros .

 

De multi ani astept un partid nou

Pentru ca cei care au condus tara pana acum au fost hoti incompetenti sau de rea credinta.
Nicusor Dan este inteligent,onest si bine intentionat.
Si merg pe fillingul bucurestenilor inteligenti care l-au votat masiv.Atat!
Restul este barfa si dezbinare.Votati USR!

 
 

 

inca nu realizam ce blestem planeaza deasupra Romaniei...

sa ne scremem un sfert de veac si sa nu gasim o alternativa la bolsevism,la socialism,la utopie!!
Iesim cu oameni gen Marian Munteanu,bineintentionat de altfel sau Nicusor Dan,de asemenea onest in demersuri,dar care nu au ...vana,forta,carisma,curaj,prestanta!
Dincolo,clasa privilegiata adusa si crescuta de senila sovietica a beneficiat de toate oportunitatile sa se cultive sa prospere si sa se pregateasca in perpetuarea doctrinei socialiste,iata pana astazi,cand au organizare,oameni pregatiti,tupeisti si dotari materiale net superioare!Acestia au reusit prin metode perverse sa se impuna si sa imprime in segmentul ignorant din bopulatie sentimentul slugarniciei,al ascultarii docile,al compromisului pentru un blid de linte zilnic!
Singurul politician de Dreapta viguros,bataios si experimentat ramane Basescu,cu toate scazamintele lui omanesti!
Rusine intelectualilor lasi,comozi,conservatori,care stau impasibili in asternuturile lor in timp ce tara se indreapta spre o noua dominatie straina de nazuintele neamului romanesc!
si in plus Dumnezeu parca le-a incurcat mintile celor de-a dreapta,au ajuns sa se certe intre ei,sa concureze care este mai frumos,mai destept,mai cool!
nici pe ultima suta nu se gandesc ca singura sansa ramane unirea lor in fata colosului rosu,dusmanul comun!
Acum,chiar pe ultimii metri ai campaniei cineva trebuie sa anunte coalizarea dreptei impotriva anusului contra naturii!
Oameni buni,dupa rapunerea balaurului,gasiti voi o metoda de a va imparti functiile,prioritatile si a implementa programele!
Pana atunci fiti intelepti si nu riscati afundarea Romaniei!
Domnule Basescu,va rog eu,uitati de PMP,pentru acest timp fabulos de important si istoric,cand se decide parcursul Romaniei pentru cel putin 10 ani!
Iesiti si anuntati concilierea si unirea electoratului de Dreapta-singura solutie pentru prevenirea Raului cel mare!
Romani! La lupta!
Soarta voasstra se decide duminica!
Nu uitati viata este scurta si unica!

PS.

Aseara,parca nu era destul,Ciolos s-a umilit in fata caricaturilor canibale de la Haznaua 3,niste *** fara Dumnezeu si bun simt,oameni josnici,manipulatori si mincinosi ordinari,desi Gabriel Liiceanu l-a prevenit!
In Biblie scrie:"Raspunde nebunului dupa nebunia lui!"
Premierul insa,s-a comportat lamentabil,ca si un elev care a spart un geam la scoala!

Intrebare

Din diaspora nu se "vede bine" deci intreb ce a facut N.Dan remarcabil inainte de a cere a fi votat (doresc sa nu se aduca aminte de doctorat ca este o moda).Cat priveste mafia psd este mai bine organizata decat mafia pdl ori mafia pnl.Pana nu prezinta un partid o garnitura curata,tanara,cu ceva rezultate notabile in cariera componentilor cetatenii vor vota din instinct,manipulare,rea credinta,fara alternativa.Nu inteleg de ce nu se remarca cu nimic in timp cei care apar stil cometa in prag de alegeri la mirosul "osului".De aceea "titularii" se permanetizeaza ca ei iau ceva,dau ceva,mai mult iluzii,dar sunt vizibili.Oricum trecand peste toate fiind roman eu votez ROMANII si sunt de acord cu:MIHAI EMINESCU: “Cine tine cu strainii / Manca-i-ar inima canii / Manca-i-ar casa pustia / Si neamul nemernicia"

Despre ce vorbim ?!?

Revin cu intrebarea, cine l-a văzut pe domnul Nicușor Dan ducandu-se la serviciu, să-mi dea un bip !?!

mcquin dati va rog un exemplu in care intr-o

televiziune de stat din Canada i s-a cerut unui invitat strain sa strige Jos Trudeau, Harper sau Mulcair!!

Dupa aceea vorbim despre capacitatea poporului de a tria informatiile pe care le primesc de la TV.......

http://www.gandul.info/magazin/julio-iglesias-reactioneaza-dupa-ce-mihai-gadea-l-a-pus-pe-fiul-lui-sa-spuna-in-direct-la-tv-jos-basescu-a-fost-indus-in-eroare-in-mod-voit-intr-un-mod-absolut-regretabil-si-incalificabil-14272360

A3 este ce are Romania mai infect dar este in acelasi timp

si chintesenta Romaniei de zi= o gasca de oameni platita bine ca sa distruga si bruma de normalitate din aceasta tara!

Poate ca asa este

Dar remarc ca in Canada un asemenea post nu produce discutii mari.Este lasat sa-si spuna cuvantul si fiecare foloseste propiul cap la a-l aprecia ori nu.De altfel daca majoritatea spune ca trebuie sa te duci la culcare,te duci,ca bunul simpt spune ca asta este democratie si ca nu nu ai fost in stare sa-l lamuresti pe altul de justetea gandirii tale.In Romania a-l lamurii ca tu ai dreptate este sinonim cu a- injura,a-ti bate joc de el,a-l ponegrii.Credeti ca mizeria care-o indreptam asupra opozantului nu se rasfrange in mod negativ si asupra nostra?Se mai practica si ai tai fata de ai mei.Gresala fatala care va duce la pierzanie tot poporul daca se va mai continua.Ei,noi sunt un neam o tara un popor,daca nu alegem conducatori inteligenti toleranti,care sa gaseasa dialogul in locul barierei intre noi nu vom avea in veci nici o sansa indiferent ca vin al lor ori ai mei la putere.

@mcquin

mai bine v-ar sta @mcigor,pentru ca v-am inteles pana cand
vorbiti despre ...straini,cand dati cu oistea in gard!

@ mcquin, si, totusi, care sunt romanii cu care...

...ai vota? Pornind de la versurile lui Eminescu: "peste toate fiind roman eu votez ROMANII si sunt de acord cu:MIHAI EMINESCU: “Cine tine cu strainii / Manca-i-ar inima canii / Manca-i-ar casa pustia / Si neamul nemernicia"
Sa fie PSD-ALDE ??? Fi putin mai explicit!

Copilul pensionat dar rămas copil la tartacuta!Asta ar fi logica

după ce compara IQ celor doi!!
Mai bine nu te mai trezei azi decat să debitezi anomalii!!😴😴😴😴

 

:))) Corecta oservatzia: io,mam trezit,matale,teai sculat !...

....:)))))))....! ce-mi plac,glumele mele !!!!

Copile, se pare.....

...ca n-ai mai fost pe la scoala de prin clasa a 2-a! N-am vazut propozitie in limba romana incepind cu...))))).. poate in limba extraterestrilor ca sa nu mai vorbim de gramatica ta execrabila!

Apollo 13, nici măcar analfabet funcțional nu este

sclerozatul ăsta senil. Demența senilă jucăușă este o boală foarte scarboasă in cazul unuia needucat și neinstruit.

Nu te pierde cu Firea mosule,ca astia nu se vad,

de sub matale.

Bomboanele lui Nicusor

Sunt niste biete gogosi dambovitene : Programul nostru economic este bun pentru ca a fost elaborat de doamnele Chichirau ( Cossette ) si Bazgan-Gayaral. Ambele evident de notorietate in mediul academic si cu realizari remarcabile in domeniul economic ( doamna Gayaral este chiar membra in trei consilii de administratie, de la sare la nave maritime nimic nu-i scapa) care le recomanda drept super-profesioniste. Un moment astral pentru Romania.

Nu dau doi bani pe programe (inclusiv al USR) dar

Am inteles niste lucruri din ce a spus Nicusor :

1. Eliminarea arbitrariului in alocarea fondurilor publice prin integrarea lor intr-un sistem similar fondurilor europene.
2. A recunoscut ca nu are oameni indeajuns de competenti in USR pentru a ocupa functiile de ministru.
3. A votat pentru demiterea lui Basescu in 2007 deci nu e basist. A confirmat ca Basescu a patronat un sistem corupt.
4. Are ca obiectiv cresterea bugetului sanatatii la 6% in 4 ani.
5. Nu prea are idei clare despre ce trebuie facut cu taxele. Eu cred ca vrea sa le mareasca.
6. Oamenii pe care ii aduce in parlament nu au facut bani din politica din simplul motiv ca n-au fost niciodata in politica.
7. Nu prea stie sa se exprime.

Deci da, e praf ca politician, a spus chiar el ca nu are orgolii in politica , ca nu se supara cand i se spune ca e un politician prost dar daca cineva ii spune ca e un matematician prost, atunci chiar are o problema. Si sincer, m-am saturat sa vad perfecti din astia gen Ponta , Ciolos, Dragnea, Ghiorghiu care au raspuns la orice intrebare sau iti raspund cu alta intrebare.

Achtung!Achtung!

Cine caștigă alegerile parlamentare? Partidele mici și mobilizarea electoratului pot inclina balanța in formarea majorității!
Cea mai comica poanta ar fi ca Iohannis sa fie nevoit sa numeasca pe unul dintre condamnati sau urmariti,daca romanii nu se mobilizeaza!

USR este exact ce a fost fsn,in 90. Votati usr si o sa vedeti cum se

mai repeta golaniile pe care le-am mai trait . Astia sunt asa zisii scoliti,in occident,care se intorc acasa ca sa stibga lumina .

 

in ultima instanta chiar si o coalitie in jurul

lui Nicusor este mai buna decat spectrul victoriei psd!

mai rau ca PSD nu se poate! Si oricum serviceurile conduc Ro!

De aceea este evident ca nu se va schimba nimic fundamental in trupul canceros al Romaniei dar Ro va purta hainute occidentale si de firma.
Vom fi lafel de putregaiti in interior dar vom avea o estetica mai buna ptr exterior :)).

"Dacă prin vot am putea schimba ceva, nimeni nu ne-ar mai lăsa să votăm." M Twain.

Da ma,schimbati voi,imaginea omului politic,veniti in Parlament in

pantaloni scurti si votati decat legile clocite de Cernea,la indicacatiile lui Buhuceanu.

 

Deegeaba

Degeaba va chinuiti sa-l atacati pe Nicusor a lui Dan sau Dan a lui Nicusor!
Votam si un catel pentru a-l concura pe Draknea Puscarie a lu' Julitoru' din Telemorman si haita sa de mafioti !

 

Atunci de catel.....

...sa ai parte! Multa minte aveti domnilor! Asta se numeste masochism!

Gresit

Masochism inseamna sa votezi haita mafiei PSD condusa de un puscarias care promite aceleasi lucruri care au fost promise de acestia in toate campaniile electorale de pana acum! Pentru ca apoi sa uite de aceste promisiuni pana la urmatoarele alegeri!

cui nu-i place gramatica mea,sa-mi confisce pixul

.....intr-un captivus !!!!!...asa,ca sa-ti citesti,de la mine !

hai pariu pe ce vrei tu , ca nu ai curaj

sa bagi patru ture in pielea goala in jurul Cercului Polar !
daca faci si chestia asta , inseamna ca ai credibilitate in fata scobitorilor din Madagascar !

Adică vot negativ?! E clar, ne merităm conducătorii, soarta...

Așa s-a dus la vale țara asta...!
Nu s-au votat programe de guvernare sau principii. Nu! Principiul a fost votați-i pe oricare in afară de ăia sau ăialalți, doar pentru ca să moară cineva de ciudă.
Și a fost dezastru pentru toți.
Din păcate...

Lasti-o mai moale cu hoti, penalii si necinstiti ca

nu-l mai alege mai nimeni pe Ciolos!! Mesajul este prea direct ca sa fie votat de toti angajatii la stat :)). Azi in Ro a fi penal este egal cu a fi roman si atunci atiungeti latura nationalista a poporului daca va luptati cu penalii. ;-)

Ca sa trecem si la politica.....

...a vota acum pnl sau usr ar insemna de fapt sa votam perpetuarea lui basescu si a basismului de cea mai grava speta in tara! Chiar va doriti asta? Nu va ajunge?

 

Esti bolnav ?

Esti irecuperabilul bolnav de basism !
Acele masuri luate de Basescu (reduceri de salarii si pensii) au fost datorate masurilor de golire a conturilor de guvernarea Tariceanu (sustinuta de haita mafiotilor din PSD) desi se stia ca urmeaza o criza economica foarte grava !
Mi-aduc aminte ca imediat dupa ce a fost numit guvernul Boc, cei care au fost in guvernul Tariceanu il intrebau pe Boc cu zambetul pe buze de unde va suporta cheltuielile lunare cu pensiile si salariile !

 

Revin . In viziunea furnicuței , totul se

raportează la "marețilii realizări" ale regimului Traian Băsescu . Să vă spun un secret : nu mai trebuie să pocniți din călcaie . S-a terminat coșmarul . Bișnițarul s-a luptat vreo doi ani ca să doboare SISTEMUL ce-l preluase de la Năstase , pe care il perfecționase de nu mai sufla musca și a dat măsura intregii lui valori morale in momentul cind a adormit pe canapeaua Nuțicii . Muncise atat de mult , incat nu reușise nimic și-atunci supraomul care plange ca muierile cand spune cuiva să-i fie rușine , a socotit că e in a șaptea zi și , la fel ca Dumnezeu , trebuie să se odihnească . La *** , coasta lui Adam ( adică Nuți ) era arestată de DNA-ul Codrutei Loret , oh , ce tragedie . Nu , nu Loret , nu aia de-o inghesuie Țiriac galantonul . Băsescu , care născut atatea pasiuni , nu e etalonul politicii in Romania . Și dacă pampiții lui , ai "titanului politicii romanești" , o să ia mai puțin decat partidul afrodită (născut din spuma mării) al lui Nicușor , atunci intrebările de le-ați pus astăzi chiar sunt stupide și hilare pentru că denotă o slugărnicie crasă - CRAS, -Ă, crași, -se, adj. Care nu corespunde nici celor mai modeste exigențe; ale cărui caractere negative sunt sub orice limită; extrem (in sens rău); grosolan, nerușinat. – Din fr. crasse.

Traian Băsescu nu e etalonul corectitudinii politice in Romania , așa că intrebările puse lui Nicușor frizeză absurdul . Ceva de genul "De ce n-ai bască , băi iepurașule ?". Iar celor care visează că va ajunge să pună procentele necesare să ajute PNL+USR+ș.a. să facă +50% , iar muierosul plangăcios să fie prim ministru , le spun doar atat : Președinte este Mutu , bă ! Care nu-și bate cuie-n talpă singur . Măcar Antonescu a avut demnitatea să-și țină cuvantul . A termint-o dr*cului cu politica . Exact așa cum i-a PROMIS-O lui Băsescu in Parlament , la suspendare . Băsescu , CUVÂNT RESPECTAT ? despre ce vorbim ? Mașini străine , filme XXX , ciungă ?

Apulica, Nu poti vede numai lini paralele..Eu NU vreu nici

tali Basu nici Albanezul,Eu vreu un inceput NOU ,cu speranta (care moare la urma) ca TOTI Cetateni Romaniei vor avea un viitor mai BUN, fara diferente de Nationalitae Varsta Culoare Religie Sex ..s.a.m.d.
Este asa greu de priciput ca un Premier ca Ciolos este capabil de a ne pune pe drumul bun??
Nu trage concluzi gresite...Nu simpatizez Unguri!!
pentru mine Omul si intentiile lui conteza!!

Sa votezi Sordan esta exact ca cum ai vota

FATA MORGANA... si de sete mergi si mergi si mergi... si de sete moori...
DESCHIDETI OCHII: Sordan e Fata Morgana... gaura de la covrig... scaietele... votati-l si o sa mancati maslinele lui Ciolos...

Asta am inteles eu printre randurile interviului: si-n caruta si pe jos, hainele imparatului, si cu pilula-n +++ si cu sufletu-n rai... o semigravida... votati-l si alegeti: mancati mare si beti mica sau beti mica si mancati mare...

sa nu votezi PSD inseamna sa pierzi niste avantaje nemeritate

si muuuuuulti bani care pot intra in cont pe nemuncite!

Sa fim cu capul pe umeri!!! De la Prof. Universitar Dr Nastase, Andronescu, Campeanu, Oprescu, Ponta si pana la Vanghelie, Dragnea sau Zgonea toti voteaza psd ca sa fure in liniste si ca justitia/service-urile sa-i lase in pace prin partajare hotiilor cu ei! Alt motiv sa votezi PSD nu este. Similar si la PNL Alde! La ce pensii si avantaje au oferit usl, un kil de ulei si un mic, nici nu se simt.
E drept ca Basescu a scurmat un pic service-urile si pe marii conducatori ai institutiilor de stat, si au incercat sa-l devoreze. Dar asta nu arata decat cine sunt in fapt cei care conduc Ro!!

 

 

Degeaba

Oricum este preferabil in comparatie cu fata de puscarias a lui Draknea a lu' Julitoru' din Telemorman (unul din cele mai sarace judete din Romania - patronat de Draknea de foarte multi ani)!

Frica mare

Este foarte clar ca mafia PSD in frunte cu Draknea Puscarie tremura in fata ascensiunii celor din USR!
Sa va fie frica : suntem foarte multi si vom veni la vot !
Nu vrem ca Romania sa se transforme in Teleorman !

 

Sunteti aerieni,daca aveti impresia,ca treceti de 3%...

....Buhucenilor,

Frica mare

E frica mare in tabara mafiei PSD !
Desi acestia se credeau invingatori dinainte !
Ne vedem la vot tovarase, ca sa vorbesc pe limbajul urmasilor comunistilor pe care-i adori atat de mult !

 

Interesant

Bine ca sunt maimutele votante ale mafiei PSD "putine si destepte" !
Mai ales cele carate cu "autobuzele-cusca" de la o sectie la alta de catre Draknea Puscarie sub diverse amenintari!

Nu tremura nimeni stimate domnita/domn

Toti socialistii orientati au deja carnet de membru usr sau pnl in buzunar. "La vremuri noi tot noi" Caragiale

Din ciclul "Săru'mana boierule , numai pentru că exiști "

Iar dacă nu existai , te inventam noi - asta-i din ciclul Cantarea Romaniei . Deci , să sintetizăm :

"Ati vazut filmul "Forrest Gump"?" - Din ciclul : "Gagă , tu ești ?" , filmele sunt viața mea și de acolo mă inspir cand fac politică . De ce nu incerci cu "Toți oamenii Regelui" , furnicuțo ? E mult mai realist pentru mocirla in care se rupe wrestlerul politic pentru care ai trudit la mausoleu . Continuăm ? E tare de tot .

Gigă2 :"In 2007 ati sustinut suspendarea si demiterea presedintelui Basescu. Regretati acest lucru?" E demential , but is more...

"Si demitem presedintele pentru ce fac consilierii din Bucuresti?" Furnicuța-i agresivă , supărată că cineva a indrăznit să susțină suspendarea lui Il Comandante in 2007 .( Bravo , Nicușor Dan , ghivolul de mine l-a susținut atunci ca un bou ).

"La suspendarea din 2012 pe ce baricada v-ati aflat?" Hă ????? Ce-i ăsta , "interviu" la Securitatea lui Ceașcă ?

"Daca va fi nevoie de sustinerea PMP pentru Guvernul Ciolos, cum v-ati pozitiona? Dar cu PMP?" Orice băltoacă are cireașa ei - din ciclul " Mamă , eu băltoaca o iubesc și mă mărit cu wrestlerul din ea" . Și așa am trăit eu (furnicuța) fericită pană la adanci bătraneți. Pentru că am clădit mausoleul cu salivă , praf și devotament perpetuu . Forever . Acoperiți , descoperiți-vă ! La caracter...

Somn ușor , națiune...

 

felicitari redactiei si ziaristului pentru intrebarile adresate...

oricui dar mai putin luii neicusor-plicusor dan care habar nu are pe ce lume traieste.in loc sa raspunda argumentat si la obiect,a batut campii, a spus prostii si a aratat multa rautate si venin.poporul roman nu are nevoie in aceste momente de serpi veninosi si inconstienti pentru a duce tara in haos.sa auda si prezidentul johanis,ca astfel romanii nu mai au rabdare!cred ca acest interviu a fost excelent pentru a radiografia corect cine este usr-neicusor dan et co.mai bine tacea si castiga ceva puncte in rest omul nu are nimic concret de zis.sa mearga inapoi la it poate are mai mult succes!!!!

 

O definitie

A fi prost presupune, in esență, a evalua greșit diverse situații, evenimente sau persoane avand in spate numai informatii de la surse supuse ticalosilor si borfasilor !

 

:)))))

Nu!
A fi prost, inseamnă a fi prost.
Ce definești tu, inseamnă a fi in eroare.

Interesant

De ce are mafia PSD succes in Romania ?
Pentru ca Romania este tara unde potlogarii si cei cae-i admira sincer si cu invidie sunt majoritari !

 

:)) Oare chiar nu stiti pe cate mii de romani i-a facut PSD

milionari in euro din banii publici?

Mergeti in orice institutie de stat din Ro si veti vedea cum se stie exact filiera de cotizare de la angajare,la avansare si de la achizitionare la utilizare. Citi din cei care castiga bine fara a face nimic si in plus sunt si protejati de justitie, vor renunta sa voteaza psd? Au incercat si pdl si pnl sa-i fidelizeze dar personal n-am inteles de ce este evident preferat psd-alde de majoritatea....

Drama celor care voteaza cu mafia PSD

Subiectul real al acestor alegeri este insa schizofrenia tragica si bine camuflata a votantului pesedist. Fiindca situatia e asta: i s-a intors baiatul de la studii facute “afara", unde a invatat ca trebuie sa faca ceva concret, mai precis sa preia initiativa. Batrinul pesedist nu stie, fiindca informarea lui se face la antene, dar in realitate, el nu are de ales intre PSD si “restul", ca pina acum, ci intre baiatul sau si Dragnea.
Ca sa vezi si sa intelegi drama asta iti trebuie nu doar onestitate, mai ai nevoie si de buna-credinta. Acuma eu nu ma mai astept ca batrinul pesedist sa inteleaga din prima propria sa drama ci ma astept mai degraba ca tinarul, chiar cel fara experienta, macar sa o vada. Fiindca odata vazuta, va intelege ce are de facut.

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor