Ziare.com

Vezi cum se vor recalcula pensiile militare: Guvernul a aprobat metodologia

   

Vezi cum se vor recalcula pensiile militare: Guvernul a aprobat metodologia
Guvernul a aprobat, vineri seara, in sedinta speciala, Ordonanta de urgenta privind metodologia de recalculare a pensiilor militare.

Pensiile militare pentru care s-a luat in calcul salariul mediu brut vot fi revizuite pana la 31 decembrie 2011, pe baza actelor doveditoare ale veniturilor lunare, potrivit noi ordonante de urgenta, a declarat premierul Emil Boc.

In plus, institutiile din sistemul de aparare vor avea obligatia ca, pana cel tarziu la 31 octombrie 2011, sa identifice si sa transmita catre casele de pensii adeverintele privind veniturile obtinute de militari.

Vezi cum se recalculeaza pensiie

Pentru cei carora pensia s-a recalculat corect, pe baza veniturilor individuale lunare, nu se schimba nimic.

Pentru pensiile recalculate pe baza salariului mediu brut pe economie si ale caror cuantumuri sunt mai mari decat cele din decembrie, se mentin in plata cuantumurile primite in urma recalcularii, pana la data emiterii deciziei de revizuire.

Daca nu au fost depuse adeverintele si prin recalcularea stabilita in decembrie, pensia este mai mare, se mentine pensia mare pana cand se revizuieste.

Pensiile recalculate in baza salariului mediu brut pe economie, dar ale caror cuatumuri sunt mai mici in ianuarie decat in decembrie, se vor plati in februarie la nivelul lunii decembrie pana la momentul revizuirii deciziei de recalculare pe baza contributiei, a spus Emil Boc.

Cei care in urma recalcularii au primit in ianuarie mai putini bani, vor intra in posesia diferentei pentru aceasta luna in februarie.

Emil Boc spune ca unele pensii au fost recalculate pe baza adeverintelor cu veniturile din perioada in care cei vizati au avut activitate, iar alte recalculari s-au facut pe baza salariului mediu brut pe economie.

Daca nu vor putea fi identificate perioadele de activitate, se vor utiliza soldele de grad si de functie minima corespunzatoare gradului militar detinut.

Dupa ce procesul de revizuire a recalcularii va fi finalizat vor urma trei luni de regularizare a pensiilor pe baza rezultatelor finale ale recalcularii, pana la 31 martie 2012.

Astfel, cei care pana la finele lui 2011 au primit mai putini bani decat ar fi trebuit conform principiului contributivitatii si actelor care dovedesc veniturile, isi vor recupera in trei luni acesti bani.

In schimb, cei care au primit mai mult vor trebui sa returneze acesti bani. Recuperarea de catre stat se va face sub forma retinerii esalonate a unor sume din pensie, sume care nu vor fi mai mari de o treime din cuantumul total al pensiei.

Premierul Emil Boc a dat asigurari ca pensiile militare sub 3.000 lei, pentru vechime completa, nu scad.

Suma exacta economisita va fi facuta publica la finalizarea recalcularii.

Mii de militari cu pensii reduse cu 50%

In urma recalcularii pensiilor, mii de militari s-au trezit cu pensiile reduse cu pana la 50%. Ministerul Apararii a anuntat insa ca pentru militarii cu stagiu complet, pensiile au crescut.

Basescu: Recalcularea pensiilor se suspenda

Presedintele Traian Basescu a declarat, saptamana trecuta, dupa o intalnire cu premierul Emil Boc, ministrul de Finante, ministrul Apararii si ministrul de Interne ca, in urma deciziei ICCJ, Hotararea de guvern 735/2010, care cuprinde normele de aplicare a Legii 119/2010, se suspenda.

El a mentionat insa ca Legea 119/2010, pe baza careia se recalculeaza pensiile, ramane in vigoare.

Recalcularea pensiilor militarilor, ilegala - vezi motivarea ICCJ

Magistratii Inaltei Curti de Casatie si Justitie au decis, pe 21 ianuarie, ca recalcularea pensiilor militarilor este ilegala, apreciind ca pensia reprezinta un drept patrimonial.

Astfel, Inalta Curte de Casatie si Justitie a respins, printr-o decizie irevocabila, recursul Guvernului la o decizie a Curtii de Apel Cluj prin care s-a dispus suspendarea executarii H.G. nr. 735 din 21 iulie 2010 pentru recalcularea pensiilor militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor.

Suspendarea hotararii de guvern prin care s-a decis recalcularea acestor venituri se aplica pentru toti militarii, politistii, jandarmii si toate celelalte categorii de functionari publici cu statut special in rezerva.


Vineri, 28 Ianuarie 2011, ora 20:48
Sursa: Ziare.com
Autor:Carmen Negoescu

Articol citit de 12172 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
 
82 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Ma strabate un fior de bucurie netarmurita stiind ca nu le scad pensiile sub 3000 lei/luna ! Sunt extaziat , asta mi-am dorit eu de la viata , de la Lovilutie ! Pensii URIASE pentru "cine'a tras in noi" !

Pai da cum ?

Visul oricarui cetatean roman este sa se duca disciplinat la munca stiind ca numai in felul acesta contribuie la bunastarea securistului , a militianului , a gradului de armata , a magistratului .

De mici copii mamicile si taticii nostri ne-au invatat ca "organul" este cel mai pretios avut natiobnale , ca Soricii si Costinii , Voicii , Iliescii , Taricenii ... sunt cadoul cel mai frumos pe care Romania il poate face lui Mitica sau Georgica , Vasilica sau Ionica ca trebuie respectuos sa te imbraci si sa te duci in "punctul meu de vedere" la plimbare cand "organul" a venit sa se infrupte din nurii nevestii ; fara a uita sa-i lasi pe masa beuturica si mancarica .

Cunosc un cetatean "sub acoperire" -- grad urias -- care pe vremea lui Ceasca incepuse ca si economist la o intreprindere si care , pt ca poftea la muierea unuia de acolo i-a inscenat o furaciune cu flagrant si arestare -- ca deh , cine era mai tare ca el , toti stateau smirna in fata micului dictator .
Asa ca barbatul a ajuns la parnaie iar nevasta -- dupa ce a fost tavalita de securist , a fost luata in primire cu perversiuni si de seful de post , de primar si de cine a mai vrut ca sa se arate lumii cat de stoarfa era si ce familie nenorocita , decadenta , care isi merita soarta cadea in abatere de le morala socialista , de la etica .

Pai cum sa nu-si ia astia pensioarele care sa le aline suferintele ?!
Madamele neveste de organe , copilasii bucalati de Adrieni Nastase ... cum sa nu aiba si ei parte !??

Romani !
Fiti fericiti !
Nu ati mers la vot , au votat insa pentru voi astia -- ca sunt mai disciplinati si mai organizati si-si cunosc interesele .
Prin lehamitea voastra , prin dedarea la manele si gratare in ziua votului -- acceptati sa fiti mulsi de snaga sa se duca banii in pensii in loc sa se duca in autostrazi sau alte dotari publice .

Romani !
Sa faceti in continuare imprumuturi sa le platiti astora !
Ati inteles ?

 

Este firesc. Aceeași măsură pentru toți cetățenii romani.

Sau militarii or fi cetățenii altei țări?!

 

Nu stiu cum vedeti voi , dar eu am impresia ca atunci cind aprobi o lege , pe care tu ai dat-o, seamana cu ati minca singur c.a.ca.tu.l , voua nu ?

????

ASA-I exact asa gindeau si romanii cind parlamentarii si-au fixat salariile si pensiile prin lege!

.....

Un mai mare incompetent ca Boc nu a avut Romania in toata istoria ei.

...

Legea unica a pensiilor

ar trebui aplicata tutoror angajatilor. Fara pensii speciale!

"In urma recalcularii pensiilor, mii de militari s-au trezit cu pensiile reduse cu pana la 50%. Ministerul Apararii a anuntat insa ca pentru militarii cu stagiu complet, pensiile au crescut."

Cu 18 ani stagiu si pensie de 5 000 de lei, vad normal sa protestezi cand boborul nu crea sa te plateasca si te mai numeste si excroc!

Auzi logica la Boc, pensia este un bun patrimonial dobindit, insa nu si cuantumul sau. Cu alte cuvinte, in timpul vietii poti contribui cit mai mult, dar cind vei iesi la pensie iti dau cit vreau si cum vreau eu.

Boc, nu degeaba nu te mai vor romanii! Cred ca nimeni nu vrea sa te angajeze, macar. Ii bagi in faliment, a doua zi.

Si apoi, unde este relevanta acestor recalculari daca pensiile acestora cresc, dupa cum afirma guvernantii?

O minciuna, specifica actualeo guvernari, se fac economii de 50 milioane de euro, dar de fapt pensiile le cresc.

CETATENE DREPTUL D-VOASTRA DE SOT ESTE DE A VA "REGULARIZA" NEVASTA

dar nicaieri nu scrie si de cite ori TEBUIE SA O "REGULARIZTI" PE ZI!

Acum ati inteles diferenta intre drept si cuantum??

 

"Nici comunistii lui Ceusescu nu s-au legat de pensiile oamenilor asa cum o fac ascesti portocalii."

In primul rand toti comunistii din partidele "democrate" si de la putere, trecuti de 55 de ani, sunt comunistii lui Ceausescu. In al doilea rand nu-i mai plangeti atat pe acesti pensionari ai armatei, securitatii si serviciului secret, nu retin cifrele, vazui azi la tv...80.000 pensionari din armata, 60.000 securitate parca si 40.000 serviciile secrete. Au avut salarii mari, au trait bine, aveau privilegii, locuiau cu chirii simbolice in vile si case bune, s-au pensionat la 50 de ani. In timp ce muncitori, ingineri, doctori, profesori au pensii de mizerie dupa 35 de ani de munca.

iancule baiatule

pentru munca agricola sustinuta timp de 35 de ani, asa cum te-ai laudat, eu propun sa primesti o pensie agricola in locul celei speciale militare. Ce zici? Ca doar si muncitorii din agricultura sunt oameni. Ei ne asigura hrana de zi cu zi.

Nu draga Azallee,

Nu am nevoie de pensie speciala. o sa muncesc in continuare in administratia publica la vidanjori, sa va pot asigura portia zilnica de *** tuturor pedelacilor fanaticopupincuristi.
Pofta mare!!!

Cronos

presupun ca nevasta v-a lasat deja?

@Westrop, in plus nici nu ne-au spus nici pina azi ce-au facut cu TERORISTII DE LA REVOLIUTIE??

daca-si faceau datoria, nu patrundeau teroristi pe pamantul stabun al patrie. Si desi au patruns armata sisecuritatea N-AU FOST IN STARE SA PRINDA NICIUNUL!
Dar acum vor ani ca pentru acte eroice :))))

ioanaiiiiii, fatuca mosului,

este un avans ??

iancule

un gest onorabil, sa muncesti. Imi inchipui ca ti-e greu. Stii care e diferenta dintre noi doi? Eu nu-s nici pedelac, nici fanatic si nici pupinc.urist. In plus eu muncesc pentru banii primiti, imi platesc mancarea si hainele. Tu tot la fel ai facut?

@Cronos

aa, domnule, o deductie logica! atat!

Logic ar fi cam asa....

Cei care au "muncit" la Canal..sa primeasca pensie de constructor...
Cei care au "muncit" in agricultura sa primeasca pensii de agricultor...
Si asa n-au facut nimic nici macar acolo...tot bietul soldat a muncit.
Gradele in Armata nu se dau pe cate betoniere ai scris in raport sau cate galeti de cartori a adunat sergentul Capsuna...

Sacrificiul militatilor este platit, liber consimtit si in slujba Poporului Roman, acum cand cu riscul vietii slujesc direct pe campurile de lupta din Afganistan si Irak !

Marea majoritate a pensionarilor militari au avut onoarea sa slujeasca cu arma in mana, toate santierele nationale de la Bumbesti Livezeni, Agnita Botorca, Transfagaraseanul, Canalul Dunare Marea Neagra si Casa Poporului ! Inaltii ofiteri ai armatei romane au fost niste sarmani vechili pe mosiea cumunista si nimic mai mult ... nesimtirea si intoleranta cazona de tip sovietic iese la suprafata ca mizeria si infectia unui sistem immputit ... adevaratul prestigiu militat a mmurit odata cu Maresalul Ion Antonescu si in partizanatul din munti cand se spunea ca mamaliga nu face explozie ! Clasa muncitoare resapata la Leningrad, la Moscov si la Frunze, odata cu Ion Iliescu, stie bine cat "a suferit" aflata sub juramantul militar .. in realitate au fost privilegiatii unui regim pe care l-au slujit pana in '89 si pe care l-au tradat ... ei nu merita pensii mai mari de cat invatatorii si profesorii nostri sau alte categorii sociale !

baSSoiu demisia! boCCiu demisia! Woodrea la rastel in fata Inter!

CUM PRIMUL FIU AL TARII GASESTE O TINTA DIN SOCIETATE CA ESTE DE VINA PENTRU ESECURILE SALE SI ALE CAMARILEI SALE hop si ei calare... Taranii? Pai mama lor de puturosi, la munca nu la stat in pridvor cu mina la boaste degeaba! Sindicalistii? Pai lipitorile naibiii ce tot mormaie si freaca menta, la munca, nu la milioanele ce se cuvin conducatorului Profesorii, invatatorii? La spalat podelele prin scoli, nu la cerut banutii nostri, ai portolacilor!IESENII? Pai niste vanduti pSD ului si PNLului, au indraznit sa huiduie soarele nostru si consortul ei, marele fiu al tarii, eroul ciumpalac al Daciei! Medicii? Pai la emigrare, sa aduca bani partidului, nu la cersit plicurile cu bani la pacienti, ca-s plicurile noastre! Armata? La cules cucuruzul..nu la belferit cu salarii si pensii de boieri..ca nu au facut ninica in viata lor bun, CA NOI MANCATORII DE SERBET BASHINOSCIAN CE NE DAM DUHUL PENTRU TARA SI POPOR! TOTI AU DEVENIT DIN DRAGII VOTANTI IN STRATURI SOCIALE NEAVENITE SI PERFIDE, DUSMANI AI POPORULUI! Care popor? UN POPOR IMAGINAR PORTOCALIU care este virtual, supus, tacut, cu capul plecat, cu inima in palma conducatorului iubit! VEDETI ROMANI CATA ANALOGIE CU VREMURILE CEAUSISTE? ACEIASI TRADATORI, ACEIASI TICALOSI, ACEIASI TURNATORI, ACEIASI CONDUCATORI! SUNTEM O TARA DE K.A.K.A.O. ! La pubela istoriei cu noi! NE MERITAM SOARTA! MA intreb...citind pe stiri ca familia dictatorului tunisian si-a gasit refugiul prin tari in care-si pregatisera din avans venirea: case cumparate. statuturi de rezidenti aprobate, averi deja transferate...unde se va refugia tot familionul si prietenarii acestui pierzator al demnitatii poporului roman? In care tara si-a cumparat deja case, vapoare, unde si-a deschis conturi secrete? CE MIZERIE TRAIM! POPOR ROMAN, CAT MAI PUTETI INDURA? CACI VAD CA EL VA INCEARCA RABDAREA SI INTINDE COARDA NESIMTIRII LA MAXIMUM, bazandu-se ca la-ti suportat zeci de ani pe ceasca...nemiscand un pai, supusi precum cainii in lant! AVETI LIMITE?

sa scada,nu sa se recalculeze(ce-o o fi aia?),deci sa scada

si sa iesim din criza!dar sa se faca legal!totusi daca nu vom iesi din criza si o vom duce la fel de rau,sa le dam ceea ce merita la toti lingaii orbului si kiorului,adica o mue larga!oricum asta le e meseria,sa dea din gurita-half si buze reci azaleea

La voi toate masurile lui Boc sint firesti, chiar daca ne ia si aerul.

...

Foarte interesant1

Nici comunistii lui Ceusescu nu s-au legat de pensiile oamenilor asa cum o fac ascesti portocalii.
Singura veste buna este ca aceasta OUG poate fi indreptata de Legea de aplicare a acesteia, cu dezbatere parlamentara. Asta in cazul in care bestiile portocalii nu se gindesc sa eludeze iar principiile statului de drept. N-ar fi pentru prima oara.

cetatene

nu uita ca pensiile speciale nu le-a dat ceausescu. Stii cine le-a incurajat?

mai invata

"Dreptul la pensie e un bun patrimonial, dar cuatumul ei depinde de banii adunati in fondul de pensii" este o idee GERMANA. Hai sa-ti explic inca ceva: in toata lumea civilizata este o problema - cresterea duratei de viata a pensionarilor care astfel consuma mai multi bani de la fondul de pensii si scaderea populatiei active care contribuie la fondul de pensii. Ca urmare toate statele incearca sa creasca varsta de pensionare (recent Spania a anuntat ca varsta de pensionare va ajunge la 67 de ani, IAR SINDICATELE AU FOST DE-ACORD). Deci, baietas, mai de-nvatat. Mai citeste, mai du-te pe la cursuri, mai uita-te si alte posturi TV decat I-Realitatea si Antene, ETC.

mesajul MAI INVATA e pt cetateanul care se crede european

Poate reuseste baiatul sa-l priceapa ;-)

@Cetatene european,

ce-ti casuna asa pe micutzul Boc, Marele napulion romanesc? Ai uitata cum a cazut mititelul in cap si ca de atunci a ramas saracul socat si obsedat de taiat? Micutul Boc este cel mai mare gosopdar al tarii, taie tot, nimic nu-i scapa, vede si ultimul banut al amarasteanului ce sta ascuns in cel mai intunceat colt al carpacitului sau buzunar.

Dara

Ca e cazut in cap, n-am nimic cu el. Problema e ca nu-si mai revine.

Vraciule felix

Risti sa cazi in derizoriu si, daca ai sa comtinui asa, nu te pot salva. Ceea ce vrei tu sa explici, nu este decit o legiferare a furtului. Comparatia cu alte state europene, pentru Romania este irelevanta., pentru ca nu poti pune pe acelasi calapod conditiile socio-economice si nivelul de trai cu tot cu speranta de viata. Principiul contributivitati este cel economic necesar in stabilirea unui drept patrimonial, in cazul nostru, al pensiilor. Muncesc ca sa cistig un salariu si sa acumulez in ceva, nu muncesc ca sa-mi mentin forma fizica. O parte din munca mea o pun deoparte pentru acea perioda cind efortul meu nu mai da randament. Asta-i partea fizica a constructiei patrimoniale.
Din partea legislativa care ar trebui sa-mi apere acea munca retinuta ar arata astfel:
Cuantumul pensiei, stabilit potrivit principiului contributivitatii, se constituie intr-un drept caastigat, astfel incat diminuarea acesteia nu poate fi acceptata nici macar cu caracter temporar. Prin sumele plătite sub forma contributiilor la bugetul asigurarilor sociale, persoana in cauza practic si-a cistigat dreptul de a primi o pensie in cuantumul rezultat prin aplicarea principiului contributivitătii; astfel, contributivitatea ca principiu este de esenta dreptului la pensie, iar derogarile, chiar si temporare, referitoare la obligatia statului de a plati cuantumul pensiei, rezultat in urma aplicarii acestui principiu, afecteaza substanta dreptului la pensie.
Aceasta nu inseamna ca legea nu poate in viitor sa reaaeze sistemul de calcul al pensiilor, bazindu-se, insa, tot pe principiul contributivitătii, pentru ca, in caz contrar, s-ar ajunge la negarea evolutiei in reglementarea juridica a acestui domeniu. De aceea, daca prin reasezarea sistemului de calcul al pensiei in sensul aratat mai sus rezulta un cuantum mai mic al acesteia, statul este obligat sa adopte reglementări asimilate legii, si anume sa mentina in plata cuantumul pensiei stabilit potrivit reglementarilor anterior in vigoare DACA ACESTA ESTE MAI AVANTAJOS. Aceasta este o msura de protectie a persoanelor care beneficiaza de pensie in sensul art.47 alin.(2) din Constitutie, constituind, de asemenea, o speranta legitima a asiguratului, intemeiata pe prevederile legale in vigoare cu privire la obtinerea si incasarea unui anumit cuantum al pensiei.

Daca nu te poti ridica la capacitatea de a intelege cele spuse mai sus, argumentele tale puerile n-au nicio relevanta.

Rog propaganda portocalie sa se abtina daca nu vine cu argumente.

E foarte important ca le stim stilul portocaliilor de a denigra si a te minimaliza, asta nu inseamna ca au invins. Cu asemenea practici, nici nu au cum sa faca ceva bun pentru tara.

cetatene ! (vorba lui iliescu,nu prea rosteste ,domn)

adica Romania este irelevanta !cetatenii ei sint in derizoriu ,nu ?Dupa judecata ta, nu trebuie sa ne consideram Europeni !Asadar asemanarea Romaniei cu alte state Europene ,este ceva irelevant sau ridicol dupa poftele ce le poftesti *** !Dar tu in schimb te declari EUROPEAN !Pai afla ca in presa germana de ieri citeam ca intr-un stat din batrina Europa(nu am retinut care ),se discuta foarte serios problema pensionarii la venerabila virsta de 71 de ani,iar Germania ar avea de gind peste vreo 5 ani sa ridice virsta de pensionare la 72 de ani.Ei cum reusesti venerabile cetatean E.U.,sa "procesezi",aceste probleme Europene ?Contributia la pensie,nu a fost niciodata gindita ca un bun personal.Generatia de azi,o "sustine "pe cea care a muncit "ieri",si tot asa mai departe,este o forma de "solidaritate " si contribuie fiecare dupa "puterea veniturilor sale".Mai ai posibilitatea unei pensii private daca te "duce" bugetul.

pt cetateanul care se crede european

Amice, iarasi gresesti: evident ca nu pot cere un salariul in € precum in Germania, dar POT CERE APLICAREA ACELORASI PRINCIPII precum in Germania. Hai sa-ti mai explic, ca poate pana la urma intelegi. Nu cer salariul de 5 000 € cat castiga un medic in Germania, DAR POT CERE UN SALARIU MAI DE 2-3 ORI DECAT SALARIUL MEDIU PE ECONOMIE, asa cum e in Germania. Asadar, eu nu ma refer la bani ci la principii socio-economice. Mai inteles? Daca NU, eu ma declar invins, mai clar de atat nu-ti pot explica.

revin tot pt cetateanul zis european, mai fac un efort pt a-i explica mai bine; poate reuseste sa inteleaga

Tu zici bine cand vorbesti de contributivitatea pensionarului (dar in practica uiti ca de fapt pensiile militare vor scadea tocmai la cei care NU au stagiul complet de cotizare). Uiti insa sa mentionez celalt aspect al ecuatiei: cati bani se strang in fondul de pensii. Acest aspect constituie un adevar socio-economic actual. Degeaba imi vorbesti de legi, pt ca ele nu sunt absolute, ele trebuie sa tina seama de realitatea socio-economica. Si asa cum iti spuneam, in toate tarile civilizate este o problema cu fondul de pensii: creste numarul pensionarilor si scade cel al contributorilor. De aceea in Germania s-a spus ca dreptul la pensie este inalienabil dar cuantumul ei depinde de cat a contribuit pensionarul la fondul de pensii si de cati bani se aduna acum efecetiv in fondul de pensii. De aceea in toata UE creste varsta de pensionare, iar sindicatele inteleg si accepta acest lucru. De ce la noi nu se poate intelege aceasta realitate socio-economica?
Daca tot vrei sa te certi cu cineva, de ce nu intrebi unde sunt banii excedentari din anii anteriori? De ce a fost desfiintat fondul de pensii ale militarilor? Aici poti sa faci uz de cunostintele juridice pe care le ai.
Si inca ceva, atat timp cat spui "statul este obligat sa adopte reglementări asimilate legii, si anume sa mentina in plata cuantumul pensiei stabilit potrivit reglementarilor anterior in vigoare" nu te deosebesti cu nimic de Conu Leonida al lui Caragiale care spunea "statul trebuie sa dea bani de salarii/pensii ca doar de aia-i stat".

Lorezon dear,

Ai observat ca ti-ai taiat si bruma de inteligenta de pe panoul electoral al pedeleului?

 

PT CA EXISTA HANDICAPATI CA HALF SI AZALEEA CARE NU SE MAI SATURA DE SUPT

PROPUN DESFIINTAREA ARMATEI,SE VA FACE ECONOMIE SI NU VOR MAI FI RAZBOAIE IN LUME,IAR CU BANII ECONOMISITI SA LE DAM O MUE LARGA LINGAILOR ASTIA 2!

@chilotiana.fatza larga,armata si politia au fost din totdeauna un nasture

la costumul conducatorilor,iar acum nu mai e nevoie de ei!foarte bine,sa-i desfiinteze,iar cu banii economisiti sa faca sali de sport si patinoare!@azaleea,alta fatza larga,fugi degraba si da vestea cea mare tutulor pensionarilor din ro:dragi pensionari si celor din armata li s-au micsorat pensiile pana au ajuns la acelasi nivel cu al vostru,bucurati-va!sa-mi spui degraba daca s-au bucurat!oricat de dulce ar fii samanta sefului tau,nu se merita cand e vorba de romania!

ACEASTA ERA SOLUTIA CARE AR FI PUS CAPAT HAOSULUI DETERMINAT DE ACTIUNILE TEMBELE ALE GUVERNULUI, AR FI PROMOVAT ECHITATEA SI PACEA SOCIALA!

In data de 26-01-2011 am transmis SOLUTIA de mai jos, urmatoarelor institutii: --Presedintiei cu Nr.1646; --Guvernului cu Nr.131; --Ministrului Muncii, Ioan Nelu Botis cu Nr. 922.

SOLUTIE,
pentru iesirea din haosul provocat in sistemul de pensii, atat de legile si hotararile haotice si incoerente ale Guvrnului, cat si de brambureala unor hotarari judecatoresti! Pentru ca cei afectati asimileaza cuantumul pensiei, cu un drept patrimonial privat, ce nu poate fi diminuat, deoarece diminuarea lui ar echivala cu o “nationalizare" partiala, Guvernul are dreptul sa impoziteze orice patrimoniu privat, in conformitate cu nevoile societatii si cu promovarea dreptatii si echitatii intre membrii societatii.
In acest scop, Guvernul Romaniei poate emite urmatoarea Ordonanta de Urgenta:
Art. 1. Pentru toate pensile in plata la 31-12-2010, INCLUSIV CELE ALE MAGISTRATILOR DE ORICE NIVEL (respectiv ICCJ si CCR), diferenta dintre cuantumul pensiei in plata la 31-12-2010, si plafonul de 2500 lei (doua mii cinci sute lei), se impoziteaza cu 80%, rezultand un nou cuantum dat de urmatoarea relatie:
P(n)= 2500+[P(v)—2500]x0,2. Unde P(n)=noul cuantum al pensiei; P(v)= cuantumul pensiei la 31-12-2010.
Art.2. Deciziile de pensionare emise dupa 01-01-2011, se vor da pe baza noii legi a pensiilor intrata in vigoare la 01-01-2011.
Art.3. Pensiile calculate dupa noua lege nu vor mai fi supuse impozitarii prevazute de Art. 1.
Bucuresti, 22-01-2011.
D.Rizoaica. Tel.0723966732

TU, AI FACUT ARMATA???

am facut armata pe timpul cand se facea stagiu obligatoriu de 1 an si 4 luni.
am apucat o prelungire de 2 luni cu ocazia evenimentelor din ianuarie 1982 la granita de vest cu Yugoslavia;
mare zarva a mai fost!
ofiterii si subofiterii au fost consemnati in unitate pana "la loc comanda"...
asta era viata???
erau chemati in miez de noapte de langa femeile lor, sa mearga la "alarme".
faceau "aplicatii" in poligoanele din munti si nu se dezbracau si nu se descaltau cat dura "aplicatia" ca la o asa numita alarma sa poata pleca imediat acolo unde avea de indeplinit misiunea;
asta era viata???
mergeau in "aplicatii" la "capul Midia" si in arsita verii umblau cu tinutele "leoarca" de sudoare, dar nu puteau sa se schimbe, nu aveau voie sa se schimbe pt ca "venea inamicul"...
asta era viata???
si faceau astea, cu toate "leaturile" care treceau prin armata obligatorie...

TU CE AI FACUT IN ACEST TIMP???
poate ai lucrat intr-o mina si nu vedei soarele decat cand terminai "sutul"...
dar dupa aceea, te duceai acasa si pana a doua zi te puteai imbata ca porcul sau te puteai culca linistit cu femeia fara teama ca poti fi chemat la orice ora...
poate lucrai in iadul dintro turnatorie si-ti schimbai salopeta din 10 in 10 minute, iar cand ieseai de-acolo, te racoreai cu o bere si cu o "puicuta" pana dimineata urmatoare fara grija...

EI BINE, oamenii astia care au lucrat in Armata Romaniei, asa cum erau EI: mai destepti sau mai putin destepti;
au stat "la ordin"; n-au avut libertatea pe care noi civilii am avut-o.
pentru toate privatiunile la care au fost supusi, EI au facut un juramant catre TARA, catre ROMANIA, nu catre Basescu sau Boc; nu catre Oprea sau Udrea; ei au facut un contract cu STATUL roman, cu obligatia de a-si da viata pentru EL, iar Statul roman are obligatia de a-i asigura in schimb, un salariu decent, o casa de serviciu, o tinuta de serviciu, o pensie meritata (nu nesimtita) si un respect meritat;
ce face Statul roman astazi???
ce fac reprezentantii Statului roman astazi???
in primul rand dezbina armata din interior asmutind ofiterii impotriva subofiterilor(vezi Doamne, iau din pensiile ofiterilor superiori)
Presedintele, Premierul si Ministrul Apararii Nationale (cumparat cu stele de general) isi bat joc de Armata tarii;
reduce Armata tarii la conditia sclavului pe mosia "grofului"...
reduce rezerva de "carne de tun" (pensionarii militari)la conditia de cersetori ai bugetului.
rusine celor care sustin aceste anomalii!
in timp ce EUROPA isi respecta cetatenii, Executivul nostru condus de o clica de nemernici care nu mai stiu ce este "bunul simt", in loc sa puna in executie legile adoptate de Parlament, se erijeaza in "Legislativ" si toarna "Ordonante" cu nemiluita (ordonante date sa bage mana pana la cot in buzunarele noastre si piciarele in vietile noastre), ordonante prin care iau bani de la saraci si-i dau bogatilor clienti ai PD-L-uli, AI UDMR-ului si ai clicii de tradatori care au facut pact cu diavolul
RUSINE!

florin, si eu am facut armata 1 an si 4 luni

Pt neajunsurile vietii de APV-ist, aceastia primeau in timpul serviciului tot felul de beneficii: prima de instalare, solda mai mare, serviciu privilegiat pt sotia (daca dorea sa munceasca), iesire la pensie mai devreme decat oamenii muncii. Acum trebuie sa le dam pensii mari, CU TOATE CA NU AU UN STAGIU COMPLET DE CONTRIBUTIE LA FONDUL DE PENSII???

NESIMTIREA CUPLULUI BASEASCU-BOC

Pensia este un bun patrimonial si nu are voie sa se atinga nimeni de ea,dacat daca a fost obtinuta fraudulos.O intrebare.Dece nu se recalculeaza pensiile fostilor demnitari si activisti ai P,C.R.?Pe ce principiu?Au primit salarii ca membrii marcanti a acestui partid criminal.Multi au avut studii inferioare si majoritatea nu au avut pregatirea profesionala superioara.Sa fie considerati ca ar fi lucrat conform pregatirii lor profesionale si sa se recalculeze pensia luand ca baza de calcul salariul mediu al profesiei respective.
Verificati averile NESIMTITE al tuturor averilot ce depasesc o anumita valoare si confiscati ceace nu se justifica.Sa vedeti ca salariile si pensiile pot fi chiar dublate .Dar vorba aceia.Corb la corb nu scoate ochii.SA VA FIE RUSINE.
Se vor catiga toate procesele la CEDO si tot poporul o sa suporte pagubele.Voi va inbogatiti pe spinarea noastra lipitorilor.ASA SA VA DEA DUMNEZEU DUPA CUM FACETI.Dar voi sunteti atei sau si mai rau,ca si fiul Ministresei Placinta.Cine se aseamana se aduna.
Prin Presedintele actual ati izolat complect Romania de tarile lumii.Berlusconi il face chiar nebun de doua ori in cateva minute cand discuta cu el,facand semnul la tampla specific despre nebun.In curand o sa va fie,Mutra voastra-n puscarie.Asa sa ne ajute Dumnezeu.

generalii si slàninile

---------

 

cind am iesit la pensie am avut o pensie tare modesta

dar dupa recalcularea pensiei dupa punctul de pensie mi s-a modificat pensia!!

Care a fost pensia mea CONSTITUTIONAL cea de pina la "punct" sau cea de dupa "punct"??

Banii "pierduti" pina la punctul de pensie cine-i mai vede??? Atunci NIMENI NU A IESIT IN STRADA SA SPUNA CA RECALCULAREA PENSIILOR ESTE INCORECTA SI NECONSITUTIONALA.....

 

cine?

Toti celor care va scazut punctul de pensie trebuiau sa iasa in strada si daca guvernanti o sa vada in continuare o reaactie slaba a cetatenilor o sa scada din toate partile,de ce ? pentru ca stie ca romani sunt lasi si pot sa faca ce vor ei.

 

 

Dragul nostru Boc,

Multumeste-i lui Dumnezeu ca te-a creat ydi.ot.
Norocul tau e ca ti-a dat si fata de prost.
Si te prinde de minune.

Da.Are fata de ***

Acest *** pitic
Ce nu cunoaste nimic
Uite cum el se prosteste
Si pe noi ne jupuieste
Caci prostul pana nu-i fudul
Parca nu e prost destul
Prostul pana nu se prosteste
Parca prost destul nu este
Astazi cine bine minte
Noi il punem Presedinte
Iar pe cel mai sinistru
El ni-l pune Prim Ministru
Cica din criza am scapat
Dar de fapt deabe-m intrat
Iar actualul Presedinte
Cu nerusinare minte

PR0STI DAR HOTARATI , O RECALCULARE ILEGALA ACOPERITA DE O ORDONANTA ILEGALA.

FELICITARI CELUI MAI NECONSTITUTIONAL DOCTOR IN DREPT CONSTITUTIONAL EMIC BOC.

 

lool ,ptr.tine si toti cei care spun de pensii "nesimtite"ale militarilor

aParerea mea:
Acestea sunt o compensatie morala la faptul ca fiind:
-ofiteri de serviciu,lipseau noptile de acasa
-lipseau de acasa o luna pe an fiind in aplicatii
-timp de 8 ore (8-16) erau in unitate
-cadrele militare,daca divortau erau excluse din armata,deci erau obligate...etc,etc.
Consider aceste pensii considerate de altii nesimtite,
ca simtite.

aparent, solutile propuse sunt bune!

pornind de la premisa(falsa) ca legea 119/2010, care modifica retroactiv cuantumul pensiilor stabilite in baza legii, este constitutionala si in acord cu principiile de drept, si de la certitudinea ca modul de calcul al pensiilor militare in baza HG 7sute si ceva, este gresit, normal ar fi fost sa aplici Hotararea instantei, sa tii cont de suspendarea HG si sa revii la situatia anterioara! adica la pensiile din decembrie 2010, calculate conform legilor in vigoare! acum, dupa noua reglementare, se creeaza o noua fractura logica : se dau mai multi bani decat ar trebui, celor carora le-a rezultat o pensie mai mare din calculul raportat la salariul mediu, se mentin aceleasi pensii pentru cei carora le-a rezultat o pensie mai mica! in baza carei legi dau pensiile oamenilor astora? ce eficienta are pt economie? au vrut sa faca economii si pana la urma, dau aceleasi pensii de pana acum alora care le aveau mai mari, dar le maresc alora care le aveau mai mici! de aia cu stangu in dreptu, or fi auzit? doamne fereste!

 

pe urma

prevederea ca
"Daca nu vor putea fi identificate perioadele de activitate, se vor utiliza soldele de grad si de functie minima corespunzatoare gradului militar detinut. " este o porcarie!
se stie ca functia bate gradul, deci omul ala poate a avut un grad mic si o functie mare, implicit a contribuit cu o suma mai mare, unde mai e principiul contributivitatii??

@ioanaiiiiii & " principiul contributivitatii"

Cheltuielile cu pensiile ca si alte cheltuieli bugetare TREBUIE sa scada anul acesta pentru a reduce deficitul bugetar de la 6,8% cat a fost in 2010 la 4,4% cat TREBUIE sa ajunga in 2011!
Cu siguranta ca per total fondurile cheltuite pentru pensiile militarilor vor scadea, chiar daca unora le va creste pensia cu 15lei iar altora le va scadea cu 500!
Probabil ca s-or fi prins si guvernantii ca s-au facut unele aranjamente cu valorile pensiilor militarilor daca au inceput sa faca recalcularea. Nu e normal sa consideram ca in guvern sunt cei mai mari tamp.iti din tara! Mai sunt si oameni cu inteligenta normala acolo.

nu draga mea

eu nu o privesc ca pe o economie la bugetul statului. Eu privesc ca pe o dreptate.

azallea,frumoasa doamna

nu ati inteles! nu este nici dreptate nici economie!este o risipa, o bataie de joc si o dovada de incompetenta! mai toate pensiile militare au fost recalculate in baza salariului mediu. deci au scazut sau au crescut in mod arbitrar! daca dai iar pensiile care au scazut la vechea valoare, dar mentii pensiile care au crescut la noua valoare, per total, dai mai multi bani pe pensii decat dadeai inainte!adica presupunand ca sub vechea lege toti aveau pensia x, dupa recalculare unii au x-n iar altii x+n! tu dai in continuare pensia x pentru cei carora li se calculase x-n, dar dai x+ n, pentru aia care aveau x. deci x+ (x+n)mai mare decat x cat dadeai inainte. si acum, mergand mai departe, dai mai multi bani,inseamna ca exista, daca exista, inseamna ca aveai bani, daca aveai bani si incalci tot sistemul de drept si omori oameni, inseamna ca esti un ticalos! qed. scuze, pentru matematica aproximativa!

Ioana, draga mea

Toata explicatia ta este frumoasa, simpla si clara. Doar ca ai omis un aspect foarte important: finalul. Iata cum se incheie: "pana la momentul revizuirii deciziei de recalculare pe baza contributiei". Deci tot ce zici tu se intampla pana la revizuire. Adica ajungem tot unde am zis eu: dreptate. Pensie in functie de contributie. Tu esti impotriva acestei recalculari pentru ca e facuta de actualul guvern sau pentru ca ai rude in armata. Simpatiile politice n-ar trebui sa intre in discutia asta.

azallea a, nuu

sunt impotriva pentru ca incalca principiul neretroactivitatii legilor! nu am nimic, dar absolut nimic impotriva sa se aplice pentru viitor! nu neg nici aparenta de dreptate, pe care o invocati, referitor la principiul contributivitatii! atat ca nu te trezesti acum ca aia dinainte nu au respectat legile care ti-au trecut tie prin minte ulterior! tot ce se intampla, la noi acum vine din incalcarea acestui principiu, al neretroactivitatii! sub diferite forme, inclusiv al repunerii in termen! nu se poate intoarce timpul inapoi, dreptul a consfintit aceasta realitate! poti acorda despagubiri, dar nu intorci timpul inapoi! nu se poate, pur si simlu, orice incercare duce la haos!Romania e cel mai bun exemplu!

nu fata frumoasa,de ce sa le micsoreze pensiile?! sa le taie de tot !!!

care primcipiu al contributivitatii,in care tara din lume exista principiul contributivitatii,in armata?!deci nici o pensie,desfiintata armata!poate seful tau va pune capat crizei atunci,dar vrea si poate sa o faca?!masuri drastice!dar si pt lingai !!!

mult mai bine,

si corect ar fi ,ca acei militari care nu au virsta de pensionare sa fie recalificati si trimisi repede la munca !

Revizuirea

Mos Teaca rosiorul este circumspect, revizuire hmm.... oare ne minte piticul? sau asa va fi... daca este asa? e bine!, asta am vrut asta am primit... vorba lui Farfuridi
"Din două una, dati-mi voie: ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele... esentiale... "
Se facu liniste, la rosiori, oare cine urmeaza?

 

nu pot sa nu fac comparatii

De exemplu un subofiter are pensie mai mare decat am eu ca medic specialist salariul. Iar daca te legi de faptul ca primesc "atentii" de la pacienti 1. am sa te-ntreb de ce nu vii sa muncesti in locul meu pt a lua tu "atentiile" respective si 2.daca as avea un salariul corespunzator nici nu m-as mai gandi la aceste "atentii".

 

oo, domnule doctor

fiecare cu norocul lui! de ce nu cereti dumneavoastra pensii si salarii corespunzatoare, in loc sa va uitati in gradina altuia, si sa cereti sa moara si capra lui? si pe urma, dati-mi voie sa va spun ca nimic nu va impiedica sa va faceti un cabinet particular, sa percepeti onorarii dupa cum considerati, sa platiti aparatura, sediu, angajati,impozite.. implicit sa nu mai luati spaga de la pacienti! subofiterii aia, nu isi pot face armata privata!sau ma rog, daca isi fac, onorata societate, cu mine in frunte, ii impusca!

ai dreptate, de aceea abia astept sa plec din tara

pe bune

Domnule Doctor Specialist,

Dupa cum bine spunea Distinsul nostru Conducator, dl. Traian Basescu, Romania nu este un stat social, asa ca nu mai intindeti mana la banii statului. Sau va deschideti un cabinet particular, asa cum va recomanda ioana, sau plecati la munca in strainatate. Deocamdata Romania nu are nevoie de medici,avem un popor sanatos tun, iar pentru bolnaviorii merituosi exista spitale si la Viena.

URAAAA traiasca conducatoru' si blonda lui de la trotuaru' Inter!

Hai Basescu la putere
Hai Basescu la putere
Umple tara de manele
Securisti si mafioti
Sa-i faci ministri pe toti
Iar pe blonda presedinte
In Wceul larg din curteee...
Rrrapa-tum, rrrapa-tum

http://www.youtube.com/watch?v=JfblFIsxxzA

Baieti, asa cum spuneam Ioanei...

... abia astept sa-mi primesc certificatul de conformitate ca lucrez intr-o tara care stie sa-si rasplateasca medicii (in Romania pe vreme lui NASCASE au fost cabinete medicale de medicina de familie care au dat faliment, de exemplu).

Simplu

Ai fost destul de inteligent sa te faci doctor ,dar nepractic ca sa te faci subofiter.Soarta ce sa faci.Dar un lucru iti scapa desi esti doctor asta este conditia in Romania nu pensia subofiterului este mare salariul tau este prea mic.Si asta prea putini o inteleg.

Ai dreptate, asa e!

Salariul medicului e prea mic in Romania, si asta de pe vremea lui nea Ceasca (si atunci se mergea pe ideea ca medicul isi face el singur salariu). Totusi, nu pot sa accept ca un individ, indiferent cine ar fi, sa primeasca o pensie intreaga DACA NU ARE UN STAGIU COMPLET DE COTIZARE, pt ca acestora le vor scadea pensiile si ei sunt cei mai guralivi.

Tzurtzurii de pe chipiul APV-istului sugereaza cumva ca cineva minte de ingheatza apele ?!

COOL ! de unde gasiti pozele astea de balamuc ?!

 

Din pacate,

conducerea actuala isi bate joc de Armata romana si o discrediteaza in ochii opinie publice ceea ce este foarte grav. Armata unei tari trebuie sa se bucure de increderea, sprijinul si simpatia polulatie, pentru ca, la o adica, sa poate conlucra.Cine isi imagineaaza ca va folosi la ceva aceasta taiere a pensiilor militarilor, se inseala amarnic, ba dimpotriva, va dauna grav actualei puteri. Nu-i putin lucru sa pierzi sprijinul Armatei. Dar puterea poate lua mintile.

 

Bhey Zacuscà, asa o sà te duci si tu la lucru, cà nu are nevoie internetul de un troll ca tine pe pensie de general + soldà.

Plimbà ursul.
Tu si dupà reducere o sà primesti mai mult decat meriti.

ca fost militar

nu comentez ce cred sau nu cred unii despre pensiile militare.As face o propunere.Sa nu mai existe atatea grade "grele'nici in armata nici in celelalte structuri militare ale statului.Pentru ce trebuiesc atatia lt.colonei,colonei generali,chestori chestori sefi,etc.La un birou de ev.populatiei,colonel sef,loct. sef,colonels.a.m.d.Nu am nimic cu doamna chestor Lipa,poate este destul de inteligenta si pregatita dar pentru merite sportive ii dadea o pensie pe viata de la ministerul sportului si atat.Inainte erau gradele cele mai multe de caporali,sergenti,la jandarmerie.asta prin anii "40-"50.Sa se revina la structuri cu grade de cel mult maior pentru un sef de birou.Asa ar fi si o mare reducere de cheltuieli,iar pe posturi de conducere vor accede doar cei mai buni

 

MILITAR

asta chiar ca e buna, daca vine de la un militar in rezerva!!!

Se inchide cercul ... militarii care au sustinut toate regimurile care au falimentat rrumanistanul, au ocazia sà constate cà bugetul secàtuit de Mafie nu-i mai poate plàti ca pe regi ...

Cu pensiile si salariile la jumate, n-o sà mai fie rentabil nici sà-si aducà nevestele, copii, amantele , familianele la armatà in jurul lor, asa cà poate se vor aduce schemele la dimensiuni normale.

@+

 

TARA LUI PAPURA VODA ?!!!

Desigur mai ramasese ceva de dezbinat.
Lectie invatata de ppe vremea turcilor. Dezbina si cucereste. Asta fac domnii conducatori. DEZBINA. Cum romanul nu se gandeste decat la bani si la ce mananca sau imbraca, este simplu sa dezbini intruna. Sincer, esafodul si calaul ar avea mult de lucru in Piata Unirii. Sa-i fereasca Domnul pe guvernanti, ca poporul sa dea de miros si de gust de sange. Atunci cand ataci fiecare familie din tara asta iti pui un semn de intrebare. CE VOR ASTIA DEFAPT? sa ne termine cu totul si sa traiasca clanurile lor bine. pacat ca nu reusim sa clatinam macar acest guvern. Sa-i trezim putin si sa-i facem sa se uite cateva secunde la chipurile noastre congestionate. Sa auda strigatele de disperare. OPRITI MACELUL, CONDUCATORII MEI !!! NU NE MAI VINDETI TARA !!! NU NE MAI VINDETI PE NOI, ROMANII !!!

 

MAI OAMENI CUMSECADE CARE SUNTETI!

Presedintele merge pe conceptul "dezbina si conduce"
EL a dezbina natia romana
EL instiga paturile sociale:
parinti contra profesori,
invatatori contra doctori,
functionari contra salariati la "privat"
politie contra jandarmerie,
procurori contra judecatori,
judecatori contra avocati,
armata contra politie,
tineri contra batrani;
in felul acesta natia e dezbinata;
inainte de alegeri vor veni cu mita electorala si vor sa fie alesi din nou;
dupa cum ne stim, iar vom alege gresit si de data aceasta;
natia romana e condamnata la pieire prin invadarea ei de "conceptii democratice" basesciene si bocudriste...

 

ti-ai uitat ,

medicamentele ?

BULINELI vine de la buleala???

FARA ALTE COMENTARII...

sa zica merci

acesti,, mos teaca'' sa zica merci ca nu trebuie sa dea banii inapoi luati ilegal la pensie,cel putin pe 10 ani;ce e aia ,,pensie speciala''?astia care am facut armata stim ce ,,munca''aveau ofiterii si subofiterii,spritzuri zilnice,spagi de la soldatii trupeti(mancare ,bautura si bani),chiuluri sistematice de la serviciu,invarteli cu materialele pe santiere,soldatii pusi la munca acasa pe propria tarla,etc....

AI FACUT ARMATA LA "DIRI-BAU"???

nu de alta dar esti tare frustrat, motiv pentru care cred ca ai cam fost F.U.T.U.T. cu tarnacopul si picamerul...


Prima   1   2   Ultima