Ziare.com

Sunteti de acord cu initiativa USR - fara penali in functii publice? Sondaj Ziare.com

de Redactia Ziare.com
Duminica, 12 Noiembrie 2017, ora 08:31

   

Sunteti de acord cu initiativa USR - fara penali in functii publice? Sondaj Ziare.com
USR vrea sa schimbe Constitutia si sa adauge un articol care sa prevada ca niciun condamnat penal pentru fapte savarsite cu intentie sa mai poata accede la o functie publica.

Textul propus de USR sa apara in Constitutie este: "nu pot fi alesi in organele administratiei publice locale, in Camera Deputatilor, in Senat si in functia de presedinte al Romaniei cetatenii condamnati prin hotarari judecatoresti definitive la pedeapsa inchisorii pentru infractiuni savarsite cu intentie", a declarat in aceasta saptamana Dan Barna, presedintele USR.

In acest scop, Uniunea Salvati Romania a demarat strangerea de semnaturi. USR-istii au nevoie de 500.000 de semnaturi pentru a putea depune o initiativa cetateneasca de modificare a Constitutiei.

"La nici un an de la alegerile din decembrie anul trecut, cand Romania urma sa intre intr-o perioada de progres si dezvoltare, am ajuns de fapt intr-o situatie fara precedent, cu un Guvern care agreseaza efectiv statul roman atat pe ceea ce inseamna Justitie, cat si pe ceea ce inseamna mediu economic.

Romania nu ar fi fost astazi aici, daca in conducerea statului nu ar fi existat persoane cu probleme penale, care, timp de un an, au incercat sa transforme statul in instrumentul de rezolvare a problemelor personale.

Aceasta este de fapt explicatia reala pentru incredibila situatie in care un Guvern, cu o majoritate confortabila, duce Romania dintr-o criza in alta si scoate cetatenii in strada aproape in fiecare luna. (...) Principala solicitare a romanilor din aceste zile, de la mitingul de duminica: fara penali in functii publice", a explicat Dan Barna.

USR sustine ca aceasta reglementare exista deja in zeci de state din Europa.

Amintim ca si noi avem o lege care nu permite unui condamnat penal sa devina membru al Guvernului (declarata constituitionala de CCR), este vorba de celebra reglementare care l-a impiedicat pe Liviu Dragnea sa fie premier.

Pe de alta parte, in Parlament, se dezbate o lege prin care e prevazuta interdictia expresa pentru condamnatii penal de a candida pentru functia de presedinte al Romaniei, proiect PNL si USR. Aceasta insa a primit raport de respingere in Comisia Juridica a Senatului, saptamana trecuta, pentru ca PSD, ALDE si UDMR nu sunt de acord cu asa ceva.

In aceste conditii, avand in vedere ca orice initiativa cetateneasca de modificare a Constitutiei trebuie sa fie adoptata de Parlament inainte de a fi supusa unui referendum, va fi dificil ca USR sa isi impuna vointa, chiar daca va obtine jumatate de milion de semnaturi de la cetateni.

Vezi mai jos unde si ce trebuie sa faci daca vrei sa sustii initiativa USR.



Ziare.com va invita la dezbatere si vot: Credeti ca ar trebui schimbata Constitutia pentru a introduce prevederea ceruta de USR - fara penali in functii publice?


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 10153 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
61 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Ziare.com by Bengosi Mariini Prazilieni PilULE si Manelisti !!!

tavi49 Rank user: x5
11.11.2017, 17:51
Sper ca o zici sub forma de gluma..."Si ce ne facem ca dispar politicienii din liniile 1 si 2...???"
Cine poate numi unul ca tradiceanu Ilici kgb Drraknea Porkarul Albanezul de Gorj politicieni si mai ales linia 1si2 ??
Probabi singurul pe linia 1 ar fi Serban Niciolaie
care ne-a limpezit situația cu acesta zicala nemuritoare "coruptii nu sunt totuna cu hotii"!

 

WOAUUU !

Si ce ne facem ca dispar politicienii din liniile 1 si 2...??? Sa ne conduca cei din Liga a treia..???

 

"Uniunea Securistilor Resapati"

Sunt de acord cu initiativa "fara securisti in USR". Dar mi-e teama ca e mult prea tarziu.
Drepturile civile sunt decise de judecatori la pronuntarea sentintei.
Desi stim cu totii ca nu e asa, Basescu nu e penal. Securistii stiu de ce....

 

Codul penal german mi se pare mai clar:

§ 45
Pierderea capacității oficiale, eligibilitatea și drepturile de vot

(1) Orice persoană condamnată la cel puțin un an de inchisoare pentru o infracțiune pierde, pe o perioadă de cinci ani, capacitatea de a ocupa funcții publice și de a obține drepturi la alegeri publice.

Ziare.Com by DNA

Sunt total de acord, cu un singur amendament: dosarele DNA să nu se pună! Sper că nu mă intrebați de ce ...

Ziare.com by Bengosi Mariini Prazilieni PilULE si Manelisti !!!

Blega tu nu ești de acord cu nimic!
nimeni nu pune intebari ydi**te la așa comentarii!

Pste vointa unui parlament de penali

mai poate exista vointa poporului :
un referendum.

Cu ocazia asta - mai poate exista un referendum ca sa-i dea afara pe penalii din Parlament.

Sigur ca da, sigur ca sunt de acord cu initiativa USR, dar sa fim si

... realisti - penalii fac legile, cel putin deocamdată, si ei sunt de catevaori mai mulți față de numărul membrilor USR.

Uniunea Sodomosimpatizanților din Romania

nu este credibilă! Există deja o inițiativă - cu 3 milioane de semnături - care are ca scop protejarea instituției prinicipale a societății - familia. Care este poziția USR-ului față de acea inițiativă? Una de impotrivire și dispreț...

Daca 95% sunt de acord sa nu fie penali in functii

publice, de unde drakkne atatia politicieni hoti si atatia postaci necinstiti cum se vede aici la depunctare ???

Dacă chiar vrem să ajungem cu toții la o NEBUNIE,

și asta repede, facem, că tot suntem terenul experiențelor, din 1944, și facem și ca "descreirații" ăștia de la USR.
Vina, insă, nu va fi a lor ci a noastră, ei nefiind decat niște "șoricei" in politică, atata timp cat "părinți nu-s acasă"- dar și cand vor veni, vor fugi, care mai de care și-i vom aduce și la răspundere! Chiar și "șoricei" fiind, nu-i va scuti nimeni de răspundere, mai ales căs "șoricei obrasnici, cu tupeu", ce au ales să joace in politică, ca "cozi de topor soroșiste", in loc să-și asculte și să-și respecte pe cei dintre noi ce simt și trăiesc romanește!
Așa după cum "grăiesc", nu arată deloc car fi romani sau că ar vrea să simtă și să trăiască romanește, noi fiind romani și la noi acasă.
Tonul la cantec! Noi suntem romani!

va trebuii sa importam politicieni si angajati pentru primarie

trebuie sa importam vreo 10000 de japonezi ,5 mii de elvetieni si ceva austrieci sau nemti , probabil ramanem si fara presedinte dupa schimbarea legii

Daca esti beat, mergi la nani

Ai postat des aceasta "intelepciune". Te repeti si nu observi. Poate ai facut in pantaloni si nu observi, alta salopeta nu-ti mai da pesedeaua azi.

Da sunt de acord cu aceasta initiativa justa.

Iar daca USR strange numarul de semnaturi prevazut in constitutie, parlamentul NU POATE IGNORA petitia. Este obligat sa o puna in dezbatere parlamentara si sa prezinte un raspuns oficial la ininiativa: ori aproba o noua lege in acest sens, ori este obligat sa faca o contra-propunere, care va face obiectul unui referendum !

Cam asa merge democratia...

 

@benga, acest ninel aciuat p langa z.com:

Judecatorii dau sentinte, nu procurorii DNA.
Daca nici macar notiuni elementare nu stapaniti, ramaneti pe mocirla3 cu "expertele" albakazapada+magdalenaferu.

 

Как погода в Тирасполе?

Вам разрешено покидать казармы?

nu sunt de acord cu propunerea usr

formularea lor este stupida sau ascunde intentii necurate - art.36 din Constitutie poate fi completat simplu cu un alineat nou (3): "Nu au dreptul de a fi alesi infractorii condamnati prin hotărare judecătorească definitivă."

 

JackFlutte

Nu de drepturi vorbim , ci de obligatii.

La noi e obligatoriu ca un penal (anchetat, condamnat) să fie angajat in guvern sau parlament.

De obligatiile astea vrem sa-i eliberăm.

mircius

subscriu.

Dragnea are tot interesul sa numeasca numai penali

si mafioti ca el.

Referendum??

Probabil se va tine cont de ce vrem noi precum la referendumul vizand numarul de parlamentari din 2012 parca.

 

Nu in 2012, ci in 2009.

Atunci a avut loc referendumul pentru 300 parlamentari. Valid. Nu s-a tinut cont de el.

Evident ca un nou referendum bazat pe tema penalilor va trece pe langa urechea penalilor, pierdere de vreme.

buna initiativa

Daca se poate si punctul 8 al proclamatiei de la Timisoara.

DA!

2009.

Atunci a avut loc referendumul pentru 300 parlamentari. Valid. Nu s-a tinut cont de el.

Evident ca un nou referendum bazat pe tema penalilor va trece pe langa urechea penalilor, pierdere de vreme.

in democratia originala damboviteana suveranitatea nationala

este consultativa - nu este banc - referendumul consultativ este neconstitutional - iata ce spune constitutia: "Suveranitatea natională apartine poporului roman, care o exercită ... prin referendum" - Romania este corupta nu doar prin indivizii care o conduc ci si prin legislatia corupta, data in dispretul constitutiei - din pacate, nu avem ca natiune, cultura statului de drept - legiuitorul pare complet lipsit de ratiune si de responsabilitate

as vrea sa stiu

cum motiveaza cei care spun NU

 

simplu vor motiva

cu lipsa endemica de bun simt pe care o au si cu apetitul si tupeul de borfasi, vor explica celor netezi la creier ca nu-i democratic sa nu lasi pe om sa fure...
aaaa...daca pe urma il banuiesti ca fura, vuieste o tara intreaga ca fura, dar saracul om nu ajunge in fata justitiei pt ca ai lui colegi sparlamentari nu ingaduie urmarirea penala, se numeste ca nu a furat si ca aopara democratia.
ticalosi fara margini.

Dacă ...

Dacă vrei pot să dau o minimă explicație de ce nu sunt de acord. Pur și simplu urăsc securiștii. Ințelege cine poate.

Uite ..

Eu spre exemplu nu sunt de acord și nu simt nevoia să-ți motivez ție.

Precis faci parte dintre hotii din mafia alde-psd

-ista ! De asta nu vrei sa spui ...

@barabula 15.29

- erau in timpu' si din cauza serviciului ! :o)))

"Sunteti de acord cu initiativa USR - fara penali in functii publice? Sondaj Ziare.com"

Initiativa USR de a fi scosi din functiile publice toti penalii

este imposibila.Acest lucru ar insemna ca PSD si Alde Tariceanu sa dispara pentru todeauna de pe scena politica a tarii. Atunci Dragnea si cu Tariceanu vor fi nevoiti sa ia drumul pribegiei,spre Indii si Siri Lanka, fiindca Diaspora romaneasca din Europa nu-i vor primi. Shalom

 

Si ce daca ?

N-ar fi bine sa plece ? Ne descurcam mult mai bine fara ei !

fara penali in functii publice? De ce ziaristi nu-l intreaba pe

Porrkarul Drraknea si pe Tradiceanu??
Răspunsul lor poate fi interesant si important!:)))

 

:))) acu pe bune,nu ti-a placut shoricul de-l injuri atata pe

Dorel ?...ca mi-a zis mie,ca dupa ce l-au gustat generalii restul a mers jos acolo,la demisol sa manance si oamenii muncii....!

Au inceput cu stangul.

Sau nu stiu carte deloc.In -administratia locala-nu sunt alesi ci numiti in urma unor concursuri,depuneri de dosare in care existenta cazierului judiciar este obligatorie.Iar in democratie,daca nu-ti sunt interzise prin hotarare judecatoreasca drepturi elementare,ca de pilda de a alege si de a fi ales,nu se poate introduce o asemenea bizarerie securistoida.
Idolul lor Geaca Rosie a candidat si a fost ales de pe bancile tribunalului asteptand hotararea definitiva.Care nu a mai venit ca a mutat Stanciu decizia,a fost ales si s-a ales si praful din justitie.

 

Hapurapipi@ Sa crapi tu ca nu exista nici un penal in

administratie??
Zi si ZAU..sa te credem!!

Azilul de glumeti va roaga sa nu-l suparati

pe hamurapi. Sa-l tratati cu manusi, sa-i spuneti doar Ninel (=Lenin).

Am spus eu ca nu exista.

Exista,si cel mai vizibil este Iohannel Hotzomannel.E chestia cu pestele care se strica de la cap.

Hamurabi - Ideea e urmatoarea

Nu putem nega dreptul criminalilor, violatorilor, pedofililor, talharilor de a fi alesi in functie de conducere, la guvern, parlament sau chiar presedintie!

Trebuie să le mai acordam o șansă si unde se poate reabilita un criminal, violator, pedofil, talhar decat in posturi de conducere cu vizibilitate maximă?

Sa vadă lumea că s-au indreptat. Au furat un brat al Dunarii, se reabilitează și vor fi din nou (si la fel) de utili societatii.

ai inteles gresit, eu am dat replica lui hamurabi

urmareste mai atent sagetile... hehe

deci dupa mintea ta este corect ca nu poti fi ospatar sau gest

gestionar daca ai cazier, insa poti fi ministru, parlamentar sau chiar presedinte de tara - ma mir ca mai exista indivizi care pot gandi in acest fel...

JackMalletFlute - ei uite ca eu nu ma mir deloc...

... ca tu nu poti sesiza ironia dintr-un text.
Dar absolut deloc.

jos privilegiille alesilor nomenlaturisti

Fără pensii suplimentare sparlamentare si salarii nesimtite la primari si ai lor! Fără praguri minimale la coruptie, fără deresponsabilizarea primarilor de păgubirea-prădarea bugetelor

 

Cine este hamurabi, care detine un document fals de veteran

hamurabi ar fi trebuit sa mearga la armata, dar a reusit sa scape in urma unei afectiuni medicale, pinten osos. Practic, hamurabi a scapat de cinci ori de plecarea in armata. O data a fost gratie afectiunii medicale, iar de celelalte patru ori a invocat scuze legate de scoala.

 

bai habarnisrtule...

inteleg ca ai ceva cu iohanis si poate pe buna dreptate...
dar cu dragnea, cu serban nicolae, cu tradiceanu si cu toata liota aia de hoti fara numar din partidul pzdostilor, niciodata nu zici nimic?
de iohanis zici ca-i se3curistr, dar de porkar care taia porcu in curte la sri, ca asa ne-0a spus dottore puie montta si trebuie sqa-l credem ca-i din aceeasi grupare, nu zici ca-i securist nenorocit care duce tara de rapa ca sa scape el de puscarie?
ca promite ca da la toti raiul pe pamant pana apuca sa treaca legile justitiei facutwe pt hotti,e ok?
ce cauta un condamnat penal in functii importante si de decizie intr-un stat?

hamurabi nu se compara cu Donald Trump

ce are a face un capitalist pur sange cu un trol pensionar, educat la "stefan gheorghiu"?

Ma simt nevoit,

dupa injuraturile de rigoare a bornatilor tfl ce bantuie pe aici,sa revin cu ceva precizari.
Romania a reusit performanta unica in galaxie,prin poporul votangiu,sa aleaga 2,nu unul ci doi,presedinti plini de dosare penale pe ROLUL instantelor de judecata.Ambii au scapat de zu haus datorita alegerii absolut anormale,cea pe care o criticati astazi,a romanilor.Deci discutia nu are absolut nici un rost,un popor penal alege conducatori penali.
Nota bene-Nicusor Dan,inventatorul salvamarilor,a savarsit o fapta penala,adaca a dat cartele de vot sa-l voteze un coleg in fals sa-si incaseze onorarilul de sedinta.Fapta penala,pedepsita cu inchisoarea.Penalul care conduce Romania,justitia,nu e scandalizat deloc ca nu e curatata clasa politica si de inventatorul salvamarilor.Asa ca mai lasati ifosele.

 

Ziare.com by Bengosi Mariini Prazilieni PilULE si Manelisti !!!

De ce nu revii cu ceva precizări despre Preshu PSD care face lege in RRomanica manelista!
Este unul Condamnat Penal si are proces cate vrea pe rola...pentru Nesimtirea lui mai sunt si alte 20 Persoane implicate in Procese...Suna la Tine Ceva??
Zi zau!! Cunosti cazul??

habarnistule....

tu consideri ca esti injurat cand ti se spune ca ca n-ai pic de bun simt si ca tii cu hotii de la guvernarea pzdista?
ca daca n-ai tine cu ei, ai scrie si tu o data la 500 de ani ca dragnea este penal, ca prim ministru minte, ca rovana plumb si alti ministrii futra dar din cauza parlamentarilor nu vca ajunge niciodata in fata unui judecator, s.a. m. d..
iohanis nu face bugetul tarii, nu are cum sa fure din buget pt acolitii lui, nu ia spaga pt autostrazi, nu te minte ca poti sa iei azi cu 14% mai multe oua, mai multa paine, mai multa benzina decat ieri, nu-ti creste acciza la benzina,. nu-i da garantii de la stat lui fi-su ca sa ia fonduriu europene pt afacerea familiei de porkari...
nu iti este jena de tine si de luciul neted de pe creierul tau?

 

 

"Prosti", dar cu sperante!

Nu am auzit pana acum ca portarul unei primarii sau soferul de la regia de apa sa participe la elaborarea legilor, sa fie ordonator de credite sau sa ia decizii care implica comunitatea locala.
pe de alta exista cateva aspecte pe care ar fi necesar sa le cunosti:
1) Cadrele didactice, care nu fac parte dintre functionarii publici in sensul codului penal, sunt in schimb asimilati functionarilor publici. Daca un cadru didactic are o condamnare penala a terminat cu invatamantul tot restul vietii.
2) Cu toate ca multimea functionarilor publici este destul de larga, numai o mica parte din ei sunt privilegiati de catre guvernanti cu salarii nesimtite.

O intrebare: probabil esti multumita de maimtoiul ala de la CFR care incaseaza 11.000 lei lunar care care nu stie care-i obiectul lui de activitate?

va trebuii sa importam politicieni si angajati pentru primarie

trebuie sa importam vreo 10000 de japonezi ,5 mii de elvetieni si ceva austrieci sau nemti , probabil ramanem si fara presedinte dupa schimbarea legii

 

In Tiraspolul vostru importati pe cine vreti !

.

greseală

iertati, am uitat că tocmai pentru astfel de privilegii (invarteli) multi de-aici tanjesc să intre in poolitică

 

Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor