Ziare.com

Taxati BOR, altfel se autodistruge!

de Iulian Leca, Senior editor
Duminica, 16 Iulie 2017, ora 19:51

   

Taxati BOR, altfel se autodistruge!
Noua discutie despre taxarea si impozitarea Bisericii Ortodoxe Romane s-a sfarsit inainte de a incepe, din cauza lasitatii politicienilor, desi la cum evolueaza lucrurile in interiorul ei s-ar putea ca impozitarea veniturilor si afacerilor pe care le au si le fac bisericile sa fie singura sansa de a salva BOR de la autodistrugere.

Discutia despre impozitarea Bisericii Ortodoxe nu este noua, iar acum a pornit de la declaratia pesedistului Eugen Teodorovici, care intre timp si-a pierdut si functia de consilier al premierului Tudose pentru propunerea pe care a indraznit sa o faca, desi el propunea impozitarea BOR in balanta cu reluarea retrocedarilor bunurilor care au apartinut Bisericii.

O propunere care ar fi trebuit sa fie imbratisata mai ales de catre capii BOR, cu atat mai mult cu cat inainte de marea secularizare faptuita de Al.I.Cuza Biserica detinea aproape un sfert din suprafata rurala a Munteniei si Moldovei.

Doar ca Teodorovici si-a pierdut functia in urma aprecirilor sale, probabil mai ales din cauza celor despre inoportunitatea construirii unui stadion in Alexandria, iar raspunsurile pe care le-a primit la ideea impozitarii bisericilor au fost, de la Iohannis pana la Dragnea, o solidaritate totala cu BOR.

N-am inteles de la presedinte de ce impozitarea bisericilor ar fi "un fel de aventura fiscala", cand in realitate ar fi ceva cat se poate de sigur si benefic pentru bugetul tarii. Pentru Liviu Dragnea, impozitarea bisericilor ar echivala cu desfiintarea acestora, din moment ce a declarat ca "zic totusi sa incercam sa mai pastram niste institutii in Romania".

Aceasta atitudine a politicienilor, de ieri si de azi, este si explicatia faptului ca BOR a ajuns sa beneficieze de tot mai multe scutiri de taxe si impozite. Asa cum, in prezent, de exemplu, noul cod fiscal a adus noi scutiri de taxe pentru cultele religioase, fara sa aduge nimic in plus, iar preotii din cele peste 18.000 de biserici nu sunt obligati sa dea bon fiscal pentru lumanari, nunti si botezuri.

Bisericile sunt scutite de impozit, de asemenea, si pentru sumele obtinute din vanzarea terenurilor, cladirilor si masinilor, chiar daca acestea au fost folosite in activitati economice.

De fapt, bisericile platesc impozit doar pe terenurile si cladirile pe care le folosesc in activitati economice, dar si acolo exista scutiri daca banii obtinuti sunt folositi pentru intretinerea, constructia, reparatia si consolidarea lacaselor de cult, pentru servicii sociale si alte activitati specifice cultelor religioase.

Ce au produs aceste scutiri totale de taxe si impozite in Biserica Ortodoxa? Dincolo de profiturile uriase ale BOR, cele mai multe si mai mari netrecute si nedeclarate niciunde, de inmultirea numarului de biserici pana acolo incat sa depaseasca numarul de scoli si spitale, exonerarea de plata oricaror taxe si impozite a facut posibile anomalii precum cele in care capetele luminate ale BOR se plimba in masini de lux a caror valoare depaseste averea totala a enoriasilor care vin sa-si inchine ultimii banuti bunului Dumnezeu.

Probabil nu chiar intamplator, episcopul Husilor, Corneliu Barladeanu, astazi mult mai celebru pentru filmuletul in care apare facand sex cu un alt barbat, era cunoscut pana de curand mai degraba pentru bolidul sau de lux pe care il obtinuse, dupa cum marturisesc mai multi preoti din Vaslui, din taxele uriase pe care le impunea la slujbele pe care le oficia.

Dar nici scandalurile sexuale, tot mai extravagante, si nici cele provocate de bolizii de lux in care se deplaseaza tot mai multe fete bisericesti nu stau la originea procesului de automutilare a BOR. Desi si aceste anomalii contribuie din plin la erodarea imaginii institutiei.

Intr-un mod ciudat si mai greu de intuit, chiar scutirea de la plata oricaror taxe si impozite este principala cauza a starii in care a ajuns azi Biserica Ortodoxa.

Lipsa oricarei constrangeri financiare, acumularea unor averi fabuloase in mana catorva inalti prelati si instaurarea unui sistem fabricat in primul rand pentru colectarea de fonduri sunt elementele cele mai distructive care stapanesc azi Biserica Ortodoxa Romana.

Introducerea BOR in randul lumii, prin plata de taxe si impozite, asa cum o fac toti ceilalti cetateni, ar fi primul pas spre insanatosirea acestei institutii.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre impozitarea Bisericii
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 8811 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
45 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Domnu' Leca, vorbesti prostii!

Biserica exista de 2 milenii, scoli si spitale publice doar de un secol si ceva. Pana acum 100 si ceva de ani, Biserica a preluat functia scolilor si spitalelor publice. E normal sa fie mai multe biserici decat scoli si spitale, ca ce faci in 2.000 de ani, nu poti face in 100 de ani, nici daca muncesti ca nebunu'.
Biserica a alfabetizat poporul din evul mediu pana in epoca moderna si a ingrijit bolnavii in asa-numitele bolnite, inainte sa existe cabinete medicale si spitale.
Revenind la actualitate, faptul ca se construiesc biserici noi e normal. Pe vremea comunistilor, nici poveste de asa ceva, ba chiar s-au si demolat. In schimb scoli si spitale s-au construit pe rupte. Trebuie cumva recuperata jumatea de secol de oprimare a bisericii. Daca statul da ceva, da din taxele si impozitele cetatenilor care s-au declarat trei sferturi ortodocsi, deci au nevoie de biserici. Ca se duc sau nu in fiecare duminica, e treaba lor, dar daca se boteaza, se cununa si ingroapa cu popa, negresit au nevoie de biserica, cel putin de cateva ori in viata. N-au in schimb nevoie sa sporeasca averile personale ale mai-marilor zilei. Acolo trebuie lucrat, ca acolo se scurg banii omului, nu la impozitarea BOR, care e un mizilic. BOR oricum plateste impozite pe lefurile angajatilor sai, iar pentru ce nu plateste dari, reinvesteste, tot in economia tarii, ca BOR nu duce banii in Brazilia sau in Panama, cum duc "baietii destepti" ai Romaniei.
BOR nu se "autodistruge" ca nu plateste taxe, prostia mai mare n-am auzit. Intotdeauna au fost preoti si vladici care au calcat stramb, si nu pentru ca au platit sau n-au platit taxe la stat, ci pentru ca sunt oameni, cu pacatele si slabiciunile lor, pe care nu si le-au putut stapani. Nu toti sunt sfinti in viata, doar unii.
Va revoltati ca mai-marii BOR au masini scumpe, dar de parlamentarii nostri care schimba masinile ca pe ciorapi, ce ziceti? Sau sunteti dintre cei care cred ca patriarhul trebuie sa umble cu caruta? Oricum, masina e a institutiei, nu e pe persoana fizica si nu e luata cu bani de la buget, ci din donatiile credinciosilor, pe care nu i-a obligat nimeni sa dea. Sa nu dea si gata, patriarhul va umbla cu masina veche sau isi ia una second hand!
Daca va e ciuda ca biserica are odoare, proprietati, afaceri, trebuie sa stiti ca alea nu s-au dobandit peste noapte, ci in peste un mileniu si jumatate, din daniile domnitorilor, ale regilor, boierilor si oamenilor simpli. Si acum ce propuneti, sa le furam, cum au facut comunistii, ca-s prea multe si noi prea saraci si vrem sa le avem noi? Dar de averile politicienilor nostri care s-au imbogatit in cateva decenii, cat biserica intr-un secol, ce ziceti?
Toata lumea vrea ca biserica sa dea la saraci, sa ingrijasca orfani, batrani, bolnavi, dar bani de unde? De la stat? De la oameni? Iar o sa sariti ca muscati de sarpe!
Asa ca s-a luat si BOR dupa fratii catolici care-si finanteaza actele de caritate din activitati economice. Sa le lichidam si pe alea?

 

Afacerea afacerilor!

O stie oricine!
Cea mai mare afacere din Romania e BOR!
Aproape toti se prefac ca habar nu au de afacere.
"Capitalul social" al BOR depaseste capitalul oricarei firme romanesti!
La calculat cineva?
Nuuuu!!!
Biserici si manastiri toate avand suprafete uneori enorme!
Donatii si pomeni nefiscalizate!
Culmea e ca statul face donatii!!!
Culmea e ca statul plateste salarii la BOR!!!
Dacia si Petrom joaca la pitici in comparatie cu BOR!

 

mda....aproape ca credeam bine.....daca nu stim cine-i....

obraznicul care scrie.....muskal pe invers .....forevaaaaar......
.l...daca ziceam io ca opii ie niste ipesimi inflocaite care cheltuiesc mld. din banii popohrului.....si propuneam sa li se dea un bujat per enoriash....la fel cum statul ar trebui sa ia doar un tarif per cetatean.....era una....dar sa-l vezi pe leca tigaie mai sborshmitand ceva socialist anti-viata anti-tot....... inseamna ca doar ai asistat la o scena scirboasa cu secerica-si-ciocanel.....
...."pesedeul este .....bun....".....zicea inculpatul din imagine odata......

 

A revenit ordinul pe unitate

"Popii ne minte!"
Nici sa_tanis_tii comunisti nu au indraznit asa ceva, poate cu exceptia celor din biata Rusie.
"Vom spanzura ultimul rege cu matele ultimului popa".
As vrea sa ne spuna autorul carei religii ii apartine pentru ca sa vedem daca este calificat sa dea idei despre Sf. Ortodoxie.
Sau sa ne lase pe noi sa ghicim.
http://www.ziaristionline.ro/2011/02/12/lenin-si-marea-teroare-originile-terorii-bolsevice-si-aplicarea-acesteia/
http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/ioanitoiu/altepub/docs/crestinism.htm
http://www.pemptousia.ro/2013/10/prigoana-impotriva-bisericii-ortodoxe-in-rusia-sovietica-prima-parte/

Ambigua...

Biserica a alfabetizat poporul din evul mediu pana in epoca moderna si a ingrijit bolnavii in asa-numitele bolnite, inainte sa existe cabinete medicale si spitale.
Pina aici ai dreptate. Biserca in trecut a facut spitale. Multe spitale poarta si acum numele de sfinti,
Dar in situatia actuala ,nu era urgenta cu aceasta megabiserca, In locul Bisericii M.N, mult mai urgenta ar fi fost un megaspital al mintuirii neamului, Cu banii cheltuiti s-ar fi facut unul din cele mai mari spitale din Europa, Neamul ar fi fost mai sanatos cu ajutorul bisericii,

baieti......va rog io....lasati-o balte pasta cu...

....."biserica a dat di toati".....ca nu merge......avem institutii moderne......adika alea care ar fi trebuit sa existe dintotdeauna.....biserica in vest e amendat daca da ciorba la enoriashi.....voi de ce credeti ca exista socialisti ?.....adika de-aia opusi conservatorilor.....si cu "oroare" de biserica ?....aici nu-i loc de tocmeala.....mai ales acu in modernitate.....biserica e pt. "ceva ce se numeste suflet si care nu ie atestat stiintific.....tocmai.....biserica vine dupa toate institutiile "lumesti" sa le zicem asa.......si in niciun caz sa se bage peste tot....in economie....in csat....in mha-sa mahre....si s-ajunga sa cheltuiasca literalmente mld. de dolari.....mai mult decit orice firma din Romania duamne!.......n-am trecut la modernitate si incercam normalkitatea, cu atitea sacrificii.....doar ca sa inlocuim tatarii cu "oamenii noi" comunisti si cu "satane in sutane" propertari de rolls-roayse.....duamne ca mertzanele nu le mai ajung!......daca beserica "a ajutat" in trecut.....ia sa stea la treaba ei in modernitate.....asa cum un veterinar vindeca o caprioara, dupa care-i da drumu in mediul ei, n-o tine cu de-a sila....ca popa ala de-a capturat un urs si-l tinea in 2x2m dupa gratii ca sa ia 2 lei cu el!.....iar biserica n-a dat ciorba in evu mediu de buna ce era.....ci ca sa-si filfaie "puterea" la phrostime!.....nimeni n-are nevoie de asa biserica!....nici enoriashii, nici duamne-duamne!.....numai satanele in sutane au nevoie de noi....asa cum si "politicienii" au nevoie de noi si nu noi de ei.....asa cum unii "capitalisti" au nevoie sa ne "vanda" chestiile lor......noi n-avem nevoie de ei!.....si apoi......aca nu ajungem la normalitate pasnic....o s-ajungem la "normalitate" ....adika la rai....prin armaghedon!....asa-i facuta lumea....intentionat....sa zicem de duamne-duamne.....care nu lasa nici pe bishnitzar sa castige....nici pe politicianu mincinos....dar nici pe fariseu absolut!......

Domnule senioare editoare,

chiar incepem sa nu mai intelegem nici la acest nivel ce se petrece in Portokalia.BOR este firma SRI,ca si alte sute de firme cum o sa fie taxata si impozitata.Celelalte biserici,catolice,luterane,protestante,musulmane,etc,sunt oficine de spionaj a tarilor unde aceste religii sunt majoritare.Toate oficinele colaboreaza strans cu Gestapoul SRI,tu nu faci nimic rau,eu zic ca te supraveghez si bag banii la buzunar.Nimeni nu are absolut nici un interes sa fie impozitate.Fumigena aruncata de securistul Teodorovici se vede si de pe luna,sariti ca se impoziteaza oficinele.Vine in peisaj rezultanta colaborarii oficinelor,infractorul Ionescu Hotzomannel, si zice-ca nu e bine,nu zice PAS direct.Acum se negociaza cu totii primirea sutelor de musulmani din Germania in schimbul neimpozitarii.Nu e asa de complicat sa si gandesti ca nici un lucru nu e intamplator.100.000 de musulmani in Portokalia e mana cerasca pentru gestapovistii SRI-armata numeroasa,salarii babane,de lucru ioc,trai nineaca pe banul stupidului platitor de taxe.De la secularizarea lui Cuza au trecut 2 razboaie 3 oranduiri sociale si pana astazi nu s-au sinucis enoriasii impreuna cu popii ca sunt impozitati.Ma intreb oare de ce taranistii,liberalii si comunistii nu le-au retrocedat astora averile confiscate prin secularizare si s-au gasit doar pdlistii lui Flutur sa o faca.

 

Domnule senioare editoare ????

mai sa fie , tu ai bucurii la doamna Leca !?!

Istoria se repeta

"Taxati bor, altfel se autodistruge!" - "Leca", jurnalist
"Dumnezeu a murit!" - Nietzsche, scriitor, a murit nebun
"Nietzsche a murit!" - Dumnezeu

Va dau ceva sa va bucurati:
https://www.google.com/search?client=opera&q=The+Savior+Moscow+Cathedral+destruction&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8#q=The+Savior+Moscow+Cathedral+destruction&tbm=vid

mosu', matale ai probleme la mansarda. un om intreg la cap nu

poate sa lege orice subiect din media de Iohannis, de SRI si de cine stie ce altceva. matale probabil stai singur in vreo camera (sau salon) si te alimentezi cu ce poti de prin presa.
daca esti in stare sa faci legatura dintre BOR si SRI si Iohannis, inseamna ca nu iei ce trebuie...

Nr de voturi

Johannis 6,8 milioane , PSD 3 mil. Deci cand a-ți supărat poporul ce a venit la vot s-a văzut adevarul. De aia sunteți voi aici sa mai convingeți niște nehotărați. Dar e aproape misiune imposibila, de aia vi s-a scăzut solda ca dau banii degeaba.

shi el saracu....

face check mark pe lista de la patriarhie...

Impozitarea BOR poate fi subiect de discutie intre ortodoxi!

In orice caz nu poate fi comentata de un albanez ,probabil mahomedan la origine,candva crestinat de vreun strabun,interesat in afaceri valahe ori moldave!
Banii BOR nu sunt transferati nici in Brazilia,nici in Cipru ori in insulele din Caraibe!
Acesti bani sunt investiti in coservarea a sute de monumente religioase sau laice,care altfel ar fi in decadere
pana la disparitie,impotentele institutii de stat lasandu-le in ruina!
Mai mult,sute de camine pentru orfani si ajutoare sociale sunt sustinute de banii BOR!
In Bucuresti se ridica monumentala catedrala ,cea mai mare investitie nationala,care de de lucru la mii de romani din toate industriile participante!
Ca de altfel toate edificiile BOR,nou contsruite!
Impozitarea BOR ,repet este discutabila si foarte posibil adoptabila,cu o singura conditie:
In calitate de contribuabil,BOR poate deveni activ politic,cu partid propriu si program de guvernare!
Nici o taxare fara reprezentare!Teo

 

Suntei sigur ca o gramada din banii pe care BOR...

...si bisericile in general ii fac cu nemiluita (neexistand nici un control si nicio impozitare) nu sunt plasati in afaceri din strainatate si in paradisuri fiscale?
Eu nu sunt atat de sigur.

Si pe numele cui sa fie?

A P.S. Daniel sau alt vladica? S-a auzit cumva din scandalurile internationale (gen Panama Papers) care au explodat, nume de clerici romani? In schimb "duduie" de politicieni sau afaceristi romani.
Toate bisericile sunt controlate de mitropolii sau patriarhie, iar ele au exact ca orice firma, buget de venituri si cheltuieli, situatii contabile, iar cheltuielile nu le decide popa sau patriarhul, ci adunarea parohiala, mitropolitana, patriarhala, unde 3/4 sunt credinciosii din parohie sau reprezentantii lor si numa' un sfert clerici. De altfel si Curtea de Conturi ii poate controla daca vrea. Va place sau nu, BOR are o structura mai democratica ca Parlamentul Romaniei. Credinciosii n-au decat sa se implice, daca vor sa stie unde se duc banii lor. Stiu localitati unde chiar se implica, iar reprezentanti de-ai lor gestioneaza banii de la nunti, inmormantari, botezuri, iar popa nici nu pune mana pe ei. Niciun satean nu da bani la popa, ci la nea Vasile, sau nea Ion, care stiu ca sunt cu banii bisericii.

Te-o - nu mai fi atat de sigur !

Daca ar avea bunavointa nu am mai avea copii pe strazi , nu am mai avea oameni dati afara din case si care in 1-2 saptamani mor de foame la coltul strazii ....

Poate nu stiati cum se cumpara posturile de popa ? Cu aur ! Cu mult aur si cu multa valuta .

Ai dreptate, este arhicunoscut

dar lor nu le pasa, ca sunt coruptzi de pe bancile seminarelor ! Examene pe sex, posturi pe goldane, apoi cand scapa la scoc, case de neam pro*t, acareturi shi mashini bengoase, trag shi de pe bogat shi de pe sarac viu sau mort...Cand vine vorba de fiscuiala, tzipa din gaura de sharpe shi dau cu feshteleocu' sa andeparteze lucrul "cel rau", adica plata impozitelor ca orice cetatzean ....Mai "nou" se muta faraonii cu predicile pe siturile laice, sa te anvetze ei shi sa-tzi dea cu pravila'n cap !
p.s. faptele relatate nu au nici o legatura cu postacii de pe acest sait (sanki)

impozitarea bor srl ca subiect este semnalul clar ca am sarit

din schema in toate proiectiile prezumat democraturate: paralel cu nesimtirea politica ne asumam si indolenta religioasa. Sunt convins ca autorul a scris acest articol manat de cu totul alta motivatie, dar realitatea este dura si purulenta deja, iar daca nu reactionam nici acum cat de cat rational, ne autocondamnam incet, sigur, iremediabil.
Desigur ca buna si crestina intentie nu poate fi fiscalizata niciodata, dar fariseismul sub care ne-am reinventat democrati trebuie sa inceteze natural; sau brutal daca maria sa pesedeul nu renunta la nemurirea crestineasca de a evolua bicisnic pe spinarea natiei care-l alege intr-o veselie naroada raportata la prezent.
Consensual ai dreptate, pragmatic Dumnezeu este acelasi pentru toti, biserica e doar o institutie care urmeaza si motiveaza statul, nu tara. Felicitari autorului pentru mesaj, nu pentru intentie!

La un astfel de mesaj, semnat de cine este, nu pot reitera decat ca

bor srl este este gonflabila deja, dar inca nu este pregatita sa recunoasca.
Tipicul este identic cu cel al seniorului telemormanean care nu poate accepta ca a pierdut chiar daca mai poate face valuri in sudul dunarean.
Intentiile clare ale safului pesede, impreunate ornitologic cu grandomania bor srl arata clar ce vor "dansii" de la o amarata de natiune care se chinue sa-si descopere destinul democrat in plin mileniu III ca partener NATO si UE intr-o Europa sfasiata de identitate si o lume incerta dpdv ideologic supraevaluat.
Intotdeauna am fost maestri la mascat pidosnicia ca sa nu se revolteze enoriasia in masa; dar, se pare ca, am atins ridicolul absolut al decaderii crestine si chiar dl Leca renunta patriotard la nationalismul gaunos care ne arunca in lupta cu Soros ca sa se bucure "mariile si preasfintiile lor" pe deplin(27 de ani!) ca i-au fraierit pe fraieri.
PS Nu se autodistruge insitutita avara a bisericii cum nu se caieste dragnea, ponta, nascase, ilici pentru binefacerile pe care ni le-au adus, e doar un reset soft al credintei talambe ca romanul nu se desteapta niciodata.. Doamne si cat de simplu este sa realizam ca puterea este a noastra, daca reusim sa ne intelegem!

 

Concret shi la obiect !!!

sa vezi cum sar shacalii la jugulara !

shacalii se recunosc oriunde, se combat lejer, in

schimb credinciosii dedicati, sau limitati gen ambigua de la poz principala, nu suporta antidot si basta: poate reinvia Noe, Moise sau Einstein, degeaba; credinta religioasa personala bate orice repere culturale, ideologice sau politice; asa au crescut si s-au dezvoltat aproape jumatate de RO demo: sotul, popa si sefu/stapanu sunt valori inconciliabile valorilor umanitatii democratice indiferent de prezent.
Am in familie un popa, rezultat al convingerii crestine personale(e mai mult negru decat alb in prezentul ortodox demo) si o credincioasa cu care lejer mori de foame, sete, canicula daca credinta o impiedica sa puna mana pe cutit, cana sau telefon.. iar noi, ca familie, ii acceptam asa cum sunt.. deci prefer shacalii!

Din pacate...

BOR deseori ne da exemple proaste.
* Biserica aparuta in curtea unei scoli, la Timisoara (http://www.digi24.ro/stiri/actualitate/educatie/biserica-din-curtea-scolii-363669)
* O bisericuta a studentilor devenita intre timp mastodont, tot in Timisoara (http://www.opiniatimisoarei.ro/biserica-de-lux-pentru-studenti-la-timisoara-cati-bani-a-inghitit-din-buzunarele-timisorenilor-biserica-studentilor-din-complex/08/10/2014)

In primul caz a fost sacrificata o buna bucata din curtea liceului. In al doilea caz, o bucata tot mai mare dintr-un parc.
Alt oras, alte ispravi: http://zhd.ro/eveniment/biserica-din-curtea-scolii-de-patru-ani-in-santier/

Ca sa nu mai pomenim de numeroasele scoli care au fost deturnate catre BOR, in conditiile in care marile orase duc lipsa de spatii de invatamant...

 

Din fericire BOR nu-si dezminte principiul veros de a reusi

inclusiv acolo unde reusita nu-si are sensul; asta este trendul democraturat capturat de o grupare de ielita care s-a autotintitulat stat de drepturi exclusiv la varfuri.. ceva normal raportat la cultura de hotisori sau supravietuitori cu care am "izbandit" in democratia care este.
Din pacate, cu adevarat, ca oameni am ramas setati pe aceleasi principii existentiale cu care am "reusit" in democratie: o nuanta extrem de fin elaborata si exploatata abil catre scopul "maret" care eludeaza aproape natural "mijloacele" de acumulare social democratica.
Din fericire, gogoasa democraturata emana murdaria in chiar reteta de credinta crestin ortodoxa pe val: avem batrani, copii, neajutorati abandonati efectiv la mila institutionala a statului; biserica crestin ortodoxa are cu totul alte preocupari decat acestea.. iar multimea, gramada inregistreaza subliminal acest dezacord evident.
Sunt convins ca daca am fi mai deschisi, mai increzatori, am reusi natural sa excludem "vointa divina" din mreaja neimplinirilor personale; si atunci, probabil, am gasi resursele necesare atentiei solicitate de batranii nimanui, de copiii nimanui, de neajutoratii nimanui!

@padrone,nu exista asa ceva, nici macar in povesti

Nicio biserica nu se poate ocupa de toti neajutoratii si saracii lumii, dintr-un motiv foarte simplu: nu controleaza resursele, alea-s controlate de guverne. Iar daca guvernului nu-i pasa de sarantoci, biserica, cu resursele pe care le are, poate ajuta doar o mica parte si va trebui intotdeauna sa "trieze", starnind nemultumiri in toate partile. Si mai vine si PSD cu ideea desteapta de taxare a resurselor unei institutii dedicate binelui comun. Ca sa ce? Sa adune bani sa dea la parlamentari, ca numa' ei au iesit in castig din toata teresenia cu "programul de guvernare". Nici oamenii n-au vocatia voluntariatului, toti asteapta sa fie platiti pentru orice "fapta buna", asa ca nici de aici nu sunt sanse sa iasa ceva mai ieftin.
Asadar, BOR va face ce poate, in conditiile date. Probabil nu stii ca chiar face destule pentru nevoiasi, dar nu va putea, cum zice Ghilotina, sa fie "mama ranitilor" pentru toata suferinta omeneasca, prin urmare multi trebuie sa si-o duca si sa ia de guler guvernele care gestioneaza prost resursele natiunii.
Poate ca BOR ar fi putut face mai multe, renuntand la - sa zicem - mult criticata opulenta, dar conform modului ei de organizare, decizia e la comunitate si nici acolo nu-s toti sfinti. Si acolo se doreste un minim de confort sau chiar putin lux, in dauna hranirii a 8-10 flamanzi.
Sau altfel spus, fiecare dintre noi, cand avem un ban in casa, intai investim in confortul personal, nu adunam 10 cersetori de pe strada sa-i spalam si sa le dam de mancare. Asa ca, sa nu fim ipocriti, sa cerem altora ceea ce noi nu suntem in stare sa facem!

Aici ai dreptate sa te smintesti de aparitia bisericilor

Duhurile rele si oamenii care sunt in stapanirea acestora sunt tulburati de Sf. Cruce, Sf. Icoane, Sf. Biserici.
ceausescu simtea un crucifix chiar cand era ascuns.
http://ortodox.md/vrajmasul-uraste-foarte-mult-semnul-sfintei-cruci-caci-este-arma-cu-care-hristos-l-a-biruit/

parinte Ambigua

anca nu ai raspuns concret la antrebarile despre al 2lea scandal sexual ce a zguduit biserica romana !!! Iertare, ratacire shi totata ciocolata de taur, nu merge....Pana atunci muta predica pe alt site !!!

 

Nu sunt "parinte", dar am raspuns foarte clar la intrebare.

Toti clericii sunt in primul rand oameni, cu slabiciuni pe care unii si le infraneaza, altii, nu. Si nu toti s-au preotit din vocatie, ci pentru situatie. Si se vede...
Aceste scandaluri sunt exact efectul acestei nefericite alegeri, pentru care vor raspunde cei care i-au uns in posturi sau in functii. L-au facut de rusine pe Hristos. Ei n-au vazut ca nu corespund ca moral? Poate da, poate nu, ca si omul e schimbator, azi e cumsecade, maine cade in pacat.
Nu stiu de ce va mirati atata. Si-n invatamant, si-n sanatate, si-n politie, si-n armata, si-n administratie sunt o gramada de insi care n-au ce cauta acolo, chiar daca au studiile corespunzatoare de specialitate. Mai pe sleau, n-au vocatie, s-au dus acolo pentru bani sau "atentii". Si de aici pleaca caruselul coruptiei.

Hmmm...

"atentzii"....ce fel de "atentzii"....valuta...goldane...sex...sau combo ?!?

V-ati gandit cumva si la ipoteza

Ca respectivii erau deja pe_derasti cand au fost infiltrati in seminare?
Sau ca la "studiile din Vest" au fost corupti cu buna stiinta, pentru ca apoi sa ajute propagandei sa_ta_nicesti contra Sf. Biserici.
Metoda este folosita de multa vreme impotriva Bisericii Catolice.
"Vade retro D-le. Leca!"

He, he matale pari a fi

Episcop. Ca doar episcopii au voie sa hirotoneasca preoti.
Dar n-ar trebui sa ne miram.
Exista anumite stabilimente unde fiecare este un Napoleon, imparatul Chinei, vlad tepes, si de ce nu, episcop.

"Vrem spitale, nu catedrale"

Ia' să vedem aici cum stă treaba:

http://psnews.ro/generatia-vrem-spitale-nu-catedrale-trimisa-la-colt-cifrele-care-le-inchid-gura-carcotasilor-document-121534/

 

mai meri shi da cu *** pe saitul tau

ca pe aici nu mai ai nimic nou de spus !

 

 

parintzele constantin...

...da' cu preaf*t*t*l episcop cum ramane, da impozit pe premiul "Brebu' de aur" ?!?

Cam agitat matale

Ce se intampla? Nu e nici vreun Sf. Post, nici altceva.
Fazele lunii poate?
bata-va norocul, nu aveti liniste pana cand Hristos nu va potoleste.
O informatie pentru toti hulitorii: "desteptul invata din experienta altora iar pr_os_tul nici dintr-a lui!"
va dau ceva in romaneste, sa nu aveti scuza ca nu stiti limbi straine:
https://www.google.com/search?client=opera&q=mai+cunoscuti+decat+Hristos+Beatles&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8 - lectura fericita si cu folos, pe cat posibil!

Cetatene, nu prea ai cultura si rafinament sa...

...sa discuti ceva serios, pe argumente si motivatii. La mistocareli si invective, toti vad ca se pricep, care au macar 4 clase si stiu sa "bata" la clape. N-ai nici ceva cunostinte economice sau de alta natura, ca s-ar vedea din discutiile virtuale. Pari sa fii rodul pesedeului rosu, pe care il vrei jos. Dar esti exact ca un comunist roshu: nu suporti alte opinii, cine nu e cu noi, e impotriva noastra si trebuie alungat pe alte site-uri, anihilat, impuscat, dus la Canal si altele. Ai grija ca granita dintre democratie si dictatura e foarte mica si oricand poate fi trecuta cu numai un pas...

Mare gresala

Ca niste ant_ihr_isti sa fie considerati prosti sau neinformati.
Acestia isi construiesc un loc in Iad dupa modelul:
https://www.youtube.com/watch?v=V2pf-zvBtac
Cand e sa moara, saracii urla ca vor Sf. Botez.

du-te shi debiteaza tampeniile astea

turmii tale ! Vrajeala cu anti...nu mai tzine mai sacaz!!!Angite-tzi scarnaviile ca esti penibil popo !!!
Tragetzi-va la bobo antre voi cat vretzi, dar nu saritzi la mushcat ca viperele ! Da-i cu sfantu' botez lui Dragnea @co., ca angroapa tzara mai tzarcovnic de 2 parale !

Lichelele neamului vor distrugerea BOR

Biserica Nationala (supara denumirea , nu-i asa ?) a ramas ultima reduta inca nefisurata in lupta dusa de venetici impotriva constiintei si identitatii de neam romanesc . A lansat un terchea-berchea in ale finantelor o petarda ordonata de altii si a dezlantuit corul agitatorilor neosteniti ce sapa de ani buni la temelia credintei strabune . De fapt asta a urmarit . Pana a impozita biserica ce inca incearca a renaste material , de ce toti acesti prafologi naimiti nu-si dau osteneala de a propune impozitarea tuturor borfasilor care in 27 de ani au secatuita tara de sute de miliarde , de la cei marunti ce-si duc viata tihnita in sutele si miile de vile si viloaie aparute ca ciupercile in toate localitatile tarii si pana la gigantii borfasi cu iahturi si proprietati de lux in afara tarii? Nu din cauza BOR tara este saraca ci din cauza acestor securisti si turnatori care au agonisit la negru si in timp record intreaga putere economica a neamului . Este o rusine sa ne agatam de impozitarea bisericii , oare cati bani s-ar obtine pe moment din aceaste biruri nerusinate si ce s-ar face cu acesti bani ? S-ar sufoca din nou biserica , de aceasta data definitiv si s-ar stopa toate proiectele viitoare pe care statul oricum nu le-ar putea realiza decat in masura redusa . Se cheltuie acum enorm cu Catedrala Mantuirii Neamului , se va finaliza in curand si va marca vointa si vigoarea Bisericii Neamului , prin aceasta intelegand sutele de mii de credinciosi ce au donat din putinul lor , miile si miile de parohii ce au cotizat , la fel manastirile , schiturile si misiunile romanesti . A fost o solidaritate de necontestat a celor acum traitori pentru a marca un reper calauzitor celor ce vor urma. Cand in Vestul corupt si decadenta bisericile se autodesfiinteaza cu miile , romanii au construit biserici cu miile . Este evident ca aceasta realitate deranjeaza corifeii globalismului si sclavagismului mondial . Lasati BOR in pace , va fi capabila in viitorul apropiat sa desfasoare activitati de mare anvergura pentru populatia ce cu siguranta va saraci in viitoarele zeci de ani . Biserica este un administrator mult mai bun decat statul , eventualele sume agonisite de un stat asupritor se vor risipi ca de obicei vaduvindu-se categoric biserica in a-si putea realiza niste obiective binevenite pentru romani . Impozitarea nu se justifica , totul este doar diversiune cu iz extern

 

O privire mai de ansamblu

Antihristii, despre care aminteste mai intai Sfantul Evanghelist Ioan, sunt fortele anticrestine si uneltele raului; sunt contrarii lui Dumnezeu, potrivnicii Tatalui, Fiului si Duhului Sfant; sunt prigonitorii crestinilor, ateii – oamenii lui Antihrist si dusmanii lui Hristos, vrajmasii neimpacati ai Crucii, ai Evangheliei si ai Bisericii.
https://www.atitudini.com/2009/11/cine-este-antihrist/

@george2 V-a scapat esenta

"Biserica este un administrator mult mai bun decat statul , eventualele sume agonisite de un stat asupritor se vor risipi ca de obicei vaduvindu-se categoric biserica in a-si putea realiza niste obiective binevenite pentru romani."

Sf. Biserica nu e o institutie "sociala" cum ar vrea vrajmasii lui Hristos sa o transforme.
Ea exista pentru mantuirea sufletelor si pazirea crestinilor de de_mo_nii vazuti si nevazuti.
https://www.ioanguradeaur.ro/category/despre-biserica/

 

Apreciez precizarea ta

M-am referit strict la esenta materialului afisat . Ma gandesc insa cu groaza la vremurile ce se anunta ,atunci cand se vor pune 'biruri' pe 'institutia' spirituala prin aceasta intelegandu-i atat pe enoriasi cat si pe pastorii lor cei vrednici . Ceea ce s-a intamplat in vremurile timpurii ale bolsevismului sovietic vor parea nimicuri pe langa ceea ce ne asteapta .

Te inseli, crestine!

Biserica sta pe 2 picioare, nu pe unul singur: mistica si misiunea, rugaciunea si fapta. Una fara alta nu exista, ar fi schioapa. De ce? Iti spune eu, in caz ca nu stii: natura lui Hristos e duala. E om si Dumnezeu, materie si duh (sau spirit, cum zic catolicii), ca si lumea noastra, ca si lumina, de care zic cercetatorii ca e corpuscul si unda, o parte care se vede si una care nu se vede. Prin urmare BOR are si o latura sociala de care e obligata sa se ocupe. Trebuie sa aiba grija si de Maria si de Marta, nu doar de una din ele. Cum o face, e treaba ei, fiecare ierarh sau popa raspunde personal, cu vesnicia in fata lui Hristos la judecata. Numai la gandul asta, unii au refuzat functii in biserica sau chiar hirotonia. Insa sunt si pe acolo multi inconstienti sau avari...Si nu ca zic eu sau am ceva cu ei, cum are Jospesedeulrohsu si padrone, ci pentru ca asa e, a fost de cand lumea si va fi pana la sfarsitul veacurilor. Ce, voi credeti ca numa' de acum e asa?

Eu nu ti-as zice ca te inseli ci ca ai partial

dreptate :)
Desigur ca este si partea Martei insa daca aceasta devine preponderenta, avem exemplul tragicomic al papistasilor.
Sf. Biserica exista pentru pregatirea sufletelor in scopul mantuirii.
Un guvern crestin este cela care are in mare parte responsabilitatea pentru opera sociala.
In mod viclean se confisca proprietatile (care au fost donate de romanii crestini) si in acelasi timp se tzipa in gura mare ca "popii" (asa cum te exprimi matale cu respect) sunt grasi si au "bolizi" sau si mai grav - "vrem spitale si nu catedrale".
Este modelul "Iuda Iscarioteanul" care fura din bani si tot el se lamenta "de ce nu s-au dat acesti bani saracilor!".
Sa nu uitam ca Sf. Biserica nu tipareste bani.
Iar ceea ce se face de catre Sf. Biserica pe plan social nu apare niciodata in asa zisa presa libera.
Incepand de la paganul Cuza si pana in 1989, cam toate proprietatile au fost confiscate.
Minciunile anticrestine sunt atat de numeroase incat nu pot fi combatute intr-o postare.
Stim doar ca gurile vrajmasilor vor fi inchise de Hristos asa cum se tot intampla de 2000 de ani.

O diversiune

Am mai vazut propuneri ridicole: referitor la impozitarea bacsisului, sau a manelistilor. Nu e eficient.. Avem de platit 4 miliarde de dolari pentru rachetele Patriot si incercam sa impozitam profitul BOR de 7,5 milioane de euro, cu 16% rezultand 1 milion de euro la buget. E de 4000 de ori mai putin suma de care avem nevoie la buget pentru rachetele Patriot.

 


Vezi comentarii inadecvate
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor