Ziare.com

Un plin de carburant este cu peste 10% mai scump dupa un an de guvernare PSD

de Redactia Ziare.com
Duminica, 04 Februarie 2018, ora 08:17

   

Un plin de carburant este cu peste 10% mai scump dupa un an de guvernare PSD
Carburantii s-au scumpit in primul an de guvernare al PSD. Reintroducerea supraaccizei, incertitudinea pe plan fiscal si schimbarile dese de componenta a Executivului care au dus la slabirea leului in contextul circului politic, dar si aprecierea petrolului pe plan international au reprezentat principalele cauze pentru care soferii scot mai multi bani din buzunar atunci cand alimenteaza la pompa.

Am analizat preturile la benzina si motorina din ultimele 12 luni pentru a vedea evolutia carburantilor in primul an de guvernare PSD de cand la carma partidului se afla Liviu Dragnea.

Astfel, potrivit celei mai recente statistici ale Comisiei Europene, pe 29 ianuarie 2018, un litru de benzina costa 1,153 de euro, adica echivalentul a 5,364 lei, iar unul de motorina - 1,175 de euro/litru (5,471 lei).

Comparativ, pe 30 ianuarie 2017, pretul unui litru de benzina era de 1,070 de euro (4,817 lei), iar al unuia de motorina - 1,058 de euro (4,762 lei).

Asta inseamna scumpiri in ultimul an de 10,2%, respectiv 12,9%.

Dar care e diferenta la un plin de combustibil?

Luam un considerare un rezervor de 45 de litri.

La 29 ianuarie 2018, un plin de benzina costa 241 lei, cu 25 lei mai mult decat acum un an, cand un sofer ar fi scos din buzunar suma de 216 lei.

La motorina, diferenta este si mai mare, de 32 lei: 246,2 lei versus 214,2 lei.

Scumpire masiva pentru motorina

Asa cum se poate observa, soferii cu masini diesel sunt cei mai dezavantajati. Nu doar ca acest carburant s-a scumpit mai mult decat benzina, ci a ajuns sa coste mai mult decat in alte sase tari europene.

Astfel, daca la Euro 95 doar Bulgaria si Polonia au preturi mai mici, la motorina situatia e alta: un litru de carburant diesel e mai ieftin in Spania, Polonia, Letonia, Luxemburg, Bulgaria si Austria decat in Romania.

Principalele motive pentru scumpiri

Aproximativ jumatate din preturile carburantilor comercializati in Romania sunt reprezentate de accize si TVA. Astfel, orice modificare a nivelului taxelor determinate de introducerea unei noi taxe sau de modificarea celor existente se reflecta in pretul de vanzare al carburantilor.

Cu toate ca supraacciza de 7 eurocenti pe litru a fost scoasa la inceputul anului 2017, ea a fost reintrodusa, in doua etape, pe 15 septembrie si 1 octombrie. Iar acest lucru a modificat foarte mult pretul final al carburantilor.

Citeste si: Dupa majorarile din ultima vreme, Romania are cea mai mare acciza la carburanti dintre tarile din regiune

De asemenea, un alt element important este cotatia petrolului pe pietele internationale, care a crescut in ultimul an de la 55 dolari/baril pana la 68 dolari/baril.

Citeste si: Intr-o singura luna, preturile la carburanti au explodat in Romania


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Citeste mai multe despre scumpire benzina scumpire motorina
Sursa: Ziare.com

Articol citit de 3370 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
46 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

hei, Redactia Ziare.com, ca voi sunteti autorul articolului: modelul

matematic abracadabrant dupa care faceti calculele are o LIPSA ESENTIALA: tine cont ca a fatat cateaua si a murit purceaua dar nu tine cont de evolutia bursiera a pretutlui titeiului brut. Baieti, va puteti sterge la gura cu analiza voastra...
Ce n-ar da orice partid politic sa poata manipula preturile asa cum afirmati voi!

 

Bucurati-va ca mai puteti inca sa va imaginati ca veti putea face un

plin :))) In cateva luni, o sa carburati cu ulei in care prajiti cartofii :))) Specialistii fiscali rosii nu au putut face mai mult din cauza incompetentei lui Slugareanu si Tudose. Noroc ca vine Vasilica, va arata ea ce inseamna dureri menstruale mensuale :)))

 

Dar si veniturile populatiei au crescut cu peste 43%,asa ca ce ati

vrea sa faca romanul cu banul ? ....sa-l tina in banci,sau la saltea ?

 

care venituri si care care populatie

au crescut veniturile functionarilor publici din primarii, consilii judetene si ministere si au scazut la toti ceilalti. toate preturile s-au marit cu 10% iar salariile in fabrica au ramas aceleasi. dar asta am ales si nu facem mare lucru sa schimbam

guvernul face pretul la benzina ???

eu credeam ca bursa si benzinari fac pretul...acum am invatat ceva nou ..hahahaha Azi a batut vantul in baragan ciuma rosie e devina si mai ales dragnea ....hahah manipulare la drumul mare da numai pentru fraieri care cred prostiile astea

a scazut,cand era basescu trecuse de 6 lei litrul

Iar cum salariul minim a crescut cu 120% fata de epoca basescu inseamna ca e chiar foarte bine in Romania,nu va mai plangeti din orice ca o sa atrageti energii negative

ciuma a promis

si gubernule de o zi au creat haos in toate domeniile

au eliminat cu tamtam acciza si au introdus o supertaxare pe carburanti pe usa din dos. Au permis cresterea pretului la energie si gaz dupa ce lansarera lozinci ca aceste preturi nu vor fi majorate

sunt inca mioritici care inca nu au murit de foame si care inca se hranesc cu promisiunile ciumii

43%

Este creșterea tuturor taxelor și creșterea euro care dau impreuna 43%. Deci nivelul de viața a scăzut amarnic. BNR ne spune ca psdisti au inceput sa o tuleasca, cu valize pline de bani. Frica de prăbușirea regimului psd, e principala cauza.

Pensula, si toti ceilalti care ati gasit,

ca de obicei vinovatul in afara Romaniei, in cazul de fata vinovatul ar fi cresterea pretului barilului de petrol, pe piata externa. Pai nu e chiar asa, tovarasi! Romania este producator de petrol si rafinator de petrol. Adica suntem capabili singuri si sa extragem petrol, de la noi, de acasa, si sa rafinam petrolul, tot la noi, acasa. In acest moment producem cam 70-80% din necesarul intern. Deci ar mai fi de importat un 20-30%. Dar, daca PSDragnea ar vrea sa fie mai gentil cu populatia Romaniei, ar putea reduce sau chiar anula taxele si accizele aplicate la productie, transport, rafinare, comercializare a combustibililor petrolieri, in asa fel incat ar fi de platit doar pentru ce importam, acolo platim la pretul pietii internationale. Si asta ar putea duce la un pret mult mai mic la pompa, preluind o parte a costurilor mari pentru petrol importat, din pretul mic al petrolului propriu, din sursa interna. Deci una e sa ai productie proprie, cum are Romania, alta e sa nu ai, situatie in care sunt multe alte tari. Si culmea, in unele dintre ele, dintre alea care nu au petrol, pretul la pompa e mai mic decat este el in Romania. De aici concluzia: PSD ne fura si aici!

darnic00 Rank user: x5 04.02.2018, 11:57 mirosi a

apa de trandafiri de inteligent ce esti: adica vrei sa spui ca in Romania pretul carburantilor depinde de PSD, nu de evolutia barilului... si inca ceva: nu extrageti nimic, nu rafinati nimic, n-aveti nimic de spus, ca nu sunteti proprietarul resursei de care vorbesti... proprietar e capitalul strain al companiilor straine care extrag cu costuri scazute petrolul in Romania si il vand scump pe piata unui consumator captiv fara alternative...
Esti un munte de inteligenta comunista in stare sa creada ca daca statul roman reduce taxele, se va reduce corespunzator pretul carburantilor... daca statul reduce taxele, creste marja de profit a companiilor straine care vor vinde la acelasi pret... mai multa glagorie nu cred ca poa s-existe...

@ Bgan...

..ai observat /remarcat lasitatea postacilor cu simbrie?
:-))
Posteaza din PR sau din pozitia a-3-a,...pentru a ocoli raspunsul direct ;...oricat te-ai stradui sa le deschizi orizontul,tot ochelarii de cal ii fac sa se simta com/nfortabili ! Habarul lor de a diferentia intre zborul supersonic si "pasul" omidei este= 0.
Pacat,sunt si ei oameni,este nedrept ca nu s-au ales cu ceva "glagorie",...chiar pacat !
Daca se simt jigniti,le doresc o zi normala,....dar cat mai departe de mine !

pufulica

De unde ai scos tu cifra asta de fix 43%? Si de ce PSD ne-a marit veniturile cu numai 43% si nu cu 120%? Ca ei pot!

Intotdeauna procentul de crestere a veniturilor

populatiei vor fi egale cu procentul votului obtinut de PSD !.....Asteptam dublarea veniturilor....

@darnic00...

...omule bun,nici daca ai putea atinge fundul Gropii Marianelor ,nu gasesti "izvorul" de intelepciune din capul postacilor psd-isti !
N-ai cum ,pentru ca la ei,izvorul se revarsa din ordine venite pe sms,...din Kiselef ! Dresati cu covrigul si paharul cu bere rasuflata !
Geaba incerci sa le destupi mintea,....ei...E/VITA !
Te chinui de pomana ;....mai bine nu le raspunzi decat protocolar,c-asa-i politicos...sa raspunzi !
Provocatori,...asta le este incadrarea !

darnic00 Rank user: x5 04.02.2018, 13:08... esact!

te coasta tunsul mai scump ca si pe frizer il coasta mai mult sa ajunga la frizerie... il coasta mai mult un cofraj cu OO... si ingeneral totul s-a scumpit in USA din cauza de Dragnea-PSD

Marean69 va spune ca e o minciuna, ca firmele care vand combustibili

mint intentionat, ca sa-i trimita la brutarie pe astia de la PSD, care de fapt sunt cinstiti de n-ai mai pomenit.
toti mint, dom'le: #rezistentii mint, benzinarii mint.
doar PSD nu minte :)))
si scumpirile la toate celelalte sunt datorate faptului ca UE vrea raul Romaniei, nu pentru ca ne conduce un guvern de toata jena.
norocul nostru ca l-au pus pe Andrusca la economie :))))
numai cat l-am vazut, si mi-am dat seama ca PSD a dat tot ce-a putut mai bun :)))))))))

 

bateti cimpii

pretul la pompa a crescut ,din cauza ca pretul petrolului a crescut pe plan mondial ,in Franta pretul motorinei a crecut cu peste 20 eurocenti pe litru este tot PSD de vina ?

nu mai plange la mormant strain ! ce e in Franta

nu e la noi. cand o fi viata la Romanika la fel ca in Franta o sa deschizi gura ce drept. pana atunci, las-o jos ca macane. crede-ma ca stiu bine ce prin Franta. scumirile de acolo or fi datorate evolutiei pe plan mondial. la Romania, daca PSD promite o marire de 7 centi, la pompa aia 7 se fac 27.
joaca PSD de-a supraacciza, + incompetenta guvernului pe care astia tin sa ne-o demonstreze zilnic, sunt cele care fac mai "bun" traiul romanilor.
prietene, jobul ma obliga sa ajung in Franta mai des decat mi-as dori. colegii romani din firma isi fac planuri sa nu mai revina in tara. totul datorita ciumei rosii, care va prosteste de nu va dati seama.
in ritmul asta, e posibil ca nici voi, astia care votati fara discernamant sa mai vreti sa mai stti mult pe aici. nu de alta, dar cu o asemenea bunastare creata de PSD, n-o sa mai aveti loc prin curte sa va parcati avioanele personale :))))

MITICEL

Sa admitem ca pretul combustibililor la pompa au crescut datorita pretului barilului de petrol. Dar la paine de ce a crescut pretul? Dar la oua? Dar la unt? Dar la coafor? Dar la taxe si impozite? Tot datorita cresterii pretului petrolului? PSD e nevinovat si aici, ca la pretul petrolului?

Lasa-l cu "stupy" ...a lui...

...n-are nicio vina. Incearca sa arati indulgenta fata de cei neajutorati !

@MITICEL....

...gresesti profund,si o stii,dar foamea si partidul nu-ti permit sa deraiezi !
Pacat ca ti-ai vandut puterea pe...ruble !
Vrei sa stii cat costa benzina/motorina in afara granitelor RO ?
"Goguleste",telijentule,...ca nu doare ; daca vrei,iti spun cat este in NY USA per gallon,stat in care este "scumpete" mare !
Dar hai sa ne bagam in seama,....ca asa a trasat partidul !
Bai,voi postaci cu simbrie,va uitati la sefu' cum ii curge untura pe mustata si voi DACA d'abia prindeti o coaja de mamaliga uscata !
Nu va jignesc,...va compatimesc mai metaforic !

Painea s-a ieftinit ? Carnea,legumele,intretinerea,lumina,impozitele.....s-au ieftinit,"dodonilor" ?
Vai,capul vostru de ...drosophila !

Pret benzina Moscova ...2,60 ron/L....!

...

pufulica

2,60 ron/L la Moscova e pentru toti, sau numai pentru PSD-isti? Ca mi se pare mie ca ailalti platesc in ruble, nu in lei.

mirlanul ii mirlan oriunde

de compatimit esti tu ,nu intru in polemica cu un retardat si fomist ,care nu stie decit sa jigneasca pe cine nu este de acord cu el ,nu traiesc in Romania (am plecat mult timp )dar unde ma aflu sunt mindru ca sunt roman si imi iubesc tara ,nu o critic ,vin de citeva ori pe an in tara si tin legatura cu cei din tara,pretul combustibilor nu ma intereseaza in SUA pentru ca eu traiesc in Europa ,am afacerea mea si 11 persoane depind de mine , cistig destul de bine pentru Franta ,nu am nici o afinitate politica cu PSD

daaa, ai dreptate... preturile au crescut in Germania, de fapt

in toata Europa, exact din cauza de Dragnea si PSD... minte la genuchiul broastei...

Pensula

Esti educat corespunzator, de Antena 3. Asa este, in Romania petrolul este extras de straini, iar Guvernul nu poate face absolut nimic. El, Guvernul, este tot strain, nu poate face nimic in Romania. BRAVO! Dar ia spune, tu treci din cand in cand pe la frizer? Ala de ce te tundea anul trecut cu 8 lei, si acum te tunde cu 10 lei? Pentru ca la Washington barilul era anul trecut mai ieftin cu 40% fata de anul asta? Mai, da destepti frizeri avem noi. Stiu astia cum e treaba cu barilul!

Asa este, daddy v-a promis cresteri, iata ca toate

au crescut. Problema este ca ua crescut un pic in dezordine, intai cheltuielile si apoi veniturile.
Finantele socialiste sunt un fel de perpetuum mobile, care se autoalimenteaza si care nu se opreste niciodata :)))

nu mai e tara lui Papura,

e tara lui Dragnea

a promis Raiul si a adus Iadul

tara a fost infectata cu ciuma rosie

e tara jefuitorilor

astazi, vom fi acolo, cu sutele de mii

astazi, va vom vacina impotriva ciumii

ritualul de dexorcizare va incepe la orele 18 in toata tara

 

pentru Pufulica

si daca "veniturili" au luat-ó razna si au crescut asimtotic la idealul comunei primitive, eu zic ca putem sa ne asezam cu aia in tarana si sa jucam jocul comunei primitive: "eu pup poala popii, popa pupa poala mea" pana ne trece foamea.

pietele sunt goale, strazile, pustii
de ce nu vii, de ce nu vii

era vorba, alegorica, de Doamna cu Coasa'

 

Stai potolit,...

...inca sunt cu geana pe screen. Nu a venit sms-ul de la Centru...
Sa-i vezi cum vor ataca si depuncta,...ca la balamuc !
Nu te astepta la delicatesuri din partea haitei de 2-3 postaci cu conturi multiple !INUTIL !
Am mai spus-o,intrati pe "trafic ranking",pe z.com,actualizati orar si veti vedea de cate ori se repeta un IP si constatati USOR cum un utilizator posteaza ...din conturi diferite!
Sa le fie rusine,eu nu m-as preta la dubla/tripla/cvadrupla/...multipla identitate ; sunt doar TATRA,....si va salut !

Cunoasteti asa multe Mariane,care au groapa comuna

???.....credeam ca dati numai in una .

manipulare securista

Deci, in ultimul an pretul barilului a crescut cu 23% si cica PSD e de vina ca pretul benzinei in Romania a crescut doar cu 10%.
Nu v-ati saturat sa tot manipulati, securistilor?

 

Deci in ultimul o suta si ceva de ani

Romania este producator de petrol, si este detinator de rafinarii, adica extrage si rafineaza petrol. Produce tot ce se vinde la pompa. Benzina, motorina, uleiuri, tot. Romania nu e ca Slovenia, de exemplu, care nu produce si nu rafineaza petrol. Slovenia cumpara tot ceea ce vinde la pompa de afara. De ce acolo preturile sunt mai mici decat in Romania?
Poate pentru ca ei nu au PSD-ul nostru?

Slovenia... preturile sunt acolo mai mici pentru

ca se doreste dezvoltarea acestui stat... in Romania preturile la carburanti sunt mari pentru ca nu se doreste dezvoltarea acestui stat...
Se doreste dezvoltarea statelor mici, fara greutate in UE... acolo Germania si Franta vor sa stea singure la masa, restul sa-i serveasca...

asta

nu o văd suporterii ciumei roșii!

 

Pentru ca...

E/VITA !

Pensula

Preturile sunt mai mici in Slovenia, pentru ca aia nu sunt condusi tot de PSDragnea. In Romania, PSDragnea nu mai are bani cu care sa-si onoreze promisiunile electorale. De aceea preturile in Romania sunt mari si vor fi si mai mari. Sunt mari pentru ca PSDragnea are nevoie de cat mai multi bani, si pentru ceea ce au promis votantilor lor, si pentru a mai ramane ceva si pentru furat, de aceea PSDragnea impune crestera preturilor, pentru ca TVA este direct proportional cu pretul, pret mai mare, TVA per total mai mare, bani mai multi in pusculita PSDragnea, de aceea cresc preturile, nu pentru ca a crescut barilul, sau mai pentru ca a crescut barilul de petrol, si tot la noi, preturile vor creste alarmant si in continuare, tocmai pentru ca multi romani, tot mai multi romani pleaca din Romania. Si daca pleaca, nu mai platesc in Romania, nu mai contribuie si
aia la adunarea banilor pentru PSDragnea, prin achitarea taxelor, impozitelor si a TVA-ului, pentru orice cumpara.

Ca ei platesc echivalentul TVA-ului acoo unde traiesc, acolo unde cumpara. Si cum scade suma colectata pentru Buget, singura solutie ar fi cresterea preturilor, ceea ce angreneaza cresterea sumei adunate din TVA.
As fi multumit, Pensula, daca ai intelege ceea ce m-am straduit sa-ti explic.

darnic00 Rank user: x5 04.02.2018, 13:51... eu ti-

am spus ca esti destept si nu vrei sa ma crezi... de aia a redus Dragnea-PSD TVA-ul de la 23 la 19%... ca are nevoie de bani la buget...

Aceasta crestere a pretului benzinei face parte

din programul alde psd-ist al lui drakknea ! Daca este crestere este psd-ista...

 

Pensula

Esti usor defazat, tovarase. TVA a scazut de la 24%, la 20% in 2016. La putere era atunci Ciolos. Cand au ajuns la ciolan, tovarasii din Mafia Rosie au promis reducerea TVA-ului, cu un procent, adica 1%, anual, pana la valoarea de 15%. Asa a promis Dragnea. A promis, dar nu a si facut, ca de obicei. Acum TVA este tot 19%, desi, conform promisiunilor debitate tot de Dragnea acum, in 2018, trebuia sa fie exact 17%, in 2019 16%, iar in 2020, 15%!

nu stii ce scrii: in 2017 a scazut de la 20 la 19

in 2018 va scade de la 19 la 18, conform programului, poa sa fie si pe 13.12, numai in 2018 sa fie, ca in 2017 scaderea nu s-a facut la 01.01.
Iar scaderea de la 24 la 20 a fost hotarata de Ponta in 2015, Cccilos ZERO are marele merit ca nu l-a ridicat din nou la 24%...
Carburantul e mai scump din cauza ca s-a scumpit titeiul la bursa, nu din cauza de Dragnea. S-a scumpit in toata Europa... s-a scumpit pana si in Arabia Saudita si Bahrain... numai mintea ta obsedata face legatura cu Dragnea...
Ieftinirea petrolului a fost o actiune politica contrara legilor pietii libere, a Vestului impotriva Rusiei. N-avea cum sa dureze mai mult de cativa ani. A fost un fasss, ca rusii si-au vazut de drumul lor si sunt acuma unde sunt, din nou o putere de rangul I in lume in fata careia oricine are chilotii umezi... si daca n-a dat rezultatele scontate, preturile titeiului cresc din nou, ca e o resursa epuizabila... Dragnea n-are nimic de-a face cu aceasta chestiune si nici cu cresterea si descresterea Bosforului de platesc fraierii cu credite in valuta dobanzi mai mari... legatura este intre titei si Bosfor, nu intre Bosfor si Dragnea.

julian doe

Te crzi destept si spui ca cunosti bine Franta pentru ca vii de citeva ori cu jobul ,oare cind veti terrmina cu jignitul tuturor care au alta opinie politica ,cuvintul democratie va spune ceva ,votul majoritatii trebuie respctat ,nu pling la morminte straine ,pling la mormintele stramosilor care sunt in tara si pentru cultura ta eu chiar am un job de succes in Franta si dau si la altii de lucru (11) si traiesc pe riviera si cistig destul de bine pentru Franta si sunt mindru ca sunt roman ,eu am adus o remarca ca pretul a crescut datorita pretului ridicat ,pretul este dictat de cerere si oferta ,dar atita ura nu am vazut ,o duminica frumosasa

 

nenea, crede-ma ca n-am o placere deosebita in a merge des in

Franta. a fost la inceput, dar s-a dus... imi pun problema la modul serios daca mai are rost sa stau in Romania. daca m-as fi gandit in gluma, as fi plecat de multa vreme, dar am vazut la colegii mei romani care muncesc acolo, cat de mult sufera de dorul Romaniei, chiar si acum, cand e condusa de un guvern "supercompetent", cu ministri de o inalta clasa, precum Andrusca. si noi nu lucram pe rivera ci la Lyon. probabil stii cam ce preturi au aia la chirii pe acolo. de ce mi-ar conveni sa fiu sclav la patron si sa dau o parte din bani pe chirie, sau sa suport aroganta francezilor ? unora dintre ei, care-si dadeau aere de rasa pura cand aflau ca-s roman, le-am spus direct sa-si cumpere sapun, ca e cazul. ca sa stie si altii, francezii n-au mare dragoste pentru curatenia corporala. cel putin, nu toti.
daca matale te-ai simtit jignit, te priveste. e un defect al meu: spun ce gandesc. si sa stii un lucru: nu ma cred destept, SUNT destept. asa am ajuns sa am un job bun, care sa nu ma faca sa depind de cretinismele legiuitorilor romani, sa-mi fac o casa de om normal, nu mastodontii aia monstruosi pe care parvenitii de la noi si le fac, sa-mi iau o masina decenta, sa-mi fac concediul cu familia in locuri pe care un votac pesedist le vede doar in poze.
si, referitor la combustibil, sa ne amintim ca pe vremea lui Boc era criza in toata lumea. acum, Dragnea a preluat economia intr-un moment bun, si au facut-o praf, cu ministrii astia de tot rasul. chiar daca evolutia pe plan extern a facut pretul la baril mai mare, sa nu uitam ca PSD a reintrodus supraacciza, ca dovada a nepriceperii. si nu uitam ca cresterile de pret la combustibil atrag cresteri de pret la toate celelalte.
pentru romanul obisnuit e super, nu ?

Pentru aducere aminte.

In momentul introducerii accizei, pretul petrolului stagna pe pietele internationale. Abia dupa vreo luna a inceput sa creasca, dar pretul la pompa a crescut EXACT in momentul anuntarii supraaccizei. S-a anuntat in august, a intrat in vigoare in septembrie, iaer preturile au crescut de 2 ori, odata cand s-a anuntat acciza si a dpoua oara cand a intrat efectiv in vigoare. Asadar, ce mai ai de zis? Piata reactioneaza la tampenii de genul asta, iar efectul se poate masura. Acum, dupa cateva luni de la acciza, creste pretul petrolului si lumea nu mai sesizeaza de la ce vine scumpirea, dar e efectul cumulat al taxelor si cresterii cotatiei petrolului. Daca nu era acciza, nu aveam asa o crestere la pompa. Clar?

de 35 de ani dubla cetatenie fr .it ...bunic batrin,

Nu va mai mincati ca ciinii ca va face-ti de ris peste tot ...dar asta e , e in singe , tout ça pour ça...

http://www.wowbiz.ro/pilotul-unui-avion-a-oprit-decolarea-din-cauza-unei-romance-ce-a-facut-femeia-la-bordul-navei-17846434

 
 



Vezi comentarii inadecvate
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor