Ziare.com

Protest cu mii de masini si camioane la Guvern: Ce promisiuni au primit transportatorii (Foto&video)

de Constantin Pescaru
Joi, 17 Decembrie 2015, ora 15:25

   

Protest cu mii de masini si camioane la Guvern: Ce promisiuni au primit transportatorii (Foto&video)
Mii de transportatori au protestat, joi, in Bucuresti, fata de scumpirea politelor RCA. In apropierea sediului Guvernului, din Piata Victoriei, s-au aflat in jur de 4.000 de masini, autobuzuri si camioane, iar traficul in zona a fost restrictionat.

Principala nemultumire a transportatorilor este cresterea de 200-300% a politelor RCA, astfel ca multi dintre ei au avertizat ca ar putea da faliment in aceste conditii.

O delegatie a manifestantilor a fost invitata la Palatul Victoriei, pentru a purta o discutie cu vicepremierul Vasile Dancu, dar si cu vicepresedintele ASF, Cornel Coca Constantin.

Harta in timp real a traficului din Bucuresti poate fi consultata AICI.

La iesirea de la negocieri, un reprezentant al transportatorilor a precizat ca nu s-a semnat niciun acord, insa autoritatile au inteles cat de mari sunt problemele cu care se confrunta, asa ca vor cauta solutii in urmatoarea perioada.

Politele RCA, cu pana la 300% mai scumpe: Ce promisiune au obtinut transportatorii de la Guvern

Ziare.com v-a transmis in format LIVE TEXT desfasurarea protestului transportatorilor:

15.20: Protestul transportatorilor s-a incheiat. Politistii spun ca vor dirija circulatia, pentru ca sa nu existe blocaje sau incidente pana la iesirea din Bucuresti, transmite Digi 24.

14.50: Delegatia transportatorilor a iesit de la negocierile cu Guvernul si ASF. Unul dintre participanti a mentionat ca vicepremierul Vasile Dancu a realizat ca e vorba de o anomalie in legatura cu politele RCA si ca va discuta cu prim-ministrul Dacian Ciolos pe aceata tema dupa ce se va intoarce de la Bruxelles, potrivit Digi 24.

In esenta, transportatorii au cerut revenirea preturilor pentru asigurarea obligatorie la nivelul celor din 2014, dar si eliminarea supraaccizei la carburanti.

"Daca nu se vor tine de promisiuni in urmatoarele doua saptamani, atunci vom iesi din nou in strada", a punctat reprezentantul transportatorilor.

Totusi, protestatarii nu au obtinut niciun acord scris din partea ASF sau a Guvernului.

14.34: Realitatea Tv informeaza ca problema tarifelor RCA va fi dezbatuta de deputati, dar abia in 2016. Scumpirea politelor va intra pe ordinea de zi a Comisiei pentru transporturi la inceputul anului viitor, cel mai probabil imediat dupa incheierea vacantei parlamentare.

14.04: Piata Victoriei este in continuare blocata de masinile transportatorilor, la fel ca si bd. Kiseleff, transmite Realitatea TV.



13.32: Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR) a explicat, intr-un comunicat de presa, ca "intelege ingrijorarile manifestate de catre industria transportatorilor rutieri si isi doreste un dialog cat mai transparent si constructiv cu reprezentantii acesteia, pentru a identifica posibile solutii de parteneriat si actiuni comune cu impact benefic pentru transportatori si societate".

Mai mult, UNSAR sustine ca obiectivul sau il reprezinta "stabilitatea industriei asigurarilor pe segmentul RCA" si sustin necesitatea implementarii unui cadru legislativ predictibil, clar si echitabil pentru toate partile implicate.

"UNSAR si companiile membre active in industria RCA vor continua sa participe activ la dialogul cu autoritatea reglementatoare, institutiile abilitate si reprezentanti ai asiguratilor, luand act de toate propunerile formulate pentru a contribui la procesul de reconsolidare si echilibrare a pietei asigurarilor obligatorii RCA", mai arata reprezentantii societatilor de asigurare.


Sursa: B1 TV


13.13: Presedintele PSD Liviu Dragnea a declarat ca transportatorii sunt indreptatiti sa protesteze in Piata Victoriei fata de scumpirea politelor RCA.

"Eu sunt total nemultumit de cum a lucrat ASF. Am inteles ca acum fac verificari. Cine i-a oprit sa faca inainte? Pentru ca nemultumirile existau. Faptul ca transportatorii au blocat Bucurestiul este din cauza ASF (...) Nu e corect ca s-a ajuns la situatia asta", a explicat liderul social-democrat, la sediul partidului.

12.43: Reamintim ca Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a transmis, miercuri, un comunicat pe tema politelor RCA, legat de un plan de actiuni pentru "normalizarea pietei asigurarilor auto obligatorii".

Reprezentantii institutiei au mentionat ca "pe langa actiunile de control inopinat declansate la toate cele noua societati de asigurare autorizate sa vanda polite RCA in vederea verificarii modului de determinare a tarifelor, ASF le-a solicitat deja asiguratorilor sa reconsidere formulele de calcul care au stat la baza ultimelor tarife notificate pentru anul 2016 si asteapta, pana cel tarziu la 31 decembrie 2015, noi notificari cu tarifele recalculate pentru perioadele urmatoare", potrivit unui comunicat de presa.

12.40: Realitatea TV transmite ca la negocierile cu transportatorii se afla si reprezentanti ai ASF.

12.38: Seful Federatiei Operatorilor de Transport (FORT), Sorin Amarieni, a explicat ce ar trebui sa faca Guvernul pentru a rezolva problemele de pe piata politelor RCA.

"Ar trebui sa ii cheme pe cei din ASF si sa ii intrebe ce au facut in tot acest timp. Am avut o intalnire, acum cateva zile, cu vicepresedintele Vorniceanu si cu directorii din ASF si am constatat ca oamenii sunt ca niste roze, nu au habar despre ce e vorba. Au ramas uimiti cand le-am descris abuzurile firmelor de asigurari. Cand i-am intrebat ce au controlat, nu au fost in stare sa imi spuna nimic", a explicat acesta, la Realitatea TV.

12.17: Gheorghe Stancescu, patronul unei firme de taxi, acuza ASF ca favorizeaza asiguratorii.

"De trei ani, de cand am intrat in acest domeniu, am vazut cum a crescut tariful RCA. In primul an de la infiintarea firmei am dat 600 de lei pentru o masina, in acest an a ajuns la 1.200, iar dupa noile discutii - la 2.200. Tot acest circ se datoreaza ASF-ului, care in loc sa tina cu noi, transportatorii, tine cu cei de la asigurari.

O parte din ce platim noi, cam 1 la suta, se duce catre ASF, catre acele salarii grase ale conducerii. In afara de asta, in momentul in care eu m-am confruntat cu a reusi sa repar o masina pe RCA am avut momente in care am asteptat si 6 luni ca sa mi se plateasca dauna", a mentionat protestatarul, la B1 TV.

12.01: Transportatorii au venit si cu pancarte, printre lozincile scrise fiind "Prima RCA - Plata Mafia", "Service-uri in faliment, ASF incompetent", "Demisia ASF", transmit televiziunile de stiri.


Sursa: B1 Tv


12.00: Guvernul informeaza intr-un comunicat de presa ca la Palatul Victoria vicepremierul Vasile Dincu, ministrul Consultarii Publice, Violeta Alexandru si vicepresedintele ASF, Cornel Coca Constantin, discuta cu reprezentantii asociatiilor de transportatori si ai asociatiei de asiguratori. Initial, televiziunile de stiri sustineau ca la masa negocierilor se afla si ministrul de Transport, Dan Costescu.

11.57: In jur de 4.000 de masini si autovehicule de mare tonaj se afla in apropierea Palatului Victoriei, unde se afla sediul Guvernului. Insa reprezentantii transportatorilor sustin ca alte cateva mii de autovehicule sunt blocate pe Centura Capitalei.

"In jur de 4.000 - 5.000 de masini sunt blocate pe Centura, dar nu li se da voie sa vina. In momentul de fata aici (in Piata Victoriei - n.red.) avem in jur de 4.000 de masini", a declarat Doru Marian Crac, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport, relateaza Evenimentul Zilei.

11.53: Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR) cere limitarea valorilor politelor RCA la maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere internationale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme, potrivit unui comunicat remis Ziare.com.

"Concurenta este substantial restransa prin faptul ca doar 9 companii de asigurari sunt autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) sa activeze pe piata RCA, iar acestea au marit preturile cu 300% anual, desi daunalitatea anuala este de 27%", arata UNTRR.

Restrictii rutiere in centrul capitalei. Proteste ale transportatorilor.

Posted by Waze Romania on 16 Decembrie 2015


11.29: O defectiune la o garnitura de metrou a dat peste cap si traficul subteran, joi dimineata. Sute de pasageri au asteptat zeci de minute pe peroane. Metrorex a anuntat ca la ora 7.30, pe Magistrala 2, s-a defectat un tren la Aparatorii Patriei, care mergea pe sensul catre Pipera, informeaza Romania Tv. Circulatia a fost reluata, insa acest lucru a durat mai bine de un sfert de ora.

Adio trafic Bucuresti. poza via Matei Stoicescu

Posted by Cristi Dorombach on 17 Decembrie 2015


11.00: O delegatie a transportatorilor a fost invitata la Palatul Victoria pentru a discuta cu vicepremierul Vasile Dancu si cu ministrul Transporturilor, Dan Costescu.

10.43: Un reprezentant al Politiei Romane a transmis, la B1 Tv, ca au existat cateva probleme in trafic, insa nicio strada nu a fost blocata, iar incepand de la ora 10.00, fluxul de masini s-a mai fluidizat.

10.30: Un manifestant a explicat ca la aceasta ora se afla in jur de 3-4000 de camioane, masini si autobuze in Piata Victoriei, cu toate ca se anuntasera peste 7.000.

Motivul? "O parte sunt blocate in alte zone ale Bucurestiului, iar unii soferi de camioane se afla inca pe Centura, pentru nu li s-a dat voie sa intre in Capitala", a mentionat acesta.


Sursa: B1 Tv


10.19: Un alt reprezentant al transportatorilor a explicat si motivele pentru care au iesit in strada.

"Protestam fata de cresterea exagerata a politelor RCA - acest lucru s-a intamplat in ultimul an si am inteles ca se pregateste o noua scumpire, de 200-300 la suta. Cum putem plati pentru un autobuz 3.000 de euro, cand noi executam transport de persoane, asa ca nu putem creste pretul biletelor de pe o zi pe alta?

De asemenea, cerem eliminarea supraaccizei la carburant. E un sistem aberant. (...) Noi suntem priviti ca niste dusmani, nu ca parteneri. Autoritatile nu iau in considerare absolut nimic din ce le propunem", a mentionat un alt reprezentant al transportatorilor, pentru B1.

10.07: "Am fost invitati la discutii de catre ministrul de Dialog Social, dar sincer nu am venit aici sa discutam cu domnia sa. Noi vrem sa stam de vorba cu premierul, cu vicepremierul, cu ministrul Transporturilor, cu Valeriu Zgonea (presedintele Camerei Deputatilor - n.red.), daca ASF e in curtea domniei sale", a explicat unul dintre organizatorii protestului, intr-o interventie la B1 Tv.

9.30: Se circula pe doua benzi din Piata Victoriei spre Piata Romana si catre Bulevardul Aviatorilor. Bulevardul Kiselef e blocat intre Piata Victoriei si Arcul de Trimunf, iar intre Arcul de Triumf si Piata Presei se circula doar pe doua benzi.

9.00: Protestul a inceput, iar transportatorii sosesc in zona Victoriei. Sunt asteptati in jur de 7.000 de manifestanti, care vor veni cu masini personale, taxiuri, tiruri sau autobuze.

Buna dimineata!

Posted by Miriam M. Serbanescu on 16 Decembrie 2015


Transportatorii, a doua zi de proteste

Este a doua zi consecutiva de proteste. Marti, transportatorii au venit fara masini, insa rezultatul acestui demers a fost unul slab.

"Avand in vedere faptul ca in urma discutiilor anterioare purtate cu Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) nu s-a ajuns la niciun rezultat, iar emiterea unui act normativ prin Parlament necesita o perioada indelungata, UNTRR a depus o solicitare prin care, in mod exceptional, a cerut emiterea unei ordonante de guvern cu efecte pentru anul 2016, cu aplicare imediata de la 1 ianuarie.

Aceasta ar trebui sa limiteze valorile asigurarilor RCA/carte verde la valori normale de maximum 5.000 de lei pe 12 luni pentru autovehiculele comerciale de marfuri si persoane care fac transporturi rutiere internationale, la maximum 2.000 lei pe 12 luni pentru autovehiculele de transport public local si la maximum 300 lei pe 12 luni pentru autoturisme", au transmis, marti, reprezentantii transportatorilor, intr-un comunicat remis Ziare.com.

Ei sustin ca reprezentantii Ministerului de Finante s-au angajat ca, cel tarziu in cursul zilei de joi vor analiza si vor reveni cu o propunere despre cum se poate interveni asupra tarifelor RCA pe termen scurt, conform solicitarilor.

Restrictii de trafic

Protestatarii pot intra in Piata Victoriei pana la ocuparea perimetrului delimitat de: prelungirea b-dul Aviatorilor, Soseaua Kiseleff, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti, Calea Victoriei, intersectia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara, cu pastrarea unei zone de siguranta de latime de 1,5 metri, pe aliniamentul cuprins intre intersectia strada Paris cu b-dul Aviatorilor si intersectia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara.

"Protestul va avea loc joi, 17 decembrie, intre orele 09:30-15.00, in Piata Victoriei. Intre orele 05:00 si 7:00 va avea loc afluirea participantilor din afara Bucurestiului, iar intre orele 07:00 - 9:30 a celorlalti participanti. Protestatarii vor elibera zona intre orele 15:00 - 17:00", se arata intr-un comunicat transmis de Primaria Municipiului Bucuresti.


Restrictii de trafic in Bucuresti. Sursa: Digi 24


Sursa citata anunta si restrictii de circulatie pentru buna desfasurare a manifestatiei.

Traficul din Bucuresti va fi un cosmar joi: Un protest al transportatorilor blocheaza tot

Astfel, circulatia rutiera va fi restrictionata, joi, incepand cu ora 05:00, pe Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Victoriei, respectiv Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Presei Libere (zona Centrala-Mediana, gradual, in functie de sosirea participantilor), permitandu-se permanent circulatia pe ambele sensuri ale strazii Arh. Ion Mincu.

"In cazul in care va fi necesar, se va restrictiona traficul si pe strada Paris si breteaua care leaga b-dul Iancu de Hunedoara de Piata Victoriei. Circulatia in Piata Victoriei va fi resistematizata incepand cu ora 05:00, prin asigurarea traficului rutier pe doua benzi de circulatie pe sens, in fata Guvernului Romaniei, intre B-dul Aviatorilor si Calea Victoriei, respectiv B-dul Lascar Catargiu, asigurandu-se circulatia pe Calea Victoriei, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti si b-dul Lascar Catargiu", se arata in comunicat.


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 13881 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
36 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Sincer... cred ca au dreptate

Eu pentru o amarata de oglinda de 400 lei am stat o luna si jumatate pana am incasat banii de la asigurator.
Asiguratorii sunt total ineficienti si foarte pretentiosi.
In 15 ani de soferie eu nu am pricinuit nimanui pagube ca sa il despagubesc cu RCA dar am platit toti acesti ani RCA obligatoriu. Cum spun ei ca nu ajung sumele? Platesc 500 lei/an la o amarata de masina cu motor pe motorina de 1875 cmc.

 

Intrebare:

Cat timp au fost fonta si psd la botoane de ce nu au protestat?
Pare un protest le comanda.

Nu au protestat

cat a fost Ponta ca stiau ca nu le rezolva nimeni problemele. S-au bazat ca va veni guvernul tanar, frumos si liber si va rezolva situatia :) ! Nu am dreptate ?

Cred si eu ca au inceput protestele cind au vazut

...oamenii ca sint inselati. Iar daca-i un guvern tehnocrat, sa rezolve problema. Caci, altfel, ai fi zis ca e pomana electorala.
Nici oierii n-au obtinut decit o suspendare a articolelor din legea aia nenorocita. Si, dupa principiul ca o lege se poate amenda cu o O.G., vom vedea una si pentru suspendarea pensiilor speciale ale parlamentarilor?

ciudateanu', "cand au vazut oamenii ca sunt

inselati" ?? adica acuma vii si admiti ca "Pontache" a facut tampenii ?
asigurarile s-au tot scumpit in ultimii trei ani. adica, de cand venise Ponta la guvernare. ai impresia falsa - data de prea mult privit la troaca 3 - ca asigurarile s-au scumpit pentru ca asa trebuia. eu zic ca voi, astia care va tot dati aere de cunoscatori (tu, Marean, oskar) sa intrebati si pe altii. de la Gadea nu prea ai ce sa inveti...

In sfarsit ziare.com au primit permisiunea sa scrie de Manifestatia

Transportatorilor! Ce au rezolvat pana acum? Nimic! Ciolosh a sters-o la Bruxelles!

 

@Marin2134 10.53

- ce treaba ara ciolosh cu "cadavrele" lasate de guvernu' anterior !? shi s-a dus la bruxelles cu treaba(cum se-nghesuia shi pontax , da' n-avea spor) nu ca al'lalt la soci , istanbul sau dubai ! :o(((

"Protest cu mii de masini si camioane la Guvern: "Prima RCA, plata mafia"

Nea Nicule,

Romania se conduce de la Bucuresti, nu de la Bruxelles, mai ales cand stii ca sunt probleme !

Vai dle Nicolae,dar ma asteptam

la mai multe de la dvs.Tot guvernul in frunte cu Csiokolos Bruxelezu fac parte din corpurile inerte lasate din guvernarile anterioare.Pana si vaslasa Lipa e o fosta ca e mare scula in MAI de pe timpurile anterioare,tot pe motive de populism politruc.

A 2-a greva a guvernului Ciolos in nici 2 luni

Vedeti voi Ciolos e la Bruxelles sa vorbeasca de imigrantii sirieni ca sa vedem unde ii cazam.
Pentru aia sigur se vor gasi bani si nu vor plati absolut nici-o taxa.
Domnule presedinte mai lasati facebook-ul ala si twiter-ul si treziti-va la realitate ca nu sa va platim ca sa vedeti ore intregi cate like-uri vi s-au dat pe retelele de socializare.

Marinica, ai mintea scurta. nu erai asa de vehement cand

Pontache era la otomani - stii tu, cand se trata de bubite la genunchi. parca erau oaresce probleme atunci prin tara, dar don dottore se dadea lovit... cam cum faci tu, cand te ia vreun "basist" la misto :))))
daca Ciolos e la Bruxelles, o fi avand treaba, ca doar nu-si face analizele acolo. probabil incearca sa mai repare din prostiile facute de Pontache...
de ce crezi tu ca ies transportatorii sa protesteze ? hai ca-ti zic eu, ca tu o dai prin balarii: pentru ca e o noua "reusita" a guvernului Ponta. priceput ?
apropos: Pontache e tot la brurtarie ?

"Autobuzurile" autorului....

D-le autor Constantin Pescaru, nu pot sa nu zambesc ironic la amintirea circului facut de de mass-media (si nu numai) pt "succesurile" EBEi.
Si matale esti tanar si ai terminat chiar o facultate, dar ai trantit "autobuzurile" alea exact cum a trantit EBA "succesurile.
Las' ca nu-i bai, ca la urma urmei nu s-a ofuscat nimeni nici pt "scheletii" lui Oprescu sau pt "serviciurile" lui Cacarau. Si, vorba aia, astia doi erau considerati, la un moment dat, cei mai buni oratori politici ai Romaniei, nu-i asa?
Lasa, oameni suntem.
In rest, articolul este bun.

DACA PROTESTATARII ar avea solutia , la cum ar putea creste guvernul

pensiile speciale si majorarile de salarii X3 , ale alesilor , cred ca nu ar fi vreo problema , fara ca un alt Victor sa mai ia de la altii pentru niste trintori .

 

E normal sa li se para taxele mari

Atat taxele cat si salariile au valori fixe. Un pfa de ex. care castiga 2-3000 lei lunar trebuie sa plateasca jumatate catre stat ca taxe calculate la salariul minim. Insa o firma care incaseaza sute de milioane de euro, plateste salarii foarte mici, raportate tot la salariul minim. Asa zise tari civilizate, europene, prefera sa foloseasca metode de tip sclavagist, de exploatare, prin plata de salarii fixe mici in tari sarace cum e la noi, iar acolo sunt incasate profituri uriase. Daca taxele ar fi raportate la cifra de afaceri nu la salarii minime iar salariile ar fi calculate ca dividende din cifrele de afaceri nu cred ca ar mai fi proteste, fiecare castigand si platind in functie de cat produce.

 

Aveti dreptate si nu prea

Toate impozitele la care va referiti se platesc ca o prelevare obligatorie procentuala din venitul realizat.

RCA mare?

RCA-ul e in functie de pagubele produse.Cand zilnic au loc nenumarate accidente,cand anual mor in accidente cateva mii de oameni(locuitorii unei comune!) e normal ca RCA-ul sa fie mare.
Accizele sunt mari pentru ca statul nu stie cum sa aplice alte impozite asa ca loveste tot in boul care trage.

ai auzit de Bonus Malus ?

eu de ani de zile nu am avut niciun accident, nici macar minor si nu am beneficiat de Bonus Malus, din contra RCA mi-a fost crescut an de an ! e corect ? Sunt de acord cu RCA marit la cei care sunt vinovati de producerea accidentelor, dar pentru cei care nu au accidente la activ ce facem ?

@ Disaster 17.12.2015, 11:41

Intrucat detin si o entitate ce functioneaza in aceasta piata va informez,stimate coleg:
1.sistemul bonus-malus se aplica incepand tuturor autovehiculelor ce detin o polita RCA incepand cu 01.01.2010
2.acest sistem se aplica asupra tarifelor de prima comunicate de catre un asigurator la o anumita data,adica ,foarte important,aceste tarife se modifica periodic si de regula sunt in crestere.(marketing asigurator)
3.dvs. ''ati beneficiat'' cert de acest sistem B-M dar este foarte posibil,pe istoricul dvs,prima de asigurare sa creasca intrucat reducerea procentuala primita ca Bonus pentru ca nu ati provocat daune se pierde in fapt datorita cresterii acestor tarife de baza ajustate regulat de catre asiguratori.Nu spun ca este si normal,spun doar ce se intampla tehnic, cunoscand sistemul.
4.acest ASF ,fost CSA, este cel ce este indrituit sa reglementeze piata dar lupul paznic la oi a facut cartel cu societatile de asigurare.
5.actualmente se protesteaza fata de maririle aberante(cunoscute din timp de ASF,intrucat ei le aproba) ce in cazul unor categorii (auto tonaj mare sau transportatori ) ajung la o crestere si de 500 %
6.coruptia in acest sistem atinge cote alarmante si pestele de la cap se impute,falimentul Astra nu-i intamplator si nici politic,ci este efect al grupurilor de interese economice.
7.primele de asigurare se incaseaza de catre asiguratori insa ajung cu taraita la service-uri si nu-i un control asupra cheltuielilor unui asigurator pentru ca sunt in general multinationale ce au cuvant greu de spus,interconectate cu banci,fonduri de investitii etc.
8.nu lipsa regulilor este problema in sistem ci nerespectarea lor,fiecare face ce vrea si sunt doar rafuieli de fatada.
9. lipsa informarii consumatorilor este pastrata ca o parghie de presiune, nu se vrea simplu si corect ci complicat ,ca-i mai usor de manipulat

Scuze daca am deranjat cu ceva!

roion, sigur ca e un protest "la comanda" . cat a

fost Ponta la butoane n-au protestat, dar o fac acum. ciudat, nu ? cineva are interesul sa puna bete in roate guvernului Ciolos, folosindu-se de niste tampenii facute de guvernul Ponta. nu e normal sa tragi la raspundere un guvern abia instalat, pentru esecurile celor de dinainte, dar cum la noi romanul e indoctrinat la maximum de latrina 3...
asa ca, nu vad cum explici unora ca aceasta marire de preturi a RCA care s-a tot produs de vreo trei ani incoace nu e unul din rezultatele mirobolante ale lui Pontache.

Eu ma intreb cat de sigur este transportul cu masini second hand

Daca circulatia acestor masini uzate nu pune in pericol pe ceilalti soferi sau pe cei care circula cu ele. Masinile second-hand nu cred ca intra in categoria produselor care pot fi supuse impozitarii, fiind de fapt lucruri aruncate la gunoi care ar fi mai degraba impozitabile ca deseuri. Aceste taxe mari sunt insa impuse soferilor nu celor care depoziteaza deseuri la noi in tara.

 

@cozmin 11.51

- daca oamenii ar avea bani suficientzi ar cumpara mashini noi , daca 2-3 luni nu s-ar cumpara mashini vechi , n-ar mai aduce nimeni ! las-o p'asta cu depozitatu' , ca nu aia le aduc aici , romanii se duc dupa ele ! :o(((

"Protest cu mii de masini si camioane la Guvern: "Prima RCA, plata mafia"

 

UE si Cit de mari ar trebui sa fie taxa de poluare si RCA ?

Masinile second hand nu sint in nici un caz de aruncat la gunoi, multe din ele fiind mai bune decit unele ruginituri de la noi.

Apoi, second hand, poate fi si o masina veche de 1 an care a stat in garaj. Evident nu sint foarte multe cazuri, dar nu se poate in nici un caz discuta in termeni de second hand.

In ce priveste numarul de automobile second-hand din Romania, ele sint multe, nu pentru ca romanului nu-i plac masinile mai bune, ci pentru ca nu si le permite. E vina politrucilor care fac economie cu picioarele si ca sa-si umple buzunarele si sa vinda masini noi cit mai multe.

Legat tot de poluare (Vezi scandalul VolksWagen si altele - Mercedes si alti producatori, chiar si japonezi), au fost depasite normele de poluare de 40 de ori ! O masina de litraj mai mare, noua dar cu soft care pacaleste testele de poluare, polueaza tot atit sau mai mult ca un second hand al unui om de rind, care insa plateste mult la minunata de taxa de poluare.

Intrebarea e daca romanul isi permite sa plateasca aiurelile astea de taxe, la nivelurile la care i se impune.

Ecologia trebuie promovata si sustinuta, dar fara aberatii. Economia trebuie sa functioneze. Nu are cum sa functioneze daca pui taxe absurde unui popor care nu are de unde sa le plateasca. O sa te trezesti cu multe masini parcate.

Pretul taxei de poluare trebuie bagat in pretul carburantului. De ce sa plateasca taxa de poluare un pensionar care iese cu masina doar de 3 ori pe an ? Cum mai poate pensionarul ala sa-si foloseasca masina, daca nu poate plati un RCA absurd ?

Ce impune Uniunea Europeana sint aberatii, intr-un stat membru in care salariul mediu este sub 400 euro pe luna !

Uniunea Europeana a colaborat bine-mersi cu hotii nostri si tradatorii, cu companiile care exploateaza mediul salbatic incalcind normele de mediu, a relaxat conditiile de mediu pentru corporatii, n-a sanctionat incalcarile drepturilor omului(vezi Pungesti etc.) si ne impune fel de fel de taxe, aduse la nivelul comertului liber si alte reguli aiuristice. Pai daca pui sa traga poneiul economic romanesc la intrecere cu armasarul european, normal ca armasarul o sa cistige. Daca pui 2-3 ponei ar putea si Romania sa fie competitiva, dar nu poti, ca cica, nu e competitia corecta. Cum sa pui 2 sau 3 mici contra unu mare ? Cel mare e dezavantajat ca e singur :). Asta e UE ! Un dezastru economic pentru tarile mai sarace care nu fac fata competitiei firmelor mult mai eficiente din vest. Taranul roman e falimentat de producatorii mai rentabili din afara si vinde pamintul ieftin, pamint care, tot conform minunatelor legi UE, poate fi cumparat de orice cetatean UE(el are insa bani mai multi). Si uite asa ajungem sa muncim la noi acasa pe pamintul altora.

Atit preturile cit si taxele trebuie sa fie conforme cu nivelul de trai al populatiei ! Nu e normal sa pui aceleasi taxe unei populatii care cistiga de cel putin 4 ori mai putin decit cei din majoritatea tarilor avansate.

Si totusi,,

E cam nebunie anti-democratica sa demonstrezi si sa blochezi capitala tarii de cate ori ai o nemultumire! Mai mult oierii au protestat acum pentru prevederi legale de acum 10 ani sau de acum 6 luni,dar neaplicate!Iar transportatorii protesteaza pe o crestere anuntata de nu se stie cine caci ASF a zic ca nu creste ba poate chiar scade dupa ce ei au eliminat cei 10% provizion!Deci mai repede par a fi demonstratii pre-electorale,iar guvernul ar fi caraghios daca ar ceda aiurea,dand bani din bugetul si asa de austeritate,la niste categorii ale populatiei mai vocale!

 

antidemocratica zici...

ba e pura democratie...mai mult chiar necesara, incompetentii si neavenitii ce populeaza administratiile asculta doar de frica....au reusit sa transforme hatisul legislativ intr-un munte de alpinism pt un om normal...asa ca asta este solutia corecta...o singura intrebare ramane, pt legile alea im.becile date la plesneala de Dorei si amantele lor cine plateste la final...vreau sa vad niste responsabili ca dau cu subsemnatul pt legi incoerente ca sa nu zic anticonstitutionale, din prisma cetateanului normal si pt aplicarea lor abuziva...asta nu e Stat este o cloaca abuziva....toate bune, cr

Cautati in DEX!

Ia intrebati majoritatea bucurestenilor daca sunt de acord ca "democratia" oierilor sau a taximetristilor sa blocheze orasul si atunci sa mai vorbiti de "adevarata"democratie! va garantez ca majoritatea este la cei care dezproba violenta"minoritatii"!Iar pentru legile "proaste" ,desi europene,parlamentarii vor plati la alegeri!Asa e in tarile democratice!

nu europene ci romanesti

Aceste legi cu ciinii si cu asigurarile nu sint europene, ci pur romanesti.

hotie nerusinata

Sa ceri dublul salariului mediu pentru o asigurare este hotie curata. Ne priveste si pe noi, avem nevoie de transport. Cu exceptia celor inregimentati.

ii

doare la bascheti pe astia ca e blocat bucurestiul.

 

vai,,dar cum se poate sa se faca asa ceva?? de unde se da

ora exacta???
"rusine ciobanilor si transporturilor"

 

Ca romanul impartial

Daca nu faceti politica atunci mergeti si transportati. Pretul RCA este stabilit prin politica.

 
 

Personal nu am nici un minim respect

pentru nici un politruc romanesc,de la presedinte pana la ultimul consilier de la Pocreaca.Insa nu pot sa nu constat facand o retrospectiva ca azi se lucreaza la greu de SRI la instalarea Parlamentului MEU ,ultima reduda necucerita complet desi Giogioaca de meserie auto e la puscarie.Avand experiente cu Mineriadele si Militariada care l-a pus pe gard pe Unguent,au organizat Colectiviada care a dus la instalarea impotriva oricarei democratii a unui guvern condus de un Neica Nimeni,la fel ca si tehnokiolannistii care-l compun.Si ca sa nu fie surprize la buget,sparlamentarii puteau sa nu-i voteze bugetul MEU ,au organizat Ghiogariada ciobanilor sa protejeze bugetul.Astazi oamenii de bine,gen Camarasescu,au organizat si Maniveliada neamurilor lui Manivela .Practic de acum incolo vom asista saptamanal la astfel de manifestatii,motive plauzibile ca rca-ul sunt la toate categoriile sociale,pana raman numai pedeleprele peneliste in sparlament la comanda lui Kiolannis Voda.
Totusi ar fi si o solutie mai simpla decat sa se puna in miscare atata amar de lume,adica Kiolannis Voda sa se avanseze singur maresal,ca si zugravul nemtesc in 1933 purta uniforma si a incendiat Reichstagul,si sa instaureze o junta militara dupa modelul Pinnochet.Cu acesta ocazie dna Iohannis Carmen,impreuna cu mama sa mai produc niste falsuri cu mostenirile,si isi trec in proprietate si Casa Poporului.E ea de trista amintire dar mostenirea e mostenire.
Eu chiar mi-as dori sa fie arestati toti sparlamentarii care nu tin cu EL,cu Maria Sa Kiolannis Voda si sa va vad opiniile dupa 1 an de conducere Maxima.O sa regretati pana si vremea Ceausescului ca va pune pielea pe bat,cum se spune in popor,tehnokiolannia.

 
 

Jos guvernul !

Coruptia ucide !

PS.Guvernul Soros , pt. cunoscatori ...

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor