Ziare.com

Monica Macovei, declaratie socanta: Licenta pentru Rosia Montana a expirat!

Joi, 02 Februarie 2012, ora 15:51

   

Monica Macovei, declaratie socanta: Licenta pentru Rosia Montana a expirat!
Monica Macovei semnaleaza un aspect de-a dreptul socant in contextul scandalului Rosia Montana: conform legilor in vigoare, licenta de exploatare detinuta de Rosia Montana Gold Corporation a expirat, iar acordul de mediu despre care se vorbeste in aceste zile trebuia dat ... in urma cu 12 ani.

"Am citit ca Ministerul Mediului si Padurilor va lua o decizie in privinta acordului de mediu pentru proiect. Vreau sa insist asupra unui aspect despre care nu s-a vorbit foarte mult: expirarea licentei de exploatare.

Reamintesc ca Rosia Montana Gold Corporation (RMGC) sustine ca are o licenta de exploatare valida (47/1999), acordata prin HG 458/10.06.1999, ale carei prevederi sunt, in mod nejustificat, inca secrete.

In realitate, Legea minelor (art.22) spune ca pentru inceperea activitatii miniere prevazute in licenta este necesara obtinerea unui acord de mediu in maximum 180 de zile de la acordarea licentei de exploatare. Conform unui simplu calcul, acest termen a fost depasit cu circa 12 ani (!). In aceste conditii, orice activitate miniera la Rosia Montana ar fi ilegala, iar autoritatile competente trebuie sa constate expirarea licentei de exploatare 47/1999 si obligativitatea reluarii procedurilor pentru o noua licenta", scrie Monica Macovei pe blog.

Ministerul Mediului: Acordul pentru Rosia Montana, doar daca se respecta protectia mediului

In plus, fostul ministru al Justitiei, in prezent europarlamentar PDL, mai arata ca licenta de exploatare 47/1999 a fost acordata societatii Minvest Deva (statul roman), ca titular, si companiei RMGC, ca afiliat, iar ulterior licenta a fost transferata de la Minvest (statul roman) la RMGC, Minvest ramanand companie afiliata.

"Licenta nr. 47/1999 era, insa, pentru mina veche, exploatata de Minvest (statul roman) si inchisa in 2006. Pentru noul proiect minier pe care il promoveaza RMGC, perimetrul a fost modificat de cateva ori, astfel ca toate operatiile de explorare, cercetare arheologica, descarcari de sarcina arheologica, certificat de urbanism etc. se bazeaza pe un perimetru ilegal. Logic, asta inseamna ca pentru noul proiect nu exista licenta de exploatare", atentioneaza Monica Macovei Guvernul.

In opinia sa, Ministerul Mediului nu are calitatea de a acorda un aviz de mediu pentru un proiect minier a carui licenta este inexistenta, iar intreaga procedura legata de exploatarea aurului la Rosia Montana ar trebui reluata si intoarsa la Agentia Nationala de Resurse Minerale si Guvern.

Monica Macovei face doua propuneri foarte clare. Prima este aceea a crearii de locuri de munca la Rosia Montana "prin inscrierea in patrimoniul UNESCO, refacerea galeriilor antice si investitii in turism in aceasta zona".

Basescu: Nu vreau aurul de la Rosia Montana, vreau locuri de munca

Cea de a doua propunere este legata de o eventuala continuare a exploatarii aurului.

"Daca chiar trebuie sa exploatam aurul de la Rosia Montana, sa o facem spre beneficiul Romaniei, adica a fiecarui cetaten roman si cu mijloace care nu pun in pericol sanatatea noastra si a celor care vin dupa noi. Deci: fara cianuri si statul roman sa fie cel care exploateaza aurul de la Rosia Montana, iar cetatenii sa primeasca anual divindende din exploatarea aurului (asa cum procedeaza Norvegia cu exploatarea petrolului de catre stat)", cere vicepresedintele PDL guvernului condus de premierul Emil Boc.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 45155 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
52 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

inca secrete !

nu sunt specialist in domeniu nici jurist nici analist politic.
ce zice un specialist:"In 1973 am recoltat din cariera din muntele Cetate o probă de 350 kilograme de zăcămint și am trimis-o la analiză la Institutul de Cercetări din Baia Mare. Vreau să vă prezint citeva din metale identificate: aur – 1,5 grame pe tonă, argint – 11, 7 grame pe tonă, arseniu – 5000 grame pe tonă, titan – 1000 grame pe tonă, molibden – 10 grame pe tonă, vanadiu – 2500 grame pe tonă, nichel – 30 de grame pe tonă, crom – 50 grame pe tonă, cobalt – 30 grame pe tonă, galiu – 300 grame pe tonă. Aceste probe și rezultate se află in documentația pe care RMCG-ul a cumpărat-o de la Agenția Națională de Resurse Minerale." (http://www.kamikazeonline.ro/2011/09/aurel-santimbrean/)
deci atentie: "Vreau să vă prezint CATEVA din metale identificate"
Ei,prevederile contractului sunt "inca secrete"...
Alta: "rezultatele se află in documentația pe care RMCG-ul a cumpărat-o de la Agenția Națională de Resurse Minerale."
cine le-a vandut si mai vinde in conditii "secrete" documentatii,resurse si... mai este ceva de vandut???

 

Dar cea pentru Rosia Poieni?

Pe care o detine Deva Gold Corporation cand expira?
Sunt putini care stiu ca s-a facut atata caz pentru Rosia Montana ca sa se acopere cea de la Rosia Poieni!
Pote ne spune cineva... mai multe amanunte...

 

daca o iei ca un om normal

sau daca citesti cu cap observi ca de fapt statul este cel care a gresit pentru ca a intarizat 12 ani de zile in a da un raspuns legat de avizul de mediu, cand trebuia sa o faca in 180 de zile.

 

Pai ar fi raspuns statul in 180 de zile, voi nu ati depus tot!

Dar la 180 de zile raspunsul a fost nu!
Base a reincalzit ciorba cu cianuri!
Pa!

Chiar ba?

Daca la anul 1999 mai adaugi 180 de zile ajungi, dintr-o data , la Basescu si la guvernul Boc, in anul de gratie 2012!
ce "inteligent " esti ))))))))

La 180 de zile raspunsul a fost nu. Apoi totul....

.... a ramas ijn coada de peste. In aceasta situatie s-a facut o extindere a suprafretelor de teren si la exploatare de aur si nu RECUPERARE din stweril cum a fost primul contract.
Deci torul este ILEGTAL. Ca sa acopere asceste ilegalitati., s-a trecut dosarul la secret.
Mare MARSAVIE pe averea noastra. Si numeni nu vrea sa se ocupe de descecretizare deoarece cum spunea Basescu, sunt interese uriase. Si asta la nivel politic.

Dumitru Popescu, Iliescu,Petre Roman, Emil constantinescu si ,,mieluselul,, SRI, stiu.
Doar ,,Baietii destepti,, din SRI au aranjat TOTUL pana s-a ajuns la Vasile(Frank) Timis. Si dupa !

Si cum "Organili" au mana forte, si presedintii tremura de frica lor.

Si a disparut Securitatea sau si-a schimbat uniforma ?

Ha ha ha ! Guvernantii Romani si hotararile secre

te. Se practica si in Vest secretizarea documentelor pe motive de 'siguranta nationala' nu-i vorba.

Guvernantii Romaniei insa au ridicat treaba la un nivel nou. Cum poate fi o hotarare guvernamentala care da licenta de exploatare a resurselor de aur ale tarii SECRETA??????

DNA si ANI unde sunt - cineva s-a imbogatit precis din afacerea aceasta. Investigati va rog si desecretizati afacerile murdare.

Cine stie poate vedem si niste sentinte adevarate cum ar fi 10-20 de ani de inchisoare in loc de 2 suspendati.

samson22 , daca o citesti cu "capul" mafiei,

Ai dreptate.

mda..

ce pot sa zic, te invit sa citesti articolul pe care doamna Macovei l-a invocat dar nu l-a citat pentru ca dansa spune ceva total diferit fata de ce spune acel articol de lege. Se bazeaza pe aplaudaci ca si tine care sunt de acord orice ar fi. Dar daca citesti articolul, vezi ca nu are dreptate. Si daca nu il citesti iti dai seama ca ce spune e o aberatie.

veni-vidi-ciuciu 17:12

Pana sa reintre Base pe fir GC a primit mereu "NU" pe linie!
Base a reincalzit supa cand a avut el influentza si posibilitatea sa o faca!
E direct interesat, a facut lobby pt proiect pe fata, desi firma aia e particulara, ... el trebuia sa tzina partea statului roman! El trebuia sa se bata pt o redeventa de 30% ca vorbim despre aur nu pamant de flori!
Oricum e o crima ecologica sa faci un lac de cianuri cum propun ungurii lui SOROS sau ce-s aia!

Uite-l aici pe buclucasul 22

Art.22.- (1) Inceperea activitătilor miniere prevăzute in licentă se
autorizează in scris de către autoritatea competentă, in termen de pană la
180 de zile de la intrarea in vigoare a licentei, după prezentarea de către
titular, cumulativ, a următoarelor documente:
a) dovada plătii taxei pe activitatea minieră;
b) dovada constituirii garantiei financiare pentru
refacerea mediului;
c) certificatul de atestare fiscală, din care să rezulte că
titularul licentei nu inregistrează obligatii restante fată de bugetul de stat;
d) acord/autorizatie de mediu;
e) pentru explorare - avizul autoritătii competente pentru
programul anual de lucrări; pentru exploatare - avizul autoritătii
competente pentru programul anual de exploatare;
f) acordul proprietarului sau administratorului terenului
privind accesul la suprafetele necesare executării activitătii miniere
prevăzută in programul anual de exploatare.
(2) Autorizarea inceperii activitătilor miniere se face de
către autoritatea competentă, in cel mult 30 de zile de la depunerea
documentelor prevăzute la alin.(1).

Uitati-va la d).

Samson 22

Daca gandesti mai mult ,cu cap ,o sa te intrebi cum si de cate ori s-a schimbat legea privind acordul de mediu si acordarea licentelor de exploatare in cei 12 ani.Dna.Monica Macovei ,pe care o stimez pentru verticalitate si corectitudine ,greseste cand amesteca beneficiul Romaniei cu al fiecarui roman intr-o formula comunista greu de digerat.

Monica Macovei are dreptate

Se pare ca este una din putinele minti lucide care se ocupa de aceasta problema

 

cum?

Cum are ea dreptate? Daca sutine ca exista alternative al cianura cand este foarte clarc a ele nu exista asta arata cat de dezinformata in legatura cu proiectul este. Sa nu mai vorbim despre turismul in zona care se tot incearca dar ea se pare ca nu stiu asta

experienta in minerit

eu nu stiu de cand are ea experienta in minerit, implicit in chestia asta cu cianurile, care am inteles ca e cea mai moderna tehnologie de extractie a aurului.Dar, sa zic ceva in legatura cu turismul.Doamna Macovei crede, cumva, ca valorificarea turistica a zonei se poate face fara bani? pt ca nu inteleg cum poate propune aceasta alternativa, cand nici ministerul Culturii, nici cel al Turismului, n-au alocat niciodata fonduri pt zona aia.Si cand prin proiectul asta, se vor baga 70 milioane de dolari doar in patrimoniu, cred ca mai degraba va veni valorificarea turistica de aici, de cand sa asteptam sa faca statul ceva.

hopa !!! a revenit zmeutza

am crezut ca te-au concediat astia de la rmgc ca nu dai randament cu comentariile tale. nu trebuie sa ai experienta in minerit ca sa stii ca cianurile OMOARA, si metoda cu cianuri nu e cea mai moderna, e cea mai ieftina(si implicit cea mai profitabila pt. rmgc)si cea mai poluanta. In zona nu poate nimeni sa faca o afacere si nimeni nu poate aloca bani acolo (zici tu de ministerul culturii si de al turismului) din cauza rmgc care taie din start orice proiect, prin primarii si restul oamenilor pe care i-a uns prin zona, pt. a da falsa impresie ca doar rmgc poate aduce ceva oamenilor de acolo. Lasa vrajeala ca nu tine... si apropo pune bani deoparte ,se pare ca f. f. curand astia de la rmgc isi vor lua talpasita si nu te va mai plati nimeni pt. a posta pe aici.

Corect!

Norvegia acorda cetatenilor proprii dividende rezultate din castigurile exploatarilor de petrol. Mergand pe aceasta logica cum ar fi daca Romania ar face acelasi lucru pentru resursele exploatate acum de altii? O tema care nu ar trebui sa scape politicienilor care se intrec in a afirma cat de mult iubesc acest popor si cat de patrioti sunt!

 

ar fi bine

dar vezi tu, au o mare problema, cetatenii nu acorda spagi grase politicienilor...

Intrebare de bun simt, daca mai au cei implicati !?!

De atata amar de vreme, in guvern, in ministerele cu un cuvant de spus in aceasta problema, nu s-a stiut de aceasta situatie, adusa la lumina de Monica Macovei ?
Atat de mare este spaga canadienilor, data probabil in stanga si-n dreapta, incat a pus lacat la gura tuturor celor care cunosc situatia ?
In acest caz nu ar trebui sa se auto sesizeze niscaiva institutii cu drept de control, ca sa se termine odata pentru totdeauna cu circul asta grotesc despre locuri de munca cerute de localnici(niste figuri de doi lei) platiti probabil tot de canadieni, cu acordul tacit al guvernantilor romani ?
Si ar mai fi multe de spus...

 

tot de bun simt

nu inteleg, ce e asa de greu sa gandesti logic? daca ar fi dat spaga in stanga si in dreapta de ce s-ar mai fi amanat 12 ani de zile? Si in astia 12 ani nu a semnalat nimeni "problema" asta pentru ca e o inventie alde Macovei. Problema ramane faptul ca statul nu a fost in stare sa le dea un raspuns investitorilor in 12 ani de zile, nici macar un da sau nu.

A spus NU de cateva ori, chiar si in justitzie!

Le-a fost anulat un certificat de urbanism...ca ilegal!
De ce nu mergetzi voi sa datzi cu cianuri prin Canada sau Ungaria...de unde va tragetzi radacinile!?
Exploatatzi aur cu cianuri la voi acasa, la voi in curte...

Maxi ! Esti mai in tema ,stii multe si...taci !

De ce taci ? Esti santajabil ?

nu s-a dat

Nu s-a dat spaga, pentru ca proiectul nu sta de 12 ani blocat ci de aproape 15. La cat de repede s-au miscat alte vanzari cum a fost petrom de exemplu se poate deduce foarte simplu ca nu s-a dat spaga si de asta au stat pe loc

situatie win-win

@gabriel43: ei, de privatizarea petrom nimeni nu a sarit in sus. Dar cand vorbim de o situatie win-win,intr-un parteneriat public-privat, sarim in sus.si da, daca s-ar fi atat de multa spaga, nu era logic sa vedem deja proiectul inceput?

PAI

pai si cu petromul a fost o marlanie dar ca rosia montana nu se compara nimic. OMW-ul nu rade 4 munti de pe fata pamantului si nu ne lasa cu un ocean de cianuri

DRAGULUI BUNICUT,

Care "canadieni", colega? Cauta numele "baietilor destepti" carora li s-a promis aurul Romaniei!

D-na Macovei

Cel mai credibil europarlamentar.Cred ca ar fi buna de prim ministru si ar face treaba buna.

 

Doamna asta a votat pro-cianuri!

In Consiliul Europei in 2009!

D.na Macovei s-a exprimat pe TERMEN ,nu pe ...

...altceva.

Insa un contract cu prevederi secretizare, nu poate fi aprobat de catre ministywerul Mediului, care lucreaza cu acte nesecretizate.
Daca se vrea acceptul de mediu. ministrul de mediu trebuie sa cunosca toate datele contractului.
Contractuol initial a fost pentru, 4,2 km patrati avum s-a extins pe 42 de km patrati.

Am postar si ieri ca acest contract trebuie desecretizat si daca este facut in defavoarea statului Toman si comunitatilor din zona,atunci sa se rezilieze.

o anume confidentialitate

@naoi: stai linistit, ca pt cei de la Mediu nu are nicio prevedere secretizata. Doar pt publicul larg si, evident, pt concurenta se impune o anume confidentialitate, e normal. Dar ceea ce poate interesa pe orice roman, contractul poate fi citit pe siteul Ministerului Economiei.

@zmeutza

de ce pt cei de la Mediu nu are nicio prevedere secretizata, iar pt "publicul larg" e totul secret? Oare Romania este a ministerului economiei sau a poporului roman? Normal, e mai usor sa mituiesti doi-trei insi de la mediu sa inchida ochii la marlaniile din contract, decat sa mituiesti 20 mil. de romani.Vrajeala cu concurenta nu tine, odata ce statul roman a incheiat un contract pe acea zona nu poate veni alta firma sa-i dea si ei.

Corect !!!

Deci mi se pare corect la cați specialiști in domeniul minier avem,să nu fim in stare să inființăm o companie de stat cu angajarea celor mai buni ingineri specialiști,inclusiv de la mediu care să taie in carne vie dacă nu se respectă 100% cele mai minimale norme de mediu, in așa fel incat să poată bea și privighetoarea din apa purificată de cianuri.Pe străini ii doare-n cot de protecția mediului,eu am fost miner timp de 11 ani și știu cum se ascunde gunoiul sub preș in cazuri grave de poluare a mediului.Mi se pare corect ca toți romanii să beneficieze de dividente din exploatarea zăcămintelor metalifere,fosile,lemnoase etc.,nu poate decide Băsescu cu șleahta lui de hoți ce fac cu bucățica mea din Roșia Montana sau cum a decis Năstase "Bombonel" să vandă pe nimic zăcămintele de petrol unei companii obscure din Austria,numită OMV.Vreau din tot sufletul să-l văd pe Bombonel in pușcărie,dar nu doi ani,ci 200,vreau ca blestemul meu și al tuturor romanilor care plătesc la pompă combustibilii la prețuri occidentale,cu salarii africane să-l ajungă și să nu-l mai văd niciodată pe sticlă pe acest comunist trădător și vanzător de țară.

 

MinVest Deva

societatea civila a fost invitata,deja, sa monitorizeze daca nu se respecta normele sau se intampla ceva ciudat in timpul proiectului. Asa ca se va putea taia in carne vie, cum zici tu. Iar o companie de stat exista deja, MinVest Deva, care nu si-a mai permis sa sustina din fonduri proprii aceasta industrie si d-aia a intrat in parteneriat cu RMGC. Vorbim de un parteneriat public-privat, o situatie win-win.

ha ha ha

ca e tare greu sa mituiesti cu vreo cateva milioane de euro supervizorul minvest deva ca sa spuna ca doar la Borsec bei o apa mai buna ca la rosia montana. iar daca se intampla un accident (si dupa legile lui murfy...) nu mai poti decat sa mai constati ca dezastrul e deja produs. iar statul roman va plati pagube ecologice cu multe zerouri (asa a fost si la baia mare)

Fostii politruci comunisti nu pot soca si pacali pe nimeni.

M.Macovei ca o demna procuroare comunista se onduleaza dupa cum bate vantul cautand sa capteze cat mai mult in panzele ei.Este un fariseu comunist innascut,atunci cand s-a discutat de problema grava a cianurilor a fost de acord fara sa se consulte cu specialisti ori sa cunoasca si alte puncte de vedere,tipic politrucilor.Acum cand trendul este altul cauta sa o dea la intors.

 

ai

pus problema foarte bine,dar crezi ca sint multi cu tinere de minte...ma-ndoiesc

Poti sa justifici legal ?

!

Pentru sinceritate,să mă bată zeii...

Doamnă te pup!Că ti-am zis destule altădată!
Si pentru propunerile pertinente:1.crearea locurilor de muncă la Rosia Montană "prin inscrierea in patrimoniul UNESCO,refacerea galeriilor antice si..."Aoleu,abia asteaptă Udrea să-si vare initiativa!2.O eventuală continuare de exploatare a aurului,dar in beneficiu Romaniei si in conditii de sigurantă a mediului!
Dacă zice si vrea să fie de bine,nu mă interesează culoarea!

 

locuri de munca prin unesco?

Si cum se fac locurilea alea de munca prin Unesco, asta ar fi mai interesant sa spuna nu sa vina cu ideea pentru ca ideea exista de multa vreme. Singura problema este cca Unesco nu finanteaza reabiltiarile iar statul nu o sa le finanteze. O mica parte din caleriile romane a fost data in folosita acum cateva saptamani fiind reabilitate de compania care ar urma sa explaoteze dar sa reabiliteze si cam tot patrimoniul de la rosia

Sustin prima varianta

Prima varianta este corecta si inteleapta, investim in turism, iar aurul "va ramane" un bun pentru noi sau generatiile urmatoare.

A doua varianta, suna frumos si ademenitor "cetatenii sa primeasca anual divindende" asa ar fi normal intr-o societate sanatoasa, dar cine garanteaza ca asa va fi?

Actuala rezerva de aur a Romaniei (peste 100 de tone) nu se afla in tara (nici nu se va mai intoarce) dar platim comision "pentru securitate".
Nu se va mai intoarce pentru ca amintesc de cele doua tezaure pe care nu le-am mai vazut.
Pentru a treia oara, cum sa pacaleasca iar Romanul? Printr-o gaselnita mult mai parsiva ! Alt hot, (travestit in security) platim commission pe deasupra, iar istoria……….. se repeta.

In prezent, Rosia Montana Gold Corporation, ne propune “un schimb avantajos", 6000 t. de aur, uraniu si alte minereuri pentru 13.000 t. de ceanura, este strigator la cer, care guvernantii de pe planeta “dau aur pe cianura"?

 

investitii

Ca sa scoti bani din turism in zona trebuie sa investesti masiv acolo, si asta ca sa incerci sa scoti banii pentru ca tot nu sti daca o sa ai succes. De unde sa vina sumele respective din moment ce statul nu are bani de salarii ? Cat despre partea du dividentele, hai sa fim realisti, nu o sa se intample vreodata

Investitii in Turism

Nu este necesara o investitie masiva, Rosia Montana nu este Mamaia, Eforie, Sinaia, Predeal sau nordul Bucovinei, insa dezvoltata de la simplu la complex prin facilitati fiscale, zona poate fi atractiva dupa amenajarea galeriilor antice si construirea unor pensiuni agro-turistice care se reflecta in servicii de calitate si preturi accesibile.
Se pot amenaja tabere de vara-iarna pentru elevi-studenti, centre de sanatate cu tratamente naturiste pentru toate varstele,e.t.c.
Nu pretind ca punctul meu de vedere este cel mai bun, dar se poate dezvolta impreuna si invit pe fiecare sa combata ce am scris si sa puna in loc ceva mai bun, intr-un spirit al armoniei care este preferabila conflictului.

era de asteptat

Trebuia sa ne asteptam ca unele autorizatii sau licentessa expire din moment ce statul s-a "grabit" atat de tare sa dea un raspuns cu exploatarea. Inca un motiv ca oamenii sa nu inva sa investeasca in Romania, nici macar propriile limite nu le putem mentine petru ca nu ne intereseaza investitiile si banii

 

Asta- H.G.

HOTARARE nr. 458 din 10 iunie 1999
privind aprobarea Licentei de concesiune pentru exploatarea minereurilor auro-argentifere din perimetrul Rosia Montana, judetul Alba, incheiata intre Agentia Nationala pentru Resurse Minerale si Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" - S.A.

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 285 din 21 iunie 1999

Data intrarii in vigoare: 21 Iunie 1999

In temeiul prevederilor art. 11 din Legea minelor nr. 61/1998,

Guvernul Romaniei hotãrãste:

ART. 1
Se aproba Licenta de concesiune pentru exploatarea minereurilor auro-argentifere din perimetrul Rosia Montanã, judetul Alba, incheiatã intre Agentia Nationala pentru Resurse Minerale si Compania Nationala a Cuprului, Aurului si Fierului "Minvest" - S.A., cu sediul in municipiul Deva, judetul Hunedoara, prevãzutã in anexa*) la prezenta hotãrare.
ART. 2
Licenta de concesiune pentru exploatarea prevãzutã la art. 1 intra in vigoare la data publicãrii prezentei hotãrari in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

--------------
*) Anexa se comunica semnatarilor licentei.

PRIM-MINISTRU
RADU VASILE

Contrasemneazã:
--------------
Presedintele
Agentiei Nationale
pentru Resurse Minerale,
Mihail Ianas

 

si acesta-i art.22 din legea mineritului 61/1998, abrogata

ART. 22
(1) Titularul licentei poate renunta la ea, dacã, la data notificãrii renuntãrii cãtre autoritatea competenta, indeplineste cumulativ urmãtoarele conditii:
a) pune la dispozitie autoritãtii competente documentatia privind activitatea desfasurata pana la data notificãrii renuntãrii, precum si rezultatele acesteia;
b) pune la dispozitie autoritãtii competente suma reprezentand contravaloarea lucrãrilor prevãzute in planul de refacere a mediului si neexecutate.
(2) Autoritatea competenta verifica indeplinirea conditiilor prevãzute la alin. (1), in termen de 60 de zile de la data notificãrii renuntãrii.
(3) La implinirea termenului de 60 de zile, prevãzut la alin. (2), licenta este anulatã, dacã autoritatea competenta nu a comunicat refuzul sau, aceasta fiind obligatã sa emita decizia de incetare a administrãrii sau concesiunii, cu efect de la plata indeplinirii termenului.
(4) In caz de refuz al autoritãtii competente, titularul poate cere instantei de arbitraj sau judecãtoresti constatarea indeplinirii conditiilor anulãrii unilaterale a licentei.
(5) In cazul in care instanta judecãtoreascã sau de arbitraj constata indeplinirea conditiilor anulãrii unilaterale a licentei, autoritatea competenta emite decizia de incetare a administrãrii sau concesiunii, cu efect de la data rãmanerii definitive si irevocabile a hotãrarii.

 

si aceasta-i modificarea lagii 61/98, abrogata de L.85/2003

ART. 16
(1) Licenta de explorare se acorda pentru o durata de maximum 5 ani, cu drept de prelungire pentru cel mult 3 ani, in limitele perimetrului acordat, cu plata anticipata, in fiecare an, a taxei pe activitatea de explorare si constituirea unei garantii financiare corespunzãtoare pentru refacerea mediului, stabilitã prin proiectul de refacere a mediului.
(2) Programul de explorare convenit se executa integral, pana la expirarea duratei licentei de explorare.
(3) Suprafata perimetrului, definitã prin coordonate topogeodezice, in sistemul national in vigoare, in care se executa activitãti miniere de explorare este de forma si dimensiuni corespunzãtoare formatiunilor si structurilor geologice si zãcãmintelor de resurse minerale care fac obiectul licentei de explorare.
(4) Titularul licentei de explorare este obligat sa prezinte autoritãtii competente rapoarte semestriale si anuale privind activitatea desfasurata si cheltuielile aferente acesteia, la date stabilite de autoritatea competenta prin norme, si un raport final cuprinzand metodologia aplicatã, lucrãrile executate, cheltuielile aferente acestora si rezultatele obtinute, in termen de 60 de zile de la expirarea duratei licentei.
(5) Titularul are dreptul sa reducã suprafata perimetrului de explorare, cu acordul autoritãtii competente, pe baza documentelor de etapa, furnizand dovezi ca pe suprafata la care renunta au fost executate toate lucrãrile necesare de refacere a mediului, cu obligativitatea efectuãrii lucrãrilor prevãzute pentru primul an contractual.
ART. 18
(1) Exploatarea miniera se realizeazã pe baza unei licente exclusive, care se acorda in conditiile prezentei legi.
(2) Licenta de exploatare se acorda:
a) direct titularului licentei de explorare, la solicitarea acestuia, pentru oricare dintre resursele minerale descoperite, in termen de 90 de zile de la data transmiterii cãtre autoritatea competenta a raportului final de explorare acceptat de aceasta;
b) castigatorului unui concurs public de oferta, organizat de autoritatea competenta in conditiile prezentei legi, pentru resursele minerale stabilite prin ordinul prevãzut la art. 19 alin. (2).
ART. 19
(1) Initiativa concesiunii activitãtilor miniere de exploatare in conditiile prevãzute la art. 18 alin. (2) lit. b) poate apartine autoritãtii competente sau persoanelor juridice romane ori str

 

Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor