Ziare.com

Dracula a fost sarb?

de Florin Necula
Luni, 05 Decembrie 2011, ora 14:23

   

Dracula a fost sarb?
Un tabloid de la Belgrad sustine ca Dracula ar fi fost sarb la origini. Jurnalistii sarbi identifica in acelasi timp, insa, personajul lui Bram Stoker cu Vlad Tepes.

"Poporul meu a murit in batalia de la Kosovo", sunt cuvintele contelui Dracula, din romanul omonim, scris de Bram Stoker, in 1897, cu care ziarul Kurir isi incepe materialul.

"O mare rusine s-a abatut asupra poporului meu din Kosovo, in 1389, atunci cand steagurile vlahilor si ungurilor au fost infrante de Semiluna" - este citatul publicat de ziarul sarb, prin care vrea sa dovedeasca provenienta lui Vlad Tepes si, implicit, a lui Dracula.

"De ce romanul Contele Dracula spune ca turcii au cucerit poporul sau, atunci cand este cunoscut faptul ca turcii au luptat cu sarbii din Kosovo? Acest lucru inseamna ca nobilul medieval roman, care a servit ca sursa de inspiratie pentru personajul literar contele Dracula, a fost de fapt un sarb", arata tabloidul din Belgrad.

Potrivit istoricului sarb, Jovan Deretiv, nu exista nicio indoiala ca originile lui Vlad Tepes se afla in Serbia, istoricul afirmand ca este familiarizat cu viata fostului domnitor valah.

"Dracula a fost 100% sarb. Dar nu numai el. Cei mai multi romani de azi sunt de origine sarba. Multi nu stiu ca, pana in secolul XIX, ei vorbeau limba noastra si utilizau scrisul nostru. Vlah inseamna agricultor, deoarece populatia din Transilvania este predominant implicata in aceasta ramura.

La mormantul lui Dracula exista inscriptia 'Aici zace Vlad Tepes, robul lui Dumnezeu', scrisa intr-o limba pura sarba. Ce alte dovezi mai trebuie?", a declarat istoricul.

Etnologul sarb Bojan Jankovici este de aceeasi parere. "Dracula a fost un mare patriot si a folosit masuri brutale impotriva inamicilor lui. Mi se pare ca, in acest caz, el este identificat cu sarbii care se opun turcilor", a afirmat Jankovici.

Tabloidul Kurir a contactat un om de afaceri sarb, Zoran Drakulici, pentru a-l intreba daca numele sau de familie provine din Romania. Acesta a ras, spunand ca nu are nimic de-a face cu celebrul vampir. "Din cate stiu eu, Dracula este un roman, in timp ce originea numelui meu nu este romana", a spus omul de afaceri.

Vlad Tepes s-a nascut intr-un sat din apropierea orasului Targoviste, desi se stie ca el provine din Sighisoara, si a dezvoltat metode crude de tortura a turcilor, se mai spune in articolul tabloidului de la Belgrad.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 5014 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
28 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Prostie mai mare...

...Chiar ca nu se poate spune.

Pentru oricine a trecut prin scoala romaneasca, ar fi stiut ca primul document scris in limba romana a fost in 1508, adica scrisoarea lui Neacsu din Campulung. Asta o plaseaza dupa vremea lui Vlad Tepes.

Pana atunci, toate documentele oficiale erau scrise in limba slavona, cu litere chirilice. Tot limba asta este era limba oficiala de cult. Greaca era destul de greu de invatat si folosit.

Mormintele lui Stefan cel Mare si ale inaintasilor lui sunt si ele scrise cu litere chirilice. Au fost si ei sarbi? Sau poate rusi, cum sustin unii de peste Nistru?

Astea sunt dovezile ca Vlad Tepes a fost sarb (o eroare intr-un roman si faptul ca slavona era limba de cancelarie)?

Ma lipsesc de asa istorici...

 

Sarbii sunt in mare criza de simboluri

Vai de mama lor!
- de la visul Serbiei Mari la ... visare cu ochii deschisi.

Ca Parfumatu' Ala cu Vanilie Sarbeasca (Usuro este Prrost ...

...este clar ... :)):)):))

Cestiunea Intersanta este De CE ester bagat in Seama, in Loc de a fi bagat in Alta Cestei, din care a ieshit, pre-Matur ...:)):)):))
Nu este Singurul Sarb, ba chiar si Romanii, au destui_D_Ashtia, chiar si pe Forum ... :)):)):))

Shtiu Unu' care cauta Promotzie pentru Malai ...
Ii trebuie sa ... dea cu Mamaliga pe FAQ_letzu' sa se uscue ...
Si, Nici nu sta la Coada, la Malai la Economat, daca ii stai in Drum, da si cu Levieru' ... ::)):)):))

Norocu' este ca ... miroase uraaaaa...aat rauuuu si fugi Pronto din Calea-i ... :)):)):))

Cestiunea serioasa este propensiunea pusa in Opera cu Lacomia de Bani a Presarilor cui Spiru Haret de a ne servvi Situatzii in care;

sub masca Democratziei, Ori_Care Simplo_van Rau, de bubuie, are Acelashi, To'arashi drept la Opiniune intre Oameni Serioshi ...
De Pilda, Astrologii cu Astronomii ...
O Disputa Teoretica intre Doi Astronomi, poate fi democratica,, pentru ca asa trebuie sa fie cercetarea, fiecare ipoteza, chiar si a Unuia mai ...Simplo_Van, da' in Materie,
poate fi Utila, tocmai pentru ca Mintea Simplo_Vanului Specialist fiind Odihinita, poate cu Ne-Vinovatzie, sa induca reactzia de Combatere si astfel sa fie gasit Adevarul ...
Dar, Astrologii, pe lanag Manipularea Prroshtilor pot fi gabatzi in Seama doar de Insfdivizi Total Ne_Educatzi, alergici la carte ca unii la Sapun ...

Este chiar Ne_Drept sa ii acorzi Timp si Credit unui Atrolog ...
La un MOment dat relativizam Totu', To'arashi ...
Ce sa mai cercetam, cand Astrologii si mama Omida Shtiu Totu', To'arashi, fara sa ma faca Studii Serioase, asa cum fac Amaratzii Ashita de Savantzi ...

Asha faceau SI Comunishtii, Muncitorii Illetres erau mai deshtepptzi decat Inginerii ...
S-a vazut Unde ne-au adus Aia si Plodurile lor ... :)):)):):))
Este chiar ne_Drept ca Lacomia si Lenea de Carte a Ziarishtilor sa ne duca IAR si mai Rau ...

Corectie mică!

Era la 1521...Dar nu asta are importantă la argumentatia
dată,corectă pe de-a-ntregul!

SIRB?

Eu credeam ca era canadian iar dupa uni istorici venea de undeva din china !!!!!!!!!!!!!!!!

 

Bineinteles ! A fost sarb

si era frate cu printul Charles ,
care acum s-a reincarnat
dar noaptea umbla pe coclauri
si ademeneste fetele nataflete sa le suga sangele .

Sarbii stiau dar au tinut secret pana acum .

PS
Bre , ati vazut ce autostrazi si ce reparatii si ce poduri au facut sarbii dupa bombardamente !?

Aia e !
Ce au aia si nu avem noi ?

 

Ce nu au ?

Un presedinte betiv si incompetent, aia n-au.

Kalle

Pe presedintele asta il dam cu placere la sarbi.

Crez, ca esre Mai_Mult decat Prrostia Unuia ...

Cred ca Atacul la Identitatea Nationala a Romanilor cunoaste o Noua Directie ...
Dupa Directia Tiganeasca, acu' urmeaza Directia Slava ... :)):)):))
Deci, Campania Dracula Land nu a fsot numai Prrostia Unuia ...
Nu a fost Prrostie Simpla, a fost Prrostie Dirijata, pisata bine la Radacina Prrsotului in cauza ...

Toti MaidanLecks Occidentali stiu numai de Dracula ...

Pe Findul de "Prrosti da' Multi", Fie-Care cu Vot_Egal cu mine si Altii ca mine, fatal putini, se poate face Ori_Ce ...

Si, cum sa nu aiba Liftele (Strainii Rai) Succes, cand unii Caini de Maza, de Rasa In_Certa se asmut reciproc pe NOIi, Alde Gabierii ...

Vaz ca IAR fac spume la Notare represiva ...
Isi inchipuie, in Mintea lor Mica si Uscata ca Io, Gabierul dau Doi bani pe Notarile lor ...:)):)):))

Sunt Unii Oameni Alaturea cu Realitatea, da' nici chiar Asha ... :)):)):))
As fi afecta de Notarile unor Oameni cu CARTE, Bhrey, Aceshtia ...
daca era astfel la voi, ma prindeam, imediat, din Mai 2010 ...

Revenind la Subiect, mam inteles Ticalosia Noului Atac Etnic antiromanesc din faptul ca Prrostu' Ala Sarb, nu este atat prrost,
cat ticalos ...
Da ! Substratul Etnic la Toti Slavii din Europa, afara de Poleaci si de Rusi, Bielorusi si Ucrainieni,
este Romanesc, adica Dacic ...

Numai ca Slavii au venit in Numar Urias peste Romanii

(Dacii deja striviti de Valuri de Lifte Ne_Numarate pana in Secolelel 5 -6 cand au venit Slavii ...)

si s-au catzarat peste Noi, Oamenii Pamantului ...
Peste tot, Cehia, Slovacia Iugoslavia Toata, Bulgaria ...

Acu' este cazu' sa se arate Zmei, Unii, Cei_Care_Au_Puterea_de_Facto ...

Vlad Tepes a fost roman;

la fel a fost si Nikola Tesla si Matei Corvin si Tarzan

 

@Zoli

Si tu?

@măi Zoltan, mă !

Voi pană nu insultați romanii, nu dormiți bine noaptea. Mai bine v-ați căuta identitatea fără a mai mușca fesele romanilor ! Habar nu aveți de unde veniți !
Nu, măi dragă, Vlad III Țepeș era...mongol, ca voi, că d'acolo veniră toți, nu-i așa ?
Cei drept, toate soțiile lui Țepeș au fost unguroaice : Cnaejna Bathory de Transilvania, Jusztina Szilagyi de Moldova și Ilona Szilágyi a Țării Romanești. Nu-i așa că vă surprinde numele ungurești in Moldova și Valahia ? Erau țari vasale Ungariei, vrem sau nu.
Dacă-l intrebați pe controversatul Neagu Djuvara, apreciat postdecembrist de manjii spălați la creier de către neocomuniști, acesta era...cuman, ca descendent al lui Torgor Basaraba I Descălecătorul, fiul lui Ticomer (Tichomerus) (http://ro.wikipedia.org/wiki/Ioan_de_Hunedoara).
Cartea lui Abraham Stoker este o elucubrație iudaică așa cum este și Frankenstein, scrisă de Mary Shelly (evreică). Ambele familii sunt cunoscute pentru grave probleme psihice (ca și "nimic 1971"), deci ce puteau naște astfel de creaturi decat...monștrii. Pentru a scrie renumita carte, Stoker l-a consultat pe orientalistul evreu ungur Ármin Vámbéry născut Hermann Bamberger.
Cat despre Nicolae Tesla și Matei Corvin - primul avea tată un preot sarb și mamă...valahă, iar Corvin...ehe, istorie complicată aici. Fiul lui Iancu de Hunedoara și al unguroaicei Erzsébet Szilágyi. Iancu era fiul lui Voicu (Vajk) cu Erzsébet Morzsinai (istoricii unguri spun că era unguroaică, iar cei romani că era romancă Elisabeta Mărgean). Voicu era fiul lui Șerb(an) cu Edua. Și aici s-au auzit voci că Șerb ar fi de fapt Sarb.
Gyorgy Dozsa era..secui ! In timpul acela secuii om.orau la unguri intr-o veselie - vezi și ajutorul pentru Mihai Viteazul contra ungurilor.
Corvin se numea ungur in actele oficiale, dar s-a inconjurat numai de străini (germani, italieni, moravi, etc). Ultimele 2 soții erau străine : Caterina de Poděbrady și Beatrice de Aragon și Napoli. Nobilii unguri numeau Huniazii caini valahi și au făcut totul pentru a le starpi neamul. Azi ii vor unguri !
Unii unguri au lansat crima că Eminescu era..tătar !
Lăsați-i in pace pe străini, vedeți-vă de eroii neamului ! Numai Jovan Deretiv nu vorbise.

dar despre Tarzan

nu ne spui nimic???

Adică,

Pierdeti ocazia să nu concurati si la chestia cu vampirismul lui Dracula ,care nu e acelasi cu Vlad Ţepes!

Sarbii, ....ce *** de oameni,...!

Stiam ca-s batuti in cap sarbii dar nu m-am gandit nici o clipa ca-s asa de incuiati....,auzi ce zice un "istoric" sarb: " Vlad Tepes e sarb, iar noi, romanii, pana-n sec XIX scriam si vorbeam in limba sarba".....,ce cultura au avut sau au sarbi, de nicio culoare, niste panblicari, cum a devenit ala istoric si cata istorie stie no comment.....,ce pot sa spun sigur e ca sarbii is niste idioti...!

 

@zoli- ce prostii spui !!

Tesla era sarb,corvin ungur,iar Tarzan german

Mimic nou

Daca Hunyadi si Doja au fost Romani, atunci de ce nu un Tepes Sirb?

 

Pe Stefan cel Mare nimeni nu-l revendica?

Cum nu s-a gasit un Bram Stocker pentru Stefan cel Mare...

 

Zau?!

Si eu care credeam ca sunt pui de dac! Ce se mai poate insela omul!

 

Dracula a fost sarb?

Nici gand!
Vlad Dracul a fost razboinic african, vorbitor de limba swahili!

Iti sta mintea-n loc, cate tampenii gazetaresti se mai pot inventa si ras-inventa!

 

dracula nu era femeie ?

si n-a fost unul, dracul, care era tac-su ?
si nu vin numele astea de la dracon, ala cu legile aspre ?
ce i-ar fi tras aia in teapa de servii astia de-ar fi ingrasat ciorile din care unele si-acum caraie deasupra bucurestilor !

 

Ce crezi, ca Toti sunt ca Talika ?

EANU cu Gand de Femeie ?

DraculeA era Numele in Epoca, adica Fiul lui Vald Dracul (Dragonul) ca primise Ordinul Draionului de la Sigismund, Regele Ungariei ...

In Epoca, Numele avea si o Tenta Admirativa ...
Era Frate cu Dreaqqu' ... :)):)):))
Adica LE STIA pe Toate ...
Aporape, ca nu s-a prins de Pizma Altui Roman Re_Negat ,...
Iancu de Hunedoara ...

Asta l-a prins in Valahia, pe Apa Ialomitei siil-a decapitat, la Ordin de Zidari Liberi pe Vlad Dracul si pe Fiul sau, Mircea, primul frate al lui Vlad Tepes ...

Fiul lui Iancu, Alt Roman Re-Negat, Mathias Corvinul l-a nenorocit prin Viclesug pe Vlad Tepes ... ...

L-a arestat la Dealul sasului la o trecatoare Ingusta, unde Fiecare era trqas cu Franghia in Sus, deci l-a prins fara Garda ...

L-a tinut 12 Ani in Temnita, timp uin care Turcii prin Gao_Gay-ul Radu Cel Frumos, ultimul frate al lui Vlad Tepes su incalecat cu Contributia Boierilor Interesati numai de Avere,ca si acum, Valahia ...

A facut cestia Asta ca sa ascunda faptul ca a furat banii de cruciada Anti_Otomana pe care i i luase de la Papa ca Rege Apostolic pentru faptul ca i-a fuirat si faima lui Vlad, zicand ca EL, Mathias i-a batut pe Turci ...

Atat de pizamas a fost, ca a pus sa fie pictat ca

caricatura,

iar Istoricii Romani, Blegi,

desi stiu ca mai sunt si alte picturi si desene contemporane in care Vlad arata cum a fost, un barbat impunator, tac si ne tot arata caricatura de la Castelul Ambras, pictat cu Ura de un Sas ...

Multa lume amarata ... :)):)):))

Si la 1456 - 1462 ...
Intotdeauna Boierii Romani au fost, in generral o Pacoste, cu rare exceptii ...
Boierii lui Mihai Voda Viteazu'
Boierii vechi ai lui Stefan cekl mare, pana lala Valea Alba (de oasele LOR ...), Razboieni, unde Mahomed al II- lea a macelarit cu 100 000 de sdoldati 10 000 de Romani Moldoveni, Boierimea Aristocrtata a Moldovei ...
Stefan a fost silit sa faca repede altii, din Oameni Simpli ...
Boierii se In_Nobileaza peste tot, si in Occident dupa cel putin Trei Generatii ...

ASstia, saracii nu au avut Timp, duipa Stefan cel mare sa se mai inobileze, ca Tara se tot strica, din 5 in 5 Ani din cauza de Lifte Ne_Mancate si Multe ...

Ca SI Acum ...
Acum avem the Invaders printre_Noi ...

Trebuie sa ii intretinem prin Alocatii si prin Victimizarea Noastra, a Romanilor,
Ei nu au Alta treab, invatati de p'Afara, decat sa se impuieze exloziv si sa astepte Momentu' ...

Planeta Maimutleor ...:)):)):))

Veneau Alte Neamuri Proaste Primare si cand sa se subtieze la Minte ca Boieri,
Voievozii puneau Altii, ca Aia Primii erau NP si trebuiau sa ii taie ... :)):)):))

Eroare !

Vlad II Dr.acul, tatăl lui Țepeș, a primit titlul de "Dr.acul" după ce a fost primit pe 13 decembrie 1431 in Ordinul Dragonului fondat in 1408 de Sigismund, Impărat al Sfantului Imperiu Roman din...GERMANIA !!
Gabierule - fii băiat cuminte și scrie BINE romanește, nu ne mai abuza ochii și creierele !

Destepti ,sarbii ăstia!

Il vor ca brand pe Dracula.Luati-l măi,dacă si el vrea!
La chestia cu vlahii,jalnice argumente isorice!De la un timp,au inceput si sarbii să facă istorie.Ar putea să citească din ce spunea Traian Lalescu la incheierea păcii
din 1919!
Apropo,de-alde ai lui Bercea nu se trag din sarbi?Sunt la fel de"blonzi"ca ei!

 

Volens,nolens,ajungem la Mircea cel Bătran...

La fiii si nepotii lui!De unde apar Dănestii si Drăculestii !Tot ungur or sarb a fost?

 

@kanata, cand te dai erudit cu citate din wiki, uita-te peste tot ..

Ie-te colea :
http://ro.wikipedia.org/wiki/Vlad_al_II-lea_Dracul

"Intre 1431-1435 Vlad Dracul s-a stabilit la Sighișoara beneficiind pe deplin de puteri din partea lui Sigismund I de Luxemburg, regele Ungariei."

Am zis bine, Imparatul "Roman" al Sfantului Imperiu Roman de Natiunee Germana a fost SI Rege al Ungarii, o Vreme ...

Si, mai ia ... :)):)):))

http://ro.wikipedia.org/wiki/Sigismund_de_Luxemburg

Sigismund de Luxemburg (in germană Sigismund von Luxemburg, in maghiară Luxemburgi Zsigmond, in cehă Zikmund Lucemburský) (n. 14 februarie 1368, Nürnberg - d. 9 decembrie 1437, Znaim, Moravia, azi Republica Cehă) a fost: Principe Elector de Brandenburg din 1378 pană in 1388 și din 1411 pană in 1415, Rege al Ungariei și Croației din 1387, Rege al Boemiei din 1419, Rege al Germaniei din 1411 și Impărat romano-german din 1433 pană la moartea sa in 1437. A fost ultimul impărat din Casa de Luxemburg și unul dintre cei mai longevivi regi ai Ungariei, domnind peste 50 de ani.

Daca nu te dadeai Urias, tradand astfel Crunte Complexe de Inferioritate, de Regula cu Baza Sexuala, si vorbeai frumos, nu eram asa de dur ...

Deci, ori esti si Matale Unu' care 'canta' la mai multe Voci pe Forum ...

Ori Complexele ... :)):)):))

Astea se rezolva ... facand Excursii in
Gradina Ursului,
de Dimneatza,

pana invetzi CUM se :)):)):)) gusta Roua Diminetzii,
de pe Varfu' Florii de Salata
si apoi, ... :)):)):))culege chiar Floarea ... :)):)):)) Salatzii ...
Se poate Si invers, da' trebuie Experientza, ca altfel nu rezishti si de ... dezumfli ... :)):)):)) Pre_Matur ...

Si, daca se repeta, itzi culege Altu' Floarea Salatzii ...
Ca Salata infloreshte des, si trebuie culeasa imedait ... :)):)):))

 

KanatA cred tu esti o euro are

Nu am stiut ca bathory ii nume German! Mersi! In loc de wiki incearca o carte! Wiki nu este o sursa aceptata academic.....plus comentariul tau da dovada de o prostime rara!

 

@măi Zoltan, mă ! - 2

De ce mă depunctezi, mă, mongolule ?!
Lasă-l pe Trazan - personaj fictiv al scriitorului american Edgar Rice Burroughs - că nu-i de nasul tău mongolic ! Voi cu ciorditul in stepe...și de stepe !
De fapt tu ai vrut să SCRII de Johnny Weissmüller, născut Peter Johann Weissmüller, (2 iunie 1904, in cartierul Freidorf din Timișoara, pe atunci in Austro-Ungaria - 20 ianuarie 1984, Acapulco, Mexic) a fost un sportiv și actor american de origine GERMANĂ. Părinții săi, ȘVABI bănățeni Petrus Weissmüller și Elisabeth Weissmüller născută Kersch.
Precum vezi, NU are NIMIC in comun cu moghioria ta !
Da' ce spui de Sandor Petoffy care era de fapt Alexandr Petrovici - tată sarb și mamă slovacă ?! Da' Lajos Kossuth care era...slovac ?! Da' Marko Bela care-i armean ?! Mai vrei ?! Iși dau pană-ți iese pe nas !
Caută-ți originea in Mongolia și lasă-i pe romani, că NU-i de nasul tău !

 

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor