Ziare.com

Codul Muncii: Ati lucra in baza unui contract pe durata determinata? - Dezbatere Ziare.com

   

Codul Muncii: Ati lucra in baza unui contract pe durata determinata? - Dezbatere Ziare.com
Guvernul si-a asumat raspunderea pe Codul Muncii, dupa luni intregi de dezbateri si negocieri cu patronatele si sindicatele, in care, se pare, cele dintai au avut mai mult succes in a-si impune punctele de vedere.

Premierul Emil Boc a sustinut, in discursul de asumare a raspunderii, ca, datorita acestui nou Cod al Muncii, se vor putea face angajari mult mai usor, se va flexibiliza piata muncii si va crea conditiile care Romania sa devina mai atractiva in ochii investitorilor, avand in vedere ca actulul Cod al Muncii este in vigoare din 2003, iar, de la acea data, au intervenit mult schimbari.

Una din principalele schimbari ale Codului Muncii se refera la contractul de munca pe perioada determinata. Astfel, potrivit Codului asupra caruia Guvernul si-a asumat raspunderea, acest tip de contracte poate fi prelungit si dupa expirarea termenului initial, cu acordul scris al partilor, pentru perioada realizarii unui proiect, program sau lucrari.

De asemenea, se prevede ca un contract individual de munca pe perioada determinata nu poate fi incheiat pe o perioada mai mare de 36 de luni, iar aceleasi parti pot incheia, succesiv, cel mult trei contracte de acest tip.

Legea prevede si faptul ca, daca se incheie un contract de munca pe perioada determinata, in termen de trei luni de la incetarea unui alt contract de munca pe durata determina, se considera ca sunt contracte succesive si nu pot avea o durata mai mare de 12 luni fiecare.

Potrivit lui Emil Boc, Romania detine cea mai mica pondere a contractelor de munca pe durata determinata, de numai 1,1 la suta, in timp ce media in Uniunea Europeana este de 14 la suta.

Ce spune Opozitia?

Argumentele premierului nu par sa influenteze deloc partidele din Opozitie, care, de altfel, au si depus o motiune de cenzura pe Codul Muncii, intitulata "Codul Boc - salarii mici, somaj mare, firme falimentate".

Mariana Campeanu, deputat PNL si fost ministru al Muncii, sustine ca masura referitoare la contractele pe o perioada determinata este exagerata, iar angajatii nu vor mai avea nici o garantie a locului de munca.

"S-a trecut de la 24 de luni la 6 ani, de fapt, pentru ca acest Cod prevede inca trei prelungiri ale unui contract. Ca atare, cred ca este o masura prea extrema", a precizat Campeanu, pentru Ziare.com.

"Sigur, trebuia marita putin perioada, dar s-a trecut la o alta extrema si nu mai exista nici o ingradire pentru un angajator sa faca oricat de multe contracte pe perioada determinata. Poate sa lucreze numai cu contracte pe perioada determinata", a adaugat fostul ministru al Muncii.

Potrivit spuselor sale, din experienta altor tari europene, acolo unde exista o pondere de 20 la suta sau mai mare a contractelor pe durata determinata, exista si somaj mai ridicat, precum si salarii mai mici.

Acest lucru este confirmat si de textul motiunii de cenzura depusa de Opozitie, in care se arata ca, desi in Polonia, de exemplu, ponderea acestora este de 27% si in Slovenia de 17%, si rata somajului este mult peste nivelul celei din Romania (de 20% in Polonia, cu o medie de 10% in UE).

"Concluzia este clara: o pondere mare a angajatilor cu contracte temporare nu duce la scaderea somajului, ci exact la situatia opusa. Mai mult decat atat, locurile de munca temporare sunt mai prost platite, in medie cu 15% (media in UE).

In acesta situatie, este cert ca efectele acestor modificari vor fi defavorabile si din ce in ce mai multi angajati se vor simti marginalizati, abandonati sau neprotejati, fara posibilitatea de a-si mai planifica viitorul", se arata in textul motiunii de cenzura.

De altfel, contractele determinate ar putea influenta nu doar rata somajului sau salariile, ci si posibilitatea unui angajat pe perioada determinata de obtine, de exemplu, un credit de la o institutie bancara.

Angajatii, la mana angajatorului

La randul lor, sindicalistii sustin ca aceasta prevedere este una din cele mai proaste din Codul Muncii.

"Ajungem iar la mana angajatorului, dupa trei ani de zile sa te ploconesti iar. Dupa cum stiti, nu este un secret, ca sa prinzi un post bun prin Romania, trebuie sa dai spaga. L-ai prins, peste trei ani de zile vine iar, spune ca n-ai fost chiar asa de performant", a explicat, pentru Ziare.com, Romel Neagu, vicepresedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor din Administratie (FNSA).

El sustine ca, in ciuda faptului ca existau niste proceduri mai complicate de a concedia un angajat in Codul Muncii aflat inca in vigoare, angajatorul nu avea nici o problema in a "scapa" de acesta.

"Punctul nostru de vedere este ca incearca sa se generalizeze contractele pe termen determinat, acele 36 de luni de zile, faptul ca se impun acele conditii de performanta pe care le stabileste angajatorul, singur, ceea ce duce la extrem posibilitatea de a scapa la angajat", a precizat vicepresedintele FNSA.

Patronii isi vor putea da seama de seriozitatea angajatului

Pe de alta parte, reprezentantii patronatelor sunt de parere ca aceasta prevedere ii va ajuta sa isi dea seama daca un angajat poate sau nu sa faca fata cerintelor, precum si de caracterul acestuia, inainte de a-l angaja definitiv.

"In vechiul Cod al Muncii nu aveai posibilitatea sa renunti la un salariat decat in conditii foarte grele, indiferent ca era bun sau nu. Or acum, in conditiile astea, poti sa-l angajezi pe o perioada determinata pe cat vrei. Daca vezi ca e bun, ii prelungesti contractul, pana il angajezi definitiv. Sunt conditii de a scoate in evidenta atat profesionalismul lui, dar si morala, etica, seriozitatea, multe aspecte de care tinem seama. Asta este unul din avantajtele mari", a spus, pentru Ziare.com, Gheorghe Naghiu, presedintele Patronatului Roman.

Ziare.com va invita la dezbatere: sunteti de acord cu majorarea perioadei pe care se poate incheia un contract pe durata determinata? Credeti ca este un lucru bun faptul ca aceste contracte pot fi prelungite? Ati prefera sa lucrati cu un contract pe durata determina, dar cu un salariu mai mare, sau cu un contract pe durata nedeterminata, care ofera mai multa siguranta, dar, poate, cu un salariu putin mai redus? Va asteptati sa ramaneti fara loc de munca, daca presedintele Traian Basescu va promulga Codul Muncii in aceasta forma si, prin urmare, acesta va fi aplicat?


Miercuri, 09 Martie 2011, ora 07:27
Sursa: Ziare.com
Autor: Teodora Bodeanu

Articol citit de 7272 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
Penita de aur
Cel mai citit si mai comentat articol al saptamanii este "Rusia se teme de el: Interviu cu inamicul numarul 1 al Moscovei" semnat de
 
49 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard|Calitate|Numar Voturi|Recente

Vor beneficia de DREPTUL la MUNCA numai acele persoane care au "CARNET de MUNCA " - PORTOCALIU

Vom asistat la o DICTATURA SECURISTA INTERLOPA - cu act NORMATIV.
Jurisprudența Cu...rții de Justiție Europene in materia dreptului muncii ( Carta Social Europeana –revizuita , care a fost RATIFICATA prin legea nr.74 /1999 - publicat in M.Of. nr. 193/4 mai. 1999 ) se dorește a fi un instrument de lucru util tuturor persoanelor interesate de dreptul social: practicieni și teoreticieni ai dreptului, cercetători, studenți, salariați, sindicaliști și, nu in ultimul rand, angajatori .
Drepturile fundamentale ale dreptului muncii, și anume principiul egalității de tratament, care cuprinde egalitatea de remunerație, egalitatea cu privire la regimul legal de pensii, egalitatea cu privire la condițiile de muncă, discriminarea pozitivă, discriminarea indirectă etc. sunt garantate de Constitutia Romaniei :
- Art. 15 alin. (1): "Cetatenii beneficiaza de drepturile si de libertatile consacrate prin Constitutie si prin alte legi si au obligatiile prevazute de acestea."

- Art. 16 alin. (1): "Cetatenii sunt egali in fata legii si a autoritatilor publice, fara privilegii si fara discriminari."
- Art. 20: "(1) Dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile cetatenilor vor fi interpretate si aplicate in concordanta cu Declaratia Universala a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.

 

in occident sunt cu gramada ! majoritatea incep cu asemenea contracte , doar voi aveti pretentii mari , imense , sa incepeti cu contracte de "profesionisti" ! mamaliga.rilor ! o sa lucrati si pe mere acre ca sa platiti trandavia celor 20 de ani

--------------

 

pai exact asta spun si sindicalistii!

o sa ajungem o natiune de sclavi, care o sa lucram pe casa si masa si alea iefine si proaste!

ALOOOO

MAI FETITA DACA ESTI COMPETENTA NU AI DE CE SA ITI FACI GRIJI.NU ITI CONVINE UN LOC DE MUNCA O TAI IN ALTA PARTE.PENTRU OAMENII BUNI SE GASESC LOCURI DE MUNCA

O sa ajungem?

Da' acuma ce esti, stapana de lucrezi pe casa si masa scumpa si de caliate? Mare ti-e gradina...

Ce nu se stie in prezent este...

Dupa aceasta modificare a codului munci va urma o ORDONANTA cu un continut similar a O.U.G. nr.84/2010 -cu urmatorul continut : " 3. La articolul 42, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins:
"(7) In situatia in care angajatorul nu poate asigura angajarea asistentului personal, se acorda indemnizatia prevazuta la alin. (4), indiferent de optiunea exprimata potrivit prevederilor alin. (1) si (4)."

Adica cei care vor desfasura activitate cu contract de munca pe perioada determinata li se vor suspenda Contractul de Munca , vor " BENEFICIA " - de salar , dar isi vor achita singuri darile la stat din aceeasi indemnizatie lunara....

Acum O.U.G. 84/2010 - ARE EFECTE DEOSEBIT DE GRAVE ASUPRA CATEGORIEI - PERSOANELOR cu GRAD de HANDICAP GRAV.

Este un exemplu real pe piata munci ....

SA TRAIASCA REPUBLICA SCLAVA ROMANIA

Pai sa le multumiti bugetarilor si liberalilor care au abuzat si s-au agatat de niste functii la stat . Motocicleanu si aia dinaintea lui au angajat numai oamenii lor , care uite ca acum fac probleme , saboteaza .

Din cauza lor a trebuit sa se schimbe radical Codul Muncii .

Sa le multumiti liberalilor si armatei de functionari care stau pe carca poporului si nu-i poate da afara premierul .

Ghilotina

vezi ca esti in eroare draga!in primul rand, angajatii puteau sa fie dati afara, vezi ce am scris mai jos, in baza codului muncii!trebuia doar sa il respecti, da s0a dovedit ca PDl se impiedica de legi! in al doilea rand, functionarii publici, au o lege speciala, daca ei ii stateau in gat lui Boc- si probabil ca ei ii stateau ca sub domnia lui am avut parte de cate 3 directori pe aceeasi functie,- n-avea decat sa modifice Legea functionarului public! Codul muncii se refera la tot omul, adica la textilistele alea care muncesc 10 ore pe zi, muncitori, vanzatoare, pana la aia din multinationale. Aia din multinationale, respecta legile si nu se impiedicau in codul muncii, la ei sunt si mai stricte reglementarile si si-au angajat specialisti care dadeau oamenii afara in conditiile legii, daca era nevoie!
stii cum e, gura pacatosului adevar graieste! dl Boc nu putea sa dea oamenii afara dupa cum vroia si a zis sa rezolve problema!
o sa vedem care sunt implicatiile. contractul pe durata determinata a existat si pana acum, dar era o exceptie. dupa cum o exceptie sunt si cei care nu isi indeplinesc sarcinile, oamenii in general muncesc. ca economia e de *** si nu au unde, asta nu mai e vina lor! ca sunt condusi de niste iresponsabili.. aici e vina lor, n-au decat sa suporte consecintele!

NU LE MAI SPUNE MAMALIGARI CA LE SPUI PE NUME

ASTIA VOR CA TOTI INCOMPETENTI SI TOATE CIURUCURILE SA AIBA CONTRACTE DE MUNCA PE VIATA.CINE ESTE COMPETENT SI HARNIC PATRONII NU IL DAU AFARA PENTRU CA LE ADUCE VENIT.
ASA CA SINDICATELE SA-SI MAI VADA LUNGUL NASULUI SI MA REFER DE LIDERII SINDICALI CARE SUNT SLUGILE SI LINGAII PSD-ULUI.

liderii de sindicat care "tin" cu unpr si pdl ... E BUNI !

E REEVALUATI !
CA LINCU !

BUM

CAND II TRIMITI PE ROMANASI LA MUNCA PARCA II INJURI DE M.A.M.A. EU TI-AM DAT MAXIMUL DAR PUTUROSII TE-AU CIURUIT.

in Romania promisiunile si minciuna sunt ridicate constant la rangul de adevar si realitate ! romanilor le place sa fie mintiti frumos si sa li se promita lucruri irealizabile ! daca le spui adevarul , te injura sau te calca in picioare

-------------

In occident sunt intr-adevar o gramada de lucratori cu contracte pe durata determinata.

Dar nu asa cum crede lumea si cum se doreste sa ni se prezinte situatia. Este vorba de angajatii in constructii, amenajari, adica acolo unde lucrul este sezonier. Sau cei care lucreaza in proiecte; s-a terminat proiectul isi gaseste alt job. La Renault, Fiat, Mercedes, adica la firme care au activitati in tot timpul anului, nu.
Oricum romanii sunt profesionisti si surclaseaza ca pregatire forta de munca pregatita in alte tari. Poate ca suntem ma.ma.li.ga.ri, dar suntem buni in ceea ce facem.
Altadata, cand mai scoti o perla gandeste-te ca esti roman. Bine! Unii isi reneaga tara si poporul, din oportunism, lacomie si lipsa de educatie.
Eu sunt mandru ca sunt grec si imi este rusine ca esti roman. Si somalezii se mandresc cu obarsia lor, doar oamenii fara tara, dezradacinatii nu au niciun Dumnezeu.

sunt roman si mor roman , dar ca sa am un contract nelimitat in securitate am facut un "trecut glorios" si pe durata primilor doi ani am avut un contract limitat ! patronii ma cunosteau bine , iar eu nu am avut nesimtirea sa le cer sa faca exceptie

sau exista o regula pentru toata lumea , sau ne batem joc ?

Pica para malaiata

Noul Cod al muncii nu impune folosirea contractelor pe durata determinata, ci doar o permite. Exact ca in ocident. Nu te obliga nimeni sa accepti un astfel de contract, dar daca vrei sa dovedesti ca esti capabil il accepti si-l transformi intr-unul permanent. Bum a spus "majoritatea incep cu asemenea contracte" ceea ce e perfect adevarat. Nu stiu ce ai sarit d.ta ca ars. In ceea ce priveste mandria de a fi roman, da, si eu sunt mandru ca sunt roman, nu sunt mandru de "romanasii" mei.

ce sa zic

Eu asa lucrez de cand mi-am luat zborul pe cont propriu. La contractele pe lucrare sunt si avantaje: te priveste cum si cand lucrezi, totul e sa te incadrezi in termenele de predare-asta e pentru mine cel mai mare avantaj. In rest, o cam incurci daca nu ai negocierea in sange-risti sa "te vinzi" prea ieftin.

"BUM"...cui sa-i explici?...lui kiatra-neamt...postac de serviciu?

...sa hamalesca in occident,dar nu cu tigara in mana sau sa joace bilutze pe calculator...sa vada mamicutza lui "contract pe perioada nedeterminata"!
jegurile comuniste nu vor sa se desparta de siguranta locurilor "caldutze" de munca...
sa vada in occident respectul celor de la "birouri" ptr muncitorii din constructii...care au "normal" salarii mai mari decat birocratii...cat muncesti atat primesti!
inversunarea usl-ului ptr codul muncii nu are decat motivatia ca "chiar daca e bun codul" nu e bun ptr ca orice lege portocalie tre' distrusa....PARCA OPOZITIA AR FI DETINATOAREA ADEVARULUI SUPREM!!!...
noi privim la mascarada dintre putere si opozitie si comentam in timp ce ei...pdl+usl isi vad de afaceri...CREDETI CA NU EXISTA COLABORARE LA FURT???...este...numai ca felia mai groasa este la pdl!!!
de aici toata mascarada de pe antene si rtv...
succesuri!

daca le spui la astia ca in occident sunt multi care muncesc greu si o duc de la luna la luna , sau inoata-n datorii nu o sa te creada ! ei au impresia ca in occident totul pluteste intr-un aer trandafiriu te asteapta salariile grase fara efort !

----------------

AI PERFECTA DREPTATE

INTAI TREBIUE SA DEMONSTREZI CA ESTI PESOANA POTRIVITA LA LOCUL POTRIVIT.,SI NU INCERCI CU MICILE SMECHERII TIPICE ROMANEASTI,CA NU TAI FRUNZE LA CAINI UN PAUZA DE MASA SI NU ABUZEZI DE DREPTUL DE A LUA O PAUZA PT NORMALELE NECESITATI.
CUNOSC CAZ CONCRET PERS CARE A RENUNTAT LA FUMAT ACEASTA IN GERMANIA,SA NU FIE SUSPECTAT CA LIPSESTE DE LA MASINA LA CARE LUCRA PT A MAI TRAGE CATE O TIGARA.

ROMĂNIA ,SCOASĂ IN CONTINUARE LA MEZAT-ACUM ȘI AGICULTURA.

OARE CE SE INTIMPLĂ CU NOI ?.
SUNTEM OARE PEDEPSIȚI,ȘI DE CINE,ESTE DREPT ȘI DE CE ?.
DACĂ DA,NU ESTE PEDEAPSA NOASTRĂ,DACĂ NU ,CHIAR AVEM PROBLEME,ȘI ATUNCI TREBUIESC REZOLVATE !!!.

Cei care muncesc si isi vad de treaba n-au nicio treaba cu codul muncii (vechi sau nou) , de modificari se tem cei care dorm prin birouri la stat si mai ales liderii de sindicat care-si pierd din puterile mafiote

.

Fiecare sa isi faca treaba cum trebuie la locul de munca!

Corect. Uite, eu acum lucrez cu un contract pe perioada deteeminata si nu am nici un fel de problema. E adevarat ca nu e ca cel specificat in noul Cod al Muncii, dar cred ca cine isi face treaba cu adevarat si isi vede de treaba poate pastra locul de munca, poate avansa in cariera si poate castiga increderea colegilor si a superiorilor.

 

 

Normal

Daca dotrim salarii ca in Occident este normal sa adoptam comportamentul din occident.
Exista migratia fortei de munca.
Iti negociezi TU contractul - si nu ce se impune printr-un contract colectiv - care a fost negociat de sindicat - si care il negociaza continuu in defavoarea ta si in favoarea liderilor de sindicat.
Adica "vrei Bani ptr. a trai bine - faci ce ti se cere", sau " vrei conditii din Occident - aplica regulile din Occident".

 

MAI MULT DECAT CORECT

AI PERFECTA DREPTATE,LUCREZ IN OCCIDENT DE 20 DE ANI SI NU IMI FAC PROBLEME NICI MACAR PE TIMP DE CRIZA.AI MAXIMUL

individule competent ! profesionistule care esti tu !

cati copii ai !?

mai ai parinti ?

vino in Romania lu'basescu si angajeaza-te aici !

competentule care esti !

marius64 , tu astepti - ce ? viata occidentala si trandavie in stil romanesc ? nu o sa ai niciodata ! asteapta mult si bine sa ti "se dea" si nu vei avea niciodata ! in Romania tu ai pretentii ? esti naiv , indiferent de varsta pe care o ai !

--------------

astepti tu ... prea multe !

eu nu mai astept demult !
iau !
dar nu iau de la altul !
fac impreuna cu altul . bani . pentru copii . pentru parinti .
si nu accept sa fiu facut ! mai ales de un bugetar ! mai ales daca e ales : primar ... presedinte ... sau numit : functionar ... politist ... ministru !

intelegi diferentele ?

pai si atunci marius64 , ce nu-ti convine ?

-----------

Am lucrat cu contract pe durata determinata

Dar era ok. Stiam ca un an am de lucru. Cel mai ciudat a fost cand dupa un curs de calificare un patron a trebuit sa ne angajeze. Eram 4 . Pe 3 i-a matrasit in prima saptamana. Mie din gresala mi-a incheiat contract si a descoperit asta dupa 3 luni. Apoi a facut faza cu "sa nu te dau afara, da-ti demisia" . Astia sunt patronii. . .

 

nu te cred ! fugi domnule de aici !

... asculta pe next777 ... marian_21 :

"vrei Bani ptr. a trai bine - faci ce ti se cere",
sau
" vrei conditii din Occident - aplica regulile din Occident"

... ca pdl si unpr fac politica ca-n occident ? ... sunt la fel de "flexibili" ... isi prezinta demisia , au "dezbateri parlamentare" , sunt judecati precum J.Chirac ... nu-i asa ?!

Scuza-ma dar nu intelegi,

Stai si asteapta sa iti dea pdl,upnr, sau de la anul psd, pnl, fmi, ddi, epi, ttd, etc,

Si dupa aceea sa plangi si sa fi invidios pe cei care o duc mai bine,

Vezi aceasta este diferenta - pe un contract colectiv ti se da ce hotarasc altii, pe un contract individual primesti ce negociezi TU!

da ! sigur ca da !

la cum vad ca merg lucrurile ... imi cer datasarea !
si din contractul pe termen nedeterminat ... vreau urmatoarele contracte pe termen de cate 4 ani :
1. sef tura vama Agigea/Constanta
2. sef vama Agigea/Constanta
3. sef ANAF Constanta
3. procuror sef DNA Constanta
4. DEPUTAT
5. SENATOR
6. PRIMAR BUCURESTI
7. PRESEDINTE

ACUM SA VEDEM : 4+4+4+4+4+4+5 TOTAL : 29 ANI !

AM 33 !
36 + 29 = 65

POT IESI LINISTIT LA PENSIE IN CARAIBE ! SI DE ACOLO SA MA UIT LA TVR INTERNATIONAL !

P.S.
conform cv european ... pana la 36 de ani am obtinut rezultate notabile :

am studiat facultatea de inginerie a mediului intre anii 2001 - 2009
5 master-"uri" - la U.N.Ap. cu dna elena udrea
4 cursuri postuniversitare in paris , londra ,stanfor - prin corespondenta

locuri de munca -
dupa 2004 consilier deputati si ministrii ( pot da referinte : pogea , g.oprea , ialomitianu...)
pana in 2004 - sef sala restaurant clasa a II a pe valea Doftanei

( am obtinut rezultate notabile in asortarea vinurilor la meniul domniilor lor ; discretie maxima , dovedita ; bun curier si colector )

... din 2004 - tanar pdl

 

@ marius64 - CV - impresionant :))

Dar ai uitat sa mentionezi ce culoare are CARNETUL de MUNCA -"banuiesc " ca este PORTOCALIU si dormi cu POZA PIPITEI subperina si circuli cu ELECOPTIRUL...
Nu este de gluma aceasta modificare a Codului Munci , deoarece INTRAM in anul 2011 - intr-o DICTATURA SECURISTA INTERLOPA - cu act normativ...iar daca nu ai sa mai "COLECTEZI SPAGA = TAXA de PROTECTIE" ai sanse sa fi si OMORAT- asta este o metoda a INTERLOPILOR din ACTUALA COALITIE care conduc acest POPOR .

acum, sa fim corecti!

si pana acum un angajat putea fi dat afara daca nu isi indeplinea sarcinile sau avea abateri discilpinare. iata prevederea legala:
Angajatorul poate dispune concedierea pentru motive care tin de persoana salariatului in urmatoarele situatii:
a) in cazul in care salariatul a savarsit o abatere grava sau abateri repetate de la regulile de disciplina a muncii ori de la cele stabilite prin contractul individual de munca, contractul colectiv de munca aplicabil sau regulamentul intern, ca sanctiune disciplinara;
b) in cazul in care salariatul este arestat preventiv pentru o perioada mai mare de 30 de zile, in conditiile Codului de procedura penala;
c) in cazul in care, prin decizie a organelor competente de expertiza medicala, se constata inaptitudinea fizica si/sau psihica a salariatului, fapt ce nu permite acestuia sa isi indeplineasca atributiile corespunzatoare locului de munca ocupat;
d) in cazul in care salariatul nu corespunde profesional locului de munca in care este incadrat.
marea greutate era sa faca cercetarea prealabila, in caz de abatere disciplinara, adica sa il convoace pe salariat pentru a da explicatii si sa motiveze decizia de desfacere a contractului de munca! adica, angajatorul, in calitate de parte a contractului de munca trebuia sa motiveze denuntarea unilaterala a acestuia, ceea ce este absolut normal.
contractele de munca pe perioada determinata, pot fi bune, daca iti ofera un salariu motivant. e adevarat ca sunt uzuale in strainatate, dar in general pentru job-uri de conducere, cu proiecte si salarizare pe masura. INtr-o tara in care oricum salariul este sub limita de subsiztenta, nu vad cum ar putea sa ajute la redresarea economica o fluctuatie continua a fortei de munca!plimbarea angajatului, cel obisnuit, nu marile capacitati, dintr=o slujba la alta nu face decat sa il deprofesionalizeze dupa parerea mea. cand si cum mai capata experienta?
si pe urma mai e ceva, concediul de odihna! 10 zile calendaristice, sunt mai putin decat un sejur sau poftim, un tratament in statiune!

 

@ ioanaiiiiii

Asa este , dar angajatul avea posibilitatea sa se adreseze instantelor de judecata....
Acum prin aceasta modificare ti se pune " PUMNUL in GURA" iar pe langa pregatirea si domeniul in care activezi ai sanse sa mai faci la ordin ce i se scoala PATRONULUI "ANGAJATORULUI"
Chiar daca iti vezi de treaba ai sansa sa ramai pe drumuri daca nu ai Carnet de Munca PORTOCALIU - acesta va fi primul criteriu de angajare = DICTATURA MUNCI ...

Iar MUNCA la NEGRU - va fi practicata de BARONII - la toate intreprinderele de culoarea partidelor de la putere..

Daca este chiar atat de rau continutul noului "Cod al Muncii" de ce nu faceti Greva Generala ?

Nu am vazut niciodata in Romania o Greva Generala autentica la care sa participe macar 80% dintre salariatii cu Carte de Munca ceea ce imi intareste convingerea ca situatia nu e chiar atat de neagra cum pare. Inca e loc de mai rau ! Economia este Neagra si de aici majoritatea isi trage o felie sau o faramitura, oricum mai mare decat salariul de 2 lei oferit de Stat.
Hai sa stam stramb si sa judecam drept !

 

@ RO.Tiger

Pai acea " ORDONANTA " criticata de toate posturile de mass-media a fost data cu acest scop, adica prin act normativ DICTATURA SECURISTA INTERLOPA este la ea acasa.
Mergi spre exemplu la un sef de inspectorat scolar si propune sa anunte in teritoriu GREVA GENERALA - sa vezi raspunsul...
La Piatra -Neamt a fost dat un ORDIN intern scris in vacanta sa fie adusi copii pentru a participa la PARTIA de SCHI - cand vine UDREA - numai ca UDREA a fost si a inaugurat TELEGONDOLA PORTOCALIE din Valea Jiului...

Totusi, nu inteleg cum de nu se revolta salariatii !

Ce il tine pe un salariat legat cu lantul unui contract de munca de un "patron" fie el chiar si Statul ?! Chiar atat de dependenti de un post, o functie sau un titlu sa fie majoritatea salariatilor incat sa accepte ordine de la orice caprar ? Oare samanta de revolta a fost sterilizata pe teritoriul Romaniei ?

cei buni

Cei buni vor fi intodeauna cautati, indiferent de ce spune codul muncii. Cei buni invata continuu si se perfectioneaza.

 

mda

cei buni din pacate nu mai apuca ocazia sa isi arate competentele intr-o societate in care totul merge pe pile si relatii. degeaba esti bun daca nu ai relatii, nu te baga nimeni in seama. cunosc cazuri de persoane care au depus cv peste cv si nu au mai apucat nici macar un interviu, pentru ca postul era luat deja "de cine trebuia", nu de cine merita.

In Petrol, Marina multi lucram cu contracte anuale cu firme straine

de 10-15 ani. Intradevar ca angajat permanent ai avantaje foarte mari la Exon BP Total... Problema este ca sunt foarte riguros alesi si recunosc foarte buni in majoritatea lor urmind cursuri de pregatire continua. Noi temporari mai putem ridica vocea mai facem mofturi si plecam in doua saptamini daca nu ne convine ceva sau gasim ceva mai bun. Aici spre deosebire de Ro se gaseste de lucru si angajatii aleg compania in functie de plata conditii si rotatie. Contractele temporare nu sunt recunoscute de bancile Romane si nu ai credit la ei dar sunt recunoscute dupa viza de rezident de bancile straine (emirate) si poti sa faci imprumuturi cu dobinzi ridicol de mici comparativ cu hotiile practicate in Ro (de fapt dobinzi normale). Deci pina la urma este bine ca vor exista si la noi astfel de contracte si vor trebui sa fie recunoscute de banci, leasing.... Si pentru guvern vine o mare "BUCURIE" cu aceste contracte - evitarea plati impozitului pe salariu foarte usor. Deci mai trebuie un pic de TVA.

 

CU CE SA INCEPEM?

NU STIM UNDE SE TERMINA INTERESELE PARTIDELOR SI ALE LIDERILOR DE SINDICAT. IN ROMANIA SUNT SUTE DE MII DE LUCRATORI CU ZIUA LA NEGRU. NU CREDETI CA SUNT CEI MAI NAPASTUITI? NU CU EI AR TREBUI SA INCEPEM? TOT CE INTALNIM IN AGRICULTURA, SILVICULTURA SI ALTE CATEVA DOMENII LUCREAZA CU ZIUA "LA NEGRU" AMARATII ASTIA AR FI MULTUMITI SA FIE CHEMATI LA LUCRU, ZILNIC, FARA SA SPERE VREDATA LA UN CONTRACT DE MUNCA. PE DE ALTA PARTE NE TOT AGITAM CA SALARIATII SUNT LA MANA ANGAJATORULUI... PAI CUM DORIM SA FIE? ANGAJATORUL LA MANA SALARIATULUI? PAI CINE ISI ASUMA RASPUNDEREA IN AFACEREA RESPECTIVA? CE INDIVID ISI RISCA RESURSELE DACA II PUNEM NUMAI PIEDICI? CE E RAU LA UN CONTRACT DE MUNCA PE PERIOADA DETERMINATA? CUNOSC CAZ IN CARE UN INDIVID ERA ANGAJAT PE PERIOADA DETERMINATA SI SE COMPLACEA IN SITUATIE. ASTA PANA CAND A VRUT UN INPRUMUT DE LA BANCA. ATUNCI A SOLICITAT MODIFICAREA CONTRACTULUI. SI INTELES CA TREBUIE SA FIE MAI SERIOS . NIMIC MAI MULT. ACU E SALARIAT CU CONTRACT PERMANENT, ARE DATORII LA BANCA SI NU MAI ARE PAUZE LA FIECARE 9 LUNI. NU A AVUT NEVOIE DE SINDICAT, DE PARTIDE OLITICE , DE NIMIC. DOAR EL A FACUT SCHIMBARI.

 

era o vreme cand

breslele aveau ucenici
si ca sa nu mai fie ucenici s-au ntrodus copii si femei
erau platiti/te mai prost ca ucenici
si nu puteau progresa concurential pe piata, oricum mureau repede de epuizare
cine vrea sa stie cum e cu noul cod al muncii
sa citeasca macar dickens
La varsta de 12 ani, Dickens este destul de matur ca să muncească zece ore pe zi in fabrica de cremă de ghete a lui Warren (aflată in apropiere de stația de cale ferată Charing Cross), pentru șase șilingi pe săptămană. Cu acești bani trebuie să-și achite cazarea și să incerce să-și ajute familia. După o perioadă de timp, situația familiei se imbunătățește in urma unei moșteniri venite din partea familiei tatălui.

Familia Dickens iese din inchisoarea săracilor, dar mama il lasă pe Charles să lucreze in continuare la fabrica de cremă de ghete.

pentru astefl de chestiuni omenirea a platit cu razboaie, cu revolte cu rascoale cu eliminarea monarhiilor sau diminuarea puterii lor
cu revolutii si a adoptat drepturile unversale ale omului

 

DA ,CU SIGURANTA

DE CE NU?!SI IN ACEA PERIOADA AS DEMONSTRA ANGAJATORULUI CA INTRADEVAR SUNT PERSOANA POTRIVITA PT LOCUL CE IN OCUP VREMELNIC,DAND DOVADA DE FLEXIBILITATEA NECESARA SI CA SUNT FARA INDOIALA UTIL SI PORIVIT ACELUI LOC DE MUNCA.

 

parere personala

contractul individual reprezinta ceva batut in cuie intre angajator si persoanalul angajat. E CEVA BATUT IN CUIE CARE NU mai este INTERPRETAT doar aplicat ,LEGEA UNICA DE SALARIZARE ESTE CEVA ce se interpreteaza de angajator.iti da cat vrea el nu cat trebuie dupa lege.... sper sa nu se faca abuzuri si la aceste contracte cu perioada determinata, dupa perioada pleci de buna voie fara preaviz ,sau alte greseli din codul muncii ART 55 lit.b,c.....(restrictii)...SAU DACA ANGAJATORUL are nevoie de......SE DISCUTA/NEGOCIAZA nu se impune ca la contractele care sunt pe perioada nedeterminata.

 

Ce intrebare tampirta! va mai propun o desbatere : suntti de acord sa imbatraniti?

Sa va imbolnaviti ? Sa muriti ?!
Ei si ce daca nu sunteti de acord ? Asta e nu va intreaba ninemi. Sau cum era intrebarea aia din armata : ba pufarezule planton 1 si 3 ocupat ! tu ce alegi ?!
Asa si cu contrctu asta "ba asta te angajez numa pe tern determinat. Ce alegi?" Si cand ai platit intetinerea iar plodu zboiara ca vrea si el o inghetata pe luna "alegi" de buna voie si nesilit d enimeni pe perioada nedeterminata ..
Apoi perioada se gata si iar ti se punet intrebarea. Da ti se pune numa daca ti cu aceiasi echipa cu patronu, votezi cu cine zice patronu, iti place aceaisi muzica ca patronului samd . Iar cucoanele daca nu s-au ingrasat ...
Si cel mai "frumos" este ca nici cea mia mica sansa sa faci ceva sa semene a cariera. Aia este otr aia cu contract pe durata nedeterminata.. Asa ca dupa junori excitati pe la 50 de ani veti descoperi ca niciodata nu ati putut sa visati sa deveniti si voi ceva sefi acolo(de echipa, de birou samd) si ca dupa 30 de ani de munca aveti tot salar de incepatori . Mic si meschin.
Si apopos cica angajatorii sis vor putea da seama - daca sunt tampiti nici o sansa ! Ca cine ii pune sa creaza orice obraznicatura laudaroasa ?!
Insa daca cautati pe ala cica presedintete patrobatului roman .. cam slabut .

 

Prima   1   2   Ultima