Ziare.com

In apararea Romaniei crestine

de Petrisor Peiu, analist
Sambata, 27 Aprilie 2019, ora 15:17

   

In apararea Romaniei crestine
Petrisor Peiu
Una dintre cele mai triste zile pe care le-am trait a fost cea cand am auzit compatrioti de-ai mei strigand "Vrem spitale, nu catedrale!". A fost ziua in care am inceput sa realizez ura neimblanzita pe care unii dintre noi o nutresc fata de lumea noastra crestina, fata de lumea in care ei s-au nascut si au devenit adulti.

Citeste toate textele scrise de Petrisor Peiu pentru Ziare.com

A imparti lumea intre doritorii de spitale si doritorii de catedrale reprezinta culmea absoluta a primitivismului, punctul de la care incolo ne pierdem statutul de oameni. Cine imparte omul in doua, despartindu-i trupul de suflet ii ia omului si ultima farama de umanitate si il face sa nu mai fie nici creatia lui Dumnezeu.

Ideea stupida ca dezastrul din spitalele romanesti este cauzat de cele 100 de milioane de euro cu care statul roman a contribuit la inaltarea Catedralei Mantuirii Neamului si a altor cateva constructii bisericesti monumentale este punctul culminant al unui razboi total, pe care asa-numitii "progresisti" il duc demult si fara niciun scrupul impotriva crestinilor si a randuielii firesti.

Ia sa vedem, insa, daca macar este adevarat ceva despre legatura dintre sprijinirea constructiei catedralei si cheltuielile in sanatate:

In 2014, bugetul Casei nationale de Asigurari de Sanatate a fost de 22,9 miliarde lei.

In 2015, bugetul Casei nationale de Asigurari de Sanatate a fost de 23,55 miliarde lei.

In 2016, bugetul Casei nationale de Asigurari de Sanatate a fost de 26,77 miliarde lei.

In 2017, bugetul Casei nationale de Asigurari de Sanatate a fost de 29,44 miliarde lei.

In 2018, bugetul Casei nationale de Asigurari de Sanatate a fost de 35,9 miliarde lei.

In fine, pentru 2019, este alocat un buget de 37,837 miliarde lei.

La bugetul CNAS trebuie adaugat si bugetul alocat Ministerului Sanatatii, care este de 9,48 miliarde de lei pe 2019, ceea ce inseamna un total de peste 47 miliarde lei pentru sanatate in 2019, aproape dublu fata de suma alocata in 2014. Am ajuns la aproape 5% dintr-un PIB anual de 1.022 miliarde de lei. In doar 5 ani, alocarile bugetare pentru sanatate aproape s-au dublat (au crescut cu 92%), depasind 10 miliarde de euro, de 10 ori mai mult decat in anul 2000!

Niciun alt sector din Romania nu a cunoscut o asemenea evolutie a alocarilor bugetare, desi nici Ministerul Public nu este departe, ca evolutie: de la 690 milioane lei in 2014 la 1,285 miliarde lei pentru 2019 (a crescut cu 86%) . Asa, doar pentru comparatie: PIB-ul Romaniei era in 2014 de aproape 700 miliarde de lei si in 2019 va fi putin peste 1.000 miliarde lei, adica avem o crestere de 48%.

Ei, si acum sa vedem unde sunt spitalele facute cu plusul asta de alocari bugetare! Unde sunt spitalele? Cate sunt in constructie? Nici macar cu fonduri europene nu s-a infipt vreun tarus pentru organizarea de santier: actualul guvern a promis, inca din 2016, opt spitale regionale plus unul republican, noi si moderne, sa se invarta dupa soare. Azi au ramas ca de-abia se vor face trei din ele, dar si alea dupa 2021.

Adica, cu 92% in plus la buget nu se vede nimic nou printre spitale, dar cu 100 milioane de euro s-a ridicat singura constructie care aminteste lumii de faptul ca Romania Mare a implinit 100 de ani.

A, era sa uit, ceva-ceva tot s-a facut pentru spitale cu atatia bani: s-au cumparat echipamente de peste 100 milioane de euro care zac, unele de ani buni, nedesfacute, in cutii, pentru ca nu au unde sa fie instalate. Avem inclusiv echipamente de radioterapie care zac nedespachetate pentru ca nici macar nu s-a inceput proiectarea buncarelor unde ar urma sa fie instalate. In vremea asta, romanii (cetatenii plus statul) cheltuie anual peste 300 milioane de euro pentru tratamente/operatii in strainatate, in lipsa de spitale, de medici sau de asistente pe la noi.

Si sa revenim putin si la problema de etica invocata de vesnic incruntatii pitbull-i, slujitorii la altarul gherillei urbane "Spitale, nu catedrale": oare cate spitale de ultima generatie s-ar fi putut face daca statul roman nu va dadea voua gratis ziare precum Izvestia (ajunsa acum Pravda) sau edituri politice? Sau oare cate spitale moderne se puteau face daca patronii canalelor TV de unde va varsati veninul plateau autorizarea cablurilor intinse ilegal intre toti stalpii patriei? Ce ar fi fost daca patronii vostri de televiziuni quality nu falimentau 200 de IMM-uri in anii 90, prin neplata la timp a facturilor (se aude, dom Bendei?) . Sa nu mai ajungem si la datoriile neplatite la stat ale lui Adrian Sarbu sau Sorin Ovidiu Vantu sau (vai, ce lovitura ar mai fi!) la uriasele pierderi accumulate de TVR pentru a va plati badaraniile voastre lansate cu naduf seara de seara.

Iata unde sunt spitalele pe care le tot invoca neimblanzitul pitbull, (autor de bestiare el insusi), sau omul cu ziua ocupata, sau alti oaspeti agitati de-ai prelipcenilor: in conturile patronilor de edituri si ziare din 1990, in taxele neplatite de patronii lor, in retelele de cablu fara autorizatii din toata tara....

Europa este de sute de ani prada unei furii anti-crestine care a ucis zeci de mii de oameni in numele "libertatii de gandire" si care a mutilat definitiv inima civilizatiei europene. Incet-incet, o minoritate plina de ura si resentimente a fortat societatile europene, intemeiate si dezvoltate in numele credintei in Dumnezeu, sa renunte la tot ceea ce a facut Europa sa devina modelul care a fost multe sute de ani. In numele unui progres care nu a mai venit, sacrul a fost scos in afara vietii comunitatii, iar cei ramasi crestini se vad nevoiti sa isi traiasca viata religioasa ca pe o boala pe care trebuie sa o ascunda semenilor lor. Desi crestinismul a avut, inca de la inceput, o existenta profund comunitara, in ultima suta de ani politicienii ii silesc pe crestinii europeni sa se retraga in intimitate pentru a se ruga lui Dumnezeu si lui Isus Hristos. Razboiul dus impotriva crestinismului a impins spre transformarea comunitatilor crestine in suma neinchegata a unor indivizi izolati.

Dupa ce asa-zisele revolutii din state precum Franta sau Spania au condus la uciderea a zeci de mii de credinciosi si a mii de calugari, preoti si maicute, inchizand manastiri si biserici, ce a realizat "progresismul" instaurat cu forta la carma societatii? Este astazi Europa mai buna pentru ca isi ascunde originea civilizatiei? Este tanarul european mai bun pentru ca afla ca nu mai are mama si tata, ci parinte 1 si parinte 2? Este elevul european mai luminat la minte si mai bine educat, daca invata "tainele" sexului liber si neingradit de la 10 ani? Sunt comunitatile europene mai bune pentru ca Biserica din capatul strazii s-a transformat in bar de noapte?

Si, oare, asta ne dorim si pentru noi, pentru Romania? Credem ridicolele declamatii ale celor care au crescut cu Mihai Beniuc in biblioteca in loc de Vasile Voiculescu, cum ca modernizarea tarii nu se poate face din cauza credinciosilor, care se incapataneaza sa mearga duminica la savarsirea liturghiei in loc sa se dedea progresului de a admira gonflabilele si mondenii de pe terasele "de fite"? Ii credem oare pe urmasii sinistrilor slujitori ai comunistilor anilor 50 revopsiti in culorile unui europenism superficial si fals?

De ce crestinilor li se neaga dreptul de a fi europeni si atlantisti? Sa nu uitam, totusi, ca marele nostru model, Statele Unite ale Americii, este o tara care nu numai ca nu se indeparteaza de originile sale crestine, ba chiar si le afirma zilnic si raspicat. America este o creatie a celor care il iubesc pe Dumnezeu, America este un camin bun si pentru multe milioane de evrei sau pentru musulmani, budisti sau hinduisti, fara a se rusina sau dezice catusi de putin de credinta majoritatii cetatenilor sai.

O nota aparte face "progresismul" in Romania: dincolo de lozincile commune intregului continent, progresistul roman de azi vede in crestinism o cauza a inapoierii, ca si cum mersul neabatut spre Europa lui Macron se impiedica de milioanele de credinciosi care au curajul sa afirme: "Hristos A Inviat!". Adica nu scoala proasta sau insuficienta a absolventilor de universitati de carton ne impiedica sa ne dezvoltam, nu coruptia si lipsa de viziune a "elitelor" corecte politic ne trimit in urma ungurilor sau polonezilor, nu, credinta si mai ales ortodoxia ne impiedica sa ne modernizam, spun ei. Ca si cum invataturile crestine ar fi niste manuale de trucat licitatii si de indiferenta fata de semeni...

Dispretul fata de ortodoxie face casa buna cu dispretul fata de propria natiune a progresistilor, a celor care isi reneaga propria familie crezand ca astfel vor fi mai "moderni".

Nimic din toate acestea nu este adevarat; cel mai mare miracol economic si civilizational din Estul Europei l-a realizat o natiune profund atasata valorilor crestine, o natiune careia nu ii este deloc rusine sa umple bisericile si sa se roage necontenit lui Isus Mantuitorul: natiunea poloneza. Biserica crestina si, cu atat mai putin cea Ortodoxa, nu ne invata nici sa nu fim atlantisti sau buni europeni, nici sa refuzam tehnologia si nici nu ne invata ca Pamantul este plat. Stiti ce ne invata, stiti ce ne cere?

'Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, cu tot cugetul tau si cu toata puterea ta.' Iata porunca dintai. Iar a doua este urmatoarea: 'Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti.' Nu este alta porunca mai mare decat acestea.", acestea sunt spusele Mantuitorului, le puteti citi in Evanghelia dupa Marcu, Capitolul 12

Petrisor Gabriel Peiu este doctor al Universitatii Politehnica din Bucuresti (1996), a fost consilier al premierului Radu Vasile (1998-1999) si al premierului Adrian Nastase (2001-2002), subsecretar de stat pentru politici economice (2002-2003) si vicepresedinte al Agentiei pentru Investitii Straine (2003-2004). Este coordonator al Departamentului de Analize Economice al Fundatiei Universitare a Marii Negre (FUMN).

Despre ce vrei sa scriem?


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 20020 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
62 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

profesore ...hello...

se pare ca te grabesti la concluzii si ai uitat sa citesti articolul.
in 2019 sunt alocate ministerului sanatatzii si CNAS peste 47 miliarde lei. plus alte miliarde in anii precedentzi.
tzi-a trecut prin capul de profesor sa te intrebi ce s-a intamplat cu aceste sume de bani ,sa justifici cheltuirea acestor bani inainte de a stabili tu prioritatzile?
pentru marea majoritate a romanilor 'desteptzi si cinstitzi' nu ar trebui sa fie o problema justificare cheltuirii acestor sume imense.
ce zici de asta?

 

"ura neimblanzita pe care unii dintre noi o nutresc fata de lumea

noastra crestina" ... Fals ! "Vrem spitale nu catedrale" nu are nimic in legatura cu vreo ura fata de crestinism ... Ura este impotriva guvernantilor mafioti care n-au avut grija sa avem spitale, scoli si sosele, dar au dat bani pentru biserici si catedrale in schimbul nerusinat al sprijinirii puterii lor mafiote de catre o parte din oamenii bisericii ! Spitale pentru oamenii bolnavi, scoli pentru viitorul Romaniei si sosele pentru dezvoltare economica, pentru un trai mai bun ... Marea majoritate a romanilor este formata din oameni muncitori, destepti si cinstiti, nu asteapta ajutoare sociale de la niste guvernanti mafioti ! Si acesti romani sunt si credinciosi; dar catedralele mai puteau astepta, fiind abia a patra prioritate ...

 

Ce atitudine socialista

Nu sunt de acord deloc cu concluziile articolului. De unde si pana unde statul trebuie sa plateasca pentru biserica? Asta o fi fost traditia in secolele trecute, insa in SUA zilei de azi statul nu finanteaza biserica, si nu a finantat-o de la crearea statului american.

Nu de alt motiv, insa finantarea bisericii de catre stat creaza coruptie in randul bisericii. Daca de exemplu Patriarhia romana primeste mai multi bani cand la putere e PSD, cam unde o sa fie influenta preotimii in biserica, impinga enoriasii sa voteze pentru PSD.

Asta e motivul solid pentru care finantarea cultelor e interzisa in Constitutia SUA. Vor bisericile bani, sa se sprijine pe enoriasi, ca asa se aduna banii cinstiti, nu cu mana intinsa la stat.

Asa se va vedea in Romania care e puterea reala a bisericii si care sunt credinciosii adevarati, nu supravietuieste biserica din banii statului. Si sa nu mai aud scuzele cu nationalizarea lui Cuza. Biserica si-a cam luat pamantul inapoi si statul a platit prin nas in ultimii 150 de ani mult mai mult bisericii decat valorile confiscate.

Pana si in Grecia se vorbeste zilele astea de ruperea bisericii de stat.

 

In speta asta nu va pricepeti stimate domn

Daca la economie va pricepuți, cu crestinismul sunteti paralel!
Stiti de ce templul din Ierusalim a fost distrus de doua ori? Nu stiu daca templul va mai fi construit vreodată cum vor evreii. Evreii iubeau si se inchinau mai mult la templu decat la Dumnezeu! si spuneau: Templul Domnului, Templul Domnului.. dar Domnul nu mai era acolo! DOMNUL vrea sa locuiasca in inia omului! A fi crestin inseamna al lasa pe Cristos sa domnească in inima omului!
Sa vedeti atunci viata socială, prosperitate, iubire intre semeni.
Si noi ce facem? Catedrale!
Pentru ce?!

@hc-ct Iar nu pricepi nimic ! Era clar si din

mesajul meu ca aceste sume trebuie justificate ... Le-au furat mafiotii psd-alde-udmr pe care, nu pricep deloc de ce, ii sustii tu care pretinzi ca traiesti in strainatate ! Doar daca ai fost un securist fugit dupa 90 de frica as pricepe gogomaniile pe care le debitezi ...

Am impresia ca Dl Peiu este pe un drum gresit

Pana la o anumita varsta nu ai treaba cu doctorii.
Abia atunci cand esti neputincios si te uiti disperat in jur asteptand vreun ajutor - iti raman 2 solutii:
- fie sa te rogi la o entitate abstracta (care nu face absolut nimic pentru boala ta)
- fie sa te duci la un spital. Daca oamenii sunt prevazatori in timpul vietii si ies in numar mare in strada spunand ce au de spua - nu inseamna deloc un atac la credinta unuia sau altuia. Vor si ei sa traiasca mai mult si decent.
Poate ca Dl Peiu are posibilitatea sa se trateze la Paris sau la Viena. Majoritatea cetatenilor din Romania nu au posibilitaea asta.

PS - ma scoate din sarite felul asta in care sunt nevoit sa accept cu caciula in mana dispozitia adminului pentru postare ....

Nu trăim si nu vom trăi in SUA, trăim in creștinism...

Romania se invecinează cu lumea slavă, rusă, țări musulmane și facem parte din Uniunea Europeană (americanii sunt soarele nostru dar sunt departe), Rusia, islamul ne vor afecta viața mult aici in Romania. Romanii care nu vor bisericii, mănăstiri sunt atei, fără credință adevărată in Divinitate. Majoritatea romanilor nu vor să respecte poruncile divine, să se comporte creștinește iar banii ne iau mințile de multe ori, dar vom fi judecați obligatoriu la vremea potrivită (nimic nu durează infinit). In persoanele credincioase se vor arunca mereu pietre și ocară cum a fost mereu, de mii de ani. Sufletul va rămane după ce corpul va fi doar oase sau cenușă.

Flash News

Răzvanus,

Am vești mari pentru tine. Un recent studiu Pew arată că in jur de 50% dintre americani nu se mai declară religioși. Sunt fie atei, fie gnostici fără o religie practicată intr-o biserică. Fac și eu parte exact din categoria gnostică, deși m-am născut ortodox.

Pe scurt, America nu mai este o țară creștină și intuiția imi spune mie că și Romania e creștină doar cu numele. Cei care cred și trăiesc religia sunt o minoritate deja.

Vrei să știi cauzele? Sunt exact cele pe care le-am spus mai sus. Religia organizată, cu cat mai mare, cu cat devine mai coruptă. Nici nu se merită discutate păcatele trecute ale bisericii, apărand prin postările altora (războaie pornite in numele religiei, masacre, ucideri, etc.). Ca o paranteză, nici bisericile romanești nu au fost scutite de corupție. Mitropoliile romanești au inchis ochii sute de ani la robia țiganilor și șerbia rumanilor legați de glie pentru darurile pe care le primeau de la vodă și boieri. Asta deși creștinismul a fost al sclavilor revoltați la inceputuri. Nici nu mai vorbesc de colaborarea cu regimul criminal comunist. Martirii creștini s-au rasucit in morminte la așa ceva, echivalent cu creștinii timpurii acceptand aberațiile lui Nero.

Păcatele curente ale bisericilor creștine vin din bani mulți și nemunciți, care tot ochiul *** sunt. Prelați cu cruci de aur la gat cat degetul de groase, umbland in mașini scumpe și cheltuieli extravagante (o excepție face papa Francisc, pe care il respect). Mai sunt toate scandalurile de pedofilie, abuzuri sexuale și homosexualitate din mai toate bisericile, precum și cele de corupție și furt din averea bisericii. Să nu imi spună cineva că astea sunt păcate noi. Sunt năravuri vechi, ascunse bine și ingropate la nivel inalt. Numai in zilele astea au avut curaj oamenii să se ridice impotriva prelaților nepedepsiți pentru criminalitate gravă.

Astea sunt motivele pentru care oamenii părăsesc biserica. O religie se naște, crește, și se auto-distruge. Acum e vremea creștinismului, și urmează islamul la rand. Religiile neorganizate rezistă mult mai bine timpului.

Domnule Peiu, aveti pasiunea cifrelor, iar creta..

...consumata la tabla de dragul démonstratiei... aritimetice, este, neandoielnic uda leoarca, fie si ca litera M ca MMMM precum marea nasterii noastre, ca Maria, ca Inceputul Neprocreat, dar Zamislit.
Nu intru in detalii.
Tin sa va spun legat de peroratia dv. susredactata, ca marea victorie a Civilizatiei Europene este Laicitatea Statului.
Umanismul si Iluminismul au scos Europa din Evul Mediu, punand Omul ca Masura a tuturor lucrurilor.
Va amintesc un exemplu :
Averoes, intelept musulamn marocan, s-a straduit sa puna in circulatie Filozofia Greaca, in locul gandirii Teocrate.
A fost repudiat, iar in locul eliberarii mintilor, s-a preferat Religia ca institutie, iar nu Credinta ca Raport Individual intre Fiinta si Credinta.
Averoes a fost, dupa obstescul sfarsit, trimis in coparseu de la Marrakesh, pe o caruta cu o singura osie, in Spania.
In chip de contragreutate respectivelor ramasite, au plus cartile sale intru echilibrul atelajului cu doar o osie, la drumul cu hartoape.
A ajuns la Cordoba, iar acolo a fost si inhumat in "Pamant Pagan" - conform deciziilor decidentilor musulmani ai vremii.
Acolo, prin cartile sale de contrabalansare a hoitului sau la drum lung, s-a nascut prima Universitate d'un Europa.
Atentie, nu vorbim despre prima initiativa a scolilor de la Aachen, decretata de Charlemagne, un vizionar médiéval fara egal caruia ii datoram Universitatea din Louvain, cu intaietate istorica absoluta, fiindca insusi Charlemagne a facut recurs pe atunci la chiar intelepciunea arabilor pentru instruirea unei Europe pe atunci analfabete.
Inceputul Chimiei - fata de Alchimie, isi gaseste locul in Europa, prin cel Al - Ambic, adica alambicul distillation alcoolului, interzis de Mahomed Intaietorul Lumii Musulmane, fiindca i-a inteles violenta endemica, sublimata de cel alcool.
Iata ca prin decizia clerului musulman despre Averroes bunoara, Islamul isi traieste avis azi propriul sau Ev Mediu, desi Salasin, vrajamsul Cruciatilor a fost un mare intelept, salvand in asa tulburare istorica, Mormantul Cristosului, si, prin el, Crestinismul.
Prin Averroes a urmat emanciparea.
A mis filozofia, dreptul de cetatate, individualitatea, si nu in ultimul rand, intimitatea credintei, raportul discretcsi intim cu Zeii, care a mAnittat inca sange si vieti pan cand Protestansismul a razbit, impreuna cu fundadamentul sau potrivit caruia, Dumnezeu este ascuns in inima Omului, ca nu e nevoie de intrecesor, de traducatorul popa intre Fiinta si Creatorul sau.
A eliberat Omul, l-a facut sa inteleaga ca Domnul iti da, dar in traista nu iti vara defel, caci "Ajutate-te, iar Cerul te va ajuta".
Am fost la Putna cu straini. Nu intelegeau statul
pe branci, nici lipsa scaunelor pentru enoriasi.
Era firesc, fiindca Dumnezeu - prin Sacrificiu lui Iisus, este Iubire.
Ca sa inchei, demn, nu mi se pare sa fi fiindca vreo diferenta intre Mertanul C Classe Al Patriarhiei desi Iisus calarea un magar, si zoo din Egipt unde au vopsit
un cius in zebra.

ASTA E BLASFEMIE !

Ce treaba are biserica cu alegerile ?
Ce treaba a avut Isus cu partidele ?

Nu e corect!

Dl Peiu, exact intr-o perioada sensibila sub aspect religios, scoate de la naftalina acel slogan si ii deviaza sensul, si facei din el un motiv de bresa intre cei care l-au strigat si Romania noastra crestina, reala, majoritara. Problema atacului impotriva valorilor crestine-europene exista, dar nu are nicio legatura cu sloganul sau miscarea de la care s-a strigat.Sper ca e o eroare, nu o intentie de a manipula, de felul celei pe care o practica intens puterea... sau... Gusa:)
Titlul pare la fel de tendentios. De cine sa aperam Romania crestina? De cei care, in focul revoltei impotriva coruptiei si ticalosiei, sar uneori peste cal? "Spitale si nu catedrale"sigur nu este impotriva Bisericii, poate impotriva felului in care BOR a abordat tara, acordandu-si prioritate ei, ca institutie, in pofida misiunii de a educa, de a-i destepta pe credinciosi, de a fi de partea dreptatii si adevarului, nu a puterii.
Suntem un popor prea tolarant cu opresorii, prea absent la ce i se intampla si cred ca BOR are aici o vina. Sa speram ca o va intelege si indrepta. Dar este si vina unor atitudini ciudate ca a d-lui Peiu: cand se incropeste o revolta, nu ii folosim parghiile, ci cusururile.

daca as vedea BOR predicand cu adevarat

poruncile bibliei, as zice ca merita sprijinul statului.
Dar cand biserica TACE complice la asaltul impotriva dreptatii si cinstei, cand spun "vrednic este" oricarui borfas care scoate din buzunarul statului bani pentru propaganda in biserica...
Domnul Peiu nu vede care este orientarea oficiala a bisericii? E doar o firma de PR cu facilitati fiscale speciale. Esenta bisericii e demult spalata si aruncata derizoriu. Credinta adevarata doar supravietuieste in vre-o chilie de manastire, intr-o biserica la tara. Si nicio catedrala nu va schimba ceea ce a devenit biserica.

Tin sa adaug :

In "echipa"de Apostoli ai Rascumparatorului (tin la acest nume in propos), contabilul "grupului" era Judas.
Putea spune ca prin trecerea zilelor, mandria de a fi cu Jupanu', nu avea corsespondenta cu cel de de azi pe maine. Din aceasta confuzie intre aspiratie si conditie, Judas putea trada, cu singura dificultate a propriei inteligente ce merge pana acolo unde TRADAREA ar fi singurul act de constiinta astfel incat Gloria Sa sa fie absoluta. Explic aceasta
Aceasta in spatiu biblic.

Stiu la ce ajuta spitalele

dar nu la ce ajuta catedrala neamului. Toata lumea e de acord ca avem prea putine spitale si doctori, nu am auzit nimeni plangandu-se de prea putine biserici. Deci daca ai fonduri limitate, as zice ca spitalele ar avea prioritate.

Raspunsul la toate intrebarile despre Europa e da, Europa e mai buna. Altfel nu ar emigra milioane de romani in Europa, ar emigra europenii in Romania. Directia emigratiei demonstreaza perfect unde e mai bine, ca nimeni nu se duce la mai rau.

Nu stiu de unde scoate autorul ca il opreste cineva sa fie crestin? Poate da un exemplu? Legislatia europeana nu permite discriminarea, atat, si exista exact pentru a elimina antisemitimul, islamophobia, homophobia si alte boli extremiste care au produs abuzuri si razboaie. Legislatia respectiva nu e nici o problema pentru crestini adevarati, toleranti, doar pentru falsi crestin care folosec crestinismul ca o scuza sa dea in cap la altii, frustrati de mizeria lor de care sunt direct vinovati.

Degeaba incercati sa dati vina pe Europa, toate problemele romanilor sunt rezultatul alegerilor facute. Nu Europa e de vina de saracie, coruptia si incompetenta neaosa e sursa tuturor problemelor. Primul pas sa rezolvi o problema e sa recunosti ca o ai, daca doar dai vina pe altii problema ramane

 

Catedrala Neamului

Merita tot respectul pentru cei care au realizat-o! Este cam singurul lucru important care s-a realizat, in aceasta mare de ineficienta, risipa, prostie si multa hotie care ne-au dominat. E o prostie sa spui ca daca nu se construia Catedrala se construiau altele, cand stim ca acela nu s-au facut din cauza ca a existat prostie, lene, indolenta, fiindca s-a furat.
Poate ca, daca patriarhul isi folosea energia construind spitale, scoli si autostrazi, daca devenea un exemplu gigantic de daruire, un model pentru politicieni, pentru popor, poate ca ar fi revolutionat Romania. Atunci, era mai mult decat Patriarh, era Omul Providential.
Dar si asa a facut destul de mult: a ridicat o constructie superba, care va ramane. Cand vom intra acolo, vom uita ca suntem poporul care a fost doar umilit, jefuit. A dat exemplu de eficienta, de mobilizare, de inteligenta si harnicie nevolnicilor si ticalosilor de politicieni. Este foarte mult!

La a doua mea postare, adaug de dragul bunei...

...intelegeri legate de un subiect, oh, cat de cumplit in definitia Umanitatii, a Celestitatii sale deopotriva :
Priviti pe Judas :
Tragedia sa este ca se "implineste" intre "Cer si pamant" spanzurandu-se. El este intre Trascendenta si Imanenta. El se implineste in esec aidoma Botezatorului care la venirea Mantuitorului spune "El sa creasca, iar eu sa diminuez". Dadea sens absolut Mantuitorului, pentru chiar Judas. Repet : "El sa cresaca, eu sa scad".
Cred profund ca Apostolul Pavel, este nu inclocuitorul, ci chiar cel de al 13-lea care implineste moartea celui Judas, gangurind precum Pavel in 1 Coritieni 13:
"Daca dragoste nu e, nimic nu e"
Cred profund ca insusi Judas a zis precum Ioan Botezatorul :
- El sa creasca, eu sa scad !
In suma, credca marile idei, credi te, sentimente, au nevoie de o sfanta tradare asfel incat ele sa dea curs noilor idealuri. Sine qua non.

O mare fractura intentionata .

Nu este nici o fractura intre a face spitale sau catedrale. Dupa cum stim batrinii nostri care nu erau trecuti prin vremurile ingrozitoare cu bolsevicii se gideau mult mai logic.
Asfel. Daca stim despre spitalele din timpuri mai bune ,erau construite tot de catre biserica. Dovada este faptul ca acele spitale depindeau de biserica si aveau denumiri crestine,Este evident ca biserica sa lamureasca poporul pentru a contribui la spitale bisericesti si nu o catedrala pe clopotul sau sa fie gravat mult prea fericitul.
Bisericile si spitalele sint acelas lucru. Biserica ar fi cistigat un mare prestigiu hotarind sa faca un spital ultramodern ,in care sa lucreze si calugaritele ca surori pentru bolnavi.
Vreau sa spun ca sprijin biserica noastra si ca nu sunt de acord sa se desparte in fracturi dupa modelul comunistilor.

@vall, in Germania de exemplu (si nu numai)

bisericile construiesc spitale si ingrijesc bolnavii (bisericile se mai reformeaza si ele, perioada constructiei marilor catedrale a trecut). Asta este probabil ce au asteptat pensionarii amarati care nu-si permiteau sa mearga la spital, respectiv sa-si plateasca medicamentele sau spaga la doctorii din spitalele de stat (pentru a fi luati in seama).
https://www.kirche-oldenburg.de/themen/seelsorge-beratung/krankenhausseelsorge/oldenburg/ev-krankenhaus.html
.
https://www.marienhospital-eickel.de/home.html
.
P.S. unii oameni sunt mai spirituali, altii mai putin, altii de loc, asa a fost omul de cand lumea. In fine, dl Peiu si multi altii "politizeaza" credinta (cea mai intima relatie a omului) etichetand nivelul credintei in functie de formatiunea politica cu care omul voteaza.
P.P.S. calugarii de exemplu nu ies in public sa se bata cu caramida in piept cat sunt ei de credinciosi (asa cum practica unii mafioti, samsari, moguli, exportatori de arme, politicieni corupti si lingaii lor).

Excelent articol,dle Petrisor Peiu!

Catedrala Nationala(nu imi place arhaica "Catedrala Mantuirii Neamului"cu un singur cuvant de origine latina si doua maghiare)este,pana la urma ,singurul monument care va dainui secole,ca simbol al centenarului Marii Uniri!
De fapt,un minim de inteligenta ar putea convinge defaimatorii de buna credinta,sa o considere un monument laic esential pentru istoria nationala!
O minima introspectie in arhitectura acestui monument i-ar putea convinge ca este o sinteza a traditiilor arhitectonice de pe tot cuprinsul tarii!
Cat despre prostiile debitate de indivizi retardati,care se cred atat de "evoluati"incat considera ca a crede in Dumnezeu este de "prost gust"(sic!)comentariile sunt inutile!
Omenirea a ridicat monumente grandioase ,la nivelul ei,Divinitatii peste tot in lume!
Nimic nu depaseste mesajul transmis de ,catedralele romane sau gotice,Sfanta Sofia ,templele budiste etc etc
Sagrada Familia este o minune in constructie de peste un secol!
Nu am auzit o singura critica de esenta "miticista"la adresa acestor monumente cu mesaje peste timp!
Cat despre tembelismul "mai bine spitale decat catedrala"eu le-asi transmite un mesaj acestor mitici,din orice parte a tarii ar proveni:"mai bine inteligenta decat prostie"!Teo

 

excelent articol, lipseste atributul "mincinos"

la fel cum din lista de cuvinte de origine straina
lipseste slavul "prost", prin urmare numele care se cuvine nu este altul decat: "catedrala neamului prost". ia-o neamule!
daca tot nu poti intelege dle Peiu de ce nu intrebi? cei de buna credinta ti-ar putea explica in maxim 10 cuvinte ce vrea sa spuna lozinca "vrem scoli si spitale, nu catedrale".

vrem educatie si cultura, domnule, nu manipulare cu dogme si minciuni, nu frauda si mafie!
vrem ingrijiri medicale si asigurare sociala, nu promisiuni desarte, nu mariri de salarii care sunt anulate de inflatie, vrem ca batranii nostri sa traiasca decent!
Biserica este in sufletul crestinului, ea nu este a popilor lacomi de bunuri lumesti.
BOR s-a compromis total din cauza colaborarii cu comunistii si cu regimul jafului instaurat de lovitura de stat iliesciana acum 30 de ani.

Asta sa i-o ceri statului, nu BOR sau d-lui Peiu!

Te adresezi persoanei gresite. Guvernul e obligat prin Constitutie sa se ocupe de scoli, spitale si ce mai trebuie. Papa sume enorme din taxele noastre, care nu stim unde se duc. "Maruntisul" pe care l-a primit catedrala a fost investit si il vedem. Deci banii n-au fost furati sau deturnati spre alte scopuri. Intrebarea e ce a facut pesedeaua hoata cu miliardele, ca nu se vede nimic dupa ei.

Simt nevoia sa clarific cee ce am scris mai sus.

1. Cred ca BOR nu este pe linia cea buna privind educarea enoriasilor. Iisus nu ne vrea ipocriti, slugarnici si practicanti ai unor forme numite traditii. Iar Bor trebuie sa faca efortul de a-si schimba stilul, sa educe in om cinstea, mandria, seriozitatea, generozitatea etc, nu supusenia oarba.
2. Catedrala Neamului este o realizare remarcabila in sine, dar si o dovada ca atunci cand cineva care conduce o institutie este capabil, poate realiza lucruri foarte dificile. Conditia este sa vrea.
Statul roman nu a construit nimic in cei 30 de ani. Patriarhul Daniel a fost singurul la scara mai mare si, pastrand proportiile ca opera, dar comparabil ca ATITUDINE, l-as adauga pe Stefan Mandachi - omul cu metrul de autostrada.

o mica, mica observatie

amice: budismul nu este religie, ci filozofie de viatza, iar Buddha nu este un dumnezeu, desi i s-au ridicat "temple" si statui - unele gigantice - pe o larga arie geografica, ci este indrumatorul autoperfectionarii omului. De la Buddha nu ceri asa cum ceri de la Dumnezeu si nici nu-l invoci ca autor-constructor al Universului intreg. Etc.

Doar un crestin va atinge fericierea

Fericirea insemna iubire si intelegre. Cand iubesti, nu poti ura nici pe cel mai mare dusman al tau, nu uraste pe cel care-ti face rau, nu uraste pe cel mai bun ca tine si nici pe competitorul tau. Iubirea exclude ura, egoismul, invidia, nedreptatea si lacomia, "Iubiti-va unii pe altii asa cum va iubesc Eu!"

 

Ca sa-l citez pe Papa,

mai curand va ajunge in Rai un ateu, decat un crestin ipocrit.

Daca Papa Francisc a spus minciuna asta,

ma indoiesc ca citeste Scriptura.
Toate pacatele se iarta inafara de pacatul necredintei.
Mai degraba intra o camila prin urechile acului decat un ateu in cer.
Ateul se duce in locul pregatit pentru el de stapanul cauia ii slujeste si al carui preot este.

si ce te faci cu zecile de milioane omoriti in numele

crestinatatii? unde era fericirea pentru ei?

@Teddy62

Biserica Ortodoxa nu a avut niciodata inchizitie si nici alte feluri de Tribunale Justitiare. Nu stiu ca Biserica Ortodoxa sa fi persecutat oameni in numele credintei.

In Rai.

Acolo duce drumul lor. Crestinismul a gestionat bine prigoana si persecutiile, dar n-a putut gestiona libertatea religioasa. Prigoana a nascut sfinti si martiri, libertatea a nascut...ipocriti si persecutori. Cand crestinismul a devenit religie de stat si prigoana a incetat, au aparut crestinii "de fatada". Prigoana a intalnit crestini adevarati, libertatea religioasa a intalnit crestini cu numele. Acum nu mai sunt nici macar crestini cu numele, intalnim mai degraba un libertinism religios, care ne va conduce probabil iar la epoca prigoanelor. Ce fost va mai fi...nu asa spune inteleptul Solomon?

eminescu?

"Religia - o frază de danșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug,
Căci de-ar lipsi din inimi speranța de răsplată,
După ce-amar muncirăți mizeri viața toată,
Ați mai purta osanda ca vita de la plug?"

EXCELENT!!

Eminescu a enuntat ADEVARUL despre Religie clar si concis: aceasta este ESENTA Tuturor Religiilor si a Controlului pe care acestea (prin acolitii lor) il exercita asupra 'credinciosilor'.

@arcada

Eminescu s-a ridicat prin inalturi de care nici nu suntem constienti. In poezia citata de tine, Eminescu nu constesta credinta, ci modul de a asupri poporul prin Religie, un lucru total diferit. Apoi, Eminescu era socialist, iar socialistii incercau sa scoata pe asupriti de sub talpa "Imparatilor".

E interesant totusi ca poetul national

al Romaniei este un ateu (Eminescu). Incurcate sunt caile Domnului.

Catedrala,

trebuia facuta, este clar, dar undeva in centrul tarii, sa fie a tuturor romanilor, nu numai a Baraganului. Cei din nordul Transilvaniei, niciodata nu o vor vedea si atunci cum sa spui ca-i a romanilor ? Este adevarat , de mult s-a dorit aceasta catedrala, din vremuri istorice de glorii, dar astazi nu prea era momentul si ptr. asta tot spun unii ca intai spitale, autostrazi, scoli, etc. Politicienii de se ocupau de la inceput de lucruri bune, le aveam pe toate si nu era o problema cu aceasta catedrala, numai sa fi fost construita acolo unde se putea numi "Catedrala neamului". Si nu-mi "miroase" a bine nici numele scris pe clopote ale Praincruntatului Daniel. Ptr. ca imi aduc aminte cand indemna populatia sa-l aleaga pe Ponta , "ca vrednic este" spunea el.Pai daca Ponta zice el ca-i vrednic, cum sa am incredere in el ? Nu am incredere in sfintenia lui si nu-mi convine acel scris pe clopote, ca zic eu, nu-i Cozmanca, nici Becali sau Catalin Voicu , etc

 

Pt 'hello' cu rank user x5, pozitie rezervata si...

... caruia nu-i putem raspunde direct (culmea, doar lui ii lipseste butonul, butonul cu 'raspunde'):
Vezi tu, draga hello, pt romanii credinciosi biserica e prima prioritate, nu a patra. Chiar asa, de unde ai scos numarul?
P.S. Ai cu marea majoritate 'muncitori, destepti si cinstiti' e beton. Daca ar fi muncitori si-ar face curat in curte, daca ar fi destepti nu i-ar prosti mafiotii aia de care te plingi, daca ar fi cinstiti... hehehehehe!

 

vezi nea petrica care-ai scris epistola

daca matale care esti profesor universitar esti atit de-n urma, ce pretentii poti avea de la fefeleaga care pupa moaste si asteapta de la cer si pensie si ploaie si sanatate si ce-o da domnul, ca sa n-o lungesc prea mult; religia ortodoxa practicata in romania este principalul factor de inapoiere al poporului romin cel feudal, slugarnic si plin de frici de dumnezeu; doar atunci cind biserica ortodoxa va dispare complet din rinduiala obstei, ca de modernizare nu se pune vorba, societatea feudala romineasca va putea spera la minima emancipare; ca dumneata preferi acasa sa-ti incredintezi soarta magiei e o alegere personala, dar nu iesi in public cu aberatii ce-ti pun in joc calitatea de profesor universitar, caci sa ne fie cu pardon dar sintem in secolul in care unii se pregatesc sa zboare catre marte, internetul a cucerit lumea, iar unii dintre noi am emigrat in lumea libera si nu mai punem botul chiar la orice mistificare

 

danila,

ai avansat rau, Solomie!
Fefeleaga iti da clasa daca are o facultate in plus fata de tine si anume Credinta.
Ai un handicap fata de Fefeleaga.

Dezamagire crunta: crestinismul promovat in articol se poate lesne

citi ca si cretinismul, crestin bineinteles, emis de draga noastra biserica ortodoxa pas la pas cu politicile pesediste de inrobire, moderna desigur, a omului liber in limitele rigide ale progresului dictat discretionar de stat cu binecuvantarea bisericii castigatoare, ca si partidul stat dealtfel, din orice pozitie.
Avem biserici fara numar cu atat de putini crestini autentici in timp ce spitalele sunt aceleasi ca la despartirea de comunism cu din ce in ce mai putini medici, personal calificat inclusiv crestineste; e vorba decat de bani si de castigurile directe ale activistilor, atat din spitale cat si din biserica ortodoxa romana, reprezentata exclusivist de fariseii ortodocsi pe care-i vedem in tinute scumpe, in masini de super lux, in anturaje de prost gust, in cladiri megalomanice impodobite cu clopote din care ne priveste chipul preafericitului din capul bisericii.
Un articol superficial care apara crestinismul ortodox romanesc, indus si practicat de biserica care este, impotriva progresului ca expresie a civilizatiei si umanismului modern, mai trist de atat in acest context nu cred ca se poate.
D-le profesor Petrisor Peiu, pe noi ne intereseaza realitatea din fata si spatele fondurilor alocate sanatatii, nicidecum aparentele, eram convins ca stiti ce monstri naste ratiunea bazata pe senzatii, prezumptii, contrazisa clar de realitatea care este. Caci sigur ne incapatanam sa ramanem cei mai bolnavi, inculti si credinciosi din sudestul Europei, condusi de partidul socialist binecuvantat de biserica ortodoxa proaspat cadorisita funciar si forestier de politica care este, nu vedeti ?

 

Dle Peiu,

problema nu e sprijinul pentru catedrala "mantuirii neamului" (o prostie, mantuirea e personală, nu națională), catedrala nu e nici "națională" cum se bat in piept ortodocșii (sunt și alte confesiuni in Romania, dacă e națională, trebuia consacrată de toate cultele și, in plus, ar trebui să poată oficia și ele la momente deosebite). Problema e de "necesitate". Nu construiești o biserică in funcție de numărul de credincioși care-ți vin la Paști la biserică, ci media duminicilor de peste an. Iar duminica, actuala catedrală nu e arhiplină, cel puțin din ceea ce văd la tv Trinitas, care evită să-i arate pe credincioșii inghesuiți. In plus, BOR a primit de la Stat in acești 30 de ani o mulțime de imobile și terenuri. Ultimul despre care s-a făcut vorbire e hotelul din piața Unirii, primit gratuit pentru servicii sociale dar folosit pentru a aduce bani. Și pentru toate acestea BOR nu plătește taxe și impozite, ceea ce profund imoral pentru o instituție care propovăduiește morala creștină și egalitatea oamenilor in fața lui Dumnezeu.

 

Dar o Romanie UMANISTĂ nu vă place ?!

-Hai să fim realisti...obiectivi
Nici un copil nu se naste crestin ! musulman, evreu,etc
ci este indoctrinat religios de mic.
Personalitatea adevărată a oricărui om nu are legătură
cu nici o religie de pe planeta asta...
Cel mai important pentru oameni e Educatia, Sănătatea
Conditiile de viată, Umanitatea...nu religiile fanteziste
perfide, care manipulează prin retorică, instigă,dezbină.
Oricine dacă vrea se poate ruga acasă, in natură,...
de ce trebuie irosite miliarde pe ditamai clădirile ?!
de ce trebuie intretinută din bani publici o armată de preoti,dacă tot credeti că Iisus a inviat !
De ce are nevoie ,,dumnezeu,, de sute de mii de
intermediari ?!
Credeti că dacă oamenii se adună in vreo biserică
devin mai buni ?!...vă inselati...conditiile de viată
din orice societate, controlează comportamentul uman,
nu religia, nu legile !

-Majoritatea religiilor au fost sugestionate oamenilor
prin propagandă sau retorică ori impuse prin diferite metode, războaie,fortare, atrocităti.
Dacă tot vorbim de crestinism ar trebui să stiti că in majoritatea cazurilor, triburile, populatiile,
popoarele din Europa au fost crestinate cu forta,
impotriva vointei, dorintei lor !
Ar trebui să stiti de masacrele făcute de imperiul roman
timp de peste 1000 de ani pentru a-si impune dominatia
si religia crestină...la fel a procedat ,,Sfantul,,imperiu roman si multi regi europeni crestinati.

-Dacă tot apărati Ortodoxismul ,poate nu stiati că provine
tot de la romani,din imperiul roman de răsărit , Constantinopol si s-a extins brutal cotropind si crestinand fortat tările din est precum Bulgaria,Grecia,Macedonia, Serbia, Rusia ,etc.

-Spuneti,,Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tău cu toata inima ta, cu tot sufletul tău,,
Cine este acest domn la care vă referiti ?!
Stiti cumva cine a creat si scris Noul testament ?!
Dacă considerati că este scris de Iisus sau apostolii lui evrei vă amăgiti...
Noul Testament este scris de Familii regale romane.
este demonstrat, dovedit cu argumente solide.
Asa că dvs si multi crestini vă inchinati la romani
la tiranii care tineau foarte multi oameni in Sclavie
sau au masacrat foarte multi oameni pentru a-si impune
dominatia si crestinismul.
Numai bine !

 

nu ne nastem crestini.........dar ne nastem pacatosi

si constiinta ta iti spune!

Da un argument "solid"....., cat despre umanitate istoria dovedeste cat de inumani suntem, cea mai recenta dovada este ideologia "progresista" care autorul articolului o demasca.

Trezeste-te romane si Christos te va lumina!

excelent comentariu!

si sa nu uitam ca cele mai multe crime in istoria umanitatii s-au produs in numele religiei, fie ea crestina sau musulmana...
zeci de milioane omoriti in Africa...civilizatii milenare distruse in America centrala si de sud in numele crucii...
religia nu a fost o miscare in sine, a fost unealta ideologica a puterii si a lacomiei...

Foarte interesant cum....

mii zeci de mii de ani omenirea a supravietuit si a avansat, in salturi calitative fara "ajutorul nepretuit" al crestinismului!
Subiect cu dezbatere fara sfirsit la care iata pun si eu un filmuletz care diseca "crestinismul" ca religie de la inceputuri producind o noua viziune practica a aparitiei!

https://youtu.be/zmEScIUcvz0

Cum bag io sama, distinsu' autore

cam incurcă lucrurile. Cand oamenii au strigat că vor spitale si nu catedrale, nu si-au manifestat ura fată de crestinism, ci revolta fată de o guvernare cleptomană si ineptă.
Restul e can-can

 
 

 

Nu pot sa cred

o crunta dezamagire dle Peiu, sa pui Biserica deasupra progresului, iluminismului, modernismului. NIMIC nu este adevarat in Biserica, totul este un fals grosolan, nu exista Dumnezeu, Rai, Iad, este incredibil ca in sec XXI mai exista cretinciosi, pe deasupra si printre oamenii educati cum sunteti dle Peiu.
Penibil !

 

Nu cumva e invers?

"Progresul, iluminismul, modernismul" sunt doar niste plagiaturi dupa cele 10 porunci, "sa nu furi, sa nu ucizi, sa nu minti, sa nu...". Intreaba istoricii. Daca crezi sau nu in Dumnnezeu e problema ta personala, dar Renasterea si civilizatia europeana s-au cladit in jurul crestinismului, cu bune si cu rele. Dupa prabusirea Imperiului Roman (cea mai "avansata" civilizatie din vremea aceea, totusi brutala si nemiloasa), a castigat teren o civilizatie bazata pe iubirea de semeni (concept strain epocii si de neacceptat intr-o societate bazata pe munca sclavilor, considerati obiecte) si egalitatea oamenilor in fata lui Dumnezeu. De aici provin celebrele "libertate, egalitate, fraternitate" si alte lozinci iluministe. Unde ai fi visat egalitate si fraternitate intre un sclav si stapanul lui, daca nu venea Hristos sa-i puna laolalta?
Uitam usor ca in urma cu secole sau milenii aparitia unor oameni providentiali si vizionari au facut posibile progresele civilizatiei de astazi, iar Hristos e unul din ei. Acum e usor sa spui ce modern esti si ce progrese ai facut, dar sunt meritele tale, sau ale celor de dinaintea ta si tu doar ti le-ai insusit prin studiu?
Cat despre existenta sau inexistenta lui Dumnezeu, nici unii, nici altii nu au argumente convingatoare cu care sa castige disputa pentru totdeauna si nici nu vor avea, dintr-un motiv foarte simplu: moartea. De acolo nu s-a intors nimeni sa ne povesteasca daca s-a intalnit sau nu cu Dumnezeu. Si totusi balanta inclina spre cei care cred in Dumnezeu, caci totusi unii s-au mai intors din moarte clinica si au mai "ciripit" cate ceva, tot datorita progreselor din medicina. Ciudat, taman progresele stiintifice dau peste nas alora care cred ca Dumnezeu a murit sau nu exista.


Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor