Ziare.com

Unionismul otravit

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Luni, 24 Octombrie 2016, ora 07:38

   

Unionismul otravit
Mi-e foarte greu spre imposibil sa cred ca puseul unionist de la Bucuresti nu are legatura cu apropierea vertiginoasa a alegerilor din Republica Moldova, unde potrivit ultimelor sondaje candidatul pro-european Maia Sandu ar fi cazut pe locul al treilea, iar favoritul Igor Dodon promite anularea tratatului cu UE si interzicerea prin lege a unionismului.

Dupa cum, desi le consider evolutii regretabile, nu ma grabesc sa condamn actiunea ferma a fortelor de ordine in fata unor manifestari de strada care au depasit cadrul legal.

Va reamintesc, spre exemplu, ca atunci cand romanii, furiosi pentru ca dupa ore de stat la coada in fata ambasadelor nu au putut vota, s-au dedat la actiuni ilegale, fortele de ordine din capitalele europene respective au reactionat ferm si pe alocuri dur pentru restabilirea ordinii.

Pe de-o parte, ne plangem ca nu exista suficienta autoritate in Romania, pe de alta parte, cand ea se manifesta, o condamnam. O fi ceva schizoid aici?

Pe fondul chestiunii, nu vad de ce este atat de greu de inteles rational o realitate in care unionismul este in acest moment strict in favoarea intereselor Kremlinului din mai multe motive.

In acest moment istoric, unirea este o utopie.

In primul rand, ea nu este dorita de majoritatea celor de peste Prut. O arata toate sondajele de opinie. Si un astfel de proiect e greu spre imposibil de realizat impotriva vointei populare.

Dar sa zicem ca vointa publica poate fi influentata. Dar chiar inlaturat fiind acest obstacol, ea nu ar putea fi realizata in cadrul UE, pentru ca pe teritoriul R.Moldova exista un conflict inghetat, cel din Transnistria. Deci fie am decide unirea cu Romania iesita din UE, fie R. Moldova ar renunta la Transnistria, ceea ce ar crea un precedent periculos si pentru aceasta tara, si pentru Ucraina.

Apoi, Romania este la ani lumina distanta de capacitatea administrativa, institutionala, financiara de a gestiona alipirea unui stat capturat de mafie, fara justitie functionala cu si mai mari probleme economice.

Unirea nu ar salva R.Moldova, dar exista toate premisele ca ea sa scufunde Romania.

De ce spun ca aceste manifestari ajuta Kremlinul?

Pe de-o parte, servesc perfect pentru argumentarea tendintelor hegemonince ale Romaniei, adica exact teza pe care Rusia si Dodon o imping insistent.

Cand agiti unirea in fata unei populatii care nu o doreste majoritar, este usor ca ea sa fie zugravita drept intentii de ocupatie. O ofensiva in fata careia, nu-i asa?, Moscova si Dodon ii apara pe antiunionistii majoritari.

Pe de alta parte, eu am mai spus-o, cred ca Putin ar avea, pragmatic vorbind, mai multe motive sa isi doreasca unirea decat sa lupte impotriva ei. Intai ca nimic nu i-ar conveni mai mult decat ca tara de granita a UE si NATO sa fie complet destabilizata. Toate tensiunile care inevitabil ar decurge din efortul peste puterile noastre de a gestiona unirea ar fi capitalizate de Moscova.

Apoi, ce pretext a folosit Putin pentru a invada Ucraina si in general pentru a interveni brutal in alte tari? Apararea minoritatii rusesti din acele zone?

R.Moldova are cum o minoritate de 200 de mii de cetateni rusi, cu pasaport rusesc, la care se mai aduga restul rusofonilor.

Prin unire, ei ar deveni si cetateni romani, cetateni UE, pe care "Sfanta Rusie" s-ar simti obligata sa ii apere cum stie ea mai bine. Unde mai pui ca aceasta comunitate si-ar putea constitui o formatie de tip UDMR cu care sa joace un rol esential in guvernarea de la Bucuresti.

Sa stiti ca in razboiul hibrid in care ne aflam, cucerirea unei tari nu se face neaparat cu tancuri, ci prin mjloace politice carora unirea le serveste de minune.

Deja vedem ca acest miting unionist a creat tensiuni la Bucuresti, exista o polarizare in jurul actiunii fortelor de ordine. Ea vine in conditiile in care si presedintele, si premierul au ales sa apese intens pedala centenarului unirii, pe care unionistii, manipulati sau manipulatori, le-o intorc in plina figura.

Nu mi se pare ineptie mai mare posibila decat sa faci din unire un subiect de campanie in Romania. Inca o tema parazitara pe langa homosexualitate, dar de care se agata cu spor atat PSD, cat si Traian Basescu si Sebastian Ghita, noul "dream-team" al politicii romanesti.

Ministerul Reunificarii propus de Traian Basescu ar suna amuzant, daca nu ar fi sinistru.

Pentru campania de la Chisinau, ceea ce s-a intamplat la Bucuresti e de maxima gravitate. Unionism cu forta, studenti basarabeni batuti de jandarmi, toate apasa parca voluntar pe niste rani vechi, aproape obsesii dincolo de Prut.

Daca Dodon mai avea nevoie de un ajutor, numai ce a fost oferit prin acest miting unionist sfarsit prost.

Daca tot vrem sa le facem un bine basarabenilor, poate incepem prin a nu le face rau vanzandu-le niste iluzii nefezabile. Si daca tot vrem unirea, hai sa incepem cu partea economica, cu o prezenta solida a Romaniei peste Prut, hai sa mai inlocuim podul de flori cu TIR-uri. Si apoi om mai vedea.

Citeste si:


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 7340 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
42 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

O rastalmacire pe patent cunoscut

Nici cel mai infocat unionist nu a crezut si nu crede ca un miting pro Unire ar avea drept consecinta unirea imediata cu implicatiile externe cica apocaliptice pentru romani . Deci exageram tendentios si demagogic . Rolul acestor manifestatii regretabil de modeste ca participanti si frecventa este acela de a mentine treaz acest ideal national si de a misca constiintele spre cu totul alta incredere decat acea ca unirea este o utopie intr-un moment istoric sau altul . Aceasta manifestatie a avut loc conform unui calendar , mai nou acest mars unionist se desfasoara anual . A-l lega exclusiv de cele doua campanii electorale este o diversiune ordinara . Multor milioane de romani nici nu le-ar fi trecut prin cap aceasta rastalmacire daca manipularea unor unelte nocive nu ar fi lansat-o imediat pe piata . Ar fi vazut doar partea cu adevarat importanta si nobila a manifestatiei . Sunt convins ca violentele ordonate de care au abuzat fortele de ordine impotriva au fost premeditate , tocmai pentru a servi si mai mult rastalmacirii de care aminteam mai sus .

 

doamna Ene si-a facut datoria,

acum poate sa doarma linistita, simbria e asigurata, constiinta doarme deja.

Cu cata seninatate ne demonstreaza autoarea ca cei mai mari unionisti sunt Putin si Moscova ! Cum ne exemplifica, fara sa roseasca episodul cu jandarmii ca fiind asemeni interventiilor de la ambasadele din tarile occidentale ... Pai, verificati, doamna, si veti vedea ca fortele de ordine au venit si intervenit LA CEREREA personalului respectivelor ambasade, adica a oamenilor lui ponta si melescanu din respectivele corpuri diplomatice. Dar nu e minciuna mai solida decat adevarul trunchiat ... si doamna Ene stie si aplica formula.

Cat despre sondaje ... sa fim seriosi ! Am vazut cu totii ca ele au devenit unelte electorale sau mijloace de influenta.

Unionismul nu poate fi otravit decat atunci cand nu este sincer, doamna. Si unionism sincer exista si in cei care se manifesta si in sufletul multora pe care dumneavoastra si televiziunile angajate nu-l vedeti. Nationalismul si patriotismul nu-si "de rusie" decat pentru cei atat de mutilati de "corectitudinea politica"incat nu indraznesc sa mai simta si sa mai gandeasca prin ei insisi.

Cu articolul de mai sus mi-ati stricat ziua, doamna autor !

 

UNA VORBIM, ALTA FUMAM si nici nu vrem, in fond , sa stim , cu ce

ginduri au venit patriotii moldoveni , chemati si ei de niste romani "sinceri" , ce doreau sa imparta ajutoarele primite de la europeni cu fratii moldoveni .

Cu ce transformari se lasa aceasta "unire" si de cite fonduri ar fi nevoie pentru a suporta costurile unei natiuni , oricit de mica ar fi ea, la un buget sarac ca al nostru si carpit din mila europenilor , dupa ce , ajutorul rusesc traditional dispare si te mai poti astepta si la o invazie de omuleti verzi , pentru a salva de la teroare o populatie traditional ruseasca din teritoriul moldovean .

Este el sincer dl Basescu si altii ca el , cind i s-au scorojit condurii de dorul moldovenilor si care , spera el , sa-l voteze angro la o functie noua de demnitar , ca sa ne faca fericiti ?

 

nu "umanismul otravit"

ci JURNALISMUL OTRAVIT !

"Unionistii" mergeti sa locuiti in Basarabia

Nu va retine nimeni.
Dar nu ne mai tulburati linistea ca exista mijloace legale sa va facem sa intelegeti ca ceea ce ganditi voi e valabil pentru voi nu si pentru ceilalti care suntem majoritari.
Voi cautati skandal cu lumanarea si anatomia voastra poate fi rearanjata daca nu va simtiti bine in 2 picioare.
Gratis ...

Fie că

Situatia 1: Doamna Ene are discernămant si mănancă ascultătoare din meniul zilei.
Situatia 2: Doamna Ene e naivă, avand fobia unionismului de tip troian, prin care se inserează interesul rusesc.

DAN-795, patriotii moldoveni au fost trimisi de Moscova,

si nu au fost chemati de cineva de la noi.Unirea trebuie sa o faca Parlamentul de la Chisinau, nu cei din Bucuresti. Cea mai rezonabila cale a unirii celor doua tari este intrarea R.Moldova in UE. Numai asa vor putea fi potoliti muscalii, care nu vor mai putea agresa, asa cum au facut in Georgia si Ucraina.Shalom

Unionism otravit.

Imi pare rau de de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor.
Eu am fost exmatriculat.Motivul exmatricularii? Am incercat sa pun problema Basarabiei.Pentru aceasta am suferit pina la revolutie.
Acum Dv.vorbiti de ,,Unionism otravit,,.
Procedati ca o femee care a aruncat pruncul intr-o ghena de gunoi.
Sa ne aducem aminte de anul 1916.Romania era aliata Germaniei.Dar patriotii romani au hotarit sa lupte pentru Ardeal. Acest lucru parea imposibil. Ardealul era impinzit de maghiari ,Rusii se impotriveau.Doar Francezii ne-au sprijinit pentru a slabi ofensiva germana de la Verdun.
Acesti patrioti au reusit ce parea imposibil.
Unde sint patriotii de azi???
Actualii ,,patrioti,, sint interesati de imbogatire pe spatele sarantocilor.
Este adevarat ca in actualele conditii ,unirea nu poate fi realizata acum.
Aceste demomstratii ale tinerilor este o dovada de patriotism,care tin treaza idealurile romanesti.
Ma bucur ca aceasta demonstratie este facuta de tineri.
Acesti tineri nu mai sint indoctrinati de ideile lui Lenin si Stalin.
Viitorul este al tinerilor si nu al bosorogilor indoctrinati.

Eu sunt un bosorg indoctrinat

si din aceasta cauza doresc Reunirea. Bisul meu estye Romania Mare in vechile hotare! oar basarabia este durerea mostenita de la mama mea.

O manevră ieftină: cand cineva nu e de acord cu ceva (cu Trump, cu

partidele eurosceptice, cu Unirea), pune placa cu "asta ar vrea Rusia să facem, deci noi trebuie să facem pe dos". Onest ar fi ca d-na Dogioiu să spună că DUMNEAEI nu e de acord cu Unirea, nu să spună că unionistii sunt manevrati de Rusia. Romanii ar trebui să-si urmarească propriile interese fară să se preocupe atat de mult de ce vor si ce nu vor altii. Cei "200.000 de rusi" ar reprezenta doar 1% din populatia Romaniei (2% cu cei din Transnistria), nici nu ar intra in Parlament (ar avea doar un loc din oficiu). Pentru comparatie, in Estonia si Letonia rusii reprezintă 25% din populatie si totusi acolo nu au existat nici un fel de probleme, desi "analisti" de felul d-nei Dogioiu fac tot posibilul să agite spiritele, explicandu-ne cat de periculosi sunt acestia. A nu se intelege că sunt neapărat unionist. Dar e revoltător modul in care jurnalisti de felul d-nei Dogioiu incearcă să sperie si să incite publicul, pentru a-si atinge propriile obiective.

 

Cu putine exceptii, toti romanii din Romania...

...doresc unirea. Si doamna Dogioiu, fara doar si poate.
Diferenta este ca unii sunt constienti de posibilitatile momentului si altii nu. A cadea intr-un nationalism orb si a nu vedea realismul prezentului, nu este o solutie. Trebuie sa ramanem cu picioarele pe pamant.
Problema este extrem de complicata si are puncte foarte delicate in situatia noastra concreta si in divizarea geo-strategica si militara care s-a creat dupa caderea regimurilor comuniste.
1. Nu cred ca putem sa pornim la unire fara acceptul Uniunii Europene si al NATO, in situatia in care Romania face parte din aceste structuri. Este necesar un vot nu numai in Romania si Republica Moldova, dar si in structurile din care Romania face parte si in care suntem obligati sa respectam niste reguli. Este naiv-nationalist si irational sa credem ca putem baga in NATO si UE pe cine vrem noi sau ce teritorii vrem noi si care nu au parcurs procedurile normale de aderare. Din acest punct de vedere eu nu vad decat doua solutii: ori Republica Moldova parcurge toate etapele de aderare la NATO (ca toate tarile foste comuniste) si apoi la UE, ori Romania iesie din NAT si UE, se uneste cu Republica Moldova si apoi noul stat incepe parcurgerea etapelor de aderare.
2. Ce vor moldovenii de peste Prut? Din patriotism si nationalism, noi nu vedem decat minoritatea unionistilor si nationalistilor de acolo. Dar populatia este foarte diversa si sunt opinii diverse inclusiv in comunitatea romanesca. Oamenii au temerile si neincrederile lor. Exista destui rusi si ucraenieni in Republica Moldova. Ganditi-va la foarte multele familii mixte. Cum vor fi ele privite si discriminate in cazul unei uniuni cu Romania?
Ce se intampla cu Transnistria unde majoritatea este formata din rusi care doresc ca unitatile militare ale Rusiei sa ramana acolo si sa le asigure siguranta si stabilitatea.
3. Desigur ca noi gandim ca Romania intregita va avea capitala la Bucuresti. Si daca moldovenii de peste Prut ar vrea sa pastreze capitala la Chisinau? De ce nu? Si romanii din Ardeal ar dori capitala la Cluj.
Moldovenii de peste Prut s-au obisnuit si sunt mandri cu statul lor si capitala lor.
4. Ce legi vor functiona dupa unire? Legile din Romania? Inclusiv legile retrocedarii? Puteti sa estimati efectul pe care il vor avea pretentiile urmasilor si mostenitorilor celor care s-au refugiat masiv din Basarabia in 1940? Din 1940 au trecut 76 de ani. Cei care au ramas acolo au devenit, practic, stapanii si proprietarii, inclusiv rusi, ucraenieni si familiile mixte.
5. Din punct de vedere economic, Romania poate sustine unirea? Stim ce probleme foarte grele a avut Germania de Vest dupa unirea cu RDG si RDG era mult mai avansata decat Republica Moldova.
Ce se va intampla cu moneda? Sa il intrebam pe Mugur Isarescu, macar din curiozitate, ce se va intampla cu leul romanesc integrat si conectat cu structurile bancare ale Uniunii Europene.

D-na Dogioiu ti-a si subliniat, ca să vezi ce

crede d-sa: "Unirea nu ar salva R.Moldova, dar exista toate premisele ca ea sa scufunde Romania."// Sigur că Unirea nu se va face usor, sigur că ar exista dificultăti după unire. Dar tu crezi că Romania din 1918 arăta mai bine decat Romania de azi, sau că se afla intr-o pozitie geopolitică mai bună? Nu. Dar romanii si basarabenii de la 1918 si-au dorit unirea si au făcut-o. Sigur că majoritatea basarabenilor de azi nu isi doresc unirea. Dar e absurd si revoltător să ii acuzi pe unionistii din Basarabia si din Romania că sunt manevrati de Rusia, că servesc interesele Rusiei. Cum am spus, cand cineva nu vrea ceva, imediat bagă placa cu Rusia: "cei care spun altfel decat mine servesc constient sau inconstient interesele Rusiei". Parcă suntem copii.

Desi...vorba poetului...cate capete atatea idei,

ecuatia este simpla si poate pentru totdeauna !
Momentul favorabil si unic a fost 1989 spre 2000 !
Astazi cu Transnistria in coasta si cu politica de expansiune a imperiului rus,plus reticenta UE care nu doreste incarcarea cu o reactie furibunda din partea Moscovei si nici cu...balastul Moldova,punerea pe tapet a reunificarii este caduca!
Ma surprinde atitudinea lui Traian Bassecu pe care il inteleg doar pe latura patriotica si nu a rationamentului politic logic!
Deci demonstratiile din Capitala cu cateva zeci de suporteri sunt jalnice pana la penibile !
In concluzie modificarea granitieor Romaniei ramane un capitol incheiat,singura alternativa ramanand escaladarea si amplificarea conflictului Est West ,doamnelor si domnilor!!

Foarte adevarat.

Foarte adevarat ce postati. Dar toate acestea nu inseamna sa condamnam niste tineri poatrioti care pina una alta tin treaz idealul Romaniei de unire cu patria mama.
Marele tradator anti-unionist a fost agentul rus-Kgb Iliescu!
Unirea se putea face in contextul dezintegrarii Uniunii Ssovietice!In acel moment Rusia era total paralizata!
Va aduceti aminte de Podul de Flori peste Prut?
A fost un simbol spontan fara a fi organizat de vreo institutie statala!
Snegur a venit la Bucurescti si a discutat cu tradatorul Iliescu problema unirii!
Cand s-a intors la Chisinau,a declarat cu amaraciune in parlamentul tarii:romanii nu ne vor!
De fapt Iliescu nu voia o Romanie completa!
Evident in baza instructiunilor moscovite!
Acel moment a fost ratat si reportat cu cateva decenii
Era cel mai bun moment pentru Unire deoarece situatiile economice dintre cele doua Romanii erau similare:catastrofale!
Economiile ofereau o osmoza usoara!
Acum cand Romania are un GNP de 4 ori mai mare decat cel al Moldovei de Rasarit,plus o structura administrativa,juridica etc.mult mai avansata,la nivel UE,integrarea aceste tari romanesti va fi mai dificila dar inevitabila!
Teo
Structura demografica...

In perioada tarista Rusia nu a reusit sa schimbe structura demografica. Cu toate ca au adus gagauzi,bulgari,nemti si rusi .in Basarabia se vorbea romaneste.
Comunistii au fost mult mai odiosi. Au nascocit asa zisa Limba Moldoveneasca,au deportat zeci de mii de basarabeni in Gulag de unde s-au intors prea putini. Copiii invatau numai in rusa si apoi erau repartizati in toata Rusia de unde nu se mai intorceau. In sate unde nimeni nu stia ruseste ,acum se vorbeste ruseste, Cine nu vorbea limba rusa ,puteau lucra numai muncile cele mai josnice si prost platite. Presa ruseasca domina inainte si acum. Televiziunea rusa la fel domina si acum.
Se poate considera un genocid lingvistic tot ce au facut sovieticii si fac in continuare sub conducerea lui Putin.
Sa ne aducem aminte ca in 1940 Molotov a declarat ca peste un an nu va mai fi majoritate romaneasca. Era hotarit ca sa deporteze intreaga populatie romana . Dar atacul din 21 iunie 1941 de catre Germania a zadarnicit aceasta deportare masiva.

In altă ordine de idei, e evident cui a folosit diversiunea de la

marsul unionist: PSD-ului si PMP-ului lui Băse, care au apăsat pe pedala nationalistă, acuzand guvernul Ciolos si pe presedintele Iohannis că sunt indiferenti fată de această problemă. Uite ce scriau ziarele anti-guvern si anti Iohannis http://www.gandul.info/politica/cum-a-ajuns-pnl-sa-nu-dea-ochii-cu-unionistii-15848358 http://www.evz.ro/klaus-iohannis-tineri-unionisti-bucuresti.html

 

Care diversiune domn profesor???

Daca la primul tau comentariu suntem "gand la gand cu bucurie" la al doilea ne despartim...

Din contra Basescu le-a spus, stati cuminti la idea unui referendum...

Iohannis a fost la Sibiu, a jucat table si si-a luat masuri pentru costumul de la parada gaay viitoare, Julien zis si Ciolos si-a ascuns capul intr-o vagauna...

Cam astia sunt slugile care conduc Romania...

Cat despre articol, fiecare cu parerile lui, ca-i democratie...

Semnat:

Un "fanatic religios"...

E vorba de incăierarea cu jandarmii. Aia a fost

diversiunea care a deturnat marsul unionistilor. Ea a fost provocată de George Simion, un apropiat al PSD http://adevarul.ro/news/eveniment/cine-george-simion-liderul-marsului-unirea-basarabia-1_580c59185ab6550cb8d2ea68/index.html

 

Unirea,deziderat permanent,

Nu trebuie să fie in campania electorală din Romania, subiect de campanie!!!
Sunt subliniate și in articol,reacțiile AȘTEPTATE de rușii din Rusia,pentru ai ocroti pe rușii din Basarabia, număr bănuiesc suficient de mare ca Rusia să depășească gradul de agresivitate,intrand chiar in Moldova cum a făcut-o și in Crimeea.
Dodon trebuie să aibă replică in Romania,dar nu incălcand autoritatea forțelor de ordine!Jandarmii știau traseul stabilit cu Primăria și au intervenit la depășirea lui.
Căpoșii au incălcat acordul și reacția a fost firească.
E dorită AUTORITATEA la incălcării ale legii,dar și a unor acorduri CLARE,a căror incălcări,duc la interpretări contra AUTORITĂȚII!Au fost chestionați cei care au incălcat,ce i-a determinat s-o ia razna pe bulevard?Se știe dacă erau dintre miting-iști,ori "auto afiliați"de la PRU care așa cum spune Simion și-ar fi dorit plimbare-n comun?Firește,mitingul unionist,avea un traseu iar Diaconu un popas cu bere,carnați(să nu fie cu micii lui Vanghelie)
și sătui,doreau și-o plimbare electorală.
Și iată cine vrea deturnarea unor idei bune,amestecul cu intenții ascunse,așa cum doreau și ai lui Mărieș,niște storcători de profit din acțiuni"pașnice".Oricum,UNIREA așteptată,va fi realizată prin exprimarea clară și majoritară a celor din R Moldova,de la Chișinău deci!

 

@schmit Rank user: x5 24.10.2016, 09:47

Am incercat sa-ti deslusesc misterul textului tau galactic, din pacate pentru mine, inteligenta, IQ-ul, performanta si creativitatea mea este net inferioara.

Observatiile tale sunt de mare finete si iti certifica performantele.

Nici daca ma "strofoc" nu as putea sa-ti ating performanta.

Mai citesc, mai invat si revin...

Realismul ....!

Sa fim realisti : nu cred ca este roman sa nu fie unionist si sa nu sufere in inima lui dupa teritoriile pierdute ! Aceasta reUnire nu se poate face asa tam nesam pentru ca grupuri de inimosi urla'n gura mare : Vrem Unire ! Ea se va face dar la momentul oportun cand marile puteri vor fi de acord ! Oare Germania nu a platit un pret la propriu rusilor pentru unirea cu Germania de est? Oare ambasadorul american la Chisinau nu a dat un raspuns clar la subiectul reUnirii cand a afirmat ca : ''Moldova nu e Romania si trebuie sa ramana un stat suveran '' ! Trebuie sa ni se deseneze oare ?Nu este evident ca ce s-a intamplat in zilele aceste la Bucuresti au fost masinatiuni??? ReUnirea va avea un pret destul de mare pe plan pecuniar si desigur , va avea si beneficii sub forma de atragerea unor investitori puternici avand piata de desfacere plus finantari din partea UE.....!

 

!!!!

http://www.nasul.tv/exploziv-ce-document-au-ascuns-politicienii-romani-in-ultimii-25-de-ani-americanii-au-vrut-moldova-langa-romania/

Fischer, zici... "+ fonduri UE" !!! Mi se pare mie, sau chiar

...ne certam precum vrabiile pe malaiul altora ?!
Ce scrii tu, e un fel de... "Vino la mine, locuiesc la o pr'etina"...
Asta daca nu e chiar samanta de scandal, este cel putin un soi de... "- Ia numa-ntreaba-ma ce mai fac ! ... - Ce mai faci ?!" ... - Bine !"
Vrei nunta si n-ai pregatiti nici macar banii de... divort.
Nu stiu daca ai remarcat, dar Moldova de pana la Prut e lasata in paragina de 26 de ani. Arata din nou ca-n vremea lui Stefan, cand dadeau iama turcii :
Chirpici, saracie, miristi si nu doar lipsa lemne de foc, dar nici umbra de copac nu mai este.
Nu- sosele, nu asfalt, alocuri nici electrificare, wc-ul e-n popushoi vara, si iarna printre ciocane de porumb, dupa gluga de hlujani.
Ce e dincolo, mai dihai !
Din doua Moldove jefuite cu szrg si metoda, punem de-o uneala ca zerul peste coaja de mamaliga din ceaun, si sa vezi huzur.
Tara asta e disperarea Europei. Fondurile alocate noua NERAMBURSABIL, se fura ca la vadul spart.
Am umplut lumea cu saracimea noastra, cu populatii sinistrate de jegul, jitia, jegodismul politicienilor de reciti "Dihania" de Arghezi si iti vine sa-ti bati copiii cu basca uda, si gainile cu lantul de la bicicleta.
Noi pe ghidon, moldovenii pe portbagaj, si lasa ca pedaleaza Europa, trage ca magarushul in panta.
Trebuie safii orb ca sa nu intelegi ca la usa Europei nu mai poate zgaria nimeni cu folos, ca Brexitul este un precedent cu viitor, ca Belgia abia mai tine in coji si ca daca se dihoaca, la noi ajunge crapatura cat falia San Andreas.
Suntem blindati dedztorii, Moldova la fel. La ei vad export doar de nuci si vin, si alea sporadice, pana apar nuci mucegaite si vinul cu zahar.
Romania la Targul de la Paris, a aratat ce n-are. Adica cimentul gol si rece, bun de rasucit acadele pentru balciul cu iarmaroc de la Pobrejini.
Steagul, prietene, a devenit un instrument cu care demonstram ca ni se falfaie.
Cu lozinci nu faci o tzara.
Si-apoi, cu Bucovina ce facem ? Dar cu Sudul Moldovei pana la Marea Neagra !? Ca Transnistria ne-o fac rusii de numa-numa.
Din doua belele nu faci decat cel mult na-ti-o bu a ca ti-am dres-o.
Doua stihuri si tac :
"De la Nistru pan' la Tisa, tot romanul plansu-mi-s-a"
Si,
"Era pe cand nu o vedeam, Azi o vedem si m...".

T. basilic Rank user: x5 24.10.2016, 10:38

Trebuie sa iti spun ca atunci cand am vazut ca cineva mi-a raspuns (cat o epistola a lui Iacov) nu stiam cine este autorul (uneori din motive tehnice nu apare nickul si nici punctajul) si un singur cuvant*
m-a facut sa consider ca autorul face parte din zona speciala .

-stih*

Chiar daca ar fi promis ceva acestor protestatari

Asta nu inseamna ca se vor tine si de cuvant. Spre exemplu acum cativa ani tinerilor bucuresteni li s-a promis ca daca se vor casatori vor primi si un teren de locuinta si s-a dat o lege in acest sens. Un intelectual care isi aduce aportul in Romania castiga 4-500 dolari fata de restul globului unde castiga 5000 dolari. Promisiunile statului roman deci ar trebui si onorate.

 

Nu-i vorba de a promite...

Era frumos, omenesc si normal sa-i primeasca 10 minute si Ciolos dar si Iohannis, care ar fi fost problema?

Au fost la PNL si nici aia nu i-au primit...

Problema e ca Iohannis si Ciolos au inclinat balanta in favoarea candidatului pro-rus din Moldova, simplu...

De ce au facut-o? De slugi fara coloana...

Ce mesaj frumos era pentru alegatorii din Moldova daca-i primea pe unionisti la o discutie de 5 minute...

Nu e prima oara cand Iohannis ii evita...

Urat din partea lor...

Nu-i nimic, stim ce avem de facut...ma refeream la ursii treziti din barlog...

@Android 09.47

- da bre am intzeles ! solutzia e pesedeaua+aldeaua ! sa fii iubit , de partidu' lenevit ! oricum marshu' asta duhneshte !:o(((

"Unionismul otravit"

Minciuna mai gogonata nici ca am auzit

"Problema e ca Iohannis si Ciolos au inclinat balanta in favoarea candidatului pro-rus din Moldova, simplu..."

De asta nu castiga Maia Sandu duminica, ca nu s-a intalnit cu Ciolos luni. Maiculitza, dar minciuni atat de gogonate nu am mai auzit de mult.

Miscarea pro-unionista e minoritara in Rep. Moldova. Sunt destui pro-europeni, care sunt anti-unionisti. Ce poate fi o arma mai buna pentru Dodon si propaganda rusa decat amenintarea cu "anexarea Republicii Moldova de catre Romania"? Caci arma asta i se livreaza zilele astea. Si o sa vedeti rezultatele la vot.

Iar de vina este evident ...Ciolos. Cred ca si daca castiga Trump, de vina e tot Cilos. Mare e disperarea unora.

O cale ferată cu ecartament european

pe care să circule trenuri cu 160 km/h și o autostradă Chișinău - Iași - București ar fi doi pași reali spre unire.

 

Și Iași-Chișinău,cine o face?

Cumva PSD-ul,după rețeta Beschtel?Fie...

Logica

Unirea trebuie sa fie dorita si de o majoritate din Moldova, ceea ce nu este cazul in acest moment !
Moldovenii sunt atrasi in continuare de mirajul Moscovei unde foarte multi moldoveni lucreaza !
Propaganda pro-rusa este mult mai bine pusa la punct decat cea pro-romaneasca !
Parerea mea este ca procesul unirii ar trebui sa inceapa cu acordarea cetateniei moldovenesti pentru toti romanii. Astfel romanii vor putea vota pentru Moldova indepartand pericolul partidelor rusesti la conducerea Moldovei !
Si inca ceva : tovarasul Ion Ilici Iliescu nu a dorit unirea in 1990 cand era un moment foarte prielnic pentru realizare ! Sa nu uitam ca tovarasul Ion Ilici Iliescu este tatucu' mafiei PSD (reprezentantii intereselor rusesti in Romania) si din acest motiv va fi foarte dificil de inceput un proces unionist atat timp cat mafia PSD este mare si tare in Romania!

 

1940 este dureros pentru cei de peste Prut

Oricum ar decurge evenimentele in viitorul apropiat, trădarea din 1940 nu poate fi uitată la est de Prut, deși in Romania e privită cu o nonșalanță cel puțin suspectă. Știu, suntem foarte productivi și putem scoate explicații pe bandă rulantă, dar faptul rămane: intre anii 1918 și 1940, cetățenii romani (indiferent de etnie) din teritoriile cedate URSS-ului (Basarabia, Herța, Bucovina de Nord) plătiseră impozit. O parte din acest impozit a fost direcționat de statul roman către armată, a cărei singură justificare este apărarea vieților și proprietăților cetățenilor țării (a celor care dau banii, pană la urmă). Dar, prin ordinul de non-combat dat armatei in iunie 1940, statul roman a furat pur și simplu banii foștilor săi cetățeni! Ca să poată vorbi de unire, guvernanții romani ar trebui să calculeze cuantumul impozitului plătit de basarabeni in cei 22 de ani, iar apoi să plătească Republicii Moldova 2%, să zicem, din acea sumă. Nu garantez că trădarea din 1940 va fi astfel iertată dincolo de Prut, dar ar fi măcar un inceput.

 

Maturii ,de peste 30 de ani,

Căci de suferit,au suferit de la cei in fașe la cei foarte varstnici,ar avea acum peste o sută de ani!
Intre timp,structura etnică din Basarabia s-a modificat substanțial,atat prin plecarea in bejenie spre Romania,cat mai ales,prin grija PCUS,conducătorul colosului sovietic..
Așa că,nu sunt majoritari cei cărora le arde dorința firească de unire cu țara mamă;ceea ce nu ne impiedică să-i ajutăm și să sperăm la o unire ,cel puțin ca aceea semnalată din 1917 și realizată după război.Căci e firească așa cum
ne arată Istoria:Basarabia,pămant ROMÂNESC!

Problema principala

Ma tem ca pentru Unire nu e nevoie doar de « vorbe potrivite », ci de ceva mult mai concret : bani. Romania trebuie sa investeasca, sa cheltuie, sa-si rupa de la gura pentru a recastiga Basarabia. Cu bani romanesti ar trebui cel putin dublate pensiile si salariile bugetarilor din RM, construita o autostrada Balti-Chisinau –Iasi (eventual Comrat). Astea ar fi lucruri concrete, cu impact colosal, iar basarabenii ar simti pe pielea lor ca Romania face ceva pentru ei. Sigur, asta inseamna probabil 7-10 miliarde de euro in 5 ani. Merita sa ne asumam efortul si sacrificiul ? Cert este ca daca ne limitam doar la schimburi culturale si retorica sentimentala, Unirea nu se va face pentru ca basarabenii sunt blazati si lipsiti de entuziasm. Pentru Unire trebuie bani.

Refugiatii

Din fosta Basarabia sunt resfirati peste tot in tara,mai ales in zonele vestice sa contracareze minoritatiile conlocuitoare,multi mai au si actele mostenite de la inaintasi,auleo muica sa vedeti voi scandale daca vine Unirea,aia cu drepturi vechi si aia noi.
De ce otraviti D-a Ene?Dupa ce ca Romäniei atita timp i-a trebuit sa iasa la linia de plutire cu capitalismul ei de epoca de piatra,e normal ca au si moldovenii cap si
ochi si urechi,care considera ca Unirea ar fi o catras- trofa in plus pe linga bejenia seculara in ziua de azi.O Romänie slaba de tot plus o Moldova costeliva nu e un exemplu de "mariaj fericit",e o vorba:"Banii nu aduc fericirea" care din pacate lipsesc cu desavirsire in ambele tari.
Blestemat sa fie Iliescu si acolitii sai,ca au inchis
"time window" unica ocazie in vecii veciilor,ce in 1918 a fost mai bine ?Eram si fara datorii,acuma avem de 10 ori mai mult ca datoriile comunistiilor,Germaniile au acuma 2 bilioane partea cea mai mare find costurile reunirii cu redegeul.
In fine,noi tot cadem din lac in put,tragem lozurile tot aiurea parca suntem un popor blestemat.

DIn pacate

Există un singur caștigător dacă nu se face Unirea: Rusia neo-sovietică a lui Vladimir Putin.

 

Pesimism

Nu există "vorbele potrivite pentru milioanele și milioanele de comuniști din Romania și din RM" care să-i facă să accepte unirea. Au trăit o realitate in care unirea era nu doar inacceptabilă, ci și inimaginabilă, iar asta nu se va mai schimba pentru ei.

Generațiile care astăzi fac liceul și/sau facultatea in Romania, generațiile care stau azi la rand la pașapoarte in Romania, vor avea cu totul altă atitudine față de unire. Dar va trebui să așteptăm ca ei nu doar să devină majoritari, ci să-și trimită și copiii la studii in Romania. Abia atunci va fi vremea pentru unire.

Lucrurile pot fi grăbite de o eventuală prăbușire a Rusiei, ceea ce la actualul preț al petrolului ar mai putea dura 2-3 ani. Un nou lider la Kremlin va fi inevitabil tentat de un "dezgheț", similar cu cele promovate de Hrușciov sau Gorbaciov. Iar dezghețul ar putea presupune și retragerea trupelor rusești din Transnistria, ceea ce va lăsa cale liberă pentru reunificare.

 

Intrebarea politică de pus

Liberalii nu poate castiga contra PSD in postromanism luand-o la fugă ca Hector cand apare Achille. Jandarmul execută ordinele clasei politice. Intrebarea politică de pus e de ce Marsul Unionist a fost aprobat, cu conflict previzibil, doar pană la tarcul de la guvernul Ciolos, iară nu pană la Piata Universitătii. Consolare, listele clasice de carti bune.

 

T. basilic Rank user: x5 24.10.2016, 10:38

Esti un realist dar negativist ! Am zis ca esti realist da?
Transferul financiar al Germaniei de est catre cea de vest a costat, cat? E 2000 bln si tot nu sunt inca la nivelul celor din vest !Iti dai seama? Realizez situatia, Moldova este mai mica decat Germania de est si , vorba ta, mai saraca, dar nu ma intreb de unde'om scoate noi , sa zicem, jumatate sau un sfert din suma nemtilor, ci ma voi multumi cu situatia in sine : o parte a tarii s-a reintregit !Vei zice : bine bine dar pe stomacul gol?!Nici chiar asa! Acolo sunt romani si vorbesc limba romana, simt ca mine si ca tine ! Pentru multi nu cred ca ar conta daca ar duce'o mai rau din moment ce membrul lipsa li s-a atasat !Am fii multumiti sufleteste! Oricum nici acum nu urla'n gura mare ca nu mai pot de bine si daca vor continua sa manance mamaliga cu ceapa , ca sa ma exprim asa, trece si asta...! La precedenta unire a fost si mai greu....! Stiu, saracia este lucie , la ea acasa, cultura asa cum e ea , posibilitatile limitate , influentele slave crescand brutal, dar stii?bucurosi le-om duce toate....!
Sunt de acord, reUnirea ne-ar arunca cu oarece ani in negura timpurilor dar odata trebuie sa se intample sa fie multumit oarecum, si Eminescu , Stefan, nu asa? Sentimentul de beatitudine in sensul intregirii totale a Romaniei, nu cred ca il vom avea vreodata : avem teritorii la unguri, bulgari, sarbi, ucrainieni , dar cel putin un spin ne-ar fi scos din coaste odata cu obtinerea Moldoovei iar durerea coborata de la nivelul foarte grav la grav !
PS:
Ne pas renoncer à l'espoir! Jamais!

 

Fischer, multumesc de raspunsuri. Eram mirat ca nu gasesc

pe net cuvantul folosit de mine, "Pobrjini".
Il preluasem din moldoveneasca orala.
Corect scris este Pobrejenii si se refera la Sarbatoarea Schimbarii la Fatza din 6 august, cu o etimologie ce urca de prin secolul al XVII-lea.
Origine slava, in radacina desemnand generic schimbarea.
Iti intind cu drag un text al... academiei de roua :
http://academiaderoua.drpro.ro/?p=89
Spune acolo ca in ziua aceea se pot da de pomana mere, pere, etc.
Ce zici de cupletul acesta, Fisher, cantat intre doi soti musai cu accent moldovenesc :
- Ce-ai in gura, ce-ai in gura, mai Vasile !?
Ce-ai in gura, ce-ai in gura, mai Vasile ?!
- Un sambure, un sambure, de maslina,
Un sambure, un sambure, de maslina.
- Da si mia, da si mia, mai Vasile,
Un sambure, un sambure, de maslina !"
Cantecul asta e asa, ca o placa zgariata, fara sfarsit si chiar de l-ai impinge cu desh'tu', nu-i afli epilogul.
Vezi tu, nu mi-e teama defel sa imi impart rogojina si maligutza cu nimeni, care-o fi, mai ales cand stiu ca nici daca mananci un vagon de sare impreuna cu un om, tot nu-l cunosti.
Scriam randul de sus si iaca imi viziteaza gandul frantura minunata de vers :
"Nisip alb, nisip intins, Zi si noapte a tot nins, Si mi-am pierdut umrele ca pastorul turmele. Sila mi-e si mi-e rusine, C-am sa ma lovesc de mine, Ziua in amiaza mare, Pe campul intins, la soare. Dar eu trec mereu si vin, Ca pe langa om strain".
Cu alte cuvinte uneori eu pe mine ma cunosc asa, cat de buna ziua, alteori parca ma stiu de undeva, si adesea ma cheama Quidam Lambda.
Se poate imparti o ceapa si-o... coarja de mamaliga asa cum am tot impartit si ogheal si apa din cofa si untelemn si bostanul de pe gard si puii de la closca.
Dar, vezi tu, scrie acolo la adresa impartasita mai sus :
"Ăl de-i deochiat să caute să se uite după berze ca să-i plece deochiul cu ele."
Asa scrie dar iata si lectura actualizata :
Al de vrea sa scape de deochi, sa-l lase verzelor si sa plece cu berzele care ne-o adus.
Cum spun si ghiersurile astea de dihonie si framantare inimii, care-cum si de care nu scapi cu duca, asa cum nu scapi nici de mohorul de pe caltzuni, nici de naravul de-acasa
I-auzi una : "Ursitoare ursitoare, De te-as prinde-ntr-o carare, Ti-as da pumni ti-as da picioare, Ursitoare, ursitoare"...
I-auzi doua : "Foaie verde de-avrameasa, M-a ajuns un dor de-acasa. De-acasa si de prin sat, Ce-o mai face-al meu barbat, Poate s-o fi insurat, Mai nene si de baiat a uitat"...
Vezi tu, Unirea pentru care tot tragem clopotele atat de infundate cu caltzi si caciuli cazacesti, incat pe sat se mai aude doar... carillonul Vestului.
Cat despre "garder l'éspoir", iata-mi replica timida:
"Où l'homme, dont jamais l'espérance n'est lasse,
Pour trouver le repos court toujours comme un fou !"
("Si omul, cu speranta mai tare ca otelul,
Tot cauta odihna umbland mereu hai-hui").
Ei, Duminica Orbului '90 !
Asta e din Moldova : A trecut alba prin ham
Sau
Am baut cerneala ? Iaca sugem pixul.
Cu drag, T. B.

Pobrejenii,schimbarea la față,

O zi din tradiția și in Mușcel,unde se organizau un fel de balciuri rurale.
De la 6 august,nu că s-ar fi răcit apa raurilor,nu mai era indicat să faci baie,căci la munte,cerbii făceau pipi in apă.
Asta era explicația dată de varstnici,copiilor.Probabil, pentru ai feri de răceală.Dacă așa e și in Moldova,e de bine fiind cu toții romani!


Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor