Ziare.com

Marele plan. Ce nu spune Tudorel Toader

de Ioana Ene Dogioiu, Senior editor
Sambata, 28 Octombrie 2017, ora 12:00

   

Marele plan. Ce nu spune Tudorel Toader
Imi este imposibil sa inteleg ce il poate motiva pe un om sa isi asume degradarea profesionala pe care si-o asuma, in mod evident in opinia mea, dl Tudorel Toader.

Domnia sa nu a aparut de nicaieri in postul de ministru, nu este un politruc de tip Florin Iordache sau, precum Serban Nicolae, avocatul dedicat al unor infractori celebri.

Dl Toader a fost un profesor foarte respectat, rector al unei mari universitati. A fost 10 ani judecator al CCR. Este membru al Comisiei de la Venetia. Adica un om pentru care respectul studentilor si al fostilor studenti, respectul lumii academice internationale ar fi trebuit sa fie nepretuit.

Ei bine, acest om a ajuns sa se asocieze cu Florin Iordache. Cum e vorba aceea, ca o poza face cat o mie de cuvinte?


Foto: Arhiva Hepta.ro


Acest om a ajuns sa starneasca stupoarea studentilor sai si a ajuns nefrecventabil in lumea internationala. E deja informatie aproape oficiala ca vicepresedintele Frans Timmermans n-a mai vrut sa-l primeasca pe dl Toader.

Sa fie dragostea de functie? E cel mai probabil, dar sa fie dl Toader atat de naiv incat sa nu-si dea seama ca orice functie are o durata mai lunga sau mai scurta, dar in orice caz limitata, in timp ce un renume, daca nu il distrugi singur, e peren?

Sau e dl Toader santajat? Din punctul meu de vedere este singura explicatie rationala, dar ma intreb ce ar putea avea de ascuns sau de aparat dl Toader atat de grav incat sa fie mai important decat renumele construit intr-o viata.

O vreme dl Toader parea sa faca exact ceea ce putea face un om cu respect pentru justitie intr-un guvern controlat de un condamnat penal. Sa isi pacaleasca sefii politici cu vorbe, dar fara sa treaca la fapte majore. Asta pana pe 23 august cand dl ministru a iesit cu Legile Justitiei.

A intocmit un proiect care a coalizat intr-o proportie covarsitoare si absolut fara precedent sistemul judiciar din Romania, un proiect care urma sa arunce justitia inapoi in epoca Stanoiu. Nu cred ca dl Toader nu avea dimensiunea efectelor propunerilor pe care le-a facut. Calibrul sau profesional il priveaza, din punctul meu de vedere, de prezumtia de buna credinta.

Faptul ca acum dl Toader nu a mers mai departe cu modificarea Legilor Justitiei ca initiativa guvernamentala pe motiv ca s-a dorit promovarea ei intr-un ritm care nu permitea asteptarea avizului Comisiei de la Venetia imi sugereaza ca dl Toader stie foarte clar ce va spune acest aviz, nu atat despre scoaterea presedintelui din procedura de numire a procurorilor sefi, cat despre faptul ca rolul principal il va primi actorul cel mai problematic din punct de vedere politic, adica ministrul Justitiei.

Dar in loc sa iasa barbateste in fata si sa spuna adevarul despre aceasta propunere, in loc sa apere sistemul judiciar macar in ceasul al XII-lea, dl Toader s-a spalat pe maini si a pasat cadavrul Palamentului. Pentru ca de acolo Florin Iordache sa readuca la viata strigoiul justitiei de tip Stanoiu. Si a facut-o sfidand din nou sistemul judiciar.

Fericit de pasa primita, dl Dragnea a anuntat ca Legile Justitiei vor fi adoptate pana la sfaristul anului, iar dupa ce vine raspunsul Comsiei de la Venetia pot fi modificate. O formulare care tradeaza ca stie exact la ce sa se astepte in raspuns, probabil de la dl Toader.

Si totusi de ce atata graba? Ce e atat de urgent in reglementarea aceasta de nu suporta amanare pana in primavara cand ar trebui sa vina, cel mai tarziu, raspunsul Comisiei? Nimic din ceea ce e acolo nu ar trebui sa produca efecte rapide si covarsitoare, intr-o cheie de buna credinta. Nimic nu este iminent. Nimic altceva decat interesele penalilor care au intrat in criza de timp.

Este clar ca din punct de vedere economic stam pe un butoi de pulbere. Nu e saptamana in care guvernul sa nu suceasca propunerile, relgementarile, calculele. Semn clar ca situatia bugetara e critica. Pana cand va exploda sarlatania programului, pe minima asteptare care a ramas, problema justitiei trebuie rezolvata pentru ca ea a fost dintr-un bun inceput obiectivul principal al guvernarii.

Si rezolvarea nu inseamna doar modificarea legilor, ci si aplicarea modificarilor. In primul rand prin eliminarea Codrutei Kovesi si instalarea unui inlocuitor fidel PSD. Cum anume?

Dl Toader spunea ca va lua decizia in privinta eventualei solicitari de revocare a doamnei Kovesi nu doar in functie de raportul controlului de fond, care a iesit de fapt foarte bine in pofida eforturilor contrare ale conducerii Inspectiei Judiciare, ci si in functie de alti factori: plangerile Mihaielei Moraru, deciziile CCR si altele.

Declaratia asta sugereaza cam ce intentie are dl Toader. Sigur ca decizia finala este a presedintelui Iohannis, care insa poate fi suspendat o luna, timp in care dl Tariceanu sa semneze revocarea. Sigur ca poate face si numirile. Dar daca o face conform actualei legi, daca ar reveni in functie, presedintele Iohannis i-ar putea revoca pe noii procurori sefi. Daca insa ar fi numiti pe legea noua, adica de ministru, revocarea i-ar apartine doar minstrului.

Chiar daca sa zicem ca legea ar fi modificata la un moment dat, conform raspunsului probabil al Comisiei de la Venetia, conform principiului simetriei cei numiti de ministru numai de ministru pot fi revocati.

La asta s-ar adauga desigur si restul modificarilor care ar insemna, de fapt, subordonarea politica explicita a parchetelor care ar deveni un fel de jucarie a ministrului si a sefilor sai politici.

Cand ar trebui sa se intample toate acestea? Din ce intelegem de la dl Toader, in decembrie, cand ar urma sa ia decizia in privinta dnei Kovesi. Adica la vreme de carnati, brazi si piftii cand nimanui nu-i arde de iesit in strada si numai niste penali se pot gandi la justitie.

Cat de decis e Dragnea & Co. sa incheie chestiunea ne-o arata cele mai recente declaratii ale presedintelui PSD, care pe de-o parte, o batjocoreste fara perdea pe presedinta ICCJ, care s-a opus promovarii modificarilor in Parlament, si implicit intreg CSM care impartaseste pozitia dnei Tarcea, pe de alta parte ameninta explicit DNA:

"Din ce in ce mai multi colegi spun ca DNA este dusmanul PSD si ca in spatele acestor manevre sta presedintele Klaus Iohannis. Am incercat, dar nu am avut argumente sa-i contrazic cand spuneau aceste lucruri. Majoritatea colegilor din Comitetul Executiv au spus acest lucru, iar cand vorbim despre o majoritate covarsitoare care considera acelasi lucru nu ai argumente sa contrazici"

si

"Daca in fiecare zi mi se trag pietre in cap, se trage cu arma, cu arcul, noi vrem sa ramanem in matca politica, dar PSD-ul este ca un urs si ursul se urneste mai greu, insa si cand se trezeste".

De Craciun, penalii vor sub pom garantia libertatii si ma tem ca nu e pret pe care sa nu fie dispusi sa-l plateasca pentru asta. Au CCR, au masinaria de propaganda, au majoritatea parlamentara, au ministrul Justitiei, mituiesc poporul. Ce ii poate opri?


Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 26026 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
47 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

@Reginald 09.33

- daca citeai articolu' iti dadeai seama cati bani da autoarea pe "calibrul sau ptofesional" ! :o(((

"Marele plan. Ce nu spune Tudorel Toader"

 

Tare imaginea!!!

Ciordeche la pus la munca,la inaintare, pe (tu) Dorel !!!
Ce iese din "munca" lui Dorel se stie.

Apropo,
De Craciun a sfarsit si Impuscatul.
De Craciun se taie porckul.
....
Astept cu interes Craciunul 2017!!!

 

Doamna Dogioiu,

Ce intelegeti prin: "profesor foarte respectat, rector al unei mari universitati"?
1) Omul de stiinta tudorel e inexistent pe plan international, nu are lucrari in strainatate-desi e indrumator de doctorat, sic!
Rog respectuous sa va uitati peste CV-urile colegilor dumnealui de la UAIC, de la Fizica, Matematica, Informatica, etc. Uitati-va la CV-ul unui simplu asistent sau lector, apoi comparati cu tudorel...
2) Eu prin "mare universitate" inteleg una pozitionata in primele 50 mondial, asa zice la carte...Din pacate UAIC nu e in primele 500 mondial, despre ce vorbim noi aici?
Si stiti de ce nu este?
Pentru ca degeaba la unele discipline se face cercetare, se preda ca in Vest, daca la altele, ca la Drept de exemplu, se trage *** de coada!
Iar aceste discipline trag in jos universitatea- ca in cazul cazul distinsului domn in cauza.

 

psd se crede statul roman...

oficial ne-am intors la comunism...la dictatura...asta se chinuie psd sa ne arate...ca e mai bine sa fim cu rusia lui putin...in care se poate fura...decat cu ue de la care nu pot ei fura...

...alta intrebare,caci aceasta este ...prafuita!

tudorica actioneaza in ...context general socialist,avand ca prim obiectiv,...inalbirea tovarasilor care au...ciupit!...restul violatorilor vor beneficia si ei...la gramada cu coruptii prin efectul...gramezilor!

ps.

doamna ene,repet,socialistii plus liberalii corciti,vor calari romania circa doua cincinale,prin ...vointa boborului!
eu...pronostichez ca ar fi bine sa va orientati spre un alt job,pentru ca virgula,cu cativa jurnalisti profesionisti cu coloana,nu se mai poate face nimic!
priviti la siguranta,sarcasmul si ranjetul alesilor!
...spun cat o mie de cuvinte!invatamantul de partid pcr ramane cel mai pus la punct dintre toate sistemele educationale existente si...preexistente!
...si ramane o...constanta la urmasii ...legitimi ai partidului stat,care reuseste sa indobitoceasca in continuare gurile flamande sau pe cei cu sacii in caruta!
sa traiti bine!

Cred si eu ca famiglia dragnea-l santajeaza pe TT

"Sau e dl Toader santajat? Din punctul meu de vedere este singura explicatie rationala, dar ma intreb ce ar putea avea de ascuns sau de aparat dl Toader atat de grav incat sa fie mai important decat renumele construit intr-o viata."

Ziare.Com by DNA

"vicepresedintele Frans Timmermans n-a mai vrut sa-l primeasca pe dl Toader"
Doamna Dogioiu, puteți proba această informație sau este tot un FAKE NEWS marca Ziare.Com by DNA? Vă reamintesc cea mai mare MINCIUNĂ la Ziare.Com by DNA din această lună:
"Procurorul sef al DNA, Laura Codruta Kovesi, a declarat, luni, in fata Sectiei pentru procurori a CSM, ca raportul Inspectiei Judiciare (IJ) privind activitatea conducerii Directiei contine multe mentiuni neadevarate si eronate, explicand ca este "total neadevarata" mentiunea conform careia au crescut cu 87% achitarile in dosare.
Procurorul sef al DNA, Laura Codruta Kovesi, a fost si vineri la CSM"
P.S. Ministrul Justitiei ii invata carte pe magistratii guralivi care se plang ca nu mai sunt bagati in seama pe Legile Justitiei: "Autoritatea judecatoreasca nu are competenta de a stabili situatiile in care un proiect de lege poate fi initiat de Guvern sau poate fi preluat de Parlament... Procurorii nu legifereaza... Simplul refuz al oricarei autoritati publice de acceptare a procedurilor constitutionale are semnificatia plasarii autoritatii in cauza deasupra legii"

Tudorel Toader a absolvit un curs post universitar

la Colegiul Național de aparare.
Intre '86 si '90 - a fost procuror al statului socialist. n anul 1990, a fost angajat ca asistent universitar la Facultatea de Drept a Universității "Al.I. Cuza" Iași. De asemenea, in anul 1991 a promovat examenul de avocat in cadrul Baroului Iași. A obținut titlul științific de doctor in științe juridice, specializarea Drept procesual penal. Cu timpul a parcurs toate treptele didactice pană la gradul de profesor universitar.

Este omul lui Tariceanu - cel care l-a numit la CCR , in '2006.
Deci - tragem concluzia ca este din acelasi sistem comunistoid - dar cu alta palarie.

Sper ca atat Dragnea , Tariceanu si Tudorel Toader sa intre multi ani la puscarie. Impreuna cu acolitii lor - Iordache si Serban Nicolae , Dorneanu samd

:( eu te stiu un om echilibrat,ce e cu tine ?

....vrei sa bagi la puscarie,oameni ca T T ?...!!!!...Pai,am fost si eu membrake si asa am si ramas,ca am depus un juramant !!!.....eu nu stiu sa mint si nici sa invat a minti,nu pot !!!

@SRI-ule Diferenta intre stiinte este enorma

In domeniul informaticii se descopera ceva nou in permanenta , in domeniul dreptului- nu.
Ce citari internationale din lucrari recente doresti , cand la drept , la filosofie etc . citam din autori de acum 2700 de ani?
@ Dna Ene , nu exista niciun argument in acest articol, e doar o suma de impresii. As comenta , dar nu am la ce.

Asa ceva ?Ziare.com By Blogosu ??

Doamna IED Nu trebuie sa dovedesc fraza " "vicepresedintele Frans Timmermans n-a mai vrut sa-l primeasca pe dl Toader"
O sa observi TU ca DeTT nu mai trece pe la Frans Timmermans eventul se va intampla in cazul cand va fi invita laaaaaa ........ Urechiat :))))))

Singura ipoteza valabila

In ce priveste planul, e clar: Dragnea si cei din spatele lui, marii profitori prinsi sau inca liberi, nu neaparat insii marcanti din politica, vor sa acapareze pe deplin statul. Iar prima etapa este sa scape de Justitie, de ghimpele DNA, confectiond legi convenabile. Pensiile, salariile, demiterea lui Grindeanu etc sunt efecte de sunet si lumina, ca sa ne tina ocupati.
Despre dl T Toader, prima idee, cea cu santajul, imi venise si mie pe cand dl Toader nu se compromisese chiar atat si cea mai fireasaca dorinta ar fi fost sa-si traiasca linistit gloria acumulata. Dar acum se compromite si mai mult decat ar fi facut-o "scheletii din dulap". Nu doar in Romania aceasta atat de ingaduitoare, se compromite in fatza tuturor forurilor profesionale din lume.
O alta ipoteza – ca i s-a promis sa fie presedinte – nu ar fi admis-o nici el.
Singura ipoteza care ramane este ca s-a lasat cumparat de puternicul grup mafiot care sta in spatele acestui uragan care ravaseste acum Romania. gtup care vrea sa-si legalizeze averile, acaparand total statul. Pe ce s-a vandut? Probabil pe foarte multi bani si pe statutul de membru al breslei lor.

Reiau aici o postare relevanta pusa de Sorincardy:

-Lloyd Hopkins: in perioada celui de-Al Doilea Război Mondial, a fost cel mai apropiat consilier al presedintelui Franklin Roosevelt ;
Hopkins a fost de acord să se livreze sovieticilor uraniu, in ciuda protestelor reprezentantilor armatei americane (La fel ca Obama !).
-Presedintele Finlandei: Urho Kaleva Kekkonen(1900-1986),prim-ministru al Finlandei intre 1950 si 1956 si apoi presedinte al tării vreme de 25 de ani, agent sovietic incă din 1947, sub numele de cod "Timo".
-Harold Wilson: prim-ministru al Marii Britanii, in perioada 1964-1970 si intre anii 1974-1976. Agent de influentare pentru KGB.
-Sven Olof Joachim Palme , Primul ministru al Suediei: A indemnat in mod repetat Occidentul pentru reducerea cheltuielilor de inarmare . A dus o politică prosovietică, uneori chiar in contradictie cu interesele tării sale.
-Charles Hernu (1923-1990) ministru al Apărării din Franta in perioada 1981-1985: Spion KGB demascat de… Securitate !!! Da !... ati citit bine !
Presedintele Republicii, Mitterand, a stiut !
-Aldrich Ames (1941): A parcurs o lungă carieră
in CIA , avand o vechime de 31 de ani.
Informatiile transmise rusilor au avut ca efect compromiterea a 100 de agenti CIA, Ames vanzand sovieticilor numele tuturor agentilor americani pentru suma de 4,6 milioane de dolari.
-Spionii de la Cambridge.: Kim Philby, Guy Burgess, Donald Maclean și Anthony Blunt.
-Lona si Morris Cohen, recrutati de KGB cu aproximativ 10 ani inaintea demarării operatiunii CANDY, acestia avand un important rol in transportarea documentelor din centrul de cercetare militar aflat in Los Alamos către sediul KGB din New York.
-Willy Brandt: Al 4-lea Cancelar al Germaniei Federale .
Cel puțin un membru al CDU, Julius Steiner, a fost plătit de către STASI să voteze pentru menținerea
lui Brandt la putere.
Unul dintre consilierii sai personali, Günter Guillaume, a recunoscut de a fi spion din RDG.
-Harold James Nicholson: Nicholson si fiul au fost depistati după ce au reusit destul de mult timp să transmită secrete către spionajul Rusiei. 1990-1992 Nicholson a fost seful statiei CIA de la Bucuresti.
-Administratia Obama a aprobat in 2010 un acord prin care Rusia primea acces la zăcăminte de uraniu din SUA.
-Angela Dorothea Merkel : (n. 17 iulie 1954, Hamburg, Republica Federală Germania),
Imediat după nașterea Angelei familia s-a mutat de la Hamburg (RFG) in RDG (?!) .
-Thomas de Maizière:
Vărul lui Lothar de Maizière, ultimul prim-ministru al Republicii Democrate Germane. Locuieste in Dresda, este protestant. Brațul drept al Angelei Merkel.
-TOȚI cancelarii Germaniei au avut un trcut nazist
sau comunist, cu exceptia lui Khol care a fost
"doar" tiran.
Sotia lui Khol s-a sinucis la fel ca Nadejda Allilueva.

RDG a preluat controlul TOTAL asupra RFG imediat
după unire.

Magdaleno,

Ia du-te matahale si fa dreptu (sau stangu, ca iti vine mai bine) la Harvard; o sa vezi cum profii aia e plini de lucrari...ai dreaku cum le baga ei pe teava, ca vorba lu matahale dreptu e terminat demult...da,da...numa stangu e tare, sau...stanga, cu care tii matale cu alde tariceanu cu tot!
Vorbind serios, rau stai cocoana cu IQ, daca intri cu mine in caterinci pe chestii stiintifice...
Vrei sa-ti trimit documente oficiale de la MEN cu revistele ISI, sa vezi cate sunt la Drept? De ce nu publica acolo todere al tau?
Obama era prof la Harvard cand l-au lauat la White House, pe cand taricescu al tau a ramas repetent in ro, iar primul tau ministru tudose are o diploma pe care nici in Zimbabwe nu e recunoscuta!
Rusinica si ciocu mic!!!

Mamaie Feruginoasa 11:11, daca n-ai ce comenta,

iti propun sa comentezi ce scrie camaradul tau Patrula, 4lea 10:15. Citez, cu greatza de rigoare:

4lea
Rank user: x5
28.10.2017, 10:15

"Romania va avea o justitie condusa politic, ca oricum o avea dar er

a neoficial, capetele le numea presedintele... ala apolitic, ala care nu depinde de nimic, nici macar de partidul care i-a asigurat aburcarea in jilt si la al carui sprijin va apela pentru al doilea mandat... bai JDoe, hai, incearca sa gandesti!
O justitie independenta si apolitica nu exista nicaieri in lume."

Tare, nu?!?!?

Ziare.Com by DNA

Tudorel este șantajabil, pe bune? Nu stimată doamnă, el vrea doar să Reformeze Sistemul. Atat. Nu trebuie să fii doctor in drept pentru a vedea cangrena din unicul sistem nereformat din Romania. Numai pentru faptul că CSM-ul a vrut să decapiteze conducerea IJ pt ca raportul de la DNA să sune bine, face ca aceasta din urmă (IJ) să nu mai facă parte din CSM. Despre numirea șefilor parchetelor, că-i numește președintele sau ministrul justiției, nu tot politic este? In rest Tudorel vă dă lecții, asta este. Incă ceva, oare unde se află mașina de propagandă cand 90% din mass media injură PSD-ul? Vreți să vă fac o listă?

 

Blegosu' by PSD

ba, arata tu un singur PSD-ist caruia ii pasa de voi.
Pontache ? Mare om :))) a ajuns acum sa poarte razboaie de gfradinita cu Dragnea. Grindeanu ? dupa ce a scuipat, a inceput sa linga, fix in acelasi loc. ce om demn...
Firea, Olguta, Livache - descendent al lui Machiavelli in Romania...
aveti o gasca, unul si unul :))))
cand a venit cu maretili schimbari la legile justitiei, Toader s-a gandit la viitor.
la viitorul lui, ca doar nu la al tau.

Oricat ...

Oricat ar lătra, oricine, legile justiției tot se vor da pentru că așa vor toți cei care au votat.

oare,sa se stranga funia Benga ? n-as crede ! E posibil,sa

stai un an,cu dosar de malpraxis fara sa primesti macar numar de inregistrare ?....ca are Regina Maria firma de avocatura ?

De acord...

...că există și această prezumție,de reformare a legilor justiției!Dar,nu e Pericle,Hamurabi ori,Stalin să le
schimbi impreună cu specialiștii in domeniu,nu la ordin politic de carpaci interesat să fie croitor de lux!Și, evident,in dauna celor ce votează pe cei ce ORDONĂ.
Și da,nu e inscris in partid,dar "educă-i"să ințeleagă ce pericol poate să-și aducă pe cap și cată jenă pentru toată Romania,reintrată in zodia restrangerii de opinii,intr-un domeniu de perfecționare in bine al societății.

@Magdalenaferu 28.10.2017, 11:11 : kkokko kkanal,

ai afirmat:
“ Diferenta intre stiinte este enorma"
“In domeniul informaticii se descopera ceva nou in permanenta , in domeniul dreptului- nu.
Ce citari internationale din lucrari recente doresti , cand la drept , la filosofie etc . citam din autori de acum 2700 de ani?..."
====
Afirnatia facuta de tine, savanta de renume mondial c’un an de drept stang in buzunar este FALSA!
In primul rand, in domeniul dreptului apar IN PRMANENTA noi surse de drept precum noile legi si noi jurisprudente care, la randul lor, sunt surse de drept. gandeste-te numai cate constitutii a avut Romania in timpul regimului kkomunist si post-lovilutionar decembrist. De fiecare data cand aceste noi constitutii au aparut, ele au devenit ceva nou – si asta numai in ultimii aproape 70 de ani.
Daca luam in considerare si marilii descoperiri in domeniul dreptului precum recenta mare deskkoperire in domeniul dreptului cunoscuta sub denumirea de oug 13/2017 (“ougu’ lu’ ciordache ouat in miez de noapte" si viitoarele mari deskkoperiri facute de 2dorel cunoscute sub numele de “legile justitiei", este evident ca afirmatia ta citata mai sus, este FALSA – or falsul actilii siursei: kkom punkkt ziare este pedepsita la kremenal si skkapi de osanda numai daca esti neam, ruda sau pretina cu drakknea ot tiliorman.
Sa judecam in fond:
- Constitutia Romaniei din 1991, revizuită in 2003, conferă instantei supreme rolul de unificator al practicii judiciare[3] prin art. 126 alin. (3), care prevede că: "Inalta Curte de Casatie si Justitie asigură interpretarea si aplicarea unitară a legii de către celelalte instante judecătoresti, potrivit competentei sale".
-conform art. 474 alin. (4) C. proc. pen.: "Dezlegarea dată problemelor de drept judecate este obligatorie pentru instante de la data publicării deciziei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I".
-De asemenea, in ceea ce priveste deciziile Inaltei ***ti de Casatie si Justitie, pronunțate de Completul pentru dezlegarea unor probleme de drept in materie penală, legiuitorul prevede caracterul obligatoriu al acestora. Astfel, conform art. 477 alin. (3) C. proc. pen.: "Dezlegarea dată chestiunilor de drept este obligatorie pentru instante de la data publicării deciziei in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I".
-Hotărarile ***tii Europene a Drepturilor Omului au si ele calitatea de izvor de drept, deoarece potrivit art.20 alin. (1) din Constitutie, dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertătile cetătenilor vor fi interpretate si aplicate in concordantă cu Declaratia universală a drepturilor omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este parte.

Nu cumva e o greseala in text ?

Zice distinsa editorialista : Calibrul sau profesional il priveaza, din punctul meu de vedere, de prezumtia de buna credinta. Nu cumva trebuia : Calibrul sau profesional il priveaza de prezumtia de REA credinta ? Intreb si eu ca orice roman echidistant , impartial si mioritic .

 

Corect.

"E deja informatie aproape oficiala ca vicepresedintele Frans Timmermans n-a mai vrut sa-l primeasca pe dl Toader."

Esti si prost...

Prezumptie=presupunere,banuiala. Asa ca,prin actiunile sale ,d-l Toader se lipseste de presupunerea de a fi de buna credinta. Clar?

si totusi,

d-na editorialista are formularea corecta. Prezumtai de buna credintza inseamna ca i se acorda increderea de a fi mobilizat in actiune de buna credintza, ceea ce este greu de acceptat in cazul d-lui Tudorel, daca este privit ca un profesionist redutabil, deci bun cunoscator al mersului lucrurilor in realitate. Mai cugeta !

domnisoara Senior edItor (cu accent pe I), aveti perfecta dreptate!

in december Kövesi OUT!
DNA-ul a fost pus la punct de Mafia basista de dreapta, cu Morar si apoi Kövesi la conducere, exact pentru a distruge PSD... rezultatele s-au vazut la ultimile alegeri: strutocamila pnlpdl a fost practic desfiintata, dupa ce oamenii si-au dat seama ca pana si Johannis face si parte din tagma jefuitorilor... si cei care s-au tinut departe de mizeria politica au ajuns la concluzia ca ASA NU SE MAI POATE, se duce Romania de rapa... stii ceva? o justitie "independenta" e o justitie in care procurorii magistrati o iau razna, ca nu pot fi trasi la raspundere nici macar politic... asta a urmarit mafia basista, sa-si faca mendrele in Romania... sa vanda Flota, Petrom, sa transforme combinatele in mall-uri, sa vanda pamantul tarii, majoritatea sa devina proletari din proprietari, sa le lucreze lor pe plantatii... si in sfarsit... Romania va avea o justitie condusa politic, ca oricum o avea dar era neoficial, capetele le numea presedintele... o justitie care impreuna cu partidele de la guvernare va da socoteala nu in fata nimanui ci in fata alegatorilor... din 4 in 4 ani, ca asa e bine, sa nu se incotopeneasca intangibil, acolo sus, ci sa fie adusa cu picioarele pe pamant... SA RASPUNDA... si daca isi face treaba defectuos, sa fie maturata...
De cum a fost pana acum s-au saturat pana si cei care nu doreau sa se bage in mocirla... daca altfel nu se poate, unul curat tre sa se bage si acolo... asta nu intelegi tu, dragostea mea... jocul de glezne, alba-neagra, gata, s-au dus, kaputt!

 

sunteti jenibili... nu mi s-a parut deloc ca PSD a vrut sa

schimbe ceva cand a ajuns la putere. dimpotriva, au arata ca PDL au fost niste puisori, in comparatie cu ei. astia de la PSD au aratat ca a fura e o arta, iar a prosti electoratul e un dar divin.
Tudorel Toader nu e santajat cu nimic, cum bate campii Blegosul. e doar o sluga caruia i s-a promis ceva, exact cum voua PSD v-a promis-o pe Fata Morgana. ia spune, ce va zis Dragnea ? Fata Morgana e fata mare ?

Romania va avea o justitie condusa politic, ca oricum o avea dar er

a neoficial, capetele le numea presedintele... ala apolitic, ala care nu depinde de nimic, nici macar de partidul care i-a asigurat aburcarea in jilt si la al carui sprijin va apela pentru al doilea mandat... bai JDoe, hai, incearca sa gandesti!
O justitie independenta si apolitica nu exista nicaieri in lume.

Ținta tărăgănărilor lui TT,

Provoacă revolta oamenilor de bună credință și cuviință.
Ce"acoperă"defilarea cu plecări condiționate de la Casa cu zăbrele?"Energii"latente,scăpate din sechestrări de libertate nemeritată,conform cu actele anti civice săvarșite?Componența primului lot,dă frisoane...
Violatorii erau pe cale să-și "răcească"poftele de prospătură,privind aceleași șoricioaice din celulă;
hoții cu grade in meserie,de la găinari la artiști ce se slujesc de noile tehnologii,gata gata să-și piardă abilitățile;unul ca Borcea,inchilozase decat nu a mai dansat din buric la victoriile echipei ce-l inălțase la calitatea de finanțator,de la vanzător de butelii;Ridzi
și-a plătit propria-i naivitate in nemurirea funcției,a prieteniei față de EBa,dar și caștigurile rămase in custodia familiei:DD..Ei,să nu uităm ce zicea DD la arestare:"vă las săraci și naivi și nu știu dacă la ieșire nu vă găsesc și mai săraci și naivi". O să vezi și vei constata ce bine o duce OTV Ghiță.ro;ferocii criminali,vor mai face victime căci setea de sange e neostoită,precum aceea de avere și funcții,demonstrată de majoritatea politicienilor...
Dar,nu știu dacă acoperirea e chiar bine regizată,căci tartorii ce se vor Președinți și Premieri,incă mai suferă condiționat,pană la a fi albiți și a veni in fața cetățenilor ca ONORABILI.
Privind la pașii lui TT,de om cu ștaif și ajuns preș la picioare de politicieni ce vor să calce și pe grumazul Justiției,EXISTĂ și un CEAS de trezire...Eu ii dau șanse la a trăi acest ceas,avand in vedere că nici n-a fost "ajutat"de alte forțe ce-ar fi trebuit să-i scurteze din drumul agoniei ordonanței 13.Păcat de ce a lăsat in spate,ca muncă și merite la care nu se ajunge ușor intr-o viață de om.Nu cred că șantajul il privește direct pe el ca persoană...
Graba strică și treaba dar,mai rău strică și bunele intenții de sub tărăgănarea unor situații.

 

DDC 0499

Avind in vedere situatia de STARE EXCEPTIONALA in care ne aflam si fiasco-ul care s-a produs in urma implementarii legislatiei care a dus la eliberarea unor detinuti fara a se cunoaste exact ce numar de detinuti urmeaza sa fie eliberati, atit parlamentul cit si ministrul justitiei sint declarati inapti in a-si exercita atributiile care le revin conform functiilor pe care le detin. Orice fel de modificari la legile justitiei, legi noi sau alte acte normative modificate sau noi, care modifica regulile de functionare ale sistemului judiciar din Romania, emise de catre parlament si/sau guvern, sint consultative si nu vor fi aplicate sub nici o forma si pentru nici un motiv, reprezentind un factor important de risc pentru siguranta nationala.

Deasemenea orice decizie a parlamentului care priveste suspendarea presedintelui Romaniei, este consultativa si nu va fi aplicata. Persoanele condamnate penal nu au dreptul sa acceada la functia prezidentiala sub nici o forma si pentru nici un motiv. Persoanele condamnate penal au incalcat juramintul depus fata de tara, (inclusiv la momentul savirsirii faptelor in cazul in care depusesera juramintul), fapt care poate fi probat in justitie. In spriritul respectarii principiilor statului de drept si literei si spiritului drept al legii, aceste persoane, conform prezentului document, sint in pozitie de incompatibilitate cu exercitarea oricarei functii publice in statul roman, cu atit mai mult atunci cind este vorba de functia prezidentiala, functie in care vorbim de prerogative legate direct de chestiuni ce privesc siguranta nationala.

In ceea ce-i priveste pe cei certati cu legea, nu e exclus ca, in urma actiunilor pe care le intreprind, sa-si petreaca sarbatorile, vacanta de anul nou si chiar si perioada urmatoare, dupa gratii. Daca intind coarda prea tare, aceasta se va rupe NEGRESIT. Daca este nevoie, pentru restabilirea ordinii constitutionale se va folosi FORTA MILITARA !

Deasemenea va fi avuta in vedere, in baza Constitutiei Romaniei si dizolvarea partidelor politice ale caror actiuni pun in pericol siguranta nationala.

 

Sunt de acord cu opinia dvs.,....

...pe cale de consecinta a acestei masuri,o singura varianta ar fi...
DEMISIA !
Nu cred ca se poate intampla ....
Ce sa ceri unora lipsiti de ONOARE ?

Cum il văd pe robotul plătit de partid?

Tipi cu creier mic care,văzand cuvinte
Insemnate ca nume de cod,tastează...
Recunosc,unu dat de ei,mă-intristează;
Revin vremuri,de care ne-aduc aminte?

 

observatie (rog, iertare !)

cu toata sincera admiratie pe care o am pentru articolele dvs. si atitudinea politica/civica, doamna autoare, as dori sa evitatzi formularile de felul "Nu cred ca dl Toader nu avea dimensiunea efectelor...". E o formulare de tip curent in publicistica romaneasca actuala - care se indeparteaza tot mai mult de limba romaneasca inteligibila - si inadecvata. D-l Toader are dimensiunea (inaltzimnea ?) pe care o are, dar "a avea dimensiunea efectelor" este, pentru mine, ceva de neintzeles. De ce nu spunetzi "conshtiintza efectelor", fiindca banuiesc ca asta atzi dorit sa spunetzi ? Nu fac pe deshteptu', dar sunt tot mai trist observand alunecarile limbii folosite in media inspre neinteligibil. Nu suntetzi singura care contribuitzi la aceasta evolutzie, dar pe dvs. va admir pentru pozitzia politica pe care o exprimatzi public.

 

Degradare...

Spuneti ca nu intelegeti cum o "somitate" profesionala isi poate degrada atit de mult renumele... Din pacate, in Romania, acest lucru a fost mai tot timpul de domeniul banalului si al uzualului. Iar exemple in acest sens sint nenumarate... Cele mai recente: andrei marga, ecaterina andronescu, dar si amedeo lazarescu, mircea ionescu-quintus, chiar ion iliescu, etc. Iar explicatia este: apartenenta la fosta (si actuala) securitate, insotita de un fel de loialitate foarte rau inteleasa si greu de explicat. Unul din motivele existentei acestei loialitati poate fi faptul ca toti acestia isi datoreaza carierele si pozitiile inalte in care au ajuns, sustinerii de catre aceste servicii securistice (sau cel putin a unei parti a lor, daca acceptam faptul ca in ultimul timp aceasta securitate sereistica a fost cumva scindata in doua grupari: cea veche si cea mai modernista, "aripa tinara").

 

P.S.

Este foarte dificil de scris un comentariu in fereastra destinata acestui lucru cind sistemul nu permite utilizarea literelor majuscule ("ati depasit numarul de majuscule alocat rank-ului dvs."), si cind nu se poate aseza "carret"-ul mouse-ului in spatiul acestei ferestre acolo unde doreste cel care scrie comentariul. Cred ca aceste aspecte trebuie corectate, pentru decenta serviciului. Chestiunea cu majusculele persista de ani de zile !

 

acest mod de punere a problemei,

pornind de la intrebarea "cum poate un profesionist atat de... si de..." este, dupa parerea mea, inadecvat si contra productiv. "Pomul se cunoaste dupa roade si omul, dupa fapte" spune un proverb universal. Deci, sa ne multumim a privi faptele acestui om si sa le raportam la efectul lor asupra societatzii romanesti. Restul e palavrageala. Desigur, putem sa ne intrebam "cum poate sa faca..." nu-sh-ce sau nu-sh-cum... dar e irelevant: daca poate, face, daca nu, nu. Efectul faptelor sale e important si il caracterizeaza, nu altceva. Acesta este principiul impotriva caruia lupta din toate puterile mafiotzii de la conducerea politica a societatzii romanesti si a statului roman. de ce ? Fiindca Justitzia judeca - atunci cand functzioneaza corect - faptele, nu miorlaielile acestora cum ca ei sunt victimele unor inscenari politice. E drept, Justitia procedeaza la aceasta judecata in raport strict cu continutul legii, dar prima faza a atacului impotriva legii este sa deformezi modul de efectuare a judecatzii si abia apoi potzi, incet, incet, sa modifici legea inseshi pana acolo incat sa o faci sa sustzina direct hotzia generalizata, mascata, eventual, sub pretextul meritelor politice sau de alt fel.

 

Doamna Dogioiu, daca acest Tudorel nu este om politic, atunci pe

reprezinta el? "Gurile rele" ne spun ca acest Tudorel Toader este omul trimis de Moscova, care impreuna cu Florin Iordache de la Balti, are ca sarcina principala distrugerea Justitiei si a Statului de Drept.Prima mare fapta a si realiat-o: Ne-a umplut strazile cu hoti ,talhari, criminali si violatori,eliberandu-i pentru asa zise motive umanitare. Shalom

 

Daca Tudorel Toader....

...e trimisul Moscovei (cita prostie!), atunci Kovesi este trimisa speciala a lui Iosif Visarionovici Stalin!

Spuse....

...trimisul lui Bula...?

Bai nea apolo,

Da numai prostii debitezi! Matale nu obosesti niciodata?
Mai ia o pauza...
Ai cele mai stupide comentarii de aici...desigur, alaturi de bengo...Pe langa tine magdalena e academician!
PS E timpul sa iesi la pensie, vechime ai, activitate multa ai...

simplu: 2dorel il reprezinta pe sefu' lui....

...2doze.

Sa va fie rusine tov.col.ied!

Nu stiu cum puteti insira atitea gugumanii si prostii ordinare despre acest om? Probabil numai din ura viscerala pe care o aveti impotriva unei orientari politice din tara sau si mai rau, in loc de creier aveti implantat un cip-programat in laboratoarele binomului. Asprefera sa fie cip-ul pentru ca altfel sinteti un om de nimic!

 

apollo11, te-au spalat pe creier sefii PSD-Alde sa debitezi

atatea anomalii. Sa stii ca doamna Dogioiu este o adevarata luptatoare care se zbate sa ne scape tara de politicienii corupti care ne-au saracit. Shalom

Marineee,

Pe ce sa-l spele pe apolo? Poate pe picioare...creier nu are...si nici scoala, dupa cum/ce scrie!
E valabil si pentru altii ca securistu, magdalena, bengo samd.
Ei posteaza aici doar prostioare: teorii conspirationiste, ravase pline de ura si goale de logica...
-Eu spun ca s-a scumpit totul, ei vorbesc de doctoratu lui Kovesi;
-Eu vad ca m-au mintit cu salariul sau pensia, ei se ocupa de sufrageria lui oprea...
-Eu vad cu ochii mei cum isi voteaza legi spre profitul lor, ei scriu despre statul paralel, sau perpendicular, despre extraterestri, de spioni, de jidanimea care a acaparat lumea...


Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor