Articol citit de 5492 ori
Cine a castigat alegerile?
Buna intrebare! Ar fi bine sa vada intreaga clasa politica ca AU PIERDUT ALEGERILE. Slaba participare la vot dovedeste acest lucru. Politicienii nostrii daca nu o sa-si schimbe mentalitatea la urmatorul ciclu electoral vor ajunge sa se voteze SINGURI. Neparticiparea la vot a populatiei o consider ca un vot de blam dat de catre popor actualei clase politice.
Kuku
raspunde:
03.12.2008, 09:57
Acu' sa vedeti troc .
Imaginati-va 3 copii , in spatele blocului , care schimba ceva (timbre , bile , jucarii , nu conteaza obiectul ) , asa va fi si la noi .
-Da-mi premierul , io-ti dau ministerul x .
-Da cine a zis ca meriti tu ministreul x , il vreau eu , tu ia ministerul y si 3 subsecretari.
-Mai , am si eu 2 ministere , cu mine nu face schimb nimeni , etc.
SINTEM O NATIUNE DE OVINE , NE VIND SI NE CUMPARA ASTIA CUM VOR !!!!
PS. Poate era mai bun Becali , in locul unora , nu de altceva , dar el se pricepe la oi.
IARASI CEI 322
• Daca uninominalul se acea in formula propusa de presedinte la referendum, nu ajungeam la situatia aberanta la care am ajuns cu uninominalul propus de pSD si votat de cei 322.
• O asemenea greseala grava, nici nu poate fi pedepsita, pentru ca cei 322 se bucura de imunitate.
• Ei se bucura, iar noi suferim.
• Vorba turcului: aferim!
Traiann
raspunde:
03.12.2008, 10:45
Penrtu liberali este un examen greu si definitoriu :
-- vor da dovada de adevarati BARBATI DE STAT si DE PARTID gandind la viitorul PNL,pastrindu-si rectitudinea optiunilor, alegerile urmatoare consacrandu-i ca partid puternic (cu adeziuni de peste 30%)si format din membrii in care sa ai INCREDERE, sau,
-- vor intra in hora compromisurilor NUMAI de dragul guvernarii , pierzandu-si CREDIBILITATEA (ce incepe sa se infiripe, cresterea cu cca. 5%) si riscand poate chiar o noua ruptura ulterioara sau chiar DEZINTEGRAREA.
@kuku televiziuni PSD+PNL = troc
trocul e rezultatul dez-informarii PSD+PNL
daca oamenii stiau pt. ce voteaza si nu se lasau pacaliti de "scarba" PSD-ista acum aveam un partid din astea 3 (oricare dintre ele) mai puternic decat toate si nu mai exista nicun troc. deci televiziuni PSD+PNL = troc.
Traiann
raspunde:
03.12.2008, 11:56
Alexi
Daca nu stiai, campania s-a terminat !
Acum trebuie sa discutam viitorul partidelor si al Romaniei. Inscrie-te te rog la noua agenda !
Liviu Chilian
raspunde:
03.12.2008, 12:09
Fuhrerul Patzu-riciou si Magharii au castigat!
Dar 'victoria' se va intoarce impotriva lor, indracitilor DUSMANI de moarte ai Neamului Romanesc(magharii) si Umanismului(arhitectul liberabiat). Nimic din ce a fost IMPOTRIVA binelui, omeniei in general, n'a rezistat. Raul generalizat produs de liberabiato-Maghari impotriva Romanilor, va deveni, foarte curand, o bomba cu fragmentatie ce va face din indracitii numiti mai sus, victime colaterale. Vae victis!
Adevarul nu e membru de partid si nu face campanii.
.
Realitatea
raspunde:
03.12.2008, 09:15
Alegerile au fost castigate de PD-L
In afara de datele oficiale cunoscute si a Legii de distribuire a voturilor,toate locurile nr 1 ale candidatilor PD-L din Colegiile 1 , 3 , 3, etc au fost ocupate de candidatii liberali si ai PSD aflati pe locurile 2 si 3.Asa au reusit sa intre in Parlament in locul candidatilor PD_L liberalii Tariceanu,Olteanu,Orban,Crin Antonescu cu un numar infim de voturi, precum Nicolae Ion de la PSD si multi altii.
Normal ca electoratul sa fie dezamagit si frustat.Una alegem si altceva ni se baga pe gat.Va rog sa -i comparati pe Ionut Popescu care a obtinut cca.40 la suta din voturi cu Orban de putin peste 20%.Orban parlamentar,Ionut Popescu afara.
dodo
raspunde:
03.12.2008, 10:14
NU
, au fost castigate de ho ti, cre ti noi zi, re dusi min tal, tradatori de neam, pui de na parci comuniste si securiste, co rupti si rudele lor. DIN ABSOLUT TOATE PARTIDELE. Si votati (zic ei) de mai putin de 7 milioane de romani ! Voi, restul pana la 18 milioane, nu credeti ca a sosit momentul sa lasam improscatul cu noroi intre noi si SA FACEM DRACU' CEVA ?
Primul lucru de facut ar fi DEZ-INTOXICAREA de minciunile PSD-iste "TOTI SUNT LA FEL"
tintite strict catre electoratul educat, care nu voteaza PSD - deci nu catre electoratul lor, pt. ca ai lor n-au nevoie de motivatii, explicatii samd. ei sunt disciplinati dintotdeauna.
Bun, deci primul lucru ca sa STII ce sa faci este sa vezi care e realitatea:
NU TOTI SUNT LA FEL PSD-istii sunt :)
PSD ***CEI MAI MULTI alesi cu dosare penale
Cine face legea. Viitori parlamentari care au probleme in justitie
PSD+PC = Dan Voiculescu - privatizarea ICA
PSD+PC = Miky SPAGA Serban Mihailescu, Teleorman
PSD+PC = Emilian Cutean - afacerea «Club 22» Jud. Alba
PSD+PC = Constantin Contac - spalare de bani Jud. Botosani
PSD+PC = Marian Ghiveciu - tranzactii imobiliare dubioase, Buzau
PSD+PC = Ion Dumitru - abuz in serviciu, Dambovita
PSD+PC = Petre Daea - concesionarea Insulei Mari a Brailei, Mehedinti
PSD+PC = Adrian Nastase - dosarele de la DNA, Prahova
PSD+PC = Codrut Seres, Teleorman
PSD+PC = Trifon Belacurencu - urmarit penal de DNA, Tulcea
PSD+PC = Miron...
(arata tot comentariul)
Parvu
raspunde:
03.12.2008, 09:23
gresit
Nu este al lui Parvulescu, ei doar au intocmit un proiect de lege care a fost modificat in parlament la forma actuala care nu-i chiar rea(printre altele vezi ce a patit PRM si, la fel ar fi patit si PC) dar trebuie imbunatatita. Ce ma mira pe mine este ofuscarea dlui Stolo, Gioana, Tariceanu de parca eu am votat-o si nu ei
DEZAMAGITUL
raspunde:
03.12.2008, 09:43
cine a castigat alegerile/
a castigat cine a avut bani si a umblat din usa in usa si din poarta in poarta cu sacosa ,cu galeata sau cu banii.Deci cine a avut cel putin 1 milion de euro de dat de pomana acela a castigat.Si cine a avut acesti bani i-a dat numai daca au fost din furat.Sunt dezamagit,s-a invatat alegatorul numai la pomana.Asa i-a invatat primarii de la locale,asa i-a invatat PDL-ul,dezertatii din PSD.rusine!
DUMNEZEU
raspunde:
03.12.2008, 12:21
POPOR CARE DORESTE FLAGELAREA
PDL a cistigat alegerile si de drept face guvernul cu Udrea prim ministru ca ne-a aratat ca stie sa planteze,sa dea cu mopul etc.nu ne-a aratat cit de desteapta este dar nu conteaza,nu-i asa?PDL are o pleiada de oameni exceptionali care vor face guvernul,prilej cu care va sugerez sa va luati provizii pentru 2-3 ani cit va dura criza foametei in romania pe criza cresterii cu 70%a birurilor pe care le vom platii noi poporul si nu inbogatitii,ca Boc nu concepe fara cota unica.Si are dreptate de aceea l-am votat ca si bogatul sa dea la stat acelas procent ca si mine care an 12 mil pe luna,de ce sa dea ca in Suedia 60-70 %?pai mai are de unde sa-si faca vile in toate colturile lumii si sa-si cumpere avioane ,helicoptere,si iahturi?Pai Suedezii sint niste prosti ca nu voteaza PDL ul lor si Bocul lor.BRAVO ROMANI A-TI VOTAT PE CINE TREBUIE ca v-ati gindit bine ca o cura drastica de slabire se face fortuit si nu benevol.Singura dorinta a mea este ca voi ce a-ti votat pdl sa rugati pdl ca... (arata tot comentariul)
dudu
raspunde:
04.12.2008, 11:09
asa-i
Parvulescu e tot o lepra, dar mai tanara. Coada de topor, incult si cam prostut dar parsiv, si-a servit stapanii, intru mentinerea la putere a mafiei politice constituite in "partide", de fapt gasti nule ideologic si cu morala de *** proaste si parsive.
Am vazut asera la TV un schimb de replici foarte taios...
...intre domnii Orban si Videanu! Nici pe departe nu semana cu discutia civilizata, calma, constructiva, la care ma asteptam intre doi viitori parteneri la guvernare!
Asta nu inseamna, desigur, prea mare lucru, dar, constituie un semnal ca discutiile vor fi extrem de complicate, ca nu vor lipsi pozitiile duplicitare, ca, in final, nu va triumfa varianta cea mai favorabila Romaniei, ci aceea care va satisface cele mai multe interese si orgolii ale interlocutorilor! Nici macar ale partidelor, ale INTERLOCUTORILOR, pur si simplu!
Indecizia electoratului este principala cauza a acestei situatii! In masura in care boboru' spunea mai ferm si mai apasat pe cine vrea la guvernare, politrucii aveau mult mai putin spatiu de manevra! Asa, totul se "joaca"! Boboru' asa a dorit, nu un premier de calitate, ci un foarte priceput pockerist! Si, il va avea, in cele din urma! Va interveni in joc si Presedintele, el va avea, de fapt, ultimul cuvant! Dar, in conditiile date, asta nu e o fericire!...
(arata tot comentariul)
Ernesto
raspunde:
03.12.2008, 09:33
Este efectul oboselii, stress-ului, suprasolicitarii si a surescitarii. Chiar daca au destule bube si nu sunt populari, eu am consideratie si incredere, atat in Orban, cat si in Videanu, precum si in puterea de intelegere si colaborare a echipelor in care cei doi ocupa pozitii foarte importante.
delta
raspunde:
03.12.2008, 13:50
asa e Vasi
ai perfecta dreptate .
Ultima ta replica legata de Presedinte este ( cred ) foarte adevarata .
Ceea ce nu se vede acum , sunt "baietii destepti " din spatele scenei care spun : "gata ..v-ati jucat de-a votarea , ajunge .....ne vrem banii inapoi si avem treaba de facut , criza nu iarta ".
Cam asta nu vede ( sau nu vrea sa vada ) boborul . Tot ce s-a balacarit in campania electorala se sterge cu buretele si acum sunt alte baze si alte principii .
Scriam un comentariu la articolul "Dezertarea electoratului " in care punema in balanta doua lucruri .Ziua votarii e singura zi in care ( dupa afirmaia d-nei Ene ) , romanul isi asuma dreptul de a dezerta si a nu vota .Iar acum traim reversul medaliei in care politicul ales va dezerta zi de zi timp de 4 ani ...este doar vizibila schimbarea de asa numite "principii si doctrine " .
Intrebarea este : " Care dezertare e mai toxica ?...si pentru cine ?"
Baiatul destept
raspunde:
03.12.2008, 15:56
Ziceai de "baietii destepti" !
M-ai chemat ?
Ce pot sa fac pentru tine ?
spune:
03.12.2008, 07:28
pds = partidul sarlatanilor depravati
psd =(ilici +321)O
preluat de la un internaut
psd=p.rostanac=p.rosti=O
voi astia care ati votat psd ati facut-o ca sunteti p.rosti - psd are priza la p.rosti - p.rostanacul lui ilici - cine se aseamana se aduna - deci la voturile furate-cumparate de psd se adauga ale voastre "p.rosti oficiali" ca si "p.rostanacul" vostru complimentat chiar de tov. ilici - asa ca nu mai are rost sa va mai repetam oricum nu intelegeti nimic ne-am lamurit !
alegatorul
raspunde:
03.12.2008, 07:54
coate goale
Probabil ca ai votat PD-L,insa ar trebui sa ai studiile lui Geoana ca sa-l tot faci in toate felurile.Rusine,voi astia nu aveti vocabular, poate tocmai pentru ca sunteti asa cum il caracterizati pe Geoana.
...
raspunde:
03.12.2008, 08:11
....
dragule - am studii (chiar si mai mult) - il cunosc foarte bine - a fost concediat de la Energomontaj ... in SUA ne-a facut da ras ca ambasador ... iar in tara e ridicol si zombi ca politician - nu mai zicem de alianta 322 - cum si-o face omul cu mana lui nu i-o face nimeni ...
try_bill
raspunde:
03.12.2008, 08:24
pt. alegatorul alegator
ce studii mai naivule ?! - stii cum a intrat la facultate ?- stii tu cum s-a mentinut ? - acum se vad adevaratele rezultate - alianta cu ilici - nastase - intr-un cuvant 322 cei care ne fura - ne mint cu nerusinare - ce fel de roman esti ma de te lasi p.rostit de o asemenea klika de banditi (fie ei cu studii sau fara)?!?!?!?!
kil_er2001v
raspunde:
03.12.2008, 12:22
Carbon....
.....poti sa faci o multime de facultati, degeaba.....un lider se naste, nu se creaza.
Imagineazati un diamant: il gasesti si vrei sa il faci sa straluceasca. atunci il slefuiesti.....si ce minunatie iese.
Din pacate Geoana este doar o bucata de carbune: poti sa slefuiesti la ea o vesnicie.....te alegi doar cu un praf negru si inecacios.......
Saracul
raspunde:
03.12.2008, 08:27
Partidul socialist al miliardarilor.
,,Dreapta (PDL si PNL) va ajuta pe bogati iar stinga(PSD) pe saraci,,
Pe care saraci ???.Pe saracii miliardari din PSD ?
Banu Maracine
raspunde:
03.12.2008, 09:39
Chiar daca!
Chiar daca e asa cum spui tu,nu trebuie sa te manifesti ca un m.a.g.a.r.
spune:
03.12.2008, 08:08
De drept
PDL-ul, avand trei parlamentari in plus ,se considera ca au castigat alegerile si drept urmare vor prmi girul presedintelui sa formaze guvernul.
100% se va reface alianta DA ,poate si cu UDMR-ul,care cum necum sta la guvernare in orice legislatura.Pnl-ul nu mai poate avea pretentii prea mari.Deci PDL-ul este pe cai mari .Felicitari!!Numai ca ii asteapta o guvernare f. grea.Sa vedem ce fac mai intai cu marirea de salarii si toate promisiunile facute hazardat de Stolojan ,acum cand intram in criza cu disponibilizari si reintoarcerea romanilor acasa.NUMAI LA GUVERNARE SA NU FI!!!!Sa vedem:Mai traim bine.Ptr.PSD:Orice rau este spre bine!!!
Traiann
raspunde:
03.12.2008, 10:58
Pentru PNL alianta cu PD-L fara ca Tariceanu sa fie prim ministru , este o ALIANTA PERICULOASA ,
daca nu, chiar DISTRUCTIVA.
Ar fi tam.piti liberalii sa se increada in pretinsa IDENTITATE de program politic dintre cele doua partide.
Mai intai ,pentru ca PD-L are programul politic pe care il VISEAZA Basescu NOAPTEA, si mai apoi , s-ar putea sa adopte un asemenea program pana la FUZIUNEA (DESFIINTAREA ) cu PNL, urmand apoi instructiunile MARELUI CARMACI.
E ciudat sa dai atata importanta unui om - in locul unui program politic
Nu inteleg deloc importanta lui tariceanu pt. PNL Singura importanta ar fi garantia (certitudinea) ca tariceanu e capabil sa renunte la orice program pt. CIOLAN, asa cum a facut cu justitia si lustratia.
De ce nu e mai important programul decat omul la PNL ?
Traiann
raspunde:
03.12.2008, 12:00
Nu este vorba de un om, dupa cum ai vazut , a avea sefia Guvrenului este foarte important
NU SE FAC JOCURILE DUPA CUM I SE ... sau NU I SE ...
TOV. Ba-SECU.
La guvern PNL "face jocuri" ??
Eu credeam ca se guverneaza pt. aplicarea unui program de guvernare. repet, singura certitudine in legatura cu tariceanu e ca poate RENUNTA la orice program pt. CIOLAN.
Deci, e mai important omul decat Programul?
E important sa aflu ce e important pt. PNL.
Traiann
raspunde:
03.12.2008, 15:12
PNL are si program de guvernare, si o directie de mers si o conduita politica
TOV. Ba-SECU si implicit PD-L nu are decat VISELE de peste noapte ale sefului, care se schimba de la o zi la alta.
Gugutza
raspunde:
03.12.2008, 15:53
Traiann tu esti nostalgicul de serviciu al PNL ului !
Din partid v-ati facut o secta , cu Marele Mason in centru .
Ai spalat sortzuletele ?
Lumanarici ai cumparat ?
Ca va trebuie la Templu !
spune:
03.12.2008, 08:44
legea e buna
Legea e buna. Nu este deloc aberanta. Iata de ce:
Majoritatea doreste vot uninominal. Nu insist asupra avantajelor acestui tip de vot fata de cel pe liste. Un vot uninominal in 2 tururi de scrutin are insa multiple dezavantaje. Astfel,permite cu mai mare usurinta situatii aberante de tipul: partidul A castiga cu 51% in 51% din colegii, iar in restul colegiilor nu castiga nici un vot. Partidul B castiga 100% din voturi in 49% din colegii si 49% in celelalte 51% dintre colegii. In aceasta situatie ipotetica, partidul A are 51% dintre locurile din parlament cu aproximativ 25% din voturi la nivel national, iar partidul B are 49% cu 75% din voturi la nivel national.
O alta situatie...mai simpla: partiul C castiga cu 51% din voturi in toate colegiile, iar partidul D are doar 49% in toate colegiile. Astfel, In parlament, 100% din locuri sunt castigate de partidul c, desi are doar 51% din voturi la nivel national. Practic, exista posibilitatea teoretica a unui regim fara opozitie...
(arata tot comentariul)
Ernesto
raspunde:
03.12.2008, 09:19
Asa este, pentru un sistem mixt, care sa impace si capra si varza, deci sa aduca numarul de mandate cat de cat spre procentajul general obtinut pe tara, sistemul este bun, nu se poate defini altceva. Curios este faptul ca este criticata exact partea din lege cu redistribuirea care are scopul de a armoniza, pe cat se poate, numarul mandatelor din Parlament cu procentele obtinute in cadrul circumscriptiei (etapa I) si apoi cu procentajul total pe tara (etapa II), ajungandu-se, inevitabil, la situatii ca un candidat care a obtinut un procentaj relativ mare in colegiul sau (dar din foarte putine voturi exprimate) sa fie "batut" de candidatul altui partid care a o obtinut un procentaj bun pe intrega circumscriptie sau pe tara.
Votul uninominal in doua tururi este mai simplu (cu toate ca si acolo trebuie sa existe o redistribuire a locurilor partidelor care nu au atins pragul electoral), candidatul castigator devine un fel de "primar" al colegiului respectiv si ocupa locul in Parlament....
(arata tot comentariul)
Andi
raspunde:
03.12.2008, 12:30
Scenarii
Tin sa te contrazic! Poti sa spui ca un sistem proportional e bun intr-un stat in care partidele au o doctrina clara pe care o si aplica. Nu e cazul la noi. La noi este un sistem hibrid, nici cal nici magar. Si sistemul proportional pe liste si-a dovedit ineficienta prin introducerea in parlament a unor persoane care numai stau acolo si someaza, fiind responsabili numai in fata sefilor de partid, nu si a electoratului. Dar ca sa te contrazic cu o presupunere la fel de aberanta ca si cea pe care ai propus-o tu: sa spunem ca in diaspora ar fi votat 2 milioane de alegatori, toti cu partidul A si in tara numai 1 milion, toti cu partidul B. Atunci pentru toate colegiile din tara ar fi fost cate un parlamentar de la partidul B, dar ca sa fie proportional ar mai fi si cate 1 sau 2 de la partidul A! Ciudat, nu? Dar asta , ca si scenariile tale, sunt duse la extrem. Ceea ce vedem e real: candidati de pe locul 3 cu 10% care intra in parlament in detrimentul unora cu aproape 50%! Daca vrei sa... (arata tot comentariul)
- numai bugetele primariilor ep urmatorii 4 ani insumeaza peste 7 8 miliarde de Euro.
- infuzia de subventii europene pentru infrastrucutura va fi de peste 3 5 miliarde
- daca punem si cifrele vehiculate acum cateva luni ce privesc toate subventiile europene depasim 30 de miliarde de Euro.
Toti acesti bani vor fi dirijati de ce care vin acum la putere.
Cu toata "politia" europeana, tot se vor putea pune deoparte cateva procente pentru zile rele.
Cat or fi oare 5 procente din 10 miiarede sa zicem?
Pai mai incape vorba aici de ideologie?
Mai este cineva cand e vorba de atata banet, altruist si devotat unui scop nobil?
Intrebari fara raspuns?
banii de la UE sunt foarte sever controlati prin diverse canale
inclusiv DNA - din cauza asta nu s-au cheltuit pana acum.
Au nevoie deci sa "relaxeze" justitia ca sa puna mana pe banii de la UE.
Europarlamentarul Ramona Manescu: Aproape jumatate din banii acordati prin Fondul de Dezvoltare Regionala sunt suspectati de nereguli si fraude
http://economie.hotnews.ro/stiri-eurofonduri-5211179-europarlamentarul-ramona-manescu-aproape-jumatate-din-banii-acordati-prin-fondul-dezvoltare-regionala-sunt-suspectati-nereguli-fraude.htm
spune:
03.12.2008, 09:00
se profileaza o noua dictatura
Basescu poate fi linistit , e apropae de al doilea manadat. Cu PD-L la guvernare campania lui de anul viitor e deja aranjata. Inca 5 ani la Cotroceni sunt suficienti pentru marianrul paranoic sa-l urmeze pe cizmar. Are timp sa schimbe Constituitia in asa fel sa ramana "for ever " presedinte, petru el asta e telul suprem, putere absoluta. Asa ca nu mai conteaza ce analize subtile face d-na Ene......Sa traiti bine!
PS nu o sa uit niciodata cuvintele lui Basescu la campania trecuta "o sa conduc Romania ca pe o nava" , toti aplaudacii au fost in delir........Stiti cum se comporta un capitan pe o nava? Ca un dictator :D
spune:
03.12.2008, 09:04
Ambitii politice
PNL trebuie sa renunte la ambitia tariceanista si sa nu permita accederea la guvernare a iliescianistilor mai mult sau mai putin reformati. Am avut destul neo-socialism (ca sa nu spun neo-comunism) in anii care au trecut.
PD-L este partidul cu cele mai multe mandate (deci voturi) in Parlament, mai multe decat arata inselatorul numar 3, daca scoatem din zestrea PSD mandatele care au revenit PC. Deci, discutand statistic, PD-L, ca partid, a castigat alegerile cu un avans care ii da dreptul sa faca Guvernul.
In alta ordine de idei, incerc sa ii inteleg si pe PNL-isti. Este evident ca lucrurile grele si serioase nu se pot face peste noapte. Nici la nivel local, un singur mandat (de 4 ani) nu este suficient pentru a-ti pune in aplicare toate proiectele, ai nevoie de cel putin doi ani numai pentru a prelua problemele si a defini orientarile viitoare in functie de realitatile din teren. Cu atat mai mult la nivel national. Multe proiecte liberale abia acum au putut fi definitivate cat de...
(arata tot comentariul)
delta
raspunde:
03.12.2008, 14:00
da Ernesto
rationamentul tau e sanatos , insa realitatea este alta la ora asta .
PDL este plin de pesedisti intrati la algerile trecute ( cel putin in teritoriu e jale ) . Vocea lor acum abia incepe sa se auda ( in culise binenteles ) secondata de cei ce sponsorizeaza partidele .
La ora asta sunt negocieri cu sange rece, rece , rece .
Prevad ( din pacate ) un PDL -PSD .
Nu vezi ca Geoana ...in realitate nu mai este . Si-a facut treaba de imagine in campanie , seniorii grei au stat pe margine sa nu strice ambalajul frumos , acum gata vine secundo tempo care nu mai e pentru circari .
spune:
03.12.2008, 09:08
Numai la noi se poate intampla
O lege pe care numai parlamentul ROMANIEI o putea adopta.Sa ai mai putine voturi si mai multe locuri in parlament este ceva incredibil.Cum ramane cu "vointa poporului"?De ce sa mai mergem la vot?Cei care au primit mandate din redistribuire pot fi considerati parlamentari?De fapt cati cetateni i-au votat?Si totusi sunt in parlament.Cand are de gand clasa politica sa se trezeasca la realitate????Vorba lui BRUCAN:"peste 20 de ani...."
Ernesto
raspunde:
03.12.2008, 09:28
Incercati, daca aveti timp, sa cititi cu atentie interventia d-lui cos.
spune:
03.12.2008, 09:28
"uninominalul"?
O idee buna , transpusa de niste minti bolnave pe un mecanism de "ALBA-NEAGRA" IN INTERESUL LOR.Singura consolare pe care o mai am , este ca 60% dintre ai nostri nu-s prosti.REGRET CA N-AM PLECAT LA "SCHI" CU EI...
cos
raspunde:
03.12.2008, 09:45
fals
daca a sta pe bara si a nu face nimic e dovada de inteligenta...OK. A merge la schi si a nu vota nu e dovada de inteligenta. E dovada de prostie. Tu mergi la schi si altii iti decid soarta. Si poate imi vei raspunde ca nu te intereseaza soarta tarii...ca te intereseaza doar soarta ta. Si eu iti voi spune ca soarta ta depinde de soarta tarii. Si poate tu imi vei spune ca nu-i asa...si ca la o adica te poti descrca si in alta tara la fel de bine. Si eu iti voi spune ca un om fara tara si fara Dumnezeu e un om fara radacini, un om smintit, un om neintreg, ciuntit, o pleva in vant.
Lar
raspunde:
03.12.2008, 14:03
in intregime de acord cu dumneavoastra, dle Cos !
Cei care sustin absenteismul au fost bine programati de antene cu celebra formula : "toti sunt la fel" a carei concluzie "logica" e : "nu face sa votezi".
Nu stiu un singur loc pe acest pamant in care sa se fi construit o democratie fara aportul si implicarea cetatenilor. Poate stie cineva sa-mi dea un exemplu.
Apoi, mai exista si formula "Basescu dictator" (prezent sau in formare). Ce soi de dictator o fi ala care se bate ca sa dea cetatenilor posibilitatea sa voteze pe cine vor ei, sa-i identifice dupa nume pe alesi si sa-i traga la raspundere, eventual sa-i sanctioneze la alegerile viitoare ? Ce dictator e ala care indeamna oamenii sa-si ia soarta in mana si sa decida EI cine si cum va gospodari tara ?
Ma ingrijoreaza faptul ca majoritatea romanilor nu prea inteleg ce-i cu ei si nu-si cunosc de loc interesul. Se voteaza dupa pomana primita. Dar aceasta pomana e fructul hotiei ai caror victime sunt cetatenii insisi ; aceasta pomana nu e nici macar un dar sau un schimb, ci este o...
(arata tot comentariul)
spune:
03.12.2008, 09:29
avem cistigator!
dincolo de speculatii, cistigatorul material al alegerilor este, chiar daca la limita, pdl-ul domnilor blaga, videanu&stolojan. numarul mai mare al votantilor in favoarea psd-pc este un argument nesustenabil in conditiile diferentei intre cele doua formatiuni. logica jocului democratic ne obliga sa privim ca element de diferentiere numarul parlamentarilor trimisi in reprezentanta nationala.
in aceste conditii, fara dubii se poate spune ca din aceasta perspectiva, pdl este formatiunea cea mai indreptatita sa primeasca misiunea formarii guvernului.
in ce ma priveste, posibilitatea unui executiv cu vasile blaga prim ministru si echipa pdl - pnl - udmr mi se pare o solutie fireasca si de acceptat. si psd - pc in opozitie ...
ramine insa, inca, de vazut ...
ruginitu
raspunde:
03.12.2008, 11:49
Colega!
1)L-ai citit pe relu2 ieri? A scris :"Noua Mafie vine la putere mai bine organizata si mai profesionista in a fura"(dupa ureche).
2)Poate e bizara sau caraghioasa intrebarea altui "coleg"-unicul care a INTUIT poate- (ieri,daca nu ma insel): tot "dupa ureche"- "acum ca in USA au venit la Putere comunistii, sa vedem ce mai avem de spus".
Poate ca nu sunt la subiect, dar....Doamne Fereste! Ca bazinul Marii Negre sa fie ne-interesant pt. USA!!!
spune:
03.12.2008, 09:57
ALEGERI PIRDUTE
ALEGERILE AU FOST PIERDUTE DE POPORUL ROMAN.TOT NISTE NETREBNICI INDIFERENT DE CULOAREA POLITICA O SA NE CONDUCA
Ioan (cel adevarat)
raspunde:
03.12.2008, 10:48
Clujanule !
Pe liste era mai rau,mai nedemocratic si votul pe liste a generat BARONI locali.Votul uninominal prin redistribuire asigura utilizarea voturilor exprimate pe partide in mod echitabil. Voturile albe nu au rol democratic.BEC le elimina din calcul in nmod eronat.Si acestea exprima o pozitie NATIONAL (NEGATIVA) ;in conseciinta trebuie luate ca si voturi valabil exprimate DOAR PENTRU A DOUA REDISTRIBUIRE.Aceasta este singura greseala a legii electorale aplicata pe sistemul UNINOMINAL.
w5n
raspunde:
03.12.2008, 11:11
Alegeri pierdute
Cred ca cel mai mare perdant este P.S.D. ( ca partid ).
Gugutza
raspunde:
03.12.2008, 15:54
cei care pierd sunt romanii !
dar sa vedem ce-o sa mai fie !
De data aceasta A CISTIGAT ELECTORATUL ROMÂN pentru că a inceput să facă ***ătenie in POLITICA RMÂNEASCĂ
Diparitia PNG-cd PRM din primul plan al CLASEI POLITICE si a unor politicieni oportunisti de marcă din parlamentul Romaniei este un pas inainte spr că motanul Felix si PARTIDUL TELEVIZOR să aibă aceeasi soartă...
spune:
03.12.2008, 10:25
cine oare,,,,cine???
Pai nu este clar ca au castigat regii asfaltului, cei ai licitatiilor masluite, magnatii petrolului si restul cleptomanilor!!! Urmeaza nota de plata a uninominalului (145 MIL eur) + (valoarea ciolanului pe urmatorii 4 ani) sa fie suportata de adevaratii invinsi, respectiv voi cei care nu sunteti la putere:))
spune:
03.12.2008, 10:25
cine oare,,,,cine???
Pai nu este clar ca au castigat regii asfaltului, cei ai licitatiilor masluite, magnatii petrolului si restul cleptomanilor!!! Urmeaza nota de plata a uninominalului (145 MIL eur) + (valoarea ciolanului pe urmatorii 4 ani) sa fie suportata de adevaratii invinsi, respectiv voi cei care nu sunteti la putere:))