Ziare.com

Modificari la legile Justitiei: Ministrul va propune procurorii sefi la DNA si Parchet, presedintele e scos din schema. Magistratii care gresesc platesc

de Camelia Badea
Miercuri, 23 August 2017, ora 12:20

   

Modificari la legile Justitiei: Ministrul va propune procurorii sefi la DNA si Parchet, presedintele e scos din schema. Magistratii care gresesc platesc
Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a prezentat, miercuri, proiectul de lege asumat de Guvern prin care vor fi modificate legile Justitiei, anuntand o serie de schimbari importante pentru procurori si judecatori.

Conferinta de presa a fost programata pentru ora 11:00, fiind anuntata de mai mult timp, insa ministrul a refuzat sa raspunda la intrebari, invocand ca scuza faptul ca la ora 13 incepe sedinta de guvern.

Printre cele mai importante propuneri facute de Tudorel Toader se numara faptul ca procurorii sefi vor fi numiti la propunerea ministrului Justitiei prin decizie a sectiei pentru procurori a CSM. De asemenea, mandatul procurorilor sefi va fi de 4 ani, dupa intrarea legii in vigoare.

Foarte important este si faptul ca procurorii si judecatorii care comit erori din neglijenta sau rea-credinta vor plati de acum inainte, in solidaritate cu statul.

De asemenea, dupa adoptarea legii de catre Parlament, procurorul ierarhic superior va putea verifica si infirma o solutie adoptata de procurorul de caz nu doar pe motiv de legalitate, ci si de netemeinicie.

Ziare.com a transmis principalele declaratii in format LIVE text:

- In acest proiect de lege vorbim despre legile justitiei: 303, 304, 317, toate din 2004.

- Nu vorbim astazi nici despre gratiere, nici despre amnistie, nici despre abuzul sau neglijenta in serviciu, nici despre foaia de parcurs privind CEDO. Doar legile Justitiei.

- Coincidenta sau nu, astazi se implinesc exact 6 luni de cand sunt ministru al Justitiei. Nu mi-am propus sa fac un bilant.

- Este foarte important modul in care dvs veti reflecta prin canalele media principalele propuneri de modificare la cele 3 legi. E important modul in care vor fi dezbatute, intelese si transpuse in legislatia finala modificarile pe care le propunem.

- Imi exprim speranta ca Guvernul va adopta proiectul, dupa care Parlamentul il va adopta prin procedura normala, nu e vorba de OUG.

- De ce legile Justitie acum? Pentru ca fac parte din programul de guvernare si exista si legi speciale care coordoneaza activitatea DNA si DIICOT.

- Aceste 3 legi au fost adoptate in 2004, au trecut 13 ani, intre timp Romania a devenit stat membru al UE si legislatia a fost in buna masura modificata si adaptata directivelor europene.

- Saptamana trecuta a trecut prin guvern modificarea Codului penal cu privire la transpunerea directivelor privind confiscarea extinsa si prezumtia de nevinovatie.

- As face o precizare referitoare la un discurs aparut in spatiul public: Nu ma grabesc sa dau replici, insa confiscarea extinsa este institutie de drept penal si se aplica pentru infractiuni, fapte penale, si nu pentru orice comportament ilicit. Daca ne-am fi referit la comportamente ilicite, aproape ca ne intorceam la fosta lege 18. Proiectul de transpunere are in vedere Directiva din 2014, fata de care eram in intarzierea transpunerii.

- Propunerile formulate sunt in parametrii firescului, necesarului intr-un stat de drept, in care suntem egali cu totii si puterile sunt in echilibru, se controleaza reciproc.

- A fost pe deplin asigurata transparenta decizionala. Proiectul a plecat de la CSM in 2016, a venit in ianuarie anul acesta la MJ, intre timp a fost un ciclu electoral si pentru Justitie si pentru Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), ministrul Iordache a trimis inapoi la CSM, ca actualul sa isi exprime punctul de vedere. CSM si-a exprimat punctele de vedere si a dat avizul pana in aprilie, a trimis proiectul la MJ. Separat am primit puncte de vedere si de la Ministerul Public (MP) si Inalta Curte de Casatie si Justitie (ICCJ). Am luat in considerare in mare masura propunerile venite de la CSM, cele mai multe sunt referitoare la legea 317, pentru ca sunt tehnice.

- Am dat forma finala dupa consultari, trimitem inapoi la CSM pentru a treia oara, spre avizare, nu spre consultare, primim proiectul, il trimitem la Guvern, apoi in Parlament si incepe procedura de legiferare.


PROPUNERI:

- O prima propunere se refera la majorarea vechimii necesare pentru promovare. La un moment dat se lua in considerare si perioada in care un judecator, procuror, fusese avocat. Ar fi fost o dubla echivalare, ar fi promovat dupa un interval foarte scurt. CCR a dat o decizie. Propunem majorarea vechimii necesare pentru promovare la Tribunal 7 ani de activitate efectiva ca judecator. Aceeasi propunere si in privinta procurorilor: 7 ani vechime efectiva in functia de procurori pentru a promova la Parchetul de pe langa Tribunal, 8 ani pentru promovare la DIICOT sau DNA, perioada la care se adauga si celelalte conditii (comisie, interviu, grad de procuror de tribunal).

10 ani vechime efectiva pentru promovare la Curtea de Apel (CA) sau la parchetul de pe langa CA. 15 ani pentru a promova procuror la Parchetul de pe langa ICCJ, 18 ani vechime efectiva in functia de judecator pentru a promova la ICCJ. Si celelalte conditii (lipsa de sanctiuni, calificativ foarte bine etc).

Aceste conditii asigura un parcurs in cariera de magistrat fara a fi sarite anumite trepte, etape. Propunerea restabileste un echilibru intre activitatea prestata si salarizare.

Sunt multi judecatori si procurori care iau indemnizatii aferente gradului superior, dar desfasoara activitatea la judecatorie sau tribunal, ceea ce trebuie reglementat.

- Modificarea mandatelor de conducere. In prezent sunt de 3 ani, in Romania regula e de 4 ani. Propunem ca mandatele sa fie tot de 4 ani.

Sunt principii ale Constitutiei conform carora nu sunt afectate mandatele in curs. Daca legea intra in vigoare la 1 ianuarie, mandatele in curs nu sunt afectate, nu sunt prelungite, pentru ca ar fi impotriva deciziilor CCR.

Perspectiva mandatelor de 4 ani nu se refera la cei care au functii astazi sau maine.

- Comisiile de promovare. Astazi din comisii fac parte cadre universitare fara distinctie dupa grad. Am vazut comisii in care au participat asistenti universitari fara o bogata experienta profesionala. Propunerea priveste comisii din care sa faca parte un cadru didactic cu experienta profesionala prin grad cel putin de conferentiar sau profesor.

- Alta tema, posibilitatea ca un procuror sa treaca in functia de judecator sau invers. La INM din 3-4.000 de candidati, primul an e de pregatire comuna pentru cei 200 admisi, in anul 2 se specializeaza, se duc in practica spre stagiatura, dupa care se specializeaza din nou. Munca de procuror are o baza comuna cu cea de judecator, o pregatire comuna, dar dupa ce profesezi te specializezi. Procurorul e numai de penal, judecatorii sunt majoritari in rest. Propunerea noastra e de a respecta decizia CCR in in acest sens, dar mentinem posibilitatea ca un judecator sa treaca procuror si invers, dar nu oricand, ci doar la nivelul de parchet de pe langa judecatorie.

- Separarea competentelor decizionale referitoare la cariera magistratilor - Sectia pentru procurori de la CSM sa decida in privinta carierei profesionale a procurorilor, sectia pentru judecatori - in privinta judecatorilor, iar CSM sa aiba competenta pe care o are azi, de a asigura independenta justitiei si de a desfasura celelalte activitati specifice.

- Redimensionarea schemei de conducere la ICCJ - Are un vicepresedinte, un volum de activitate diversificat si bogat, activitati administrative multe, se considera ca e necesar un al doilea vicepresedinte.

- Numirea in functii de conducere la ICCJ: - Partial se pastreaza. Presedintele ICCJ se numeste de presedintele Romaniei. Se modifica, propunerea nu o mai face plenul CSM, ci sectia pentru judecatori, raspunzand cerintei de mai sus: pentru judecatori sa decida judecatorii, pentru procurori - procurorii.

- Numire la Ministerul Public: Pentru toate functiile (procuror general, adjuncti, DIICOT, DNA) sa decida sectia pentru procurori in baza aceluiasi principiu, la propunerea ministrului Justitiei, pe baza unei proceduri transparente, procurori cu vechime de 10 ani cel putin.

Se modifica faptul ca decide sectia pentru procurori, propunerea vine de la ministru.

MCV recomanda o procedura transparenta si neamestecul factorului politic.

De ce diferenta fata de judecatori? Procurorii sunt subordonati ierarhic, judecatorii nu sunt. Procurorii se bucura de stabilitate, judecatorii de inamovibilitate.

- Eliminarea mentinerii in functie a magistratilor condamnati pentru vatamare din culpa. Actuala lege lasa la atributia CSM. Un judecator care a comis o vatamare din culpa cum e vazut de cetatean? Nu e chestiune de apreciere, ci de constatare a unui fapt incompatibil cu statutul de magistrat.

- Alta propunere se refera la mentinerea dreptului locativ si pentru mostenitorii magistratului, dupa deces. Daca contractul de inchiriere deriva din statutul de magistrat, inceteaza si consecinta. Vin tineri in sistem care au nevoi mari. Daca dai si nu le mai iei inapoi nici de la pensionar, nici de la mostenitori, inseamna ca unitatile locative sunt scoase si nu le mai ai. Propunerea noastra e de abrogare a acestei prevederi.

- Reincadrarea cu avizul CSM - se incalca un principiu constitutional, Curtea a pronuntat multe decizii.

- Legea raspunderii magistratilor: Acum avem un capitol de lege. Am propus mai multe modificari de natura sa reaseze pozitia juridica pe care o au magistratii in raport cu legea si cu cetatenii.

Judecatorii si procurorii raspund civil, disciplinar si penal in conditiile legii. E o chestiune de principiu. Se mentine prevederea constitutionala potrivit careia statul raspunde patrimonial pentru prejudiciile cauzate prin erori judiciare. Daca o hotarare cauzeaza cuiva un prejudiciu, el sa aiba garantia ca are cine sa ii acopere prejudiciul. Statul preia raspunderea patrimoniala. E un principiu constitutional, o lege, chiar si organica, nu poate rasturna un astfel de principiu.

Raspunderea statului este stabilita in conditiile legii si e solidara cu raspunderea autorului faptei cauzatoare. Aici apare o modificare: solidaritatea in raspundere a celui care cauzeaza prejudiciul, alaturi de stat. Nu se inlatura raspunderea judecatorilor sau procurorilor care si-au exercitat functia cu neglijenta sau rea-credinta. Am propus abrogarea art. 6 din art. 96.

Alta modificare: dupa ce prejudiciul a fost acoperit de stat, statul se indreapta cu actiune in despagubiri impotriva judecatorului, procurorului care a savarsit eroarea judiciara cauzatoare de prejudiciu.

Noutatea? Statul se indreapta prin Ministerul Finantelor, spre deosebire de actuala prevedere care spune ca "statul se poate indrepta". Era facultativa.

Termenul de prescriptie prevazut in art. 96 este cel din dreptul comun. In prezent, el este de un an. Intr-un an, nicio hotarare judecatoreasca nu ramane irevocabila, intre timp se prescrie dreptul la actiune.

Multa lume a asteptat o lege a raspunderii magistratilor. Acest capitol, daca va fi mentinut in procedura de legiferare, raspunde cerintelor pe care societatea le are, ca sa nu avem obligatii financiare de despagubire, iar magistratul sa isi desfasoare in buna voie activitatile.

Respectam independenta justitiei, dar nu ii excludem de la raspundere pe cei care au comis erori.

- Extinderea motivelor pentru care procurorul ierarhic superior poate sa infirme solutiile adoptate de catre procuror: Astazi, solutiile adoptate de procuror pot fi infirmate de superior numai pentru motive de nelegalitate, nu se intra pe temeinicia solutiei. O solutie vizand o posibila raspundere penala are componenta de legalitate si componenta de temeinicie.

Propunerea extinde temeiurile pentru care superiorul poate infirma solutia procurorului de caz si ii da participantului la proces un temei juridic in plus pentru a solicita verificarea si eventuala infirmare a solutiei date de procurorul de caz.

- Infiintarea unei noi directii in Ministerul Public care sa aiba competenta exclusiva de efectuare a urmaririi penale pentru faptele reclamate a fi fost comise de magistrati.

Vom avea un corp specializat din 20 de procurori care sa ancheteze presupusele infractiuni savarsite de magistrati.

- Membrii CSM trebuie sa se suspende din magistratura. Ei sunt demnitari, au in grija administrarea unei puteri dintre cele 3 si trebuie sa se ocupe exclusiv de atributiile de membru CSM, fara a mai activa la instantele de la care vin, pe durata mandatului.

- Inspectia Judiciara trece la Ministerul Justitiei. In multe tari este la MJ, respectand independenta magistratilor. Nu intra sub conducerea factorului politic.

Inspectia Judiciara are un rol foarte important, competenta de verificare a magistratilor vine ca o alta forma de independenta si asigura autonomia.

- Admiterea la Institutul National al Magistraturii (INM): Presupune stiinta de carte, dar in plus si o maturitate, o experienta de viata, o capacitate a magistratului de a intelege mecanismele vietii sociale. In multe tari nu se incredinteaza puterea judecatoreasca unui tanar de 23-24 de ani cat are cand termina la noi INM.

Cunosc bine mediul academic, dar vorbesc ca ministru. Propunem ca la INM candidatii sa aiba varsta de minim 30 de ani ei o experienta in profesiile juridice de cel putin 5 ani.

- Judecatorii si procurorii vor fi supusi unei evaluari periodice.

- Atat mi-am propus sa va prezint. Dorinta mea a fost si ramane sa transmit societatii care este mesajul, care sunt directiile propunerilor de modificare a celor 3 legi.

Sunt propuneri de fond, nu de forma, propuneri pe care le consideram firesti, necesare, normale, de natura sa asigure pozitionarea intre cele trei puteri ale statului, pentru a eficientiza si credibiliza actul de justitie.

- Probabil, intr-o saptamana voi prezenta foaia de parcurs pentru aplicarea hotararii CEDO si a celorlalte propuneri pe care le avem in lucru.

Dupa ce trecem de pachetul pentru CEDO, dupa ce vom vedea ce se va putea face cu proiectul privind gratierea si cu cel privind modificarea Codului Penal cu privire la abuz si neglijenta, sunt convins ca e necesara o reevaluare a intregii legislatii, nu numai penala.

INTREBARI:

- (verificarea solutiei de catre procurorii superiori nu afecteaza independenta justitiei? ne puteti da exemple?) Eu am fost 4 ani procuror. Procurorul da o solutie, o parte e nemultumita de clasare, o parte de decizie. Azi, superiorul verifica legalitatea. Dupa propunerea mea, procurorul superior verifica si temeinicia si spune: Exista probe ca fapta a fost comisa! Poate sa verifice si solutia. Pentru procurorul ierarhic e o extindere a competentelor, pentru partea nemultumita, la fel.

- (de ce a fost scos presedintele din numirile procurorilor sefi?) NU este o conferinta de presa. Am primit numeroase propuneri, am optat pentru formula de a ma mentine echidistant, de a nu ma duce la nicio televiziune.

Va prezint propunerile in scris, voi explica la prima conferinta.


Schimbari de fond, nu de forma

Ministrul Tudorel Toader a precizat inca de la bun inceput ca prin acest proiect se vor face modificari de fond, nu doar de forma. Proiectul initiat de Guvern vizeaza trei legi importante: Legea privind statutul procurorilor si judecatorilor, legea privind organizarea judiciara si cea privind Consiliul Superior al Magistraturii (CSM).

Ministrul Justitiei, Tudorel Toader, a discutat in luna iulie la Bruxelles cu vicepresedintele CE, Frans Timmermans, despre schimbarile pe care intentioneaza sa le aduca legilor Justitiei.

El a anuntat atunci ca pachetul de legi va fi adoptat de Guvern pe 1 septembrie, urmand ca ulterior sa fie trimis la Parlament, unde va intra in procedura legislativa pentru aprobare.

Cel care l-a presat pe Tudorel Toader pentru a face grabnic modificari la legile Justitiei a fost presedintele PSD, Liviu Dragnea, direct vizat de unele dintre aceste legi, cum ar fi stabilirea pragului pentru abuzul in serviciu, din cauza dosarului in care e judecata si fosta sa sotie.


La randul sau, premierul Mihai Tudose i-a trasat lui Tudorel Toader ca termen final pentru prezentarea pachetului de legi pe Justitie data de 1 septembrie.



Urmareste Ziare.com si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Ziare.com.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 17175 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
82 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Dorel de la Justitie, asa peltic cum este, v-a bagat cateva strambe

care vor fi greu de recuperat intr-o tara care se vrea europeana. Practic, in acest moment sunteti in genunchi, cu pantalonii in vine si Tudorel incalzeste vaselina, ca sa nu va fie frig la amigdale :)))

Si inca nu a ajuns la subiectele care il deranjeaza pe Draknea. Stati un pic si nu apludati, Tudorel e plin de surprize :))) Se poate si mai rau :)))

 

Invidie mareeee!!!

Bolsevicii sunt foarte invidiosi!!!
Se intorc in morminte de ciuda!
Ei nu au indraznit sa faca asa ceva!!!
Partidul va da sentinte!!!
Vedem ce sentinte dau avangardistii Partidului din Ce CeRe care sunt foarte inaintati cu implemenatrea Legilor Partidului!!!

 

Mare-i grădina ...

Asaltul asupra justiției continuă! Esența acestor modificări legislative conduc la eliberarea lui Voiculescu! Urgent SMS la tefeliști pentru ieșirea in stradă ...

 

Reformele propuse de ministrul justitiei servesc interesele hoților

... si corupților din politică, indiferent de culoare, și nicidecum interesele statului de drept. Cu ce este santajat domnul Tudorel Toader de a ajuns slugă PSD-istă, marioneta pe care Dragnea o manipuleaza după interese. Asa se explică de ce infractorul Dragnea iși face deja planuri pentru 2019, ca sa ajungă presedinte. Stie ca nu va face puscărie pentru toate hoțiile săvarșite.

oamenii silviei-h

Poate ajung Base si Nutzi in sfarsit la puscarie.
Unde t-a disparut prietena Cristiano07. Ca n-am mai vazut-o de cand a intrat in puscarie...

Si pana acum tot Ministrul propunea, oameni buni

si decidea Presedintele. Acum decide CSM.
Deci nu s-a schimbat nimic in privinta celui care face propunerile - Ministrul Justitiei.
S-a schimbat decidentul- CSM. Chiar sustineti ca Presedintele e mai capabil decat CSM sa decida?

"...presedintele e scos din schema"

Asta, da, miscare desteapta! Pana la urma n-o sa fie mare diferenta...

In sfarsit

Cineva incearca sa faca ordine in sistem. Nu ma pricep sa spun daca e perfect, dar pare ca merge in directia buna, a desfiintarii statului in stat si a formarii unor caste in tara.
Ar fi interesant ca unele judecatoare (sau unii judecatori) sa fie condamnate astea sa plateasca daunele care vor rezulta de la CEDO. Mai ales aia de la CCR (cu cazul Rarinca) si aia exclusa din magistratura care e ridicola in orice aparitie TV.

Păi, dacă o să admitem ce face acum ministrul justiției , așa va fi!

... Iși bat joc de noi analfabeții și needucații și noi acceptăm mioritic toată batjocura lor. Mă intreb tinerii știu ce-i așteaptă cu așa conducători?

O curiozitate

Intr-o tara plina de hoti unde gasesti procurori, magistrati sau judecatori cinstiti ? Este o utopie ce crezi tu despre aceste maodificari mai ales ca sunt facute si de cea mai corupta gashca de hoti : mafia PSD !

Vorbesti serios;

Cum vezi d-ta lant decizional corect, atata timp cat ministrul justitiei ESTE NUMIT politic; deci cum sa poata face el propuneri fara partizanat, echidistante?
Va fi anarhie in Romania, odata cu prabusirea PSD, vor veni altii si o vom lua de la capat. Avem c./ca.t in loc de creier!

Scarba

Prietene, spre deosebire de tine voi comenta la subiect. Asadeci:
1) Mai intai observ ca vorbesti pe langa, ca de obicei; nu ai argumente ci debitezi doar sloganuri.
2) Cine este Tudorel Toader? S-a prezentat azi ca un mare specialist in Drept. Te rog arata-ne si noua profanilor, ce realizari stiintifice are acest individ? Cate lucrari indexate ISI are omul? Stii ce sunt alea "lucrari ISI"? Te intreb daca stii pe ce criterii acest individ a avansat de la asistent la profesor plin?
3) Pe ce baza e eliminat presedintele, ca sef al statului, din schema? Pai daca procurorii sunt reprezentantii statului- ales prin sufragiu universal si direct (in cazul de fata de peste 6 mil de romani)- nu e normal ca seful sa decida numirea sefilor lor?
4) Domnul (sau mai degraba tovarasul Toader) invoca principiul neamestecului politicului in numiri. Cum vine asta? EL CA MINISTRU A FOST NUMIT POLITIC, in cazul de fata al partidelor aflate la guvernare, nu si al celorlalti romani.
5) Pot fi de acord cu restrangerea prerogativelor Presedintelui Romaniei (oricare ar fi el), dar pentru asta trebuie consultat direct poporul, prin referendum, nu crezi ca e normal asa?
6) Nu incercati voi PSD-isii sa va imaginati ce se va intampla cand nu veti mai fi la putere? Credeti ca veti sta acolo vesnic?

Acest pachet de legi trebuie sa fie Constitutional.

Altfel se respinge.
Atributiile constitutionale ale presedintelui nu pot fi afectate inainte de modificarea constitutiei.

Tudorica-Buze-Reci este sluga perfecta...

... coada de topor in mana oricui, pupincurist de exceptie si Mare Maestru al Ordinului Obedientilor fata de Mafie.

- Justitia s-a intors in anii 1946-1989. Iata ca intoarcerea in timp este posibila.

Ofițeri SPP anchetați internațional, dispuși in dispozitivele

de protecție ale Președintelui Romaniei și procurorului-șef al DNA ?!?

Care este adevarul in legatura cu cele relatate de jurnalistul Catalin Tache, care sustine ca in jurul presedintelui Romaniei a fost creata o retea de tip paianjen de natura sa perforeze administrativ obiectivul?

Conform jurnalistului, aceleasi manevre au loc si in imediata apropiere a sefei DNA!

http://www.stiripesurse.ro/scandal-ofi-eri-spp-ancheta-i-interna-ional-ar-fi-dispu-i-in-dispozitivele-de-protec-ie-ale-pre-edintelui-romaniei-i-procurorului-ef-al-dna_1214679.html

Cea mai importanta modificare "Magistratii care vor gresi vor plati"

Inseamna ca Justitia se va autocurata de elementele cu care a contaminat-o Basescu! Nu vom mai avea o Stanciu, Camelia Bogdan,ala cu Erata la 4 dimineata, etc!
Sa speram ca se va extinde la toti din Justitie, avocati si procurori!

 

Hai cu revoluția !

Tare este și numirea șefilor DNA și DIICOT de către CSM, pariu că in ***and pe Mocirla.Com (prin vocea doamnei Dogioiu), se va cere desființarea CSM și incătușarea membrilor, exact ca in cazul CCR? Da, politicul trebuie scos din joc, acest lucru l-a făcut Macovei pentru Băsescu, rezultatele se văd și astăzi!

Interesant

Inainte de a vorbi citeste legea si o sa vezi ca shparlamentul isi numeste reprezentantii in CSM !
S-a ajuns unde s-a dorit : control shparlamentar la numiri in justitie!
Cei care fac aceste modificari uita ceva : roata se-nvarte permanent si aceste modificari favorabile mafiei PSD astazi, vor deveni defavorabile pentru ei peste ceva timp !
Mi-aduc aminte cum isi pregatea mobilierul de la Cotroceni Adrian Nastase in 2004 fiind sigur de castigarea unui mandat de presedinte !

Visati RRomanizilor ca si Rromanica va deveni o

tara ca afara....Visati ca nu va costa nimic!
Puteti sa schimbati ce vreti....
Sa puneti Penalul drraknea Presedinte......
TOT aia ramaneti......
Cetateni de mana a noua!!
Incercati sa intelegeti ca O aveti in sange si nu in cap....
Romani buni sunt mult prea putini ...poate 10%!!!!

Bengosu2007

-Corect, magistratii (procurori si judecatori) sa plateasca daca gresesc.
-Dar politicienii cum au platit oare, de 27 ani, pentru dezastrul in care au aruncat tara?
-Nu ai nici o propunere in acest sens, sau doar scrii la comanda?
Astept cu nerabdare screscanda o idee, un gand din partea ta!

Am inteles

Cea mai importanta modificare este marirea punctului de pensie prin viitoarea lege a pensiilor !
Esti treaz marine ?

@All

Modificari normale si de bun simt !

Iar esti pe langa total

Membri CSM sunt alesi de judecatori si procurori pe structurile lor: judecatorii,curti de apel,ICCJ si parchetele de pe langa acestea si parchetul general.Senatul avizeaza membrii soc. civile ce vor face parte din CSM dupa ce se depun candidaturile. Mai citeste si nu atata dupa cum face presa aferenta. Prin MCV se cere eliminarea factorului politic (presedintele) din numirea procurorilor sefi DNA,DIICOT si PG

Art.94 Cpnstitutie ! Numeste persoanele in functii

....publice, in conditiile legii.
Ministrul Justitiei nu poate prelua atributiile presedintelui, prevazute in Constitutie.

Iată ce spune jurnalistul Devis Brebu despre proteste, iată cum ar

... fi trebuit să procedeze romanii ieșiți in strada in iarnă:
"Eu nu pot să concep un protest pe bune, impotriva poli­ti­cien­i­lor, un protest realizat de oameni revoltați, care au ajuns la capătul puterilor, care au atins inaccep­ta­bilul, dar care se duc să protesteze de la ora 20:00 la 22:30. Nu așa se face. Te duci miercuri, la ora 16:00, și rămai acolo pană poimarți. Iar cand pleci de aco­lo, odată cu tine pleacă și cei impotriva cărora pro­tes­tezi. Abia atunci pleci din Piața Victoriei sau de oriunde."

Presedintele Romaniei nu este un factor politic !

Presedintele este neutru.
Factor politic in justitie este Ministrul Justitiei, el apartine unui guvern politic.
Prin aceasta postare i-am raspuns dezinformatorului comunist OSCAR !

Neutri precum

a fost base si este iohan care dau directive partidelor ce i-au sprijinit sa fie alesi si isi numesc oamenii fideli la conducerea acestora. Aberatia cu demisia din partid dupa ce a fost ales trebuie scoasa din Constitutie

Hai, ca eliberam sufrageria lui Oprea

Foarte bine ca numeste CSM procurorii!
Hai si cu legile Sigurantei Nationale si golim sufrageria de tot.
Nu sunt multumita ca mandatul de conducere e de 4 ani - trebuia sa fie de 2 ani , ca sa nu apuce sa-si formeze legaturi in cadrul Statului Paralel.
Dar daca e de 4 ani , macar sa nu poata fii reinnoit sau plimbat din sefie in sefie cum am patit cu dna Kovesi.
Ca mai aveam putin si o numeam sefa pe viata , ca dregatoriile de pe timpul feudalismului.

 

Sigur faci parte dintre cei care fura din gasca alde-psd !

Te bucuri ca presedintele care, dupa ce este ales prin vot, devine neutru politic nu va mai numi procurorii sefi ... Sa-i numeasca ministrul justitiei care este clar om politic al unui guvern politic si deci va numi oameni obedienti care vor face praf actul de justitie ! Te mai si lauzi ca ai studii juridice ... Cred ca le-ai facut doar ca sa stii cum sa furi fara sa fii pedepsit ! N-aveti pic de rusine alde-psd-istii ...

Presedintele nu e seful Securitatii

Presedintele e una din ramurile Puterii executive , are suficiente atributii , nu trebuie sa il transformam in seful Securitatii care numeste si procurorii si judecatorii si SRI , apoi ii aduna in sufragerie la Oprea si comanda cine trebuie arestat.
Ajunge post -basismul cu securistul vostru care a restructurat Noua Securitate.
Nu iti convine ca organismul profesional -CSM-numeste procurorii- fuguta in Coreea de Nord , ca primesc comunisti de doctrina stalinista.

magdalenaferu, 12:26 - PSD-istii,acesti hoți și corupți, adusi la

... putere de PNL stiu că, atata timpcat vor existaromani in strainătate, ei nu vor avea presedinte de țară la Cotroceni și atunci asta fac, taie din atributiile presedintelui ca lor, analfabetilor ți necivilizaților să le fie bine. E logic si usor de inteles ce fac azi banditii folosindu-se de ministrul justitiei.

In numele președintelui Romaniei

Așa stă scris pe deciziile judecătorești. Ca șef al serviciilor, președintele Romaniei este reprezentantul unic al statului. E normal atunci să aibă un cuvant de sous in desemnarea și numirea persoanelor in funcțiile unice ale statului. El iși stabilește echipa practic. Altfel, ar fi ca si cum Procuratura i-ar da in plic premierului componența guvernului.

Pt. ca tot ai pomenit de lungimea mandatelor...

nu crezi ca electoratul roman ar trebui sa-si exprime votul odata la 6 luni, exact cum se dau punctajele aici pe acest site, fara posibilitate sa votezi de mai multe ori pt. acelasi comentariu. Astfel s-ar induce "schimbarea" ca si sabie a lui Damocles atarnata asupra capului "Puterii" care nu ar mai avea astfel 4 ani la dispozitie sa praduiasca Romania? Nu ne convine ceva in sase luni sa-i schimbam . Si tot asa fara sectii de votare, buletine, sefi de circumscriptii, observatori, politisti, exact online. Pt. tot romanul indiferent unde este in lume la ziua si ora votarii...

2 ani la sefii procurorilor si serviciilor secrete

Ca au putere mult mai mare decat un parlamentar ca sa faca rau si are parghii mult mai puternice ca sa influenteze institutii si decidenti politici.
Pentru parlamentare - 4 ani e rezonabil , oricum putine guverne apuca 4 ani.

Mare atentie!

Propunerea de a-l elimina pe presedinte este aberanta, pare o comanda de la PSD. Sefii DIICOT, DNA, si seful Parchetului General reprezinta interesele statului roman, deci cel indicat sa-i numeasca este cel mai inalt reprezentant al statului, adica presedintele.
Chiar daca numitii sunt procurori, nu e un concurs profesional sau sindical. A-i numi ministrul Justitiei este si mai aberant: guvernele au cazut des si ministrii Justitiei s-au inlocuit si mai repede, fiind la cheremul partidelor. Ce-ar fi fost daca facea numirile dl Alta Intrebare!
La prima vedere, celelalte propuneri par bune si chiar curajoase. Dar, ochii pe ele! Pot avea capcane sau ne pot fi praf in ochi. Dupa cum s-a purtat in cele sase luni de mandat, dl Toader e un tip alunecos, viclean si fricos de cei care la-au numit.
Justitia trebuie sa functioneze dupa legi ferme, sa aiba si raspunderi, nu numai privilegii votate de ei insisi, inamovilitati si lipsa de control. Tara a suferit mult de pe urma acestei Justitii pline de pete, nu mai poate continua la fel!

Postacii

ciumei rosii sunt pe baricade platiti din banii furati contribuabililor! Incepe asealtul asupra justitiei si albirea infractorilor!!!

 

Ce vorbești ...

Total greșit, asaltul asupra justiției nu a inceput acum, el continuă, dumneavoastră chiar nu citiți articolele doamnei Dogioiu?
P.S. Eu sunt plătit de către senior Voiculesco (14,99 euro/postare/fără TVA), te oftici?!?😊😊😊

Postacii

Postacii au știut ca legile vor fi schimbate azi. Se prezintă in plen cutoata floarea cea vestita, jubilează și sfidează tot romanul cinstit. Mecanismul de depunctare, punctare, funcționează din plin si toate măgăriile ,ca aia in care iși spune solda rușinii,făcand-o sa para de sanchi. Sa va fie rusine comuniștilor.

@danyel77 la 13:00

Se vede ca esti "special" din moment ce stii deja daca eu muncesc si platesc taxe sau nu.
Sa-ti traiasca statul de drepti....
PS: La pensia speciala mi se pare si normal sa-ti platesti taxele. Mai vrei pe deasupra sa fi si scutit de ele?

Ups.... unii au crez ca-i apelul de seara...

alfabeta (dar frumos nume, cu rezonanta), bengosul2007 (ai zece ani), Mararean2134, Magdalena Tare ca Feru... voi unde v-ati desavarsit studiile de drept ? Sunteti ratutiti rau de tot. Ce se intampla cu voi ? Logica nu lucreaza inca la voi ? Cum sa-si numeasca ministreul justitiei procurorii daca acest ministrul justitiei este numit politic ? Duceti-va *** la plimbare, ca tare sunteti adormiti sau rau voitori. Nu meritati sa ocupati acest spatiu virtual cu ineptiile voastre. Folositi tastaura ilegal!

ciuma baseasca

Mai bine spune-ne ce pensie speciala ai si cine ti-a aranjat-o..

Postaco/postacule

eu am 40 de ani si mai am mult pana sa ies la pensie. Spre deosebire de matale, eu muncesc si platesc taxe si impozite hotilor, ca sa te plateasca pe matale pentru trolling!

Deocamdata procurorii au spus negru pe alb

ca postacii basisti deveniti iohanisti,ciolosisti si sorosisti au fost platiti de nutzy cu sume grase din spagile adunate de ea,cocos,pinalty etc

@magdalena feru Scuze ! N-am loc in alta parte sa raspund

mizeriilor debitate de magdalena ... Inspectia judiciara trece la ministerul justitiei, adica ministrul justitiei (om politic important in guvern) va controla justitia de la cap la coada si mie imi vii cu povesti despre presedinte care are prea multe atributii in materie de securitatea tarii ?
Pai, aceste hotii generalizate ale penalilor politicieni reprezinta o mare problema pentru securitatea tarii ! Du-te tu impreuna cu ai tai iubiti penali alde-psd-isti in Coreea de Nord, ca doar voi faceti exact ca acolo, subjugati justitia si dati ordine in toate domeniile: parlament, guvern, acum si in justitie ! Ati incercat si amenintati si acum inclusiv cu demiterea presedintelui, doar acel post va lipseste ca sa fie exact ca in Coreea de Nord ... Nu va este rusine, mincinosi si jalnici penali ce sunteti; distrugeti o tara intreaga pentru folosul gastii voastre de securisti si hoti !

Ai perfecta dreptate, pacat ca multi Romani sunt

orbi sau adormiti!!
Tara va ajunge(este) mai rau ca Grecia!!
Vreti cetateni cel putin de mana a doua?? trezitiva!!

Inspectia Judiciara nu decide, propune

CSM decide. Ti se pare normal ca CSM sa aiba in subordine Inspectia Judiciara, adica ei verifica - ei decid?
Pana acum a fost un cerc inchis - orice abuz era verificat si judecat tot de aceiasi oameni.
Daca functiona sistemul asta - aveam ordine si curatenie in justitie , nu mai erau scandaluri zilnice de magistrati care si-au incalcat atributiile.
Asa cum am mai explicat -cu cat mai dispersate sunt atributiile ,cu atat mai mica posibilitatea de abuz.
Eu sunt de acord cu modificarea asta , nu am fost de acord cu mandatul de 4 ani ,cu posibilitate de reinnoire.

magdalenaferu

Dacă inspecția judiciară trece la minister, atunci pentru simetrie corpul de control al guvernului ar trebui să treacă la președinție.

ANTI psd

Banditii.......................................

 

Calaul justitiei

Tudorel Toader s-a plasat astazi in galeria sumbra a calailor care au casapit statul de drept din Romania. Modificarile aparent bine ticluite sunt menite sa adoarma vigilenta Bruxelles-ului si sa introduca portitele atat de dragi smecherilor prin care stabii de partid sa scape oricand si oriunde, iar justitia sa fie "doar pentru catei". Tudorel Toader a parasit astazi functia publica si a trecut "pe persoana fizica" in slujba intereselor de grup. Este bine ca acest personaj sinistru sa fie cat mai repede inlaturat din functie, iar toate forurile iternationale sa fie sesizate cu privire la derapajul grav comis astazi de Guvern.

Cu atat mai mult nu are caderea morala,

sa faca propuneri...vor arunca tara in haos cu buna stiinta. Nu au inteles nimic din manifestatiile din iarna. Va urma haosul programat cu buna stiinta de PSD.

Interesant

Pana isi termina mafia PSD mandatul actual, vom ajunge sa avem Coduri Penale formate doar din doua coperti fara nici o fila in interior !

 

Sa le punem cap la cap

Vine Dragnea din concediu !
Chiar in acea zi are loc intalnirea cu Tudose !
Imediat dupa intalnire subiectul modificarii legislatiei justitiei apare pe buzele lui Tudose ca o problema urgenta!
Seara, la haznale, Olguta anunta marirea punctului de pensie pentru pensionari !
Si-acum va intreb eu : cine este atat de interesat si a declansat subiectul modificarii legilor justitiei imediat dupa venirea din concediu ?
Ce asteptari poti sa ai de la aceste modificari coordonate de un condamnat penal si multi alti viitori puscariasi care au numerosi colegi in puscarie ?

 

Concediu?

Dragnea n-a fost in concediu, au fost vorbe de claca alea cu iubita blonda, el a fost impreuna cu cei care din umbra susțin psd sa pună la punct pașii următori in transformarea statului romanesc intr-un stat mafiot. Și ca urmare a think-tankului lor vedem azi primul pas, prin dezarmarea justiției.
Ca este important ce a apărut azi vedem și prin mobilizarea postacilor și scoaterea din decor a președintelui. Se tem incă de o mobilizare a oamenilor, dar momentul ales, cu vacantele in desfășurare cred ca ii vor proteja. Deja in diaspora se fac pași pt protejarea RO, și s-a văzut ca diaspora e deja infestata de inamici, care au fost insă izolați in mare parte. E un adevărat război!

Bgan

Cam tarziu se solidarizeaza Diaspora, nu crezi? Unde a fost Diaspora cand trebuia sa voteze? OK, putem fi dezamagiti de lipsa de reactie (sa nu spun mai multe...) a lui Johannis, dar totusi, sa lasi tara pe mana unor descreierati, mi se pare tragic...

Pe scurt

Ce vrea sa ne spuna Tudorel Toader pe scurt : cei angajati in structurile justitiei trebuie sa tina de sase, nu sa prinda hotii, asa cum a sugerat si CCR !

 

@Silvia-h Doamna-Puterea in mana unui singur om

E dictatura. Daca o mai imparte cu ceva boieri e despotism. Daca o imparte cu generalii si procurorii e SECURISM.
Imi e egal cine e presedinte, niciunul nu trebuie sa fie seful Securitatii , nici macar Ceasusecu nu e reusit asta, Basescu a reusit.
De asta s-a inventat democratia liberala - ca sa nu aiba un singur om puterea sa aresteze pe cine vrea, macar atat.
Traiti in secolul gresit .

 

Interesant

Foarte interesant : democratia liberala facuta de comunisti !
Hai ca m-ai dat pe spate !

Vine unul ca Borgica sau megafletu si declara ca

si Borgia ieri la uciderea celor 3 luptatori impotriva comunismului ,Cita"vax

Așa se spun azi la Legionari ? Partizanii anti -comunisti ,?😬 "Camarazii " lui Hitler? Ucigașii lui Iorga ? Pfff...."
Cine este Ministrul Justitiei Fudorel??? ce a lucrat in Comunism??
Ce are el in cap cu adevarat??
Pariati toti bani pe un singur cal??? Fudose!!

Tu esti mai comunist decat Lenin

Si intelegi democratia exact ca Stalin. Ti-am citit 1000 de comentarii - niciunul nu exprimat vreo idee in beneficiul cuiva , exclusiv jigniri, ura si securisme.

Magdalena, umbla vorba ca Gile e Monica Macovei,

..procuroarea rosie! De aia scrie ca Ana Pauker!

Astia tip Macovei sau Kovesi isi traiesc ultimile clipe..

@Silvia-h Doamna-Puterea in mana unui singur om

e dictatura
TU vorbesti???
Si susti Presedintele Turciei??
Daca puterea este in mana unui comunist Nu mai este dictatura...............Nu-i asa????

Cine sustine presedintele Turciei?

Probabil tu , ca esti exact la fel de iubitor de democratie ca si Erdogan.

Magdalena...

Deci daca toata puterea e la Johannis e dictatura, dar daca e la Draknea e democratie!
Stimata doamna Magdalena, spuneti drept, ce Draknea de studii/ce Draknea de diplome aveti domnia voatra si cine vi le-a dat, de ne tot tineti aici cursuri?

CSM numeste procurorii sefi

Nu Dragnea.
Dar in democratia liberala autentica - Ministrul Justitiei numeste procurorii deoarece sunt avocatii Statului.
De ce nu Presedintele? Fiindca Presedintele conduce CSAT si are controlul institutiilor de forta si al serviciilor secrete.
Iar servicii secrete +procuratura= Securitate, STASI,Gestapo.

E simplu

Imi ascut toporul si astept sa spuna Tudorel pragul !
M-am hotarat ! Iau toporul in Piata Victoriei !

 

@Romanache 13:18

De ce trebuie sa invete pe spatele nostru? Poate fi si riscant pentru ei (din moment ce risca de acum sa plateasca greselile).
Mai intai invata, pe urma fac Institutul de Magistratura si pe urma ajung judecatori si procurori.
Cat timp ai pe cineva care nici nu stie (cica invata) si ii speculezi dorinta de a arde treptele ierarhice in promovare, pot sa il manipulezi foarte usor (unii se sinucid, altii se cred buricul pamantului samd).
Cu unul cu experienta e mai greu.

Usor de speculat din afara

Esti calificata in domeniu sau te recomanda "scoala vietii". Si-apoi daca tot esti revoltata ca se invata pe spatele tau, cine te pune sa ai probleme cu justitia?

Magdalena

1) "Nu Dragnea."
Perfect, atunci cine?
2) "Dar in democratia liberala autentica - Ministrul Justitiei numeste procurorii deoarece sunt avocatii Statului."
Doamne, ce varza e in ce scrieti! Deci, PSD reprezinta in opinia Dominiei Voastre "democratia liberala autentica"! Tare de tot distinsa doamna!
3) "De ce nu Presedintele? Fiindca Presedintele conduce CSAT si are controlul institutiilor de forta si al serviciilor secrete.
Iar servicii secrete +procuratura= Securitate, STASI,Gestapo."
Sugerati aici un mare neadevar, ca de fapt presedintele are prea mare putere, iar biata majoritate parlamentara e ciunga, oloaga, schioapa, nu are nici o putere.
Va crede oare cineva??? Pai daca e cum afirmati, de ce atunci puterea parlamentara poate taia din puterile presedintelui oricand vrea muschii ei, iar reciproca e falsa evident?!
4) Dar serviciul secret doi si un sfert e sau nu la Guvern? Dar Monitorul Oficial unde este? Cine controleaza Curtea Constitutionale? Dar CNA? Dar Avocatul Poporului sub a cui influenta se afla?
Astea impreuna cu toate puterile pe care le are majoritatea parlamentara nu se pot oricand constitui in Gestapo, etc.?
Vai, vai DOAMNA!
Prosti ne mai credeti!!!

CSM numeste , nu stiti sa cititi?

Am scris si eu de 3 ori , scrie si in articol. CSM va numi procurorii.
Presedintele are limitate puterile constitutional , tot Parlamentul i-a dat aceasta putere pe care nu trebuia sa o aiba (lui Basescu) si tot Parlamentul i-o ia - si foarte bine face , de abia iesim cu 1 pas din securism.
Confundati ura fata de PSD cu ura fata de democratia liberala - iar ura dvs. ne-a costat pe toti 10 ani de securism sub Basescu si 3 ani de securism post Basescu.
Stiti vreun Presedinte care numeste procurori in vreo tara democrat-liberala?! (nu dati exemplu SUA , ca acolo sistemul are alte bariere la nivel statal)

Admitere la INM dupa 30 de ani?!

Asta va dezavantaja absolventii dar mai ales sistemul. Un individ absolva Dreptul pe la 23 de ani. Oamenii pregatiti vor reusi pana la 30 sa se impuna in una din celalte profesii, ramanand patura mai slab pregatita. Daca iti pui viata in ordine un pic, mai stai la 30 de ani sa o iei de la capat?

 

O decizie excelenta!

Nu are nici un fel de experienta in Justitie la momentul absolvirii. Este cel mult imbuibat de carte, fara pic de bun simt practic.

Totul se invata

De cele mai multe ori, cei admisi la institut sunt destul de destupati la minte, triati fiind de selectia destul de riguroasa. Un magistrat isi desfasoara activitatea in litera si in spiritul legii, nu trebuie sa inventeze sau sa descopere lucruri de necugetat. Poate spre surprinderea multora dar gasesti mai multa moralitate in tinerii acestia decat in cei de deasupra lor.

O nouă putere in stat?

Nicidecum!M.J. este produs al unui guvern,majoritar in parlament și de un șef de partid care se crede și prim ministru și președinte!
Nu e așa?Pe TT il dă jos premierul la recomandarea lui Răcnea-șef psd,care are majoritatea in parlament!Astfel, parlamentul e mare adunare națională,iar președintele țării e de fapt,cel care e șeful c.m.m.partid !
Atunci,de ce tembelii l-au dat jos și chiar sub pămant pe Ceaușescu?Era mai bun și patriot,decat toți tembelii de azi,neavand "preten"pe Gorbi și ai lui,pe americani, pe nemți pe Erdogan...
El era cu Moromeții,cu Bozan al lui Sahia...
De ce au venit pe furiș niște inși lăsați moștenire de hidrologul Iliescu ca lăstari comuniști ce vor să se și capitalizeze,dar vor și puterea politică!
Dacă in peste două milenii,trăitorii acestor meleaguri au luptat cu hidre de afară,iată-ne cu hidra PSD la ușă!

 

Interesant

Cand ai ceva de ascuns faci conferinte de presa lungi ca sa adoarma cei care le urmaresc !
Este clar o diluare a modificarilor esentiale care-l fac scapat pe Dragnea si clica lui de hoti de puscarie !
Totodata, observam pasi mari facuti in directia subjugarii justitiei de catre mafia PSD !

 

Prima   1   2   Ultima

Platforma pentru solutionarea online a litigiilor