Ziare.com
Home > Personalitati > UDMR > Tinutul Secuiesc
Kelemen Hunor: Nu exista nicio similitudine intre Catalonia si Tinutul Secuiesc

Vineri, 06 Octombrie 2017, ora 16:01

Kelemen Hunor: Nu exista nicio similitudine intre Catalonia si Tinutul Secuiesc

UDMR / Tinutul Secuiesc

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, considera ca situatia din Spania privind eventuala independenta a Cataloniei nu se poate regasi in Romania, afirmand ca nu vede similitudini intre acea regiune si Tinutul Secuiesc. Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a fost intrebat, vineri, intr-o conferinta de presa la Arad, daca din punctul sau de vedere exista similitudini intre situatia regiunii Catalonia si Tinutul Secuisc. "Cei din Catalonia niciodata nu au spus si nu au acceptat ca ar fi o minoritate. Ei nu au tara de origine, ei se considera o natiune. Maghiarii din Romania, indiferent ce au propus, autonomie culturala sau autonomie regionala, orice deziderat in 27 de ani a fost formulat in interiorul statului roman. Niciodata nu am pronuntat segregationism sau separatism", a spus Kelemen Hunor. El a adaugat ca UDMR a apelat tot timpul la "mijloace parlamentare, mijloacele legislative si dialog" in incercarea de a obtine "acele...

12 comentarii
Kelemen Hunor comenteaza vizita lui Iohannis in maghiarime: Demers electoral sau recunoastere a Tinutului Secuiesc?

Luni, 07 August 2017, ora 17:50

Kelemen Hunor comenteaza vizita lui Iohannis in maghiarime: Demers electoral sau recunoastere a Tinutului Secuiesc?

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat ca vizita lui Klaus Iohannis in Tinutul Secuiesc ar fi trebuit sa aiba loc in 2015, nu abia acum, dar este un mesaj ca ia in considerare zona ca pe o "entitate". "Ar fi fost bine daca aceasta vizita era in 2015 si nu in 2017, deoarece vizita de acum poate fi considerata un pas in vederea alegerii sale pentru un nou mandat, mai ales ca, de cand...

17 comentarii
Liderii UDMR sunt prizonieri in capcana secuiasca. Cum ii joaca Viktor Orban pe degete

Sambata, 13 Mai 2017, ora 09:05

Liderii UDMR sunt prizonieri in capcana secuiasca. Cum ii joaca Viktor Orban pe degete

UDMR / Tinutul Secuiesc

Recensamantul din 2011 a identificat 1.227.000 de maghiari din totalul de 20.000.000 de cetateni romani, adica un procentaj de putin peste 6% din totalul populatiei. Unde traiesc acesti maghiari? Practic, jumatate dintre ei locuiesc in doar trei judete (Mures, Harghita si Covasna), dintre care in doua dintre aceste trei judete (Harghita - 258.000 si Covasna - 150.000) maghiarii reprezinta...

4 comentarii
Ziua Unirii in Covasna: Panoul cu Tinutul Secuiesc, acoperit de tricolor

Sambata, 24 Ianuarie 2015, ora 21:22

Ziua Unirii in Covasna: Panoul cu Tinutul Secuiesc, acoperit de tricolor

Stiri / maghiari

Panoul cu inscriptia "SIC Terra Siculorum" (varianta latina a Tinutului Secuiesc - n.red.), amplasat anul trecut de liderii UDMR Covasna in vecinatatea Prefecturii si a Pietei "Mihai Viteazul" din Sfantu Gheorghe, unde au avut loc, sambata, ceremoniile dedicate Zilei Unirii Principatelor Romane, a fost mascat, pe durata manifestarilor, de un drapel tricolor romanesc, care a fost sustinut de mai...

6 comentarii
Kelemen: Cu exceptia cazurilor clinice, de Psihiatrie, reactiile la proiectul de autonomie sunt normale

Miercuri, 08 Octombrie 2014, ora 20:09

Kelemen: Cu exceptia cazurilor clinice, de Psihiatrie, reactiile la proiectul de autonomie sunt normale

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, spune ca reactiile societatii civile si a sferei academice la proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc sunt unele normale, excluzand "cazurile clinice, care trebuie tratate la psihiatrie". "Daca excludem cazurile clinice, care trebuie tratate la Psihiatrie, eu spun ca celelalte reactii sunt unele normale intr-o astfel de perioada, mai ales in ceea ce...

6 comentarii
PSD si UDMR, pact secret pentru Tinutul Secuiesc? Funar: S-a pus la cale ceva extraordinar de periculos

Vineri, 03 Octombrie 2014, ora 19:20

PSD si UDMR, pact secret pentru Tinutul Secuiesc? Funar: S-a pus la cale ceva extraordinar de periculos

Gheorghe Funar / Candidat Alegeri Prezidentiale 2014

Gheorghe Funar, candidat independent la presedintia Romaniei, sustine ca PSD si UDMR ar fi incheiat un pact secret prin care, in schimbul voturilor din turul II pentru Victor Ponta, Parlamentul va fi de acord cu proiectul legislativ privind autonomia asa-numitului tinut secuiesc. "E un pact secret intre PSD si UDMR, pact care prevede ca s-a negociat de catre lideri ai PSD recunoasterea...

12 comentarii
Ponta: Un proiect de autonomie pe criterii etnice nu va avea sustinere

Miercuri, 01 Octombrie 2014, ora 07:19

Ponta: Un proiect de autonomie pe criterii etnice nu va avea sustinere

Victor Ponta / premier

Un proiect de autonomie pe criterii etnice, precum cel intocmit de UDMR pentru tinutul secuiesc, nu este conform cu principiile Uniunii Europene si nu va beneficia de sprijinul celorlalte forte politice din Romania, a afirmat, marti, premierul Victor Ponta. "Este clar ca nu va avea sustinere nici din partea majoritatii, am vazut ca si domnul Iohannis si PDL-ul l-au respins. (...) Un proiect...

3 comentarii
Kelemen Hunor, despre proiectul autonomiei Tinutului Secuiesc: E neconstitutional

Luni, 22 Septembrie 2014, ora 12:08

Kelemen Hunor, despre proiectul autonomiei Tinutului Secuiesc: E neconstitutional

Kelemen Hunor / UDMR

Presedintele UDMR Kelemen Hunor spune ca proiectul privind autonomia Tinutului Secuiesc este neconstitutional, dar si ca liderii UDMR nu au cerut guvernului ungar sa ii ajute sa obtina autonomia teritoriala. "Eu nu am spus niciodata ca proiectul privind autonomia culturala sau acest proiect privind autonomia ar fi in limitele Constitutiei, dar nici nu ma poate opri cineva sa vorbesc despre...

3 comentarii
Nu toti maghiarii sustin proiectul de autonomie al UDMR: Nu reflecta Tinutul Secuiesc

Luni, 22 Septembrie 2014, ora 10:24

Nu toti maghiarii sustin proiectul de autonomie al UDMR: Nu reflecta Tinutul Secuiesc

Politica / maghiari

Presedintele PPMT, Toro T. Tibor (foto), considera "ciudat" faptul ca proiectul de autonomie lansat de UDMR nu reflecta intreg Tinutul Secuiesc, ci doar cele trei judete Harghita, Covasna si Mures. "Grupul nostru de experti analizeaza proiectul UDMR. Daca citesc titlul, e imbucurator ca UDMR a lucrat pentru autonomia Tinutului Secuiesc, mi s-a parut ciudat, insa, de ce au precizat ca este...

4 comentarii
Rromii vor si ei autonomie daca proiectul Tinutului Secuiesc va fi aprobat

Sambata, 20 Septembrie 2014, ora 16:46

Rromii vor si ei autonomie daca proiectul Tinutului Secuiesc va fi aprobat

UDMR / Tinutul Secuiesc

Rromii ameninta ca vor cere autonomia, daca proiectul lansat pentru Tinutul Secuiesc va fi acceptat. "Dorinta rromilor din aceste zone este de a nu se maghiariza rromii vorbitori de limba maghiara si de a nu se pierde identitatea de entici rromi si de alegatori", potrivit unui comunicat al Partidei Romilor Pro Europa Sucursala Judeteana Cluj. "Avand in vedere ca UDMR cere autonomie asupra...

23 comentarii
PNL Harghita depre proiectul UDMR: Tinta finala e autonomia Transilvaniei

Vineri, 19 Septembrie 2014, ora 22:30

PNL Harghita depre proiectul UDMR: Tinta finala e autonomia Transilvaniei

Politica / minoritati

Presedintele PNL Harghita, Stelu Platon (foto), spune ca proiectul UDMR privind autonomia Tinutului Secuiesc este unul de independenta, anticonstitutional, apreciind ca acesta "face parte dintr-un program care a inceput in 1918 si care are ca tinta finala autonomia Transilvaniei". "Acest proiect de autonomie este anticonstitutional clar, este de fapt un proiect de independenta, daca ne uitam...

2 comentarii
UDMR vrea autonomie in Tinutul Secuiesc Un lider maghiar, suparat pe Ponta: Iresponsabil

Vineri, 19 Septembrie 2014, ora 18:42

UDMR vrea autonomie in Tinutul Secuiesc Un lider maghiar, suparat pe Ponta: Iresponsabil

Politica / maghiari

Deputatul UDMR Peter Eckstein-Kovacs a vorbit despre proiectul de autonomie initiat de maghiari, criticand atitudinea premierului Victor Ponta, pe care o catalogheaza ca fiind "nepotrivita". "Cred ca ce a zis Ponta referitor la Scotia nu isi are locul in acest context. In Scotia exista o autonomie ultradezvoltata, ei nu au votat pentru sau contra autonomie, ci pentru separarea Scotiei de...

5 comentarii
Ce spune Borbely despre autonomia Tinutului Secuiesc si referendumul din Scotia

Vineri, 19 Septembrie 2014, ora 12:32

Ce spune Borbely despre autonomia Tinutului Secuiesc si referendumul din Scotia

Laszlo Borbely / UDMR

Suprapunerea referendumului pentru independenta Scotiei cu prezentarea proiectului autonomiei Tinutului Secuiesc e "o simpla coincidenta", sustine vicepresedintele politic al UDMR, Laszlo Borbely. "N-are nici o legatura ceea ce dorim noi prin acest proiect cu ceea ce se intampla in Scotia, sa fie foarte clar pentru toata lumea. Scotia a avut statalitate, are si acum de fapt (...) si ei au...

3 comentarii
UDMR vrea autonomie in Tinutul Secuiesc - Opozitia iese la atac: Cultiva ura

Vineri, 19 Septembrie 2014, ora 11:44

UDMR vrea autonomie in Tinutul Secuiesc - Opozitia iese la atac: Cultiva ura

Andreea Paul / PDL

ACL considera ca proiectul UDMR privind autonomia Tinutului Secuiesc este unul "anticostitutional si antieuropean, prin care se cultiva ura si perspectiva extremista a unor lideri iresponsabili", a declarat, vineri, prim-vicepresedintele PDL, Andreea Paul. Prim-vicepresedintele PDL Andreea Paul sustine ca "tentativa liderilor UDMR de a crea o societate paralela in Romania va esua". "Tinem...

7 comentarii
UDMR vrea autonomie in Tinutul Secuiesc: "Mai mergeti, mai, baieti, de-aici" (Video)

Vineri, 19 Septembrie 2014, ora 09:56

UDMR vrea autonomie in Tinutul Secuiesc: "Mai mergeti, mai, baieti, de-aici" (Video)

Politica / maghiari

UDMR a prezentat joi proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc, iar reactiile politicienilor romani nu au intarziat sa apara. Mediafax a realizat o sinteza a declaratiilor unor reprezentanti din principalele partide politice. PSD, principalul partid de guvernare si aliat al UDMR, nu vede cu ochi buni proiectul de autonomie. "Fac un apel catre liderii UDMR sa reziste tentatiei facile...

11 comentarii
Proiectul UDMR privind autonomia: Curte de Apel in Tinutul Secuiesc

Joi, 18 Septembrie 2014, ora 22:06

Proiectul UDMR privind autonomia: Curte de Apel in Tinutul Secuiesc

Stiri / maghiari

Proiectul UDMR de autonomie a Tinutului Secuiesc prevede infiintarea, in regiune, a unei Curti de Apel cu sediul in Targu Mures, prin reorganizarea Curtilor de Apel Targu Mures si Brasov, dar si un judecator reprezentant in Consiliul Superior al Magistraturii. Potrivit proiectului UDMR de autonomie a Tinutului Secuiesc prezentat, joi, de presedintele Uniunii, Kelemen Hunor, prin aceasta...

8 comentarii
Proiectul UDMR privind autonomia: Maghiara, introdusa in scolile cu predare in romana din Tinutul Secuiesc

Joi, 18 Septembrie 2014, ora 21:22

Proiectul UDMR privind autonomia: Maghiara, introdusa in scolile cu predare in romana din Tinutul Secuiesc

Stiri / maghiari

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, joi, dupa prezentarea proiectului privind autonomia Tinutului Secuiesc, ca documentul prevede introducerea in regiune, din clasa a II-a, a limbii maghiare in scolile cu predare in limba romana, pentru "a exista bilingvism inca din copilarie". Proiectul UDMR privind autonomia: Maghiara, limba oficiala in Tinutul Secuiesc Proiectul UDMR privind...

11 comentarii
Proiectul UDMR privind autonomia: Maghiara, limba oficiala in Tinutul Secuiesc

Joi, 18 Septembrie 2014, ora 20:30

Proiectul UDMR privind autonomia: Maghiara, limba oficiala in Tinutul Secuiesc

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Proiectul UDMR de autonomie a Tinutului Secuiesc prevede ca limba maghiara, alaturi de cea romana, sa fie considerata "limba oficiala in regiune", redactarea bilingva fiind "obligatorie" pentru toate actele normative cu caracter general. Potrivit proiectului UDMR de autonomie a Tinutului Secuiesc prezentat, joi, de presedintele Uniunii, Kelemen Hunor, toate diplomele, documentele, actele de...

13 comentarii
UDMR, despre autonomie: Nu separatism sau independenta, ci o adaptare a statutului Tirolului de Sud

Joi, 18 Septembrie 2014, ora 18:04

UDMR, despre autonomie: Nu separatism sau independenta, ci o adaptare a statutului Tirolului de Sud

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a spus ca etnicii maghiari din Romania nu se gandesc la separatism sau independenta, ci la o regiune formata din trei judete - Mures, Covasna si Harghita. "Nu ne gandim la separatism, la independenta si la alte lucruri vehiculate, nu. Nu propunem asta. Propunem o regiune formata din Harghita, Covasna si Mures. Proiectul de lege inseamna si o descentralizare...

19 comentarii
Kelemen Hunor: Autonomia Tinutului Secuiesc nu e ceva extravagant. E un proiect european

Joi, 18 Septembrie 2014, ora 13:38

Kelemen Hunor: Autonomia Tinutului Secuiesc nu e ceva extravagant. E un proiect european

Politica / presedinte

Proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc este un proiect european, care "nu pune sub semnul intrebarii statalitatea" si "nu este ceva extravagant, care nu ar avea un precedent european", a declarat joi, la Sfantu Gheorghe, presedintele UDMR Kelemen Hunor. Liderul UDMR a precizat ca varianta de lucru a proiectului de autonomie a Tinutului Secuiesc vehiculata in presa a fost modificata la...

10 comentarii
Kelemen Hunor: Nu exista niciun fel de asemanare intre Scotia si Tinutul Secuiesc (Video)

Joi, 18 Septembrie 2014, ora 09:21

Kelemen Hunor: Nu exista niciun fel de asemanare intre Scotia si Tinutul Secuiesc (Video)

Politica / maghiari

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, miercuri, la Sfantu Gheorghe, raspunzand unei intrebari, ca nu exista niciun fel de asemanare intre Scotia si Tinutul Secuiesc, o asemenea comparatie fiind o "greseala uriasa". Intrebat despre comparatia pe care pe care unii o fac intre Scotia si Tinutul Secuiesc, Kelemen a raspuns: "Nu exista nicio asemanare intre Tinutul Secuiesc si Scotia. Din...

1 comentariu
UDMR reactioneaza: CSM si-a depasit atributiile constitutionale

Sambata, 13 Septembrie 2014, ora 16:03

UDMR reactioneaza: CSM si-a depasit atributiile constitutionale

UDMR / Hunor Kelemen

Conducerea UDMR acuza CSM ca si-a depasit atributiile constitutionale atunci cand si-a exprimat un "punct de vedere politic" pe tema proiectului de lege referitor la autonomia Tinutului Secuiesc. "Uniunea Democrata Maghiara din Romania isi exprima ingrijorarea fata de pozitia CSM in privinta proiecului de autonomie al Tinutului Secuiesc. CSM, in calitatea sa de garant al independentei...

17 comentarii
Dragnea a refuzat sa taie o panglica in culorile steagului secuiesc. Seful CJ Harghita: Ponta ar fi taiat-o

Joi, 11 Septembrie 2014, ora 23:59

Dragnea a refuzat sa taie o panglica in culorile steagului secuiesc. Seful CJ Harghita: Ponta ar fi taiat-o

Liviu Dragnea / PSD

Vicepremierul Liviu Dragnea a participat, joi, la inaugurarea DJ 174A Vatra Dornei - Borsec, in Harghita, unde a taiat panglica tricolora, dar a refuzat sa taie si o panglica in culorile steagului secuiesc, pusa la sugestia presedintelui CJ Harghita, Borboly Csaba. "Este singura panglica pe care am recunoscut-o si pe care o recunosc, este tricolorul romanesc. Sunt membru al Guvernului...

10 comentarii
Ponta sustine autonomia Tinutului Secuiesc? Premierul e "pentru orice fel de discutie"

Joi, 11 Septembrie 2014, ora 19:02

Ponta sustine autonomia Tinutului Secuiesc? Premierul e "pentru orice fel de discutie"

Victor Ponta / premier

Premierul Victor Ponta a declarat joi, la Cozmeni, in judetul Harghita, ca este adeptul descentralizarii, iar "daca autonomie inseamna descentralizare" atunci se poate spune ca vorbeste in acelasi limbaj cu UDMR. "Eu sunt pentru dialog, pentru orice fel de discutie, insa in acelasi timp eu cred foarte mult in descentralizare si daca reusim impreuna sa facem acest lucru, dupa aceea putem sa...

21 comentarii
Ce a spus Ponta despre proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc

Miercuri, 10 Septembrie 2014, ora 20:06

Ce a spus Ponta despre proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc

Victor Ponta / premier

Premierul Victor Ponta a precizat miercuri ca nu a discutat cu conducerea UDMR despre proiectul de autonomie a asa-zisului Tinut Secuiesc. "Nu a existat niciun fel de asemenea discutie in cadrul Guvernului. Dupa cum stiti foarte bine, nu este un proiect guvernamental", a declarat premierul la Palatul Victoria, intrebat daca a discutat cu presedintele UDMR, vicepremierul Kelemen Hunor, pe...

11 comentarii
Monica Macovei: Ponta, Tariceanu si conducerea UDMR fac acum jocul Moscovei (Video)

Duminica, 07 Septembrie 2014, ora 12:40

Monica Macovei: Ponta, Tariceanu si conducerea UDMR fac acum jocul Moscovei (Video)

Monica Macovei / Candidat Alegeri Prezidentiale 2014

Proiectul UDMR privind autonomia Tinutului Secuiesc, precum si propunerea privind suspendarea presedintelui Traian Basescu pot provoca o criza politica, iar acesta este un lucru iresponsabil in contextul crizei din Ucraina, a declarat duminica Monica Macovei. Aceasta a afirmat ca "cei care fac asemenea declaratii fac in realitate jocul Moscovei impotriva intereselor nationale ale Romaniei"....

38 comentarii
Culmea UDMR: Proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc trebuie tradus din romana in maghiara!

Sambata, 09 August 2014, ora 20:11

Culmea UDMR: Proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc trebuie tradus din romana in maghiara!

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Liderul UDMR, Kelemen Hunor, a anuntat sambata ca proiectul de autonomie a Tinutului Secuiesc a fost redactat, insa doar in limba romana si acum trebuie tradus si in maghiara. Presedintele UDMR a precizat ca respectivul document va fi lansat in luna august in dezbatere publica, atat in societatea romaneasca, dar si in cea maghiara. "Dezbaterea publica va dura, deoarece nu este un proiect...

6 comentarii
Un lider UDMR ii raspunde lui Basescu: Noi suntem autonomisti, nu separatisti

Luni, 19 Mai 2014, ora 21:22

Un lider UDMR ii raspunde lui Basescu: Noi suntem autonomisti, nu separatisti

Traian Basescu / presedinte

Liderul UDMR Sfantu Gheorghe, Antal Arpad, a comentat, luni, afirmatiile lui Traian Basescu, care a spus, duminica, ca "unirea cu Republica Moldova si cererile de autonomie teritoriala in Tinutul Secuiesc sunt lucruri diferite". Acesta considera ca prin aceste declaratii, presedintele tarii a "ridicicat mingea la fileu" politicienilor maghiari, arata Mediafax. "Rugamintea noastra ar fi,...

4 comentarii
Kelemen: Proiectul UDMR privind autonomia se bazeaza pe modelul Tirolului de Sud

Joi, 10 Aprilie 2014, ora 21:00

Kelemen: Proiectul UDMR privind autonomia se bazeaza pe modelul Tirolului de Sud

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat, joi, ca Rezolutia APCE privind minoritatile scoate in evidenta exemplele pozitive pe care tarile europene trebuie sa le urmeze, unul dintre ele fiind cel al Tirolului de Sud, un punct de plecare pentru proiectul Legii autonomiei propus de Uniune. "Consideram un foarte mare pas inainte raportul privitor la protectia minoritatilor adoptat de...

Ne indreptam spre autonomia Tinutului Secuiesc? Istoric: E cea mai mare temere a mea!

Vineri, 14 Martie 2014, ora 17:56

Ne indreptam spre autonomia Tinutului Secuiesc? Istoric: E cea mai mare temere a mea!

Politica / maghiari

Acum ca UDMR este din nou la guvernare, iar mitingurile pentru obtinerea autonomiei Tinutului Secuiesc au debutat in forta, cu scandalul de luni din Targu Mures, se pune intrebarea daca toate acestea sunt niste pasi premergatori pentru o independenta administrativa a zonei. La manifestatia de la inceputul saptamanii, mii de persoane au cerut autonomia Tinutului Secuiesc, printre acestea...

29 comentarii
Ministrul Mediului: Suntem pro-autonomie. E in programul UDMR din 1992

Marti, 11 Martie 2014, ora 09:07

Ministrul Mediului: Suntem pro-autonomie. E in programul UDMR din 1992

UDMR / Tinutul Secuiesc

Autonomia a fost un deziderat al UDMR inca din 1992 si e in continuare in programul politic al acestui partid, a declarat ministrul Mediului, Attila Korodi, care spune ca autonomia "nu este un lucru absurd". "Va spun sincer, suntem pro pentru ca din 1992 e in programul politic al UDMR. Nu e ceva... un lucru absurd. Este foarte palpabil si pentru noi asta inseamna o dezvoltare normala pentru...

5 comentarii
Liviu Dragnea: UDMR nu ne cere legea amnistiei (Video)

Vineri, 28 Februarie 2014, ora 16:40

Liviu Dragnea: UDMR nu ne cere legea amnistiei (Video)

Liviu Dragnea / PSD

Liviu Dragnea a declarat, la semnarea protocolului USD, in Alexandria, ca discutia finala cu UDMR pentru cooptarea la guvernare va fi luni, si ca maghiarii nu au pus conditii speciale, cum ar fi adoptarea Legii amnistiei sau steag pentru Tinutul Secuiesc. "Nu exista nicio conditie pusa USD pentru a accepta lucruri pe care nu le-am acceptat pana acum", a spus Liviu Dragnea, care a lamurit ca...

3 comentarii
Harghita renunta la infratirea cu Gagauzia, dar seful CJ acuza "scenarite"

Joi, 28 Noiembrie 2013, ora 23:45

Harghita renunta la infratirea cu Gagauzia, dar seful CJ acuza "scenarite"

UDMR / Tinutul Secuiesc

Presedintele Consiliului Judetean Harghita, Borboly Csaba, a retras solicitarea adresata MAE prin care anunta infratirea judetului cu regiunea Gagauza, la cererea Autoritatii Administrative Gagauze din Republica Moldova. Informatia apare intr-un drept la replica primit la redactia Ziare.com in urma unui interviu acordat luna trecuta de prof. Dan Dungaciu. "Interesant e ca politica...

1 comentariu
Ungurii aproape au terminat proiectul de autonomie: Poate va veni momentul

Vineri, 22 Noiembrie 2013, ora 14:20

Ungurii aproape au terminat proiectul de autonomie: Poate va veni momentul

Kelemen Hunor / UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat vineri, la Targu Mures, la conferinta "Construim pe valorile comunitatii noastre", cu tema "Incotro, Tinutul Secuiesc?", ca Uniunea va prezenta, la inceputul anului viitor, Parlamentului, proiectul de autonomie. El a subliniat, totodata, ca "fara romani, niciun proiect de autonomie nu are sanse de reusita" si ca, daca se poate demonstra atat...

7 comentarii
Liderii maghiari toaca bugete locale pe un referendum pentru zone etnice de dezvoltare

Luni, 18 Noiembrie 2013, ora 09:22

Liderii maghiari toaca bugete locale pe un referendum pentru zone etnice de dezvoltare

UDMR / Tinutul Secuiesc

Liderii etnicilor maghiari sustin in continuare organizarea unui referendum pentru redesenarea hartii regiunilor de dezvoltare ale Romaniei, desi se contureaza sanse minime de aplicabilitate ale unui astfel de demers. Mai mult, adversarii politici acuza ca singurul scop al unei astfel de initiative, care va lasa bugetul local fara cateva sute de mii de lei, este cel electoral. UDMR a lansat...

2 comentarii
Trocul propus de maghiari: Romanii sa sprijine autonomia, noi le dam posturi de conducere

Sambata, 16 Noiembrie 2013, ora 22:15

Trocul propus de maghiari: Romanii sa sprijine autonomia, noi le dam posturi de conducere

Politica / maghiari

Presedintele UDMR Sfantu Gheorghe, Antal Arpad, propune reprezentantilor comunitatii romanesti sa sprijine autonomia Tinutului Secuiesc, iar maghiarii sa le dea, in virtutea reciprocitatii, garantii ca vor primi posturi de conducere, cu respectarea proportionalitatii etnice. Primarul municipiului Sfantu Gheorghe, Antal Arpad, lider local al UDMR, a declarat, sambata, la o conferinta...

12 comentarii
CNS nu vrea ca regiune autonoma in Tinutul Secuiesc, nu regiune de dezvoltare

Marti, 01 Octombrie 2013, ora 22:48

CNS nu vrea ca regiune autonoma in Tinutul Secuiesc, nu regiune de dezvoltare

Politica / maghiari

Presedintele Consiliului National Secuiesc (CNS), Izsak Balazs, a declarat marti seara, la Targu Mures, ca nu agreeaza intrebarea propusa de UDMR pentru referendum, ca judetele Mures, Harghita si Covasna sa formeze o regiune de dezvoltare distincta, intrucat organizatia sa sustine varianta unei regiuni administrative autonome. "Noi am exprimat pozitia noastra, aici este o diferenta intre...

4 comentarii
UDMR o ia inaintea regionalizarii: Vrea referendumuri pentru Tinutul Secuiesc si Partium

Joi, 26 Septembrie 2013, ora 07:56

UDMR o ia inaintea regionalizarii: Vrea referendumuri pentru Tinutul Secuiesc si Partium

UDMR / stiri UDMR

UDMR a anuntat ca va organiza o serie de referendumuri judetene in zona denumita de maghiari Tinutul Secuiesc si Partium. Consultarile populare vizeaza, potrivit Romania libera, reorganizarea actualelor regiuni de dezvoltare. Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a anuntat, miercuri, la Cluj, ca Uniunea sustine crearea a doua noi regiuni. Una ar urma sa includa judetele Mures, Harghita si...

5 comentarii
Marko Bela: Nu acceptam destramarea Tinutului Secuiesc (Video)

Marti, 30 Iulie 2013, ora 12:02

Marko Bela: Nu acceptam destramarea Tinutului Secuiesc (Video)

Marko Bela / UDMR

Guvernul da dovada de "miopie politica" in privinta regionalizarii, spune intr-un interviu senatorul UDMR Marko Bela. Comunitatea maghiara din Romania nu accepta o "destramare" a Tinutului Secuiesc. Acest lucru ar duce la "frustrari" si "tensiuni", crede parlamentarul, care nu este sigur ca regionalizarea se va mai face pana la urma. Marko Bela se opune regionalizarii: "Trebuie sa va spun...

8 comentarii
Secretar de stat al MAE ungar: Sustinem telurile UDMR pe planul regionalizarii

Luni, 29 Iulie 2013, ora 10:07

Secretar de stat al MAE ungar: Sustinem telurile UDMR pe planul regionalizarii

UDMR / Tinutul Secuiesc

Secretarul de stat al MAE ungar, Nemeth Zsolt, a vorbit, intr-un interviu, despre comunitatea maghiara din Transilvania, despre atitudinea guvernului de la Bucuresti fata de unguri, despre regionalizare si despre relatiile romano-ungare in general. Nemeth Zsolt a declarat, intr-un interviu pentru Digi24, ca tara sa sustine telurile UDMR in ceea ce priveste regionalizarea si ca, in aceasta...

4 comentarii
Regionalizarea scoate maghiarii in strada? Dragnea: Kelemen instiga (Video)

Marti, 11 Iunie 2013, ora 16:03

Regionalizarea scoate maghiarii in strada? Dragnea: Kelemen instiga (Video)

Liviu Dragnea / ministrul Dezvoltarii Regionale

Vicepremierul Liviu Dragnea i-a raspuns presedintelui UDMR, Kelemen Hunor, care a afirmat ca maghiarii ar putea iesi in strada in cazul in care Tinutul Secuiesc va fi asimilat catre Brasov, Buzau sau Neamt. "Sper sa nu fie asa. Amenintari din partea unui lider politic, liderul unui partid, ca membrii din partidul respectiv sau alti cetateni vor iesi in strada, mi se par niste declaratii...

5 comentarii
Kelemen Hunor: Maghiarii ar putea iesi in strada, se tem de o asimilare perversa

Marti, 11 Iunie 2013, ora 11:33

Kelemen Hunor: Maghiarii ar putea iesi in strada, se tem de o asimilare perversa

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Maghiarii din Harghita, Covasna si Mures "se tem de o asimilare foarte perversa", prin proiectul regionalizarii, spune presedintele UDMR, Kelemen Hunor. El avertizeaza ca oamenii ar putea iesi in strada, daca Tinutul Secuiesc va fi "asimilat spre Brasov, Buzau sau Neamt". Kelemen Hunor declara ca "in Harghita, in Covasna si in Mures mai putin, vrei-nu vrei, traiesc maghiarii". "Este o...

56 comentarii
Cel mai mare congres din istoria UDMR - Ce s-a decis

Sambata, 25 Mai 2013, ora 19:05

Cel mai mare congres din istoria UDMR - Ce s-a decis

UDMR / Tinutul Secuiesc

UDMR s-a reunit sambata, la Miercurea Ciuc, in cel mai mare Congres de la infiintarea uniunii. Nu a fost aleasa o noua conducere, in schimb a fost modificat statutul formatiunii. Pe agenda au mai figurat discutii despre europarlamentare, Tinutul Secuiesc si revizuirea Constitutiei. La cel de-al XI-lea Congres al UDMR au participat peste 1.000 de persoane. De asemenea, au fost prezenti si au...

34 comentarii
Ce vrea UDMR in Tinutul Secuiesc: 85% dintre politisti si jandarmi sa fie de etnie maghiara

Sambata, 25 Mai 2013, ora 16:00

Ce vrea UDMR in Tinutul Secuiesc: 85% dintre politisti si jandarmi sa fie de etnie maghiara

UDMR / Tinutul Secuiesc

UDMR intentioneaza sa inainteze Parlamentului Romaniei un statut de autonomie, a anuntat sambata presedintele UDMR Sfantu Gheorghe, Antal Arpad, care a declarat de la tribuna congresului Uniunii ca secuimea reprezinta o "sursa de energie" pentru comunitatea maghiara din Romania. Antal a mai spus ca in Europa nu exista nicio alta comunitate asemanatoare secuimii care nu are autonomie, de...

23 comentarii
Inalt oficial de la Bruxelles: Regiunile nu trebuie desenate pe criterii etnice

Marti, 07 Mai 2013, ora 22:57

Inalt oficial de la Bruxelles: Regiunile nu trebuie desenate pe criterii etnice

UDMR / Tinutul Secuiesc

Secretarul general al Comitetului Regiunilor de la Bruxelles, Gerhard Stahl, sustine ca in procesul de regionalizare trebuie excluse criteriile etnice. "Nu putem avea structuri administrative bazate pe asezarea arbitrara a unora dintre minoritatile noastre", a declarat Stahl. Comitetului Regiunilor de la Bruxelles este o organizatie care ii reuneste pe alesii regionali si locali din Uniunea...

7 comentarii
UDMR isi ascunde ambitiile etnice in spatele unor argumente economice subtiri

Luni, 29 Aprilie 2013, ora 23:45

UDMR isi ascunde ambitiile etnice in spatele unor argumente economice subtiri

UDMR / Tinutul Secuiesc

In prag de regionalizare, liderii UDMR readuc in discutie propriul proiect cu 16 microregiuni, care alatura judetele Mures, Harghita si Covasna. Sustin ca proiectul nu este facut dupa criterii etnice, dar argumentele economice invocate sunt demontate de statistici: Harghita si Covasna sunt printre cele sarace judete din Romania. "Noi credem ca actualele regiuni de dezvoltare nu si-au atins...

4 comentarii
Panoul "Tinutul Secuiesc" a fost luat din fata Prefecturii Covasna

Miercuri, 27 Martie 2013, ora 12:36

Panoul "Tinutul Secuiesc" a fost luat din fata Prefecturii Covasna

UDMR / Tinutul Secuiesc

Panoul cu inscriptia "SIC Terra Siculorum", amplasat anul trecut de UDMR in fata Prefecturii din Sfantu Gheorghe, a fost inlaturat in cursul noptii trecute. Prefectul Dumitru Marinescu a declarat, miercuri, ca saluta gestul UDMR de a retrage acest panou, catalogandu-l drept "un pas spre normalitate si o mai buna intelegere". Panoul de culoare albastru deschis pe care sunt inscriptionate...

2 comentarii
Kelemen Hunor: Celor care nu inteleg nazuintele maghiarilor le spun raspicat, sa priceapa - Autonomia!

Vineri, 15 Martie 2013, ora 22:00

Kelemen Hunor: Celor care nu inteleg nazuintele maghiarilor le spun raspicat, sa priceapa - Autonomia!

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, prezent vineri la manifestarile comemorative din Pasul Nyerges, a transmis guvernantilor ca maghiarii vor ca limba lor materna sa devina limba oficiala in judetele locuite in majoritate de ei si vor autonomie. In discursul festiv rostit cu ocazia Zilei Maghiarilor de Pretutindeni, presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a spus ca 15 Martie este sarbatoarea tuturor...

47 comentarii
Pericolul cel mai mare al regionalizarii (Opinii)

Luni, 11 Martie 2013, ora 19:23

Pericolul cel mai mare al regionalizarii (Opinii)

Politica / reorganizare teritoriala Romania

USL a preluat dupa alegerile din decembrie, de la presedinte si de la PDL, ideea reorganizarii teritorial-adiministrative a tarii, chiar daca la inceputul discutiilor liderii ei s-au opus vehement proiectului schitat de initiatori. De fapt, o scurta documentare asupra reactiilor provocate de regionalizare va arata ca fiecare partid se opune cu toata forta ideilor venite din orice alta parte....

28 comentarii
Aproape trei sferturi dintre romani nu sunt de acord cu arborarea steagului secuiesc - sondaj

Joi, 14 Februarie 2013, ora 14:35

Aproape trei sferturi dintre romani nu sunt de acord cu arborarea steagului secuiesc - sondaj

Politica / maghiari

Aproape trei sferturi dintre cei care au raspuns unui sondaj online realizat de Ziare.com s-au declarat impotriva arborarii steagului secuiesc pe institutiile publice din Romania. Astfel, 73,93 la suta dintre cei care au raspuns intrebarii "Sunteti de acord cu arborarea steagului secuiesc pe institutiile publice?" au optat pentru raspunsul negativ, in timp ce doar 13,14 la suta au fost de...

9 comentarii
Arborarea steagului secuiesc - Sunteti de acord? Sondaj Ziare.com

Duminica, 10 Februarie 2013, ora 08:56

Arborarea steagului secuiesc - Sunteti de acord? Sondaj Ziare.com

Politica / maghiari

Dincolo de discutiile despre votul bugetului pe anul 2013 si Statutul parlamentarilor, despre banii obtinuti de Romania din bugetul UE si despre raportul MCV - intors pe toate partile -, subiectul saptamanii a fost "scandalul arborarii steagului secuiesc pe institutiile din Romania", asa cum a fost el mediatizat. Problema s-a pus simplu si nu e de actualitate: Este permisa arborarea...

100 comentarii
Noua tineri cu steagurile Ungariei si drapele secuiesti, opriti de politia din Mures

Sambata, 09 Februarie 2013, ora 17:07

Noua tineri cu steagurile Ungariei si drapele secuiesti, opriti de politia din Mures

UDMR / Tinutul Secuiesc

Noua tineri cu steaguri ale Ungariei si drapele secuiesti au fost opriti de Politia din Targu Mures sambata dupa-amiaza. Tinerii au fost legitimati de Politie si Jandamerie. Politia Locala din Targu Mures a a fost sesizata de cetateni ca un grup de tineri a pornit din zona Liceului "Alexandru Papiu Ilarian" spre zona Platoului Cornesti, cu steaguri secuiesti si ale Ungariei, anunta...

9 comentarii
Scandalul steagului secuiesc: Mate Andras crede ca trebuie o discutie "fara emotii"

Sambata, 09 Februarie 2013, ora 13:01

Scandalul steagului secuiesc: Mate Andras crede ca trebuie o discutie "fara emotii"

UDMR / Tinutul Secuiesc

Liderul grupului parlamentar din Camera Deputatilor al UDMR, Mate Andras, a declarat sambata, intr-o conferinta de presa sustinuta la Bistrita, ca problema arborarii steagului Tinutului Secuiesc a fost "creata artificial" si considera ca se impune ca discutiile pe marginea acestui subiect sa fie purtate "cu calm si fara prea multe emotii". "Are trei componente problema steagului. Este o...

8 comentarii
Kelemen Hunor: Pentru unii, secuimea si Tinutul Secuiesc au devenit o boala cronica

Vineri, 08 Februarie 2013, ora 15:43

Kelemen Hunor: Pentru unii, secuimea si Tinutul Secuiesc au devenit o boala cronica

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, a vorbit public pentru prima oara de la declansarea scandalului legat de arborarea steagului secuiesc pe institutiile din Romania, afirmand ca aceasta problema este una artificiala si ca "pentru unii, secuimea si Tinutul Secuiesc au devenit o boala cronica". "Toate comunitatile din Romania au semne pe care le folosesc, asa se intampla si cu maghiarii din...

24 comentarii
Marko Bela, despre relatia romano-ungara: Ochii care nu se vad se uita!

Vineri, 08 Februarie 2013, ora 12:20

Marko Bela, despre relatia romano-ungara: Ochii care nu se vad se uita!

Marko Bela / UDMR

Reluarea sedintelor comune de guvern romano-ungare ar putea rezolva problemele din relatia bilaterala, spune liderul senatorilor UDMR, Marko Bela, in contextul scandalului privind steagul secuiesc. "Nu avem voie sa riscam o astfel de relatie prin gesturi pripite", declara senatorul, care subliniaza ca "Tinutul Secuiesc ramane o problema". Marko Bela considera ca "relatiile celor doua tari...

5 comentarii
Nemeth Zsolt: Guvernul de la Budapesta nu face decat sa sprijine politica UDMR

Vineri, 08 Februarie 2013, ora 11:27

Nemeth Zsolt: Guvernul de la Budapesta nu face decat sa sprijine politica UDMR

Politica / maghiari

Secretarul de stat ungar Zsolt Nemeth sustine ca problema autonomiei Tinutului Secuiesc - sustinuta, de fapt, de UDMR - a fost cauza pentru care formatiunea politica a maghiarilor din Romania nu se afla in coalitia de guvernare. Guvernul de la Budapesta nu face decat sa sprijine politica UDMR, mai spune oficialul ungar, cel care a folosit sintagma "razboiul steagurilor" si s-a aflat la...

Presedintele UDMR: Varianta cu opt regiuni este un esec, ne trebuie 12-13

Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 17:23

Presedintele UDMR: Varianta cu opt regiuni este un esec, ne trebuie 12-13

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, s-a declarat impotriva proiectului guvernamental de impartire a Romaniei in opt regiuni de dezvoltare economica. El considera ca varianta optima este de 12-13 regiuni. "Nu trebuie sa facem din regionalizare o disputa etnica. Daca noi nu recunoastem si nu vedem ca actuala forma de organizare a regiunilor de dezvoltare economica cu cele opt regiuni este un...

17 comentarii
Regionalizare, varianta UDMR: Despre zona maghiara si esecul dezvoltarii

Marti, 05 Februarie 2013, ora 12:22

Regionalizare, varianta UDMR: Despre zona maghiara si esecul dezvoltarii

Politica / reorganizare teritoriala Romania

Reprezentantii UDMR considera ca impartirea Romaniei in 8 zone administrative, suprapuse actualelor regiuni de dezvoltare, e o varianta gresita, care ar duce la marirea decalajelor economice dintre judete, asa cum se intampla in prezent. Deputatul UDMR Cseke Attila, care la sfarsitul saptamanii trecute a organizat o conferinta despre regionalizare, a declarat pentru Ziare.com ca cea mai buna...

21 comentarii
Senator UDMR: Romania actioneaza impotriva secuilor precum Imperiul Habsburgic

Luni, 07 Ianuarie 2013, ora 22:58

Senator UDMR: Romania actioneaza impotriva secuilor precum Imperiul Habsburgic

Politica / Senat

Senatorul UDMR Tancsos Barna a declarat, luni, ca reforma administrativa planuita de Romania este similara cu cea pe care a incercat sa o impuna Imperiul Habsburgic impotriva secuilor cu 250 de ani in urma. Prezent la comemorarea secuilor ucisi in 1764, la Siculeni, de catre Imperiul Habsburgic, Tancsos Barna a comparat proiectul actual de regionalizare a tarii cu cel initiat de habsburgi....

5 comentarii
Antal: Ma astept ca USL sa continue "boicotul economic" privind Tinutul Secuiesc

Luni, 17 Decembrie 2012, ora 21:35

Antal: Ma astept ca USL sa continue "boicotul economic" privind Tinutul Secuiesc

UDMR / Tinutul Secuiesc

Presedintele UDMR Sfantu Gheorghe, Antal Arpad, a declarat, luni, ca se asteapta ca USL sa continue "boicotul economic" fata de Tinutul Secuiesc si ca maghiarilor le va fi mai usor se lupte pentru autonomie din Opozitie. "Unul plange (un ochi - n.r.) deoarece ma astept sa continue acel boicot economic in ceea ce priveste Tinutul Secuiesc pe care il simtim in ultimele luni din partea...

6 comentarii
Antal Arpad: Autonomia se va obtine, intrebarea este cand?

Sambata, 24 Noiembrie 2012, ora 22:30

Antal Arpad: Autonomia se va obtine, intrebarea este cand?

Politica / maghiari

Antal Arpad, presedintele UDMR Sfantu Gheorghe si primarul orasului omonim, este de parere ca autonomia Tinutului Secuiesc se va obtine la un moment dat, fiind convins ca solicitarile minoritatii maghiare din Romania nu reprezinta ceva iesit din comun pentru Uniunea Europeana. Declaratia edilului din Sfantu Gheorghe a fost facuta sambata, cu ocazia unui miting al Partidului Popular Maghiar...

36 comentarii
Tanczos Barna (UDMR): Tinutul Secuiesc este caminul nostru, este viitorul nostru

Luni, 12 Noiembrie 2012, ora 07:32

Tanczos Barna (UDMR): Tinutul Secuiesc este caminul nostru, este viitorul nostru

UDMR / Tinutul Secuiesc

Candidatul UDMR la Senat in Colegiul nr. 1 Harghita, Tanczos Barna, a declarat duminica seara, dupa lansarea oficiala a candidaturii, ca Tinutul Secuiesc este caminul maghiarilor si viitorul lor, iar dezvoltarea economica trebuie sa puna bazele unei regiuni puternice. "Cred ca Tinutul Secuiesc este caminul nostru, este viitorul nostru. Cred ca valorile pe care noi, tanara generatie, le-am...

7 comentarii
Presedintele UDMR, despre autonomia Tinutului Secuiesc: Acum am alte preocupari

Marti, 16 Octombrie 2012, ora 09:45

Presedintele UDMR, despre autonomia Tinutului Secuiesc: Acum am alte preocupari

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, evita sa aiba o pozitie transanta in ce priveste autonomia Tinutului Secuiesc. Sambata, noul lider al Partidului Civic Maghiar, Biro Zsolt, si-a afirmat intentia de a repune in discutia Parlamentului acest subiect. "Acum chiar am alte preocupari. Asa cum am sustinut pana acum, vom sustine si in continuare toate formele de autonomie. Cand va fi momentul, dupa...

4 comentarii
Kelemen Hunor, despre autonomie: Constitutia trebuie apropiata de realitatea din Romania

Vineri, 28 Septembrie 2012, ora 07:31

Kelemen Hunor, despre autonomie: Constitutia trebuie apropiata de realitatea din Romania

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Nu realitatea din Romania trebuie apropiata de Constitutie, ci Constitutia trebuie apropiata de realitatea din Romania, iar autonomia sau centralizarea Tinutului Secuiesc nu inseamna rupere din teritoriul tarii, este de parere presedintele UDMR Kelemen Hunor. Deputatul UDMR comenteaza faptul ca plenul Senatului a respins, in sedinta de marti, propunerea legislativa privind Statutul de...

16 comentarii
Partidul Civic Maghiar, despre UDMR: Tradatori si mincinosi

Miercuri, 26 Septembrie 2012, ora 22:09

Partidul Civic Maghiar, despre UDMR: Tradatori si mincinosi

UDMR / Tinutul Secuiesc

Liderul PCM Covasna, Kulcsar Terza Jozsef, este revoltat de atitudinea reprezentantilor UDMR, care au stat pasivi in timp ce Senatul respingea proiectul de hotarare privind autonomia Tinutului Secuiesc. "Cu indignare am luat la cunostinta decizia Senatului, care, fara dezbatere, a maturat de pe masa statutul de autonomie al Tinutului Secuiesc. (...) Cel mai mult m-a revoltat, insa, faptul ca...

1 comentariu
Legea privind statutul de autonomie a Tinutului Secuiesc, respinsa de Senat

Marti, 25 Septembrie 2012, ora 15:40

Legea privind statutul de autonomie a Tinutului Secuiesc, respinsa de Senat

UDMR / Tinutul Secuiesc

Plenul Senatului a respins, in sedinta de marti, propunerea legislativa privind Statutul de autonomie a Tinutului Secuiesc, initiata de deputatul Becsek Garda Dezso si de senatorul Sogor Csaba (UDMR). Propunerea de lege a fost respinsa cu 54 de voturi impotriva, cinci voturi pentru si doua abtineri. Aceasta viza autonomia judetelor Covasna si Harghita si a unei parti din judetul Mures...

3 comentarii
Kelemen: Autonomia dorita de maghiari se va realiza la un moment dat

Sambata, 18 August 2012, ora 23:16

Kelemen: Autonomia dorita de maghiari se va realiza la un moment dat

Kelemen Hunor / presedinte UDMR

Presedintele UDMR, Kelemen Hunor, sustine ca autonomia Tinutuului Secuiesc nu este impotriva statului roman si a statului unitar, ci este o doleanta a comunitatii maghiare, care la un moment dat se va realiza. Kelemen Hunor a fost intrebat, sambata, la Catalina (judetul Covasna), unde a participat la inaugurarea unui drum judetean reabilitat din fonduri europene, cum comenteaza afirmatia...

18 comentarii
Tinutul Secuiesc are pasaport propriu

Sambata, 28 Iulie 2012, ora 10:30

Tinutul Secuiesc are pasaport propriu

UDMR / Tinutul Secuiesc

Turistii care doresc sa viziteze Tinutul Secuiesc vor avea nevoie de pasaport. "Daca doriti sa va petreceti vacanta in Tinutul Secuiesc, nu uitati sa va procurati Pasaportul Tinutul Secuiesc", se precizeaza intr-un comunicat de presa al SC Tourist Informator SRL din Miercurea Ciuc. In continuare, dezvoltatorul ne informeaza ca este vorba de o colaborare a 16 asociatii turistice si centre...

13 comentarii
Dusa: Noi trebuie sa ne batem, in tara noastra, pentru autonomie culturala

Marti, 28 Februarie 2012, ora 23:48

Dusa: Noi trebuie sa ne batem, in tara noastra, pentru autonomie culturala

UDMR / Tinutul Secuiesc

Liderul deputatilor PSD, Mircea Dusa, afirma ca platforma-program a PPMT contine prevederi care reprezinta "un atentat la demnitatea romanilor", adaugand: "noi, romanii din Harghita si Covasna, (...) trebuie sa ne batem, in tara noastra, pentru autonomie culturala in cadrul autonomiei teritoriale". Liderul deputatilor PSD, Mircea Dusa, a declarat, marti, corespondentului MEDIAFAX, ca...

12 comentarii
Lider UDMR: Daca autoritatile forteaza maghiarii sa iubeasca statul roman, se numeste viol

Joi, 12 Ianuarie 2012, ora 15:43

Lider UDMR: Daca autoritatile forteaza maghiarii sa iubeasca statul roman, se numeste viol

UDMR / Tinutul Secuiesc

Liderul UDMR Sfantu Gheorghe Antal Arpad crede ca actiunea prin care autoritatile romane ii forteaza pe maghiari sa iubeasca statul se numeste "viol". "Din pacate, se poate observa faptul ca, intrand intr-un an electoral, vom avea foarte multe discutii pe tema etnica. Unii vor dori sa foloseasca din nou cartea etnica in campania electorala. In acest context, da-mi voie sa citez pe cineva,...

43 comentarii

 1 2 3
 
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor