Ziare.com

Vasile Dancu: CCR contribuie la haos. Perdantii si castigatorii suspendarii - Interviu

de Lucian Lumezeanu
Luni, 20 August 2012, ora 13:47

   

Vasile Dancu: CCR contribuie la haos. Perdantii si castigatorii suspendarii - Interviu
Sociologul Vasile Dancu a analizat, intr-un interviu acordat Ziare.com, situatia creata de suspendarea presedintelui Traian Basescu, aratandu-se de parere ca o mare parte din vina o poarta Curtea Constitutionala, care prin indecizia sa a contribuit la haosul politic si social.

"CCR nu trebuia sa ceara nicio reactualizare, trebuia sa judece si atat!", s-a aratat de parere fostul ministru al Informatiilor.

Vasile Dancu considera ca, desi premierul Victor Ponta a incercat sa mentina echilibrul in ce priveste situatia generata de incercarea de demitere a lui Basescu, el e cel care a avut cel mai mult de pierdut in plan extern. Chiar si asa, Victor Ponta va evita dezastrul, determinandu-i la moderatie pe ceilalti lideri ai USL, mai crede Dancu.

Referitor la presedintele interimar Crin Antonescu, el crede ca acesta are un "discurs patriotard" pe care ar trebui sa si-l tempereze.

Conform analizei lui Dancu, atat Antonescu in 2014, cat si USL in toamna ar fi avut sansa unei victorii clare daca nu ar fi existat suspendarea lui Traian Basescu. Presedintele suspendat si PDL au avut de castigat din aceasta operatiune, revenindu-si dupa dezastrul de la alegerile locale. Mai mult, coagularea dreptei a fost favorizata de tentativa de demitere a lui Traian Basescu.

CCR nu a reusit sa dea o decizie (saptamana trecuta - n.red) in privinta validarii referendumului si a preferat sa amane din nou. Cum comentati situatia asta si efectele ei asupra Romaniei?

CCR a potentat efectele crizei si contribuie consistent la haosul politic si social din acest moment. CCR a trecut prin momente politice pentru care nu era pregatita. A devenit o noua putere in stat in urma conflictelor politice prea dese. Se apeleaza de cativa ani la CCR pentru a trage de timp sau pentru tot felul de nimicuri.

Dintr-o data CCR a devenit o institutie foarte importanta, dar nu era deloc pregatita pentru a juca un rol decisiv. A devenit un arbitru pentru politica, nu un arbitru pentru constitutionalitate si nu poate face asta deoarece este numita politic, iar ceea ce face este mai degraba sa simuleze independenta, arbitrand "in compensatie", dand decizii alternative.

Toata lumea politica si societatea civila ii maguleste pe judecatorii de la CCR spunand ca este deasupra comentariului orice decizie, dar nimeni nu respecta cu adevarat deciziile pentru ca nu este consecventa si este prea vulnerabila la presiunile sociale, prea influentata de presa si comentariile jurnalistilor. A devenit greu de intuit ce decizii va da, indiferent cat de specialist esti in interpretarea legislatiei. Politicienii nu trebuie sa comenteze deciziile CCR, dar noi, ceilalti, putem sa ne spunem parerile, mai ales daca sunt rationale. CCR trebuie sa-si propuna sa ne castige respectul, nimeni nu o sa-i ofere respect din oficiu, asa functioneaza societatile contemporane, legitimitatea se castiga sau se pierde. In fiecare zi trebuie sa cauti sa arati principiile dupa care functioneaza institutia ta si legatura ei cu ansamblul.

Fata de CCR este o cerere sociala care cred ca le depaseste putirintele. Din pacate nimeni n-o spune toti ne ascundem dupa "No comment", cu ipocrizie si injuram in privat. Trebuie sa terminam cu aceasta mascarada, au devenit niste eroi, dar ei nu pot sustine aceasta cerere sociala. Sunt putini juristi de marca printre membri, pentru multi este o sinecura de batranete. Trebuie ca viitoarea Constitutie sa gaseasca alta modalitate de numire. Trebuie judecatori de marca, specialisti adevarati, independenti si nu numiti de partide, presedinte sau Parlament. Este clar ca suntem in plina criza si nu aveam alte resurse pentru a trece prin ea, in afara de cele de stabilitate si control al lucrurilor. Trebuie sa le spunem celor de la CCR un lucru clar: Nu sunteti arbitrul politicii, sunteti cei care interpreteaza Constitutia!

CCR nu trebuia sa ceara nicio reactualizare, trebuia sa judece si atat! Avea elemente destule in acel moment.

Efectele deciziilor balbaite ale CCR sunt greu de comensurat. Romania a pierdut credibilitate, economia pierde investitii, politicienii cred ca pot face orice le trece prin cap daca reusesc sa se apropie de judecatorii de la CCR sau de familiile lor, populatia nu mai are repere care sa-i consolideze increderea in ordine sociala justa.

Care dintre partidele si oamenii politici din Romania are de pierdut din prelungirea incertitudinii?

Toata lumea pierde din asemenea situatie, oamenii nu sunt foarte selectivi atunci cand este sa-i injure pe politicieni. Sigur, in acesta perioada avem o polarizare politica accentuata, populatia grupandu-se dupa simpatii sau emotii politice in fiecare situatie.

Din punct de vedere comunicational si al strategiei politice USL a incercat sa-si stabilizeze si sa-i lege de caruta coalitiei pe cei 7,4 milioane de romani care au votat impotriva lui Traian Basesc si asta nu este o idee rea, desi nu e usor de realizat.

Aceasta strategie are o vulnerabilitate: un conflict prea lung poate sa-ti indeparteze o parte din oamenii care se asteptau sa aduci o solutie la acest conflict, mai ales ca aceasta criza a fost tactic asociata de PDL cu dinamica negativa a cursului valutar. De acealalta parte, Traian Basescu si PDL erau intr-o stare de descompunere a solidaritatii dupa dezastrul de locale si parca aveau nevoie de un asemenea conflict. Polarizarea extrema i-a ajutat sa iasa din procentele slabe din primavara si sa mai castige ceva pe parcursul referendumului. In plus, Traian Basescu avea inainte de declararea boicotului de catre cei din echipa sa scoruri de intentie de vot (pentru referendum, subliniez) in jur de 35%. Declararea boicotului insa i-a scazut si increderea dar si intentia de vot, prin neparticiparea simpatizantilor PDL.

S-a mai produs un lucru interesant declararea boicotul a dus oameni in plus la vot dintre cei neangajati politic, prezenta care au compensat pe cei de la PDL care nu au mers. Astfel a pierdut doar Traian Basescu la intentia de vot impotriva suspendarii. Cand tragem o linie putem vedea ca cei doi actori principali ai conflictului nu au pierdut multe voturi, daca ne uitam in sondaje, conflictul si polarizarea tinand simpatizantii conectati, dar probabil ca la urmatoarele alegeri va fi mai greu de scos oamenii la vot. Marea pierdere este otravirea atmosferei politice, un adevrat Cernobal politic, cu efecte pe termen lung.

Au pierdut partidele mici, PP-DD a pierdut ceva voturi nefiind implicat direct in batalia politica, au pierdut tendintele minoritare din politica. Ecologistii si celelalte tendinte civice au pierdut destul de mult si acaesta este o saracire a spectrului democratic.

UE si SUA au intervenit in disputa, cerand Guvernului sa respecte valorile democratice. Risca Guvernul USL izolarea internationala sau macar mari probleme de imagine? Ar conta asta din punct de vedere electoral?

Am pierdut sub raportul imaginii pe plan international, pe drept sau pe nedrept, dar asta e o alta discutie. Vedeti, intrebarea dvs. vizeaza Guvernul USL ca si responsabil de derapaje, dar nu este asa.

Presedintia interimara a incasat consistent puncte de penalizare, ca sa nu mai vorbim de Parlament. Victor Ponta a incercat sa tina echilibrul sa respecte reguli, sa ia masuri, sa dea interviuri corecte, sa indemne la calm. A gresit si el, dar Ponta a pierdut cel mai mult din acesta situatie care nu ii este imputabila exclusiv.

Din pacate, iluzia unei suveranitati mult extinse este o senzatie colectiva pentru politicienii romani. Multi cred ca avem buletin european si putem sa fim liberi in gandire, vorbire si actiune, dar nu este asa. Respectul procedurilor este un lucru care este judecat, alaturi de declaratii. Declaratiile de intentii sunt luate in serios de cancelariile straine, nu au statutul de caterinca, cum privim noi cel mai adesea declaratiile publice.

Si mai este un lucru pe care trebuie sa-l luam in calcul, astazi nu mai poti pacali pe nimeni, este o lume a transparentei si interdependentelor iar dublul discurs nu mai merge in relatiile internationale. Dar degeaba spui toate aceste lucruri, politicienii de azi nu mai asculta pe nimeni. Politicienii s-au transformat in proprii lor consilieri sau isi angajeaza consilieri care le spun doar ce vor sa auda.

Cred ca in calitatea sa de sef al Guvernului va evita dezastrul, ii va aduce si pe ceilalti actori din echipa USL la normalitatea discursului si actiunii. Pe ceilalti trebuie sa-i disciplineze Traian Basescu. Nu stiu cum va reusi Domnul presedinte interimar (Crin Antonescu - n.red) sa-si mai tempereze din elanul patriotard. In general vorbind, aceasta perioada ne-a demonstrat foarte clar ca sunt si politicieni care nu au ADN pentru a fi compatibli situatii de colaborare, conflict sau negociere.

Din punct de vedere electoral nu este usor de prevazut ce efecte va avea aceasta perioada. Totusi pot spune ca unii politicienin vor continua cu discursuri autarhice de tipul "sa nu ne invete nimeni pe noi ce sa facem" fiindca vin alegerile peste noi in scurt timp. La prima vedere acest tip de discurs ar parea ca aduce ceva voturi, dar nu mai are potential mare de castig.

Dan Diaconescu a acaparat o parte din aceasta piata, Vadim Tudor a reusi sa banalizeze prin folosire acest tip de discurs. Am vazut ca deja tribunul incearca o noua dimensiune, formula Cassanova, spune ca a avut peste 1.000 de femei in viata lui. Ce trista politica, ce clovni tristi!

Cred ca daca vom avea rezultate proaste economic si criza va atinge si mai rau nivelul de trai vom avea tot mai multi electori care in toamna ii vor taxa pe cei care nu au stiut sa pastreze legatura cu Europa si alte state, diminuand astfel sansele noastre de circulatie in strainatate, intrarea capitalului strain sau posibiitatea atragerii de fonduri europene si alte resurse.

Intr-o lume a interdependentelor oamenii vor intelege tot mai mult ca izolarea este o greseala, oamenii politici trebuie sa castige din colaborare nu sa se planga ca nu accepta sa fie colonia nimanui. Daca nu acepta sa fie colonii atunci sa fie atat de destepti incat sa devenim colonizatori, acesta poate fi raspunsul electoratului la posibile derive nationaliste, derive pe care unii le considera inca solutii electorale. In politica de astazi nu prea este loc de neutralitati si nici fotolii pentru observatori. Trebuie sa participi la competitie si este de preferabil sa te afli in tabara castigatoare. Tehnica noastra istorica cu intorsul armelor este paguboasa si in viteza de dezvoltare de azi nici macar nu mai este operationala.

Trebuie sa gandim repede si strategic in conditii de incertitudine crescuta. Sper ca inteleg asta toti politicienii, mai ales cei de la varf, interimari sau vesnici.

Daca se reuseste demiterea lui Basescu, va merita efortul pentru actualii guvernanti, adica pot fi siguri ca si-au asigurat puterea si dupa alegerile din noiembrie sau macar ca au scapat de principala amenintare?

Cele mai consistente victorii sunt cele in care adversarul este sau pare periculos, amenintator si viu. Atunci electoratul se mobilizeaza si lumea te crediteaza si cu calitati pe care nu le ai. Daca alergi singur, poti ajunge pe locul doi pentru ca esti judecat dupa cine stie ce etaloane ideale, nu in comparatie cu adversarul.

Comparatia cu adversarul care a fost la putere si a pierdut batalia cu nivelul de trai al oamenilor este cea mai avantajoasa postura.

Nu cred ca poti fi sigur de victorie in politica indiferent de conjuncturi, mai ales cand ai involburat singur apele. Eu cred ca era mai sigura si mai consistenta victoria din toamna a USL daca nu se ajungea la aceasta criza de vacanta care cred ca a obosit electoratul.

Probabil strategii USL nu vor fi de acord cu mine si cred ca au ratiunile lor. Eu insa consider ca dreapta nu avea sanse sa se coaguleze pana in toamna daca nu era aceasta batalie. In conditiile in care Victor Ponta si guvernul sau faceau un program activ de comunicare si de masuri, victoria din toamna era sigura, iar PDL nu avea nici o ocazie sa comunice in spatiul public, decat poate sa raspunda unor atacuri privind coruptia din guvern.

Basescu era mai bun in functie decat in opozitie caci era o tinta perfecta, ar fi trebuit sa deconteze guvernarile de dreapta din ultimii ani. Asta ar fi o viziunea comunicationala. Daca luam in calcul ideile unor lideri locali, atunci cel mai usor pare sa faci alegeri fara opozitie, atunci cand esti la putere iar ceilalti nu au mijloace institutionale. Pare mai usor, dar PSD a pierdut cand a avut alegeri cu Iliescu presedinte in 1996 si in 2004. Trebuie sa recunoastem, presedintele Iliescu a fost un presedinte care si-a pastrat neutralitatea politica, cel putin formal, chiar a ajutat, involuntar, ma gandesc, in 2004 opozitia politica, lansand cunoscuta sintagma "capitalism de cumetrie" cu privire la Adrian Nastase si echipa guvernamentala.

Am auzit si ideea ca este mai usor sa il faci presedinte dintr-un presedinte interimar, care trebuie, astfel, doar confirmat, dar cred ca este o naivitate. Daca luam cazul domnului Antonescu, fara sa facem judecati de valoare, cred ca daca nu era presedinte interimar ar fi luat mai multe voturi decat dupa aceste luni de interimat. Una este sa candidezi ca Alba ca Zapada si alta sa partici la un razboi politic din pozitia de presedinte interimar, adica una de semilegitimitate, in care poti fi ranit sau chiar ucis.

In plus, lumea poate afla dinainte tot felul de lucruri despre tine pe care le poate considera ca fiind defecte sau incompatibilitati pentru functia de presedinte.
Vom vedea ce va fi, Romania politica este mereu surprinzatoare, vorba sloganului turistic.

Institutiile Romaniei, de la CCR si Guvern la Parchet, au avut o prezenta extrem de contestata in ceea ce ar fi trebuit sa fie un proces simplu - ce spune asta despre functionarea lor?

Institutiile noastre sunt inegal dezvoltate, inegal modernizate. Noi vorbim despre ele la pachet si esecul administratiei noastre este rezultatul conlucrarii lor. Asta inseamna lipsa traditiei si a culturii institutionale, inca nu exista un spirit de corp al functionarilor publici.

Majoritatea institutiilor devin resurse pentru sinecuri politice. Avem tot felul de sinecuristi de profesie, presa este plina de exemple de cate ori apare o noua echipa guvernamentala. De la stripperi, la coafeze, tot felul de nepoti si nepoate ajung sa fie parasutati in functii publice. Ce exemplu mai bun decat faptul ca judecatorii cei mai importanti, cei din CCR, pot fi numiti fara a fi profesat inainte in magistratura.

Partidele politice blocheaza modernizarea institutionala prin numirea exagerata pe baza de algoritm politic, trateaza posturile din administratie ca si proprietatea lor. Am cunoscut multi functionari exceptionali, dar de multe ori acestia au probleme cand intra in coliziune cu politicienii sau partide. Pe parcursul ultimilor ani am cunoscut multi specialisti din administratie cu ocazia cursurilor doctorale, a unor specializari postuniversitare in comunicare sau planificare si strategie.

Toti spun acelasi lucru: politicul sufoca administratiea in toate regimurile politice, chiar daca in masuri diferite. Avem nevoie de institutii mai putine, deci de simplificarea administrativa, de salarii mai mari si de coerenta legislativa.

Fiecare noua putere isi face legile ei, nu politicile ei, cum ar fi normal.
O buna perioada am crezut ca statul roman este fundamental un stat esuat. Acum nu mai cred, el vad ca rezista chiar daca a primit destul lovituri mai ales din partea tuturor curentelor politice, dar si a unui neoliberalism care incearca sa ne puna in brate un capitalism salbatic, fara reguli. Datorita unor functionari de vocatie si a unor adevarate constiinte cred ca statul roman poate fi salvat, dar numai daca schimbam total regulile jocului: de la Constitutia Romaniei, la sistemul educational din Romania.

Priviti ce aberatie avem in aceasta batalie pentru liste electorale si cvorum. Autoritatea Electorala Permanenta exista, dar este o forma fara fond, nimeni nu o intreaba de sanatate, ea nu ne lumineaza asupra adevarului din spatele luptei politice. Nu face nimic, are un site online frumos, dar in documentul de prezentare isi trece zeci de atributii, are rubrica de mapamond electoral, dar rubrica de salarizare este goala. Daca citim raportul de activitate (ultimul este cel pe anul 2010) o sa vedem ca este o institutie care nu are nici un rol, este probabil o forma fara fond pe care am preluat-o de la altii.

Il cunoasteti foarte bine pe Ioan Rus, fostul ministru de Interne, si spuneati ca asupra sa s-au facut presiuni pentru a face lucruri nelegale din interiorul USL - de ce e atat de mare dorinta - sau disperarea - de a-l demite pe Basescu?

Aici Ioan Rus nu este subiect consistent al discutiei, poate doar un caz relevant pentru relatia paridelor cu cei numiti in administratie.

Am discutat cu multi prieteni din PSD despre acest lucru si ei argumenteaza foarte solid si emotional ca Basescu trebuie demis datorita situatiei create de echipe promovate de presedintele suspendat, echipele venite la conducerea administratiei si abuzurile lor, inclusiv coruptia.

Dorinta de a da jos un lider politic este un lucru normal, atata timp cand totul se intampla constitutional si legal. Pe de alta parte, Traian Basescu nu este un presedinte comod pentru politicienii din Romania, nici macar pentru propriul lui partid. A creat adversitati puternice si s-a hranit electoral din aceasta, s-a reinventat din suspendare din 2007 fara de care nu cred ca mai castiga un al doilea mandat. Se comporta antisistem chiar cand este in varful sistemului politic si asta creaza o mare nesiguranta la toata lumea.

Oamenii politici au folosit forme de negociere si compromis tot timpul, prin aliante transpartinice mai mult sau mai putin morale, dar acestea sunt metode de reglare a sistemului politic. Am senzatia ca Traian Basescu nu vrea sa negocieze sau nu accepta cele mai multe dintre variantele de pace care cred ca i se propun. Eu nu cred ca nu a avut mereu variante de stingere a acestor conflicte. Pe de alta parte, situatia de acum este una speciala.

Razboiul dintre Traian Basescu si PNL sau PSD este unul deja foarte lung, s-au acumulat frustrari si lipsa de incredere de toate partile. Dupa crizele din iarna si primavara acestui an, PDL si Traian Basescu au ajuns la nivele de incredere publica foarte joase. Evident, din punct de vedere politic aceasta ii face pe adversari sa-l considere ilegitim. Din partea cealalta, Traian Basescu explica scaderea in popularitate datorita crizei, masurilor dure si respingerii solutiei populiste, ceea ce nu este neaparat adevarat sau credibil in societate. De aici apare o divergenta majora intre discursuri si o tensiune pe care USL cu o majoritate puternica in Parlament cauta s-o transeze, normal, in favoarea sa. Poate ca daca USL avea un singur lider se mai putea amana aceasta lupta cel putin pana dupa parlamentare, dar asa Crin Antonescu avea nevoie de o pozitie de varf, nu doar pentru ambitii personale, ci datorita presiunii pe care o face partidul in asemenea ocazii.

Mai este un lucru, care nu poate fi neglijat. Dupa 2009, echipa lui Emil Boc a exagerat cu folosirea majoritatii parlamentare. Prea putina negociere, nici o concesie opozitiei, abuz de ordonante de urgenta. Traian Basescu cred ca deconteaza acum si lipsa de aplecare spre dialog ori cautarea consensului de care a dat dovada PDL in ultimii ani.

Daca revine Basescu, mai e vreo sansa la coabitare sau vom avea un razboi continuu, eventual pana in 2014?

Nu stiu cat va dura coabitarea, dar ea s-ar putea realiza. Din necesitate, nu de placere, din calcul politic, nu din respectul pentru regulile democratiei. Presiunea internationala va fi un factor important de linistire formala, dar toata lumea va dormi cu cutitele sub perna. Toata lumea a mers prea departe in acest razboi si se va ajunge la un fel de lege a talionului. Ponta a dat deja semne consistente in interviuri recente (din strainatate) dar asta cred ca ii va nelinisti pe liberali si pe Crin Antonescu care au transformat acest razboi intr-unul de "totul sau nimic".

Dar parca ambele parti ar avea nevoie de o vacanta de un pic de relaxare. Daca intram in viitorele alegeri cu atmosfera incarcata, nu mai putem aprinde nici o tigara in politica pentru ca sare totul in aer ca o benzinarie.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 11268 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
67 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

Institutii patent basist

Dl dancu ar fi trebuit sa precizeze ca CCR-ul actual este presarata in pondere basista . Cat timp unele institutii cheie ale statului puternic 'reformate' in acesti ani de catre suspendatul din garaj si sculele sale docile nu vor fi recladite din temelii , Romania va avea parte de HAOS permanent basist . Este o prioritate a noii puteri care in mod cert va functiona si in viitorii patru ani . PS . Am propus boicotarea articolelor 100% scrise la comanda basista . Inclusiv neaccesarea sistemului de vot . Astept reactii .

 

In Romania fiecare dă vina pe restul. Inseamnă că acelasi om se

află simultan in două situatii care se exclud una pe alta. Nu-i de mirare in tara in care votează mortii si cei care nu se prezintă la vot.

 

Sociologul Vasile Dancu...

Un fost PSD-ist convertit in sociolog. Eu nu-l iau in serios.

 

Mame feriti-va copii de mafia politica ,usl!

Ar fi dezamagitor daca CCR-ul nu le-ar spune usl-istilor,dupa cum e si normal ,ca ar fi trebuit sa faca actualizarea listelor inainte de a decide sa tina un referendum.Daca ei ar fi venit dinainte de referendum cu o lista din care sa reiasa ca avem doar 15 milioane de votanti ,atunci si simpatizantii lui Basescu s-ar fi prezentat la vot,cunoscand realitatea dinainte.Ca sa vi dupa sa ceri o reactualizare a listelor este o maga.rie pe fata iar daca CCR accepta aceasta maga.rie inseamna ca participa implicit la lovitura de stat data de usl.Oricum,noi ,noua aasociatie a femeilor vom tine cont de asta si vom fi extrem de active daca se accepta un asemenea santaj.Pe viitor,propunerea noastra va fi ca membri CCR sa fie alesi prin vot de catre popor,asa cum este votat si presedintele,nu numiti de partidele politice.

O intrebare pentru membri CCR:
-Avantajand usl stiti ca avantajati o grupare politica al carui prim ministru este acuzat/banuit de crima? Eu una nu cred ca nu stiti.

http://www.exploziv-news.ro/special/847-victor-ponta-este-asasinul-procurorului-cristian-panait-dupa-9-ani-exploziv-news-redeschide-un-dosar-bine-ascuns-de-catre-complicii-psd-dosarul-117p2002-dosarul-crimei.html

 

 

Culmea paradoxului si a nebuniei in Romania,

puscariasul Nastase,navigheaza pe internet din...

cantonament, facand politica!

...si justitia...tacea!

george 2, iar boicotezi? Te rog să renunti, mai ales că Felix

te alungă de la iesle dacă nu prestezi.

George2 nu boicoteaza, in varf se pozitioneaza...

Incet-incet o intrece in stupiditate pana si pe ulivia

 

Dancule, eshti shi tu din grupul de la Cluj ?

Ala cu Iuda-Rus si Maior-J.E.Hoover ?
Prioritatea nr 1 a USL trebuie sa fie schimbarea/decapitarea lui Maior: este nesanatos ca un director de "clandestini" sa faca radacini. Luatzi la puricat istoria CIA si FBI de dupa Hoover si vetzi afla ca media la directori este 2-3 ani.

Cui serveste CCR? USL-ului sau intereselor tarii?

Daca acum tara este in haos, tara nu este guvernata si nu are un presedinte credibil, motivat, ales, capabil sa-si asume niste raspunderi si responsabilitati, vinovat e numai CCR si nimeni altcineva. Daca CCR era onest, corect, al Romaniei si nu al USL, imediat ce BEC a dat rezultatele finale, trebuia sa iasa si, conform spuselor de dinainte de referendum, asta e rezultatul. Mai departe, sa se fi inteles părtile intre ele.
Cine mai are acum incredere in CCR? Ori tocmai asta s-a urmarit: decredibilizarea CCR?
Dumnezeu sa-i mai inteleaga ca eu nu pot...

@Stan, george 2 este un element al multimii

brukaniene pentru care timpul a incremenit. Este de compătimit.

 

CCR-ul nu a fost niciodata credibil

E un fel de cimitirul elefantilor. CCR-ul sa da dupa cum bate vantul opiniei publice si constitutia e suficient de prost facuta ca sa poti sa iti justifici orice pozitie.

Singurul lucru cert este ca CCR-ul isi apara propriile privilegii si puteri, incepand cu legea pensiilor si terminand cu lovitura de stat.

Problema nr. 1 la CCR este ca judecatorii nu sunt inamovibili numiti pe viata. Politizarea este inevitabila si la case mai mari (vezi curtea suprema a SUA), dar frica de inlocuire ii face pe judecatori mult prea sensibili la presiunile partidelor ca sa poata genera decizii legale coerente si predictibile (vezi cu si-au schimbat opinia la inlocuirea presedintelui senatului: 4 decizii anterioare complet impotriva ultimei decizii luata sub presiunea evenimentelor)

Haos generat de PSD

Ne-am saturat de aceasta tziganie ce nu se va termina pina ce toti PSD-isti nu vor fi pusi sefi .

Cred ca ei sunt prea parsivi si au cel mai autentic stil tziganesc , nu ar trebui sa participe la alegeri decit cu clanurile de etnie roma .
Nu ar fi rau sa ne gindim la o delimitare administrativa si teritoriala cu texte de lege inspirate de traditia tziganeasca .

Sa integram tziganii cu PSD-ul , sa aiba si Madalin un rost pe lumea asta ....

 

cat de ipocrit sa fii si sa dai vina pe Boc !??

sau pe Basescu , privind criza economica mondiala , efectele ei
facandu-te ca nu bgi de seama propaganda nesimtita si populismul gretzos al USL !??
De peste 3 luni USL e la guvernare ,
face ce vrea -- ba a mers pana acolo incat a demis si presedintele ales democratic , instaland in functie un individ gaunos , sters , dar cu apucaturi de dictator .

Cristoiu spunea foarte bine aseara :
Antonescu , daca va fi lasat , va face si din Romania ce a facut din PNL .

Da , toate astea se intampla cu complicitatea atat a indivizilor in particolar cat sia lor aflati in functii prin institutiile statului .

Cati Grajdani sunt in tara asta !??
Cati sunt prin CCR !??

fraudarea masiva

Daca la CCR nu ar fi infiltrati citiva judecatori corupti, care voteaza conform intereselor usl, CCR ar fi invalidat si ar fi anulat toate hotaririle si ordonantele neconstitutionale date de parlament si de guvern, nu s-ar fi putut ajunge la suspendarea Presedintelui (care nu a incalcat in niciun fel constitutia) si la declansarea referendumului.
Daca la CCR nu ar fi infiltrati citiva judecatori corupti, care voteaza conform intereselor usl, CCR ar fi invalidat referendumul, pentru ca nu s-a intrunit cvorumul.
Daca in aproape toate instantele nu s-ar afla judecatori corupti, infractorii din parlament ar fi fost de mult trimisi acolo unde le este locul, iar averile le-ar fi fost integral confiscate, astfel ca nu ar mai fi putut finanta uriasa campanie de dezinformare, intoxicare si manipulare a opiniei publice, nu ar fi putut vota caderea guvernului MRU, nu ar fi putut vota investirea guvernului Grivco, nu ar fi putut vota hotaririle neconstitutionale, care au dus la suspendarea Presedintelui.
Observatii :
1. Cei care au buletinul expirat, nu pot fi stersi de pe listele electorale.
Acestia ramin cetateni romani care nu au dorit sa voteze. Daca ar fi vrut sa voteze impotriva Presedintelui ales, si-ar fi putut preschimba buletinul pina in ziua referendumului.
2. Rezultatul referendumului trebuie corectat cu cele circa 2.000.000 de voturi fraudate de infractorii din usl (voturi multiple, buletine false introduse in urne, voturi ale persoanelor care nu s-au prezentat la urne, dar apar ca au votat, minori si puscariasi care au votat).
3. Dispunind de un aparat urias de dezinformare si de manipulare, infractorii din usl vor putea obtine la orice alegeri citeva milioane de voturi. Daca vor pune mina si pe justitie, infractorii din usl vor putea obtine prin fraudarea masiva a alegerilor a alte citeva milioane de voturi, astfel ca nu vor mai putea fi niciodata inlaturati de la putere.

Referendumul si Democratia. Nu suntem colonie, nici Basistan.

1.- In democratie conteaza legea majoritatii – a celor responsabili care isi asigura riscul si raspunderea votului.

- Nu absenteistii – neinteresati de soarta cetatii ;

- Nu lasii care nu-si asuma votul si respectiv exprimarea opiniei.

2.- Decizia boicotului, luata de cetean al Romaniei - Traian Basescu si adeptii sai este decizia unor lasi care s-au temut de opinia cetatenilor.

3.- Decizia Curtii Constitutionale, cu stabilirea pragului minim de 50% nu lua in calcul decizia de boicot din partea celui implicat si a sustinatorilor sai.

A ignora acest efect al boicotului inseamna a nesocoti votul cetatenilor activi care s-au prezentat la vot si deci s-au pronuntat pentru demiterea domnului Basescu – deci a nesocoti parerea a 9 milioane de romani

4.- Realitatea demografica a Romaniei este aceea ca nu mai exista 18 milioane de romani cu drept de vot. Se opereaza cu statistici invechite.

- Romania are o crestere demografica negativa (populatia scade anual cu cel putin 200.000 de oameni)

- Iar circa 2 milioane de romani sunt pleacati din tara definitiv sau temporar.

Deci, in realitate, cei 9 milioane de votanti la referendum – nu reprezinta 50% ci cca. 60% din cetatenii cu drept de vot.

5.- In aceste conditii, este uluitoare insolenta cu care Basescu doreste invalidarea referendumului.

6.- Dimpotriva, eu cred ca toate acestea constituie argumente clare pentru Curtea Constitutionala pentru a valida votul romanilor la referendum.

7.- Domnul Basescu a fost votat in 2009 cu 5 milioane de voturi. Acum, 8 milioane de romani ii spun ca trebuie sa plece. A nesocoti acest vot al romanilor ar fi un act iresponsabil al lui Basescu. Singura concluzie onorabila pentru domnia sa ar fi : sa plece, sa-si dea singur demisia.

8.- In Europa nu exista conditia prezentei a peste 50% din alegatori ci sunt frecvente situatiile in care aceasta cifra se situeaza mult sub acest prag.

9.- Deci Curtea Constitutionala trebuie sa valideze referendumul, in spiritul respectului fata de vointa clara a electoratului roman.

Mona Pivniceru mai lipseste din CCR.....

Ar fi ca bomboana de pe coliva democratiei din Romania....

Oligofrenie, alcool si mahalagie sau democratie

Toate nenorocirile pe care le-a suportat sarmana noastra tara s-au datorat ingaduintei.

Inculpatul Basescu a adus tarii grave prejudicii, nu numai de imagine, ci si economice, politice si diplomatice.

Dancule,mai zi-ne că....

Boc refuză să spună peste cati romani a fost premier. Sau habar n-are?

Fostul premier Emilog Bok a fost suprins ieri de analistul economic Razvan Orasanu cu intrebarea banala “Cati romani mai sunt in viata?", intrebare la care fostul lider PDL a refuzat timp de doua minute sa raspunda.

Aflat in legatura telefonica cu Romania TV, Emilog Bok a incercat sa invoce faptul ca nu mai este premier, deci nu mai are acces la datele MAI. “Atunci peste cati romani ati fost dumneavoastra premier?" – a insistat Orasanu. “Pai cati sunt in listele MAI peste 18 ani", a incercat Bok sa pareze. “Cati?" a intrebat analistul, moment in care Emilog Bok a inceput sa invoce diferite tipuri de clasificare a populatiei si elemente de analiza statistica, refuzand insa sa enunte o cifra. Intr-un final, dupa doua minute de eschive penibile, moderatoarea a fost nevoita sa schimbe subiectul, salvandu-l pe Bok.

Ramane de inteles daca Emilog Bok chiar nu cunoaste numarul romanilor al caror premier a fost timp de trei ani sau daca acest numar trebuie sa ramana ascuns celor de la Qurtea Constitutionala, pentru ca el ar proba implinirea cvorumului la referendumul din 29 iunie.

Breivic din coteț s-a intalnit cu Pora,Lupea,Cristoiu,colonelul Turcescu și Macovei la manăstirea Secu...e de ințeles,nu?

observatorul

Miza USL este foarte mare in ceea ce priveste indepartarea lui Basescu de la Cotroceni! Ponta imbecilul, este impovarat si ne-a impovarat Moscovei pentru inca 5 generatii! Daca rusii nu pot anihila scutul din Romania cu toate valurile facute, probabil ca au cerut altceva la schimb. Dovada ca ceva nu e in regula o avem de la Summitul de securitate de la Seul din martie anul acesta, din care se se poate intelege clar ca Moscova are liber in zona, asa ca Putin si-a trimis baietii "destepti" la noi de ceva vreme!!! Oare Ponta, cand ne spune in ce a bagat tara asta? Si noi cat il mai lasam sa se joace cu Romania ca si cum ar fi o jucarie a copiilor lui?!

Semnati petitia online care cere

Ca sedinta Curtii Constitutionale de maine, 21 august 2012, sa fie transmisa de televiziuni!

Conform Legii Nr.47/1992 privind organizarea si functionarea ***tii Constitutionale, Art.12., Aliniatul 1: “Sedintele de judecată sunt publice, in afară de cazul in care, din motive intemeiate, Curtea hotărăste altfel". Motive intemeiate, nu aiureli!

http://www.petitieonline.com/cerem_ccr_transmiterea_la_tv_a_sedintei_din_data_de_21082012

Gresit!

Io zic sa-l tinem pe basescu, sa aiba si bercea mondialu un rost pe lume. Si toata lumea interlopa, pana la urma. Sa mananca si gura lor ceva.

Deși este detestabil pt a slujit tare la Breivic..

"Aveti datoria morală de a respecta vointa majoritătii"
Sorin Iliesiu, apel către judecătorii ***tii Constitutionale

Intelectualii, altii de cat cei de casă ai lui Breivic din coteț, cer judecătorilor ***tii Constitutionale să nu ignore vointa majoritătii romanilor care s-au prezentat la referendumul din 29 iulie.

Conform Dictionarului explicativ al limbii romane, cuvantul JUDECĂTOR are două intelesuri: "1. Functionar de stat, numit sau ales, care solutionează pe calea justitiei procesele prin pronuntarea unei hotărari. 2. Persoană solicitată să-si spună părerea intr-o chestiune in vederea stabilirii adevărului". Conform unui dictionar roman, JUDECĂTOR inseamnă "Magistrat insărcinat să facă dreptate."

Aveti datoria morală de a respecta vointa majoritătii de 87,52%, respectiv 7.403.836 de cetăteni care au votat pentru demiterea presedintelui suspendat Traian Băsescu. Dacă ar mai fi participat la vot incă vreo 6 milioane de cetăteni care ar fi votat cu totii impotriva demiterii presedintelui suspendat, chiar si in această situatie scorul pentru demitere ar fi fost majoritar.

La referendumul din 29 iulie a.c. au participat 46,24% dintre cetătenii cu drept de vot conform unor liste neactualizate, dar in curs de actualizare la cererea domniilor voastre, nefiind atins cvorumul de 50%+1 impus in mod nedrept.

Subliniem că impunerea pragului de participare nu a respectat recomandările Comisiei Europene adoptate recent la Venetia in materie de referendum prin care "nu se recomandă un cvorum de participare, intrucat ii asimilează pe
cei care se abtin cu partizanii votului negativ".

Mai subliniem că inainte de referendum, presedintele suspendat si partidul acestuia (PD-L) au făcut apeluri ilegale si nedemocratice către electorat de a nu participa la referendum. Un apel identic către minoritatea maghiară din Romania, de circa 7% din populatie, a fost făcut si de dl Viktor Orban, premierul Ungariei, prieten de idei cu presedintele suspendat.

După constatarea numărului real al cetătenilor cu drept de vot, credem că veti constata că pragul de 50%+1 a fost de fapt depăsit.

Să nu uităm că, spre nenorocirea Romaniei, Traian Băsescu a derapat grav, in ultimii ani, de la valorile democratiei, exceland in minciună, duplicitate, diversiune, dezinformare si iresponsabilitate. Mentionăm că dezinformările făcute de Traian Băsescu la nivel national si international, legate de o asa-zisă "lovitură de stat", au avut consecinte extrem de grave din punct de vedere politic, economic si financiar.

Dar nu cumva se poate considera un fel de lovitură de stat ceea a făcut presedintele suspendat pentru a reveni in fruntea Romaniei impotriva vointei cetătenilor ei?

Breivic din coteț e foarte prieten cu antiromanul Cibi Barna....

"...Ponta a incercat sa mentina echilibrul ..." ??

Cum a incercat ?
- Cu snopul zilnic de minciuni ?
- Cu interpretarea "lautareasca" (dupa ureche) a legilor ?
- Cu instigari de tot felul ?
- Prin amenintarea nedisimulata a procurorilor si a magistratilor ?
- Prin participarea directa la frauda electorala (vezi stenogramele publicate) ?
- Prin tergiversarea - catastrofala pentru tara - cu tot soiul de proceduri ilegale gen "mini-recensamantul" halucinant ?
- Prin faptul ca nu s-a ocupat deloc de guvernare, ci numai de ocuparea de pozitii cheie in stat ?
- Prin insultarea partenerilor UE si NATO, contrabalansata de contactele cu mafia rusa ?
- Prin semnarea acordului cu dogaru ?
- ... si cate mai sunt !

Pentru memorie, iata un exemplu din ceea ce-i innebuneste pe pucisti :
"Magistratii Tribunalului Bucuresti se vor pronunta luni in dosarul Rompetrol, in care omul de afaceri Dinu Patriciu a fost trimis in judecata alaturi de 12 inculpati pentru savarsirea unor infractiuni economice. La ultimul termen al procesului din 18 iulie, procurorul de sedinta a cerut judecatorilor condamnarea lui Dinu Patriciu la o pedeapsa orientata spre maximul prevazut de lege, respectiv 20 de ani de inchisoare, scrie Agerpres."

Ce se mai bucura secta portocalie extremista

Dupa ce ati pierdut pe teren cu 9-1,base si-a clamat victoria in ragetele legionarului nemtu,specialistului in iudaism MRU, si tipetele isterice ale monicau macovei.
Scena demna de Caragiale.
Acum va tremura picioarele ca iese adevarul la iveal cu numarul de alegatori.
Fraudele masive facute de 50 de mosnegi si 100 de habarnisti sunt minime.Chiar daca ar fi 1000000 de voturi furate tot mai raman 6400000 ca sa plece gadele de la Cotroceni.

Domnule Dancu, graba strică treaba. Ati dat interviul inainte ca

Radu Stroie să repare toate greselile si să lumineze teribila incurcătură pusă la cale de imperialisti.
Oare praful radioactiv folosit de fosta securitate contra dusmanilor poporului isi trage numele ('Radu') de la Stroie?

 
 

Basescu nu mai poate coabita cu Romania.

Pe perioada suspendarii, inculpatul Basescu Traian nu beneficiaza de nici un fel de imunitate.

Justitia: Inculpatul Basescu Traian trebuie sa raspunda penal pentru savarsirea infractiunilor de:

- Tradare - Art. 155 - Cod penal
- Atentat care pune in pericol siguranta statului - Art. 160 - Cod penal
- Atentat contra unei colectivitati - Art. 161 – Cod penal
- Subminarea economiei nationale - Art. 165 - Cod penal
- Propaganda in favoarea statului totalitar - Art. 166 Cod penal
- Actiuni impotriva ordinii constitutionale - Art. 166 indice 1 Cod penal
- Complot Art. 167 - Cod penal
- Comunicarea de informatii false, Art. 168, indice 1 Cod penal
- Amenintare Art. 193 Cod penal
- Santaj Art. 194 Cod penal
- Inselaciune Art. 215 Cod penal
- Ultraj Art. 239 Cod penal
- Abuz in serviciu contra intereselor publice Art. 248 Cod penal
- Abuz in serviciu in forma calificata Art. 248, indice 1 Cod penal
- Purtare abuziva Art. 250 Cod penal
- Trafic de influenta Art. 257 Cod penal
- Asocierea pentru savarsirea de infractiuni Art. 323 Cod penal
- Instigare publica si apologia infractiunilor Art. 324 Cod penal
- Genocid Art. 357 Cod penal

Pentru incalcarea:

- art. 52 alin 1 si 3 - din Legea 3/2000 – privind organizarea si desfasurarea referendumului
- art. 2 - din Legea nr. 14/2003 - a partidelor politice
- art. 54 - din Constitutia Romaniei - Fidelitatea fata de tara
- art. 80 - din Constitutia Romaniei - Rolul Presedintelui

eu ma intreb cine va coabita cu USL

admitand ca ne pedepseste Dumnezeu pt pacatele noastra

si castiga alegerile .

Ma intreb ce hal de "democratie" va fi dupa .

Dancu e ca Rus:portocalii acoperiți dar demascați

Breivic din coteț nu are scăpare: Maximum 16,3 milioane de romani pot fi pe listele permanente...

Calcule după cifre oficiale actualizate ale INS si a rezultat un maxim de 16,3 milioane votanti. Mai mult ca sigur insă, pe listele electorale permanente s-ar putea să fie si cu cel putin 100 sau 200.000 mai putin alegători.

Maxim 16.334.337 de alegători pe listele electorale permanente

La data de 1 noiembrie 2011, conform datelor maximale al recensămantului INS (am adăugat si acele 900.000 de persoane plecate pe perioadă indelungată, si cele temporar prezente, si cele 600.000 temporar absente – n.a.) a rezultat că in Romania erau inregistrati 20.254.866 de locutori. In perioada 1 noiembrie 2011 – 30 iunie 2012 in Romania s-au născut 125.100 de copii vii. Adunăm la numărul de locuitori găsiti la 1 noiembrie 2011 si rezultă: 20.379.966 de locuitori. In acelasi timp, in perioada 1 noiembrie 2011 – 30 iunie 2012, au decedat 178.903 cetăteni. Scădem numărul celor decedati si răman 20.201.063 locuitori la data de 30 iunie 2012. Din acest număr trebuie insă să scădem pe cei care nu au implinit 18 ani. Avem următoarele date: la 30 iunie 2009, copiii cu varsta intre 0 si 14 ani erau in număr de 3.245.775. (acestia au acum intre 3 si 17 ani – n.a.). Intre 1 iulie 2009 si 30 iunie 2012, conform INS s-au născut 620.951 de copii vii. Adunand copii care aveau pană in 14 ani la 30 iunie 2009, cu cei născuti in ultimii 3 ani, avem un total de 3.866.726 de minori, deci locuitori fără drept de vot. Ii scădem din locuitorii numărati anterior, si ajungem la 16.334.337 de persoane cu drept de vot la 30 iunie 2012.

Breivic din coteț nu are tupeul să facă ce a făcut Tony Scott pt că e prea "curajos"...

Dancu sa ne spuna daca populatia romaniei

trebuie sa faca un control mintal, dupa cite pietroaie arunca in apa PSD-ul si cati fraieri le cauta .

Putem deacum sa spunem ca Ponta da de lucru si a creat locuri de munca la toti romanii , dupa zelul cu care cauta , ceea ce nu o sa gaseasca niciodata, pentru ca "evaluarea" este o permanenta variabila .

Daca de la fostii comunisti nu ne mai mira nimic , trebuie sa multumim liberalilor pentru ca ne-au crescut un furer de toata scirba ...

excelent comentariu , Dle Dan !

exact asta e situatia .
Dl Dancu poate si mai ales

T R E B U I E

sa faca o analiza si a ceea ce se intampla cu mintea romanilor .
Cu privire la afectele pe termen lung ale manipularilor tembeliziunilor "nationale" antena 3 , iRealitatea , Romaniatv .

Daca este un profesionist , altfel .... devine propagandist .

Va pasa de Romania ?

Poporul roman nu poate fi ignorat, nu poate fi ucis, nu poate fi scos inafara istoriei. Culmea este ca si noi suntem preocupati de democratia si independenta institutiilor din Romania. Cum am putea fi altfel, cand Parchetul – trecut pe fata in tabara politica a suspendatului Traian Basescu – si-a asumat rolul Securitatii din vremea lui Ceausescu? Cum am putea sa nu fim ingrijorati, cand convorbiri interceptate de Parchet sunt furnizate presei portocalii, in totalul dispret al celor mai elementare norme de drept?

Cum am putea sa nu fim ingrijorati, cand Parchetul descinde cu mascati la BEC, Evienta Populatiei, Biroul de Pasapoarte, Curtea Constitutionala si aresteaza… liste de votanti sau chiar buletine de vot! Si, apropo de Curtea Constitutionala: cum am putea sa nu fim ingrijorati, cand ne gandim cu totii ca asupra presedintelui Augustin Zegrean se fac presiuni politice uriase? Numai asa se poate explica comportamentul aberant al Curtii, dinainte si de dupa referendum.

Cum am putea sa nu fim ingrijorati de sfarsitul democratiei in Romania, cand voturile a 8,4 milioane de oameni, dintre care 88% au votat pentru demiterea suspendatului Basescu, nu valoreaza nici macar cat bricheta de la care a aprins flacara democratiei?

Intr-adevar, declaratia lui Philip Gordon surprinde in cel mai inalt grad o realitate romaneasca. Ingrijorator. Exista, daca vreti, si un amendament: ambasadorul Mark Gitenstein este si el ingrijorat, doar ca excelenta sa il vede pe puscariasul Basescu ca intruchipand lumina si adevarul, in favoarea lui, iar pe cei care i se opun ca emisari ai satanismului, pocaismului si minciunii.

Basescu nu mai poate coabita cu Romania. Criminalitatea unora e fara limite. Dupa o consultare populara in care 87 % au spus ca un personaj trebuie sa plece, tabara acestuia vorbeste despre razboi civil, lovitura de stat, crima organizata, puscarie.

Dupa ce au urinat ani buni pe lege, democratie, constitutionalitate si procedura parlamentara, cei din tabara invinsilor ating azi culmea mizeriei si a imposturii politice : contesta vointa si votul popular.

Cei desemnati de majoritatea absoluta a populatiei sa gaseasca o solutie politica si democratica se afla in fata unei situatii dramatice. Un guvern, o majoritate parlamentara si 7,5 milioane de cetateni care au votat nu pot scoate de la putere un personaj in spatele caruia se afla serviciile secrete, procurorii si alte institutii controlate de oamenii sai. Traian Basescu trebuie arestat.

Este, fara doar si poate, cea mai mare pacoste care a picat pe capul Romaniei de la caderea lui Ceausescu. Nomenclatura celui demis se tine cu dintii de putere mai rau decit nomenclatura comunista. Consecintele pot fi dramatice daca nu apare o solutie democratica pentru ca cel demis de populatie sa respecte votul popular.

Să se știe...

Dancu,Rus,....și toți oranjații acoperiți dar demascați știe asta?

Asociația Magistratilor sesizează ambasadelor că Mona Pivniceru e impiedicată de CSM să ajungă ministru al Justiției.

Asociația Magistraților din Romania și Asociația Procurorilor din Romania va sesiza ambasadele, incepand cu cea a Statelor Unite, cu privire la Consiliul Superior al Magistraturii pe care il acuză că face tot posibilul să o impiedice pe Mona Pivniceru să ajungă la șefia Ministerului de Justiție.

Dăncule,CCR,Parchet,DNA,Procuratură,......+ o parte din Servicii sunt total compromise...și trebuie demise și apoi reinființate...

Breivic din coteț e demoralizat...va fi alinat de Pora,Lupea,Mircea Marean,Cristoiu,colonelul Turcescu....

Cine spunea ca in PSD nu sunt si oameni inteligenti? Fie ca il cred

sau nu pe Vasile Dancu, dar macar are un punct de vedere care nu se limiteaza la lozinca Jos Basescu!

 

.. nu se limiteaza la lozinca Jos Basescu!

Si pentru asta'l consideri ... inteligent? Io'l consider un om de bun simtz, si .. atit!

@ paraipan, PSD-istii e prosti ca i-au spus ...

... "MARS" Basescului iar PDL-istii e destepti pentru ca pupinc(#)resc pe Basescu de a ramas bietul fara piele pe fund. Sa ne traiasca Inalta Curte Constitionala in frunte cu cel mai basist presedinte a acesteia tovarasul jurist consult de BJATM Zegrean...

O contradictie...

CCR nu ar fi avut o misiune chiar atat de grea daca nu ar fi impus prostia de artificiu procedural numit cvorum, total inutil si nefolosit in UE. Probabil ca atunci prezenta la vot ar fi fost la un 10 milioane de votanti. Contradictia vine din faptul ca daca ar fi venit la vot 9 milioane de romani (cat ar fi cerut "cvorumul"), erau de ajuns 5 milioane de voturi impotriva lui basescu. Acum sunt 7.4 milioane de romani care nu-l mai vor pe basescu...

@ Mutul

Vasile Dancu este un tip destept, cultivat si bun profesor universitar. Pacat, mare pacat ca s-a alaturat PSD-ului. Spun asta pentru ca l-am cunoscut bine inainte de a se angaja politic.
Am inteles de pe blogul sau ca Dancu este foarte amar din cauza evolutiei PSD-ului si ca s-ar fi retras din toate functiile in partid - ramane insa membru de rand. OK.
In analiza sa nu gasesc deloc scuzabil modul in care il apara pe plagiatorul ponta, oricata simpatie personala ar nutri pentru el. Inca o data : PACAT !
Am senzatia ca tot ce se atinge de PSDNLPC se murdareste definitiv, irevocabil.

Dancu la PSD si Chiliman la PNL

Doua guri de aer proaspete. Ce distanta de la cer la pamant fata de mincinosul Ponta si dementul Crin.

Nu sunt de acord cu ei, dar pot sa discut in mod politicos pe argumente.

 

-----

Sunt sigur ca mare parte dintre cei care sunt acum extrasi de pe listele electorale pentru ca ar avea buletinul expirat sau ca ar fi in strainatate figureaza ca ar fi votat, cel putin in judetele "fruntase" la cules de voturi, doar asa au declarat primarii procente la vot dubioase, au zis ca au venit sa voteze aia din strainatate (desi este foarte clar ca aia nu au venit ci au bagat ei fraudulos voturi in locul lor), Asa ca daca ii extrage din cvorum si ei figureaza ca au votat in mod normal ar trebui sa scadem si voturile lor, ceea ce este imposibil ca nu stim cu cine au votat. Deci ceea ce fac uselisti acum este o mare idiotenie, nu as crede ca judecatorii de la CCR sa accepte asa ceva fara sa riste puscaria. E drept ca mai si trebuie sa existe cineva care sa-i bage la puscarie iar daca castiga USL-ul alegerile si continua cu manariile ca pana acum s-ar putea sa scape. Sa vedem insa cat ii vor mai accepta romanii, in mod normal acesti banditi ar trebui scosi in suturi de la guvernare.

 
 

De ce trebuia sa se ajunga la CCR?

Cretinescu se pregatea de hibernare si inainte de toate a stat (dar n-a cugetat)si a dorit o raita pe la Cotroceni.Ce si-o fii zicand.Pana la primavara...vai de mine si de mine...ce drum lung si daca,daca.....cine stie.,mai bine acuma ,odihnit,hranit si nu atunci,fara vlaga,sleit de puteri si cine stie care mai are rabdare sa ma pazeasca de vanatori.Imi vand eu pielea decat sa ramana pe mana lor.

 

Drama societatii mioritice: nerenuntarea la sfertul de masura

providential operabil in functie de interesul cel mai proaspat. Este adevarat ca ccr mediaza conflictul politic exclusiv neconstitutional pentru ca matricea prioritizarii sferturilor indica atentionare sporita; in sensul ca adevarul de fond trebuie mentinut intre apele tulburi pana va seca paraul si nu va mai conta decat intentia: noi am vrut dar.....interpretareala maximala din care castiga doar conjuncturatii, indiferent de opinie, nu va muri niciodata pentru ca suntem rromani. Adevarul la noi este ca fata mare in noaptea nuntii: ooo ce revelatzie vergina mmagulitoare, dar aceasta calitate nu ascunde cumva o disfunctionalitate majora!!!!! Conform logicii umane si intelegatoare pana la moskva daca afli prea devreme cum functioneaza legea este posibil sa nu-ti mai pese de legalitate si sa promovezi cultura bunastarii personale prin munca in dauna tutulol specialistilor umanitari; dramatic si de neacceptat pentru sfertodoctia care guverneaza Romania. Nea nellutu a prins spilul si combateaza ca din gaura de sarpe.

 

Bun, si dacà-i dàm in judecatà la CEDO pt cà ne-au scos de pe liste

in mod abuziv si procesul, sà zicem, dureazà 10 ani, o sà avem un aurolac & un criminal la conducere 10 ani ???

Stai sà le opreascà Barroso finantarile , picà 3 mai putin de 3 luni ...

 

Si ce le pasa daca Barroso opreste finantarile? Ei au de furat

slava Domnului, iar poporul este bland. In plus, Ponta a declarat in urma cu un an ca Rusia ne poate ajuta financiar c.acalau. Imprumuta oricat ca sa finanteze deficitul si sa linisteasca gainarii paraziti, iar dupa asta, potopul!

Ingrijorati pentru tarishoara?

Ipocrizia basista n-are margini!

Domnule Dancu, CCR nu a contribuit, ci chiar ea a creat haos

Principalul vinovat care a dus Romania in haos si instabilitate nu este altcineva decat CCR. Sa nu ne mai ascundem de dupa degite, aceasta institutie este subordonata complet "haitelor" de politicieni corupti, care nu au mama, nu au tara, nu au un Dumnezeu.Referendumul putea fi validat in cateva ore, dar nu au vrut politicienii cu pacate. Cand oare aceasta institutie fundamentala a statului de drept se va desprinde pentru totdeauna de politicul corupt si va deveni independenta cu adevarat? Shalom

 

dancule ,nu pot sate cred....

ai mancat si tu la "cantina" psd-ista ca sa folosesc un termen elegant.Daca tu crezi ca ce fac ponta si antonescu sunt actiuni logice si legale da-mi voie sa ma indoiesc de capacitatea ta de analist si sociolog.

 

asa este !

subscriu

Dancu asta infecteaza politica cu ineptiile lui

Si Clujul, binenteles.Nu stiu daca l-ar vota cineva daca ar candida.Cica face parte din grupul de la Cluj,alcatuit din el,Rus si Puscas.Numai gura este de el.

 

parere

Intradevar, CCR contribuie la haos prin amanarea/ grabirea verdictului, prin deciziile sale care uneori nu sunt logice. Sa speram ca judecatorii vor lua cea mai buna si cea mai inteleapta decizie pentru ca in joc este viitorul Romaniei.

 

Prima   1   2   Ultima
Platforma pentru solutionarea online a litigiilor