Ziare.com

De ce postul te face mai fericit

de Anca Serghescu
Marti, 13 Martie 2012, ora 15:24

   

De ce postul te face mai fericit
Un studiu publicat recent de Nutrition Journal arata ca privarea de carne, indiferent ca e vorba de peste, pui sau oricare alt tip, imbunatateste starea de spirit, ajutandu-te sa fii mai fericit si mai putin stresat.

Explicatia oamenilor de stiinta este simpla: persoanele care consuma carne au parte si de mai mult acizi grasi. Un dezechilibru dintre acizii grasi omega 3 si omega 6 duce si la schimbari bruste de spirit, relateaza Huffington Post.

Desi pestele e o alternativa buna la carne, se pare ca si in prezenta acestuia echilibrul dintre acizii grasi omega 3 si acizii grasi omega 6 nu este cel de dorit.

Surpriza oamenilor de stiinta a fost totala cand, dupa ce au impartit un grup de subiecti in trei subgrupe - una incluzand in dieta si carne si peste timp de doua saptamani, alta doar peste si o a treia limitandu-se doar la fructe si legume -, au descoperit ca cea mai buna stare de spirit si cel mai mic nivel al stresului erau prezente in cazul participantilor la studiu din ultima grupa, cea vegetariana.

Starea de spirit si nivelul stresului ramasesera insa aceleasi la finele perioadei in celelalte doua grupe.

Daca nu esti inca pregatit sa devii vegetarian sau macar sa tii post din cand in cand, ar trebui macar sa incluzi mai des in dieta conopida si semintele de canepa, care contin acizi grasi omega 3.

Sursa: Ziare.com

Articol citit de 2116 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
3 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard |Calitate |Numar Voturi |Recente

A posti inseamna , in primul rand a fi cumpatat(in toate)

Tot ce este in exces dauneaza sanatatii.De aceea,postul isi are rostul sau.Pe langa faptul ca nu se recomanda a se consuma produse de origine animala,chiar si cele vegetariene nu trebuie consumate in exces.De asemena se spune ca hrana pentru trup trebuie imbunatatita cu hrana pentru suflet.Asta inseamna ca atunci cand postim trebuie si sa ne abtinem de la injurii,desfranare,pizma,clevetire si orice alte rautati si sa facem fape bune,milostenie,iubire pentru aproapele nostru si rugaciune.Abia atunci cand acestea formeaza un tot se poate vorbi despre bucurie launtrica care ne poate aduce bucurie.

 

despre patima...

Lacomia pantecelui poate fi definita ca o cautare a placerii de a manca sau, altfel spus, ca o dorinta de a manca in vederea placerii, ca o neinfranare a gurii si a pantecelui. Aceasta patima capata doua forme principale: poate fi preocupata de calitatea alimentelor, si atunci cauta mancaruri gustoase, fine, delicate, gatite cu grija; sau cauta in primul rand cantitatea, si atunci are dorinta de a manca mult.

In primul caz cauta placerea gurii, a gustului; in al doilea caz cauta placerea pantecelui, sau a organelor digestive in general. Intr-amandoua cazurile se cauta o placere trupeasca, de aceea lacomia pantecelui este clasificata printre patimile trupesti. Insa cu toate ca trupul este direct implicat, lacomia pantecelui nu lucreaza direct pentru nevoile trupului; in acest sens, cum ca dorinta depaseste nevoile reale ale trupului, ii putem aduce ca argument pe infometatii notorii.

"Dracul se aseaza in stomac, spune Sfantul Ioan Scararul, si nu lasa pe om sa se sature, chiar de ar manca tot Egiptul si ar bea Nilul intreg. Dupa mancare pleaca ticalosulsi ni-l trimite pe cel al curviei, vestindu-i ce s-a intamplat: ia-l, ia-l, zice, tulbura-l. Caci pantecele umplandu-se nu va lupta mult. Si acela venind zambeste. Si legandu-ne prin somn mainile si picioarele, face apoi toate cate voieste, pangareste sufletul si trupul prin intinaciuni, naluciri si curgeri. E lucru de mirare a vedea mintea netrupeasca intinata si intunecandu-se de trup; si iarasi a vedea pe cel nematerial, curatit si subtiat prin lut".

Se vede de aici ca lacomia pantecelui este si o patima a sufletului. De aceea, anticipand oarecum, il vom cita pe acelasi Parinte, care ne spune ca postul trupesc isi rasfrange actiunea binefacatoare si asupra sufletului: "Postul este o silire a firii si o taiere imprejur a dulcetii gatlejului, curmarea aprinderii, alungarea gandurilor rele si, eliberarea de visari, curatia rugaciunii, luminatorul sufletului, paza mintii, inmuierea invartosam, usa strapungerii inimii, suspinul smerit, zdrobirea vesela, incetarea multei vorbiri, inceputul linistirii, strajerul ascultarii, usurarea somnului, sanatatea trupului, pricinuitorul nepatimirii, iertarea pacatelor, usa si desfatarea raiului".

Bucatele nu sunt un lucru rau in sine, pentru ca Mantuitorul zice: "ceea ce intra in gura spurca pe om, ci ceea ce iese pe gura, aceea spurca pe om" (Matei 15, 11); iar Sfantul Pavel ii scrie lui Timotei: "orice faptura a lui Dumnezeu este buna si nimic nu este de lepadat, daca se ia cu multumire" (1 Timotei 4, 4).

De fapt toate lucrurile au fost facute bune de catre Dumnezeu, dar omul le poate intrebuinta rau: "Nu mancarurile sunt rele, ci lacomia pantecelui; nici facerea de prunci, ci curvia; nici banii, ci iubirea de bani; nici slava, ci slava desarta. Iar daca-i asa, nimic nu e rau dini cele ce sunt, decat reaua intrebuintare, care vine din negrijirea mintii de a cultiva cele firesti".

asta este definitia postului religios si nicidecum a

adevaratului post, religia este o pacoste pentru om, in loc sa-l apropie de Dumnezeu il indeparteaza.


Platforma pentru solutionarea online a litigiilor