Ziare.com

Starea natiunii, adevarul din spatele cifrelor (Opinii)

   

Starea natiunii, adevarul din spatele cifrelor (Opinii)
In spatele unei avalanse ametitoare de cifre, Victor Ponta a asezat cateva adevaruri greu de digerat daca ar fi fost rostite cu subiect si predicat, verde in fata: promisiunile electorale sunt suspendate; acordul "criminal" cu FMI este necesar si va continua; solutiile de stimulare a economiei nu exista; investitiile vor fi diminuate.

Victor Ponta stie ca cifrele dau greutate unui discurs, impresioneaza, dau senzatia de competenta si seriozitate. Dupa cum stie ca a uzat discursul despre greaua mostenire, iar reutilizarea lui intensa este cu atat mai riscanta cu cat cea mai recenta este chiar mostenirea Guvernului Ponta 1.

Si, atunci, premierul si-a luat aerul unui contabil cuminte si echilibrat si i-a ingropat pe romani sub cifre. Las economistilor placerea sa le analizeze in detaliu. In spatele lor se afla insa mesajele politice.

Practic, premierul a confirmat inghetarea salariilor bugetarilor, laudandu-se insa cu reintregirea acestora dupa masurile de austeritate din 2010. Nu, reintregirea este strict nominala, pentru ca in termeni reali, din cauza inflatiei cumulate din ultimii doi ani, cam 8%, si a prabusirii cursului de schimb dupa criza politica grava din vara anului trecut, puterea de cumparare a bugetarilor ramane cu mult sub ceea ce era in 2008.

Sunt convinsa ca economia nu permite o majorare a salariilor bugetarilor si nu pledez in niciun caz pentru o majorare nesustenabila. Dar imi aduc aminte de promisiunile facute de USL in cele trei campanii ale anului trecut, cand actuala Putere sustinea ca imediat ce va capata cu adevarat puterea, si o putere mai mare decat acum e greu de imaginat, romanii vor simti efectele benefice.

Salariul minim pe economie promis de USL ar trebui sa ajunga la 1.200 de lei .
O alta promisiune de baza a USL a fost reducerea fiscalitatii. TVA urma sa revina la 19%, TVA pentru produsele agricole urma sa ajunga la 9%, impozitul pe venit urma sa devina regresiv, cu 16% cota maxima de impozitare, CAS urma sa fie redus, iar firmele care angajeaza tineri urmau sa primeasca deduceri fiscale consistente.

E drept, promisiunile privind cresterea salariilor si reducerea fiscalitatii nu aveau termen si urmau sa fie indeplinite in patru ani de guvernare, deci, nu-i asa, e timp. Nu e.

Este nerealist sa-ti imaginezi ca, fara o reducere treptata, atingerea tintelor este imposibila, pentru ca este imposibil ca Guvernul sa-si permita o scadere brusca si drastica a veniturilor bugetare, concomitent cu cresterea la fel de substantiala a cheltuielilor cu salariile.

Daca ar fi fost sa se tina de cuvant, USL ar fi trebuit sa faca primele diminuari ale fiscalitatii si majorari salariale inca de anul acesta. Deocamdata insa nu vedem decat o majorare a taxelor si impozitelor locale, pe care cu greu Guvernul a acceptat sa o lase la latitudinea primarilor, dar numai pentru anul acesta. Din 2014, aceasta majorare va deveni obligatorie.

USL se poate tine de cuvant daca reuseste o performanta economica remarcabila din 2014 incolo, cu o crestere substantiala, sau reuseste o colectare remarcabila la bugetul de stat. Ca sa aiba aceasta crestere, Guvernul trebuie sa stimuleze economia. Subiectul a lipsit cu desavarsire din discursul premierului. Asa cum a lipsit orice referire la felul in care va stimula crearea de locuri de munca, importante sursa de bani la buget si de stimulare a consumului.

Victor Ponta a mentionat, la fel ca toate guvernele de pana acum, intentia de a imbunatati colectarea veniturilor bugetare prin limitarea evaziunii. Simplul fapt ca structurile de control din Ministerul Finantelor se vor reuni intr-o singura structura, un "brat armat al statului" in lupta cu evazionistii, nu cred ca spune mare lucru.

Premierul a anuntat ca va taia investitiile nenecesare, ba chiar paguboase pentru a concentra banii in directia celor utile. De acord, dar tare mi-e teama de felul in care se va face aceasta selectie, pe ce criterii obiective si transparente.

Pentru ca in lipsa lor ne vor trezi ca investitiile baronilor si clientilor USL sunt de maxima utilitate toate si doar cele ale adversarilor sunt toxice pentru economie.

Dar aceasta ordine intre investitii, chiar corecta sa fie, nu stimuleaza cresterea economica. Pentru o crestere autentica este necesara o crestere a sumelor necesare investitiilor necesare si utile. Suma insa va scadea, dupa cum a anuntat insusi premierul.

Si, totusi, Victor Ponta a avansat o solutie sanatoasa acolo unde, personal, ma asteptam cel mai putin, adica in spinoasa chestiune a retrocedarilor. Victor Ponta afirma ca mai intai se va restitui ceea ce se poate si apoi vor fi esalonate despagubirle, evaluate in acest moment la un sfert din PIB.

Daca acestia vor fi pasii solutiei, Victor Ponta se afla pe un drum foarte bun.
E bine ca premierul a inteles, in sfarsit, ca acordul cu FMI nu mai este "o crima impotriva poporului roman", dupa cum il cataloga insusi Victor Ponta atunci cand l-a incheiat Guvernul Boc, ci o garantie in fata investitorilor straini si un certificat de bonitate care permite imprumuturi cu dobanzi mai mici de pe piata de capital.

Deci Emil Boc n-a facut doar lucruri rele, nu-i asa, iar printre cele bune s-au numarat si unele mult hulite de USL pe vremea cand era in Opozitie.

Una peste alta, "Starea natiunii" a fost un moment al adevarului, previzibil pentru cine nu mai crede in Mos Craciun si Zana Maseluta, dovada ca solutiile miraculoase din campanie nu exista, ca linia Guvernului Boc a fost corecta in principiu, ca in 2013 in cel mai bun caz vom supravietui, dar nu avem motive sa speram intr-o crestere.



Vineri, 11 Ianuarie 2013, ora 13:40
Sursa: Ziare.com
Autor: Ioana Ene Dogioiu

Articol citit de 9826 ori

Urmareste Ziare.com pe

Urmareste stirile Ziare.com pe Facebook
 
89 comentarii
Ordoneaza comentariile:Standard|Calitate|Numar Voturi|Recente

Habar nu am ce vrea sd afaca dar stiu ce NU VREA sa faca

Nu va face nimic din ce a promis.

Romanu' va fi multumit ca l-a schimbat pe Boc cu Ponta (scuze D-lui Boc pentru alaturarea celor doua nume), pe Roberta cu Zgonea si pe Blaga cu Antonescu... siiii??
Se va resimti asta si intr-o viata mai buna, vor fi frigiderele mai pline?
Vom putea sa ne educam si noi copilasii asa cum a facut-o Nastase cu ai lui ?
Ne vom lua si noi mansarda de fitze ca a lui Antonescu din salariul de bugetar ? Vom putea sa ne facem si noi viloaie la Cornu si cabane de vanatoare in Delta ?

Restul este poezie.
Vor da in continuare vina pe Basescu, pe MRU, pe posetele Lenutzii si pe bicicleta lui Paleologu.
Dar NOI… noi cand ne vom mai vedea autostrazile alea terminate ? Cand vom vedea scoli moderne, cand vom avea spitale cel putin decente ?
Cand nu ne va mai fi frica sa iesim pe strada din cauza mafiilor locale in cardasie cu Politia? Cand vom avea justitie egala pentru toti ? Cand vom fi tratati ca oameni si nu ca statistici ?

 

Ce vor face niște calificați in alba-neagra ascunși după diplome și

titluri furate? Ce vor face oamenii de tip nou ai lui Ceaușescu și cei de tip și mai nou ai lui Iliescu-KGB?

 

Cine-l mai crede pe Ponta ?

Hai sa vedem bugetul dupa negocierile cu FMI si dupa rectificarile inevitabile. Eu cred ca totusi E.Boc a uitat caetul de guvernare in sertarul de la biroul de premier.

 

Si totusi ce vrea Ponta sa faca? Eu nu am inteles decat ca vom

... trai mai rau ca pe timpul lui Boc.
Altceva?

Asa cum am spus de o mie de ori,

oricum va fi rau, indiferent de Guvernul autohton existent la un anumit moment (pentru ca adavaratii guvernanti sunt FMI, Banca Mondiala si Comisiile Uniunii Europene) Nu se poate intrevedea nici o farama de revigorare cel putin cat Uniunea Europeana si zona Euro sunt in criza (sau afectate de criza).
In rest, politica este clara, la fel ca in toate statele democratice (in sens de multipartidism si alegeri libere). Sunt politici de stanga care iau de la investitii si dau mai mult la pensii, ajutoare sociale si salariile bugetarilor. Apoi vin cei de dreapta si inchid robinetele pentru pomenile catre populatie, in schimb incurajeaza mai mult investitiile si eventuala crestere economica. Aceste politici ar trebui insotite si de cote fiscale mai mici in cazul dreptei, respectiv mai mari in cazul stangii, doar ca la noi nu se poate pentru ca oricum bugetele de asigurari sociale sunt in mare suferinta si, pe de alta parte, cotele, pentru Romania, sunt suficient de ridicate, la limita suportabilitatii de catre agentii economici.
Deci, deocamdata stam asa. Dupa ce Uniunea Europeana sau macar zona Euro ies din criza si repornesc cresterea si normalitatea, mai vorbim.

"Victor Ponta se afla pe un drum foarte bun"

Domnul Boc nu a fost niciodata pe drumul asta... el calca in gropi si pe langa!
Ponta repara, pas cu pas,greselile din guvernarile portocalii...

FMI si banca modiala imprumuta pe toata lumea

nu numai pe romani, nu mai dati vina pe altii. Noi suntem puturosii, hotii. Iar USL-ul a mintit sa ia puterea, nimic nou. Nenorocirea este ca Ponta pune ministrii si oameni in conducere care au deja retelele mafiote pregatite sa fure.

acordul "criminal"cu FMI este Condamnarea Poporului Roman

Romania lui 2013 este in FALIMENT daca INTERLOPI care au pus mana pe ciolan NU isi condamna propriul sau popor cu acest acord.

Ce stat de pe planeta a avut rezultate pozitibe cu sprijinul MAFIOTILOR de la F.M.I. si noi nu stim ??

Cand se va schimba Mentalitatea Interlopilor Politici ??

Cand NU se va mai cumpara o functie publica iar specialisti in domeniu isi pot ocupa locurile ??

Daca era intradevar o schimbare interlopi care au distrus Romania acum nu mai erau la ciolan.

DA, avem o schimbare RENASTEREA F.S.N.-ului 2013

cu ce te deranjeaza acordul cu FMI ?

Mai mult , presupunand ca stii ce e FMI
spune-ne si care si care este rostul lui pe lume ! ....

Exact-Ce sa facut cu miliarde, autos ptr putori?

La ce au jutatat miliardele ce suntem datori vanduti?
La infrastructura ceva economie NU !
La transformat sleahta de rromani in putori si paraziti cronici ?
Si-au cumparat toti parazitii deveniti cronici masini mici, autos de lux mai ceva ca in vest .... acum se plang toti ca nu se ingrijesc "autoritatile" sa le curete soselele !?
Neanderthalu a disparut, incapabil sa evolueze

"Renasterea" FSN-ului, Kiatra???

Mai Kiatra, pai FSN-ul a tot "renascut" si s-a tot "revigorat" din decembrie '89 incoace, pana a ajuns sa fie PSD-ul de azi, cel care "a pus mana pe ciolan", cel care "ne va duce la faliment", asa cum zici tu. In partidul asta de comunisti, continuitatea a fost permanent asigurata: Nastase a fost "puiul" lui Iliescu, dupa cum Ponta a fost mai apoi "puiul" lui Nastase. Deci, ce renastere mai vrei tu acum? Sa-l punem pe Ponta sa cloceasca, pana scoate si el un "pui"?

Eu am inteles ca ....

.."solutiile miraculoase din campanie nu exista, ca linia Guvernului Boc a fost corecta in principiu, ca in 2013 in cel mai bun caz vom supravietui, dar nu avem motive sa speram intr-o crestere"
Si daca in februarie iese Nastase, celula lui poate fi ocupata chiar de victoras !!??

...Fireste,un hot intelectual,un mincinos tupeist dezinvolt,

nu va putea niciodata sa rosteasca adevarul!

...iar naivii votantihandicapati inca nu reusesc sa se

dezmeticeasca!

Ce-i de facut?

Guvernul Ponta nu poate face decat o redresare a economiei Romaniei pentru a aduce tara in coada UE (cum vom fi intotdeauna astazi si in viitor).Este clar ca atata timp cat va fi in UE si va fi condusa de politicienii proveniti din PCR si Securitatea comunista
situatia tarii nu se va schimba in mod fundamental.Este nevoie de altceva.Este nevoie de intarirea statului,crearea unui sector de stat in industrie si agricultura(in intraga economie)si inlocuirea capitalistilor straini care paraziteaza economia cu capital roman si preferabil de stat.Sectorul de stat trebuie marit prin infiintarea de intreprinderi mari care vor asigura multe locuri de munca.Numai statul poate crea intreprinderi mari cu capital romanesc(sau imprumutat).Sectorul particular va avea majoritar intreprinderi mici si mijlocii.Un rol important are sistemul bancar care ar trebui sa fie romanesc peste 50%
(banci cu capital de stat si particular).
Pentru o crestere economica adevarata Romania trebuie sa nu fie supusa in mod direct constrangerilor din afara deci este nevoie sa nu mai fim in UE si NATO.Sunt necesare acorduri economice cu UE si separat cu fiecare stat in parte cu care avem relatii economice.
Este necesara nationalizarea unor companii care detin monopolul in anumite sectoare ale economiei.Trebuie exploatate resursele solului si subsolului de catre companii de stat(sau particulare cu capital romanesc).
Statul este singurul care poate ridica economia si crea locuri de munca in Romania cu conditia sa aiba oameni competenti si mai ales cinstiti(care lipsesc aproape cu desavarsire in actuala clasa politica ).
Tarandu-ne in coada UE nu vom fi niciodata mai mult decat o colonie saraca fara industrie si agricultura proprie.Principul suveranitatii si nu al suzeranitatii(fata de UE etc.) statului va trebui sa fie pe primul loc.
Actuala clasa politica este multumita cu situatia de colonie a Romaniei care le aduce mari avantaje materiale
dar majoritatea populatiei are de suferit si in cosecinta nu este interesata de o schinbare radicala.
Nu exista nici un partid politic care ar putea face aceasta schimbare(cele care ar dori acesta sunt slabe si foarte sarace deci in afara puterii reale).Schimbarea nu se poate face prin alegeri "libere" clasa politica majoritara de la putere si din opozitie nu doreste acest lucru deci ramane doar la vointa poporului sa o faca prin revolutie.

Este f greu sa aduci tara pe linia de plutire

dupa 4 ani de stapanire prtocalie.

Consecinte

Un adevar arhicunoscut de catre specialisti afirma ca a imprumuta cu bani pe timpul unei crize un guvern incompetent , inseamna a irosi sigur acei bani . Asta s-a si intamplat cu acel imprumut (electoral) care a inceput sa curga in 2009 cand criza imaginara fluturata de catre guvernanti incepea sa devina adevarata dar din cauza incompetentei lor . A fost inceputul dezastrului care ii urmareste si acum pe romani .

 

Este bine să-ți evaluezi pe undeva capacitatea de a raționa

logic. Asta in cazul in care ești independent, nu o sculă biologică de scris texte primite de la stăpanire.

Pentru George2

FMI nu va pierde imprumutand Romania banii vor fi recuerati insa tara va fi inrobita si mai mult(ceea ce era in plan) se asteapta ca datoria externa sa ajunga la 100% din PIB si suntem sclavii capitalului extern.

@ Adrian Marinescu ! Na avem noi, sansa aceia sa

....robii FMI, dar ce bine ar fi .
Stii de ce ?

Ganduri pentru anul 2013:

OPTIMISTII: - Vom ajunge cu totii să cersim!
PESIMISTII: - De la cine?

De la Udrea prin ziare.com se traieste din cersit

Dar e valabil doar pt plagiatorii de articole si cei care comenteaza fara sa inteleaga nici ei ce spun, pentru cei care se declara crestini si doresc raul celor care nu-i cred,pt cei care se declara democrati si ar dori sa le ia dreptul la vot celor care nu se supun zeului lor politic.

Silvia, gluma este foarte buna. Atit de buna incit

se apropie de adevar. Discursul lui ponta a fost o descriere a situatiei financiare a tarii. Buna, rea, aceasta este insa dependenta de cetatenii tarii, in primul rind. Inteleg prin aceasta ca in Romania sint 18-20 milioane de locuitori dar numai 4-5 milioane de persoane active. Si din acesti activi, cel putin 1 milion sint la munca in strainatate, deci neimpozabili! Intrebarea pe care mi-o pun este ce se poate face pentru a mari numarul activilor (deci ce putem face noi insine, intr-un fel). Cum gestioneaza Ponta aceasta este o alta problema. Nu aud nimic despre investitie masiva, legislatie economica care este creatoare de locuri de munca, ... Tot ce am retinut sint masuri asa-zis sociale (ca in Franta): 23 de lei la salariu, si alte pro*stii de genul acesta. Inca odata avem dovada incompetentei guvernului Ponta si a inconstientei poporului care valideaza actiunile usl. Concluzia: avem exact ce meritam. Din pacate.

2013 ? moartea tiraniei securiste comuniste

a mai ramas un singur comunist securist pe post de guvernator... sper ca domnul Ponta sa-l bage la brutarie cat mai urgent.

adevarul este

ca nu sunt bani,avem datorii mari si depindem(economic,financiar) foarte mult de comuitatea europeana care este intr-o criza prelungita.la 3 ani dupa ce ies ei din criza o sa ne refacem si noi.pana atunci;taxe marite,buget social mic...macar daca nu s-ar fura din putinul care este,vorba lui vanghelie.

romanii au dat vrabia lui BOC din mana

pe cioara USL de pe gard .
Una vopsita , mincinoasa , hrapareata .

Nu le-a placut felul lui BOC de a fi , corect cu banii ,
au sperat ca daca se imbogatesc astia d la USL le pica si lor firimituri .

Socoteala prosteasca , specifica cioflingarilor puturosi .
Cu un singur discurs Ponta a anulat toata harmalaia facuta pana s-a ales prim-ministru , a aruncat la gunoi promisiunile facute babuinilor .

Sa traiti asa cum ati votat !

 
 

nea tyrex

lasa textele de la partid, fa un pas inapoi, priveste in ansamblu si apoi scrie ceva coerent. asta daca te duce capul bineinteles!
mai vorbim peste juma de an sa vedem cat de bine o duci atunci!

si tu de asemenea, @tyrex

Iar USL-asii astia de acum, daca intr-adevar ne omoara si ne ingroapa cu totul (dupa cum deja se vede cat se poate de clar), tu de asemenea o sa spui tot ca-i "bine". Ce ziceai tu despre "fanatism"?...

Ghilotina. In posatrea mea anterioara am avut aceleasi

reflexii ca si tine. Avem ce am vota: un ra*hat. Cu mot.
Dar trebuie sa recunoastem ca nici cu poporul roman, in globalitate, nu prea imi este rusine! Din 18-20 milioane, doar 4-5 milioane muncesc (bine, rau, nu conteaza). Iar 1 milion sint in strainatate (singurii care trimit familiilor lor ajutorul de supravietuire cifrat la miliarde). Cei care muncesc in tara (sa spunem 4 milioane) nu pot asigura supravietuitea a 12-13 milioane de facatori de nimic. Iar Ponta nu are nimic de spus decit despre impozitarea mai mare a acestor 4 milioane! Nu ii trece prin cap ca prin educatie mai buna, economia poate creste si numarul de intreprinderi si locuri de munca de asemenea! Ponta (sau guvernul sau) este un incapabil notoriu.

bok ? un ministru de tot bok-ul

MRU... nu reprezinta mai nimic, in afara de unguent, gel, bautura si carne de vita

Articol facut de doamna Ioana Ene din dragoste ...

... pentru "nasul" din suflet. Sa ne traiasca domnul Guvernator ca la domnia sa este puterea ...

Adevaruri, nu Adevar

Daca tot ne utilizam promisiunile electorale pe care PDL-istii bat moneda, de parca promisiunile lor ar fi fost simtite vreodata de cineva din afara clientelei, atunci sa vedem exact cum au fost formulate. Toate cele mentionate de Ioana Ene sunt in programul de guvernare al USL "pe orizontul 2013 – 2016", nu la gramada in 2013. Iar "acordul criminal cu FMI" se referea la un moment anume, considerandu-se netrebuincios atunci, preferabile fiind utilizarea altor metode pentru reducerea deficitului. Nici acum liderii USL nu s-au dezis de acea declaratie. Dar un acord care-si produce efectele de atatia ani nu poate fi reziliat acum, fara consecinte grele. E un fapt implinit, neretroactiv.

"Mostenirea grea" este totusi o realitate. Numai daca luam in calcul datoria publica, in 2008 era de 28 mld. de euro, iar in 2012 de 51 mld. de euro. PIB a scazut de la 139 mld. de euro in 2008, la 118, 124, 131 si respectiv la 132 mld. de euro in 2012. Oricat am fi de "anti-uslamisti", beleaua nu s-a petrecut dupa mai 2012, odata ce tinta de deficit a fost respectata, desi s-au recuperat catre populatie o mare parte din banii luati cu japca in 2010.
O inghetare a salariilor si pensiilor in 2009 nu ar mai fi necesitat taierile din 2010. Dar atunci de unde bani pentru elecoralele "naturi vii cu oi", pentru "soselele perditiei", pentru "tobogane" si "scaldatori"!

Sa repari dupa o harababura in numele reformei este mai greu decat sa pornesti o treaba , chiar neplacuta, dupa o buna chibzuinta. Guvernarea PDL si-a astupat urechile la orice solutie alternativa. Iarasi un fapt greu de contrazis.
Va fi insa USL capabila de reparatie si buna guvernare? Declarativ se pare ca da. Cel putin in zisele de ieri, Ponta a parut un om rational. Si chiar daca ar fi rational, cum a lasat de inteles, si nu un potlogar, cum il considera unii, va fi el capabil sa struneasca jinduitorii de ban public in folos personal si de sleahta? Ca multi si demult tanjesc la asta. Nu putem decat spera ca va stopa navala profitorilor spre privilegii. Si asta ar trebui sa spere si rivalii politici ai sai. Pentru ca un dezastru ne afecteaza pe toti deopotriva.

 

Si totusi sintetizat, ce-ai vrut sa spui? Dar lasa PDL in pace

... ca acum guverneaza USL, bine?
Eu voi trai decent? Asta ma intereseaza pentru ca asta a promis USL.
Sau a fost asa, doar sa-i dea pe ceilalti la o parte - oameni cu scoala, civilizati, manierati, cu educatie si bun simt - ca sa vina "adunatura asta de banditi", cum numaste regizorul Andrei Serban guvernul condus de Ponta...

Silvia,

Mi-ai promis ca ma ignori. Tine-te de cuvant!

D-ta vei trai asa cum doresti,

ai destula experienta PDL-ista si dupa cum vad nu te lasi, asa ca dupa mine ar trebui sa intelegi ca de acum, va trebui sa traiesti ca si noi cei oropsiti si jefuiti de mafia portocalie timp de 3 ani, sub bagheta si obladurea idolului d-tale.

@vasi51

Mai Vasi, te superi daca te intreb ce meserie ai si cu ce te-a oropsit si jefuit PDL-ul?
Sau cu ce te va ajuta acum USL-ul?
Te-ai gandit vreodata daca nu cumva jaful a fost mai devreme si efectele lui s-au simtit numai un pic mai tarziu ?
Unde erai cand a fost distrusa industria Romaniei ?
Daca nu ai industrie, agricultura, daca NU PRODUCI NIMIC, din ce vrei sa traiesti ? Din comisioane la vanzarea rosiilor olandeze si a pepenilor turcesti ?
Daca iti amintesti despre perioada despre care vorbesc, crezi ca este vreo legatura in aparitia bogatasilor/baronilor si saracirea tarii?
Sau .. mai simplu, crezi ca Nastase (de exemplu) a furat din avutia tarii si a investit-o in terenuri si tablouri si arme de vanatoare ?
Crezi ca Antonescu si-a cumparat penthouse-ul din banii economisiti din salariu ?
Ca vilele BUGETARILOR de la Cornu au explodat pana in perioada 2004 doar din mostenirea matusilor Tamara?

"chiar daca ar fi rational, cum a lasat de inteles, si nu un

potlogar, cum il considera unii"
Cred că 'si nu un potlogar, cum este'.
In rest, știm noi! Citim in gamelă ca Năstase in ghiocul găsit, surprinzător, pe malul Mării Caspice.

Felix,

Cum ai putut sa-ti dai seama, nu ies cu nimic din circumspectia anuntata.
In opinia mea este inca prea devreme sa pot da verdicte de buna sau rea purtare.
Sunt extrem de curios ce o sa se intample in parlament, la discutarea si votarea bugetului. O sa fie o nebunie. Atunci sa-l vad pe Ponta cat de ferm o sa fie.
Pana atunci, articole ca asta sunt ramasitele campaniei electorale.

In ceea ce priveste taxa de prima inmatriculare

... suspendata inainte de alegeri si reintrodusa imediat dupa alegeri cu numele de timbru de mediu sau timbru verde, explicatiile date de Ponta sunt de-a dreptul uluitoare si seamana a bataie de joc la adresa romanilor. Ponta spune ca a fost obligat sa reintroduca acest timbru de mediu/verde ca din banii colectati sa restituie taxele incasate abuziv de guvernul Boc.
Deci, potrivit obiceiului, Ponta nu are nici o vina pentru reintroducerea acestei taxe, numita diferit, impotriva cateia a luptat si a scos oamenii in strada pe cand era in opozitie. Vinovat e tot guvernul Boc. Da' pana cand? Sunt aproape 9 (noua) luni de cand Ponta e la guvernare dar, pentru tot ce se intampla, tot Boc e vinovat. Cum vi se pare? Ponta nici acum nu realizeaza ca e la guvernare si ca, pentru tot ce se intampla acum, el este raspunzator direct.

Cel mai bun comentariu

Mafia portocalie a ingropat Romania, iar acum nu-i lasa nici pe altii cu intentii bune, sa faca macar o punte. Peonta stie unde suntem si este un lucru bun pentru asa cum a spus va fi contient ca va trebui sa actioneze in directia stoparii jafului la adresa banului public de unde in principal ni se trag toate necazurile.
Mafia portocalie este disperata."Finita la comedia portocalie" citez si eu un om de buna credinta, de pe aceste siturti, iar latraii lor fanaticii se zbat de mama focului si isi varsa naduful, insa fara nici un spor.

cine crede ca daca se scrie pe aici ceva

inseamna ca pe vreundeva pe la vreun cabinet careva cade pe spate se inseala .

Poate doar tovarasii de la servicii sa treaca pe fisa fiecaruia si sa dea mai departe .

Ma bucur ca pensionarii care au votat USL or sa aiba parte de binecuvantarea socialismului glorios .
Deocamdata se discuta despre buget - vorba vine "se discuta" , ca el se impune .

Sa vedem ce va zice si FMI .... poate ca ii place .

si totusi ...
e careva care traieste de 8-9 luni mai bine cu Ponta si USL la guvernare !??

In primul rand, dl Ponta trebuie sa curete

Justitia de toti judecatorii corupti cu carnet de partid de la PD, asa ca Danilet ala.
In al doilea rand, basescu trebuie arestat, anchetat si condamnat pentru flota.
Dupa aia totul va fi bine. Am toata increderea in dl Ponta.

 

 

dinosaurus misoginus-nrevosus

Sa zicem ca madam stimata nestemata Ioana Ene este partizana si nu vede bine binefacerile guvernului Ponta instalat iata de ceva timp, ca vrea cu tot dinadinsul sa-l discrediteze desi in articol ii recunoaste totusi niste luari de pozitii(nu masuri)bune, lui Ponta.
Eu te-as intreba dupa ce te uiti bine in oglinda si-ti dai niste palme dupa insultele si injuraturile gratuite ce-ai inteles tu din discursul lui Ponta pt viitorul imediat al Romaniei mai draga, mai si of,of..
Daca nu poti articula ceva coerent si argumentat pt ca esti invadat de patima si injuri cum iti vine la gura doar pt ca te afli in mod evident de partea puscariabililor..nu te mai osteni cu tastat-ul.
Chiar nu impresionezi pe nimeni cu nimic mai draga, mai comunistule!(apelativul este un alint, speri sa nu-ti cada greu la ranza)

domnul tyranosaurus-rex provine dupa cum pare

de prin cotloanele vechii securitati .

Nu cunoaste economie nici cat sa tina un caiet cu socoteli .

Mie sa-mi arate USL de ce nu se traieste bine sub ei !

Prostia si domnia se platesc totdeauna

Sau gura date fundul.
De 23 de ani ma chinuiesc sa repar ranile sufletesti si trupesti lasate de mineri si de 10 ani ma bate vintul si nisipul Saharei gonindu-ma catre casa. Care casa? Mi-am crescut copiii si i-am educat (cu diplome de universitati mari ,reale, cu masterate si doctorate)si acum ii vad cum se pregatesc sa plece in Canada.Am crezut, am sperat,am asteptat dar nici chiar asa.
Nimic,nimic doar promisiuni,din nou promisiuni.
Strainii cu care lucrez de 23 de ani ,spun despre noi,romanii, ca sintem foarte inventivi,ca gasind o piatra pe jos ,ne uitam la ea si foarte repede ii gasim o intrebuintare.Da ,este adevarat dar asta se intimpla numai "afara". Acasa ideeile care vin de la poporul votant ,nu conteaza ci numai elitele au dreptul de a ne uimi cu tot felul de idiotenii.O idee ca aceea de ase da o ordonanta care sa permita in urmatoarele 30 de zile ca romanii care au masini inscrise pe Bulgaria ,cu acte,Urmeaza intrebarea care si-o mpun automat politicienii de doi lei:"Da mie ce-mi iese?" Vin bani la bugetul secatuit al tarii si nu se duc in Bulgaria ,ca sa nu mai vorbesc de "economii" in politia circulatie, care nu mai bijbiie dupa mmasini inscrise in BULGARIA... sa le inscrie gratis in tara si sa plateasca taxele aici.Asa conducatori merita poporul care a votat si asteapta cele promise...Cind puscariasii fac legile in parlament iar Victor Ponta promite ca o sa-l scoata pe Nastase, mai pot eu crede in normalitate?S

 

Care normalitate?

.

Din pacate,

nu noi decidem normalitatea, normalitatea trebuie restabilita, mai intai, in alta parte si apoi vom fi si noi antrenati de val. Atat timp cat ne-am parasit pamanturile (de departe cel mai important si valoros mijloc de productie in Romania) si ne batem joc de ele, nu vad ce normalitate putem construi noi de unii singuri.
Haideti sa nu mai fim naivi si sa vedem lucrurile asa cum sunt. Anul trecut noi nu am schimbat concepte de guvernare, de conducere sau doctrine politice. Am schimbat doar gasca ce se va afla la butoane in urmatorii patru ani si va profita (ca si cei dinaintea lor) de administrarea bugetelor de stat (cu aprobarea FMI, desigur), de contractele cu statul si de eventualele sume din fondurile europene care vor putea fi atrase. Asta este tot.

Salutare colega...eu stiu unde este problema...

Gasim piatra pe jos, ii gasim utilizare dar nu pe cea mai buna.
Ar trebui sa o folosim pentru a sparge capete de cioflingari si de papugii.
Dupa ce am face asta sa vezi ce-ar mai scadea cozile la inscrierea pe listele de candidaturi.
Sa vezi cum ar disparea cei care candideaza doar pentru a-si umple gusile, sa vezi cum s-ar separa pleava de politicienii reali.
Toti cei care au reusit, ca noi, sa salte un pic capul si sa asigure un trai indestulat familiilor lor, ajung sa-si vada copii plecand.
Ma pregatesc si eu de acelasi viitor… copilul meu ésté inca mic si ma doare sufletul sa stiu ca nu-l cresc sa-mi fie alaturi ci sa-i fie si lui bine, dar trebuie sa o fac.
Nu suport ideea ca beizadelele lui Nastase sau Videanu sau Berceanu sau Prigoana, sau Becali sa-l conduca pe-al meu asa cum fac acum parintii lor cu noi…

Dute nene

daca nu vrei sa pui umarul la treaba si sa indreptam ce a sticat mafia portocalie. Pe timpul ei nu prea latrai, poate ca atunci te-ai ingrasat si acum te sperii ca incepi sa slabesti, ca efect al interesului general.

vasy51 - domnule, indiferent cum mi-ai stalci nume

-le, nu ma afecteaza. Eu apar PDL-ul si nu o mafie. Apăr niste oameni responsabili, bine pregatiti, educati, cu bun simt, buni romani, buni gospodari.

Gandesti asa

Pentru ca ai vazut o alta viata, bizara, "in afara". Pentru asta, in Romania, esti vazut ca un dusman al poporului care nu intelege nimic si vine sa ne dea noua lectii.

Nu contează,proști te votează

Votați usl pan vă scad pensiile și apoi salariile.Votați plagiatorul.Pupațil in c u r.

 

info, nu am crezut nici o clipa in promisiunile USL, nu le-am

... tratat cu seriozitate si nici nu sper ca va fi mai bine, decat poate in alta viata, dar nu acum si nu aici.
Stiu ca nu se poate, ca nu e de unde si nu exista nici interes ca romanii sa traiasca mai bine.

noi trebuie sa-i intrebam zilnic

daca acum traiesc mai bine ,
daca sunt mai fericiti
si de ce .

Ca nu-i duce capul in afara de a se uita la antena3 sau alte tembeliziuni ... e altceva .

De ce mai sunt ungurii si FMI in tara , de ce se plateste taxa auto , de ce se impoziteaza pensiile , de ce nu se redeschid spitalele , ba din contra ?

D-na Silvia sau Hustiluk cum vi se

adresa cineva acum cateva zile, daca spuneti ca "Stiu ca nu se poate, ca nu e de unde si nu exista nici interes ca romanii sa traiasca mai bine", atunci nu inteleg inversunarea dvs. cand luati apararea mafiei portocalii. Nici eu nu as fi vrut USL, dar ma saturasem de mafia portocalie si atunci cu cine trebuia sa votez. Sper ca guvernul Ponta 2 sa fie un altfel de guvern si trebuie sa recunoastem ca inceputul are semne bune.

@vasi51

Cand spun in comentarii ca nu am probleme financiare, imi scad punctajele, stii de ce?
Pentru ca toti fomistii nu pot intelege ca poti fi multmumit financiar fara sa fii politician sau fara sa furi sauf ara sa fii portocaliu sau rosu sau roz….
Pentru ca atunci cand ai burta goala, nu poti pricepe ce vor Dom’ne unii de-si tot dau cu parerea pe-aici, nu-i asa ?!
Daca citesti comenmtariile mele de mai sus, veiintelege cam ce vor cei ca mine.
Nu de pomeni amnevoie ca am destul cat sa dau eu pomeni altora.
Vrem o tara NORMALA. Unde sa nu se moara de foame, unde oamenii sa aiba coloana vrtebrala si sa-l pocneasca pe candidatul care le bate la poarta cu cadouri in loc de solutii la problemele reale… economie, infrastructura, invatamant, sanatate, siguranta, locuri de agrement samd…

@globedreamer, special pt. d-ta.

de acord cu "Vrem o tara NORMALA. Unde sa nu se moara de foame, unde oamenii sa aiba coloana vrtebrala si sa-l pocneasca pe candidatul care le bate la poarta cu cadouri in loc de solutii la problemele reale… economie, infrastructura, invatamant, sanatate, siguranta, locuri de agrement samd". La fel vreau si eu ca orice roman de buna credinta si cu bun simt.
Insa nu inteleg ce-ai vrut sa lasi sa se priceapa prin "Nu de pomeni am nevoie ca am destul cat sa dau eu pomeni altora". Sa stii ca nu sunt din cei la care le curg balele dupa pomeni, chiar daca nu am atat de mult ca d-ta, incat sa-mi permit a da pomeni la altii, dar ce am nu se datoreaza decat muncii mele prestata in mod cinstit.
Nu am vrut sa te jignesc, insa asa am considerat, ca trebuie sa iau pozitie, fata de cei care mi se pare ca inca au nostalgia vremurilor portocalii si care cred ca vor dispera, o data cu parasirea cotrocenilor de catre impostorul demis de popor. Eu fac parte din cei 7,4 milioane si cred ca d-ta nu, insa nu-ti reprosez, poate ca d-ta l-ai vrut si-ti respect optiunea, poate ai boicotat, sau poate nu ai avut posibilitatea de a vota.
Ma supara faptul cand cineva nu-mi respecta si opinia mea, ceea ce de o vreme este o apucatura caracteristica mafiei portocalii. Sunt un roman de buna credinta si nu accept sa fiu jignit de indivizi staini de viata romanilor de rand sau care sunt platiti de cine stie pentrua maniula, dezonora, destabili, dezbina si a trada interesele poporului roman.
Nu ma intereseaza punctajul d-tale asa cun pe toti portocalii nu-i intereseaza punctajul meu.
I-ti doresc succes, voie buna si gand bun pentru poporul tau - daca esti cetatean roman de buna credinta pentru patria si poporul tau.

@vasy51 ! ..... Cu sau fara BAC ?

Asta ca sa stiu,SCUIP sau APLAUD.

q.e.d.!

cei care au gandit ca oamenii-nu ca niste ciumpalaci-viermi-au anticipat corect!
in fapt ponta aplica pricipiul politicianist"azi ne-ati votat-maine v-am incalecat"!
din toate promisiunile si harmalaia de "noi vom face si vom drege" s-a ales praful!
si totusi ponta este un maestru al dezinformarii, bine scolit la scoala bosevica-una spui la televizor(si le toooot spune , de cateva ori pe zi)pentru imbarbatarea "boborului" prostit, alta in ACTUL guvernarii.
ex. taxa de prima inmatriculare, suspendata inainte de alegeri, a reintrat in vigoare dupa victorie, dar va fi modificata intr-un timbru verde, cu o noua viziune bla-bla-bla din 03.01.2013!azi vazut-o? ah, ca se toooot discuta, e altceva, doar ca 03.01.2013 a cam....trecut de mult!

 

Reinterpretare: taxa de prima inmatriculare, suspendata...

... inainte de alegeri, a reintrat in vigoare dupa victorie, cu nume noi, timbru verde.
Aceeasi Marie, cu alta palarie!...

Guvernul-vorba lunga...

SARACIA... ROMANIEI!!!!!!!!!

 

Ponta stie ce face, duce tara pe

drumul cel bun. Piticu actionarul la bagheta chiorului, au indatorat poporul care acum trebuie sa plateasca multe oale sparte de ei. Furturile si evaziunea fiscala ale mafiei portocalii, precum si amanarea platilor datoriilor de la buget timp de trei ani, de catre pitic, pentru dupa ce el nu va maifi, adica incepand cu 2013, ne-a adus intr-o situatie foarte grea si trebuie cu totii sa fim uniti in jurul acestui guvern, care pentru prima data dupa 89 pare a fi mai transparent si cu privirea catre cetateni. Normal ca portocalii vor ataca din toate pozitiile sa-l decrediteze, dar poporul trebuie sa inteleaga ca arma lor a fost si este dezbinarea.

 

@vasy51: "Ponta duce tara pe drumul cel bun"

Pai daca pentru tine, a schimba o viata deja foarte grea cu una care sigur va fi CUMPLIT de grea, inseamna "drumul cel bun", atunci e clar! M-am lamurit!

cipriotu - ma intreb si eu, oare acest vasy51, din

... ce traieste, din ce se intretine: salariu nesimtit, pensie nesimtita? Sau are matusi Tamara, mai multe si mai bogate decat cea a lui A Nastase?
Ma intreb, de asemenea, cand a fost la cumparaturi ultima data si daca stie ce inseamna sa ramai fara bani de paine cu trei zile inainte de a primi alti bani...

@cipriotu, Sa inteleg ca

realitatea se vede diferit de pe alte coclauri. S-ar putea daca sursele d-tale sunt numai de la imbarligatori.
Nu-mi explic totusi cum un om ca d-ta, care se da ca intelege unde suntem si datorita cui, nu pricepe ca dupa marile realizari marete ale guvernarii Boc-Unguient sub indrumarea coordonarea si conducerea din interes a bshinosului, nu mai avem nici ce am avut in 2008. PDL+PNTCD+FC+Noea respublica =trogloditi = nimicuri= mare parte rebuturi ale scolilor inalte europene, care au avut un singur tel - sustinerea si continuarea jafului din banul public.

Starea natiunii de la excellent in jos, d-na Ene; adevaru este ca pa

-turica politica si-a vazut visul cu ochii: in RO exista o clasa politica reprezentativa care conduce lejer turma din spate. Accesul la butoane a fost consfintit organic drept privilegiu de casta la ultimile alegeri: cu cinstitii pe val si liberalii convertiti, parte din convingere, confuzati cealalta parte din interes, turma se indreapta spre tirania dulce a ielitei conturilor in ieuro. Ce poate fi mai inaltator, in tara lu dorel ievident, decat sa stai la tarla cu tableta-n poala si sa numeri cu satisfactie proletara: 1,2,...fara nr, fara nr.
Mai exista o forma de adevar urata de tot, stimata d-na: fugim de notiunea clasica de realitate ca michidutza de tamaie sa aterizam razbunati in brate la muma-sa. Aici aveti o contributie majora neinterpretaroasa: daca noi am fost si suntem fraieri lipsiti de studii !!! dvs ca a 4-a putere in stat v-ati fraierit pe un pumn de fasole, de import ce e drept da tot la fumuri ajungem, ca turma mioritica moderna.

 

Corect comentariul Dle...

Presa are, recunoaste sau nu, o mare vina pentru situatia de acum din Romania.
Au promovat din rasputeri si INTERESAT personaje dubioase care au ajuns usor usor sa ne conduca-PR.OST pentru ca nici ei nu sunt foarte inteligenti.

presa impreuna cu ramasitile de ielita sunt vinova

-tii determinanti pentru cultura imposturii si mistificarea normalitatii. Paradoxal politicu si turma sunt cei mai nevinovati: doi concurenti care concureaza dupe trofeul si cu regulile stabilite de sobor; ca castiga numai unu n-ar fi bai asa de mare daca ar reflecta un principiu competitional normal, da sa mergi ca racu inapoi si sa te admiri tot primu chiar ca e de ras; sau de plans ca chiar daca am fost exclusi tot invinsi ne recunoastem. Presa usl-u si cu JiJi noua ielita victorioasa!

Randurile scrise mai jos nu sunt sub nici o forma o justificare

a actelor unui guvern Ponta pe care nu l-am votat , in care nu cred , pe care nu il sustin si cu care nu ma identific . Reprezinta doar critica fariseismului mizerabil al unuia care a facut si lucruri bune , nu-i asa , Ioana Ene ?
Eu imi aduc aminte ca pe tot parcursul anului 2009 , an electoral de mare importanta pentru gasca BUBA , ala mic de se inalta pe varfuri a repetat cu obstinatie : "Sunt bani pentru salarii si pensii , nu vom mari TVA-ul!". Si asa a "linistit" natiunea , de a iesit cine le-a trebuit si apoi nu a avut nici o greata , dar nici una , sa ne tranteasca TVA-ul criminal , care impreuna cu forfetarul ala inept a ingropat zeci de mici afaceristi . De pensii si salarii nu zic nimic , doar ca alea au contat cel mai mult in prabusirea accelerata a gastii BUBA si a lui Il Padrone . Pai , mai Ioana Ene , de PSD stiam ca ingheata apele cand deschid gura , dar vad ca nu iti faci mea culpa pentru sustinerea neconditionata a unui regim care a aplicat pretentiile inepte ale FMI , FMI care acum , extrem de indolent , isi toarna cenusa in cap si recunoaste ca a poate a gresit ?!!!!

Ioana Ene , ai sustinut , justificat si explicat mereu , cu extrema dedicatie , masurile criminale hotarate de idolul tau Basescu , iar acum nu ai nici o retinere in lauda din nou actiunile unei slugoi ca Boc care au adus somaj , austeritate si faliment pe scara larga . Nu ai nici o problema in a trece cu vederea milionul de euro care s-a dat pe refacerea vilei Dante la dorinta expresa a Dumnezeului tau , in vremuri de crunta austeritate si , exact ca personajul di reclama cu "Batman , Batman " , tu nu vezi decat Ponta , Ponta , Ponta ...Desi rezonez la disperarea unora care imi spun despre reintoarcerea feudalismului gregar de tip pesedist , nu pot sa imi retin scarba si dezgustul ca unii analisti de doi bani sustin aceleasi lozinci retrograde ca DUMNEZEUL lor este unic , a fost cel mai bun si va fi din nou , mai mult decat ce-a fost .

Ia uite cum strigai in 2010 Ioana Ene :"Basescu apare , soarele rasare !" - doamne , ce "Cantarea Basescului" ai facut a doua zi dupa taieri :"Pentru ca Romania sa aiba aceasta ultima sansa, reprezentantii FMI au facut mai mult decat sa fixeze, ca pana acum, tinte. FMI a stabilit inclusiv masuri concrete. Ele sunt, cu siguranta, corecte, dar ramane de vazut daca vor fi puse in aplicare. Indoielile sunt mari si din acest punct de vedere decizia presedintelui de a anunta aceste masuri, desi, aceasta ar fi fost treaba premierului, pare o forma de asigurare ca treaba e serioasa. Practic, Traian Basescu garanteaza aplicarea masurilor, cu pretul emascularii lui Emil Boc."
http://www.ziare.com/basescu/presedinte/ultima-sansa-pentru-romania-1013970

Da , Ioana Ene , ce sansa uriasa am valorificat "noi" . Mai ales Basescu si cu gasca lui .

 

Vorbesti de 2009? Dar de ce nu de 2008?

Unde erai cand Basescu ii spunea lui Tariceanu si guvernului lui si Parlamentului, in extaz ca economia duduie, ca nu sunt bani de pomeni pre-electorale si ca o crestere a pensiilor si salariilor cu 25-50% nu sunt realiste ?
Unde erai cand vuvuzelele si pensionarii il injurau pe Basescu ca sunt bani si nu vrea el sa-i imparta cu prostimea?

Eram aici . Am scris despre Tariceanu mai mult

decat ai scris tu despre Basescul tau . Nu am atins absolut deloc masura taierii salariilor bugetarilor "hotarata" de Basescu . Pentru ca intotdeauna am sustinut ca din 1,3 milioane de bugetari trebuie sa ramana maxim jumatate . Nu imi reprosa ceva ce nu am scris , mai ales ca am penalizat demagogia lui Basescu despre marirea salariilor profesorilor , lucru de care tu nu vrei sa iti aduci aminte , demagogie care combinata cu gargara lui Boc , a adus PDL la castigarea alegerilor si la implinirea visului de o viata a lui Basescu - guvernul cu PSD . Despre pensii , la fel , nu am zis nimic mai sus . Si stii ce am uitat sa scriu mai sus ? Faptul ca aceasta politica parsiva a lui Basescu de a se baza pe demagogie , de a sustine niste masuri absurde de austeritate care au saracit aceasta natiune si au imbogatit imoral gasca BUBA , deci aceasta politica parsiva a lui Basescu a dus la resuscitarea completa a unui PSD care in 2005 , in plin scandal al matusii Tamara coborase sub 12% , iar acum a ajuns sa obtina 40% din voturile bizonilor . Prin acea politica dusa de regimul portocaliu , care a doborat toate recordurile pesediste in materie de jaf national ridicat la rang de politica de stat , Basescu doar a bagat o perfuzie in vena PSD-ului si i-a facut respiratie gura la gura , aducand din nou la putere , partidul mama din care si-a tras seva PDL-ul lui scump si drag . Insinuezi ca as fi vreun liberal ? Te inseli , pedelistule . Sunt doar un razes un pic mai destupat la minte , la care nu tine propaganda mincinoasa si demagogica a unui nebun dupa putere cum este Basescu si ale carui principii in materie de manipulare , unul ca tine incearca sa le aduca pe culmile contorsionismului inept de a justifica ceva ce nu mai poate fi explicat prin ratiune , ci doar prin minciuna .

don_Semaca - vad ca inca iti mai pastrezi indemana

-rea discursului lung, in limba de lemn, care nu transmite nimic, cel de pe timpul impuscatului. Doar nu-ti imaginezi ca te-as si citi...
Intr-adevar, eu sustin niste oameni valorosi, pe Basescu, Udrea, Boc dar si pe Funeriu, al carui nume, acum, ca nu mai e pericol pentru invatamantul romanesc, apare destul de rar in presa, si inca vreo cativa si niciodata n-o sa-mi fie rusine si nu o sa ma dezic de ei. Din contra, ma bucur ca exista acesti oameni, macar ca termen de comparatie si alternativa de viitor, cat mai apropiat, la ceea ce avem acum: "o adunatura de banditi", cum numeste regizorul Andrei Serban actualul guvern condus de Ponta, in care si-au gasit loc puscariabili de felul lui Fenechiu sau L Dragnea. Ce s-ar putea spune despre cineva care sustine puscariabili la guvernare?

@silvia_h

Brrrrrr ! Ma ia un fior de gheata pe la ceafa . Discursuri lungi de-ale mele in limbaj de lemn ? Lipsa ta acuta de a propune argumente care sa iti justifice pozitia intr-o discutie sau disputa te face de fiecare data sa categorisesti preopinentul ca fiind un comunist sau un adept al comunismului si al "binefacerilor" sale . Ai facut-o de nenumarate ori pe acest sit , cu oameni infinit mai culti , mai elevati si mai destepti decat tine , care au adus in discutie mereu forta argumentului si nu a categorisirii jignitoare . Mi-aduc aminte de jignirile repetate de genul acesta la adresa Liei Stoenescu , pe care ai gratulat-o de nenumarate ori cu diverse invective ce aveau ca punct central "comunista imputita" . Lia Stoenescu , in vasta ei intelepciune , te-a ignorat , pentru ca intr-un final sa te accepte ca prietena virtuala . Nu este vina mea ca la varsta pe care o ai , nu ai reusit sa iti dezvolti o logica argumentata si sa iti formezi un vocabular in care sa reusesti sa discreditezi un oponent fara sa sa il faci "comunist" , iar eu nu sunt mama ranitilor ca sa iti predau lectii gratuite despre cum sa fii intepatoare in discurs si sa te incadrezi in limitele limbajului academic . Te las sa iti traiesti visul ca tu esti doar o simpla Maica Tereza a limbajului elevat , iar noi ceilalti suntem stransi legati la limba cu ghiulele de otel de tarele mentalitatii comuniste si a limbii de lemn practicate in "Omagiul" pe care cred ca il ai la loc de cinste in biblioteca langa poza lui Il Padrone .

PS - Dar chiar nu ai nici un argument care sa imi demonteze afirmatia mea ca minti cand spui ca nimeni dintre politicieni nu a atras atentia ca vine CRIZA ? Eu ti-am oferit argumente palpabile , vorbe spuse de idolul tau , pozitia lui de balerin care a ocolit mereu , prin piruete si ponte , adevarul despre criza . Zi mai femeie si tu ceva , nu in limbajul meu de lemn , ci pe limba ta . Eventual si in engleza ta forte . Te asigur ca ma voi stradui sa nu fac dezacorduri sau sa bag cate o perla de genul "aviara gripa" . "Succesuri!"

don_Semaca scrie: "pe tot parcursul anului 2009, an electoral

...de mare importanta pentru gasca BUBA" - just, aveti dreptate. Dar oare, anul 2009, nu a avut aceeasi mare importanta si pentru PSD si PNL, aflate tot in campanie electorala? Daca PSD si PNL au fost partide de buna intentie si credinta, de ce nu au strigat ca Europa e in criza si ca Romania se afla pe marginea prapastiei? De ce sa fie vinovati doar o parte dintre politicieni si nu toti? Nu toti politicienii au exact aceleasi interese in an electoral? De ce umbli cu masuri diferite?

@silvia_h

Minti , pur si simplu . Tariceanu , cu foarte multele lui pacate , a spus totusi la sfarsitul mandatului sau ca vine DOAMNA CRIZA . Si a refuzat sa aplice legea maririi salariilor profesorilor , pe care Basescu o promulgase populist , dand o ordonanta de urgenta prin care amana aplicarea legii . Boc , saracul , care nu stia pe ce lume traieste , dar isi gasise adevarata vocatie - cea de sluga umila a lui ZEUS , in momentul venirii la putere , a prelungit la nesfarsit aceeasi ordonanta , ignorand punerea in aplicare chiar si a hotararilor judecatoresti definitive care obligau guvernul roman la marirea salariilor - apropo , asta nu e atac la justitie , mai silvia ? Iar Zeus , nasu' tau din suflet , il acuza pe Tariceanu ca minte cand spune ca vine o criza fara precedent , ca face un atentat la siguranta nationala cu raspandirea de afirmatii fara acoperire , ca totul este doar o manipulare a liberalilor , ca peste cateva luni sa spuna ca va fi criza , dar nu avem nevoie de FMI , apoi a adus vorba despre centura de siguranta , apoi a luat meleardele - pentru ca si-a dat seama ca nu aveau de unde sa fure cei din gasca BUBA , au facut parcuri in padure , piscine fara canalizare , terenuri de fotbal in panta , telegondole care au ruginit fara sa functioneze vreodata , si-au luat parandaraturile si apoi a zis : "Gata ! Voi v-ati distrat destul , noi am furat indeajuns , a venit momentul sa platiti bizonilor !" si a bagat slagarul cu "Da mama cu biciu-n mine , ca n-am ascultat de tine !" . Deci , au furat , chiar alaturi de PSD , cu care Basescu a facut guvernul visurilor lui , iar pentru furturile lor , ne-au aliniat pe toti si a inceput sa ne dea cu rigla peste unghii , pana scoatem malaiul pentru banii luati de la FMI .

Si da , iti dau dreptate. Toti politicienii sunt vinovati pentru situatia in care a ajuns Romania . Dar , spre doesebire de tine , pe mine nu o sa ma citeasca nimeni ca justific minciuna vreunui politician , asa cum te chinui tu sa il albesti pe mincinosul Basescu sau cum incerci sa promovezi o nulitate absoluta precum madam Udrea . Eu nu m-am inclinat decat in fata verticalitatii morale , lucru pe care nu l-am mai intalnit in politica romaneasca de vreo 17 ani , de la moartea lui Corneliu Coposu . Spor in ramura , mai silvia . Vezi , vorba aia cu :"Minti cum respiri!" eu am scris-o prima oara aici , acum vreo 4 ani - ghilotina o stie bine , pentru ca i-am spus-o de nenumarate ori , dar e valabila astazi si pentru tine . Chiar daca Basescu a preluat-o la spartul targului , este cel mai ilustru personaj caruia i se potriveste aceasta vorba a unui clasic in viata .

don-semaca...

"...nebun dupa putere cum este Basescu si ale carui principii in materie de manipulare , unul ca tine incearca sa le aduca pe culmile contorsionismului inept de a justifica ceva ce nu mai poate fi explicat prin ratiune , ci doar prin minciuna "
Inteleg ca tu ma condamni pe mine ca as incerca sa manipulez?

Gresit Domnyule, incerc sa deschid ochii oamenilor. Eu am postat manualul ala de manipulare (http://comunitate.ziare.com/blogs/19443/15534/manual-de-manipulare-decalogul-c), special sa va deschid ochii.
Eu sustim mereu sa ganditi cu capul vostru si sa incercati sa intelegeti stirile reale din spatele "interpretarilor" unor televiziuni.
Cat dspre treaba cu Basescu si cresterea cu 25% a salariilor profesorilor...Ai uitat domnule cum a fost de fapt.
Se teminase scandalul cu Base care nu vrea sa dea de mancare pensionarilor si nu-l lasa pe Tariceanu sa le creasca pensiile si calculau aia de la Antene cate mii de victime ale vampirului Basescu mor de foame in timp ce el ii cumpara genti Lenutzii....deci asta era atmosfera.
Cand au venit aia in Parlament cu tampenia cu salariile profesorilor si au votat-o TOTI de frica alegerilor care urmau, Basescu a zis ceva de genul... "nu sunt bani pentru asa ceva dar eu promulg legea votata de TOT Parlamentul". Atunci a si racit relatia cu PDL-ul daca iti amintesti si i-a condamnat de neseriozitate.
Pana la urma a avut dreptate omul si nu a vrut sa-si sacrifice pielea pentru PNL-PSD.
A facut-o mai tarziu pentru PDL, cand s-a pus problema sa ia inapoi banii dati cu atata usurinta de Tariceanu.
Deci nu v-a scazut nimeni nici salariile si nici pensiile.
Vi s-a luat doar inapoi o marire facuta PRO.ST de aia pe care i-ati ales acum...
Adica de PNL cu sustinerea de atunci a PSD-ului.
Maririle alea din 2008 au fost de fapt o bomba cu ceas lasate de Tariceanu guvernului Boc. SI bombele inca mai ticaie, cu toate masurile de austeritate ale lui Boc sau Basescu daca tii tu neaparat asa...
Poate gresesc eu, dar am voie sa-mi spun parerea.

@globedreamer

Brrrrr !!!! Exact ca si la silvia_h . Cum am spus ?
"Te inseli , pedelistule . Sunt doar un razes un pic mai destupat la minte , la care nu tine propaganda mincinoasa si demagogica a unui nebun dupa putere cum este Basescu si ale carui principii in materie de manipulare , unul ca tine incearca sa le aduca pe culmile contorsionismului inept de a justifica ceva ce nu mai poate fi explicat prin ratiune , ci doar prin minciuna ."
Zi zau , ca asa a procedat si a zis Basescu cand a promulgat legea maririi slalriilor profesorilor ? Hai sa ne aducem aminte exact si iti dau link din tabara basescianista cu citate din Basescu : http://www.hotnews.ro/stiri-esential-4933813-update-traian-basescu-promulgat-legea-majorarii-50-salariilor-profesorilor.htm

Un singur citat din minciuna basescianista : "Discutiile privind aducerea la 0 a investitiilor din cauza cresterii salariilor sunt o minciuna. Sumele care se dau profesorilor sunt nesemnificative, nu se puteau face kilometri de autostrazi cu ele. Dezinteresul pentru banii europeni si coruptia pentru banii din buget sunt cauzele pentru care nu se fac investitii, nu cresterea salariilor profesorilor"

Citeste link-ul , are citate savuroase si perle inimaginabile acum , cand stim ce s-a intamplat cu voturile profesorilor in 2008 . Eu zic , negru pe alb , mai @globedreamer , ca si tu minti cum respiri . Spor la contorsionari mentale si manipulari grosolane .

salutare

am vazut pe tvr1 despre starea natiuni si am vazut pe victor pota spunind despre datoriile tari e vorba de citeva miliarde de euro intrebarea mea este ce sa facut cu toti bani astea ca in tara nu sa facut nimic sanatatea agricultura invatamintul etc toate e la pamint. si mai mult ati scumpit acizele la motorina benzina si sa scumpit si celelate cu un salar mic ore cum putem suporta iara valul de scumpiri.ore nui a fost rusine domnului ponta sa apara la tv si sa vb despre starea natiuni ca de la ei a pornit cu distrugerea tari decind era iliescul la puere. si acum continuati prin distrugerea romni8lor sa va fie rusine

 
 


Prima   1   2   Ultima